Miehille kysymys toisten naisten katselusta

IhanainenNainen40lldjhall

Miehet ja myös naiset. Olemme lähelle nelikymppinen pari. Nyt tuntuu, että on skitsofreeninen olotila, en enää tiedä näenkö oikein asioita, vai ovatko "näkemiseni" omaa projisoitiani, eli näen sitä mitä kuvittelen näkeväni. Suhteemme alusta asti mielestäni mieheni oli kiinnostunut muista naisista, vaikka kulki esim kadulla minun kanssani. Alussa (ennen kuin huomautin asiasta hänelle) hän saattoi kääntyä katsomaan esimerkiksi tyttöporukan perään, tai jopa yksittäisen naisen perään. - Minun seurassani ollessaan. Työssään hän ei näe paljon naisia, joten asiaan vaikuttanee luonnollinen tarve katsoa naista. Mutta käytös loukkasi minua, ja sai (yhä saa) minut kokemaan loukkaantumista. Olen muutaman kerran mielestäni "saanut hänet kiinni" jopa erittäin loikkaavasta tilanteesta minun kannaltani. Olen nähnyt että hän on tollottanut vieressäni olevaa naista, eikä nähnyt minua. Tämä tapahtui pian häittemme jälkeen. Hän kielsi, että olisi katsonut mitenkään erityisesti. Nämä yhteensattumat liittyvät aina hyvännäköisiin naisiin. Nyt viimeksi hän jäi kaupassa tuijottelemaan minua 20 v nuorempaa vähäpukeista tyttöä kassajonossa. Näin omin silmin, mutta toki olen voinut erehtyä, mutta hän ei yleensä kaupassa seiso paikallaan yhdessä paikassa silmät kassajonoon. Aivan kuten vanhat papat. Nyt viimeksi hän kulki perässäni ja naapurin nainen kulki pihallaan. Satuin kääntymään, ja näin että hänen päänsä oli taas kääntyneenä. Ehkä erehdyin, mutta tuntuu että hänen oli pakko selkäni takaa katsoa naisen kroppaa.
En ole mustasukkainen. Tämä käytös on minusta loukkaavaa. Jotenkin epäkypsää, ja hän loukkaa sillä minun naisuttani ja omanarvontunnettani, sekä käyttäytminen on epäarvostavaa omaa seuralaista kohtaan. Mielestäni hän ei katso normaalisti, miten miehet luonnollisesti tsekkaavat naisen. Minusta hänen katseessaan on jotakin syvempää kiinnostusta. Miksi muutoin hän ei kykene hillitsemään katsettaan minun seurassani. Hän tekee sitä, kun luulee etten näe. En osaa kertoa, mutta tunnen, että siinä on jotakin sellaista mitä siinä ei kuulu olla. Jos ajatellaan avioliittoa, joka perustuu hyvän ja arvostavan ihmissuhteen rakentamiseen ja oman puolison naiseuden/mieheyden kunnioittamiseen ja ihailemiseen.
Ongelmana on se, että en enää tiedä kuvittelenko vai näenkö oikein. Tietenkään en voi vannoa kaikkia näkemisiäni. Mutta mieheni saa valtavan raivarin, kun mainitsen riidatta, mutta loukkaantuneeseen sävyyn asiasta. Hän sanoo, että kuvittelen, olen hullu, eikö hän voi enää katsoa ihmisiä jne jne. Hän tulee valtavan aggressiiviseksi ja käy käsiksi. Muuten meillä on rakastava ja hyvä side. Mutta ongelmani on, että haluan tietää teiltä miehet ja naiset, että kuvittelenko koko asian (savua ilman tulta) koska mieheni niin jyrkästi kieltää asian. Jos hänen kiinnostuksensa olisi normaalia vilkaisemista, niin se ei loukkaisi, mutta kuka teistä osaa sanoa sanoin sen, mitä näen? Paljon perustuu myös siihen, että jotenkin vaistoaa ja "näkee" miehen katseen, mutta heti jälkeen alkaa tuntua että sitä kuvittelee koko asian. Onhan tämäkin mahdollista. Mutta harvemmin savua ilman tulta. Kyllä ihminen yleensä vaistoaa asioita. Jotenkin vaistoan katseestaan aidon kiinnostuksen ko. naista kohtaan seksuaalisena olentona. Ja koen, että hän ikään kuin käyttää minua. Ikään kuin minä en olisi hänen valintansa naisena ulkoisesti, mutta olen muuten. Ja hän hakee "seksikohdetta" katseelleen, en osaa selittää. Mutta tunnen, että hänen katseensa on vilpillinen minua kohtaan. Mies voi katsoa toista naista tavalla, ihaillen, mutta tavalla, jossa hän ei "hylkää" hetkeksi omaa vaimoaan.

Minua ihmetyttää miksi mieheni saa raivarin. Hän on helposti pimahtavaa tyyppiä, mutta onko siinä jotain, että hän ei halua kohdata itsessään? Hän sanoo, että miksi sinun pitää sanoa asiasta, olisit sanomatta mitään! Ymmärrän miehen normaalin kiinnostuksen toista naista kohtaan, mutta miksi TUNTUU että mieheni katse on vilpillinen. Ikään kuin en olisi hänelle naisena riittävän upea ulkoisesti. Toinen juttu on se, että minä arvostan itseäni sen verran, että tunteeni miestäni kohtaan muuttuvat, jos oikeasti on totta että hän on tosiaan naisia vilkuilevaa tyyppiä. Pidän itseäni arvossa, ja fiksu mies osaa hillitä katseensa jo kunnioituksesta seuralaistaan/vaimoansa kohtaan.
Naiset! Miehet! Onko tämä kuvittelua, kuten mieheni väitää? Onko teistä rumaa, että kotiin mentäessä ei hillitse katsettaan ja tyydy vaimon peppuun, vaan on tsekattava naapurin naisen perse heti kun vaimon silmä välttää? - Kiitos, että luit tämän.

19

5087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sä suhtaudut

paljaaseen pintaan televisiossa? Meinaan että siellä on helvetin hyvän näköisiä naisia ja miehiä katsottavana koko ajan. Ahdistaako sua silloinkin?

• Lager Spets

Minusta sen paljaan pinnan kanssa täytyy tulla toimeen täällä kaiken avoimen seksuaalisuuden keskellä. Siltä on vaikea välttyä ja se on kai ollut mainosmiesten, elokuvantekijoöitten yms. tarkoitus. Miten miehesi menettelee, jos sinä käyttäydyt samalla lailla miesten perään katsellen? Oletko kokeillut?

• Kahvirotta

Minä en kamalasti tommosesta ilahtuisi... Puhu vielä asiasta. Minusta on selvää, että kun vanhenee, alkaa sinänsä haikailla nuoruuden perään. Niin tekevät varmasti kaikki sekä naiset että miehet, toiset avoimemmin toiset näkymättömimmin. Silloin näkee varmasti kaikki nuoret ihan yhtä hehkeinä, vaikka eihän kaikki nuoretkaan ulkonäkönsä puolesta ole samaa kaliberiä. On kokonaan toinen asia, jos miehesi lähetelee muita naisia l. lähtee pettämään petollisesti.

• IhanainenNainen4ppllllldldl...

Mulla on arvomaailma, joka on korkea. En ole ominut tv:n arvomaailmaa. Minua ei kiinnosta katsella muita miehiä. Minua kiinnostaa oma mieheni. Jos haluaisin katsoa muita miehiä sillä silmällä, niin se tarkoittaisi, että avaisin mieleni myös määrätynlaisille ajatuksille. En sitä tee, koska haluan rakkaudessakin ja parisuhteessa antaa ja rakentaa itselleni ja puolisolleni parasta. En tee sitä edes kostaakseni. Itse olen vastuussa siitä miten käyttäydyn. Siitä olen kiinnostunut ihmiset hyvät, että kuvittelenko, vai onko se totta mitä näen, tai kuvittelen näkeväni? Miksi mieheni kieltää niin aggressiivisesti? Jos se on totta (niin uskon) niin miksi hän ei voi myöntää sitä ja puhua siitä ihmismäisesti. Tajuaako hän, että menetän kiinnostustani häneen ja tunteeni muuttuvat, jos tajuan, että hän onkin noin heikko luonteeltaan? Suojaako hän itseään ja asemaansa silmissäni kieltämällä asian? Vai kuvittelenko koko jutun? MIKSI pitää naapurin akan perse tarkastaa vaimon selän takana? Toisin sanoen valita naapurin akan perse vaimon persen sijasta (silmien edessä).
        En ole kiinnostunut katsomaan suurinta osaa tv-roskasta. Minua ei kiinnosta katsella pinnallisia ohjewlmia ja aivopesua tv-median kautta. Olen kriittinen sen suhteen mitä itseeni suodatan.Minä vain tuumaan, että jos toisten perseet ja kropat kiinnostaa niin paljon, niin hän ei siinä tapauksessa kiinnosta minua. Koska en ole kiinnostunut ihmisestä, joka ei ole kiinnostunut kehittämään itseään, vaan antaa heikommalle minälleen aina kasvutilaa. Kai sitä voisi tehdä ihan mitä tahansa, jos millään ei ole väliä. Minä en vilkuile muita miehiä, koska MIKSI vilkuilisin? Ihmisenä voin kohdata ja katsoa.

• toinen samanlainen yli-ihmi...
        IhanainenNainen4ppllllldldl... kirjoitti:

Mulla on arvomaailma, joka on korkea. En ole ominut tv:n arvomaailmaa. Minua ei kiinnosta katsella muita miehiä. Minua kiinnostaa oma mieheni. Jos haluaisin katsoa muita miehiä sillä silmällä, niin se tarkoittaisi, että avaisin mieleni myös määrätynlaisille ajatuksille. En sitä tee, koska haluan rakkaudessakin ja parisuhteessa antaa ja rakentaa itselleni ja puolisolleni parasta. En tee sitä edes kostaakseni. Itse olen vastuussa siitä miten käyttäydyn. Siitä olen kiinnostunut ihmiset hyvät, että kuvittelenko, vai onko se totta mitä näen, tai kuvittelen näkeväni? Miksi mieheni kieltää niin aggressiivisesti? Jos se on totta (niin uskon) niin miksi hän ei voi myöntää sitä ja puhua siitä ihmismäisesti. Tajuaako hän, että menetän kiinnostustani häneen ja tunteeni muuttuvat, jos tajuan, että hän onkin noin heikko luonteeltaan? Suojaako hän itseään ja asemaansa silmissäni kieltämällä asian? Vai kuvittelenko koko jutun? MIKSI pitää naapurin akan perse tarkastaa vaimon selän takana? Toisin sanoen valita naapurin akan perse vaimon persen sijasta (silmien edessä).
        En ole kiinnostunut katsomaan suurinta osaa tv-roskasta. Minua ei kiinnosta katsella pinnallisia ohjewlmia ja aivopesua tv-median kautta. Olen kriittinen sen suhteen mitä itseeni suodatan.Minä vain tuumaan, että jos toisten perseet ja kropat kiinnostaa niin paljon, niin hän ei siinä tapauksessa kiinnosta minua. Koska en ole kiinnostunut ihmisestä, joka ei ole kiinnostunut kehittämään itseään, vaan antaa heikommalle minälleen aina kasvutilaa. Kai sitä voisi tehdä ihan mitä tahansa, jos millään ei ole väliä. Minä en vilkuile muita miehiä, koska MIKSI vilkuilisin? Ihmisenä voin kohdata ja katsoa.

Tai löysää edes pipoa...

Arvomaailma on ihan jotain muuta, ja ilmenee tärkeimmillä elämänalueilla.

Miksi noin vähäpätöisestä asiasta pitää kehittää elämää suurempi katastrofi?

Miehelle ei harmittomalla viihteellä ole mitään yhtymäkohtaa arvomaailman tai ihmissuhteiden kanssa.

Agressiivinen kieltäminen johtuu ainoastaan sinun reagointisi pelosta.

• ihanainen_nnnainen
        toinen samanlainen yli-ihmi... kirjoitti:

Tai löysää edes pipoa...

Arvomaailma on ihan jotain muuta, ja ilmenee tärkeimmillä elämänalueilla.

Miksi noin vähäpätöisestä asiasta pitää kehittää elämää suurempi katastrofi?

Miehelle ei harmittomalla viihteellä ole mitään yhtymäkohtaa arvomaailman tai ihmissuhteiden kanssa.

Agressiivinen kieltäminen johtuu ainoastaan sinun reagointisi pelosta.

Sinulle toinen yli-ihminen. en ole yli-ihminen, olen vain vuosien varrella oppinut hallitsemaan mieltäni tässä mediarepresentaatioiden todellisuuksissa. Tästä syystä toisen arvomaailmassa normaali käytös näyttää minulle ristiriitaiselta. ihminen ei ole tutustunut omaan mieleensä, jos hänen omat toimintonsa /motivaationsa ovat hänelle tiedostamattomia. Minua oikeasti kiusaa se, että mieheni on aina pakko vilkaista HYVÄNNÄKÖISEN naisen perään minun selkäni takana. Hän ei katso pikkuisenkin "normaalimman" näköisen naisen perään. Se tuntuu sekstistiseltä, ja olenkin miettinyt, että hänen arvomaailmansa ja mielensä maailma paljastuu silmäpelistään. Minua pelottaa eniten se, että en voi arvostaa miestäni miehenä hänen käytöksensä takia. Mustasukkainen en ole. Minusta tuollainen mies ei ole tavoiteltava. Niin, ehkä tein erehdyksen. Minusta on typerää, että kun hän kulkee perässäni, niin kun luulee etten näe, niin vilkaisee naapurin akan persettä, vaikka hänet on nähnyt aikaisemminkin, ja varmasti vilkuillut jo nähdäkseen minkä näköinen on. Kun yllättäen käänsin pääni, hänen katseensa oli kotiovelle matkalla poispäin vaimonsa perseestä, ja niska väränä yritti nähdä naapurin akan persettä. Ihan totta, ja kielsi kaiken. Joskus tuntuu niin typerältä käytökseltä, että oikeasti ajattelen, että olen tehnyt virheen. Tiedän miehiä, jotka osaavat hillitä harhailevan mielensä ja katseensa. Tuntuu että on vaikea arvostaa sellaista miestä, joka on noin kehittymätön mielen hallintansa ja tuntemisensa tasolla.

• sanonta...

sanoo: Ei silmä osaa vie.

Tekeekö miehesi muuta kuin katselee? Oletko saanut hänet kiinni muusta "vilpistä"? Pelkkä katseleminen ei tee miehestäsi uskotonta lurjusta.

En itse koe vastakkaisen sukupuolen katselua mitenkään parisuhdetta vaarantavana asiana ; luotan itseeni ja siihen, että kun mies on minut halunnut, hän siitä lupauksestaan pitää - ja niin minäkin. Olisi aika erikoista, jos sulkisimme muun maailman ja sen ihmiset suhteemme ulkopuolelle. Itse katselen ihmisiä ympärilläni, olivat he kumpaa sukupuolta hyvänsä - samoin mieheni, eikä se ole minulta pois, jos hän joskus mainitsee jonkun toisen naisen miellyttävästä ulkomuodosta tms. Ei se ole minulta pois, ei todellakaan. Heitäpä vähäsen huumoria kehiin äläkä katso asiaa niin tiukasti!

• VanhaUkko

-Älä ny ota sitä nii raskaasti. Se nyvvaa o sisäänrakennettu sensori, joka hälyttelee jokaisee hameenhelman heilahduksee...

• homma ei toimi

"Nyt tuntuu, että on skitsofreeninen olotila"

Sinulla on itsetunto-ongelma. Hanki apua.

• taru26

Hei
        Totta se on mitä näet, et ole vainoharhainen. Ite olen parikymppinen nuori nainen ja minua aina ällöttää kaupungilla, kun vanhemmat ukot kuolaavat perään vaikka oma vaimo seisoo vieressä! Mua siis lähinnä oksettaa ne miehet, koska tajuan mitä tuskaa se on naiselle, kun oma mies ei arvosta ja kunnioita yhtään! Kaikkein pahinta on just ne ukot, jotka kehtaa kyttäillä muita naisia, vaikka oma nainen seisois vieressä! Ite en pystyis olla sellasen ukon kanssa päivääkään.

• Fiimeil
        taru26 kirjoitti:

Hei
        Totta se on mitä näet, et ole vainoharhainen. Ite olen parikymppinen nuori nainen ja minua aina ällöttää kaupungilla, kun vanhemmat ukot kuolaavat perään vaikka oma vaimo seisoo vieressä! Mua siis lähinnä oksettaa ne miehet, koska tajuan mitä tuskaa se on naiselle, kun oma mies ei arvosta ja kunnioita yhtään! Kaikkein pahinta on just ne ukot, jotka kehtaa kyttäillä muita naisia, vaikka oma nainen seisois vieressä! Ite en pystyis olla sellasen ukon kanssa päivääkään.

Minulla oli nuorempana ystävä, joka nautti tilanteesta. Minusta se oli kiusallista sen miehen naisen kannalta.

• ja äkkiä

Kun itse katselet hyvännäköistä miestä, aivan varmaan joskus teet sen, vaikka elokuvissa, uutistenlukija... niin ei kai mielesi heti seikkaile lakanoiden väliin? Miehet todella katsovat hyvännäköisiä naisia, ainakin 80% ja ne loput ovat jotenkin alistettuja, itsetunnon puutteessa. Vanha sanontakin jo kuuluu, että katsoa saa muttei koskea.
      Pitäisikö miehellesi asettaa silmälaput kuten hevosille raveissa. Oletko seurannut, onko hän kiinnostunut myös muista ihmisistä, vanhoista mummoista, toisista miehistä, lapsista. Normaali ihminen seuraa kaikkea.
      Eikö teillä katsota ollenkaan urheilua, jossa naiset ovat todella vähäpukeisia ja hyvännäköisiä.
      Minä ainakin saisin hepulin, jos mieheni määräisi ja vielä tietäisi, että minä katselen hyvännäköisiä miehiä, tietysti katselen ja pienessä mielessäkään ei kävisi uskottomuus vaikka maailman komein uros tuotaisiin silmien eteen.
      Taitaa olla itsetunnossasi vikaa ja samalla määrittelet samat ehdot toiselle kuin itselläsi on eli vastakkaista sukupuolta ei saa missään nimessä katsahtaa vähän pidempään, ainakaan jos on hyvännäköinen.
      Tuolla asenteella ero tulee niin pienestä asiasta kuin katseleminen, ennen pitkään.

• nainenoon

Tunne tällaisen miehen. Hän on ystäväni aviopuoliso. Hän saattaa katsoa toista naista kuvaamallasi tavalla intensiivisesti, pitkään, avoimen tunkeilevasti - se on ulkopuolisen silmissä todella härskin näköistä. Nainen, jota hän kulloinkin katsoo, on silminnähden vaivautunut. Ja miehen oma vaimo on näissä tilanteissa ollut myös paikalla.

Tämä vaimo, siis ystäväni, ei syystä tai toisesta ole huomaavinaan näitä miehen tuijotuksia. Joko hän on niistä tietoinen tai sitten ei. Hän ei reagoi millään tavalla. Erikoista - tai ehkä tyypillistä - on se, että mies on lisäksi äärettömän mustasukkainen, ihan epänormaaliuteen asti. Se on ilmennyt monet kerrat eri tavoin. Vaimo on ns. vaimotyyppiä. On "kiltisti", ei harrasta juhlimisia tyttökavereidensa kanssa, ei juuri koskaan käy missään ilman tätä miestä. Ei miehellä voisi edes olla muunlaista vaimoa.

Minusta on hieman outoa, että mies on tällainen tuijottaja ja samalla hirvittävän mustasukkainen. Onko sinun miehesi myös mustasukkainen? En usko, että olet millään tavalla "sekoamassa", kun olet tehnyt tällaisia havaintoja.

• Kami katse

Minä taas mielelläni katson ihan kaikkea kaunista, on se sitten maisema, mies/nainen, joku esine tai mikä vaan. Siinä mielessä tulee tavallaan esineellistettyä ihmisetkin. Katsoa saa, muttei koskea. Katson ja aina ihmettelen, miten joku voi olla niin kaunis, kaikki kohdallaan, hyvin muodostunut tms. ihan siinä missä joku tavarakin, joka voi olla ikään kuin täydellinen luomus, vaikka onkin ihmisen tekema. Eikä siihen liity mitään erityisempiä tuntemuksia. En missään nimessä haluaisi mitään lähempää kanssakäymistä sen kanssa, jota katson.

• nainenoon
        Kami katse kirjoitti:

Minä taas mielelläni katson ihan kaikkea kaunista, on se sitten maisema, mies/nainen, joku esine tai mikä vaan. Siinä mielessä tulee tavallaan esineellistettyä ihmisetkin. Katsoa saa, muttei koskea. Katson ja aina ihmettelen, miten joku voi olla niin kaunis, kaikki kohdallaan, hyvin muodostunut tms. ihan siinä missä joku tavarakin, joka voi olla ikään kuin täydellinen luomus, vaikka onkin ihmisen tekema. Eikä siihen liity mitään erityisempiä tuntemuksia. En missään nimessä haluaisi mitään lähempää kanssakäymistä sen kanssa, jota katson.

Et varmasti ole outo, jos katsot naisia kuvaamallasi tavalla. Olen itse ollut suhteessa kahteenkin mieheen, jotka olivat tällaisia "esteetikkoja". He katsoivat kaikkea kaunista ja puhuivat kokemuksistaan ääneen minulle. Se oli ihan ok, koska miehet olivat luonteeltaan tällaisia, enkä myöskään ole mustasukkaista sorttia.

Ystäväni mies katsoo naisia siten, että naiset kiusaantuvat. Minusta on eroa juuri siinä, miten katsoo, ja siinä voiko asiasta puhua.

Ap:n miehen käytös vaikuttaa tässä suhteessa jopa eräänlaiselta häirinnältä, ja se tapa jolla hän suhtautuu vaimonsa huomauktuksiin (raivostuu), kertoo osaltaan siitä, että tämä tuijottelu ei ehkä ole ihan tavallista kauniiden naisten ihailua.

• Nutturatäti

>>Mutta mieheni saa valtavan raivarin, kun mainitsen riidatta, mutta loukkaantuneeseen sävyyn asiasta. Hän sanoo, että kuvittelen, olen hullu, eikö hän voi enää katsoa ihmisiä jne jne. Hän tulee valtavan aggressiiviseksi ja käy käsiksi. Muuten meillä on rakastava ja hyvä side.>Jos hänen kiinnostuksensa olisi normaalia vilkaisemista, niin se ei loukkaisi, mutta kuka teistä osaa sanoa sanoin sen, mitä näen?

• katarina

Jos, siis jos, olisin sinä ja rakastaisin miestäni, pyytäisin häntä keskustelemaan asiasta ja jos mieheni rakastaisi minua hän ymmärtäisi tunteeni. Onhan aviomies minun ja minä hänen oma rakastettu.
      Vaan jotenkin tuntuu tekstiäsi lukiessani, että olet tätä kokeillutkin?
      Jos vastauksena on agressio, niin se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vaikka mies ei pelehtisi toisen kanssa on tuollainen kuolaaminen tosi nöyryyttävää ja tuollaisen miehen minä jättäisin.
      Se on kivullista mutta vapauttaa ja sinulla on oikeus arvostaa itseäsi.
      Voin sanoa että myös minä olen luullut rakkaudeksi sitä että toinen käyttäytyy huonosti minua kohtaan.
      Vinkiksi voisin antaa että alapa miettimään omaa elämääsi; millainen lapsuutesi on ollut ja onko elämässäsi ollut ihmisiä jotka ovat kohdelleet sinua huonosti?
      Oikea rakkaus on toisen arvostamista ja kunnioittamista. Toivon sulle voimia tilanteen muutokseen oli se sitten mikä tahansa. Älä jatka tätä menoa tai et voi arvostaa enää itsekään itseäsi.

• Elämä on paljon mukavampaa kun ei rupea pohtimaan toisen ajatuksia.

• Kannattaa kokeilla

Anna ukkos harrastaa. Älä vaan ala sen tekemisten perässä juosta. Meinaan sulla ei kunto eikä vauhti tule riittämään. Sulla on jo sen verran ikää, et tiedät mikä tuohon puree. Sun viimeisiä viehkeitä vuosia viedään, joten kato itseäsi ensin pielistä ja laita itsesi sillai sopivasti koreaksi. Ja sen jälkeen keskity vaan katsomaan, näkeekö muut miehet sinut. Jos haluat et omakin ukko vahtaa sua eikä niitä muita, tää on se lääke. Jos olet sattunut ulkonäöllisesti jäädä jonnekin 80-luvulle, on aika kaivaa esiin se, mitä on jäljellä. Se tekee hyvää omallekin mielelle.

Mulla ukko ei tuollaisia harrasta, mutta itse huomasin 4-kympin tienoilla, että musta on tullut harmaa, mitäänsanomattoman tylsän näköinen ja oloinen äiti, siivoaja, työssäkäyvä jne. Mut se naiseus oli jäänyt jonnekin. Itse aloitin alusvaatekaapista. Ja uusittavaa löytyi. Ukkokin on laittanut merkille muutokseni - myönteisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1117
    2. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1077
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      48
      1031
    4. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      999
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      912
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      847
    7. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      89
      827
    8. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      800
    9. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      51
      703
    10. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      105
      699
    Aihe