Voiko hampunsiemeniä syödä sellaisenaan ilman käsittelyä?
Hampunsiemenet
7
5888
Vastaukset
- vähä kypsenneteä
Liinansiemeniist voip vaik hakata sipulin ker silppua ja syyvä sellaista voita vaik leivä peäl eli potati keral.
- make
Voi syödä sellaisenaan, kuten tuollakin todetaan:
http://www.ekolo.net/show.php?page=hampunsiemen
Siemeniä on saatavilla kuorittuina ja kuorellisina. Kuoret sisältävät terveellisiä kuituja ja mineraaleja, mutta kuorettomia on helpompi pureskella ja elimistön sulattaa. Hamppua voi nauttia siemenien ja öljyn lisäksi muissa muodoissa, esim. jauhona tai yrttiteenä.
Kannattaa syödä kuorellisina, saa ne kaikki mineraalit ja muut mössöt, ja jostain luin, että kuoret puhdistaa hyvin suolen.
Itseä mietityttää, että mistä saisi halvimmalla tilattua(tai ostettua tampereelta) isoja satseja käsittelemättömiä aitoja hampunsiemeniä syötäväksi.
Tiedän nämä:
http://www.ekolo.net/show.php?page=hamppuruoka
http://www.lassilantila.fi/hinnasto.html
Toisessa hieman halvempi kilohinta ja toisessa hieman halvemmat postikulut eli suurinpiirtein sen saman hinnan 12,5e/kilo postikulut saa pulittaa. Halvempia paikkoja jossain? - Anonyymi
Mitä eroa on ihmisille jahesosille tarkoitetuissa hampunsiemenissä? Hevosille tarkoitetut ovat huomattavasti halvempia.
- Anonyymi
Ero on vain pakkauksen koko, pakkauksen ulkonäkö ja hinta. Samaa oljyhampun siementä kumpikin.
https://www.impolankasvitila.fi/
- Anonyymi
Kaikkea voi syödä, mikä kurkusta menee alas. Kaikkea ei voi syödä kuin kerran, voi päästä pilviorkesteriin.
Siemenet ei ole luotu ihmisille, vaikka kaikkea kaupataan, kun saadaan pienissä pakkauksissa parempi hinta.
Eli voi syödä, mutta silloin ehkä ei kannata tavoitella 70 v ikää ja terveitä eläkepäiviä.
jos on pakko syödä siemeniä lue silti ennen tuo ja muista että ne saattavat lihottaa salakavalasti.
https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/elintarvikealan-yhteiset-vaatimukset/valvonta/tutkimukset-ja-projektit/vierasaineisiin-liittyvia-hankkeita/oljysiementen-kartoitus--ja-valvontahanke/usein-kysyttya-oljykasvien-siemenista/- Anonyymi
niin siemenet on linnun ruokaa sen takia niissä on "pitkäaikaiseen elämiseen sopimattomia aineita"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701