Ruokakerma

siis mihin te

käytätte sen mitä jää yli, heitättekö raanan kautta roskiin? Mua ärsyttää se kun yli puolet purkista (=2dl)jää käyttämättä, vai voiskos sen lopun pakastaa?

Mitään piirakkataikinoita en ole innokas väsään, mutta kait sekin sitten on pakko tehdä. Vai saisikos siitä lättyjä? Jotenkin nämä pakkauskoot ärsyttää, kun kerralla tarvis vain lorauksen sitä kermaa. Avattu rasia säilyy n.5 pvää.
Kysyypi tumpelo.

7

5297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäljillä

Kyllä, pakastan lopun ruokakerman pieniin pakasterasioihin. Sitten on mistä ottaa se "loraus".

• nyt oon mielissäni,

täytyy säästellä jotain pikkupurkkia kerta-annoksia varten. Joku naminami-purkki pikkupussissa vois olla sopeva. Kiva kun joku ymmärtää "pienkuluttajaa", ettei aina suurkuluttaja kysessä.

• jäljillä
        nyt oon mielissäni, kirjoitti:

täytyy säästellä jotain pikkupurkkia kerta-annoksia varten. Joku naminami-purkki pikkupussissa vois olla sopeva. Kiva kun joku ymmärtää "pienkuluttajaa", ettei aina suurkuluttaja kysessä.

että itse pakastan välillä pakastuspusseihin tai vaihtoehtoisesti esim. jääpalarasian muotteihin. Ellei satu olemaan sopivia purkkeja :)

• ruokakermaa

Ei sitä jäisi yhtään yli, jos opettelisit ruokakermaa keittiössäsi käyttämään. Se sopii moneen tarkoitukseen. Jos tekee perunamuusia, voi sitä käyttää mukana makua antamassa. Kastikkeisiin kerman tilalle. Kermavaahdon asemasta se sopii marjoihin ja hedelmiin tai jälkiruokiin. Itse voi myös tehdä vaikka peruna- tai kaalisalaattia grillimakkaroiden kyytipojaksi ja siinäkin kastikkeeseen tulee ruokakermaa.

• minä sitä osaan

käyttää, mutta kun en tee kerralla sellasia satseja, että tusinalle ruokaa. Ja kahtakolmea lajia yhtä aikaa.
        Kiitos vastauksestasi, en muuten ole mitenkään erityinen kermaruokien ystävä, enkä väsää mitään marjavaahtoja sun muita kastiin kuuluvia. Mutta joskus on pakko se purkki ostaa, anteeksi että kysyin.

• passaa aivan kaikkeen
        minä sitä osaan kirjoitti:

käyttää, mutta kun en tee kerralla sellasia satseja, että tusinalle ruokaa. Ja kahtakolmea lajia yhtä aikaa.
        Kiitos vastauksestasi, en muuten ole mitenkään erityinen kermaruokien ystävä, enkä väsää mitään marjavaahtoja sun muita kastiin kuuluvia. Mutta joskus on pakko se purkki ostaa, anteeksi että kysyin.

Vaahto taitaa olla ainut mitä siitä ei taida kannattaa yrittää, mutta muuten se käy suunnilleen mihin vain! Ja säilyyhän se viikonpäivät avattuna jääkaapissa.

• curry purkkikastike
        passaa aivan kaikkeen kirjoitti:

Vaahto taitaa olla ainut mitä siitä ei taida kannattaa yrittää, mutta muuten se käy suunnilleen mihin vain! Ja säilyyhän se viikonpäivät avattuna jääkaapissa.

Keitä riisiä,
        sekä paista kanaa kaveriksi Uncle Ben's -purkkikastike ja sitten se ruokakerma, tulee hyvää! :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37