Black metal ja satanismi

Dara

Olen jonkin aikaa ihmetellyt tällaista asiaa... Useat black metal-muusikot sanovat olevansa satanisteja, mutta kuitenkin black metal-sanoituksissa on hirveästi nimenomaan saatananpalvontaan viittaavia juttuja. Satanistien mielestä ei tule sekoittaa saatananpalvontaa ja satanismia, mutta tässä yhteydessä se on melko lailla sama asia.

Yksi esimerkki on Dark Funeral, bändin sanoitukset ovat täynnä tällaista:

"Satan - hear my cries of anger
Come forth from the shadows - and take my life away
Master - sacrifice my soul
Make me one with darkness - Satan let me free"

Black metallin kuuntelijana haluaisin tietää ihan mielenkiinnosta, mistä tuollaisessa meiningissä on kyse...

51

4228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rane

      Satanismilla ei ole MITÄÄN tekemistä saatanan kanssa. Satanismin voisi kuvailla lyhyesti aatteeksi, jossa joka tilanteessa ensin ajatellaan itseä ja sitten vasta lähimmäistä.

      • Marulk

        Se nyt muuten vain leikittelee kristinuskon paholaiskuvastolla ja julistaa olevansa "Saatanan" puolella "Jumalaa" vastaan? Tuo LaVeyn Baphometkin on vain hieno symboli, joka ei missään tapauksessa merkitse Saatanaa - siinä nyt vain sattuu olemaan yhdennäköisyyttä kristinuskon paholaiseen? Church of Satanin rituaalitkin nyt vain sattumalta ylistävät rituaaleissaan Saatanaa eikä esimerkiksi oravia?


      • Ei kukaan

        No kyllähän sitä saatanaa käytetään symbolina siellä sun täällä.

        Jotkut black metal bändit varmaankin vain sanovat olevansa satanisteja/saatananpalvojia, koska saatana myy. Tai sitten he vain leikittelevät tällä saatananpalvonnalla vaikkeivat sitä itse harrastaisikaan. Taikka sitten he eivät vain tiedä satanismin ja saatananpalvonnan eroa vaan sanovat itseään satanisteiksi vaikka olisivatkin saatananpalvojia.


      • Typhon

        Miksi Britney Spears laulaa "Unprotected" ja esiintyy paljastavissa vaatteissa? Luuletko häntäkin huoraksi? Tai kun Gimmel laulaa "roviolla", luuletko heidän kiduttavan itseään tai muita tulella?

        Pää kiinni pässi.

        Huomiota tavoitellaan monella tapaa julkisuuden saamiseksi. Eivät dark funeralin pojat mitään tosi kovia olisi, jos eivät laulaisi "Teach your children to worship satan!". Luuletko heidän olevan tosissaan?


      • pakkomielle
        Marulk kirjoitti:

        Se nyt muuten vain leikittelee kristinuskon paholaiskuvastolla ja julistaa olevansa "Saatanan" puolella "Jumalaa" vastaan? Tuo LaVeyn Baphometkin on vain hieno symboli, joka ei missään tapauksessa merkitse Saatanaa - siinä nyt vain sattuu olemaan yhdennäköisyyttä kristinuskon paholaiseen? Church of Satanin rituaalitkin nyt vain sattumalta ylistävät rituaaleissaan Saatanaa eikä esimerkiksi oravia?

        vittuiletko sä?


    • ~adss~

      Eipä juuri ole yhteistä. BM muusikot eivät tunnu tietävän oikeasta satanismista mitään vaan lankeavat siihen samaan kuoppaan kuin muutkin wannabet: otetaan kivalta kuulostava nimi ja siinä kaikki.

      "satanistista musiikkia" (jos sellaista nyt on olemassa) voi kuuulla niiltä muusikoilta jotka ovat CoS:n jäseniä, kuten King Diamond ja Electric Hellfire Club.

    • pakkomielle

      useat varmaan sanovatki olevansa satanisteja... vielä useammat sanovat sen vitsinä... sen kaltanen huumori kato vähän niinku kuuluu tähän juttuun...

    • Ancalagon

      Dark Funeralin jäsenet kyllä ovat myöntäneet avoimesti, että he (ainakin suurin osa) ovat saatananpalvojia ja/tai uskovat pahuuden voimaan ja lopulliseen voittoon. Lord Ahrimanin kodista löytyy muutamia nättejä kuvia... :P

    • vesqqq

      Otathan huomioon että Dark Funeral on ruotsalainen? :D Ei vais, tottakai ne laittaa sellasia sanoja sinne että ne vaikuttaa kovemmilta jätkiltä... Dark Funeral luultavasti onkin satanisteja koko sakki mutta ei useimmat ole. Esim. Burzum sano että se on satanisti mutta sano sen sen takia että sais kuuluisuutta

    • implacable

      Tosiaan, hyvä pointti. Mutta siis, on monia Black Metal-bändejä, jotka laulavat Saatanasta, vaikkeivat satanisteja olisikaan. On vain hienoa provosoida ja shokeerata kristittyjä. Ymmärtäähän sen. Mutta siis on bändejä, joiden jäsenet ovat oikeastikin satanisteja. Tämä on vähän vaikea juttu, koska moni jälkeenpäin kiistää, ettei koskaan ole satanisti ollutkaan. Ja tätä rataa, enkä itse kauheana bändien haastattatteluja lue.

      Tässä viestiketjussa on hyvin vastailtu puolelta toiselle, mikä on hyvä asia.

      Bongasin, että King Diamond mainittiin kunnon satanistina, koska hän kuuluu Church of Sataniin, että hänenlaisensa ovat siis tosisatanisteja, kun taas jotkut on ihme pelleilyä. Tartun siis tähän.

      "Come, come, come to my covent,
      And become a Lucifer´s child"
      -King Diamond.

      On iIngillä saatanallisempaakin lyriikkaa. Rituaaleista sun muusta. Eli jos King on nyt se "tosisatanisti" niin satanismiin kuuluu saatananpalvonta-rituaalit.

      Muuten joku vastasi typeästi, että "Tai kun Gimmel laulaa "roviolla", luuletko heidän kiduttavan itseään tai muita tulella?" Joo loistava argumentti. Siis mitä helvettiä? Ja tuollainen lukutaidoton idiootti kehtaisi kaukkua sinua pässiksi. Loistava meininki. Ehkä idea on siinä, että bändin jäsenet ovat sanoneet olevansa satanisteja, eikä siinä mitä lyriikat kertovat. Mutta siis blackmetal lyriikkaan aika monesti liittyy juuri saatananpalvonta. Ehkä viihteen ja juuri shokeerauksen takia, tai sitten monet satanistit tykkäävät tehdä juuri blackmetal-musiikkia.

      Ei tässä muuta, pidä lippu korkealla.

      • tr00 seitanist

        "Bongasin, että King Diamond mainittiin kunnon satanistina, koska hän kuuluu Church of Sataniin, että hänenlaisensa ovat siis tosisatanisteja, kun taas jotkut on ihme pelleilyä. Tartun siis tähän.

        "Come, come, come to my covent,
        And become a Lucifer´s child"
        -King Diamond.

        On iIngillä saatanallisempaakin lyriikkaa. Rituaaleista sun muusta. Eli jos King on nyt se "tosisatanisti" niin satanismiin kuuluu saatananpalvonta-rituaalit."

        Mietitäänpäs hetki tätä, kun liittyy niin läheisesti ihan alkuperäiseen kysymykseenkin: Satanistiksi tunnustautunut ihminen kirjoittaa lyriikkaa jossa palvotaan Saatanaa. Onko siis johtopäätös se, että satanismiin kuuluu olennaisesti palvontariitit, vai onko johtopäätös se, että ko. kaveria kiinnosti nyt kirjoittaa biisi moisesta aiheesta? Lataavatko kaikki muusikot välttämättä musiikkinsa kaikki syvimmät mietteensä ja filosofiansa perusteet, vai halutaanko mieluummin tehdä hyvää viihdettä? Miksi Tom Araya (Slayer) laulaa "God hates us all", vaikka on vakaumuksellinen kristitty? Onko kristinuskon sanoma sittenkin, "Jumala vihaa meitä kaikkia"? Vai onko kyse jostain aivan muusta?

        Maestro King Diamond on joskus aikoinaan kertonut diggaavansa Saatanan Kirkon filosofiasta (päivitetympi haastattelu tietää kertoa, ettei miestä juuri nykyään touhu kiinnosta) - ja mahtaapa olla sekin totta, että LaVey itse aikoinaan Kingille jäsenyyden kirkossaan lahjoitti. Miehen musiikissa tuon tyypin satanismi ei kuitenkaan hirveästi ole kuulunut - ja vähiten varmaan niissä alkupään Mercyful Fate -jutuissa, mistä tuo Covenikin on bongattu. Enemmänhän kaveri tuntuu ammentavan ihan perinteisestä kauhufantasiasta.

        Ja niin, mustan metelin uskonnollisfilosofisista yhteyksistä tietää paremmin kertoa vaikkapa blackmetal.fi, täältä ei kyllä kysyvälle irtoa "satanismi eijjole sama asia kuin saatananpalvonta" -mantraa kummempaa informaatiota. Eri artistien haastattelut voivat olla myös hyviä lähteitä jos asia oikeasti mietityttää. Ja hätäiselle ehdottomasti oikea ja aito vastaus on tässä: ehkä.


    • Godcankissmyballs

      pelkästään hauskanpidosta. tuskin nuo muusikot oikeasti mitään saatananpalvojia on eivätkä edes satanisteja koska satanisti ymmärtää olla tekemättä tommosia juttuja nimen omaan sen takia koska satanismi ja saatananpalvonta sekoitetaan toisiinsa. Se on vain musiikkia jossa on abstraktia fantasiaa käytetty äärimmillään. 80 ja 90 luvun alussa kaikkien extreme metalli bändien keskuudessa oli tietynlainen kilpailu olla toista ilkeämpi, pahempi, jne jne. Vähän niinkuin sodomista sanottiin: "rankempi kuin slayer, nopeampi kuin metallica, ilkeämpi kuin King Diamond" tai jotain tähän suuntaan. kuitenki, ei sillä kannata päätänsä vaivata. se on myös helppoa tehdä tommosia saatananpalvonta sanoituksia koska tälläinen vetoaa ihmisiin. Miksi ihmiset tykkää katsoo toimintaleffoja, koska väkivalta kiehtoo. Miksi ihmiset lukee Stephen Kingia, no koska ihmiset tykkää pelon aiheuttamasta tunteesta. Ihmisillä on tarve tälläiseen "pahaan/ilkeään" mediaan. ja se ilmentyy musiikissa kuten muissakin asioissa.

    • nekro torso

      Te tämän mänttipääfoorumin vitun vammaiset kakarat ja jälkeenjääneet ette tiedä sen enempää black metallista kuin satanismistakaan ("yhyy yhyy omg satanismi ja saatananpalvonta on kax eri asiaa ihqdaa lol"), joten TURVAT TUKKOON!

      • Godcankissmyballs

        paljonki satanismista ja saatananpalvonnasta kun itse asuin kymmenen vuotta jenkeissä ja kuuluin COS piiriin ja täällä suomessa pidän itse yllä satanistien kokouksia ja olen TOS. Joten koetappa nyt suhtautua vähän paremmin. Ihmiset jotka täällä on ruennu vittuilemaan tosta aiheesta ovat vain hölmöjä huomionkipeitä "trolleja". Mutta tuo kysymys on ihan aiheellinen. Omat vanhempani eivät oikein ymmärtäneet kiehtomustani Black Metalliin tai ylipäätänsä tämmöseen extreme-musiikkiin. On hyvä jos niistä osattais kertoa faktaa. Ja itse synnyin 1975 ja pyörin todella paljon näissä Rock/Metalli pyörylöissä. Itsellänikin oli bändi ja voin kertoa että kun "treidaus" oli vauhdissa, eli videokasettien vaihto postissa ja tapaamisissa (voisi sanoa sen ajan piratismiksi) niin sitä kyllä näki aina samankaltaisia bändejä jotka oli niin samanlaisia mutta yrittivät olla rajumpia kaikista. Etenkin näissä BM piireissä. Se kuuluu imagoon, siis hei camoon, et kai ottais tosissas BM bändiä joka laulais jonkun rakkauslaulun tyyliin "without you my baby". toisella bändillä lukee lyriikoissa "Tear The Hearts Of Angels" niin sitte vastakuuntelija tekee sanotukset: "Tear The Fuckin Hearts Of Their Fuckin Chets And Feed Them To The Hounds Of Hell". Aina oli joku joka oli pahempi ja kovempi ja siihen aina pyrittiin. Siitä oli silloin kyse. Ei mistään "satanistisesta" aatteesta. En toki kiellä etteikö Esim Varg olisi oikeasti jonkinlainen Natsi tai jotain vastaavaa, kun hän on itse myöstänyt ihannoivansa mm juuri Natsi periaatteita. Mutta porukasta kuitenkin piti tätä vaan semmosena harrastuksena tai leikkinä jossa voi purkaa itseään musiikin kautta. Esim noita kirkonpolttajia oli loppujen lopuksi vaan joku 13 tai sinnepäin. Ja ehkä pari niistä jossakin tunnetussa bändissä. Mustia lapmaita löytyy aina. Ei Axl Rosekaan ole mikään enkeli vaikka tekeekin suorastaan super pehmoja lauluja, niinku just semmosia "I still love you baby" Se jätkä on itse anarkismi.


      • implacable
        Godcankissmyballs kirjoitti:

        paljonki satanismista ja saatananpalvonnasta kun itse asuin kymmenen vuotta jenkeissä ja kuuluin COS piiriin ja täällä suomessa pidän itse yllä satanistien kokouksia ja olen TOS. Joten koetappa nyt suhtautua vähän paremmin. Ihmiset jotka täällä on ruennu vittuilemaan tosta aiheesta ovat vain hölmöjä huomionkipeitä "trolleja". Mutta tuo kysymys on ihan aiheellinen. Omat vanhempani eivät oikein ymmärtäneet kiehtomustani Black Metalliin tai ylipäätänsä tämmöseen extreme-musiikkiin. On hyvä jos niistä osattais kertoa faktaa. Ja itse synnyin 1975 ja pyörin todella paljon näissä Rock/Metalli pyörylöissä. Itsellänikin oli bändi ja voin kertoa että kun "treidaus" oli vauhdissa, eli videokasettien vaihto postissa ja tapaamisissa (voisi sanoa sen ajan piratismiksi) niin sitä kyllä näki aina samankaltaisia bändejä jotka oli niin samanlaisia mutta yrittivät olla rajumpia kaikista. Etenkin näissä BM piireissä. Se kuuluu imagoon, siis hei camoon, et kai ottais tosissas BM bändiä joka laulais jonkun rakkauslaulun tyyliin "without you my baby". toisella bändillä lukee lyriikoissa "Tear The Hearts Of Angels" niin sitte vastakuuntelija tekee sanotukset: "Tear The Fuckin Hearts Of Their Fuckin Chets And Feed Them To The Hounds Of Hell". Aina oli joku joka oli pahempi ja kovempi ja siihen aina pyrittiin. Siitä oli silloin kyse. Ei mistään "satanistisesta" aatteesta. En toki kiellä etteikö Esim Varg olisi oikeasti jonkinlainen Natsi tai jotain vastaavaa, kun hän on itse myöstänyt ihannoivansa mm juuri Natsi periaatteita. Mutta porukasta kuitenkin piti tätä vaan semmosena harrastuksena tai leikkinä jossa voi purkaa itseään musiikin kautta. Esim noita kirkonpolttajia oli loppujen lopuksi vaan joku 13 tai sinnepäin. Ja ehkä pari niistä jossakin tunnetussa bändissä. Mustia lapmaita löytyy aina. Ei Axl Rosekaan ole mikään enkeli vaikka tekeekin suorastaan super pehmoja lauluja, niinku just semmosia "I still love you baby" Se jätkä on itse anarkismi.

        Kyllä monesti huomaa, että kappaleen sanoittaja on tutustunut satanistiseen okkultismiin. Voi olla, että hän laulaa aiheesta shokeeraakseen, mutta kuitenkin, näemm'ä silti on perillä aiheessa. Lisäksi myös tämä "vahvat voittavat, heikot sortuvat"-meininki, jota satanistitkin voi filosofiassaan soveltaa, esiintyy monesti kappaleissa, jotka itse lasken satanistisiksi. Varg on ollut vaikka mitä ja aina löytänyt uuden tien mitä seurata. Tietääkseni hän on kutsunut itseänsä myös satanistiksi.

        Mutta se, että pifetään black metallia jotenkin satanismin syntynynä, niin sehän on jo kauas harhaan. Kuitenkin uskoisin, että jo hevimusiikki on saanut levitettyä tietoa eteenpäin. LaVey oli ihan fiksu kun kutsui Marilyn Mansonin luokseensa, koska Mansonin musiikki sai satanismia leviämään. Ja en tietenkään väitä, että Manson on blackmetallia tai että kaikki hevi on blackmetallia. Tarkoitan vaan, että muutkin musiikit ovat saaneet satanismin ihmisten huulille.

        Silleen onhan stereotypia, että satanisti pukeutuu mustaan ja kuuntelee heviä. Ette tykkää tällaisista yleistyksistä. Mutta siis camoon, kuinka moni pastelliväreihin pukeutuva hoppari on satanisti? Ei kovinkaan moni.


      • graagh
        implacable kirjoitti:

        Kyllä monesti huomaa, että kappaleen sanoittaja on tutustunut satanistiseen okkultismiin. Voi olla, että hän laulaa aiheesta shokeeraakseen, mutta kuitenkin, näemm'ä silti on perillä aiheessa. Lisäksi myös tämä "vahvat voittavat, heikot sortuvat"-meininki, jota satanistitkin voi filosofiassaan soveltaa, esiintyy monesti kappaleissa, jotka itse lasken satanistisiksi. Varg on ollut vaikka mitä ja aina löytänyt uuden tien mitä seurata. Tietääkseni hän on kutsunut itseänsä myös satanistiksi.

        Mutta se, että pifetään black metallia jotenkin satanismin syntynynä, niin sehän on jo kauas harhaan. Kuitenkin uskoisin, että jo hevimusiikki on saanut levitettyä tietoa eteenpäin. LaVey oli ihan fiksu kun kutsui Marilyn Mansonin luokseensa, koska Mansonin musiikki sai satanismia leviämään. Ja en tietenkään väitä, että Manson on blackmetallia tai että kaikki hevi on blackmetallia. Tarkoitan vaan, että muutkin musiikit ovat saaneet satanismin ihmisten huulille.

        Silleen onhan stereotypia, että satanisti pukeutuu mustaan ja kuuntelee heviä. Ette tykkää tällaisista yleistyksistä. Mutta siis camoon, kuinka moni pastelliväreihin pukeutuva hoppari on satanisti? Ei kovinkaan moni.

        COS-TOS akseli ei ole satanismin koko kenttä ja monet (useimmat?) satanistit sanoutuvat irti koko COSilaisesta ateistihedonistipaskasta. Piste.


      • implacable
        graagh kirjoitti:

        COS-TOS akseli ei ole satanismin koko kenttä ja monet (useimmat?) satanistit sanoutuvat irti koko COSilaisesta ateistihedonistipaskasta. Piste.

        Tarkoitit ilmeisesti vastata Godcankissmyballs´ille? Mutta oikeassa olet, moni satanisti sanoituu irti tuosta. Mutta se on oikestaan myös hupaisaa, sillä ei ne eri lahkot/järjestöt/ryhmät/mitkä lie niin paljoa kuitenkaan eroa toisistaan. Ainakin tällainen käsitys on minulle jäänyt.

        Ja ei tarvitse olla ateisti, että voi olla laveylainen.

        Olisi muuten hassua jättää Nietzcshen filosofia ja läjä rituaaleja siksi, ettei varmasti olisi laveylaisen kaltainen. Juu. No ehkä selitin tarpeeksi.


      • Godcankissmyballs
        implacable kirjoitti:

        Tarkoitit ilmeisesti vastata Godcankissmyballs´ille? Mutta oikeassa olet, moni satanisti sanoituu irti tuosta. Mutta se on oikestaan myös hupaisaa, sillä ei ne eri lahkot/järjestöt/ryhmät/mitkä lie niin paljoa kuitenkaan eroa toisistaan. Ainakin tällainen käsitys on minulle jäänyt.

        Ja ei tarvitse olla ateisti, että voi olla laveylainen.

        Olisi muuten hassua jättää Nietzcshen filosofia ja läjä rituaaleja siksi, ettei varmasti olisi laveylaisen kaltainen. Juu. No ehkä selitin tarpeeksi.

        ja itsekkin olen moneen tutustunut. Mutta olen filosofialtani enemmänkin COS henkinen. Sen takia olen pysynyt Cosissa. Mutta eipä se näin jaksa kiinostaa enää. Ei se niin erikoista ja mystistä ole kuin annetaan olettaa. Ryhmä satanisteja kokoontuu juttelemaan filosofisista aiheista ja tekemään rituaaleja. Aika hassua sinänsä kun sitä on tarpeeksi paljon tehnyt. Tosi-asia on että satanistinen aate suunta on aina ollut ihmisillä ja periaatteessa COS ja TOS ovat vain ryhmittymiä joka kokoaa samanhenkisiä ihmisiä kasaan. Ei mitään sen kummempaa. Ja se on kyllä totta että moni BM ja muittenkin metalli musiikkien edustajat ovat tutustuneet paremmin näihin okkultistisiin asioihin. Mutta miksi...who knows? Itsekkin tykkään tutkia nuita asioita koska ne on puhtaasti mielenkiintoisia ja niitä on hauska tutkia. Haluaisin toki myös tutustua esim. Buddhalaisten kulttuuriin ja ehkä jopa osallistua joihinkin seremonioihin. Seikkailu on elämän suola.


      • Anonyymi
        Godcankissmyballs kirjoitti:

        paljonki satanismista ja saatananpalvonnasta kun itse asuin kymmenen vuotta jenkeissä ja kuuluin COS piiriin ja täällä suomessa pidän itse yllä satanistien kokouksia ja olen TOS. Joten koetappa nyt suhtautua vähän paremmin. Ihmiset jotka täällä on ruennu vittuilemaan tosta aiheesta ovat vain hölmöjä huomionkipeitä "trolleja". Mutta tuo kysymys on ihan aiheellinen. Omat vanhempani eivät oikein ymmärtäneet kiehtomustani Black Metalliin tai ylipäätänsä tämmöseen extreme-musiikkiin. On hyvä jos niistä osattais kertoa faktaa. Ja itse synnyin 1975 ja pyörin todella paljon näissä Rock/Metalli pyörylöissä. Itsellänikin oli bändi ja voin kertoa että kun "treidaus" oli vauhdissa, eli videokasettien vaihto postissa ja tapaamisissa (voisi sanoa sen ajan piratismiksi) niin sitä kyllä näki aina samankaltaisia bändejä jotka oli niin samanlaisia mutta yrittivät olla rajumpia kaikista. Etenkin näissä BM piireissä. Se kuuluu imagoon, siis hei camoon, et kai ottais tosissas BM bändiä joka laulais jonkun rakkauslaulun tyyliin "without you my baby". toisella bändillä lukee lyriikoissa "Tear The Hearts Of Angels" niin sitte vastakuuntelija tekee sanotukset: "Tear The Fuckin Hearts Of Their Fuckin Chets And Feed Them To The Hounds Of Hell". Aina oli joku joka oli pahempi ja kovempi ja siihen aina pyrittiin. Siitä oli silloin kyse. Ei mistään "satanistisesta" aatteesta. En toki kiellä etteikö Esim Varg olisi oikeasti jonkinlainen Natsi tai jotain vastaavaa, kun hän on itse myöstänyt ihannoivansa mm juuri Natsi periaatteita. Mutta porukasta kuitenkin piti tätä vaan semmosena harrastuksena tai leikkinä jossa voi purkaa itseään musiikin kautta. Esim noita kirkonpolttajia oli loppujen lopuksi vaan joku 13 tai sinnepäin. Ja ehkä pari niistä jossakin tunnetussa bändissä. Mustia lapmaita löytyy aina. Ei Axl Rosekaan ole mikään enkeli vaikka tekeekin suorastaan super pehmoja lauluja, niinku just semmosia "I still love you baby" Se jätkä on itse anarkismi.

        Olet yksi älykäs, jonka kanssa voisn puhu noista asioista enemmän jo (saman)syntymävuodenkin perusteella.


      • Anonyymi
        implacable kirjoitti:

        Kyllä monesti huomaa, että kappaleen sanoittaja on tutustunut satanistiseen okkultismiin. Voi olla, että hän laulaa aiheesta shokeeraakseen, mutta kuitenkin, näemm'ä silti on perillä aiheessa. Lisäksi myös tämä "vahvat voittavat, heikot sortuvat"-meininki, jota satanistitkin voi filosofiassaan soveltaa, esiintyy monesti kappaleissa, jotka itse lasken satanistisiksi. Varg on ollut vaikka mitä ja aina löytänyt uuden tien mitä seurata. Tietääkseni hän on kutsunut itseänsä myös satanistiksi.

        Mutta se, että pifetään black metallia jotenkin satanismin syntynynä, niin sehän on jo kauas harhaan. Kuitenkin uskoisin, että jo hevimusiikki on saanut levitettyä tietoa eteenpäin. LaVey oli ihan fiksu kun kutsui Marilyn Mansonin luokseensa, koska Mansonin musiikki sai satanismia leviämään. Ja en tietenkään väitä, että Manson on blackmetallia tai että kaikki hevi on blackmetallia. Tarkoitan vaan, että muutkin musiikit ovat saaneet satanismin ihmisten huulille.

        Silleen onhan stereotypia, että satanisti pukeutuu mustaan ja kuuntelee heviä. Ette tykkää tällaisista yleistyksistä. Mutta siis camoon, kuinka moni pastelliväreihin pukeutuva hoppari on satanisti? Ei kovinkaan moni.

        "vahvat voittavat, heikot sortuvat"

        Kuten gepardi on, ja etana on, kumpikin on tarpeellinen. Ja heikkous johtuu itsetuntemuksen puutteesta.


      • Anonyymi
        Godcankissmyballs kirjoitti:

        ja itsekkin olen moneen tutustunut. Mutta olen filosofialtani enemmänkin COS henkinen. Sen takia olen pysynyt Cosissa. Mutta eipä se näin jaksa kiinostaa enää. Ei se niin erikoista ja mystistä ole kuin annetaan olettaa. Ryhmä satanisteja kokoontuu juttelemaan filosofisista aiheista ja tekemään rituaaleja. Aika hassua sinänsä kun sitä on tarpeeksi paljon tehnyt. Tosi-asia on että satanistinen aate suunta on aina ollut ihmisillä ja periaatteessa COS ja TOS ovat vain ryhmittymiä joka kokoaa samanhenkisiä ihmisiä kasaan. Ei mitään sen kummempaa. Ja se on kyllä totta että moni BM ja muittenkin metalli musiikkien edustajat ovat tutustuneet paremmin näihin okkultistisiin asioihin. Mutta miksi...who knows? Itsekkin tykkään tutkia nuita asioita koska ne on puhtaasti mielenkiintoisia ja niitä on hauska tutkia. Haluaisin toki myös tutustua esim. Buddhalaisten kulttuuriin ja ehkä jopa osallistua joihinkin seremonioihin. Seikkailu on elämän suola.

        Olet todella järkevä näin alkuun ajateltuna. itselläni on peraate, että älä (uskonnossa) mene sinne, missä ovat monet, vaan sinne, missä harvat. Myönnä faktat, ja elä maan kanssa. Kun saat kotisi sellaiseen kuntoon, että tunnet olevasi tasapainossa, voit aloittaa tuotannon. Älä mielellään kerää enempää kun voit kantaa mukanasi, tai vetää matkalaukulla perässäsi.


    • xxxxxxxxxxx

      Pentagrammi on hedelmällisyyden merkki.

      • efswt

        Luonnon uskonnoissa se on yleensä tarkoittanut hedelmällisyyden merkkiä mutta eri kulttuurit ovat antaneet sille eri merkityksen. Sitä ei tiedetä että onko se alunperin ollut hedelmällisyyden merkki.


      • implacable

        Se, että on pentagrammi pukinpään kera. Niin se tarkoittaa vain ja ainoastaan hedelmällisyyttä?
        Ei pentagrammi siis vain Saatanan symboli ole, sillä on monia merkityksiä, mutta on helvetti idiotismia sulkea ne muut pois ja nostaa, joku vähiten tunnettu puoli pentagrammista sille ja vielä haukkua joku ryhmä tyhmäksi? Siis mitä vittua?

        Siis ihan samasta syystä black metal bändit pentagrammia käyttävät kuin Laveykin käytti aikoinaan. Jos uskovaiset yhdistävät pentagrammin Saatanaan, niin siitä yhdistäköön. Ei se heistä idiootteja tee.

        Sinun taas olisi hyvä ajatella aina ainakin sen kolme kertaa asioita ennen kuin ne sanot ääneen tai kirjoitat nettiin. Koska muuten kuulijoita/lukijoita kuristaa lähes ruummillinen myötähäpeä joka ainoa kerta kun ilmaiset melipiteesi.


      • Rienaaja
        implacable kirjoitti:

        Se, että on pentagrammi pukinpään kera. Niin se tarkoittaa vain ja ainoastaan hedelmällisyyttä?
        Ei pentagrammi siis vain Saatanan symboli ole, sillä on monia merkityksiä, mutta on helvetti idiotismia sulkea ne muut pois ja nostaa, joku vähiten tunnettu puoli pentagrammista sille ja vielä haukkua joku ryhmä tyhmäksi? Siis mitä vittua?

        Siis ihan samasta syystä black metal bändit pentagrammia käyttävät kuin Laveykin käytti aikoinaan. Jos uskovaiset yhdistävät pentagrammin Saatanaan, niin siitä yhdistäköön. Ei se heistä idiootteja tee.

        Sinun taas olisi hyvä ajatella aina ainakin sen kolme kertaa asioita ennen kuin ne sanot ääneen tai kirjoitat nettiin. Koska muuten kuulijoita/lukijoita kuristaa lähes ruummillinen myötähäpeä joka ainoa kerta kun ilmaiset melipiteesi.

        Taas tällainen keskustelu joka saa sapen kiehumaan. Tullaan ihmettelemään kun ihmiset sanovat olevansa satanisteja ja sitten kertovatkin lyriikoissa saatananpalvonnasta, ja sitten ollaan äimän käkenä että mitäs helvettiä saatananpalvonta ja satanismi ovat kaksi täysin eri asiaa...
        Voisi käyttää muitakin tietolähteitä kuin vaan niitä pakanaverkon tyylisiä sivuja. LaVeyn satanismi ei ole mikään ainoa oikea satanismi, itse asiassa monikaan näistä black metal satanisteista ei kannata LaVeyn aatteita.
        Tällaisen ateistisen satanismin lisäksi on olemassa myöskin teistinen satanismi, joka on hyvinkin vaikea erottaa saatananpalvonnan oikestaan turhaa. Mielestäni suuri osa näistä teini LaVey satanisteista on aika säälittäviä. Oli satanismin muoto mikä vaan pitäisi siinä olla mukana se itse Saatana edes vahvasti symboolisella tasolla.
        Ja vielä lopuksi kyllä suuri black metal muusikoista on ihan tosissaan niitä lyriikoita kirjoittaessa, mutta tulee muistaa että suurin osa heistä näyttää olevan teistisiä satanisteja.
        Käykääpä tutustumassa muunmuassa sellaisiin bändeihin kuten Behexen ja Satanic Warmaster.

        Hail Saitan !


      • implacable
        Rienaaja kirjoitti:

        Taas tällainen keskustelu joka saa sapen kiehumaan. Tullaan ihmettelemään kun ihmiset sanovat olevansa satanisteja ja sitten kertovatkin lyriikoissa saatananpalvonnasta, ja sitten ollaan äimän käkenä että mitäs helvettiä saatananpalvonta ja satanismi ovat kaksi täysin eri asiaa...
        Voisi käyttää muitakin tietolähteitä kuin vaan niitä pakanaverkon tyylisiä sivuja. LaVeyn satanismi ei ole mikään ainoa oikea satanismi, itse asiassa monikaan näistä black metal satanisteista ei kannata LaVeyn aatteita.
        Tällaisen ateistisen satanismin lisäksi on olemassa myöskin teistinen satanismi, joka on hyvinkin vaikea erottaa saatananpalvonnan oikestaan turhaa. Mielestäni suuri osa näistä teini LaVey satanisteista on aika säälittäviä. Oli satanismin muoto mikä vaan pitäisi siinä olla mukana se itse Saatana edes vahvasti symboolisella tasolla.
        Ja vielä lopuksi kyllä suuri black metal muusikoista on ihan tosissaan niitä lyriikoita kirjoittaessa, mutta tulee muistaa että suurin osa heistä näyttää olevan teistisiä satanisteja.
        Käykääpä tutustumassa muunmuassa sellaisiin bändeihin kuten Behexen ja Satanic Warmaster.

        Hail Saitan !

        Laveyn satanismi ylistää ihan samaa filosofiaa ja käyttää samoja rituaaleja kuin muutkin satanismisuuntaukset. Suhtautuminen näihin asioihin vain vaihtelee. Siis teistinen yhdistetään siihen hengellisyyteen ja yliluonnollisuuteen, jota nykyteinisatanistitlaveynseuraajat eivät allekirjoita. Mutta Lavaylainenkin satanisti voi olla teistinen satanisti. Joten erottelu on sitäkin turhempaa.

        Itse jopa ajattelen, että satanisti, joka julistaa totaalisen ateismin ja "rationaalisuuden" puolesta, on pettänyt satanismin ja sen mukana myös Laveyn. Mutta eipä tuota Laveylta enää pahemmin voi mennä kyselemään.


      • Rienaaja
        implacable kirjoitti:

        Laveyn satanismi ylistää ihan samaa filosofiaa ja käyttää samoja rituaaleja kuin muutkin satanismisuuntaukset. Suhtautuminen näihin asioihin vain vaihtelee. Siis teistinen yhdistetään siihen hengellisyyteen ja yliluonnollisuuteen, jota nykyteinisatanistitlaveynseuraajat eivät allekirjoita. Mutta Lavaylainenkin satanisti voi olla teistinen satanisti. Joten erottelu on sitäkin turhempaa.

        Itse jopa ajattelen, että satanisti, joka julistaa totaalisen ateismin ja "rationaalisuuden" puolesta, on pettänyt satanismin ja sen mukana myös Laveyn. Mutta eipä tuota Laveylta enää pahemmin voi mennä kyselemään.

        Itseäni eniten näissä nyky LaVeylaisessa satanisteissa ottaa pannuun eniten se seikka että he jättävät omasta elämästään ulos nimenomaa sen mikä tekee satanismista satanismia, elikä Saatanan. LaVeyn satanismi ilman Saatanaa on enemmänki hedonististanihilismiä. Oli Saatanan osuus sitten symboolinen tai oikeasti konkreettinen on nimenomaa Saatana nostettava keskeisimmäksi painopisteeksi satanismissa.


      • Rienaaja
        Rienaaja kirjoitti:

        Itseäni eniten näissä nyky LaVeylaisessa satanisteissa ottaa pannuun eniten se seikka että he jättävät omasta elämästään ulos nimenomaa sen mikä tekee satanismista satanismia, elikä Saatanan. LaVeyn satanismi ilman Saatanaa on enemmänki hedonististanihilismiä. Oli Saatanan osuus sitten symboolinen tai oikeasti konkreettinen on nimenomaa Saatana nostettava keskeisimmäksi painopisteeksi satanismissa.

        Ja niin LaVey tosiaan sanoikin kerran että hänen satanismiinsa saa lisätä niin paljon hengellisyyttä kuin yksilö parhaakseen näkee.


      • aisjga9guag
        Rienaaja kirjoitti:

        Taas tällainen keskustelu joka saa sapen kiehumaan. Tullaan ihmettelemään kun ihmiset sanovat olevansa satanisteja ja sitten kertovatkin lyriikoissa saatananpalvonnasta, ja sitten ollaan äimän käkenä että mitäs helvettiä saatananpalvonta ja satanismi ovat kaksi täysin eri asiaa...
        Voisi käyttää muitakin tietolähteitä kuin vaan niitä pakanaverkon tyylisiä sivuja. LaVeyn satanismi ei ole mikään ainoa oikea satanismi, itse asiassa monikaan näistä black metal satanisteista ei kannata LaVeyn aatteita.
        Tällaisen ateistisen satanismin lisäksi on olemassa myöskin teistinen satanismi, joka on hyvinkin vaikea erottaa saatananpalvonnan oikestaan turhaa. Mielestäni suuri osa näistä teini LaVey satanisteista on aika säälittäviä. Oli satanismin muoto mikä vaan pitäisi siinä olla mukana se itse Saatana edes vahvasti symboolisella tasolla.
        Ja vielä lopuksi kyllä suuri black metal muusikoista on ihan tosissaan niitä lyriikoita kirjoittaessa, mutta tulee muistaa että suurin osa heistä näyttää olevan teistisiä satanisteja.
        Käykääpä tutustumassa muunmuassa sellaisiin bändeihin kuten Behexen ja Satanic Warmaster.

        Hail Saitan !

        Sehän syntyi 60 luvulla. On totta että se vetoaa teineihin mutta ei siinä tosiaankaan Laveylaisen ajattelutavan mukaan ole Saatana konkreettisena. Sitä paitsi. Tuskin kukaan haluaisi Saatanan hallitsevan maailmaa koska Raamatunhan mukaan Saatana tekee vain pahoja asioita. Oli se sitten Saatanaa palvova tai mitä tahansa muuta palvova ihminen. Ja suurin osa noista satanistisista BM bändeistä on jo aikaa sitten sanonut että se on enemmänkin abstraktia fantasiaa. Kuten Bathory tai Mayhem. Kyllä Saatana käsitteenä on erittäin tärkeä Lavey satanismissa ja hengellisyyttä saa lisätä niin paljon kuin vain sielu sietää. Mutta ette ole tainnut huomata mitä Lavey yrittää siinä "aika selvästi" sanoa. Lavey satanismi on puhtaasti psykologiaa ja filosofiaa. Alempi ja Korkeampi Magiakin on tietynlaisen psykologian ja filosofisen ajattelun harjoittamista ja kehittämistä. Jos siihen lisätään ajatus että Saatana on olemassa olentona "mitä ei ole koska siitä selvästikkään ei ole todisteita. Miksi? Onko Jumalasta koskaan löydetty todisteita?" hyvin herkästi pilaa psykologisen ja filosofisen ajattelu tavan Lavey Satanismissa. Mutta näin minä näen asian. Ja te saatatte nähdä sen eri tavalla enkä rupea tuomitsemaan ketään sen mukaan. Saa uskoa siihen mikä auttaa elämässä ja minun mielestäni Lavey Satanistinen psygologian ja filosofian harjoittaminen on kaikista palkitsevinta ja hyödyllisintä ja se on muuttanut ajattelutapojani ja ominaisuuksiani paljon. Mitä saa jos yrittää manata Saatanaa? Jos Saatana olisi olemassa ja sen manaus esiin onnistuisi niin eikö se olisi aika paska juttu jopa satanisteille koska Saatanahan toimii muitten ihmisten kautta eli käyttää orjinaan. Ja ihminen joka omaa Lavey ajattelutavan ei luultavasti suostu orjaksi joten minun johtopäätökseni on että työ ette nyt oikein ymmärrä mistä puhutte. Carpe Diem


      • Rienaaja
        aisjga9guag kirjoitti:

        Sehän syntyi 60 luvulla. On totta että se vetoaa teineihin mutta ei siinä tosiaankaan Laveylaisen ajattelutavan mukaan ole Saatana konkreettisena. Sitä paitsi. Tuskin kukaan haluaisi Saatanan hallitsevan maailmaa koska Raamatunhan mukaan Saatana tekee vain pahoja asioita. Oli se sitten Saatanaa palvova tai mitä tahansa muuta palvova ihminen. Ja suurin osa noista satanistisista BM bändeistä on jo aikaa sitten sanonut että se on enemmänkin abstraktia fantasiaa. Kuten Bathory tai Mayhem. Kyllä Saatana käsitteenä on erittäin tärkeä Lavey satanismissa ja hengellisyyttä saa lisätä niin paljon kuin vain sielu sietää. Mutta ette ole tainnut huomata mitä Lavey yrittää siinä "aika selvästi" sanoa. Lavey satanismi on puhtaasti psykologiaa ja filosofiaa. Alempi ja Korkeampi Magiakin on tietynlaisen psykologian ja filosofisen ajattelun harjoittamista ja kehittämistä. Jos siihen lisätään ajatus että Saatana on olemassa olentona "mitä ei ole koska siitä selvästikkään ei ole todisteita. Miksi? Onko Jumalasta koskaan löydetty todisteita?" hyvin herkästi pilaa psykologisen ja filosofisen ajattelu tavan Lavey Satanismissa. Mutta näin minä näen asian. Ja te saatatte nähdä sen eri tavalla enkä rupea tuomitsemaan ketään sen mukaan. Saa uskoa siihen mikä auttaa elämässä ja minun mielestäni Lavey Satanistinen psygologian ja filosofian harjoittaminen on kaikista palkitsevinta ja hyödyllisintä ja se on muuttanut ajattelutapojani ja ominaisuuksiani paljon. Mitä saa jos yrittää manata Saatanaa? Jos Saatana olisi olemassa ja sen manaus esiin onnistuisi niin eikö se olisi aika paska juttu jopa satanisteille koska Saatanahan toimii muitten ihmisten kautta eli käyttää orjinaan. Ja ihminen joka omaa Lavey ajattelutavan ei luultavasti suostu orjaksi joten minun johtopäätökseni on että työ ette nyt oikein ymmärrä mistä puhutte. Carpe Diem

        Jos kuitenkin otetaan huomioon seikka, että Saatana ei aina tarkoita satanistille sarvipäistä paholaista, joka orjuuttaa ihmisiä. Itse miellän itseni satanistiksi, ja silti manaan esiin Saatanaa. Tämä Saatanan esille manaus todellakin hyödyttää, sillä siten pääsen yhteyteen suurempii pimeisiin voimiin ja voin ammentaa niistä energiaa itseeni sekä kanavoida sitä itseni ulkopuolelle. Jo jokin aika sitten antauduin pimeiden voimien valtaan, tämä ei tee minusta kenenkään orjaa sillä olen silti itse oma kuninkaani. Pimeyden voimille antautuminen on kuitenkin parantanut elämääni, kykenen saavuttamaan haluamiani päämääriä paljon helpommalla ja paremmin tuloksin kuin ennen.
        On totta, että ei Saatanan olemassa olosta voi esittää mitään tieteellisiä todisteita. Pohjaan oman näkemykseni Saatanasta omiin henkilökohtaisiin kokemuksiini, jotka riittävät minulle todisteeksi.
        Vaikka omat näkemykseni satanismista ovat teistisiä, en silti halveksu tai pilkkaa heitä ketkä lähestyvät tuota jaloa aatetta ateistiselta pohjalta. Aikaisemman viestini pointti oli lähinnä se, että vaikka Saatana on mukana ateistisessa satanismissa vain symboolisella tasolla ei sen merkitystä symboolina tulisi halveksua, sillä mielestäni Laveyn satanismi ilman mitään Saatana käsitettä voisi aivan hyvin kutsua hedonistiseksi nihilismiksi. Mutta vielä haluan painottaa tuota seikkaa, että henkisessä satanismissa Saatanan olemuksesta on lukuisia eri näkemyksiä. Ja sen verran mitä olen henkistä satanismia tutkinut vaikuttaa todellakin siltä, että nuo raamatulliset näkemykset ovat hyvin yleisesti halveksuttuja ajattelumalleja satanistien keskuudessa. Kiistely teististen näkemysten ja ateististen näkemysten välillä on mielestäni turhaa. Kuitenkin kummatkin kannattavat Saatana filosofiaa, vaikka tämä filosofia saattaa ollla hyvinki erillaista eri yksilöiden välillä on kyseessä kuitenkin sama periaate, elikä filosofia jossa Saatana on keskeisenä hahmona. Välillä vain pistää ärsyttämään joidenkin LaVey satanistien ininä siitä, kuinka satanismi ei voi olla mitään muuta kuin filosofiaa jota löytyy Satanic Biblestä.


      • implacable
        aisjga9guag kirjoitti:

        Sehän syntyi 60 luvulla. On totta että se vetoaa teineihin mutta ei siinä tosiaankaan Laveylaisen ajattelutavan mukaan ole Saatana konkreettisena. Sitä paitsi. Tuskin kukaan haluaisi Saatanan hallitsevan maailmaa koska Raamatunhan mukaan Saatana tekee vain pahoja asioita. Oli se sitten Saatanaa palvova tai mitä tahansa muuta palvova ihminen. Ja suurin osa noista satanistisista BM bändeistä on jo aikaa sitten sanonut että se on enemmänkin abstraktia fantasiaa. Kuten Bathory tai Mayhem. Kyllä Saatana käsitteenä on erittäin tärkeä Lavey satanismissa ja hengellisyyttä saa lisätä niin paljon kuin vain sielu sietää. Mutta ette ole tainnut huomata mitä Lavey yrittää siinä "aika selvästi" sanoa. Lavey satanismi on puhtaasti psykologiaa ja filosofiaa. Alempi ja Korkeampi Magiakin on tietynlaisen psykologian ja filosofisen ajattelun harjoittamista ja kehittämistä. Jos siihen lisätään ajatus että Saatana on olemassa olentona "mitä ei ole koska siitä selvästikkään ei ole todisteita. Miksi? Onko Jumalasta koskaan löydetty todisteita?" hyvin herkästi pilaa psykologisen ja filosofisen ajattelu tavan Lavey Satanismissa. Mutta näin minä näen asian. Ja te saatatte nähdä sen eri tavalla enkä rupea tuomitsemaan ketään sen mukaan. Saa uskoa siihen mikä auttaa elämässä ja minun mielestäni Lavey Satanistinen psygologian ja filosofian harjoittaminen on kaikista palkitsevinta ja hyödyllisintä ja se on muuttanut ajattelutapojani ja ominaisuuksiani paljon. Mitä saa jos yrittää manata Saatanaa? Jos Saatana olisi olemassa ja sen manaus esiin onnistuisi niin eikö se olisi aika paska juttu jopa satanisteille koska Saatanahan toimii muitten ihmisten kautta eli käyttää orjinaan. Ja ihminen joka omaa Lavey ajattelutavan ei luultavasti suostu orjaksi joten minun johtopäätökseni on että työ ette nyt oikein ymmärrä mistä puhutte. Carpe Diem

        Olenko minä määrittellyt Saatanan täällä jotenkin? Tai sanonut haluavani olla orja. Tai että Saatana haluaa hallita maailmaa ja on paha? Mitä helvetin johtopäätöksiä sinä teet, senkin kristitty paska?


      • Rienaaja
        implacable kirjoitti:

        Olenko minä määrittellyt Saatanan täällä jotenkin? Tai sanonut haluavani olla orja. Tai että Saatana haluaa hallita maailmaa ja on paha? Mitä helvetin johtopäätöksiä sinä teet, senkin kristitty paska?

        Ovat kyllä minunkin näkemykseni Saatanasta aika kaukana aisjga9guag:in määritelmästä.


      • Anonyymi
        Rienaaja kirjoitti:

        Taas tällainen keskustelu joka saa sapen kiehumaan. Tullaan ihmettelemään kun ihmiset sanovat olevansa satanisteja ja sitten kertovatkin lyriikoissa saatananpalvonnasta, ja sitten ollaan äimän käkenä että mitäs helvettiä saatananpalvonta ja satanismi ovat kaksi täysin eri asiaa...
        Voisi käyttää muitakin tietolähteitä kuin vaan niitä pakanaverkon tyylisiä sivuja. LaVeyn satanismi ei ole mikään ainoa oikea satanismi, itse asiassa monikaan näistä black metal satanisteista ei kannata LaVeyn aatteita.
        Tällaisen ateistisen satanismin lisäksi on olemassa myöskin teistinen satanismi, joka on hyvinkin vaikea erottaa saatananpalvonnan oikestaan turhaa. Mielestäni suuri osa näistä teini LaVey satanisteista on aika säälittäviä. Oli satanismin muoto mikä vaan pitäisi siinä olla mukana se itse Saatana edes vahvasti symboolisella tasolla.
        Ja vielä lopuksi kyllä suuri black metal muusikoista on ihan tosissaan niitä lyriikoita kirjoittaessa, mutta tulee muistaa että suurin osa heistä näyttää olevan teistisiä satanisteja.
        Käykääpä tutustumassa muunmuassa sellaisiin bändeihin kuten Behexen ja Satanic Warmaster.

        Hail Saitan !

        "Käykääpä tutustumassa muunmuassa sellaisiin bändeihin kuten Behexen ja Satanic Warmaster."

        Ei sovi minun luonteeseeni.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Rienaaja kirjoitti:

        Jos kuitenkin otetaan huomioon seikka, että Saatana ei aina tarkoita satanistille sarvipäistä paholaista, joka orjuuttaa ihmisiä. Itse miellän itseni satanistiksi, ja silti manaan esiin Saatanaa. Tämä Saatanan esille manaus todellakin hyödyttää, sillä siten pääsen yhteyteen suurempii pimeisiin voimiin ja voin ammentaa niistä energiaa itseeni sekä kanavoida sitä itseni ulkopuolelle. Jo jokin aika sitten antauduin pimeiden voimien valtaan, tämä ei tee minusta kenenkään orjaa sillä olen silti itse oma kuninkaani. Pimeyden voimille antautuminen on kuitenkin parantanut elämääni, kykenen saavuttamaan haluamiani päämääriä paljon helpommalla ja paremmin tuloksin kuin ennen.
        On totta, että ei Saatanan olemassa olosta voi esittää mitään tieteellisiä todisteita. Pohjaan oman näkemykseni Saatanasta omiin henkilökohtaisiin kokemuksiini, jotka riittävät minulle todisteeksi.
        Vaikka omat näkemykseni satanismista ovat teistisiä, en silti halveksu tai pilkkaa heitä ketkä lähestyvät tuota jaloa aatetta ateistiselta pohjalta. Aikaisemman viestini pointti oli lähinnä se, että vaikka Saatana on mukana ateistisessa satanismissa vain symboolisella tasolla ei sen merkitystä symboolina tulisi halveksua, sillä mielestäni Laveyn satanismi ilman mitään Saatana käsitettä voisi aivan hyvin kutsua hedonistiseksi nihilismiksi. Mutta vielä haluan painottaa tuota seikkaa, että henkisessä satanismissa Saatanan olemuksesta on lukuisia eri näkemyksiä. Ja sen verran mitä olen henkistä satanismia tutkinut vaikuttaa todellakin siltä, että nuo raamatulliset näkemykset ovat hyvin yleisesti halveksuttuja ajattelumalleja satanistien keskuudessa. Kiistely teististen näkemysten ja ateististen näkemysten välillä on mielestäni turhaa. Kuitenkin kummatkin kannattavat Saatana filosofiaa, vaikka tämä filosofia saattaa ollla hyvinki erillaista eri yksilöiden välillä on kyseessä kuitenkin sama periaate, elikä filosofia jossa Saatana on keskeisenä hahmona. Välillä vain pistää ärsyttämään joidenkin LaVey satanistien ininä siitä, kuinka satanismi ei voi olla mitään muuta kuin filosofiaa jota löytyy Satanic Biblestä.

        Olet hrvinainen tapaus, ja erittäin tärkeä tiedon kannalta.


    • ***

      Satanistien mielestä ei tule sekoittaa saatananpalvontaa ja satanismia, mutta tässä yhteydessä se on melko lailla sama asia.

      Satanismi on ns. nimi tälle aatteelle, saatananpalvonta on siihen kuuluvaa toiminta.
      LaVeylainen satanismi on toinen asia erikseen. LaVeylaiset satanistit kieltävät saatananpalvonnan, etteivät heidän hiekkalaatikkoleikkinsä ala herättämään liikaa huomiota.

      • implacable

        Laveylaisten satanistien suurin ongelma on, etteivät he lue LaVeyn kirjoja. Siksi heidän käsityksensä on tämä:

        Ateismi vegetarismi homous = satanismi.


      • self-destruction
        implacable kirjoitti:

        Laveylaisten satanistien suurin ongelma on, etteivät he lue LaVeyn kirjoja. Siksi heidän käsityksensä on tämä:

        Ateismi vegetarismi homous = satanismi.

        Voiko olla tosi että porukka vieläkin jaksaa jauhaa keskustelua joka on aloitettu vuonna 2003? Miksi täällä ylipäätään kiistellään jostain niin typerästä ja pikkumaisesta asiasta kuin laveylaisen satanismin määrittely (johon keskustellu on jotenkin omituisesti ajautunut)? Sehän on jo määritelty, eikä kukaan aiheeseen tarpeeksi tutustunut vaivaa päätään tällaisella. Minä tosin sen virheen jo tässä teen, mutta en laskekaan itseäni näihin "tarpeeksi tutustuneisiin".

        Lähinnä implacablen takia olen näitä lueskellut. Hän on ainoa jolla on jotain järkevää sanottavaa, olkoonkin se sitten ristiriitaista luettavaa. Häneltä kysyisinkin, onko hän nyt sitten satanisti vai ei?


      • implacable
        self-destruction kirjoitti:

        Voiko olla tosi että porukka vieläkin jaksaa jauhaa keskustelua joka on aloitettu vuonna 2003? Miksi täällä ylipäätään kiistellään jostain niin typerästä ja pikkumaisesta asiasta kuin laveylaisen satanismin määrittely (johon keskustellu on jotenkin omituisesti ajautunut)? Sehän on jo määritelty, eikä kukaan aiheeseen tarpeeksi tutustunut vaivaa päätään tällaisella. Minä tosin sen virheen jo tässä teen, mutta en laskekaan itseäni näihin "tarpeeksi tutustuneisiin".

        Lähinnä implacablen takia olen näitä lueskellut. Hän on ainoa jolla on jotain järkevää sanottavaa, olkoonkin se sitten ristiriitaista luettavaa. Häneltä kysyisinkin, onko hän nyt sitten satanisti vai ei?

        Tässä tulee sitten sitä ristiriitaa. En juurikaan kutsu itseäni satanistiksi ja satanismi ei ole koko ajan läsnä elämässäni. Minulla ei ole juurikaan mitään tiettyä suuntausta jota noudatan, rituaalejakin teen hyvin vähän. Uskon magiaan ja huomaan, jos minua kohtaan ollaan salaa vihamielisiä. Tämä taas on vahvuus ja heikkous. Luulen, että pelko on yksi este magiani toteuttamiselle. En osaa mieltää, että Saatana olisi jotenkin osa minua, vaan täysin irrallinen olento, joten sekin tavallaan pelottaa.

        Minulla on harrastus/ammatti, josta luen paljon tietoa laajalti. Teen töitä 09 - 20 arkipäivisin ja ylimääräiset hommat hoidan viikonloppuisin. Se ei ole ongelma, koska alani on mielenkiintoinen ja nautin siitä. Itseasiassa en pysy järjissäni, jos en pääse toteuttamaan itseäni. Minulla myös on tyttöystävä jonka kanssa olen päivittäin. Kaikki on siis hyvin, mutta se on vaatinut juuri tunteiden ja mielihalujen taivuttamista työntekoon. Tämä tarmo laitettuna pilettämiseen vie nopeasti suohon.

        Pidän itseäni satanistina. Olen pitänyt siitä lähtien kun yläasteella sympatiani meni Saatanan puolelle lukiessani Raamattua. Oli oikeastaan hienoa, että Saatanan ympärille oltiin luotu tällainen nykyajan moraalia ja inhimillisyyttä korostava suuntaus. Ei tässä enempää. See ya.


      • self-destruction
        implacable kirjoitti:

        Tässä tulee sitten sitä ristiriitaa. En juurikaan kutsu itseäni satanistiksi ja satanismi ei ole koko ajan läsnä elämässäni. Minulla ei ole juurikaan mitään tiettyä suuntausta jota noudatan, rituaalejakin teen hyvin vähän. Uskon magiaan ja huomaan, jos minua kohtaan ollaan salaa vihamielisiä. Tämä taas on vahvuus ja heikkous. Luulen, että pelko on yksi este magiani toteuttamiselle. En osaa mieltää, että Saatana olisi jotenkin osa minua, vaan täysin irrallinen olento, joten sekin tavallaan pelottaa.

        Minulla on harrastus/ammatti, josta luen paljon tietoa laajalti. Teen töitä 09 - 20 arkipäivisin ja ylimääräiset hommat hoidan viikonloppuisin. Se ei ole ongelma, koska alani on mielenkiintoinen ja nautin siitä. Itseasiassa en pysy järjissäni, jos en pääse toteuttamaan itseäni. Minulla myös on tyttöystävä jonka kanssa olen päivittäin. Kaikki on siis hyvin, mutta se on vaatinut juuri tunteiden ja mielihalujen taivuttamista työntekoon. Tämä tarmo laitettuna pilettämiseen vie nopeasti suohon.

        Pidän itseäni satanistina. Olen pitänyt siitä lähtien kun yläasteella sympatiani meni Saatanan puolelle lukiessani Raamattua. Oli oikeastaan hienoa, että Saatanan ympärille oltiin luotu tällainen nykyajan moraalia ja inhimillisyyttä korostava suuntaus. Ei tässä enempää. See ya.

        Ahaa, kiitos vastauksestasi implacable. Se oli mielenkiintoista luettavaa ja nyt ainakin asia selvisi. En tule vaivaamaan sinua tämän enempää, kiitos silti vielä. See ya.


    • asdfasdfaaaa

      pändissä nimeltä gorgoroth laulaja ghaal uskoo shamanismiin eikä saatanaan kyseessä voi olla musiikkimaku tai tyyli ilmaista että jumala on paha elikkä itsekkin tykkään laulaa black metalia mutta en ole saatananpalvoja / satanisti, hyi sanon minä

      • asdfaspaskaa

        Haistele mummosi kellastunutta vittua saatanan ruma vammainen paskakersa.


    • popeda666

      tämä on vanha mutta hauska aihe. monet bm-muusikot flirttailevat asialla, mutta eivät tiedä yhtään mitään aiheesta sen syvemmin. eli suuri osa bm-bändejä on täysiä pellejä, jotka käyttävät tietynlaista symboliikkaa, mutta eivät oikeasti edes usko juttuihinsa, tai vain tykkäävät niistä jostain esteettisestä syystä = täyttä paskaa, tosiasiallisesti. monille bm on vain keskisormea epämääräisesti vallitsevaa kulttuuria kohtaan. Aika usein, valitettavasti, kun katsoo tätä jengiä ketä sanoo pitävänsä bm:stä, tulee mieleen, että bm on tämän päivän popedaa, eli junttikulttuuria.

    • tämä on TOTUUS

      Te kaikki olette perseestä!

      • tämä on TONTTUUS

        Kaikki on perseestä!


    • wvewevev

      Musiikki on tunne-ilmaisua ja siksi se kiinnostaa ja peilaa lähinnä nuoria ja heidän tuntojaan.
      Nuoret ovat vielä tunne-persoonaltaan (tarkoittaa 'matkijaa') itseään hakevia, siksi musiikki puhuttelee tunteikkuudessaan.
      Musiikissa kuuluu sexuaalisuus, raivo, tunteikkuus, leikkisyys, naivismi ja myös kantaaottavuus, elämän ihmetys j-n-e.

      Valmiiden kuvastojen kautta on helppo tutkailla maailman ilmiöitä ja luonnetta ja siinä kristiuskon kuvasto on yksi mahdollisuus, kuitenkin niissä texteistä joita metalli ja kuolemametalli laulu ja soitinyhtyeet kirjoittavat kristiuskon pohjalta, nousee esiin lähinnä tietämättömyys, sillä he eivät edes tiedä mistä kirjoittavat.

      Ne 666, saata.na, jumala, lusifer ja muut jutut ovat siis vain keino järkyttää niihin uskovia, sillä jos he tietäisivät noiden symbolien todellisen merkityksen(eivät siis olisi henkisesti laiskoja), eivät he, jos olisivat edelleen samaa mieltä, käyttäsi niitä, sillä ne viittaavat aivan päinvastaiseen kuin luulevat.

      • zögsdsj

        äxäxäxäpöxöxöxö, olet vammaisesti kirjoittava paska runkku ja typerä ääliö


      • wvewevev
        zögsdsj kirjoitti:

        äxäxäxäpöxöxöxö, olet vammaisesti kirjoittava paska runkku ja typerä ääliö

        En ole äärimmäisen naivi tai äärimmäisen valheellinen, jo kotikasvatukseni estää minua olemasta runkku ja kouluttamattomuuteni todistuu kierjoiusvieheissä.

        Perustelen juttuani mm. sill ett Lusiferhan merkitsee valontuojaa/aamutähden lisäksi (siis Venus), eli psykologisesti symboloi tietoisuutta avaava tietoa ja sen tuojaa, tai ja se Ilmestyskirjan peto(666), se on itse Jeesus Kristus, se voidaan ihan laskea kematrisesti.
        Tuo 666 -luku(oikeammin se on 616 50/nun) merkitsee täydellistä "kuutioitunutta" ihmistä joka idea toistuu myöskin ristissä ja ristiinnaulitsemis kuvastossa, silloin kun se/ne avataan matemaattisesti "auki" ja niin edelleen.
        Pentagrammin on Raamatun kuningas Salomonin symboli eli kuuluisa Salomonin sinetti, eikä se edusta saat.tanaa tai mitään sellaista.
        Kyseiseen kuvioon(ja kuuskantaan) liittyvät "taikaluvut" ja niiden symbolit ovat laaja aihe, en niihin viitti sillee enempää tässä.

        Mutta tarkoitan tässä sitä, että kun vaikka se '666' lukee paidassa, tai pentagrammi on kaulassa, niin tietääkö teini lopultakaan mitä ne oikeasti symboloi, ei ainkaan sitä mitä he niillä viestittävät, mutta se on se ja sama sillä musta paitakin voi riittää "saatanallisuuteen" tietämättömien silmissä.

        Kyllä heavymysiikin edustajat ovat tavallaan kriittisempiä kuin populaari muusikot, he kun ottavat hieman edes kantaa ongelmiin, vaikkakin nykyään karjuessaan ja ovatkin varsin huvittavia.


    • Anonyymi

      Kyllä jos oikea Saatana ottaisi vähän hanurista kiinni & puksauttaisi näitä sen luo haluavia taiteen tekijöitä, vois hieman arvailla että saattaisi tulla hätä lähteä maitojauhe Malla takaisin muuttamaan jotain mitä ennen kuolemaa tuli tehtyä, mutta ei taida Helvetistä vaan takaisin enää päästä, lieneekö ukot sitten sitä miettineet sen tarkemmin, jos kerta niin sanovat uskovansa siihen hemmetin vuohenkäppänään😉 se ei ainakaan PAHEMMIN päätä silittele😁

    • Anonyymi

      Oikea Saatana repisi armotta pään irti kaikilta niiltä siitä laulaviltakin mielistelijöiltä, sen kanssa EI kukaan voi olla KAVERI😉

    • Anonyymi

      Onkohan Lordi Ahriman kenties käynyt Helvetissä, kun sinne niin kovasti haluaa, vois epäillä että ei Saatana varmasti pahemmin kahvia ym. Rupatteluseuraa herralle tarjois🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe