käytätte sen mitä jää yli, heitättekö raanan kautta roskiin? Mua ärsyttää se kun yli puolet purkista (=2dl)jää käyttämättä, vai voiskos sen lopun pakastaa?
Mitään piirakkataikinoita en ole innokas väsään, mutta kait sekin sitten on pakko tehdä. Vai saisikos siitä lättyjä? Jotenkin nämä pakkauskoot ärsyttää, kun kerralla tarvis vain lorauksen sitä kermaa. Avattu rasia säilyy n.5 pvää.
Kysyypi tumpelo.
Ruokakerma
7
5297
Vastaukset
- jäljillä
Kyllä, pakastan lopun ruokakerman pieniin pakasterasioihin. Sitten on mistä ottaa se "loraus".
- nyt oon mielissäni,
täytyy säästellä jotain pikkupurkkia kerta-annoksia varten. Joku naminami-purkki pikkupussissa vois olla sopeva. Kiva kun joku ymmärtää "pienkuluttajaa", ettei aina suurkuluttaja kysessä.
- jäljillä
nyt oon mielissäni, kirjoitti:
täytyy säästellä jotain pikkupurkkia kerta-annoksia varten. Joku naminami-purkki pikkupussissa vois olla sopeva. Kiva kun joku ymmärtää "pienkuluttajaa", ettei aina suurkuluttaja kysessä.
että itse pakastan välillä pakastuspusseihin tai vaihtoehtoisesti esim. jääpalarasian muotteihin. Ellei satu olemaan sopivia purkkeja :)
- ruokakermaa
Ei sitä jäisi yhtään yli, jos opettelisit ruokakermaa keittiössäsi käyttämään. Se sopii moneen tarkoitukseen. Jos tekee perunamuusia, voi sitä käyttää mukana makua antamassa. Kastikkeisiin kerman tilalle. Kermavaahdon asemasta se sopii marjoihin ja hedelmiin tai jälkiruokiin. Itse voi myös tehdä vaikka peruna- tai kaalisalaattia grillimakkaroiden kyytipojaksi ja siinäkin kastikkeeseen tulee ruokakermaa.
- minä sitä osaan
käyttää, mutta kun en tee kerralla sellasia satseja, että tusinalle ruokaa. Ja kahtakolmea lajia yhtä aikaa.
Kiitos vastauksestasi, en muuten ole mitenkään erityinen kermaruokien ystävä, enkä väsää mitään marjavaahtoja sun muita kastiin kuuluvia. Mutta joskus on pakko se purkki ostaa, anteeksi että kysyin. - passaa aivan kaikkeen
minä sitä osaan kirjoitti:
käyttää, mutta kun en tee kerralla sellasia satseja, että tusinalle ruokaa. Ja kahtakolmea lajia yhtä aikaa.
Kiitos vastauksestasi, en muuten ole mitenkään erityinen kermaruokien ystävä, enkä väsää mitään marjavaahtoja sun muita kastiin kuuluvia. Mutta joskus on pakko se purkki ostaa, anteeksi että kysyin.Vaahto taitaa olla ainut mitä siitä ei taida kannattaa yrittää, mutta muuten se käy suunnilleen mihin vain! Ja säilyyhän se viikonpäivät avattuna jääkaapissa.
- curry purkkikastike
passaa aivan kaikkeen kirjoitti:
Vaahto taitaa olla ainut mitä siitä ei taida kannattaa yrittää, mutta muuten se käy suunnilleen mihin vain! Ja säilyyhän se viikonpäivät avattuna jääkaapissa.
Keitä riisiä,
sekä paista kanaa kaveriksi Uncle Ben's -purkkikastike ja sitten se ruokakerma, tulee hyvää! :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446