Onko kenelläkään kokemuksia Kemin kenkäkaupasta, kadun kulmassa sijaitsevasta puutalosta... ? Kävin tänään järkyttävän kauppareissun, josta mukaan jäi ainoastaan paha mieli. Olin ostamassa valkoisia kenkiä, joissa oli 3 pientä mustaa tahraa sekä nirhauma kankaassa. Miesmyyjä suuttui silmittömästi, kun kysyin asiasta minulta palvelleeta naismyyjältä. Hänen mielestään olisin voinut laittaa valkoista kenkälankkia tahrojen päälle ja antaa asian vain olla. Kerroin, että kengät ovat morsiuskengät ja päivä on elämäni tärkein ja että haluan hyvät ja laadukkaat kengät, en tahdo paikkailla uusia kenkiä kenkälankilla kotona. Myyjä suuttui ja sanoi, että kukaan ei näe pisteitä, kun kenkäni ovat jalassa. Hän pukkasi kengät käteeni vihaisesti. Sanoin, että en ymmärrä tällaista asiakaspalvelua ja taidan jättää kenkien oston väliin. Hän sanoi, että "täytyykö madella edessäsi, koska olen asiakaspalvelutyössä?"!!! Sanoin, etten todellakaan ole odottanut sellaista käyttäytymistä vaan kohtuullista käyttäytymistä, että saan kai kysyä tahroista ja nirhaumasta. Kenkiä en ostanut vaan lähdin kaupasta järkyttyneenä sitä, miten myyjä jatkoi pauhaamista. Mitäs mieltä olete?
Kemin kenkäkauppa
67
16102
Vastaukset
- Jumatsuikkis
Saat syystäkin olla pettynyt, jos tuo kaikki kertomasi on totta! Ei keneltäkään voi odottaa saavansa tuollaista asiakaspalvelua! Hyvä, että lähdit pois. Jätä omaan arvoonsa.
- ....
Itsellä ahistaa kans aina käydä tuolla liikkeessä kun aina myyjä tyrkyttämässsä, hinnat kauhean korkeat, huono ilma, jne. Joten välttelen parhaani mukaan tuolla käymistä. Voisitkohan tehdä valituksen jollekkin kuluttajalautakunnalle tai vastaavaan?
- huh*huh
...mun kaveri on ollu siinä puljussa TÖISSÄ. Haukut tuli, kun ei saanut kauppoja aikaan.
Taitaa olla tämä liike siinä samassa sarjassa Pitsingin kukan (ja ennen myös Kari Marketin) kanssa, jonne ei työttömän tarvinnut lähteä töihin. Jos kieltäytyi, ei työvoimatoimisto pistänyt karenssiin kun tiesi noiden paikkojen työolot (lue työntekijöiden kohtelun).
Äänestä jaloillasi ja osta muualta. Toimii parhaiten.- Masa
On erittäin hyvä, että kerrot myös niistä tavoista, joilla näissä liikkeissä kohdellaan työntekijöitä. Muuten tavalliset asiakkaat eivät tietäisi työnantajien väärinkäytöksistä työntekijöitään kohtaan. Sitten asiakkaat voivat tehdä valintansa, mennäkö kyseisiin kauppoihin vai ei. Voisitko vielä täsmentää, mitä väärinkäytöksiä olet havainnut mainitsemissasi liikkeissä, joihin työttömien ei tarvitse mennä töihin? Ovatko liikkeiden omistajat ulkomaalaisia. Silloin he eivät välttämättä edes tunne Suomen lainsäädäntöä. Ainoa tapa asian korjaamiseen on tehdä rikosilmoitus poliisille tai ammattiliittoon. Rangaistuksen saatuaan oppivat noudattamaan Suomen lakia.
- Kemiläinen15
Olen vuosia asioinut kyseisessä liikkeessä ja aina olen saanut hyvää ja asiallista palvelua. Viestiketjun aloittajan kirjoituksesta paistaa, että hän ei ole tyytyväinen mihinkään. Jos morsiamen onni on kiinni kengistä, on tuleva avioliitto aika hataralla pohjalla.
- vapaus ...
Kyllä omat häät on sen verran suuri tapaus ihmisen elämässä, että niissä haluaisin sipsutella itsekin kaikkein kauneimmissa ja uudenuutukaisissa valkoisissa kengissä.Ei kai kenekään ole pakko ostaa viallista tuotetta!!!Jos joku tyytyy maalailemaan uusia kenkiä jo ennen ensimmäistä käyttöä, siitä vaan..Enkä myöskään alentuisi arvioimaan em.perusteella tulevan avioliiton onnea....Asiakas on aivan oikeassa,sillä liikeen asiakaspalvelu on ollut törkeää!!!!
- Toinen asiakaspalvelija
Olen itse asiakaspalvelutyössä, tosin en kenkäkaupassa. Jotkut asiakkaat luulevat, että voivat käyttäytyä miten tahansa, koska ovat asiakkaita. Ei kenenkään tarvitse kuunnella typeriä kommentteja ja asiattomuuksia. Taitaa kyseessä olla todellinnen bridezilla, joka on asiakkaista pahimpia.
Onnea elämällesi. Toivottavasti hääpäiväsi ei ole se elämäsi onnellisin päivä vaan kaikki muut päivät sen jälkeen.- *en ikinä astu siihen kaupp...
..te kaksi edellistä viestiä jättänyttä ollakkin kyseisen kaupan myyjiä.
Asiakkaalla on oikeus vaatia ehjiä ja puhtaita kenkiä, ellei sitten osta niitä kirppikseltä.
Teidän kahden kommentit olivat ihan asiattomia.
Minä toivotan onnellista tulevaisuutta tulevalla avioliitolle (etenkin, kun morsian kävelee alttarille uusissa ja tahrattomissa kengissään).
Ps.Kyseiseen kauppaan en minäkään astu edes paljasjaloin, ikinä en ole sieltä saanut hyvää palvelua. - EI EDES ALENNUKSIA
*en ikinä astu siihen kaupp... kirjoitti:
Asiakkaalla on oikeus vaatia ehjiä ja puhtaita kenkiä, ellei sitten osta niitä kirppikseltä.
Minä toivotan onnellista tulevaisuutta tulevalla avioliitolle (etenkin, kun morsian kävelee alttarille uusissa ja tahrattomissa kengissään).
Ps.Kyseiseen kauppaan en minäkään astu edes paljasjaloin, ikinä en ole sieltä saanut hyvää palvelua.Minäkin olen asioinut siellä puutalon kenkäkaupassa ja se miesmyyjä karjui minullekkin kun en suostunut ostamaan liian leveitä kenkiä.
Samasta huonosta palvelusta valittavat lähes kaikki, tuolla asentella tuo kauppa tuskin on kauaa pystyssä. Ihmiset yksinkertaisesti karttavat liiketä.
Toinen juttu on heidän mainostamansa ns. ALENNUSMYYNTI
Kun menee kysymään alennuksia myyjät on kieli keskellä suuta ja sanovat "kyllähän hinnasta voidaan neuvotela" eli alennuksia ei olekkaan. Eli olematonta alennusmyyntiä mainostetaan eli onko kuluttajansuoja rikkomus?
Vanhoja menneiden vuosien malleja myydään uuden hinnalla ja tosi vanhat kengät on sitten pantu alennukseen. Taitaa olla niin että kesän 2008 mallit tulee puoleen hintaan vuonna 2015!!!
Itse en kauppaan kunnolla uskalla enää edes mennä, joutuu sellaisen hyökkäyksen kohteeksi. - Masa
*en ikinä astu siihen kaupp... kirjoitti:
Ps.Kyseiseen kauppaan en minäkään astu edes paljasjaloin, ikinä en ole sieltä saanut hyvää palvelua.Asiakkaalla on todellakin oikeus vaatia virheettömät kengät ja tuoreet kukat. Jos tuote ei täytä näitä kriteereitä, on tarjottava tuntuvaa alennusta. Jos kengät ovat todellakin korjattavissa pienellä pisaralla kenkäblankkia, miksi henkilökunta ei sitten tekisi sitä itse? En luota tuollaiseen kauppaan. Mitä mieltä olette Sauvon kengästä? Ainakin ennen oli virheettömiä kenkiä, en tiedä nykyään.
- -xxx-
Ei uusia kenkiä kuulu lankata valkoisella maalilla!!! Olisivat itse lankanneet ne tai antaneet hinnan alennusta! Tuttavani osti citymarketista kengät, joissa oli tahra, hän sai -50% ja tahra lähti helposti kotona kengästä pois. Se on positiivista ja hyvää asiakaspalvelua, jättää hyvän mielen asiakkaalle ja tuo hänet varmasti uudelleen kauppaan.
- siellä myyjät
seisovat passissa ovensuussa kun astuu liikkeeseen sisälle, melkein siinä joutuu lippaa vetämään ja huutamaan lepo jos olisin mies sen tekisinkin :))
En ole vuosiin asioinut..
Ihan oikein teit, asiakas saa pyytää että kengät ovat moitteettomassa kunnossa, vaikka muut ei niitä tahroja näekään mutta kun itse tietää että ne siellä ovat ja vielä noin tärkeästä juhlasta kyse niin kaikki pitää olla tiptop ja vielä paremminkin :) itse en olisi ostanut vaikka olis saanu puoli-ilmaiseksi. - nose
ei sinne ole viitsinyt vuosiin mennä. sama fiilis ja aivankuin luulisivat, että sinne tullaan varastamaan, ei saa rauhassa katsella, niin jätän väliin.
- käy enää siellä
koska osa myyjistä on tylyjä ja alkavat inttämään asiakkaan kanssa. Halusin tietynväriset kengät, minulle tarjottiin muun värisiä, kun sanoin että haluan vain tietynväriset niin sanasotahan siitä tuli. Onneksi kenkiä saa muualtakin.
- Kamala paikka.....
käy enää siellä kirjoitti:
koska osa myyjistä on tylyjä ja alkavat inttämään asiakkaan kanssa. Halusin tietynväriset kengät, minulle tarjottiin muun värisiä, kun sanoin että haluan vain tietynväriset niin sanasotahan siitä tuli. Onneksi kenkiä saa muualtakin.
Taannoin käväsin katsastamassa mitä kyseisessä liikkeessä olisi tarjolla, samat kymmenen vuotta vanhat mallit mitkä ovat roikkuneet siellä iät ajat.
Minkäänlaisia alennusmyyntejä ei kyseisessä liikkeessä tunneta, paitsi ne 80-luvun "muotikengät" on siellä puoleen hintaan.
Myyjät ovat todellakin "palvelualttiita".
Tulevat heti tarjoamaan apua, mutta eivät sitten kyllä pätkääkään kuuntele asiakkaan toiveita....
Kun olet jotakin kenkäparia sovittanut, olisis sieltyä pakko ostaa jotain, vaikka ei miellyttäviä löytyisikään... Niin... ja siellä ei tosiaankaan kannata olla myyjien kanssa erimieltä. Heh... itsekkin joskus sillä haukut saanut.... - Masa
Kamala paikka..... kirjoitti:
Taannoin käväsin katsastamassa mitä kyseisessä liikkeessä olisi tarjolla, samat kymmenen vuotta vanhat mallit mitkä ovat roikkuneet siellä iät ajat.
Minkäänlaisia alennusmyyntejä ei kyseisessä liikkeessä tunneta, paitsi ne 80-luvun "muotikengät" on siellä puoleen hintaan.
Myyjät ovat todellakin "palvelualttiita".
Tulevat heti tarjoamaan apua, mutta eivät sitten kyllä pätkääkään kuuntele asiakkaan toiveita....
Kun olet jotakin kenkäparia sovittanut, olisis sieltyä pakko ostaa jotain, vaikka ei miellyttäviä löytyisikään... Niin... ja siellä ei tosiaankaan kannata olla myyjien kanssa erimieltä. Heh... itsekkin joskus sillä haukut saanut....Ovatko myyjät ulkomaalaisia? Silloin voi kyllä odottaa mitä tahansa. Yleensä pyörähdän ovelta takaisin ennen kuin ehtivät sanoa hjyvaa paevaa.
- asiakaspalvelu
minä olen myös saanut kyseisessä liikkeessä tosi törkeää palvelua.menin etsimään tietynlaisia kenkiä ja heillä ei sellaisia ollut niin myyjä alkoi tyrkyttämään jotain ihan erilaisia,joista en pitänyt ollenkaan,ja kun sanoin etten halua niitä vaan just sellaiset joita etsin,niin myyjä sanoi että "no mene sitten etsimään mistä haluat semmoiset,jos nuo ei kelpaa".eipä ole tarvinnut sen jälkeen siellä asioida.
- huonoa palvelua...
Siinä samaisessa kenkäkaupassa sai jo 1970-luvulla huonoa palvelua silloisen omistajan toimesta. Tämä nykyinen miespuolinen kauppias ei ole yhtään sen edistyksellisempi asiakaspalvelussa.
Minä en ole enää vuosiin käynyt ko liikkeessä, koska sinne ei yksinkertaisesti uskalla mennä, koska palvelu on varsinkin sen miehen taholta huonoa. Saisi mennä kyllä peilin eteen.
Olen itsekin ollut asiakaspalvelutyössä ja yrittäjänäkin, joten tiedän olevan myös hankalia asiakkaita, mutta heitäkin on palveltava, koska siihen hankaluuteen saattaa olla ihan joku muu syy kuin miltä näyttää.
Onneksi Kemissäkin on kenkäkauppa, jossa saa palvelua, nimittäin City-kulmassa.- Antti70
Citykulman muijat vain nyrpistelee nenäänsä, kun sinne menee. Palvelua ei saa vaikka kuinka olis ostamassa. Sinne menisin viimeiseksi ostoksille.
- mää vaan
Viimeiseen asti välttelen kyseistä kenkäkauppaa.
Aina, AINA, kun sinne on erehtynyt menemään, niin myyjät tosiaan ovella passissa, ja seuraavat kuin hai laivaa, ei saa rauhassa katella. Vaikka ois jo sanottu että "Ei kiitos, katselen vain"..
Melkosta kohtelua olet saanut! Enkä ois ostanu minäkään, vaikka miten ois alennettu.
Ei todellakaan asiakaspalveluun tommosta työntekijää.
Ja myös minä olen ollut asiakaspalvelu tehtävissä. - kävin
etsimässä pari vuotta sitten mieheni kanssa hänelle juhlakenkiä ja ko. miesmyyjä esitteli hyllystä muka viimeisimpiä malleja. Kun kääntelin kenkää kädessä, niin hinta oli pohjassa markkoina. Kuiskasin miehelleni, että tosiaan uutta mallia ja lähdettiin heti pois.
- 0x0x0x0
Kyseisessä kenkäkaupassa heti sisään astuessa voi huomata, että koko kenkäteline tarjoaa upeita 80 luvun kenkiä, mitä olet ehkä voinut pitää jalassasi silloin kun ne todellakin tulivat muotiin!!! Niitä siis myydään sielä edelleenkin! Joutaisivat tehdä hyväntekeväisyyttä ja laittaa ne esim kehitysmaihin, taikka vaikka itänaapurin katulapsille jonkin järjestön kautta. Silloin niistä kengistä voisi olla hyötyä. Nyt ne toimii lähinnä asiakkaankarkottimina heti sisään astuessa :)
- saanut huonoa palvelua
Tästä on jo useampi vuosi kun olin myös itse ostamassa kyseisestä kaupasta valkoisia kenkiä. Ja ihan samalla lailla omiin häihini!!! oli tämä miesmyyjä minullakin. kaupassa sattui olemaan todella huono valikoima valkoisia kenkiä ja kun en ostanut mitään, niin hyvä kun äijä ei heittäny kengällä päähän. yritti vaan tyrkyttää mustia ja tummia kenkiä....sen jälkeen en oo siihen puljuun astunu!!
- tartten kengät
tämä keskustelu. menen uteliaisuuttani käymään ko.putiikissa huomenna testaamassa tämän asiakkaan karkottajan!
- miten meni?
tartten kengät kirjoitti:
tämä keskustelu. menen uteliaisuuttani käymään ko.putiikissa huomenna testaamassa tämän asiakkaan karkottajan!
Otappas ja kokeile olla eri mieltä. kerro ettet pidä kuosista tai väristä, mistä vaan eri mieltä kuin miesmyyjä, niin voit kokea yllätyksen. Toivottvasti kuitenki positiivisen :)
- sitten
tartten kengät kirjoitti:
Niin että tulehan sitten kertomaan, että mitäs tykkäsit?
- teidän kanssa...
sitten kirjoitti:
Niin että tulehan sitten kertomaan, että mitäs tykkäsit?
Jos on jotain marisemista liikkeestä, liike on se paikka johon valitus tehdään, ei tänne. Kaikista liikkeistä löytyy ne hyvät ja huonot puolet. En ole kertaakaan ostanut kyseisestä mitään ja tuskin ostankaan, mutta siihen on vaikuttanut ihan eri intressit. Ei asiakaspalvelun suhteen ihan puhdas pulmunen ole Citykulman kenkäliikekään...monet jättää sinnekin kengät hyllyyn...revi riitä sitten !
- ettei muiden ....
teidän kanssa... kirjoitti:
Jos on jotain marisemista liikkeestä, liike on se paikka johon valitus tehdään, ei tänne. Kaikista liikkeistä löytyy ne hyvät ja huonot puolet. En ole kertaakaan ostanut kyseisestä mitään ja tuskin ostankaan, mutta siihen on vaikuttanut ihan eri intressit. Ei asiakaspalvelun suhteen ihan puhdas pulmunen ole Citykulman kenkäliikekään...monet jättää sinnekin kengät hyllyyn...revi riitä sitten !
Maksavien asiakkaiden tarvitse kokea sitä paskamaista asiakaspalvelua. NIM. Minä myös entinen miesasiakas.
- Antero
teidän kanssa... kirjoitti:
Voit valittaa liikkeeseenkin, mutta tänne on hyvä kertoa huonosta asiakaspalvelusta, niin ei tarvitse toisten asiakkaiden pettyä, vaan voivat kiertää kyseisen liikkeen. On hyvä tapa kertoa poikkeavasta asiakaspalvelusta myös täällä, niin voidaan valita kauppa kokemusten perusteella. Kiitos näistä arvioista, ne säästävät aikaani.
- asiakaspalvelua
yhdessäkään Kemin erikoisliikkeessä ja olen asunut täällä sentään jo muutaman vuosikymmenen.
Läheskään joka kerta en ole ostanut esim. kenkiä vaan kokeillut ja etsiskellyt ja lopuksi sitten hyvin usein todennut, että eivät ole sellaiset, joita etsin. Koskaan ei yksikään myyjä ole yrittänyt kyseenalaistaa mielipidettäni.
Myyjällä varmaan oli huono päivä ja ajatteli, että nuorelle henkilölle voi sanoa suoraan mielipiteensä? Sinänsä aika erikoista yrittää tuputtaa sekundaa asiakkaalle täydellä hinnalla. - kill bill2
Liike on tunnettu tämmöisestä kohtelusta.
Suuttuvat jos ei ole ostava asiakas tai sattuu valittamaan jostakin.
Itse joskus 10 vuotta sitten viimeksi käynyt liikkeessä ja silloin vanhempi naismyyjä ( omistaja ) yritti pakottaa pojalleni punaiset talvikengät, kun poikienvärisistä ei löytynyt kokoja! Aivan törkeää !!! Poikani itkukurkussa hoki, ettei halua niitä.
Empä ole sen jälkeen liikkeeseen astunut, enkä astu.
Löytyypä kenkiä muualtakin ja huomattavasti halvemmallakin !- äänestän jaloilla
Kukakahan sieltä sitten kenkiä ostaa ku se liike kuitenkin on vielä olemassa? Olen kuullut niin paljon pahaa ko liikkeesä etten sen takia sinne mene jos vaihtoehtoja on. Olen toki käynyt kerran tai pari kurkkimassa muttei löytynyt ostettavaa. Kyyläyskulttuurin huomasin myös :(.
- kill bill2
äänestän jaloilla kirjoitti:
Kukakahan sieltä sitten kenkiä ostaa ku se liike kuitenkin on vielä olemassa? Olen kuullut niin paljon pahaa ko liikkeesä etten sen takia sinne mene jos vaihtoehtoja on. Olen toki käynyt kerran tai pari kurkkimassa muttei löytynyt ostettavaa. Kyyläyskulttuurin huomasin myös :(.
Mitähän ihmettä tarvitsee kytätä, kun eivät anna kuin toisen kengän sovitteelle.
Kahta kenkää ei saa, hui ! Voi joku varastaa !
Yritäppä siinä yhdellä kengällä sovitella sopivuutta. - Laatu- hintasuhde
äänestän jaloilla kirjoitti:
Voi hyvä Sylvi teidän lapsellisia juttujanne!
Oikein urakalla haukutaan kauppaa ja kauppiasta, eikä kaikki ole edes sisällä käyneet. Naurettavaa tuo teidän ylenpalttinen mollaamisenne. Kiertäkää veikkosten parin kulman takaa kyseinen liike, ettei vain tartu teihinkin tuo sanomanne palvelu, tosin kun lukee tekstejänne voisi luulla, että tehän se vasta mestareita olette ihmisten arvostelussanne, vaikka ette tuntisikaan.
Morsiankin on saanut puhtaat tiflat jostain toisesta liikkeestä, niin mitä sitä tänne itkemään ollutta ja mennyttä. Olisit fiksuna ihmisenä sanonut suoraan kauppiaalle sanottavasi , etkä ruvennut täällä säälipisteitä keräämään toisen kustannuksella. Suomi on kuulkaa vielä sen verran vapaa maa, että voi valita liikkeen mistä ostaa ja kummarruttaa myyjää vaikka polvilleen asti, jos se antaa paremman mielen, mutta takana päin haukkuminen ei ole oikea tapa. - omaan nilkkaan..=)
Laatu- hintasuhde kirjoitti:
Oikein urakalla haukutaan kauppaa ja kauppiasta, eikä kaikki ole edes sisällä käyneet. Naurettavaa tuo teidän ylenpalttinen mollaamisenne. Kiertäkää veikkosten parin kulman takaa kyseinen liike, ettei vain tartu teihinkin tuo sanomanne palvelu, tosin kun lukee tekstejänne voisi luulla, että tehän se vasta mestareita olette ihmisten arvostelussanne, vaikka ette tuntisikaan.
Morsiankin on saanut puhtaat tiflat jostain toisesta liikkeestä, niin mitä sitä tänne itkemään ollutta ja mennyttä. Olisit fiksuna ihmisenä sanonut suoraan kauppiaalle sanottavasi , etkä ruvennut täällä säälipisteitä keräämään toisen kustannuksella. Suomi on kuulkaa vielä sen verran vapaa maa, että voi valita liikkeen mistä ostaa ja kummarruttaa myyjää vaikka polvilleen asti, jos se antaa paremman mielen, mutta takana päin haukkuminen ei ole oikea tapa.tais osua aika lähelle sinua,kenties liikkeen yrittäjät ovat sukua tai ystäviäsi,miksi muuten alat nuin mollaamaan aloittajaa ja muita jotka kertovat omia mielipiteitään.eikö mielipiteet le kuitenkin ihan hyvä tuoda julki,ja varsinkin huono kohtelu minusta on paikallaan kertoa eteenpäin.
Itse kävin talvella katsomassa ja etsimässä valkoisia saappaita sieltä,sitä aiemmin olen käynyt kai joskus pikkutyttönä siellä..ihan ok palvelua oli,mutta myyjä hengitti silti niskaani koko ajan ja seurasi viesrestä kun testasin saappaita.minua vaan aina ärsyttää pikkuliikkeissä kun myyjät tulevat niskantaakse ja ei ymmärrä antaa katsella rauhassa,kyllä minä ainakin menen hakemaan apua jos tartten,sovittaa osaan kenkiä ilman apuakin..=0)
No mutta eipäs tuossa niin,jokaisessa pikkuliikkeessähän tahtoo olla sama ongelma. - kenkäkauppaa
heti, kun ko.liikeestä lähti pois se paras ja ainoa asiakaspalvelutaitoinen myyjä muutama vuosi sitten..
- Jokelainen ex-kemiläinen
kill bill2 kirjoitti:
Mitähän ihmettä tarvitsee kytätä, kun eivät anna kuin toisen kengän sovitteelle.
Yritäppä siinä yhdellä kengällä sovitella sopivuutta.Etkö tosiaan tajua, että pikkuliikkeissä on jokapaikassa niin, että hyllyssä on vain toinen kenkä tilanpuutteen takia. Toinen kenkä haetaan varastosta ja varmasti saat sovittaa molempia kenkiä. Täällä Hesassa se on sääntö eikä poikkeus.
- sitä äijää
Pitääpä ihan piruuttaan käydä hiillostaan sitä äijää, pitää kysyä onko ALE HURJISTUNUt, nyt tulee 70-luvun lopun kengät 30 prosentin alennuksella!
- valikoimaa
Laatu- hintasuhde kirjoitti:
Morsiankin on saanut puhtaat tiflat jostain toisesta liikkeestä, niin mitä sitä tänne itkemään ollutta ja mennyttä. Olisit fiksuna ihmisenä sanonut suoraan kauppiaalle sanottavasi , etkä ruvennut täällä säälipisteitä keräämään toisen kustannuksella. Suomi on kuulkaa vielä sen verran vapaa maa, että voi valita liikkeen mistä ostaa ja kummarruttaa myyjää vaikka polvilleen asti, jos se antaa paremman mielen, mutta takana päin haukkuminen ei ole oikea tapa.Jos astuu kauppaan sisään ei se edellytä että asiakas olisi heti ostamassa.
Itse esim. saatan kiertää eri liikkeitä ja pelkästään katson valikoimaa. Kenkien hinnat ovat niin kalliita että ne pitää ostaa harkiten.
Jos ostat epäsopivat kengät niitä ei voi palauttaa. Eikä niissä ole mitään takuuta.
Elektroniikan suhteen tilanne on eri, jo 20 euron kahvinkeittimellä on parin vuoden takuu.
Onneksi isoissa tavarataloissa on vaihto ja palautusoikeus. - Masa
kill bill2 kirjoitti:
Yritäppä siinä yhdellä kengällä sovitella sopivuutta.Kyllä molempia on sovitettava. Minulla ainakin on ponnistusjalka hieman pitempi kuin vasen jalka.
- kenkäkauppa
Tunnetaan myös Al Bundyn kenkäkauppana, mikä on tietenkin loukkaus Bundya kohtaan. Tämän kaupan omistaja luennoi asiakaspalvelusta työväenopiston kursseilla!!!!
- pettynyt asiakas
Olen ketjun liikkeelle laittaja, on ollut kiva huomata, että kenkäkauppa on herättänyt näinkin laajan keskustelun. Olen huomannut, etten ole ainoa joka on kokenut negatiivista palautetta asioidessaan kaupassa. Joku kehotti kertomaan palautteen suoraan kauppaan eikä itkemään sitä täällä, kerroinki jo kaupassa myyjälle, etten ole koskaan saanut vastaavaa asiakaspalvelua, johon myyjä sanoi, että täytyykö hänen madella edessäni koska on asiakaspalvelutyössä.(Vastasin, että odotan normaalia käyttäytymistä, en ihmeitä ja että kai kengistä kysyä saa) Lisäksi kysyin, että miksi hän tulee keskeyttämään minun ja naismyyjän ostoskeskustelut, johon hän tiuskaisi "senkus sitten jatkat asioimista", Tässä on siis vain muutama ote siitä, mitä hän tokaisi. Mutta muodostakoon jokainen oman käsityksensä kaupasta/myyjästä. Löysin Torniosta seuraavana päivänä uudet popot ja nyt keskityn tuleviin häihin.
Mukavaa kesää kaikille =) - Ja myös usea tuttu
Haukut saa jos ei sopivaa kenkää löydy ja uskallappa pyytää usempaa paria kokeiluun.
- kuulostellen
Oletteko asioineet samalla kadulla laukkuostoksilla???
- bag
kuulostellen kirjoitti:
No huh huh,samalanlaista pakko-myyntiä kuin ko.kenkäkaupassa.Miten näin pieneen kaupunkiin mahtuukin samantyylisiä yksityis-yrittäjiä.Pakkokait heidänkin on elantonsa tienata,mut ei tyrkyttämällä.Onneks Kemissä löytyy muitakin laukku-kauppoja.
- valtakadulla
kuulostellen kirjoitti:
Palvelu "pelaa "raivostuttavuuteen asti.Siellä sitä pakkomyyntiä harrastetaan, niin, että kovana saaolla että saa ostettua juuri se tuotteen minkä on aikonutkin.
- Ja sitten myös
valtakadulla kirjoitti:
Palvelu "pelaa "raivostuttavuuteen asti.Siellä sitä pakkomyyntiä harrastetaan, niin, että kovana saaolla että saa ostettua juuri se tuotteen minkä on aikonutkin.
Sama homma yliopiston apteekilla. Ei saa rauhassa tutkailla purnukoita ja tabletteja kun heti tullaan kysymään voitaisko auttaa.
- jaaha**
Ja sitten myös kirjoitti:
Sama homma yliopiston apteekilla. Ei saa rauhassa tutkailla purnukoita ja tabletteja kun heti tullaan kysymään voitaisko auttaa.
Mut sehän on apteekista ystävällistä palvelua,ku kaikki ei tiedä käsi-kauppalääkkeistä,että mikä tehoaa mihinkin.
- Jos tuo...
tosiaan on liioittelematon totuus niin ompas tökeröä käytöstä ollut...niinkin pienessä pitäjässä kun kemissä luulisi ettei tuollaisella erikoisliikkeellä ole varaa valkata asiakkaitaan...ja kyllähän se pitäisi jokaisen tietää että negatiivinen palaute leviää ympäri kyliä nopeasti...
Tuollainen käytös voi siis olla kauppiaallekin kohtalokasta...
Itse olen kyseisestä liikkeestä pari kertaa kengät ostanut...molemmat alennuksesta...
Asiakaspalvelussa ei sikäli valittamista mutta jotenkin happaman oloiset myyjät siellä kyllä on...ainakin ollut...en ole nyt moneen vuoteen siellä asioinut...
Jäin vain pohtimaan sitä mitä tämä kauppias itse tuumaa tästä ketjusta...onhan se voinut kantautua hänenkin korviinsa...ainakin tämä on kohtuu paljon huomiota saanut...voi vaikuttaa jopa kaupan tekoon...vaikka sitähän sanotaan että kaikki julkisuus/maninos on hyvästä...tiedäppä häntä...
Kemi on kuitenkin pieni pitäjä ja jokainen tietää mistä liikkeestä tässä puhutaan...- kill bill
Kyllähän Kemiläiset yrittäjät tahtovat melkein kaikki olla saatanan ylimielisiä asiakkailleen.
En ymmärrä , jos ollaan palveluammatissa ja vieläpä yrittäjiä, autokorjaamot, ompelutarvikeliike, eläinkauppa, kenkäkauppa, kiinalainen ja vietnamilainen ravintola yms.
Kannattas kattoa itseään peiliin palvelun tarjoajan puolesta, ei ole ihme ettei kemissä kauppa käy!
Kannattaakin ajella vaikka tornioon ja haaparannalle tätänykyä. - että Tornioon
kill bill kirjoitti:
Kyllähän Kemiläiset yrittäjät tahtovat melkein kaikki olla saatanan ylimielisiä asiakkailleen.
En ymmärrä , jos ollaan palveluammatissa ja vieläpä yrittäjiä, autokorjaamot, ompelutarvikeliike, eläinkauppa, kenkäkauppa, kiinalainen ja vietnamilainen ravintola yms.
Kannattas kattoa itseään peiliin palvelun tarjoajan puolesta, ei ole ihme ettei kemissä kauppa käy!
Kannattaakin ajella vaikka tornioon ja haaparannalle tätänykyä.Eiköhän tuo ole niinkin, että niin se metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Muualta tulleena ja hieman muuallakin, kuin kaivolla ja postilaatikolla käyneenä, olen saanut pääasiassa positiivisia kokemuksia Kemiläisestä asiakaspalvelusta. Merkille olen pannut esim taksien hyvän tavan toimia ja huippuesimerkkinä voi pitää Dressmannin henkilökuntaa.On paljon muitakin, mutta tuossa nyt pari.
Kyllä se kuulkaa on niinkin, että joskus voi se asiakaskin pilata asiakaspalvelutehtävissä olevan päivän.
Tuo ehdotus, että kannattaa kantaa Euronsa Tornioon tai Haaparantaan on aika hauska. Riittävässä laajuudessa toteutettuna sillä kyllä saadaan oman paikkakunnan palvelut loppumaan ja samalla kunnan verotulot kuihtumaan. Mutta olisihan se ihana olotila, kun ei olisi lähellä yrittäjiä joita kadehtia. - ittelles
että Tornioon kirjoitti:
Eiköhän tuo ole niinkin, että niin se metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Muualta tulleena ja hieman muuallakin, kuin kaivolla ja postilaatikolla käyneenä, olen saanut pääasiassa positiivisia kokemuksia Kemiläisestä asiakaspalvelusta. Merkille olen pannut esim taksien hyvän tavan toimia ja huippuesimerkkinä voi pitää Dressmannin henkilökuntaa.On paljon muitakin, mutta tuossa nyt pari.
Kyllä se kuulkaa on niinkin, että joskus voi se asiakaskin pilata asiakaspalvelutehtävissä olevan päivän.
Tuo ehdotus, että kannattaa kantaa Euronsa Tornioon tai Haaparantaan on aika hauska. Riittävässä laajuudessa toteutettuna sillä kyllä saadaan oman paikkakunnan palvelut loppumaan ja samalla kunnan verotulot kuihtumaan. Mutta olisihan se ihana olotila, kun ei olisi lähellä yrittäjiä joita kadehtia.Ei tuo eurojen kantaminen tornioon tai haaparantaan ole oikeastaan hullumpi idea. Harva kauppias on kemiläinen - taitaa suurin osa olla keminmaa, simo sektoria. Eli veroeurot menee sinne. Sama taitaa olla myyjienkin suhteen. Eli ei ne verot tänne jää siinä mittakaavassa kun luulet. SItten on nämä ketjut, jotka verottaa pääpaikoilleen ei kemiin.
Dressman antaa kyllä hyvän palvelun kun vaan jaksaa odottaa, että myyjä vääntyy paikalle.
Mutta aiheeseen:_ en ikinä käy ko. liikkeessä. Kohta kai muuttaa uusiin tiloihin, niin saadaan molemmat kengät yhtäaikaa hyllyyn ja hinnat kohdilleen. - kill bill
että Tornioon kirjoitti:
Eiköhän tuo ole niinkin, että niin se metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Muualta tulleena ja hieman muuallakin, kuin kaivolla ja postilaatikolla käyneenä, olen saanut pääasiassa positiivisia kokemuksia Kemiläisestä asiakaspalvelusta. Merkille olen pannut esim taksien hyvän tavan toimia ja huippuesimerkkinä voi pitää Dressmannin henkilökuntaa.On paljon muitakin, mutta tuossa nyt pari.
Tuo ehdotus, että kannattaa kantaa Euronsa Tornioon tai Haaparantaan on aika hauska. Riittävässä laajuudessa toteutettuna sillä kyllä saadaan oman paikkakunnan palvelut loppumaan ja samalla kunnan verotulot kuihtumaan. Mutta olisihan se ihana olotila, kun ei olisi lähellä yrittäjiä joita kadehtia.Kyllähän se metsä vastaa, niikuin sinne....juu
itsekkin olen asiakaspalveluammatissa, joten minun tapauksessani tiedän kyllä mistä puhun.
Kemiläisissä yrittäjissä on suurinosa töykeitä .
Eikä se ole kateutta, vaan vituttaa asioida liikeissä, missä ei asiakasta huomioida saatikka palvella asiallisesti.
Meneppä kuule käymään esim. yksityisessä apteekissa coronassa, siellä on vanhempi nainen kassalla.....jos hänen asiakaspalvelua voi mitenkään kehua, niin huh ja heh . Ei osannut tervehtiä, kiittää tai katsoa asiakasta silmiin.... rahatkin tuikkas käteen myttynä.
Onneksi valita voi apteekinkin, jossa asioida.
No, kehuakkin voi!
kemin dna liikeessä valtakadulla todella ystävällinen palvelu, tyttö Greta ja poika..olikohan Marko, tai markku....aivan mahtavaa saada tavallista palvelua, ei mitään erikois/erikois lässytystä, vaan ihan tavallista rehtiä ASIAKASPALVELUA.
Huono palvelu vie vähäisetkin asiakkaat. - perimmäinen
kill bill kirjoitti:
Kannattaakin ajella vaikka tornioon ja haaparannalle tätänykyä.syy on tähän? Se johtuu nimenomaan siitä, kun pärstä/sukukerroin ei riitä. Olen kokenut jos jonkinmoista aikanaan kemissä ja tekis mieli kirjoittaa kirja siitä, miten esim.yrittäjät toimivat tiettyjen asiakkaiden kohdalla.
Sama asia missä vaan-täytyy kuulua piiriin, jotta hyväksytän ja aina ei sittenkään.
Jos suvulla on ollut näkyvyyttä, niin ei se kuule kaikkien yrittäjien silmää miellytä ja se tehdään kehonkielellä selväks, että saako sitä takkia edes ostaa sieltä hienosta kaupasta...
Samoin sekin merkkaa, jos on näyttävävä, kaunis, varakas jne.
Kemi, kaunojen kaupunkin ja jos olet positiivinen niin kyllä se siitä aikaa myöten muuttuu. Ei auta mikään tämän kaupungin kohtalolle,koska ihmiset eivät ymmärrä olla kaikki "samalla viivalla". - keski-ikäinen nainen
kill bill kirjoitti:
Kyllähän se metsä vastaa, niikuin sinne....juu
itsekkin olen asiakaspalveluammatissa, joten minun tapauksessani tiedän kyllä mistä puhun.
Kemiläisissä yrittäjissä on suurinosa töykeitä .
Eikä se ole kateutta, vaan vituttaa asioida liikeissä, missä ei asiakasta huomioida saatikka palvella asiallisesti.
Meneppä kuule käymään esim. yksityisessä apteekissa coronassa, siellä on vanhempi nainen kassalla.....jos hänen asiakaspalvelua voi mitenkään kehua, niin huh ja heh . Ei osannut tervehtiä, kiittää tai katsoa asiakasta silmiin.... rahatkin tuikkas käteen myttynä.
Onneksi valita voi apteekinkin, jossa asioida.
No, kehuakkin voi!
kemin dna liikeessä valtakadulla todella ystävällinen palvelu, tyttö Greta ja poika..olikohan Marko, tai markku....aivan mahtavaa saada tavallista palvelua, ei mitään erikois/erikois lässytystä, vaan ihan tavallista rehtiä ASIAKASPALVELUA.
Huono palvelu vie vähäisetkin asiakkaat.Olen ollut asiakaspalveluammatissa ja myös toimistohommissa. En voi kyllä sanoa, että olisin saanut kokea oikein tosi huonoa palvelua missään kemin liikkeissä? tai on ehkä parissa tapauksessa, mutta en halua mainita niistä. En ole menettänyt yöunia. Enemmän epäasiallista käytöstä tai huonoa työilmapiiriä olen kokenut toimistotöissä ja olen ollut erilaisissa virastoissa. Täytyy myös katsoa itseään peiliin, onko itsessään parantamisen varaa asiakaspalveluammatissaan? Kannattaisi eri ammatteja kokeilla, että tulisi vertailukohteita? Kemissä on paljon hyviä myyjiä ja mukava asioida erilaisissa liikkeissä. Ja yleensä olen kokenut, että asiakkaat ovat mukavia ihmisiä. Kaikista ei ole myyjän ammattiin. Se vaatii sen, että on ystävällinen ja hymyn. Ja sen huomaa muuten asiakkaat, onko asiakas se keskipiste, johon myyjä nyt keskittyy? Vaikka asiakas ei vastaa hymyyn, ei tervehdi tai ei anna kiitosta mistään vaikka saisi rahasta takaisin? on tällaisia tapauksia. Tai myyjä ei tervehdi tai ei vastaa hymyysi, niin silti voin ystävällisesti asioida. Olen huomannut sen, että kun olet ystävällinen ja hymyilet, niin saat hyvää palvelua, kun se hymy ja ystävällisyy kuin tarttuu jotenkin? Niin metsä vastaa täälläkin..
- just noin
keski-ikäinen nainen kirjoitti:
Olen ollut asiakaspalveluammatissa ja myös toimistohommissa. En voi kyllä sanoa, että olisin saanut kokea oikein tosi huonoa palvelua missään kemin liikkeissä? tai on ehkä parissa tapauksessa, mutta en halua mainita niistä. En ole menettänyt yöunia. Enemmän epäasiallista käytöstä tai huonoa työilmapiiriä olen kokenut toimistotöissä ja olen ollut erilaisissa virastoissa. Täytyy myös katsoa itseään peiliin, onko itsessään parantamisen varaa asiakaspalveluammatissaan? Kannattaisi eri ammatteja kokeilla, että tulisi vertailukohteita? Kemissä on paljon hyviä myyjiä ja mukava asioida erilaisissa liikkeissä. Ja yleensä olen kokenut, että asiakkaat ovat mukavia ihmisiä. Kaikista ei ole myyjän ammattiin. Se vaatii sen, että on ystävällinen ja hymyn. Ja sen huomaa muuten asiakkaat, onko asiakas se keskipiste, johon myyjä nyt keskittyy? Vaikka asiakas ei vastaa hymyyn, ei tervehdi tai ei anna kiitosta mistään vaikka saisi rahasta takaisin? on tällaisia tapauksia. Tai myyjä ei tervehdi tai ei vastaa hymyysi, niin silti voin ystävällisesti asioida. Olen huomannut sen, että kun olet ystävällinen ja hymyilet, niin saat hyvää palvelua, kun se hymy ja ystävällisyy kuin tarttuu jotenkin? Niin metsä vastaa täälläkin..
vaikka kuinka hymyilis, niin otsassa on joku merkki!
Samoin olen saanut ko. liikkeestä epäasillista asiakaspalvelua. Milloin kengillä on kävelty "liikaa" kun ovat menneet rikki hyvin lyhyessä ajassa, tai suutarille tapahtunut virhe kenkiä valmistaessa kun toinen kenkä oli huomattavasti toista suurempi, joita sitten olisi korjailtu kengän pohjallisilla tai olisi pitänyt tyytyä "yksilöllisiin" kenkiin jne. Enää en ko. liikkeessä asioi.
- kill bill
Tämä liikkeen omistaja pitää tosiaan " hyvän asikaspalvelunkursseja ihmisille ".......hupaisaa
- entinen asiakas olen
kill bill kirjoitti:
Tämä liikkeen omistaja pitää tosiaan " hyvän asikaspalvelunkursseja ihmisille ".......hupaisaa
Itse olen pari kertaa tuossa kenkäliikkeessä asioinut. tämä toinen kerta jäi varmasti viimeisekseni. Olin etsimässä tennarin tyylisiä kenkiä ja kaupasta löytyikin yhdet kivat ruskeat kengät. Valitettavasti sopivaa kokoa ei löytynyt, jolloin myyjä ehdotti samanlaisia kenkiä, mutta erivärisinä(keltainen). Tämä keltainen vri ei minua miellyttänyt, jonka myös sanoin myyjälle. Tästä seurasi pieni väittely. Myyjä kun oli sitä mieltä, "kyllä sinä tuohon väriin totut ja kohta et huomaakkaan väriä vaan alat pitämään keltaisesta" hahahah... hieman meinasi naurattaa. Mutta enimmäkseen ärsytti moinen tuputtaminen.
Ja Kemin DNA myymälästä olen myös saanut niin huonoa palvelua, että toista kertaa en siihen liikkeeseen mene. Katsottiin päästä varpaisiin ja arvosteltiin henkilökohtaisia ominaisuusksia, vain siksi etten suostunut heidän ehdottamaan kytky puhelin kauppaan.
Toki liikkeissä joita tässäkin viestiketjussa on kritisoitu, on varmasti asiansa osaaviakin myyjiä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että paha kello kauas kuuluu. Nämä epäasialliset asiakaspalvelijat vain ruukaavat pilata koko liikkeen maineen. - sopimaton
entinen asiakas olen kirjoitti:
Itse olen pari kertaa tuossa kenkäliikkeessä asioinut. tämä toinen kerta jäi varmasti viimeisekseni. Olin etsimässä tennarin tyylisiä kenkiä ja kaupasta löytyikin yhdet kivat ruskeat kengät. Valitettavasti sopivaa kokoa ei löytynyt, jolloin myyjä ehdotti samanlaisia kenkiä, mutta erivärisinä(keltainen). Tämä keltainen vri ei minua miellyttänyt, jonka myös sanoin myyjälle. Tästä seurasi pieni väittely. Myyjä kun oli sitä mieltä, "kyllä sinä tuohon väriin totut ja kohta et huomaakkaan väriä vaan alat pitämään keltaisesta" hahahah... hieman meinasi naurattaa. Mutta enimmäkseen ärsytti moinen tuputtaminen.
Ja Kemin DNA myymälästä olen myös saanut niin huonoa palvelua, että toista kertaa en siihen liikkeeseen mene. Katsottiin päästä varpaisiin ja arvosteltiin henkilökohtaisia ominaisuusksia, vain siksi etten suostunut heidän ehdottamaan kytky puhelin kauppaan.
Toki liikkeissä joita tässäkin viestiketjussa on kritisoitu, on varmasti asiansa osaaviakin myyjiä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että paha kello kauas kuuluu. Nämä epäasialliset asiakaspalvelijat vain ruukaavat pilata koko liikkeen maineen.Olen myös asioinut kyseisessä liikkeessä useaasti mutta olen tehnyt 2 vuotta sitten periaate päätöksen, päätin että kävelen mielummin kengittä kun ostan sieltä.
Ostettuani kengät sieltä huomasin toisessa kannassa vikaa ja pyysin kaupan purkua,(olisin kyllä ostatanut vaikka toiset kengät). Myyjän mielestä kaupan purkuun ei ollut aihetta. Otin kuluttajamieheen yhteyttä kauppa saatiin purettua. Kas kummaa NÄIN kun myyjä pani nuo vialliset kengät takaisin myytäväksi.
- Vika kerta
Erittäin huonoja kokemuksia täälläkin. Ostin kalliit kengät, joissa ilmeni vikaa toisen käyttökerran jälkeen. Menin vaatimaan korjausta/korvausta. Kauppiaan mukaan olin itse aiheuttanut nämä viat. Oli kuulemma juuttunut kenkieni kanssa kiinni johonkin. Viimeinen kerta, kun tuolta ostan mitään! Enpä ole vielä kuullut kenelläkään olevan kyseisestä kaupasta hyviä kokemuksia. Jo 20 vuotta sitten palvelu ollut yhtä kehnoa. Ihmetyttää vaan, miten kummassa kyseinen liike voi olla vielä toiminnassa?!?
- kemi
Siksi liike on varmaan toiminnassa, että kauppias tienaa elantonsa muusta työstä. Kenkäkauppa tuskin siis kamalasti tuottaa..
- 13
Kumma juttu, itse olen aina saanut mainitussa liikkeessä vain hyvää palvelua.
Asioinut jo 60 luvulta penskasta asti eikä valittamista.- puupäät
Tulen käymään kesällä siellä mutta eikös se ole jo muuttanut. Kertokaa osoite niin kannatan puoli varastoa lattialle ja vaimo käy hakemassa välillä evästä ja jätän ostamatta.
Kerron ajan niin tulkaa katsomaan. - OMG
puupäät kirjoitti:
Tulen käymään kesällä siellä mutta eikös se ole jo muuttanut. Kertokaa osoite niin kannatan puoli varastoa lattialle ja vaimo käy hakemassa välillä evästä ja jätän ostamatta.
Kerron ajan niin tulkaa katsomaan.Tornionkatu 11
- Antero
OMG kirjoitti:
Tornionkatu 11
Karihaaran Rauta on Tornionkatu 11:ssä. Sieltä voi kysellä hevosenkenkiä.
- Straw man
Antero kirjoitti:
Karihaaran Rauta on Tornionkatu 11:ssä. Sieltä voi kysellä hevosenkenkiä.
On muuten lopettanu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261107Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55902- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759