Kuinka moni oikeasti on unelma-ammatissaan..?!
Oon tässä kovasti miettiny omaa kiinnostusta, mut havittelenko turhaan sitä työtä jossa oikeasti haluaisin olla..? Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.. Yhdessä työpaikassa olen nyt vihdoinki ollu pidemmän aikaa, mutta tunne siitä että pää hajoaa siellä ajaa minut kohta taas vaihtamaan työpaikkaa. Ykstoikkonen teollisuus työ tappaa mun viimeisetki aivosolut jos en jotain kohta keksi. Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais... En mä kuitenkaan hirvaasti unelmatyöltä vaatis.. Kohtuu hyvä palkka(yli 2000/kk), MONIPUOLISUUS sekä päivätyö(8-16 olis ihanne aika) Ihmisistä olen myös aika paljon kiinnostunu.
Onko sitä unelmatyötä olemassakaan...??!
Unelmatyö hakusessa...
3
1466
Vastaukset
- tired_of_this
varmasti on jokaiselle se unelmatyö! minäkin siitä haaveilen, nyt teen hikisiä duunarin hommia (olen 22v.) pienessä yrityksessä, ja haen jatkuvasti muuta työtä.
en vaan tiedä oikeastaan mitä haluaisin, tykkään kamalasti esim. somistamisesta ja vaatekaupan töistä, mutta kun on kaupan alan tes niin ei helvetti makseta kuin koiran palkkaa!!
No joo, jos oikeesti tykkää siitä mitä tekee, niin ei välittäis vaikka vähän vähemmän tienaiskin, mutta kyllä se vaan on se suurin syy, miksi nytkin tuskailen metallialalla. Koska palkka on vaan parempi.
Opiskeleminen ei ainakaan nyt kiinnosta, koska
a) just otettu autolaina b) mahdollisesti kohta asuntolainakin niskassa
eli mites opiskelet.... ei ihan töiden jälkeen sellaista edes jaksaisi.
aikamoista vuodatusta taas tuli, muttamutta
mene ihmeessä opiskelemaan jos haluat
ja luulempa että jos ihmisisten kanssa työskentelemisestä niin pidät, hae vaikka sosionomiksi(amk)? - haen
No joo. Minäkin haen sitä unelmatyötä. Olen myyjän työssä firmassa jossa saa mennä kun pieni eläin ja työn kiireyteen suhteutettuna pienellä palkalla. Ihmisiä on joka puolella koko ajan ja hirvee kiire ahdistaa. Yritän päästä elektroniikka-alan töihin, tiedän että ei ole korkea palkka mutta se ei haittaa kun saisi tehdä sähkö töitä ja näkisin että tuolla alalla olisi enemmän mahdollisuuksia. Tohon opiskelu jaksamiseen sen verran, että minäkin opiskelin ilta opiskeluna 3 vuotta työn ohella(n. 40h/vko) elektroniikka-asentajan tutkinnon ja pieni vauva kotona. Kyllä sitä jaksaa kun vaan riittävä motivaatio löytyy. Kohtuulliset paperit sain sieltä mutta työtä ei ole vielä 2 vuoden hakemisen jälkeen löytynyt johtuen tietenkin työ kokemuksen puutteesta. Nooh, aika näyttää ja uskoisin sen oikean vielä löytyvän. Pitäis vaan saada se valo päähän mitä haluaa itse tehdä! tzemii :)
- kohti!
Jos sinulla on olemassa tai tiedossa unelmatyö niin sitä kohti vain ihmeessä! Näin ei tosin taida olla, koska kirjoitit: "Olen haahuillu siellä sun täällä sitä oikeaa työtä etsimässä, odottanu että jossain kohtaa kolahtais mutta ei.." ja: "Opiskelu halut on aivan valtavat jos vaan löytäisin sen alan joka kiinnostais..."
Selvitä eri ammatteja, kysele eri ammattien edustajilta (ihmiset kertovat mielellään työstään), kaivele tietoa. Itsestään se ahaa-elämys ei varmastikaan tule vaan vaatii aktiivista työtä, mutta se on pakollinen vaiva jos mielii ratkaisuja ja vastauksia löytää. Mitä monipuolisuuteen tulee, niin joka ikisessä työssä on rutiineja, niitä ei voi välttää. Riippuu omasta rutiininsietokyvystä ja odotuksista, miten asiaa kestää ja käsittelee.
Itse sain ihan hiljattain työn, josta olen haaveillut viimeiset n. 6-7 vuotta. Se ei ole se lapsuuden ja nuoruuden suuri haave, mutta sitä en koskaan tule saavuttamaan. Haaveet kai muuttuvat elämän varrella ja tämä, minkä nyt sain, on se viime vuosien haave. Saa nyt nähdä onko se todella sitä miksi olen sen kuvitellut - aika näyttää. Toivon sitä todella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082