Vauvani on 4 kk ja neuvolassa kehotettiin korvaamaan iltamaito riisivellillä. Haluan yrittää itse valmistaa kaiken ruoan. Miten siis teen sitä riisivelliä? Onko peräti niin yksinkertaista kuin että keitän puuroriisistä velliä veteen ja soseutan sitä vähän sauvasekoittimella?
Riisivelliä
4
582
Vastaukset
- jauhoa
Tai osta riisijauhoa, löytyy ihan joka marketista. Meillä vellikauden jälkeen jäi vielä puoli pakettia, ja rahaa paloi pari euroa.
Lisäksi tarvitset korvikejauhetta ja vettä.
2dl vettä kattilaan, 1 maitomitalinen (10ml) riisijauhoa, keitetään 3 min ja annetaan hautua 10min. Lisätään 5 mittaa korvikejauhetta. Kaadetaan tuttipulloon jäähtymään ja jäähtyy syöntilämpöiseksi 15 minsassa. Eli ajoissa pitää olla liikkeellä ennen iltapala-aikaa.
Sama toimii maissijauholla.- paih
voikohan "vellipohjan" säilyttää jääkaapissa kunnes syöntiajankohta?
- Minä itte
Kiitti ohjeesta! Parina iltana on velliä nyt nautittu todella suurella ruokahalulla. Ja yösyöttö on siirtynyt muutamalla tunnilla eteenpäin, äiti kiittää... Seuraavaksi kokeillaan sitä maissivelliä.
- Minä itte
paih kirjoitti:
voikohan "vellipohjan" säilyttää jääkaapissa kunnes syöntiajankohta?
Korvikepaketissa neuvotaan käyttämään liuos heti valmistuksen jälkeen sekä että valmista liuosta ei saa säästää seuraavaan syöttökertaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223874
- 901914
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa901319Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681281- 561139
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.551042Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1901018- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849