Kristityn rauha ei voi perustua MIHINKÄÄN MUUHUN!
Sitä ei siis saa aikaiseksi omat sisäiset tuntemuksemme, ei edes katumuksemme, kääntymyksemme, tai rukouksemme, vaan Kristus yksin voi antaa täydellisen rauhan ja vapauden:
Sillä, vaikka kaikki muu katoaisi, niin sen, jolla on Kristuksen rauha sydämessään, ei tarvitse koskaan järkkyä, eikä menettää sisäistä rauhaansa!
Mitä kirkkaammin Kristusvalo valaisee meidän tekojamme, omaa kääntymystämme, rukouksiamme ja kaikkea sitä, mikä tulee meistä itsestämme, niin sitä heikkommaksi rauhamme tulee.
Mutta mitä kirkkaammin Hengen valo saa valaisata Kristusta meidän elämässämme, niin sitä syvemmäksi tulee se todellinen kristityn rauha, Kristus meissä.
Kaiken pimeyden ja maailman rauhattomuuden keskelläkin on kristyn rauha yhtä järkähtämätön:
Paavalin kirje Efes.2:14-22:
14. "Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,"
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."
Ps. Pohjolan kesä on lyhyt, joten en ehdi olemaan paljon koneella, "lohirannat" kutsuvat! Välillä vain pistäydymme kotona, muu aika menee nyt lohiharastuksen parissa, jokirannassa. Yksi 13 kiloinen vonkale saatiin jo toisapäivänä, joten ihan hienosti ovat pullat uunissa tältäkin osin.
Asialliseen, uskonasioita ja esirukouksia koskevaan sähköpostiin yritän vastata mahdollisuuksieni mukaan aina kotona käydessäni.
Siunausta kaikille siskoille ja veljille Kristuksessa! Sirkka-Iita.
" Kristus on meidän rauhamme ! " :
5
390
Vastaukset
>>> Mitä kirkkaammin Kristusvalo valaisee meidän tekojamme, omaa kääntymystämme, rukouksiamme ja kaikkea sitä, mikä tulee meistä itsestämme, niin sitä heikkommaksi rauhamme tulee.
Mutta mitä kirkkaammin Hengen valo saa valaisata Kristusta meidän elämässämme, niin sitä syvemmäksi tulee se todellinen kristityn rauha, Kristus meissä.- olla ei mitään:)
Me, jotka elämme Jeesuksen kanssa emme halua olla mitään, sillä meille riittää Jeesuksen täyteys. Jeesuksessa meille annetaan kaikki, eikä voi kuin ihmetellä miten runsaasti, eli Jeesus tuli tekemään elämästämme yltäkylläisen, sillä alun perin Jumala loi ihmisen onnelliseksi, vaikka pöljä ihminen luopui siitä osasta, mutta onneksi meidän ei tarvitse jäädä siihen luopumiseen, vaan saamme palata Jumalan alkuperäiseen suunnitelmaan.
- sinä?
Minkä lain jeesus on täyttänyt sinun puolestasi. Raamatussa sanotaan, ettei pakanoilla mitään lakia ollut.
- niin,
sinä? kirjoitti:
Minkä lain jeesus on täyttänyt sinun puolestasi. Raamatussa sanotaan, ettei pakanoilla mitään lakia ollut.
pakanoilla ei ollut lakia. Päinvastoin, Raamattu kertoo, että kaikkien sisimpään on Jumala omalla sormellaan kirjoittanut lain, niin israelilaisten, juutalaisten, kuin muukalaistenkin sydämiin ja kaikista tulee israelilaisia Jumalan antaman lupauksen kautta, eli usko Jumalan Sanaan, eli Jeesukseen synnyttää ihmisen uudestaan ja näin hänestä tulee israelilainen. Olkoon perimältään kuka tahansa, juutalaista perimää kantava, tai muuta perimää kantava, niin vain uskon kautta ihminen on todellinen israelilainen.
Joka ei usko, joutuu tomuun kirjoitetuksi, sillä Elämänkirjasta ei hänen nimeään löydy.
Luulenpa juutalaisten unohtaneen sen, että heidän tulee rakastaa keskuudessaan asuvaa muukalaista, kuin itseään.
3. Mooseksen kirja 19
33 Kun muukalainen asuu luonasi teidän maassanne, älkää sortako häntä.
34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Kiitos ja Aamen..tekstiisi voi hyvin yhtyä.Jeesuksen antama rauha ei ole tästä maailmasta,niin ihmeellinen se on..:)
Siunausta ja antoisia lohenkalastus hetkiä,siinä vasta makoisa kala..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592