Voiko hampunsiemeniä syödä sellaisenaan ilman käsittelyä?
Hampunsiemenet
7
5888
Vastaukset
- vähä kypsenneteä
Liinansiemeniist voip vaik hakata sipulin ker silppua ja syyvä sellaista voita vaik leivä peäl eli potati keral.
- make
Voi syödä sellaisenaan, kuten tuollakin todetaan:
http://www.ekolo.net/show.php?page=hampunsiemen
Siemeniä on saatavilla kuorittuina ja kuorellisina. Kuoret sisältävät terveellisiä kuituja ja mineraaleja, mutta kuorettomia on helpompi pureskella ja elimistön sulattaa. Hamppua voi nauttia siemenien ja öljyn lisäksi muissa muodoissa, esim. jauhona tai yrttiteenä.
Kannattaa syödä kuorellisina, saa ne kaikki mineraalit ja muut mössöt, ja jostain luin, että kuoret puhdistaa hyvin suolen.
Itseä mietityttää, että mistä saisi halvimmalla tilattua(tai ostettua tampereelta) isoja satseja käsittelemättömiä aitoja hampunsiemeniä syötäväksi.
Tiedän nämä:
http://www.ekolo.net/show.php?page=hamppuruoka
http://www.lassilantila.fi/hinnasto.html
Toisessa hieman halvempi kilohinta ja toisessa hieman halvemmat postikulut eli suurinpiirtein sen saman hinnan 12,5e/kilo postikulut saa pulittaa. Halvempia paikkoja jossain? - Anonyymi
Mitä eroa on ihmisille jahesosille tarkoitetuissa hampunsiemenissä? Hevosille tarkoitetut ovat huomattavasti halvempia.
- Anonyymi
Ero on vain pakkauksen koko, pakkauksen ulkonäkö ja hinta. Samaa oljyhampun siementä kumpikin.
https://www.impolankasvitila.fi/
- Anonyymi
Kaikkea voi syödä, mikä kurkusta menee alas. Kaikkea ei voi syödä kuin kerran, voi päästä pilviorkesteriin.
Siemenet ei ole luotu ihmisille, vaikka kaikkea kaupataan, kun saadaan pienissä pakkauksissa parempi hinta.
Eli voi syödä, mutta silloin ehkä ei kannata tavoitella 70 v ikää ja terveitä eläkepäiviä.
jos on pakko syödä siemeniä lue silti ennen tuo ja muista että ne saattavat lihottaa salakavalasti.
https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/elintarvikeala/elintarvikealan-yhteiset-vaatimukset/valvonta/tutkimukset-ja-projektit/vierasaineisiin-liittyvia-hankkeita/oljysiementen-kartoitus--ja-valvontahanke/usein-kysyttya-oljykasvien-siemenista/- Anonyymi
niin siemenet on linnun ruokaa sen takia niissä on "pitkäaikaiseen elämiseen sopimattomia aineita"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483