IHMISUHRI

diana*

Miksi Jumala olisi ykskaks halunnut ihmisuhrin,
koska Mooseksen Laki tuomitsee jyrkästi kaikki
Baaleille ja muille epäjumalille uhrattavat lapsi, ym. ihmisuhrit ?????

Samoin veren syömisen, eläimistä piti laskea kaikki veri maahan.
Tänään ymmärämme, että se on erittäin hyvä ohje, koska veren kautta voi tarttua kaikenlaiset sairaudet, mitä veren omistaja kantaa.

Kuetenkin Jeesus kehoittaa syömään hänen lihaansa ja juomaan hänen verensä.

Oliko se kapinaa Jumalaa ja Lakia vastaan?

14

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhritoimitus

Verta roiskittiin sellaisenaan tai veteen sekoitettuna niiden päälle, joiden synnit puhdistettiin.

Vesikin tuli synnistä puhdistavaksi vedeksi, kun sen perustui Jumalan sanaan (sakramentti)

4. Moos. 8:7
      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.

• diana*

ei kai roiskiminen ole sama kuin juominen.

Voisimmeko ajatella, että ehtoollisviini roiskittaisiin ihmisten päälle, ettei tarvitse juoda? :)

• ehtoollinen
        diana* kirjoitti:

ei kai roiskiminen ole sama kuin juominen.

Voisimmeko ajatella, että ehtoollisviini roiskittaisiin ihmisten päälle, ettei tarvitse juoda? :)

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Joh. 6:55

Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä

• diana*
        ehtoollinen kirjoitti:

Joh. 6:54

Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Joh. 6:55

Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä

Siitä vain aterialle sitten, ehkä se takaa ikuisen elämän. Toivotaan niin. Minulle se on käsittämätön juttu, mutta tapansa kullakin ja ne sallittakoon.

• usko,
        diana* kirjoitti:

Siitä vain aterialle sitten, ehkä se takaa ikuisen elämän. Toivotaan niin. Minulle se on käsittämätön juttu, mutta tapansa kullakin ja ne sallittakoon.

usko ja käsittäminen on eri asioita

• diana*
        usko, kirjoitti:

usko ja käsittäminen on eri asioita

ovatkin. Uskoa voi myös siihen, miten luulee
        olevan. Käsittäminen tulee tiedon ja ymmärryksen kautta.

Kuten joku viisas sanoi joku päivä sitten, että Raamattu opettaa nimenomaan elämään oikein, ei luulemaan asioita, siinä on ero.

• ymmär.

Milloin me ymmärrämme että
      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itsensä maailman kanssa.

Ef. 2:13

Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.

Room. 5:10

Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty. [Ef. 2:16; Kol. 1:20-22]

Jeesus antoi leivän ja sanoi tässä on minun ruumiini.
      Leivässä joka on maasta lähtöisin.
      Ensimmäinen ihminen oli myös maasta lähtöisin.

• diana*

oliko Jumala veressä? Ja hän ehdottomasti kieltää veren syönnin, veri pitää laskea maahan.
        Pitääkö Jumala laskea maahan?

Tarinan mukaan Jeesukselta ei murskattu sääriluita, kuten muilta ristiinnaulituilta, vaan hänen verensä laskettiin maahan. Sinun tarinasi mukaan jumala siis laskettiin hänestä maahan. Alkaa olla jo liian pakanallista tarinointia.
        Menee synnin ja pilkan puolelle.

• on vielä paljon oppimista.
        diana* kirjoitti:

oliko Jumala veressä? Ja hän ehdottomasti kieltää veren syönnin, veri pitää laskea maahan.
        Pitääkö Jumala laskea maahan?

Tarinan mukaan Jeesukselta ei murskattu sääriluita, kuten muilta ristiinnaulituilta, vaan hänen verensä laskettiin maahan. Sinun tarinasi mukaan jumala siis laskettiin hänestä maahan. Alkaa olla jo liian pakanallista tarinointia.
        Menee synnin ja pilkan puolelle.

Tänä päivänä saa syödä verta, ja miksi?
        siksi että Paavali kirjoittaa; syökää kaikkia jota on kaupan mutta jos sinulla tulee paha mieli siitä kun minä syön verta jätän syömättä sinun omantuntosi takia.

En minun omantuntoni takia.

Sulla D. on vielä paljon oppimista.

• terveisiä lomilta
        on vielä paljon oppimista. kirjoitti:

Tänä päivänä saa syödä verta, ja miksi?
        siksi että Paavali kirjoittaa; syökää kaikkia jota on kaupan mutta jos sinulla tulee paha mieli siitä kun minä syön verta jätän syömättä sinun omantuntosi takia.

En minun omantuntoni takia.

Sulla D. on vielä paljon oppimista.

mitä Jumala oli juutalaisilta ikuisesti kieltänyt: "älkää syökö verta", "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta" ja muut ruokasäännöt myös. Jeesus ja Paavali kumosivat toran jota pieni assimiloitunut osa juutalaisista ei muutenkaan enää olisi halunnut pitää ja uusi uskonto antoi nyt oikein luvan syödä, juoda ja olla kuten kreikkalainen tai muu lihakaupan asiakas. Kaikki kumoutui, tuli jopa uusi Jumala.Elämä helpottui. Tarvitsi enää uskoa tietyllä eikä elää tietyllä vaikealla muista erottuvalla tavalla.

• ruokana.
        terveisiä lomilta kirjoitti:

mitä Jumala oli juutalaisilta ikuisesti kieltänyt: "älkää syökö verta", "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta" ja muut ruokasäännöt myös. Jeesus ja Paavali kumosivat toran jota pieni assimiloitunut osa juutalaisista ei muutenkaan enää olisi halunnut pitää ja uusi uskonto antoi nyt oikein luvan syödä, juoda ja olla kuten kreikkalainen tai muu lihakaupan asiakas. Kaikki kumoutui, tuli jopa uusi Jumala.Elämä helpottui. Tarvitsi enää uskoa tietyllä eikä elää tietyllä vaikealla muista erottuvalla tavalla.

Kyllä se pitää paikkansa vieläkin liha jossa on verta ei pidä syömän.

Ja verta ei saa juoda silleen "raakana",
        vaan kun lasketaan eläimestä, veri se vispataan ja siitä erottuu jokin kuin "rihmaa",
        (en tiedä siitä mitä se on) mutta kun olen ollut sekottamassa verta ja siitä erottui sellaista "rihmaa", ja sen jälkeen siitä voi laittaa ruokaa.

Ja jos tuota verta ei vispannut ,
        veri hyytyi ja ei voinut käyttää ruuaksi.

Kai lääketeollisuus voisi kertoa enempi tuosta "rihmasta".

• HessuHobo

Jefta polttouhrasi tyttärensä sotavoiton takia jumalalle. Jumala ei puuttunut asiaan, joten asia oli kai OK.

• alex-kasi

ihmisuhria vaan kaíken täytyi tapahtua..

Pahuus tappoi Kristuksen koska ei voinut käännyttää häntä puolelleen.

Jos et usko niin ok, mutta yrittäisit edes ymmärtää MIHIN ET USKO eikä vain keksiä kummallisuuksia että "ompas typerää". Enhän minäkään usko mihinkään mitä ei Raamattu näytä selvästi minulle toteen.. sillä näitä "kristittyjä" on jos jonkilaisia uskojia.. - mutta vain Raamattuun voi luottaa..

Jos olisin sinun asemassasi alkaisin alusta.. ilman ennakkoluuloja.. lupaan että se kannattaisi.. ja joka tapauksessa saisit paremman ymmärryksen siitä mihin et voi uskoa.

Kuten sanottu, ei Jumala halua ihmisuhria ei Jumala halua muuta kuin että jokainen pitäisi Hänen tahtonsa elämässään ja voisi elää siitä..

• Jumalan suunnitelma toteutui Jeesuksessa sovintouhrina,Jeesus kantoi koko ihmiskunnan synnit Jumalihmisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8053
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3727
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe