Mikä on vikana, kun yritän pumpata rengasta täyteen, niin venttiili päästää ilmaa samaa vauhtia pois? Eli kun pumpun ottaa venttiilistä irti niin ilmat lähtevät. Venttiili ei ole löysällä.
Venttiili päästää ilmaa
8
14415
Vastaukset
- Pyörällä on kivaa, kunha re...
Jos aloitetan siitä, että minkä tyyppinen venttiili on kyseessä?
- niav
tavallinen venttiili
- , kunhan renkaiss on ilmaa
niav kirjoitti:
tavallinen venttiili
Jos kyse on vielä vanhoista Dunlopin venttiileistä, niin vaihda venttiiliin kumi. Tai parempi vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi sisäkumi kunnollisella venttiilillä. Tässä tapauksessa Schrader olsi paras korvaaja, jolloin mm. ilmaa saa kaikilta bensa-asmilta ilman välikappaleita.
http://fi.wikibooks.org/wiki/Polkupyörän_huolto-_ja_korjaus/Polkupyörän_osat#Venttiili - neuvoja.
, kunhan renkaiss on ilmaa kirjoitti:
Jos kyse on vielä vanhoista Dunlopin venttiileistä, niin vaihda venttiiliin kumi. Tai parempi vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi sisäkumi kunnollisella venttiilillä. Tässä tapauksessa Schrader olsi paras korvaaja, jolloin mm. ilmaa saa kaikilta bensa-asmilta ilman välikappaleita.
http://fi.wikibooks.org/wiki/Polkupyörän_huolto-_ja_korjaus/Polkupyörän_osat#VenttiiliVenttiileitä saa marketista kaksi eurolla. Sisäkumi maksaa vähintään viisi euroa, jos ei halua kunnollista... Tosi hyviä neuvoja. Rengas oli ehjä, vain venttiili vuotaa.
- valinnat
neuvoja. kirjoitti:
Venttiileitä saa marketista kaksi eurolla. Sisäkumi maksaa vähintään viisi euroa, jos ei halua kunnollista... Tosi hyviä neuvoja. Rengas oli ehjä, vain venttiili vuotaa.
Jos on hyvä syy päästä eroon vanhoista dunlopin venttiileistä, niin se kannattaa tehdä. Eikä sisärenkaitakaan välttämättä kannata ajaa loppuun, eli siihen asti että niitä joutuu paikkailemaan vanhuuttaan.
Järkevät ventiilivaihtoehdot ovat tällä hetkellä presta ja schrader, joista schraderin saa poikkeuksetta sovitettua dunlopin tilalle. Uusia venttiilityyppejä on maailmalla kokeilussa, mutta ne eivät ole olleet mitään suuria menestyksiä.
Samalla kannattaa katsoa kriittisesti myös ulkorenkaiden kunto ja laatu käyttöön nähden. Samalla työllä menee nekin vaihtoon, jos on tarvetta. Kunnon lisäksi kannattaa siis miettiä, onko rengastus järkevä siinä käyttötarkoituksessa, jossa pyörää käyttää. - neuvoja.
valinnat kirjoitti:
Jos on hyvä syy päästä eroon vanhoista dunlopin venttiileistä, niin se kannattaa tehdä. Eikä sisärenkaitakaan välttämättä kannata ajaa loppuun, eli siihen asti että niitä joutuu paikkailemaan vanhuuttaan.
Järkevät ventiilivaihtoehdot ovat tällä hetkellä presta ja schrader, joista schraderin saa poikkeuksetta sovitettua dunlopin tilalle. Uusia venttiilityyppejä on maailmalla kokeilussa, mutta ne eivät ole olleet mitään suuria menestyksiä.
Samalla kannattaa katsoa kriittisesti myös ulkorenkaiden kunto ja laatu käyttöön nähden. Samalla työllä menee nekin vaihtoon, jos on tarvetta. Kunnon lisäksi kannattaa siis miettiä, onko rengastus järkevä siinä käyttötarkoituksessa, jossa pyörää käyttää.Luepa aloittava viesti vielä kerran. Kirjoittaja on sillä tasolla, että ei todella tiedä syytä ilman karkaamiseen venttiilistä. Hänelle ei ehkä kannata alkaa opettaa pyörän rengastuksen hienouksia netissä, vaan neuvoa se helppo ja halpa tapa. Ilman filosofointia erilaisten ratkaisujen paremmuudesta.
Mikä on muuten syy, jonka vuoksi kannattaa päästä eroon vanhoista venttiileistä? Ja miksi antamasi vaihtoehdot ovat parempia? Helppo heitellä perustelematta... - kannattaa vaihtaa
neuvoja. kirjoitti:
Luepa aloittava viesti vielä kerran. Kirjoittaja on sillä tasolla, että ei todella tiedä syytä ilman karkaamiseen venttiilistä. Hänelle ei ehkä kannata alkaa opettaa pyörän rengastuksen hienouksia netissä, vaan neuvoa se helppo ja halpa tapa. Ilman filosofointia erilaisten ratkaisujen paremmuudesta.
Mikä on muuten syy, jonka vuoksi kannattaa päästä eroon vanhoista venttiileistä? Ja miksi antamasi vaihtoehdot ovat parempia? Helppo heitellä perustelematta...Minusta city- ja retkipyörän venttiilinä schrader on paras, koska sen voi täyttää millä tahansa huoltsikalla ilman välikappaleita ja painemittarilla näkee onko paine oikea.
Ulkorenkaan kyljessä on aina tieto oikeasta kyseiseen renkaaseen tarkoitetusta paineesta. Tuota lukemaa on syytä noudattaa, jollei varmasti tiedä, mitä on tekemässä. Jotkut ajelevat tuubeilla yli- ja maastopyörillä alipaineella joissakin olosuhteissa.
Sopiva paine ilmoitetaan vaihteluvälinä. Jos ei tiedä, mikä sopii omaan käyttöön, niin tiellä hyvä nyrkkisääntö on laittaa taakse maksimit ja eteen puolikas vähemmän. Siitä sitten kokeilemalla selviää paras vaihtoehto.
Riittikö perustelu? - Ogelin Skodari
kannattaa vaihtaa kirjoitti:
Minusta city- ja retkipyörän venttiilinä schrader on paras, koska sen voi täyttää millä tahansa huoltsikalla ilman välikappaleita ja painemittarilla näkee onko paine oikea.
Ulkorenkaan kyljessä on aina tieto oikeasta kyseiseen renkaaseen tarkoitetusta paineesta. Tuota lukemaa on syytä noudattaa, jollei varmasti tiedä, mitä on tekemässä. Jotkut ajelevat tuubeilla yli- ja maastopyörillä alipaineella joissakin olosuhteissa.
Sopiva paine ilmoitetaan vaihteluvälinä. Jos ei tiedä, mikä sopii omaan käyttöön, niin tiellä hyvä nyrkkisääntö on laittaa taakse maksimit ja eteen puolikas vähemmän. Siitä sitten kokeilemalla selviää paras vaihtoehto.
Riittikö perustelu?Pari vuotta alkuperäisen postauksen jälkeen itse ihmeteltyäni samaa ongelmaa, käännän tässä suomeksi mitä aiheesta sain luettua tovin googlauksen jälkeen.
Dunlop -venttiilistä on kahta eri versiota.
1) Halvimmassa versiossa tosiaan tulee laittaa kumiletkun pätkä venttiilin varteen niin että kyljessä oleva ilmareikä peittyy. Jos tätä ei tee niin varmasti ilma tulee suhinalla ulos. Muutenkin jos tuo kumiletku on päässyt hapertumaan, voi vuoto johtua siitä. Sopivaa kumiletkua tuskin erikseen myydään nimenomaisesti tähän tarkoitukseen, vaan pyöränpaikkaussarjoissa (joita saa Biltemasta joskus jopa eurolla) tätä yleensä tulee parin sentin pätkä mukana. Huom! Ennen kuin asennat uutta kumiletkua venttiilin varteen, voitele venttiilinvarsi syljelläsi! Kyllä, luit aivan oikein, näin siitä tulee tiiviimpi ja se pitää ilmaa paremmin.
2) Kehitellyssä versiossa venttiilin sisällä on kuula, jolloin kumiletkua ei tarvita. Tällöin venttiili ei päästä ilmaa ulos, mutta päästää sitä sisään kun pumppauksen aikaansaama ilmavirtaus liikauttaa kuulaa.
Eiköhän ne kiinalaiset edelleen valmista sisäkumeja tuolla halvimmalla venttiilimallillla. Jos vielä 2010-luvulla menet ja ostat halvimman sisäkumin mitä kaupasta (Biltemasta) saat, on siinä suurella todennäköisyydellä tuo halvin venttiilmalli. Kehitysmaissa(kin) näiden menekki on varmaan edelleen kova. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3603085Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021482En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847