Hei! Kertokaapas viisaammat että mitä sormiruokaa 9kk vauvalle jolla 2 alahammasta vasta vähän pilkotta, voi antaa ilman tukehtumisvaaraa? Ainoa mitä oon uskaltanut antaa on maissinaksut ja voi sitä riemua kun saa itse ottaa käteen ja syödä!
sormiruokaa
2
722
Vastaukset
- lautaselle vain
Anna hänen syödä itse sormin samaa ruokaa kuin syötät hänelle lusikalla. Tekeehän se sotkua, mutta nopeasti oppii syömään itse ja siististi, eikä tarvitse syöttää. Minä olen kaikki kolme lastani ruokkinut syöttämättä juuri lainkaan, vaan antamalla itse syödä ja kukaan ei ole sotkenut enää vuoden ikäisenä enempää kuin lapset nyt aina syödessäänkään. Enkä aio tätä neljättäkään syöttää itse, jos vain suinkaan kiinnostaa itse syöminen samoin kuin sisaruksiaan. Toistaiseksi hänellä on kuitenkin ikää vasta kaksi kuukautta, joten kiire ei ole.
- sormiruoan syömiseen
Hampaitahan ei tarvita sormiruoan syömiseen. Meillä tyttö aloitti sormiruoat silloin kun kiinteät aloitti, eli 6kk iässä ja 7kk iässä tuli ensimmäiset hampaat. Ei niitä hampaita vielä pitkään aikaan tarvita ruoan hienontamiseen (harva aikuinenkaan taitaa käyttää etuhampaitaan ruoan jauhamiseen), ikenillä onnistuu varsin hyvin.
Meillä alussa (maissinaksujen jälkeen) tarjottavina oli esim. pehmeäksi keitetty parsakaali ja bataatti. Sopiva pehmeys on helppo kokeilla itse: kokeile pystytkö "hienontamaan" ruokaa kielellä kitalakeen liiskaamalla. Vauvalla kun voi mennä pitkäkin aika ennen kuin hoksaa ruoan "pureskelemisen", joten saattaa aluksi pitkänkin aikaa syödä kielellä litistämällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213849
- 891900
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa891316Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681271- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.541031Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1881007- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849