Onko totta

että...

Korviketta saava vauva altistuu mm: Diabetekselle, korvatulehduksille, astmalle ja suolistosairauksiin?
...ja jopa kätkytkuolemaan enemmän kuin rintamaitoa saava vauva?

Itseltäni ei tule maitoa, ja en voi sille mitään, kyseessä on perinöllinen vika, joka on äidilläni, isoäidillä, äidin kaikilla siskoilla sekä omalla sisikollani, joku maitohormonivika, en tiedä tarkalleen.
Suurin määrä mitä synnärillä on koskaan minulta pumpauttu on 20milliä...tämäkin lääkkeiden avustuksella.


Tuntuu että äitejä jotka eivät imetä, syyllistetään ihan kamalasti ja puhutaan kaikenlaisia kauhujuttuja mitä lapselle voi tulla kun ei imetä.
Puhutaan vain että kyllä sitä maitoa tulee, kuhan vaan aktiivisesti imettää!
SE EI TODELLAKAAN OLE NIIN!!!!
Tarpeeksi paha olo muutenkin kun ei voi lastansa imettää, ja saada sitä ainutlaatusita läheisyyttä lapsensa kanssa mitä imetys tuo tullessaan.

Kyllähän lapsi saa immuniteetin muutenkin kuin imetyksen kautta.
Ja kyllähän korvike on täysipainoista ja siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee...

Ja voihan äidin oma maito olla ravintoarvoltaa huonompaa, jos äidin ruokailutottumukset ovat huonot (ei mikään ihme nykymaailmassa).
Itselläni on sitäpaitsi imetysmishäiriö ja syön paljon lääkkeitä, jotka erittyvät maitoon...ja mitä ne tekisivtkään lapselle.

Minulle kun ehdotettiin säännöllistä maidon tuloa erittävää lääkettä ja säännöllistä pumppausta, että laipsi sais edes sen parikytä milliä maitoani päivässä.
Lääkkeeni eivät ole sinänsä vaarallsia, mutta erittyvät maitoon, mm jatkuva kortisonilääkitys...ja tekevät kyllä jokinlaisen lääkevaikutuksen vauvaan.

Lapseni parasta ajatellen en suostunut, koska kortisoni on myrkky jo aikuiselle saatika sitten lapselle.
Ja pakkohan minun on lääkeitä syödä että voin olla äitinä lapselle.

Vihastun kun kuulen juttua, että ei ole mitään syytä olla imetämättä lastaan!
Tai että se on paskapuhetta kun sanoo ettei maitoa tule...

Minua etoo se että mm tupakoitsia imettävät, lapsi saa jatkuvasti nikotiinia.

Minä kyllä imettäisin jos vain voisin.

no saimpa avautua...kiukutti niin kauheetsi

3

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekstisi on?

      törmäsin siihen jossain muuallakin.

    • kysymyksiisi

      vastaus on kyllä. Imetyksen edut ovat suuret. Mutta jos sinulla ei maitoa tule, niin ei tule ja sillä siisti. Kyllä monet muutkin vauvat pärjää ilman luomuruokaa. Jos joku tietämätön ei ymmärrä, niin voit kai selittää. Ei sun pidä geenejäs hävetä. Toi on niin harvinaista, ettei sitä muut voi tietää.

      Teet äitinä päätöksen Lääkityksestäsi ja vauvasi parhaasta.

      • Vähä maitoinen

        Hei,

        Lyhyesti minäkin totean, että kyllähän rintamaito olisi parasta ravintoa lapselle, mutta tärkeintä on, että lapsi saa riittävästi ravintoa, rakkautta ja hellyyttä. ÄLÄ SYYLLISTÄ ITSEÄSI siitä, että maitoa ei tule. Minulla oli sama ongelma, maitoa tuli jonkin verran, mutta ei riittävästi ja korvikkeet otettiin käyttöön jo 1,5kk:n iässä. Lapsi ei muista isompana, että saiko hän rintaa vai pulloa, ei siis merkitystä imetätkö vai annatko pullosta. Voit rakastaa ja helliä lasta muutenkin aivan yhtä hyvin ja sehän on tärkeintä!! ps. meitä on siis muitakin, jotka olisivat mielellään imettäneet.. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe