Olen jo jonkin aikaa syönyt salaattia, jossa on jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, kanaa ja vähän riisiä. Mitä ihmettä voisin laittaa tuon riisin tilalle? Olen joskus syönyt tuota salaattia ilman riisiä, mutta verensokeri putoaa liian alas (2-diab). Riisi kuitenkin nostaa sitä liikaa, vaikka laitan vain ehkä desin. Ja riisikin on kaura-riisiä. Mitä voisi laittaa tuon tilalle, jossa on vielä vähemmän hh?
Vastaukset 7
- Mies-76//
Makkaraa. HK-Sininen on hyvä. Eihän tuollasilla rehuilla pelkästään kukaan elä. Älä tapa itseäsi.
- nyt ei ole
makkaraa ollenkaan. Lihapitoisuus 43% ja perunajauhossa löytyy.
- suattaisin
jos jostain löytäisin ihka ehtaa ruisleipää, ei siis mitään vehnäjauhosössöä, niin siitä yhden siivun vaikkapa paahtaa oikein rapsakaksi ja pilkkoa semmoisiksi grutongin, vai mikä se nyt oli tyylisiksi pikkupaloiksi ja risutella niitä siihen sallaatin piälle. Tiiä sitten tepsisikö vaiko ei :)
- rasvat?
Ei tuollainen rasvaton salaatti ole mikään VHH-salaatti/ateria. Ja jos verensokerilaskee liian alas, niin silloin kannattaa lääkitystä tarkistaa. Jos hiilareiden määrää vähentää, niin ei silloin tarvitse insuliiniakaan entistä määrää.
- HELMI K
Minä laittaisin salaattiin lisäksi juustoa, esim. leipäjuustokuutioita tai vaikkapa emmentaljuustoa. Broileria aika runsaasti, kermaviili maustettuna sopii kastikkeeksi. Ps. paahdetut kurpitsan siemenet tosi pikantti lisä.
- Feta-juustoa, Hassel-
pähkinöitä, keitetyn kananmunan lohkoja, erilaista paistettua lihaa jauhelihasta entrecot`iin siivuina tai suikaleina, keittokinkkua, kuivattua kinkkua, makkaran palasia,kastike mieluiten öljyä,balsamicoa,ehkä mustaa pippuria. Syömme salaattia usein, mutta vain vaihtelemalla aineita jaksavat ne kiinnostaa. Myös itse salaattia pitäisi vaihdella, rucolasta hörhelöreunaisiin, mikä niiden nimi sitten olikaan.
- ssssss
riisi on valkaistua ja kuidutonta ja nostaa verensokeria nopeasti. Täysjyväriisi on paljon tasapainoisempaa.
Suosittelen ituja. Kuten mungpapuja tai linssejä. Niissä hiilari on kuumentamatonta ja vaikutus verensokeriin pienempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95903
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34604Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 36502
- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok106467Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427