Raamattu käskee HALLITA SYNTIÄ, ei hankkia tuntoa.

Kempelainen

1 Moos 4 luku.
1 Mies ( Adamille ) yhtyi vaimoonsa Eevaan, ja Eeva tuli raskaaksi ja synnytti Kainin. Eeva sanoi: "Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen."
2 Sitten hän synnytti Kainille veljen, Abelin. Abelista tuli lammaspaimen ja Kainista maanviljelijä.
3 Kerran Kain toi Herralle uhrilahjaksi maan satoa,
4 ja Abel toi lampaidensa esikoiskaritsoja ja niiden rasvaa. Herra katsoi suopeasti Abeliin ja hänen uhriinsa,
5 mutta Kainin ja hänen uhrinsa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain suuttui kovin ja hänen katseensa synkistyi.
Hebr 11;4 Uskon vuoksi oli Abelin Jumalalle antama uhri Kainin uhria arvokkaampi. Koska Abel uskoi, hän sai vanhurskaudestaan todistuksen, kun Jumala otti vastaan hänen lahjansa, ja uskovana hän puhuu vielä kuoltuaankin. (1 Moos 4: 10 Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta? ) Tässä Synti tuli Raamatun ensimmäisien kerran konkreettisesti esille, Ihmisen mielen erkaantuminen Herrasta, silloin Jumalasta, nyt Herrasta Jeesuksesta.
6 Herra kysyi Kainilta: "Miksi sinä suutuit ja katselet synkkänä maahan?
7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa."

Raamattu kertoo siis sen, että on mahdollistuta hallita syntiä. Onko se hallintaa, jos TV pitää rikkoa, ettei se näy, ei se on vandalismia.

Onko ehkäisy syntiä, ei se vain pitää hallita, hallitseeko VL mies, jos ei osaa HALLITA EHKÄIYSÄ, Hän tekee siis syntiä.

Hallitseeko ”raivoraitis” alkoholia särkemällä pullot, ei vaan on vandaali.

Mitä miltä olette, sanooko Raamattu missään, että tulee olla synnin tunto? Ei vaan tuntea, mikä on synti. Sitten sitä voi hallita.

14

595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten onnistun?

"""Mitä miltä olette, sanooko Raamattu missään, että tulee olla synnin tunto? Ei vaan tuntea, mikä on synti. Sitten sitä voi hallita. """

Enpä tiedä voiko edes hallita. Muutenkin tuo koko sana "hallita" on niin militaristinen...tulee mieleen alistaminen tai kontrollointi...

Paljon puhutaan elämänhallinnasta. Voiko elämää hallita?

Synti sanana tarkoittaa harhaan osumista. Miten voin estää itseäni harhailemasta? Onko siihen joku metodi?

• Rautalankamallina homma on ymmärrettävämpää.

Miten omalla kohdallasi hallitset syntiä?

• Kempelainen

Usko ilman tekoja on turhaa.

Näen tupakan käytön synniksi, sillä se on himo ja en siihen sorru. Siinä yksi ja toinen on vaikka alkoholin hallitsematon käyttö, sen olen kokonaan jättänyt pois, koska Raamattu sanoo, että Hallitse Sinä syntiä, joten hallitsen näitä.

VL;Iä ehkä lähinnä on tuo tupakka, toinen on TV, ei tarvitse piilotella, vaan se on auki, ja katson sitä mikä on minulle mieleen, eikä erota ajatuksiani Jeesusta.

Tässä aluksi,. vaikka se ei tee minua paremmaksi, vaan antaa vain luvan hallita syntiä.

Joten silleen.

• Kempelainen kirjoitti:

Näen tupakan käytön synniksi, sillä se on himo ja en siihen sorru. Siinä yksi ja toinen on vaikka alkoholin hallitsematon käyttö, sen olen kokonaan jättänyt pois, koska Raamattu sanoo, että Hallitse Sinä syntiä, joten hallitsen näitä.

VL;Iä ehkä lähinnä on tuo tupakka, toinen on TV, ei tarvitse piilotella, vaan se on auki, ja katson sitä mikä on minulle mieleen, eikä erota ajatuksiani Jeesusta.

Tässä aluksi,. vaikka se ei tee minua paremmaksi, vaan antaa vain luvan hallita syntiä.

Joten silleen.

Minäkin olen kokonaan jättänyt alkoholin hallitsemattoman käytön pois ;)

• synnin hallitsemista

sanotaan moraaliksi ja vastuunkannoksi.
        Tekee mieli laiskotella. Hallitset sen halusi ja tartut työhön, koska ymmärrät sen tarpeelliseksi.
        Tekee mieli olla epärehellinen. Hallitset sen halusi ja olet rehellinen, koska ymmärrät sen oikeaksi.
        Ja niin edelleen.

• välinpitämättömyys?
        Kempelainen kirjoitti:

Joten silleen.

mutta noihan on pikkujuttuja, viina ja tupakka...miten hallitset pahoja ajatuksia, välinpitämättömyyttä ja muita vääryydentekoja ? Minulta ei onnistu.

On niin vaikeaa se lähimmäisenrakkaus, jos siitä ei ole itselle hyötyä...

• epäuskoinen

Raamattu pitäisi kirjoittaa uudestaan nykykäsitystä vastaamaan.
      Minua ärsyttää, kun jatkuvasti puhutaan taivaaseen pääsystä ja menosta, vaikka hyvin tiedetään, että maan poveenhan matka päättyy.

Jeesuksen aikana ei tiedetty taivaasta ja avaruudesta mitään. Nyt tiedetään, että taivas on tyhjää täynnä. Ensimmäinen venäläinen kosmonautti Jury Gagarin totesi, ettei siellä mitään Jumalaa näkynyt.
      Taivaalla ymmärrämme maata ympäröivää ilmakehää. Siellä ei voi olla Jumalan paratiisia, jossa voisi asua. Taivaan valtakuntaa ei siis ole lähi-ilmakehässä,mutta se voi olla valovuosien päässä kaukana ulkoavaruudessa.
      Nykyaikana pitäisi alkaakkin puhumaan avaruuteen pääsemisestä, ei taivaaseen, koska se on vain muutaman kymmenen kilometrin korkeudessa oleva tyhjä ilmakehä, jossa vain avaruusasemat kiertää.

Nuo sinun pohdiskelusi ovat aika avuttomia ja turhia. Synnintuntoa ei voi olla epäuskoisella, mutta uskovaisella kylläkin.
      Onko muuten yhtään kerrottu, käyttikö Jeesus alkoholia humaltuakseen. En muista mistään lukeneeni,. että Jeesus olisi ollut päissään, niinkuin vanhan testamentin profeetat.
      Käyttikö Jeesus mahdollisesti vesipiippua.
      Ihmeen vähän apostolit kuvaavat Jeesuksen yksityisiä elämänvaiheita.
      Admata polttaa tupakkaa ja pitää sitä ihan uskovaiselle sopivana, mitä ajattelet siitä?

• tämä löytyy UHRI

"Löytyi 19 jaetta Biblia 1776 tekstistä.

3. Moos. 6:20

Tämän pitää oleman Aaronin ja hänen poikainsa uhri, jonka heidän pitää uhraaman Herralle voidelluspäivänänsä: kymmenennen osan ephaa sämpyläjauhoja alinomaiseksi ruokauhriksi, puolen aamulla ja puolen ehtoolla.

3. Moos. 9:7

Ja Moses sanoi Aaronille: astu alttarin tykö, ja tee rikosuhris, ja poltouhris ja sovita sinuas ja kansaa, ja tee sitte kansan uhri ja sovita heitä, niinkuin Herra käskenyt on.

1. Sam. 9:12

He vastasivat heitä ja sanoivat: on, katso, siellä sinun edessäs: riennä nyt, sillä tänäpänä hän on tullut kaupunkiin, että tänäpänä on kansalla uhri korkeudella.

1. Sam. 15:22

Mutta Samuel sanoi: kelpaako Herralle paremmin polttouhri ja uhri, kuin että sinä kuulisit Herran äänen? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri, ja totella parempi kuin oinasten lihavuus.

1. Sam. 20:6

Jos isäs minua kovasti kaipaa, niin sano: David rukoili suuresti minulta juostaksensa kaupunkiinsa Betlehemiin; sillä siellä pidetään ajastaikainen uhri koko sukukunnalta.

Ps. 40:6

Uhri ja ruokauhri ei sinulle kelpaa, vaan korvat sinä minulle avasit: et sinä tahdo polttouhria eli syntiuhria.

Ps. 51:16

Sillä ei sinulle kelpaa uhri, että minä sen antaisin; ja ei polttouhri sinulle ensinkään kelpaa.

Sananl. 15:8

Jumalattoman uhri on Herralle kauhistus; vaan jumalisten rukous on hänelle otollinen.

Sananl. 21:3

Hyvin ja oikein tehdä, on Herralle otollisempi kuin uhri.

Sananl. 21:27

Jumalattomain uhri on kauhistus, semminkin kuin se synnissä uhrataan.

Jes. 34:6

Herran miekka on verta täynnä, ja on paksu lihavuudesta, karitsain ja kauristen verestä, ja jääräin munaskuiden lihavuudesta; sillä Herralla pitää oleman uhri Botsrassa, ja suuri teurastaminen Edomin maalla.

Dan. 12:11

Ja siitä ajasta, kuin se jokapäiväinen uhri on otettu pois ja hävityksen kauhistus sinne pannaan, on tuhannen kaksisataa ja yhdeksänkymmentä päivää.

Hoos. 6:6

Sillä minulle kelpaa armo ja ei uhri; Jumalan tunto ja ei polttouhri.

Mal. 1:12

Mutta te turmelette sen sillä, kuin te sanotte: Herran pöytä on saastutettu, ja sen uhri on katsottu ylön ja hänen ruokansa.

Mark. 9:49

Sillä kaikki pitää tulella suolattaman, ja jokainen uhri pitää suolalla suolattaman.

Ap. t. 21:26

Silloin Paavali otti ne miehet tykönsä ja puhdisti itsensä toisena päivänä heidän kanssansa, ja meni templiin, ja ilmoitti, että puhdistuksen päivät olivat täytetyt, siihenasti kuin jokaisen edestä heidän seassansa uhri oli uhrattu.

Room. 15:16

Että minun pitää oleman pakanain seassa Jesuksen Kristuksen palvelian, Jumalan evankeliumia uhraamassa, että pakanatkin olisivat Jumalalle otollinen uhri, Pyhän Hengen kautta pyhitetty.

1. Kor. 10:19

Mitäs siis minä sanon, että epäjumalat jotakin ovat, eli jos epäjumalain uhri jotakin on?

1. Kor. 10:28

Mutta jos joku silloin teille sanois: tämä on epäjumalain uhri, niin älkäät syökö, hänen tähtensä, joka sen ilmoitti, ja omantunnon tähden. Sillä maa on Herran ja kaikki mitä siinä on."

• Kempelainen

oli Hallita syntiä.... Haloo

Missä olen lisännyt???

Todella naurettavaa alakoululaistason kopiointia, vailla yhtää perustelua. Taidat olla VL.

• syytää pitkän listan

Raamatunlauseita vastaukseksi, niin häneltä puuttuu kenties kyky keskusteluun ja ajatteluun.

Toinen mahdollisuss on, että tuolla Raamatunlauseiden esiintuomisella halutaan lopettaa keskustelu!

• Uudessa Liitossa

Eikö kempelainen tiedä, että Uusi Testamentti on Vanhaa Testamenttia tärkeämpi.

• Kempelainen

Ensinnäkin, ei ole. Molemmat ovat Raamattua ja Jeesus viimeisen kolmen kuukauden aikana sanoi kaikissa asiayhteyksissä, - ettekö te tunne kirjoituskia.

Muuten tunnen UT melko tarkoin, mutta ihmettelen, muiksi Sievin Suviseuroilla on tunnus, "Autuas on se, jonka synnit on annettu anteeksi." (Ps. 32:1).Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

• Uudessa Liitossa
        Kempelainen kirjoitti:

Ensinnäkin, ei ole. Molemmat ovat Raamattua ja Jeesus viimeisen kolmen kuukauden aikana sanoi kaikissa asiayhteyksissä, - ettekö te tunne kirjoituskia.

Muuten tunnen UT melko tarkoin, mutta ihmettelen, muiksi Sievin Suviseuroilla on tunnus, "Autuas on se, jonka synnit on annettu anteeksi." (Ps. 32:1).Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

Uusi Testamentti on tärkeämpi, koska se on syntynyt Jeesuksen sovitustyön jälkeen. Siellä kerrotaan kuinka voi pelastua ja kuinka voi saada synnit anteeksi.

Vanhan Testamentin ihmisilläkin oli samantyyppinen syntien anteeksisaamistapa kuin nykyäänkin. Siis uskovainen voi saarnata toiselle ihmiselle synnit anteeksi. Profeetta Naatan saarnasi Daavidille Daavidin suuret synnit anteeksi, kun Daavid katui. Mutta Vanhanliiton aikana oli myös toisia tapoja kuten uhraaminen ilmestysmajassa ja myöhemmin temppelissä. Mutta Jeesuksen sovitustyön jälkeen on ollut voimassa vain tämä nykyinen.

• Kempelainen
        Uudessa Liitossa kirjoitti:

Uusi Testamentti on tärkeämpi, koska se on syntynyt Jeesuksen sovitustyön jälkeen. Siellä kerrotaan kuinka voi pelastua ja kuinka voi saada synnit anteeksi.

Vanhan Testamentin ihmisilläkin oli samantyyppinen syntien anteeksisaamistapa kuin nykyäänkin. Siis uskovainen voi saarnata toiselle ihmiselle synnit anteeksi. Profeetta Naatan saarnasi Daavidille Daavidin suuret synnit anteeksi, kun Daavid katui. Mutta Vanhanliiton aikana oli myös toisia tapoja kuten uhraaminen ilmestysmajassa ja myöhemmin temppelissä. Mutta Jeesuksen sovitustyön jälkeen on ollut voimassa vain tämä nykyinen.

Sinulla on hieman hatara käsitys Jumalan Sanan tärkeydestä.

Raamattu on kokonaisuus, jossa VT;ssä on lupaus Vapahtajasta, jota ilman Vapahtaja ei olisi edes meillä, ei sinulla, eikä minulla.

Myös VT;ssä kerrotaan miten pelastutaan. Eikä millään syntien anteeksi saamisella pelastu, vain uskolla Jeesukseen Kristukseen.

””Vanhan Testamentin ihmisilläkin oli samantyyppinen syntien anteeksisaamistapa kuin nykyäänkin.”” Missähän porukoissa sinä oikein kuljet. VL ja UL synnit sovitetaan samalla tavalla. Ero on yhtä suuri, kuten Itä on Lännessä, näin se Raamattu en sanoo.

””Siis uskovainen voi saarnata toiselle ihmiselle synnit anteeksi. ”” Vain saatana lupaa sen, ei Kristus. Tee ihmeessä parannus. Tai kerro paikka Kirjasta, missä se on.

””Profeetta Naatan saarnasi Daavidille Daavidin suuret synnit anteeksi, kun Daavid katui. ” Mitenkähän se oikein meni, kerro Raamatusta koko juttu?

””Mutta Vanhanliiton aikana oli myös toisia tapoja kuten uhraaminen ilmestysmajassa ja myöhemmin temppelissä.”” Siellä ei muuten ollut muuta kun NIITÄ TOISIA tapoja, ja VL päättyi jo Johannekseen, ei Jeesukseen.

Kaikki kertomasi on täyttä lööperiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3622
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2982
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      78
      2477
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2321
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2297
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2187
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2173
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2168
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2030
    Aihe