Unelmatyö hakusessa...

ihan p.i.h.a.l.l.a

Kuinka moni oikeasti on unelma-ammatissaan..?!
Oon tässä kovasti miettiny omaa kiinnostusta, mut havittelenko turhaan sitä työtä jossa oikeasti haluaisin olla..? Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.. Yhdessä työpaikassa olen nyt vihdoinki ollu pidemmän aikaa, mutta tunne siitä että pää hajoaa siellä ajaa minut kohta taas vaihtamaan työpaikkaa. Ykstoikkonen teollisuus työ tappaa mun viimeisetki aivosolut jos en jotain kohta keksi. Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais... En mä kuitenkaan hirvaasti unelmatyöltä vaatis.. Kohtuu hyvä palkka(yli 2000/kk), MONIPUOLISUUS sekä päivätyö(8-16 olis ihanne aika) Ihmisistä olen myös aika paljon kiinnostunu.
Onko sitä unelmatyötä olemassakaan...??!

3

1479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tired_of_this

varmasti on jokaiselle se unelmatyö! minäkin siitä haaveilen, nyt teen hikisiä duunarin hommia (olen 22v.) pienessä yrityksessä, ja haen jatkuvasti muuta työtä.
      en vaan tiedä oikeastaan mitä haluaisin, tykkään kamalasti esim. somistamisesta ja vaatekaupan töistä, mutta kun on kaupan alan tes niin ei helvetti makseta kuin koiran palkkaa!!

No joo, jos oikeesti tykkää siitä mitä tekee, niin ei välittäis vaikka vähän vähemmän tienaiskin, mutta kyllä se vaan on se suurin syy, miksi nytkin tuskailen metallialalla. Koska palkka on vaan parempi.
      Opiskeleminen ei ainakaan nyt kiinnosta, koska
      a) just otettu autolaina b) mahdollisesti kohta asuntolainakin niskassa

eli mites opiskelet.... ei ihan töiden jälkeen sellaista edes jaksaisi.

aikamoista vuodatusta taas tuli, muttamutta
      mene ihmeessä opiskelemaan jos haluat
      ja luulempa että jos ihmisisten kanssa työskentelemisestä niin pidät, hae vaikka sosionomiksi(amk)?

• haen

No joo. Minäkin haen sitä unelmatyötä. Olen myyjän työssä firmassa jossa saa mennä kun pieni eläin ja työn kiireyteen suhteutettuna pienellä palkalla. Ihmisiä on joka puolella koko ajan ja hirvee kiire ahdistaa. Yritän päästä elektroniikka-alan töihin, tiedän että ei ole korkea palkka mutta se ei haittaa kun saisi tehdä sähkö töitä ja näkisin että tuolla alalla olisi enemmän mahdollisuuksia. Tohon opiskelu jaksamiseen sen verran, että minäkin opiskelin ilta opiskeluna 3 vuotta työn ohella(n. 40h/vko) elektroniikka-asentajan tutkinnon ja pieni vauva kotona. Kyllä sitä jaksaa kun vaan riittävä motivaatio löytyy. Kohtuulliset paperit sain sieltä mutta työtä ei ole vielä 2 vuoden hakemisen jälkeen löytynyt johtuen tietenkin työ kokemuksen puutteesta. Nooh, aika näyttää ja uskoisin sen oikean vielä löytyvän. Pitäis vaan saada se valo päähän mitä haluaa itse tehdä! tzemii :)

• kohti!

Jos sinulla on olemassa tai tiedossa unelmatyö niin sitä kohti vain ihmeessä! Näin ei tosin taida olla, koska kirjoitit: "Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.." ja: "Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais..."

Selvitä eri ammatteja, kysele eri ammattien edustajilta (ihmiset kertovat mielellään työstään), kaivele tietoa. Itsestään se ahaa-elämys ei varmastikaan tule vaan vaatii aktiivista työtä, mutta se on pakollinen vaiva jos mielii ratkaisuja ja vastauksia löytää. Mitä monipuolisuuteen tulee, niin joka ikisessä työssä on rutiineja, niitä ei voi välttää. Riippuu omasta rutiininsietokyvystä ja odotuksista, miten asiaa kestää ja käsittelee.

Itse sain ihan hiljattain työn, josta olen haaveillut viimeiset n. 6-7 vuotta. Se ei ole se lapsuuden ja nuoruuden suuri haave, mutta sitä en koskaan tule saavuttamaan. Haaveet kai muuttuvat elämän varrella ja tämä, minkä nyt sain, on se viime vuosien haave. Saa nyt nähdä onko se todella sitä miksi olen sen kuvitellut - aika näyttää. Toivon sitä todella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      163
      7220
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2638
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      48
      1928
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1461
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1355
    6. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1149
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1137
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      51
      1117
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1113
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      69
      1017
    Aihe