Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alkuperämaa väärennetään paremman hinnan takia

Oman maan mansikka?

Marjojen alkuperämaa väärennetään useimmin kuin vihannesten. Kotimaisesta mansikasta voi pyytää kovempaa hintaa kuin vaikkapa eestiläisestä - makueroa harva huomaa.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/kasvisten-alkuperää-väärennetään-vähemmän-kuin-marjojen(181401).ece

12

5067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muun maan mustikat parempia

      Näinhän se on aina ollut: kotimaisesta kiskotaan ylihintaa.

      • siinäs näätte

        maksakaa pois ku äänestetti kyllä eulle...muka halvan ruuan takia..kuis
        kävi?? Kauppa vetää välistä rankasti!!
        miksette ala itse viljellä??


      • ichigo-79
        siinäs näätte kirjoitti:

        maksakaa pois ku äänestetti kyllä eulle...muka halvan ruuan takia..kuis
        kävi?? Kauppa vetää välistä rankasti!!
        miksette ala itse viljellä??

        Itse olen vaastustanut EU:ta rankasti....

        JKa oikeassahan sitä oltiin...ei mitään hyvää siitä seurannut !!!

        Ensin vietiin markka ja nyt edes kirpputorilta ei saa enää mitään edullista kun mummon markka on sama kuin euro joidenkin mielestä...sitten vielä kärvistellään ylikalliin ruuan takia..!!


      • Minä tiedän enkä vain puhu
        siinäs näätte kirjoitti:

        maksakaa pois ku äänestetti kyllä eulle...muka halvan ruuan takia..kuis
        kävi?? Kauppa vetää välistä rankasti!!
        miksette ala itse viljellä??

        Tiesitkö että kaupat myyvät esim.mansikka laatikot yleensä tappiolla? Rasia mansikoistakaan ei oteta kuin ihan pientä katetta.


    • lea11

      miten ihminen voi olla noin rahan ahne ja epärehellinen että huijaa tollaisella asialla.jos on mahdollista niin poimi itse tilalta marjat niin ne on takuu varmasti kotimaisia.

    • kanario

      On hyvin erikoista seurata joka vuosi samaa "jauhamista" noista alkuperämaa asioista!!
      Lakihan pitäisi olla sama kaikille,muttei sinnepäinkään!! Esimerkkejä riittäisi kirjoitella aamuun asti,mutta pari tässä:
      Eräs Suomen suurimmista liikeketjuista myy hienoa sokeria kilon paketissa. Paketin kyljessä oli texti: pakattu Eestissä,muttei puolella sanallakaan,mistä maasta se sokeri on???
      Suomen kai suurin kioskiketju on myynyt vuosikausia irtokarkki pusseja,joissa on vain kyseisen ketjun mainos ja viivakoodi??? Markkinoilla ja yksityisissä pikku kioskeissa kyllä kierretään tutkimassa ja kyselemässä tuoteselosteita. Monia muita tuotteita on tavarataloissa myynnissä,missä on merkintä: Made in EU !!!
      Mansikasta puheenolen,olen itse vieraillut Puolassa mansikkatilalla,jossa 26 bussia vei ihmiset pellolle aamulla. Tilat,missä marjoja säilytettiin ja käsiteltiin,olivat moneen suomalaiseen vastaavaan verrattuna huippuluokkaa,Rosteria ja kaakelia ym.vastaavaa joka ikinen millimetri! Myös kaikkien sisä työläisten asut olivat 100% täydelliset!! Kaikki aivan jotain muuta,kuin monella suomalaisella vanhaan navettaan tai vastaavaan rakennetuissa systeemeissä.
      Ja niille "suomalaisuus-äideille" pikku infoksi:
      Muutama vuosi sitten oli Hesarissa suuri kirjoitus,jonka otsikko oli: SUOMALAISET SIENET JA MARJAT RADIOAKTIIVISEMPIA,KUIN VIROSTA TUODOT !!!!!!!!!!Tämän tutkimuksen olivat tehneet yhdessä Säteilyturvakeskus ja Suomen Tullilaboratorio. Hyvää kesää ja avoimia silmiä!!!Suomalainen.

    • enää osta

      Ostin Kotkan Citymarketin edesstä litran kotimaisina myytyjä makeita mansikoita.

      Kun söin mansikoita, ne eivät olleetkaan makeita, vaan olivat mauttomia, kuten ulkomaalaiset mansikat.

      Koska meitä huijataan, enää en osta ollenkaan koko mansikoita.

    • Nimetön

      Naurettavaa sanoisin. Ihmiset ovat liian ahneita, eivätkä ymmärrä mikä on oikeasti tärkeintä elämässä. Eikä sen kuuluisi olla raha!

      Minusta kotimaiset ovat parempia, mutta ulkomaalaisetkin mansikat menevät. Kun ostin Citymarketin pihalta mansikoita, huomasin heti, että ne olivat oikeasti kotimaisia ja niitä sai alennuksella. Sieltä mansikkani ostan. Mutta kun ostimme kerran Helsingistä torilta mansikoita, huomasi heti, että ne olivat ulkomaalaisia kun maistoi, vaikka myyjä vakuutteli epäilyttävästi niiden olevan suomalaisia. Myyjä ei edes puhunut kunnolla suomea, joten se oli aika päivänselvää. Mutta halvalla sai ja maistuivat, vaikka ei tietenkään niin hyvin kuin kotimaiset. Eniten ärsytti vaan, että pitää valehdella asiakkaille. Olen päättänyt etten osta enää muualta mansikoita kuin kotikaupungistani, tutulta samalta myyjältä. Minusta teidän jokaisen pitäisi hankkia sellainen, eikä heti alkaa itkemään, kun teitä on kerran huijattu. Ylihintaisia mansikoita ei siksi kannata ostaa, koska saattaa pettyä. Hankkikaa oma vakio, luotettava mansikkakoju!

      • petkus

        pitikö heti korostaa että helsingistä sai huonoja mansikoita??


    • liian kallita

      Jätän säilömättä mitä ostan syödään pois. Poissa on aika kun sai syödä vatsansa täyteen mansikoita ja vielä riitti pakkaseen.

    • perkele...

      KOVEMPI KURI JA KOVEMMAT RANGAISTUKSET KUN JOKU KUSETTAA !! MYYNTILUVAT HETI POIS !!

      • Lontoon_trendit

        Samaa mieltä. Ostan kotimaisia mieluummin, koska luotan niiden olevan puhtaampia, eikä esim. radioaktiivisia jostain Tsernybolin lähistöltä...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe