RAX ei kuulemma asiakkaiden rahoja kaipaa

Cathy

Kävimme eilen perheeni kanssa syömässä Raxissa. Mieheni ja poikani (11v) ottivat aikuisten menut, tyttäreni limun ja jätskin ja minä kahvin ja jätskin. Jossain vaiheessa poikani otti erilliseen kulhoon nachoksia, joita minä erehdyin syömään 2-3 kpl -täysin vahingossa. Kun olin ne niellyt, keittiöstä ryntäsi henkilö pöytämme luo huutaen koko salin kuullen: meillä kaikki jotka syövät maksavat 9 e!
Minä jäin tietysti monttu auki ja tuijotin vuoroin perään kulhoa ja tyttöä. Kun kieltäydyin maksamasta 9 e kahdesta sipsistä, paikalle tuli yhtä hysteerinen ja yhtä nuori toinen tyttö joka hoki samaa: pomomme on sanonut että kaikki jotka syövät maksavat 9e. Sama kuvio toistui vielä kolmannen kerran kun keittiöstä hätyyteltiin vielä nuorempi henkilö kertomaan meille saman tarinan.
Hetkinen. Olimme siis tilanneet 2 aikuisten annosta, maksaneet 2 e kahvista joka on siis pikkuruisessa pahvimukissa tarjoiltua automaattikahvia, 4 e jätskeistä (mun jätski oli vielä syömättä) ja vielä erillisestä limusta. RAX sai siis ihan kohtuu voiton -sanoisin.
Yritimme keskustella asiasta, tuoda näkökantamme esille, pyysimme että saisimme puhua esimiehen kanssa, yritimme tarjota yhteystietomme että asiaan voisi vielä palata ja että voisimme maksaa kohtuuhinnan syödyistä sipseistä. Minulla oli siinä vaiheessa jo seteli kädessä että maksan kyllä, mutta kohtuuhinnan. Mikään ei käynyt. Pomolle ei kuulemma voi soittaa (hänelle siis henkilökunta oli tässä vaiheessa soittanut) eikä pomo ole kiinnostunut keskustelemaan meidän kanssamme. Ainoa tapa keskustella hänen kanssaan on lähettää sähköpostia yleiseen RAX -meiliosoiteeseen. Valitettavasti on aika hankalaa lähettää sähköpostia ravintolassa..
Tällä välin henkilökunta oli muuttunut jo täysin hysteerisiksi, kirjaimellisesti sylki päällemme, haukkui ja irvaili.
Kun edelleen halusimme keskustella pomon kanssa paikalle hälyytettiin kauppakeskuksen vartijat. Kerroimme heille tilanteen. Seuraava steppi olikin sitten että meidät vietiin keskustelemaan vartijakoppiin joka on kirjaimellisesti liikekeskuksen putka! Ja tottakai, kun tapaus oli näinkin vakava, paikalle kutsuttiin myös poliisit :) Odotimme poliiseja paikalle melkein tunnin lasten kanssa -ahtaassa ja oksennukselle haisevassa luukussa. Ja ainoa syy siihen oli että ravintolasta ei löytynyt tarpeeksi ammattitaitoista, osaavaa ja kokenutta henkilökuntaa asiaa ratkaisemaan. Laitonta?
Poliisit alkoivat selvittää asiaa ja hysteerinen työntekijä huusi ja haukkui poliisinkin meidän kuullen. Siinä vaiheessa yritimme vielä ratkaista asiaa mutta ravintolan henkilökunnan mukaan ainoa tapa ratkaista asia on että lähetämme sähköpostia! Kun poliisi pyysi että antaisimme henkilötietomme ravintolalle että he voisivat jatkoselvittää asiaa, tietomme eivät enää kelvanneet. Asia jäi sitten siihen ja meidät päästettiin "vapaaksi". :)

Parasta tässä oli se että henkilökunta huusi meille ravintolassa että eivät asiakkaiden rahat heitä kiinnosta -ravintola pyörii kuulemma hyvin ilman niitäkin! Ja sen ilosanoman saivat kuulla kaikki ravintolassa olijat että myös kauppakeskuksessa olevat ihmiset. Loistavaa!
Joten muistakaahan ihmiset -jos päätätte mennä syömään RAXiin -ei kannata tarjota rahaa, se ei kiinnosta heitä. Haukkuminen, asikkaiden päälle sylkeminen ja asiakkaiden karkottaminen kylläkin!! :)

106

22681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjo Heikkonen

      Taitaa ollakin se hysteerikko? Normaali ihminen maksaa hymyssä suin annoksensa ja tuollaisilta välikohtauksilta vältytään. Kertoo paljon luonteestasi, että olet valmis maksamaan jonkun ihmeellisen "kohtuuhinnan" syömistäsi ruuista...

      • Rehellinen

        Ei parane syödä yhtään maksamatta, rehellinen täytyy olla.


      • mä ainakin syön
        Rehellinen kirjoitti:

        Ei parane syödä yhtään maksamatta, rehellinen täytyy olla.

        Maksan kyllä ruoasta kun käyn syömässä ulkona, mutta esim. Viime maanantaina Ikeassa santsasin limua kolme kertaa lisää. Ei ne isoissa ruokapaikoissa kiikareilla kattele, ketkä hakee lisää limsaa vaikka ei saisi.

        Mutta aika törkeää muutamasta sipsistä, mutta silti ei parane syödä jos ei ole maksanut.


      • yksi asiakas
        mä ainakin syön kirjoitti:

        Maksan kyllä ruoasta kun käyn syömässä ulkona, mutta esim. Viime maanantaina Ikeassa santsasin limua kolme kertaa lisää. Ei ne isoissa ruokapaikoissa kiikareilla kattele, ketkä hakee lisää limsaa vaikka ei saisi.

        Mutta aika törkeää muutamasta sipsistä, mutta silti ei parane syödä jos ei ole maksanut.

        niillä on varaa heittää menemään mutta? hyvä paikka ja hyvät safkat.Hienoa kun esimerkiksi käy Hesassa ja päivä menee siellä helposti niin päivän päätteeksi on hyvä mennä Raxiin.


      • törkeää
        mä ainakin syön kirjoitti:

        Maksan kyllä ruoasta kun käyn syömässä ulkona, mutta esim. Viime maanantaina Ikeassa santsasin limua kolme kertaa lisää. Ei ne isoissa ruokapaikoissa kiikareilla kattele, ketkä hakee lisää limsaa vaikka ei saisi.

        Mutta aika törkeää muutamasta sipsistä, mutta silti ei parane syödä jos ei ole maksanut.

        Hyvä vihje, kiitos, että maksa yksi juoma ja käy hakemassa maksutta toinen.

        Valvontakamerat siis käyttöön, ettei rehelliset maksa epärehellisten ostoksia.


      • Antti Vuorinen
        törkeää kirjoitti:

        Hyvä vihje, kiitos, että maksa yksi juoma ja käy hakemassa maksutta toinen.

        Valvontakamerat siis käyttöön, ettei rehelliset maksa epärehellisten ostoksia.

        Eikös ikeassa saa ymmärtääkseni juoda sitä limpparia niin paljonkuin jaksaa siihen 90snt hintaa? Näin ainakin ymmärsin tarjoilijan puheesta tätä tarkistaessani.


      • filmiorja

        onko sulla vittu kaikki ihan kotona. lue vittu viesti uudelleen ja ajattele ennekuin avaat ton perseen näköisen montun sun nenän alta::::::::(


    • SopuPeli

      Mistä näitä ruikuttajia riittää? Jos mennään seurueena johonkin Raxin tyyliseen paikkaan, on itsestään selvä, että näitä "täysin vahingossa" syöjiä riittää.

      Eipä tainut tullut mieleen maksaa kohtuullista pyydettyä hintaa ja nauttia pöydän antimista; nälkä varmaankin oli kun nuo pojan eväät kelpasivat.

      • Leilak

        Onhan se törkeätä Suomessa kun asiakaana pyytää asiallista palvelua. :)


      • ................
        Leilak kirjoitti:

        Onhan se törkeätä Suomessa kun asiakaana pyytää asiallista palvelua. :)

        jep, josta ei maksa kuitenkaa


      • 3i
        Leilak kirjoitti:

        Onhan se törkeätä Suomessa kun asiakaana pyytää asiallista palvelua. :)

        Asiakkuuden määritelmään sisältyy se, että maksaa käyttämistään palveluista.


    • osataan sit varoa...

      Kerrotko missä kaupungissa teitä kohdeltiin noin-osataan jättää raxissa käynti väliin?

      • Mika Peuhkurinen

        siellä saa syödä aivan rauhassa. oli kaupunki mikä hyvänsä.


    • vitjamunat

      Raxissa on selvät pelisäännöt ja niitten mukaan pelataan. Sehän olisi helppoa mennä porukalla syömään niin että yksi ottaa sitä ja toinen tätä mutta kaikki närkkivät toisiltaan. Ihan oikein teille että jouduitte putkaan! Eikänse rax teidän rupuisia rahoja tarvitsekkaan, kyllä niillä riittää asiakkaita jotka osaavat ruokailla niinkuin ravintolan etikettiin kuuluu.

    • olitte vesipäitä.

      Sekä ylihysteerinen henkilökunta sekä myös sinä joka viet sapuskan melkein lapsesi suusta.Ravintolan säännöt ovat selvät;jos syöt niin maksat.

    • Asiasta tietävä

      Parempi että olet vielä kotona kasvamassa jos et osaa käyttäytyä maksavana asiakkaan! Raxissa on selvät säännöt heti sisääntulossa joissa kerrottaan aivan selvästä kuinka kyseissä ketjussa on tapana toimia ruokailun ja maksun suhteen. Ikävä jos et niitä osaa lukea ja ymmärtää. Tiedän tapauksenne kyseisessä paikassa ja asia ei ihan noin mennyt, teidän (aikuisten) asenteenne oli helvetin koppava henkilökuntaa kohtaan. Jälkiseuraamukset olivat aivan oikein teille, koska ette kyenneet käyttäytymään niin kuin kuuluu, eli turhaan täällä netissä ruikutat itsellesi huomiota!

    • yksityisyrittäjä

      No jo on outoa että kehtaa mennä ravintolaan syömään ja olla maksamatta! Henkilökuntaa käy sääliksi kun joutuvat käyttämään aikansa moiseen. Olen ravintola-alalla itsekin ja kyllä työtä sellaiseen tahtiin tehdään ettei aikaa moiseen varastelun seurantaan ole! Jos kaikkien annettaisiin maistella kaikkea niin miten luulette että yhtään ravintolaa olisi pystyssä? Nykykustannuksilla on vaikeaa ilman että tullaan ilmaiseksi syömään pummilla! Tai tingataan ravintolassa. Eiväthän ihmiset kioskillakaan tinkaa ja maistele karkkeja pussista, miksi siis ravintolassa pitäisi saada ilmaiseksi?

    • per henkilö!

      Ei tietenkään voi toisen annokselle mennä sorkkimaan. Missä menisi muutoin raja, ellei SELVIÄ PELISÄÄNTÖJÄ noudatettaisi. Lopputuloshan olisi se että syömään tulleista seurueista vain yksi maksaisi ruokansa ja muut "vain maistelisivat". Ja missä menisi raja, ellei sääntö olisi noin selkeä? Minulle ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia ymmärtää raxin näkökulmaa. Syö niin paljon kuin jaksat perustuu nimenomaan siihen että maksu on per henkilö, ei per annos tai per 2-3 nachoa.

    • on että...

      Ihan turhaa ruikutusta tuo sun tarinas. Jokainen joka syö niin myös maksaa. Ei siinä pitäis olla mitään epäselvää. Aivan sama asia kuin esimerkiksi junassa jos tulee lipuntarkastajat niin turha siinä alkaa selittämään että ajatutksissani en ostanut lippua. Et ilmeisesti ymmärrä että jos selittelemällä pääsis aina maksusta eroon niin eihän siitä mitään tulis. Ilmeisesti ajattelit että tuskin siitä on haittaa jos niitä 2-3 kpl syöt.. mut mietippä jos jokainen ajattelis samalla tavalla.. luuletko sä että sulla on joku etuoikeus rikkoa sääntöjä??

      • lisäksi...

        Tosta sun viestistä näkee hyvin kuinka sä vääristelet ja liioittelet tosiasioita yrittäessäs saada oman epärehellisen mielipitees parempaan asemaan.. joten ei ihme että ihan "vahingossa" sä siellä popsit muiden ruokia maksamatta...


    • lähes verrattavissa.

      Olitte maksaneet lapsesi eineksistä,sinulla vaikka kaivoitkin kuvetta(vai miehesi,samantekevää) et ollut lunastanut omaa syöntioikeuttasi.2-3 nachosia tai pari lautasellista lasagnea ei tee eroa;sääntöjä rikoit joka tapauksessa.
      Olisit ansainnut sakot päälle!

      • heh

        Ehkä se saikin sakot mutta ei vaan kehdannut siitä täällä kertoa ;)


      • PoisPoi
        heh kirjoitti:

        Ehkä se saikin sakot mutta ei vaan kehdannut siitä täällä kertoa ;)

        Millaista kasvatusta tuommoiset vanhemmat antavat lapsilleen? Sääntöjä saa rikkoa, mutta kiinni jäädessä kannattaa yrittää kiertää vastuu! Vanhempien valinnat ja teot jäävät lapsille syvästi mieleen


    • uptown girl

      Huh mitä toimintaa raxin henkilökunnan puolesta. Ja tuo oli kaiken huippu, että ihan putkaan pistetään odottamaan poliisia ja lapset vielä mukana. Ja mitä tekopyhiä idiootteja tämäkin palsta täynnä. Jokainen meistä on joskus vähän maistanut ilmaiseksi! MAISTANUT! järki käteen. ei ihmisiä voi kohdella miten vain.

      • ?????????_?

        Ylilyöntejä toki tapahtuu.Niin kävi raxin henkilökunnan ja vartijoiden toimesta.

        En tiedä sinun moraaliasi mutta en ole KOSKAAN "maistanut" ilman lupaa.Aina on marketissa ollut maistajaiset tai torikauppiaalta olen kysynyt saako testata mansikoiden maun ennen ostoa.

        Ennen maksua sinulla ei oikeutta "maistaa vähän" ilman hyödykkeen omistajan lupaa.

        Tarkista vähän omia oikeuskäsitteitäsi ennenkuin alat kasvattamaan kersoja.


      • uptown girl
        ?????????_? kirjoitti:

        Ylilyöntejä toki tapahtuu.Niin kävi raxin henkilökunnan ja vartijoiden toimesta.

        En tiedä sinun moraaliasi mutta en ole KOSKAAN "maistanut" ilman lupaa.Aina on marketissa ollut maistajaiset tai torikauppiaalta olen kysynyt saako testata mansikoiden maun ennen ostoa.

        Ennen maksua sinulla ei oikeutta "maistaa vähän" ilman hyödykkeen omistajan lupaa.

        Tarkista vähän omia oikeuskäsitteitäsi ennenkuin alat kasvattamaan kersoja.

        itseasiassa olen tuleva opettaja eikä oikeuskäsitteissäni ole mitään vikaa. vertaisin tuota sipsien maistamista punaisia päin kävelemiseen.


      • hah
        uptown girl kirjoitti:

        itseasiassa olen tuleva opettaja eikä oikeuskäsitteissäni ole mitään vikaa. vertaisin tuota sipsien maistamista punaisia päin kävelemiseen.

        Varmaan junassakin kuljet ilman lippua ja ajattelet että eihän siitä haittaa oo "vähän maistaa"... Taidat olla kiero valehtelija kun tuskin opettajiks otetaan sellasia jotka ei osaa alottaa lausetta edes isolla kirjaimella...


      • uptown girl
        hah kirjoitti:

        Varmaan junassakin kuljet ilman lippua ja ajattelet että eihän siitä haittaa oo "vähän maistaa"... Taidat olla kiero valehtelija kun tuskin opettajiks otetaan sellasia jotka ei osaa alottaa lausetta edes isolla kirjaimella...

        ei minusta äidinkielen opettajaa olekaan tulossa ;)


      • maistelisit
        uptown girl kirjoitti:

        itseasiassa olen tuleva opettaja eikä oikeuskäsitteissäni ole mitään vikaa. vertaisin tuota sipsien maistamista punaisia päin kävelemiseen.

        ilman lupaa chipsejä ja kävelisit punaisia päin ilman tunnonvaivoja.Tässähän on varsinainen suur-rikollinen.


      • järkikäteen!!!

        En ymmärrä miten jonkun raiskaaminen liittyy siihen syökö joku raxissa 2-3 nachoa maksamatta vai ei?

        ETTÄ JÄRKI KÄTEEN IHMISET!!

        ja tiedoksi -maailmanhienoinmies- että kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä, vaikka se ei olisi samaa mieltä SINUN kanssasi, ilman että hänet uhataan raiskata.


    • Johannes T. Orava

      Miten työntekijoiden sitten olis pitänyt reagoida, kun asiakas rikkoo ravintolan sääntöjä ja kieltäytyy maksamasta? Jos pomolta on saatu ohjeet miten toimia niin tottakai nuoret työntekijät tekevät niinkuin on käsketty.
      Toki kohteliaasti voi koittaa asiaa selvittää, mutta yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun asiakkaan ääni nousee niin työntekijät (jotka siis tosiaan vain noudattavat saamiaan ohjeita) muuttuvat "hysteerisiksi".

    • Typpijumi

      Rehellisesti sanottuna minusta tuntuu, että aloitusviesti oli keksitty. Eivät kai poliisit lähde edes selvittämään tuon vertaista asiaa paikan päälle, varmasti löytyy tärkeämpiäkin tehtäviä.

      Toisekseen nämä vastaukset. Ei kai kukaan uskonut kaikkien ensimmäistä kirjoittajaa moittivien viestien olevan eri kirjoittajalta. Sanoja on kyllä käännetty ja väännetty mutta tyyli on läpinäkyvän samanlainen. Lisäksi luulisi Cathylle löytyneen jokunen ymmärtäjäkin totuuden nimessä.

      Kolmanneksi mitä olisin itse mieltä jos ko. tilanne olisi tosi? ...no totta ihmeessä olen itsekin tehnyt kuten hän. Olen käyttänyt kolmevuotiastani Raxissa, hän syö 1.99-hintaan mitä vaan, itse otan aina salaattilounaan. Perinne on, että vedän kuvun täyteen salaattia ja viimeiseksi vaivihkaa syön yhden pizzapalan. Enkä tunne itseäni yhtään rikolliseksi. Älkää hemmetin jeesustelijat viilatko pilkkua vaan tehkää niin kuin minä. Rax ei taida sellaiseen kaatua.

      • persaukista

        isukkia nolottaa kun käry käy eräänä päivänä.Mahdatko mennä samaan ruokalaan sen jälkeen?


      • tyhmä.

        Jos ryöstät pankista vaikka tonnin niin ei sekään varmasti paljoa pankkia haittaa.. mut jos jokainen ryöstäis tonnin niin arvaa haittaisko?


      • Typpijumi
        persaukista kirjoitti:

        isukkia nolottaa kun käry käy eräänä päivänä.Mahdatko mennä samaan ruokalaan sen jälkeen?

        Ensinnäkin se, että syön itse salaattilounaan johtuu aika ankarasta dietistä, ei rahanpuutteesta. Ei ole kuitenkaan järkeä maksaa 8.99 koko hoidosta yhden pizzanpalan takia kun salaattilounaan syö 6.49:llä.......olen siis lähinnä pihi, en "persaukinen" (kamala sana muuten suomen kielessä).

        Nolotuksesta tuskin tarvitsee huolehtia, kotikaupungin Rax on aina niin täynnä, että olisi ensinnäkin ihme jos työntekijöistä joku huomaisi mitään. Toisekseen jos "käry kävisi" voisi paikkaan mennä myöhemmin uudelleen, eivät ne siellä jaksa jokaista kulkijaa muistella.


      • paljonkin
        tyhmä. kirjoitti:

        Jos ryöstät pankista vaikka tonnin niin ei sekään varmasti paljoa pankkia haittaa.. mut jos jokainen ryöstäis tonnin niin arvaa haittaisko?

        Kun Postipankki kähvelsi minulta yli 100 000 euron asunnon.


      • Sitä saa mitä tilaa
        Typpijumi kirjoitti:

        Ensinnäkin se, että syön itse salaattilounaan johtuu aika ankarasta dietistä, ei rahanpuutteesta. Ei ole kuitenkaan järkeä maksaa 8.99 koko hoidosta yhden pizzanpalan takia kun salaattilounaan syö 6.49:llä.......olen siis lähinnä pihi, en "persaukinen" (kamala sana muuten suomen kielessä).

        Nolotuksesta tuskin tarvitsee huolehtia, kotikaupungin Rax on aina niin täynnä, että olisi ensinnäkin ihme jos työntekijöistä joku huomaisi mitään. Toisekseen jos "käry kävisi" voisi paikkaan mennä myöhemmin uudelleen, eivät ne siellä jaksa jokaista kulkijaa muistella.

        Ei se ihme että hinnat kyseisessä ravintoloissa nousee vuodesta toiseen. Rehelliset maksavat asiakkaat maksavat myös pizzan näpistelijöiden ruuat... :)


    • ihme lokki

      Mitä järkeä sinne on sitten porukalla mennä,jos vaan kaksi syö ja loput menee juomaan vaan jotain kahvia tai limuja?Vai oliko tarkotus että kaksi maksaa ja itse syöt sitten "ihan huomaamatta" siinä sivussa?

      • on se K-ryhmääkin

        että osa todella vaan syö, jos osa on dieetillä tms.

        Kun sijainti on yleensä erinomainen, keskikaupungilla, pitää vaatia ruokailu tms., ettei sitä käytetä vaan hengailupaikkana, olisiko niin, että seurueesta yhden tulee syödä ja siten saa varata vaikka kymmenen hengen pöydän? kun joskus on aika ruuhkaisaakin.


    • halapaa

      Täytyykin mennä Raxiin porukalla ja joku vaan maksaa, ei tartte sit kytätä Alepan punaleimasia.

    • näin varmasti on

      ellei maksa siitä mitä syö voi käydä näin? Ikinä en ole saanut noin "huonoa" palvelua raxissa, mutta olenkin täydellä hinnalla maksava asiakas, joten olen saanut syödä aina mahani täyteen . Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan heheheh...itsestäänkö henkilökunta alkoi riitelemään? Jatkossa kannattaa muistaa, että ruokapaikoissakin on säännöt ja turha niitä on vastaan pullikoida sekä heittämällä turhia provoja rahasta vai mikäköhän on tarkoitusperä tässäkin jutussa? Maksa ja syö tai ole menemättä ravintolaan!

      • kun itse laittaa kotona ruoan, niin ei tule kommelluksia. ai niin, mut sitten saa riidan aikaseksi ruokakaupassa. omavarainen raaka-aineiden kasvatus saattais tulla kyseeseen, mut sit ehkä maatalouskauppias on antanut väärät lannoitus- ja ruokintaohjeet!


    • Älä jaksa

      Ensinnäkin: on todella lapsellista korostaa tässä yhteydessä henkilökunnan nuoruutta. Toiseksi: maksat siitä mitä syöt ja sinä maksoit jäätelöstä ja kahvista (ihan sama onko hinta kohtuullinen, mutta itsepähän menit sinne Raxiiin) etkä nachoista tms. oli syöty määrä mikä tahansa. Jos käsien, suun ja aivojen yhteistyö ei pelaa kannattaa syödä vain kotona

    • danny_78

      Raxin henkilökunnan käytös oli törkeätä ja ala-arvoista. Hysteerinen huutaminen muiden asiakkaiden kuullen täyttää jopa kunnianloukkauksen tunnusmerkit. Maksettu jäätelökin jäi varmasti henkilökunnan asiattoman toiminnan takia syömättä ja maksettu kahvi jäähtyi.

      Lasten kanssa syödessä on kovin luontaista ja tapahtuu asiaa sen kummemmin problematisoimatta, että äiti antaa lapselle lusikallisen jäätelöannostaan ja saattaa maistaa lapsen lautaselta perunalastun. Sellainen ei ole rikos.

      Oikea menettely henkilökunnalta olisi ollut seuraava:
      1. Jos henkilökunta huomaa toisten lautaselta syömistä, olisi tullut kohteliaasti kysyä: "Kuinka moni teistä aikaa syödä?" Ja selittää ystävällisesti, että paikan sääntöjen kanssa ollaan hyvin tarkkoja.
      2. Jos ystävällinen huomautus ei johda tulokseen, vaan ristiin syöminen jatkuu, olisi voinut pyytää perhettä ystävällisesti poistumaan tai maksamaan lisäateriat.
      3. Vasta sen jälkeen olisi ollut aika kutsua vartijat. Suhteellisuusperiaatteen mukaan vartijoiden ei olisi pitänyt pienten lasten mukana ollessa ryhtyä näin mitättömässä asiassa vapaudenriistoon. Ainoastaan ohjata asiakkaat pois ravintolan tiloista.

      Tämä menettelyjärjestys olisi ollut sopusoinnussa niin asiakasalvelun periaatteiden kuin laillisuudenkin kanssa.

      • ttppii

        Mistäs tiedät, ettei homma mennyt noin kirjoitat?
        Se eka viesti vaikuttaa hysteerikon kirjoittamalta, eikä ole vähääkään uskottavan tuntuinen.


      • ?

        Kyseessähän oli näpistys ja kyllä vartijat siihen yleensä puuttuu samoin kuin kaupoissa. vai menetkö kaupassakin karkkihyllylle maistelemaan eri pussista kuin mitä olet maksanut?


      • dfgdgfgdf

        Miksi lasten mukana olo antaisi jotain vapauksia perseilyyn? Pelkästään hyvä, että lapset näkevät mitä varastelusta ja muusta vastaavasta seuraa.


      • kaikkiruokainen

        Takuu varmasti mustalaisperhe, ei kukaan muu ole noin härski ja piittaamaton säännöistä.


    • olet väärässä

      Toisten annoksista ei maistella edes, vaan maksetaan, jos haluaa maistella.

      Aika monet käyttää Raxia väärin siten, että muka osa syö salaattipöydän ja syö sitten täysin maksaneiden annoksista. - Yksi maksaa jäätelön ja kaikki syö vuorollaan jne.

    • tyypill. vasemmisto

      en usko, että henkilökunta olisi sanonut vastaavaa:

      "Parasta tässä oli se että henkilökunta huusi meille ravintolassa että eivät asiakkaiden rahat heitä kiinnosta -ravintola pyörii kuulemma hyvin ilman niitäkin"

      On tunnettu tosiseikka, että Raxissa käy vapaamatkustajia, joka perustuu varmaankin Tradekan ja vasemmistolaiseen ideologiaan, että ihminen maksattaa muilla elämisensä.

      • kysynpä vain

        miten tradeka liittyy raxiin?


      • Jejjee
        kysynpä vain kirjoitti:

        miten tradeka liittyy raxiin?

        Raxit kuulu Restel konserniin ja Restel puolestaan toimii Tradekan alaisuudessa...


      • restra
        Jejjee kirjoitti:

        Raxit kuulu Restel konserniin ja Restel puolestaan toimii Tradekan alaisuudessa...

        mutta miten se nyt liittyy tohon alkuperäiseen uikutukseen???


      • porsaan paisti
        kysynpä vain kirjoitti:

        miten tradeka liittyy raxiin?

        Raxista sai ennen vaan Tradekan pisteitä, nyt taitaa saada jollain toisellakin kortilla.


    • Kettuuntunut

      paskaa!Tyypillinen, "minussahan ei vikaa ole"-tyyppi.Korjaa asentees!

    • fsgfgvcfgsfghscvnbxv

      Kai siinä hermot menee kun koko ajan pitää vahtia ettei selkärangattomat asiakkaat tunge ruokaa taskuihinsa tai maksamattomien ihmisten suihin. Yhtä hyvin mä voisin mennä ostaa ittelleni seisovan pöydän ja heitellä sieltä ruokaa ympäriinsä. RAX tuskin tekee voittoa muutenkaan, niin opettele pliis olemaan varastelematta. Tai jos et itse pysty siihen, niin älä helvetissä opeta lapsillesi sitä!

    • Jejjee

      Enpä ikinä usko, että tilanne on mennyt niin kuin on kirjoitettu. Tuskin kuitenkaan henkilökunta on ollut yhtään sen "hysteerisempi" kuin tilanne on vaatinut. Ja varmastihan tämä NUORI henkilökunta on sylkenyt päälle!

      Sen verran osaan kertoa, että tuskin Raxissa on määritelty hintaa "maistamiselle". Minkälaisen korvauksen ravintolan olisi pitänyt pyytää tässä tilanteessa? Kassasta tuskin löytyy nappia kolmelle nachosipsille, vai mitä meinaat?

      Henkilökunta tuskin on vahtinut asiakkaiden jokaista liikettä joten mistä he tiesivät napostelun rajoittuneen vain nachoihin? Minun olettamus ainakin on, että nähty tapaus ei ole luultavasti ainoa. Kerran Raxissa syödessäni tuli kassa takanani olevan pöydän luokse ja totesi asiallisesti perheen isälle, että koko porukka (4h) ei voi syödä yhdestä ja samasta jäätelöstä. Tähän isä vaan totesi, että "joo joo". Heti kun kassa poistui paikalta alkoi jäätelön jakaminen samaan tapaan. Huomasin henkilökunnankin seuraavan tilannetta ja kassa tulikin uudestaan pöydän ääreen ja hieman jo tuskastuneena toisti aikaisemmin sanomansa viestin ja totesi, että kyllä muidenkin jäätelöistä tulisi nyt sitten maksaa. Eipä isä tähän suostunut. Ei lähtenyt kassa soittamaan poliisille eikä ilmeisesti halunnut järjestää kohtausta, mutta sääliksi kävi tyttöä.

      Oli määrä sitten mikä tahansa niin näpistys on aina näpistys. Virallinen termi siis siihen, että syö ilman maksua.
      ps. sitä kahvia saa lisää niin paljon kuin haluaa jos joku ei sitä tiennyt :)

      • -Naurava-ihminen-

        Luulen että kirjoitettua tekstiä ei ole tapahtunut ( ainakaan noin )
        Luultavasti vääristelet tilannetta.. jotta saisit paremman omantunnon?
        En usko että henkilökunta rupeaa raivoamaan turhasta muutaman raxsipsin takia?
        Luulen että asiassa on ollut kyse jossakin isommasta jos vartiatkin ovat tulleet paikalle..

        SÄÄLIKSI KÄY LAPSIA JOTKA OVAN TÄMÄN KAIKEN JOUTUNEET KESTÄMÄÄN.


    • yrnäke

      Itse tosin en juuri perusta rakseista enkä muista syö ittes kipeeks paikoista.
      Kostoksi hyvästä palvelusta kannattaa mennä uudestaan ja ottaa normaali aikuisen setti. Kerää lautaselle järkyttävät määrät safkaa ja maistelee kaikista vähän ja sitten kippaa roskiin. Tätä toistaa niin monta kertaa, että henkilökunta tulee kertomaan, että eiköhän ne kolme sipsiä ole jo kuitattu.

      • pate_77xx

        lautaselle niin paljo kun saat mahtumaan. Maistele ja syö vähä täytteitä - viskaa roskiin jos ei maistu. Hae lisää ja sama meininki. Näin kaikki tekee raksissa


    • KULLIVERperkele

      Suomalaiset osaavat asiakaspalvelun salat!

      OLI SÄÄNNÖT MITKÄ HYVÄNSÄ, ASIAT PITÄÄ HOITAA TYYLIKKÄÄSTI KETÄÄN LOUKKAAMATTA. PISTE.

    • huhhohoho

      oletko koskaan ajatellut kuinka moni "perhe" menee syömään Raxiin, maksaa vain osalle porukasta mutta lopulta koko perhe syö siellä "salaa"

      ei ihan ihme, että he siellä ovat niinsanotusti hysteerisiä, koska niin moni heitä yrittää huijata.

      • Hysteeriseksi

        Ymmärtäisin oman mielenterveyteni vuoksi vaihtaa alaa :DD


    • sfffs

      Oisko kannattanu itelleki ottaa se buffetti ku jäätelöt ja kahvit jäi vain parin euron päähän aikuisten buffetista?

    • -helin-

      Jotenki tuo alotus vaikutti trollilta, mutta jos tämä tosiaan pitää paikkansa, niin en kyllä suoraan sanoen ihmettele. Raxit olemme kiertäneet perheen kanssa kaukaa viimeisen 5 vuoden ajan, kun kerran saimme pizzaa, joka oli lojunut homehtuneella tiskirätillä pyyhityllä alustalla. Eipä sellainen pizza hyvältä maistu. Toiseksi koko pizza on pelkkää vehnäjauhoa ja täytteet ovat olemattomia. Toisaalta ymmärrän että se ei käy päinsä jos asiakkaat jatkuvasti syövät toisen siivellä, mutta toisaalta en näe tuossa sinun tilanteessasi mitään väärää. Kyllä taas huomaa kuinka rahan ahne kyseinen paikka on, ja sitten vielä valehdellaan ettei rahoja muka tarvita. Muutenkin paikka aina epähygieenisen oloinen. Ei sellaisessa tee mieli syödä.

      • RAX kuvottaa

        RAX on niin alemman luokan ruokala kuin vai voi olla. Kaikki ruoka on huonoakin huonompaa. Pizzassa on suurimmaksi osaksi pelkkää taikinaa, täytteitä ei edes nimeksikään, pasta on kuivaa yms. En ole käynyt kyseisessä kouluruokalassa n. kymmeneen vuoteen, mutta huhu kertoo että mikään ei ole muuttunut.

        Kaiken lisäksi tällainen mässäily, eli idea että mennään vetämään rasvapaskaa niin paljon kuin kupu vetää on oksettavaa. Läskit isät ja äidit huutelevat läskeille muksuilleen "älkää syökä niitä reunoja, hakekaa uus": Samat läskit yrittävät piilotella pizzanpaloja servetteihin ja sitten läskiäidin käsilaukkuun. Sitten kun rasva valuu jo läskilapsien korvista, alkaa se sokerijäätelöllä mässäily. Isä ja äiti alkavat lukea lehtiä, torkkua tai mitä nyt hyvänsäkin, jotta saisivat sen 5h vierailun RAXissa kulumaan. Pitäähän lasten saada päivittäinen kermasokeri vielä vedettyä rasvapaskan päälle.

        Sitten lopulta näkee kun läskiperhe lyllertää rasvat rintapielissä pitkin ostoskeskusta ja äidin laukusta lemuaa vanheneva pizza. Kuvotuksen huippu! Tehkää ihmiset jotain ittellenne!! Ymmärrän että köyhän on syötävä tuolla kun saa paljon, mutta saa sitä aika edullisesti jotain terveellisempääkin jos jaksaisi itse sen valmistaa.


    • säännöt tehty

      Ihan oikein - maistella ei kyllä toisen lauselta, se on sivistymättömyyden huippu.

      Näet - osa maistelee sitten vähän enemmänkin ja pitäisikö sitten henkilökunnan ehtiä tarkkailla, missä se raja menee.

      Ihan oikein! Mitäs menit maistelemaan.

      • naudan paisti

        Saako seisovasta pöydästä ottaa kotiin mukaan?


      • gibsoni
        naudan paisti kirjoitti:

        Saako seisovasta pöydästä ottaa kotiin mukaan?

        Sitä en tiiä mutta mustaalaaset oon parii otteesee nähny täyttelemässä tyhjiä limupulloja siinä limukka-automaatilla. Oha tuo kätevää.


    • aksldfjalöfs

      Raksissa saa sillä yhdeksällä eurolla syödä niin paljon kuin jaksaa, tai sitten niin vähän. Ei mitään ihmeellistä tässä, ei kannata lähteä persaukisena ravintolaan.

    • mirmelle

      Ihan oikein. Oletko jotenkin oikeutettu laatimaan tuonne uuden hinnaston, minkä mukaan saat syödä nacho sipsejä jollain tavallista listahintaa halvemmalla, koska syöt niitä vaan 3kpl? En minäkään syö marketissa sipsipussista kourallista ja mene kassalle maksamaan siitä 5cnt ku en syöny ku murto osan pussista.

      (Todennäköisesti olet mättänyt niitä leipäläpi ammollaan.)

      • Wit nordic

        Rax it o muutenkin vähä moukkien tyyssija.Äijät syö lippalakit päässä ja kaulukset pystyssä.


      • xgdf.-,
        Wit nordic kirjoitti:

        Rax it o muutenkin vähä moukkien tyyssija.Äijät syö lippalakit päässä ja kaulukset pystyssä.

        Jess. vedetään pitsaa raxiss lippis päässä. Mitä suotta riisumaan lakkia, kun on maksava asiakas.


      • räksräks
        Wit nordic kirjoitti:

        Rax it o muutenkin vähä moukkien tyyssija.Äijät syö lippalakit päässä ja kaulukset pystyssä.

        Tosi on. Tollasessa paikass kun rax ei tarvi lippistä ottaa päästä eikä rotsii päältä. Ainaskaan mä en ota. Se ei oo ees oikee ravintola. Jonkun sortin mättöpaikka. Likasessa työhaalarissakin voi sinne mennä syömään. Mitä suotta riisumaan.


    • kapukessu

      Mitä ihmettä tässä kaikki vauhkoo? Jos annokset on maksettu ni mitä sillä on väliä kuka ne syö??? Missään ravintolassa ei ole ikinä tarjoilija tullut meille valittamaan jos olemme toistemme lautasilta ruokaa maistanut tai joku on "syönyt loput".

    • -

      Olisit vain maksanut sen 9e ja valittanut sähköpostilla myöhemmin. Olisit saanut hyvitystä jälkikäteen.

    • sdofuwet

      >Missään ravintolassa ei ole ikinä tarjoilija tullut meille valittamaan
      >jos olemme toistemme lautasilta ruokaa maistanut tai joku on
      >"syönyt loput".

      Et tajua pointtia sitten vieläkään! RAX on paikka jossa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Eli mielestäsi yksi maksaa yhden annoksen ja muut sitten syövät tämän lautaselta. Ja tämä yksi ja sama sitten hakee muille kokoajan ruokaa. Hienoa!

      - heh, syönyt loput:)

    • Paxarax

      Joskus ainakin raxissa oli sisäänpääsykielto maksamattomilta asiakkailta.Kaverini pulitti buffettiin ja olisin tullut hänen seuraksi mutta se ei onnistunut,piti ostaa limu että pääsi sisään..Ei kai se nyt niiiin suosittu paikka ole että pari maksamatonta asiakasta ois perikato:D

    • Hyi mitä paskaa

      Aikamoista sekoilua henkilökunnalla.

      Oliko kyseessä Itäkeskuksen RAX? :D En yhtään ihmettele jos on. :D :D

    • Feraligatrs

      Me mennää porukal raxiin, yks ottaa megabuffetin ja loput 3 salaattilautasen ja sit lapataan pizzoja salaattilautasille, eihän sitä väriä niiden pizzojen alta nää. Ja jos jotku vanhat käyrät ja muut vanhukset tulee ottaa pizzaa nii otetaa kaikki nenän eestä. Se on niin että kaikkea saa tehdä, kunhan ei jää kiinni. Naurettavaa tommone kolmesta sipsistä niuhottaminen, sitäpaitti jos mä ja kaverit ei jaksa syödä loppuu nii ollaan heitetty parhaimmillaa kokonaine pizza sinne roskiksee, joskus menee lautaset perässä. Heitellää kanoja ja kattellaan tarjoilijamuijien pyllyjä. Tapoja ei tartte, koska millään ei ole mitään väliä, pitää muistaa että raxissa on paras syödä lähellä seisovaa pöytää nii ei tartte kävellä nii paljoo.

      Käyny raxissa vuodesta 2006 asti joka lauantai.

      • ypjkl

        Toooosi retee meno, tiukka etukeno. Jeeeeee!!!!!


      • turum poik

        Ei oo raxissa enää pelkkää salaattibuffaa, eli juttunne on keksitty.


    • pöperöt

      Muistuttaa hiukan kaverin tapausta. Hänellä on vammainen lapsi joka syötetään letkulla, mutta kun vanhemmat syövät niin lapselle anetaan kurkku ja joku naksu millä se oikeastaan leikkii, hän ei pysty ruokaa itse pureskelemaan, RAX vaatii täyttä hintaa siitä kun lapsi pyödittelee 20 sentin arvosta mössöä. Itse en käy RAX kun se on kamalan makusta pöperöä. ja ihmettelen kuka sielä oikein käy.

    • mooi121

      Näin saa tehdä: ottaa kaikki niitten ruat, ja heittää ne sitten roskikseen.
      Piruilua raxille, mutta jotkut nenäkkäät raxin tarjoilijat tulevat heti valittamaan.
      Siis ei ollut mukavasti tehty ekallekaan. :P

      • raxsanoikräkeljapop

        Ja miten nää viestit liittyvät PIZZAAN - kyseessähän on lähinnä "pitsan kaltainen eines" ja sekin hyvin värikästä mielikuvitusta käyttäen.


    • Sandrouu

      Missä Raxissa tää tapahtui? Ite oon Kuopion Raxissa käynyt eikä siellä oo tultu valittamaan tommosesta et hyvä palvelu siellä.

    • gtbyt

      rosvo olet jos et erota tehneesi mokaa. Maksa täysi hinta jos yhtään kosket muuhun kuin olet tilannut. Ihme kitisijä.

    • ettäsilleen-

      No olipa Kafkamainen ravintolareissu. :D

    • Tosikko

      Monta "joutilasta" raxin työntekijää näyttää tähän kirjoittaneen,parin natson

      takia tommonen shou HALOO,keskittykää mieluummin siihen että pöydässä

      olisi joskus jotain syötävääkin,ilman jonotusta tai että "15v" klopit ottaa "50"

      palaa pizzaa joita sitten vähän maistavat. lopetan käyntini teillä.

    • dhkisjda

      Ite olin kerran Raxissa perheen ja kolme kuukautta vanhan pikkuveljen kanssa ja Raxin henkilökunta tuli huutaan samaa koska oli ihan varma et tää 3 kk vanha vauva oli syönyt herneen... :) Jännä et niin pieni sai omin avuin herneen suuhunsa. Siitä ois pitäny kuulemma maksaa lastenaterian hinta.

      • dfghert

        Käsittääkseni 2v asti pääsee ilmaseks joten oletkohan käsittänyt väärin? :)


    • Tryben

      Miksi käydä muutenkaan kyseisessä sonnan myynti luukussa?

    • suomen tulevaisuus<3

      voi vitun tyhmä aasi! PITTÄÄ NYT RASVASTA MAKSAA! SAATANA! HELEVETTI! HUORANARKKARI! EKKÖ ÄLYÄ ETTÄ RASVA ON KALLISTA?? voi vitun tyhmää.............. -____________- sori ku mun naama leves mutta EI HELEVETIN TYHYMÄ PASKALÄJÄ!

    • ihmetys1

      Ihan turhaan itket ja täällä kirjoittelet. Jos syöt niin maksat. Olet varas joka ottaa ruokaa maksamatta. Tosi hyvää esimerkkiä lapsille.

      Mene kauppaan ja syö tikkari, sano sitten poliisille että söin vahingossa.

      • pelkkääsilkkoa

        Siis Raxissa ei saa maistaa mitään toisen lautaselta ilman väijyjä tai poliiseja paikalle - siis ihan aikuisten oikeesti homma karkasi käsistä ja pahasti - ei näin vain voi toimia asiakaspalvelussa.

        Kävin Lucassa tossa yhtenä päivänä ja en slaissia ystävälleni maistiksi tarjottuna tuntenut pamppua seläsäni - ehkä henkilöstön käytös ruoan ala-arvoisuuden lisäksi on saanut minut pysymään poissa mokomasta mättöpaikasta.

        Halpaa on niin ruoka kuin asiakaspalvelu.


    • periks ei anneta

      On kyllä törkeää toimintaa Raxilta. Laitetaan boikottiin ainakin meidän perheen puolesta ellei aloittaja saa anteeksipyyntöä ja kunnon hyvitystä.

      • bellepää

        Jees! Ehdottomasti boikottiin, kun 6 VUOTTA sitten varasta syytetty varkaaksi... Pelle!


    • syö kotonas juntti

      Ei taida olla kovinkaan monta rix raksi enee olemas, kansa syöny ne konkurssiin!

      • Asiakas kanssa

        Joidenkin on vaikeaa noudattaa yleisiä sääntöjä, sitten aletaan keksimään omia sääntöjä ja vingutaan kun ne ei kelpaakaan - olisko peiliin katsomisen paikka


      • 20+20

        Ei ole montaa. Vain 26.


    • -.,.mvew

      Eikös Raxissa työskentele pääasiassa nuoria whitetrash-horoja, joiden p*rse on jo naitu niin puhki ettei horoaminen enää onnistu? Ei voi odottaa kovin korkeaa palvelua tämän tason paikoilta.

    • Aloittaja väärässä

      Kaupan peruslakiin kuuluu (sekä oikea laki että sanomaton sääntö) että kun on maksettu ja saadaan mitä tilataan niin kauppa on pitävä. Raxilta tosi pikkumaista toimintaa, mutta johonkin niiden pitää vetää raja kuitenkin.

      Ja omaa tyhmyyttään itse kukin tekee huonoja ostoksia. Mäkin ostin yhden käsipainon 50€:llä, mutta voin syyttää itseäni kun suostuin maksamaan niin kalliista...

    • tydjujdtjh

      itse aina kun käyn raxissa otan sen 9.95e buffetti lounaan ja mätän naamaani ruokaa koko rahan eestä, lähtiessä ostan aina kahvit pahvi mukiin mukaan ja vilkuttelen ja kiittelen vielä ovella lähtiessäni eikä kukaan ainakaan oo koskaan tullu valittaa siitäkään että kahvia ei sais ottaa mukaan.

    • Mesikämmen

      Kyllä on lapsellinen ensimmäinen kirjoittaja. Täysin selvä asia. Jos et ruuasta maksa, et myöskään maista edes sipsiä, edes vahingossa. Vahingossa maistajia on päivittäin kymneniä. Onneksi ravintolassa on tiukkalinja, ihan turha kitistä.

    • fleksaavähän

      Sis jos maistelee toisen annoksesta muutaman nachon ja tämä saa aikaan tällaisen hulabaloon ja ihmiset vielä hyväksyvät ravintolan käytöksen niin ei voi kuin ihmetellä.

      Koko keissi olisi ollut taputeltu hyväksymällä rahallinen korvaus kuten kirjoittaja mainitsi ja huono kokemus olisi sillä kuitattu, mutta ilmeisesti byrokraattinen kesätyöläinen halusi viedä asian äärimmäisyyteen kaikkia nöyryyttyäkseen.

      Mainio esimerkki ihmisistä väärissä tehtävissä ja kuinka usein niitäkin on joutunut kokemaan.

    • Anonyymi

      Voiko raxsissa maksaa käteisellä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe