sormiruokaa

melkein hampaattomalle vauv...

Hei! Kertokaapas viisaammat että mitä sormiruokaa 9kk vauvalle jolla 2 alahammasta vasta vähän pilkotta, voi antaa ilman tukehtumisvaaraa? Ainoa mitä oon uskaltanut antaa on maissinaksut ja voi sitä riemua kun saa itse ottaa käteen ja syödä!

2

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lautaselle vain

Anna hänen syödä itse sormin samaa ruokaa kuin syötät hänelle lusikalla. Tekeehän se sotkua, mutta nopeasti oppii syömään itse ja siististi, eikä tarvitse syöttää. Minä olen kaikki kolme lastani ruokkinut syöttämättä juuri lainkaan, vaan antamalla itse syödä ja kukaan ei ole sotkenut enää vuoden ikäisenä enempää kuin lapset nyt aina syödessäänkään. Enkä aio tätä neljättäkään syöttää itse, jos vain suinkaan kiinnostaa itse syöminen samoin kuin sisaruksiaan. Toistaiseksi hänellä on kuitenkin ikää vasta kaksi kuukautta, joten kiire ei ole.

• sormiruoan syömiseen

Hampaitahan ei tarvita sormiruoan syömiseen. Meillä tyttö aloitti sormiruoat silloin kun kiinteät aloitti, eli 6kk iässä ja 7kk iässä tuli ensimmäiset hampaat. Ei niitä hampaita vielä pitkään aikaan tarvita ruoan hienontamiseen (harva aikuinenkaan taitaa käyttää etuhampaitaan ruoan jauhamiseen), ikenillä onnistuu varsin hyvin.

Meillä alussa (maissinaksujen jälkeen) tarjottavina oli esim. pehmeäksi keitetty parsakaali ja bataatti. Sopiva pehmeys on helppo kokeilla itse: kokeile pystytkö "hienontamaan" ruokaa kielellä kitalakeen liiskaamalla. Vauvalla kun voi mennä pitkäkin aika ennen kuin hoksaa ruoan "pureskelemisen", joten saattaa aluksi pitkänkin aikaa syödä kielellä litistämällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe