mitä annatte 9kk

ikäisille

mitä kaikkea te syötätte jo 9kk iäisille vauvoille?ois mukava kuulla mitä kaikkee voisin jo antaa.

5

1442

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika ...............

      Näin syödään meillä:
      aamupuuro n. klo 8
      liharuoka n. klo 11
      välipala (yleensä jugurtti) n. klo 14
      liharuoka n. klo 17
      iltapuuro n. klo 19

      liharuokien jälkiruoaksi annan aina hedelmä/marjasosetta.
      Eli ihan kaikkea olen antanut, mitä kaupasta löytyy. Itse en ole paljon ruokia tehnyt, kun oi valmisruuat on niin käteviä. Lohta olen tehnyt ja muussannut sen porkkanan ja perunan kanssa ja joskus annan kananmunaa kasvissoseen kanssa.
      Tissiä syö enää pari kertaa päivässä eikä mitään muuta juo, ei vettä eikä korviketta vaikka olen kuinka yrittänyt.
      8 kk ruuat tökki aluksi palojen takia, mutta olen muussannut niitä haarukalla.
      Marjoista ja hedelmistä olen antanut KAIKKEA, mitään en ole pelännyt tulevan, eikä ole mistään mitään reaktiota tullutkaan.

    • Syöminen

      aamulla 9.00 Kaupan valmis viilis aamupalaksi
      11-11.30 Valmis lihasose 50ml maitoa
      14.00 normaalia jugurttia tai rahkaa (välipala)
      16-16.30 Valmis lihasose 50ml maitoa
      20.00 Kaurapuuroa ja vähän ennen nukkumaan menoa vielä annan maitoa jota menee 50-100ml

      Aamupalan yhteydessä ja välipalan yhteydessä annan juomaksi vettä kun saa maitopitoisen aamu ja välipalan. Iltapuuron teen korvikemaitoon kun poika ei juo maitoa päivän aikana paljoa ja kalsiumin saanti on tärkeää!

      • viilistä ,jugia ja rahkaa

        siis annat viilistä mitä me aikuisetkin syödään?eikös maitotuotteita saa antaa vasta 10kk iästä alkaen vähän?ja entäs se jugurtti tai rahka, mites sä ne teet?ostat suoraan vauvalle tarkoitettuja vai ihan oikeeta evästä?


      • Äiti -07
        viilistä ,jugia ja rahkaa kirjoitti:

        siis annat viilistä mitä me aikuisetkin syödään?eikös maitotuotteita saa antaa vasta 10kk iästä alkaen vähän?ja entäs se jugurtti tai rahka, mites sä ne teet?ostat suoraan vauvalle tarkoitettuja vai ihan oikeeta evästä?

        Joo annan ihan aikuisille tarkoitettuja viiliksiä ja jugurtteja joissa on vähän rasvaa tai ei yhtään(Danone) Alkuun sekoitin vauvajugurtin joukkoon teelusikallisen tavas jugurttia ja sitten seuraavana päivänä vähän lisäsin ja jne. ei ole tullut mitään oireita ja ovat kuitenkin hapanmaitotuotteita! tavis maitoa en ole vielä antanut kuin tilkan maistaa mutta maku ei ole mieleinen vielä ainakaan! Neuvolasta viime käynnillä kysäsin maitotuotteita ja suositushan on et aloitetaan 10-12kk mutta kysyin että voinko koittaa jo 9kk iässä ja asiaan ei sen enempää kielletty ja kyllähän mä hyvänen aika nyt tietenkin olen kattonut et kestääkö maha ja meillä ei ole mistään tullut oireita/pulauttelua normaalia enempää! pienestä määrästä aloitettiin ja nyt menee ihan pelkästään! rahkaa olen antanut vasta pari kertaa!


    • näitä...

      Lapsi ei ole ihan vielä 9kk,mutta syö jo oikeastaan kaikkea.
      Lihaa,kanaa,kalaa,kananmunaa
      Marjoja,kasviksia,hedelmää
      Ruis-,kaura-,täysjyväpuuroja
      Jogurttia,raejuustoa,piimää,viiliä
      Sormiruokana maissinaksuja, raakaa porkkanaa, herneitä, korppua, leipää, marjoja, kurkkua.

      Päivän rytmi suunnilleen tämä:
      aamu: puuro marja/hedelmäsosetta
      lounas: lihasose
      välipala: jogurtti,viili tms, hedelmää
      päivällinen: liha tai kasvissose, jotain raastetta tms.
      iltapala: puuro

      ruuan kanssa juo vettä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe