kaurakuitunen

kuituisa

onko joku muukin käyttänyt hirvelän kaurakuitunen tuotetta, ja ihmetellyt sen kaloreita? onkohan se tehty kauran kuoriosasta tms kun niitä on vain 123kcal/100 g, ja kuituakin niin paljon? oli miten oli, suosittelen, on muuten hyvää puuron yms kanssa, tosin siinä on jonkin verran suolaa.

10

17060

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten paljon saat

hiilihydraatteja kun syöt tuollaista puuron kanssa joka sekin on hiilihydraattipitoista. Lihottaa se ainakin varmasti.

• kuituisa

puuro ei nyt ollut se pääpointti.

• diudiudiu
        kuituisa kirjoitti:

puuro ei nyt ollut se pääpointti.

Mistä kaupoista tätä saa? Ei ole osunut silmiin... Kuinka paljon on kuitua/100g? Onko se sitä betaglukaania? Paljonko maksaa ja paljon on pakkauksessa?

• kuituisa
        diudiudiu kirjoitti:

Mistä kaupoista tätä saa? Ei ole osunut silmiin... Kuinka paljon on kuitua/100g? Onko se sitä betaglukaania? Paljonko maksaa ja paljon on pakkauksessa?

itse olen löytänyt ainakin prismoista ja suurista s-kaupoista. Tuotteen nimi on siis KauraKuitunen, valmistetaan hirvelän tilalla ja on talkkunan tyyppinen "kypsä kaurarouhe", en sitten tiedä onko tosiaan käytetty kauran kuorta tmv, koska kuituakin on 69 %. Itse tykkään, hieaman "karkeamman" talkkunan makuinen, käytän jogurtin kanssa jne leseiden tapaan.

ainesosat:"tutkitusti puhdas kaura ja suola"

energiaa 123 kcal/100g
        prot. 7,2 g
        hh. 16,1 g
        rasvaa 3,3 g
        kuitua 69,7 g

paketissa myös maininta että sisältää juuri betaglugaania.

• maistaa.
        kuituisa kirjoitti:

itse olen löytänyt ainakin prismoista ja suurista s-kaupoista. Tuotteen nimi on siis KauraKuitunen, valmistetaan hirvelän tilalla ja on talkkunan tyyppinen "kypsä kaurarouhe", en sitten tiedä onko tosiaan käytetty kauran kuorta tmv, koska kuituakin on 69 %. Itse tykkään, hieaman "karkeamman" talkkunan makuinen, käytän jogurtin kanssa jne leseiden tapaan.

ainesosat:"tutkitusti puhdas kaura ja suola"

energiaa 123 kcal/100g
        prot. 7,2 g
        hh. 16,1 g
        rasvaa 3,3 g
        kuitua 69,7 g

paketissa myös maininta että sisältää juuri betaglugaania.

Eihän tossa hiilareita ole paljoakaan, sopii jopa vhhlaisellekin.

• kuituisa
        diudiudiu kirjoitti:

maksaa prismassa 2,85 e paketilta, jossa 350 g

• paulanen

Miten niin se on hyvää puuron kanssa? ;) Puurohan _keitetään_ Kaurakuitusesta.

Lisään hiukka kaurahiutaleita joukkoon, mutta tilavuusmitoissa ei enempää kuin Kaurakuitusta (esim. puoli desiä kaurakuitusta - alle puoli desiä kaurahiutaleita). Maitoa ja vettä nesteiksi - taivaallista pakastemansikan kanssa.

• kuituisa

niin minä teenkin :D se on vaan niin hyvää että voisi tehdä puuron pelkästään siitä :P mietityttää vaan että miten siinä voi olla niin vähän kaloreita o_O

• Anonyymi
        kuituisa kirjoitti:

niin minä teenkin :D se on vaan niin hyvää että voisi tehdä puuron pelkästään siitä :P mietityttää vaan että miten siinä voi olla niin vähän kaloreita o_O

Kaloreita vähän koska rasvaa vähän ja ollakseen viljatuote, myös hiilareita vähän, suurin osa kaloreista tulee proteiinista, mikä sekin positiivista ☺️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaloreita vähän koska rasvaa vähän ja ollakseen viljatuote, myös hiilareita vähän, suurin osa kaloreista tulee proteiinista, mikä sekin positiivista ☺️

Oikein tyytyväinen olen ollut. Aikaisemmin oli käytössä Fazerin ALKU Voimakaura, jossa kuitua 37g. KauraKuitunen 69,7g. Kaurakuitusen kilohinta on luokkaa viidenneksen halvempi, ehkä vähän enemmänkin. Puuron lisättäessä mainio, tulee jotenkin kanelin maku ja haju itselle mieleen. Ja lisää ihan kivasti kaurapuuron massaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      313
      2956
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      198
      2804
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      53
      2405
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      166
      1484
    5. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1209
    6. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1202
    7. 58
      873
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      854
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      799
    10. Mitä jos soitan sulle niin ettei numero näy?

😊
      Ikävä
      77
      784
    Aihe