Diana*

millaista uskoa

sinä tunnustat ja millainen on Jumalasi?

18

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta Jumala on minulle 'kaveri'. Hyvä kaveri ei puukota selkään, pyrkii tuomaan ennemmin mielihyvää, kuin pahaa. Näin arkisesti, 'pyhemmin' sanottuna Jumala on Rakkauden ilmentymä, sen lähde.

• kuulostaa,

kuin puhuisit Jeesukseta.

• kuulostaa, kirjoitti:

kuin puhuisit Jeesukseta.

tarkoituskin oli olla Jumalan edustaja ja ainakin Hän mestaritason sieluna oivalsi ja ymmärsi todellisen Jumalan.
        Siis aivan 'toiselta tasolta', kuin muut keskivertopulliaiset.

• diana*

Kyllä se pitäisi minun kirjoituksista selvitä. :)

Lyhyeti: En usko, enkä luule, vaan tiedän.
      Ja sen minkä tiedän, tiedän hyväksi ja oikeaksi.

• selviä

kirjoituksistasi. Se selviää, että pidät Jeesusta ihmisenä, et minään muuna ja sinua suivauttaa, että me kunnoitamme ja rakastamme Jeesusta ja kerromme Jeesuksen uhrautuneen sen puolesta, että me saisimme rauhan Jumalan kanssa.

Se selviää, että sinulle Jumalan laki on äärettömän tärkeä asia, mutta sinä et huomaa, että niin se on meillekin Jeesuksen seuraajille ja nyt puhun ikuisesta laista, joka on liiton arkin sisään laitettu, en väliaikaisesta laista, joka laitettiin siihen liitonarkin vierelle.

Muuta en selville ole uskostasi saanutkaan.

Kerrot tietäväsi, että olet oikeassa, mutta miten sen tiedät. Tarkoitatko, että sinussa on Pyhä Henki, joka vahvistaa uskosi, vai mitä tarkoitat?

• kysymys -
        selviä kirjoitti:

kirjoituksistasi. Se selviää, että pidät Jeesusta ihmisenä, et minään muuna ja sinua suivauttaa, että me kunnoitamme ja rakastamme Jeesusta ja kerromme Jeesuksen uhrautuneen sen puolesta, että me saisimme rauhan Jumalan kanssa.

Se selviää, että sinulle Jumalan laki on äärettömän tärkeä asia, mutta sinä et huomaa, että niin se on meillekin Jeesuksen seuraajille ja nyt puhun ikuisesta laista, joka on liiton arkin sisään laitettu, en väliaikaisesta laista, joka laitettiin siihen liitonarkin vierelle.

Kerrot tietäväsi, että olet oikeassa, mutta miten sen tiedät. Tarkoitatko, että sinussa on Pyhä Henki, joka vahvistaa uskosi, vai mitä tarkoitat?

tähän väliin:

• lepopäivää,
        kysymys - kirjoitti:

tähän väliin:

kutsuttakoon sitä sapatiksi tai sunnuntaiksi.
        5. Mooseksen kirja 5
        10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        17 Älä tapa.
        18 Älä tee huorin.
        19 Älä varasta.
        20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'

• - vastoin
        lepopäivää, kirjoitti:

kutsuttakoon sitä sapatiksi tai sunnuntaiksi.
        5. Mooseksen kirja 5
        10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        17 Älä tapa.
        18 Älä tee huorin.
        19 Älä varasta.
        20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'

aiempia sanojasi - noudata edes sitä liitonarkissa ollutta lakia joka puhuu lauantaista lepopäivänä?

• siinä,
        - vastoin kirjoitti:

aiempia sanojasi - noudata edes sitä liitonarkissa ollutta lakia joka puhuu lauantaista lepopäivänä?

että lauantai on lepopäivä?

• muodosta
        siinä, kirjoitti:

että lauantai on lepopäivä?

Ex 20:2-17:ssä, samoin kuin siitä yksinkertaisesta seikasta ettei VT lepopäiväksi nimitä muuta kuin lauantaita.

