psykologeja?

esittäytykää!

hei,
onko tällä palstalla psykologeja tai psykan opiskelijoita kenties? jos ei niin kannattaa suhtautua kriittisesti moniin vastauksiin. itse opiskelen psykologiaa , pian valmis:)

11

1394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harvoin vierailen

Olen vanhalta ammatiltani lastenhoitaja ja terveydenhoitaja ja ne koulutukseni olen suorittanut ruotsin kielellä. Sekä olen päivittänyt opintoni myöhemmin uudelleen suomeksi koulutuksella sairaanhoitaja, mielenterveystyö.

Opinnoistani on jo pitkä aika ja olen työelämässä lasten parissa.

Käyn joskus täällä kurkkaamassa, mutta en kirjoittele yleensä yhtään mitään. Asioihin perehtymättömät ihmiset tuntuvat väittelevän omien henkilökohtaisten tuntojensa perusteella milloin mitäkin. Ja arvelen, että jos perehdyn syvällisemmin johonkin ongelmaan ja mietin siihen ratkaisua, se olisi silloin minulle työtäni ja maksullista palvelua.

• siitä...

maksaa? Ei kai lasten hoitoa nykyään hoideta suomi24-palstalla?

• Huuhaatako?

Kiva. että täällä on mukana asiaa opiskelleitakin!

Jos tuntuu, että täällä puuttuu tietoa, mikset liity keskusteluun ja tuo mielipiteesi ilmi?

Vain rakentavassa keskustelussa voi asiat kehittyä ja huuhaakin saada oikaisun.

(Seriffi on selvästi nostanut keskustelun tasoa! - kiitos)

• opiskelija...

Mielestäni hyvää keskustelua syntyy kritisoimalla ja kyseenalaistamalla koulussakin opittuja asioita. Täällä juuri löytyy sitä oikeaa asennetta. Yksikään psykologi ei tiedä eikä tule koskaan ymmärtäänkään kaikkien ihmisten käytöstä. Tämän aion muistaa, kun töitä alan tosissani tekemään. Uskon, että tässäkin työssä kehittyminen on tärkeintä eikä vain jo opittujen asioitten toistaminen.

• Chassequet-Smirgel

aikani kuluksi seuraan näitä juttuja. Valmistuin psykologiksi vuonna 1983.

• verjnuarmu

Miten voi lukee psykologiks? ala kiinnostais tosi paljon mut ei mulla oikeen ole hajuakaan mistä alottaa.... tarviiko joku ihmeen diplomijuttu saada ammattikorkeessa tai jotain ennnenkuin sut myönnetään psykologiks? kerro, kerro mulle :)

• näin:

Kysyit, miten voi tulla psykologiksi? No, opiskelemalla yliopistossa pääaineenaan psykologia. Suomessa voi lukea psykaa Helsingin, Jyväskylän, Joensuun, Tampereen ja Turun yliopistossa. Eli jos haluat psykologiksi, ota selvää hakuoppaista valintakoekirjat ja siitä vaan lukemaan! Ei ole tietenkään helppoa päästä sisään, koska sinne haluaa niin niin moni ja vain pieni osa pääsee, mutta kovalla ahkeruudella se ei ole toivotonta. Jos olet lukenut lukion psykan kurssit niin hyvä, jos et, niin aloita siitä. Pyrkiä voi nykyään ilman lukiotakin, on ei-lukiolaisille osoitetut sisäänpääsykiintiöt. Ota selvää korkeakoulujen hakuoppaasta.

Siis ei mitään diplomijuttuja ammattikorkeessa vaan ihan sisäänpääsy yliopistoon, psykologian laitokselle. Niin se menee. Sieltä valmistut psykologin maisteriksi noin 5-7 vuodessa, riippuen omasta opiskelutahdista. Ja kun olet psykologian maisteri, saat pätevyyden toimia psykologina. :=)

• catha

Psykologiaa olen virallisesti lukenut vain lähihoitaja koulussa. Harrastuksekseni olen lukenut psykologiaa useita vuosia. Netistä olen lukenut kaiken suomen kielisen materiaalin mitä on vastaan tullut ja lisäksi olen lukenut paljon alan kirjoja. Kuten tunne-elämää käsitteleviä ja mielenterveys ongelmia käsitteleviä. Uusin hankintani on Psykiatria 1 kirja.
      Eli olen itseoppinut.

• ritalin

Ainakin täällä on ollut... Minä en ole, mutta luulen olevani.

• veliseni

Oletko lukenut psykkaa vai etkö?

• ritalin
        veliseni kirjoitti:

Oletko lukenut psykkaa vai etkö?

että olen lukenut itseäni. Laitostuminen voi tuoda näennäistä oppia, muttei vastineita todellisesta maailmasta. Kun tuntee itsensä, ymmärtää lukematta. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3585
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3396
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2791
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1619
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1338
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe