Onko koskaan tullut tehtyä Mensan tai jonkun muun äo- testejä? Mikä oli äo:si?
Mikä on sinun ÄO?
50
2386
Vastaukset
- mut epäilen
et oliskohan se jotain luokkaa 69:D
- vänkyrä-nainen
tulos. Mulla on varmaan toi sama :D
Kuka oikeesti muistaa jotain testituloksia, jotka on tehty joskus varmaan 10 vuotta sitten...
- sirpamaikkarilta
netistä. Tulos oli jotain keskimäärästä älykkäämpää. Mutta niin varmaan on kaikilla muillakin. =D
- tais olla
139. mutta onko sen väliä näin naisena?
- caput.mortuum
En ole testannut. Tiedän muutenkin tyhmyyteni.
- Dazu
137(SD16)/155(SD24, eli Suomen mensan asteikko).
Enpä niistä yhtään viisaammaksi tule.
- Mansen testin.
Onnistuin syömään mustaa makkaraa kolme kiloa ja juomaan mäykyn kaljaa sekä ajamaan nyssellä että uimaan Tammerkoskessa vastavirtaan jonka jälkeen menin Särkänniemeen vempulaan vai mikäsenyoli enkä oksentanut kertaakaan.
- -k32v-
mut tää veikkais, et olis pudotust tullu niist mittauksist, niist olis kuitenki sen verra aikaa. mut yli imbesilli- rajan kai edelleen.
tää ei taitais viittii julkaista mitää numeroit kuitenka. ne ku olis vaa niinku numeroit. - oli joo se
hauskaa, entäs omasi? Kysymyksestä päätellen (vaikkei siitä mitään päätellä voi) 110-120?
aikanaan ja tulos täysin hukassa, eikä auta edes ulvoa.
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:P1000916.JPG- Serpico
Saako sieltä ilmaista pullaa ja kahvia? Tun tyyppiset testit eivät varsinaisesti hyödytä minua eikä niistä liioin ole viihteeksikään, joten antaa olla.
- Dazu
uskot, ettei itsetuntemuksessa ole parantamisen varaa? Minun mielestä ÄO-testi auttaa etenkin itsetuntemuksessa, mutta myös ympäristönsä objektiivisessa ja realistisessa arvioinnissa.
sangen tyytyväinen, kun näen jatkuvasti ympärilläni itseäni älykkäämpiä ja fiksumpia ihmisiä, toivon heidänkin pitävän minusta ihmisenä :)
...se mensa-tyylinen palikkatesti tehtiin ja helpommalla ois päässyt, jos sitä ei ois niin tosissaan ottanut. Tulokset ois saanut käydä vääpeliltä kysymässä, mutta ei jaksanut kiinnostaa sen vertaa.
- Dazu
Minusta tuo testi oli melkoisen helppo, mikä intissä oli. En tiedä sitä tulostani kuitenkaan(en käynyt kysymässä), joten en voi varmaksi sanoa, mutta tosi helpoltahan se silloin tuntui.
Luulen, että se mittasi lähinnä sitä, että jos jollain on todella heikko älykkyys, niin ei sovi esim. RUKkiin.
Siellähän asteikko oli 0-5, jos oikein muistan. Aika moni oli saanut testistä 5.
Veikkaisin, että ÄO 110-120(SD16) vastasi tuota numeroa 5, eli testin maksimipisteet sai jollain tuollaisella ÄOlla. Dazu kirjoitti:
Minusta tuo testi oli melkoisen helppo, mikä intissä oli. En tiedä sitä tulostani kuitenkaan(en käynyt kysymässä), joten en voi varmaksi sanoa, mutta tosi helpoltahan se silloin tuntui.
Luulen, että se mittasi lähinnä sitä, että jos jollain on todella heikko älykkyys, niin ei sovi esim. RUKkiin.
Siellähän asteikko oli 0-5, jos oikein muistan. Aika moni oli saanut testistä 5.
Veikkaisin, että ÄO 110-120(SD16) vastasi tuota numeroa 5, eli testin maksimipisteet sai jollain tuollaisella ÄOlla...sen testin tasosta, mutta paljon tippui pois porukkaa AUK:n ja RUK:n listoilta. Halukkaiden joukosta ei löytynyt riittävästi riman ylittäviä miehiä.
- P-kokeesta?
Richartti kirjoitti:
..sen testin tasosta, mutta paljon tippui pois porukkaa AUK:n ja RUK:n listoilta. Halukkaiden joukosta ei löytynyt riittävästi riman ylittäviä miehiä.
Alias pelletesti. "Oletko halunnut olla kukkakaupan myyjä?" "Jäätkö usein laskemaan kuinka monta ruutua on ruudutetussa ikkunassa?"
Oman kokemukseni mukaan aukkiin ja rukkiin joutuivat ne vähemmän lahjakkaat, mutta ei ihan tyhmät perusjampat. P-kokeesta? kirjoitti:
Alias pelletesti. "Oletko halunnut olla kukkakaupan myyjä?" "Jäätkö usein laskemaan kuinka monta ruutua on ruudutetussa ikkunassa?"
Oman kokemukseni mukaan aukkiin ja rukkiin joutuivat ne vähemmän lahjakkaat, mutta ei ihan tyhmät perusjampat.... " -\ mikä on seuraava merkki?" Testistä.
- Dazu
P-kokeesta? kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan aukkiin ja rukkiin joutuivat ne vähemmän lahjakkaat, mutta ei ihan tyhmät perusjampat.Puhuttiin siitä älykkyystestistä, eikä tuosta mielenterveyskokeesta. Itse taisin saada mielenterveyskokeesta melko hyvät muuten, mutta ilmoitin, että en ole isänmaallinen. Mielestäni isänmaallisuus on mielenvikainen piirre, sillä mitään isänmaata ei ole edes olemassa, kuin korkeintaan kartalla, tai ihmisten mielissä. Isänmaallisuus on sitä, kun ihminen pitää kansaa vihollisena.
Myöhemmin tajusin, että saatan olla arvoiltani liian tiukka, jotta sopisin "johtajaksi".
Aliupseerilla täytyy olla luistava moraalikäsitys. :)
Huomasin, että RUKn ja AUKn joutuneet olivat yleensä melko normaali-älyisiä ja usein mukavia tyyppejä, jotka kuitenkin johtajina olivat tiukkoja ja tykkäsivät pomottamisesta. Omalla armeija-ajalla "johtajat" olivat yhtä, tai kahta lukuunottamatta ihan hyviä tyyppejä, mutta siviilissä tapaamani johtajakoulutuksen käyneet miehet ovat kaikki olleet joko psykopaatteja, tai narsisteja(5-10 henkilöä).
Tämä saa epäilemään armeijan testien pätevyyttä ja toimivuutta.
- TulipaSiili
mutta...
Olen useasti ollut näissä älyä mittaavissa testeissä, lopetin aina ensimmäiseen tehtävään kun en osannut sitä ratkaista, kunnes...
taas kerran olin testiä yrittämässä hokasin että, tuo ensmänen olikin malliesimerkki, siinä mitään ratkaisuja tarvinnut tehdä. Jotta näin...
Kyllä mulla älyä piisaa, omiksi tarpeikseni, hokasinhan lopulta tuon testin ensimmäisen tehtävän arvoituksenkin, *malliesimerkkihän se...* - ...
Ehkä joskus vois mennä, mutta perustan uskoni ihmisen älystä kuitenkin muuhun kuin stereotypioihin. Vastenmielisiä monet näistä Mensa-sössöttäjistä, vaikka kai sinnekin älykkäitä mahtuu. En tiedä.
Fiksuin tuntemani ihminen on eräs tunnustettu mulle läheinen ihminen, joka kirjoitti useammankin kirjan kokeilevasti älyn pohjalta siten, että siihen ei takuulla jokainen perusjumi eximian gradullakaan pysty ikinä.
-e.W - vänkyrä-nainen
Tieteen kuvalehden äo-testin mukaan 131. Ne sanoi et on huipputasoa:) Jess. Sit ku nuo pisteet sovellettais siihen Mensan testiin, ni tulos olis varmaan just jotain satasen pintaa.
- vänkyrä-nainen
on tuolla 153 ja huipputason raja oli 130 ->
- mittailla.....
Vaihtoehtoina olisi kusen nouseminen päähän tai masennus....ei kiinnosta.
- scale
mitään mensan testejä. Mulla ei ole tarvetta todistella itselleni eikä muille mitään.
Ei ne mitään mensan testejä olleet, mitä tänne töihin tullessa tehtiin ja mitä on tullut vuosien saatossa tehtyä milloin minkäkin "koulutuksen" varjolla, kun työnanataja on halunnut selvittää meikän vahvuuksia ja heikkouksia.
En edes arvosta titteleitä paskan vertaa, mutta fiksuja ihmisiä kyllä ja luulen, että niitä löytyy riittävästi mun lähipiiristä. äö on hunttiviiskaks, mut mä pidän siitä matalaa profiilia, koska muuten jengi luulee et mä vaan leijun mun kohtalaisen korkealla älykkyydellä.
Korkea äö näkyy arjessa. Tyyliin meil oli kuorimaveitsi astianpesukoneessa, mut sit mä äkkäsin et juustohöylällä voi hoitaa saman homman. Jos sul olis äö 120-130 luokkaa, ni sul olis varmaan mennyt hermot, koska päärynä olis jäänyt kuorimatta.
Et sillee.- WhatsUpDoc
mutta entäs se äo jota aloituksessa kysyttiin?
WhatsUpDoc kirjoitti:
mutta entäs se äo jota aloituksessa kysyttiin?
siis mul on tosi korkee äö.
- Dazu
Einsten1 kirjoitti:
siis mul on tosi korkee äö.
ÄO annetaan sadasosan tarkkuudella?
- Testailehan
uudelleen. Älykkyytesi, tai sen puute, näkyy jo lauseessasi: "Korkea äö näkyy arjessa." Se, että osaisi kirjoittaa älykkyysosamäärän lyhenteen oikein, olisi jo paljon.
Testailehan kirjoitti:
uudelleen. Älykkyytesi, tai sen puute, näkyy jo lauseessasi: "Korkea äö näkyy arjessa." Se, että osaisi kirjoittaa älykkyysosamäärän lyhenteen oikein, olisi jo paljon.
enska nauraa partaansa sun kommentille, tai ainakin mä nauran.
relaxed_eyes kirjoitti:
enska vaan vittuilee.
jätkä tuli sössiin mun iltapäivähuvin!!! Klassinen äö ja desimaalitkin meni pitkästä aikaa läpi. Olisit nyt antanut mun hurjastella väjäsen...
Einsten1 kirjoitti:
jätkä tuli sössiin mun iltapäivähuvin!!! Klassinen äö ja desimaalitkin meni pitkästä aikaa läpi. Olisit nyt antanut mun hurjastella väjäsen...
tuli oltua vähä itsekäs, mutku alotuksen otsikko ja aihe oli liian herkullinen. Mä en tee tätä toiste.
- meitä on
relaxed_eyes kirjoitti:
enska nauraa partaansa sun kommentille, tai ainakin mä nauran.
useampikin. Tietäisittepäs miten paljon olen teidän jutuillenne nauranut. Tyhmyyttä kun ei katsos peitä edes se, että yrittää vääntää kaiken vitsiksi. Sarkasmi ja huumori vaatii paljon suuremman ÄO:n.
testi 142, olisko siitä 3vuotta. Ei ihan Mensan jäsen tasoa :) Älykkyystestit on ihan hauskoja.
- Papeete1
Tai oikeestaan, se teetettiin mulle. En halunnut kuulla vastausta mutta sen annoin testaajan sanoa että olenko a)idiootti, b)normaali c) nero. Vastaus oli että "aikuisten asteikolla keskimääräistä älykkäämpi". Nyt mua vähän ottaa päähän, etten antanut kunnolla kertoa. Toisaalta taas, voihan sitä mittailla nyttenkin muttei huvita. En oikeasti tee sillä tiedolla mitään. En ole tyhmin enkä älykkäin, ja se tieto riittää mulle :D
- on se
että älykkäimpiin et ainakaan kuulu. Tai sitten esität usein poikkeuksellisen tyhmää.
- ei ole mitään
tekemistä todellisen ÄO:n kanssa. Ilmoittakaa se oikea ÄO, jos ilmoitatte.
- taulukko
mensa testit on ihan hyviä. Helpon keskimittauksen saa sieltä.
- ei kerro
taulukko kirjoitti:
mensa testit on ihan hyviä. Helpon keskimittauksen saa sieltä.
varsinaisesta ÄO:sta mitään. Olisi eri asia, jos puhuttaisiin Mensan testin tuloksesta pelkästään. Noh, mutta eipä siinä, ihan sama.
- rapiskarpalo
(tosin entisenä, pitäisköhän aktivoida jäsenyys?) joskus ollut parempi kuin 98% muun väestön ÄO. Onhan nois testeis juoksutettu pennusta saakka (mähän en ole kasia käynyt koskaan ja pari luokkaa toisenlailla) ja opintojen puolesta käynyt sovelluuskokeissa ja muuta vastaavaa.
Mitä välii jollain ÄO:lla täällä on merkitystä, jossa munkin älykkyysosamäärä on veikkailtu jopa alle keskitason. Tosin mä veikkaan et ne on sotkenut ton sosiaalisen älykkyyden ja muun älykkyyden keskenään, koska mähän en kauheen sosiaalinen ole, enempi kuulun siihen matemaattispuoleen vaikka olenkin aina työskennellyt sosiaalisesti aktiivisilla aloilla.- niin sanottu
"lahjakas lapsi" niin saattaa olla että koulunkäynti ei kiinnosta koska se on liian helppoo ja sairaan tylsää.
- rapiskarpalo
niin sanottu kirjoitti:
"lahjakas lapsi" niin saattaa olla että koulunkäynti ei kiinnosta koska se on liian helppoo ja sairaan tylsää.
ongelmaa on puututtu, eikä heti tietyntyyppisiä käytöshäiriöitä aleta tuomitsemaan. esim. ekalla jouduin tavaamaan vaikka osasin lukea, aika turhauttavaa. Sitähän ei olla enää vuosiin harrastettu. No mullakin oli sitten kyllä onni päästä myös semmoisten opettajien näköpiiriin jotka osas ajaa etujani eteenpäin, eikä olla hitleri kuten eräskin opettaja joka pisti nurkkaan seisomaan kun söin matikankirjan ja muuta vastaavaa.
Kiinnostihan mua sitten se koulunkäynti kun löytyi oikean tyyppinen opetusohjelma ja kiinnostaa vieläkin, mutta ei välttis tavanomaisella opintosuunnitelmalla. - Dazu
niin sanottu kirjoitti:
""lahjakas lapsi" niin saattaa olla että koulunkäynti ei kiinnosta koska se on liian helppoo ja sairaan tylsää."
Etenkin, jos tämä älykkyys tulkitaan jotenkin vajaa-älyisyydeksi. Minulla itseasiassa epäiltiin olevan älyssä vikaa, minkä vuoksi minut testattiin jo 9-vuotiaana. En tiedä muuta, kuin, että tulos oli yli keskitason.
Muutenkin minut leimattiin yleisesti kaikkialla jotenkin heikkoälyiseksi. Sitten vasta lukion viimeisenä vuotena selvisi, että olenkin huippuälykäs. :D
Pientä katkeruuttahan tässä on ilmassa, koska varmaan olisin ihan erilailla ajatellut tulevaisuuttani ja keskittynyt opiskeluun, jos olisin tiennyt olevani älykäs.
- miekkonen..
mitattu ja yk-joukkoihin kun menin. En tiedä tuloksia.
- pääsi Mensan
jäseneksi. En siis pitäisi itseäni erityisenä vaikka tekisin mensan testin ja vielä pääsisin jäseneksi.
- hänestä
Kerran teimme perheen kanssa netistä sellaista Eurooppalaista älykkyystestiä (ei-sanallisia kuvatehtäviä), jossa aikaa oli muistaakseni 20 minuuttia. Minä sain muistaakseni 150, mies 149 ja kaksi poikaamme lähes samat tulokset. En tiedä, oliko testi joku leikkitesti, kun kaikkien tulokset osuivat niin samalle tasolle. Kaikki olemme kuitenkin menestyneet keskitasoa paremmin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232