Vauvani on 4 kk ja neuvolassa kehotettiin korvaamaan iltamaito riisivellillä. Haluan yrittää itse valmistaa kaiken ruoan. Miten siis teen sitä riisivelliä? Onko peräti niin yksinkertaista kuin että keitän puuroriisistä velliä veteen ja soseutan sitä vähän sauvasekoittimella?
Riisivelliä
4
617
Vastaukset
- jauhoa
Tai osta riisijauhoa, löytyy ihan joka marketista. Meillä vellikauden jälkeen jäi vielä puoli pakettia, ja rahaa paloi pari euroa.
Lisäksi tarvitset korvikejauhetta ja vettä.
2dl vettä kattilaan, 1 maitomitalinen (10ml) riisijauhoa, keitetään 3 min ja annetaan hautua 10min. Lisätään 5 mittaa korvikejauhetta. Kaadetaan tuttipulloon jäähtymään ja jäähtyy syöntilämpöiseksi 15 minsassa. Eli ajoissa pitää olla liikkeellä ennen iltapala-aikaa.
Sama toimii maissijauholla.- paih
voikohan "vellipohjan" säilyttää jääkaapissa kunnes syöntiajankohta?
- Minä itte
Kiitti ohjeesta! Parina iltana on velliä nyt nautittu todella suurella ruokahalulla. Ja yösyöttö on siirtynyt muutamalla tunnilla eteenpäin, äiti kiittää... Seuraavaksi kokeillaan sitä maissivelliä.
- Minä itte
paih kirjoitti:
voikohan "vellipohjan" säilyttää jääkaapissa kunnes syöntiajankohta?
Korvikepaketissa neuvotaan käyttämään liuos heti valmistuksen jälkeen sekä että valmista liuosta ei saa säästää seuraavaan syöttökertaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942583- 196990
- 55782
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119703- 51602
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15526- 51525
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52494- 55485
- 40484