Viisi tuntia hiekan lapiointia päivässä pitää ryhdin hyvänä. Suosittelen.
Näyttöpäätetyötä tekeville.
19
574
Vastaukset
sua vituttaa kun on paikat ihan helvetin kipeepä eilisestä lapionnista. ;D
- taas hyvä,,,,
syy vetää viinaa lääkkeeksi.
...oli sairastunut, niin piti heiluttaa pari iltaa manuaalikaivuria oikein urakalla. Periaatteessa tää kokovartalo jumin pitäis kyllä vituttaa, mutta hommat on nyt niin hyvällä mallilla, että ei yhtään vituta.
Oikeasti alkaa noi fyysiset hommat tuntua kropassa jo sillai hyvälläkin tavalla.
Ammattimiehet katteli vierestä, ku homma ei kuulunut niiden urakkaan ja koittivat tarjota omia kevyempiä työkaluja. Eihän se käy päinsä :) Liikunta menettää tehonsa, jos heiluttaa jotain alumiinilapioa teräslapion sijasta.Richartti kirjoitti:
...oli sairastunut, niin piti heiluttaa pari iltaa manuaalikaivuria oikein urakalla. Periaatteessa tää kokovartalo jumin pitäis kyllä vituttaa, mutta hommat on nyt niin hyvällä mallilla, että ei yhtään vituta.
Oikeasti alkaa noi fyysiset hommat tuntua kropassa jo sillai hyvälläkin tavalla.
Ammattimiehet katteli vierestä, ku homma ei kuulunut niiden urakkaan ja koittivat tarjota omia kevyempiä työkaluja. Eihän se käy päinsä :) Liikunta menettää tehonsa, jos heiluttaa jotain alumiinilapioa teräslapion sijasta.on kyl totta, että jos ottaa sen lapioimisen oman hyvinvoinnin kannalta, ni se ei niin vituta. Mä olisin eilen sitä konetta voinu sinne tulla ajamaan. Maanrakentajat on kyl vähä mustasukkasia omista koneistaan, huomaan sen itessänikin, vaikken ihan täysverinen olekaan.
Richartti kirjoitti:
Ammattimiehet katteli vierestä, ku homma ei kuulunut niiden urakkaan ja koittivat tarjota omia kevyempiä työkaluja. Eihän se käy päinsä :) Liikunta menettää tehonsa, jos heiluttaa jotain alumiinilapioa teräslapion sijasta.venytellä homman jälkeen.
Siinä enimmäkseen syy, miksi muskelit kipeinä.
Itse olisin kivunnut sinne hydraulisen lapion puikkoihin.runontaja kirjoitti:
venytellä homman jälkeen.
Siinä enimmäkseen syy, miksi muskelit kipeinä.
Itse olisin kivunnut sinne hydraulisen lapion puikkoihin....päässyt kokeilemaankaan eikä tulis ihan ensimmäisenä mieleen aloittaa koneenkäsittelyharjoituksia perustuksien täytöllä. Ojankaivaminen ja kivien pyörittely vois olla siihen vähän helpompi (ja halvempi) homma.
Pitäsi olla vähän kokemusta ja suhteita, että pääsis toisen koneen puikkoihin.Richartti kirjoitti:
...päässyt kokeilemaankaan eikä tulis ihan ensimmäisenä mieleen aloittaa koneenkäsittelyharjoituksia perustuksien täytöllä. Ojankaivaminen ja kivien pyörittely vois olla siihen vähän helpompi (ja halvempi) homma.
Pitäsi olla vähän kokemusta ja suhteita, että pääsis toisen koneen puikkoihin.jotenkin osasin odottaa.
Mitä sitä hajoittamaan toisten koneita.
Itse pidän eniten puuvartisesta lapiosta.runontaja kirjoitti:
jotenkin osasin odottaa.
Mitä sitä hajoittamaan toisten koneita.
Itse pidän eniten puuvartisesta lapiosta....alkaa urheilemaan kaivinkoneella niin, että saisin sen rikkottua. Luulen, että jotain muuta siinä menisi rikki ensin. Esim. omat perustukset.
- monte1
vai huviksesiko hiekkaa lennättelet?
- cookos
vinkistä. Entäs jos tekee kahdeksan tuntia :S...plus siihe nettisurffailu. Ei taida auttaa enää sekään? Ei sitä usko, ennenkuin kokee, miten raskasta on istumatyö. Ei ihmistä ole suunniteltu istumaan koko aikaa.
Mut lapioon on tartuttava, munkin, jos en sitten pyydä tota kaivurikuskia avuks, kiusaus on kyllä suuri.Nyt kun on nähnyt minkälaista jälkeä kaivinkone tekee lyhyessä ajassa, niin tuntuu lapiohommat ihan järjettömiltä.
Ps. Kannattaa kilauttaa hyvissä ajoin kaivinkonekuskille, täällä päin kaikilla (pätevillä) on vähintään kahden viikon työjono.- cookos
Richartti kirjoitti:
Nyt kun on nähnyt minkälaista jälkeä kaivinkone tekee lyhyessä ajassa, niin tuntuu lapiohommat ihan järjettömiltä.
Ps. Kannattaa kilauttaa hyvissä ajoin kaivinkonekuskille, täällä päin kaikilla (pätevillä) on vähintään kahden viikon työjono.se asuu samassa talossa mun kaa, ja sillä on niitä kolme :).
Joten ei tarviis kun koukistaa sormea.. :D cookos kirjoitti:
se asuu samassa talossa mun kaa, ja sillä on niitä kolme :).
Joten ei tarviis kun koukistaa sormea.. :DEi täällä päin kaivinkonekuskit kesäisin käy kotona.
Yks päivä kuski lähti illalla kymmenen aikaan tontilta. Itse ajelin kotiin yhdentoista aikaan, niin se kuski oli toisella työmaalla kaivamassa. Ihme äijä.- cookos
Richartti kirjoitti:
Ei täällä päin kaivinkonekuskit kesäisin käy kotona.
Yks päivä kuski lähti illalla kymmenen aikaan tontilta. Itse ajelin kotiin yhdentoista aikaan, niin se kuski oli toisella työmaalla kaivamassa. Ihme äijä.sen pitää vaan kauhan heilua, jos meinaa elää :)
vinkistä. Tässä näytön edessä menee omituiseen kumaraan päivän myötä...
Siitä tää aloitus tulikin kun yhtäkkiä huomasin istuvani ihan kuin ihmiset tässä koneen äärellä....
Richartti kirjoitti:
Siitä tää aloitus tulikin kun yhtäkkiä huomasin istuvani ihan kuin ihmiset tässä koneen äärellä....
nenä ei kosketa ruutua päivän päätteeks kuten mulla? :)
Mä yritän aina välillä ryhdistäytyä, mutta hankalaa se on. Välillä lusmuan jalat ristissä tai miten sattuu. On kyllä kaukana meikäläisen työergonomia...
- scale
se perkele on vaan raskasta hommaa ja naapurit alkaisi ihmetellä jos tossa viiden aikaan alkaisi lapioida pihalla ja jatkaisi vaikka kymmeneen illalla. Nii ja pihakin olisi aikas pian hirveessä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165163
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301910
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351877Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301708Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81244Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1591230
- 301005