• tehdä työtä
        muodosta kirjoitti:

Ex 20:2-17:ssä, samoin kuin siitä yksinkertaisesta seikasta ettei VT lepopäiväksi nimitä muuta kuin lauantaita.

kuusi päivää ja seitsemännen päivän levätä.

Tämä on valtavan mahtava käsky, sillä itse olen todennut, että tämän käskyn pitäjältä eivät voimat koskaan lopu, vaan aina on into tehdä työtä ja rakastaa. Yhden päivän lepo pitää huolen siitä, että meillä on voima tehdä kuusi päivää työtä ja tämäkin käsky on koko luomakunnan parhaaksi annettu.

• diana*
        selviä kirjoitti:

Suivauttaa..:)

NO, joku siinä vähän "suivauttaakin", koska Jeesus on korotettu liian korkealle, osa pitää häntä jopa jumalana.
        Kristityilla on niin monenlaisia luuloja ja uskomuksia, te ette tule koskaan saamaan yhteishenkeä noiden tulkintojen kanssa.

Tulee aina uusi näkemys ja samalla syntyy uusi lahko.
        Jumala on yksi ja Jumala on antanut Lain, joka on hyvä ja oikea.

• ylemmäs,
        diana* kirjoitti:

NO, joku siinä vähän "suivauttaakin", koska Jeesus on korotettu liian korkealle, osa pitää häntä jopa jumalana.
        Kristityilla on niin monenlaisia luuloja ja uskomuksia, te ette tule koskaan saamaan yhteishenkeä noiden tulkintojen kanssa.

että Jumalan ilmentymä on Sana. Kaikki sai alkunsa siitä, että Jumala SANOI.

Esim.
        1. Moos. 1:3
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

Ja tämä Sana tuli lihaksi Jeesuksessa. Jeesus on tämä Sana, jonka kautta kaikki luotiin, eli me puhumme yhdestä ja samasta Jumalasta, mutta vanhasta ja uudesta liitosta ja sen takia sinä et käsitä puheitamme, koska sinä olet jäänyt vanhan liittoon uskovaksi.

Tämä Sana, jonka kautta kaikki luotiin tuli Ihmisen Pojaksi ja tämä Sana on niin väkevä, että kuolema ei voinut Jumalan Sanaa pidättää, vaan vaikka Jeesus Ihmisen Poikana naulittiin ristiin, niin väkevä Jumalan Sana ei kuollut, vaan herätti Ihmisen Pojankin eloon.

Lukisitko tämän tarkasti:
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

• diana*
        ylemmäs, kirjoitti:

että Jumalan ilmentymä on Sana. Kaikki sai alkunsa siitä, että Jumala SANOI.

Esim.
        1. Moos. 1:3
        Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

Ja tämä Sana tuli lihaksi Jeesuksessa. Jeesus on tämä Sana, jonka kautta kaikki luotiin, eli me puhumme yhdestä ja samasta Jumalasta, mutta vanhasta ja uudesta liitosta ja sen takia sinä et käsitä puheitamme, koska sinä olet jäänyt vanhan liittoon uskovaksi.

Tämä Sana, jonka kautta kaikki luotiin tuli Ihmisen Pojaksi ja tämä Sana on niin väkevä, että kuolema ei voinut Jumalan Sanaa pidättää, vaan vaikka Jeesus Ihmisen Poikana naulittiin ristiin, niin väkevä Jumalan Sana ei kuollut, vaan herätti Ihmisen Pojankin eloon.

Lukisitko tämän tarkasti:
        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

...mutta minulle riittää sana sanana, ei ihmisenä. Tämän sanan minä löydän Raamatusta.

Minun mielestäni on väärin korottaa yhtäkään ihmistä korokkeelle.

• Sana toki löytyykin.
        diana* kirjoitti:

...mutta minulle riittää sana sanana, ei ihmisenä. Tämän sanan minä löydän Raamatusta.

Minun mielestäni on väärin korottaa yhtäkään ihmistä korokkeelle.

Jeesus Ihmisen Poikan ollessaan puhui Jumalan tuntemisen tänne.
        Kuten olemme aikaisemminkin keskustelleet siitä, että ei ollut yhtäkään niin uskollista ja täydellistä ihmistä, joka olisi kyennyt tänne tuomaan täydellisen Ilmoituksen, sen mikä Jumalan suusta tulee, niin oli Sanan tultava Itse tänne tekemään Jumalan Tahto tunnetuksi.

Heprealaiskirje 10
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

Muistat varmaan, että edes Mooses ei ollut täysin uskollinen Jumalan Tahdolle ja siksi hän ei saanut nähdä luvattua maata, kuin kaukaa vain, eli ei ollut ainoatakaan ihmistä olemassakaan, joka olisi kyennyt Jumalan Ilmoituksen täysin täydellisenä tänne tuomaan.

5. Mooseksen kirja 32
        48 Ja Herra puhui Moosekselle sinä samana päivänä sanoen:
        49 "Nouse tänne Abarimin vuoristoon, Nebon vuorelle, joka on Mooabin maassa vastapäätä Jerikoa, ja katsele Kanaanin maata, jonka minä annan israelilaisten omaksi.
        50 Ja sinä kuolet sillä vuorella, jolle nouset, ja tulet otetuksi heimosi tykö, niinkuin sinun veljesi Aaron kuoli Hoorin vuorella ja tuli otetuksi heimonsa tykö,
        51 koska te lankesitte uskottomuuteen minua kohtaan israelilaisten keskellä Meriban veden ääressä Kaadeksessa, Siinin erämaassa, kun ette pitäneet minua pyhänä israelilaisten keskellä.
        52 Niin, sinä saat katsella sitä maata matkan päästä, mutta sinne sinä et pääse, siihen maahan, jonka minä annan israelilaisille."

Siksi Jumala valmisti Sanalle ruumiin ja tämä ruumis, eli Sanan asunto sai nimekseen Jeesus ja tässä ilmestyi kaikki täydellisenä ja tämä täyteys toi täydellisen pelastuksen heille, jotka uskovat Jeesukseen, eli Jumalan Sanaan, siihen minkä Jeesus tänne puhui. Taivas ja maa katoaa, mutta ei Jumalan Sana.

Heprealaiskirje 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

• minusta tuntuu siltä.
        diana* kirjoitti:

että sinä etsit ja etsit tukea omalle näkemyksellesi Jeesuksesta, onnistumatta siinä kuitenkaan, vaikka kuinka näillä palstoilla roikut.

Jumala vetää sinua Jeesuksen tuntemiseen, mutta vihollinen tekee mielessäsi koko ajan työtä estääkseen totuuden valkenemisen sinulle.
        Sen tähden sinä et saa rauhaa sielullesi, ennenkuin luovutat itsesi kokonaan Jeesuksen armahtaviin käsiin.

Silloin tulet kokemaan jotain mahtavaa, saat todellisen ilon ja rauhan mieleesi ja tulet vielä todistamaan Jeesuksen ihmeellisistä teoista, usko pois.

Ihan ystävällisesti tämän halusin sinulle kirjoittaa :)
        Siunatkoon sinua Pyhä, Kolmiyhteinen Jumalamme, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Auetkoot silmäsi totuudelle!

• diana* kirjoitti:

Kiitos diana kirjoituksestasi.Se oli rehellinen ja tulit tutummaksi :)
        Ja itse kans pyrin kunnioittamaan toisen uskoa ja vakaamusta, mutta kun vajavainen vaeltaja olen en aina siinä onnistu.Eli anteeksiantoa ja kestämistä puolin ja toisin..:)
        Ja minusta oli hyvä ja antoisa että kerroit hivenen itsestäsi..kiitos siitä :)

Jumalan siunausta ja johdatusta elämääsi :)

• Minä uskon Jumalaan,Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen sekä Raamatun ilmoitukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8043
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5657
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5003
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4943
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3717
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2508
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe