Saab 9-3 02-> viat ja ominaisuudet

baas

Olen harkinnut tuollaisen 9-3:n saabin ostamista todennäköisesti bensakoneella (dieselkään ei kyllä ole poissuljettu).

Onko näissä autoissa esiintynyt jotain erityisiä tyyppivikoja? Vanhemmat 9-5:than taisivat vanhemmiten olla aika ongelmallisia, mutta tekeekö uudemmat 9-3:t poikkeuksen?

Polttoaineen kulutus taitaa olla kohtuullisen suurta , luokkaa 8-9l normiajossa?

Kiitos kaikista asiaan ja hieman sen vierestä liippaavista vastauksista!

152

41278

    Vastaukset

    • Alustan kolinat ja pauke tyyppivikoja, samoin sisustan kitinät ja nitinät, niistä ei pääse millään eroon. Alustan puslat, iskarit, nivelet ja kääntölaakerit pitää vaihtaa kerran puolessa vuodessa. Ohjausakselissa vikoja, lisää listaa voit lueskella www.saabclub.fi

      Halvallahan noita saa mutta se johtuu vain siitä että niitä ei kukaan halua ostaa. Itse katselisin Saksalaisia laatuautoja, unohda Saabit.

      • mutta saksasta ei saa, tai ei ainakaan tehdä laatu-autoja. Terveisin entinen bemaristi nykyinen saabisti.


      • Baas kattoen vaikka Hesarin nettisivuilta autojen tyyppivikalistoja. 9-3 Sabassa vähemmän tyyppivikaa kuin esim. joissan über Bimmereissä.

        Tuossa "vikaa riittää" tarinassa on vähän liioittelun makua. Alusta on äänekäs... Iskarit saattavat pitää "klopotusta" montuissa, mutta ne ovat silti täysin ehjät. Klopotusta ei välttämättä edes huomaa ellei vaadi autoltaan 100% äänettömyyttä. Vaihtamalla iskarit pääsee tuosta. Kääntölaakereista on myös tullut kommenttia, että ne menevät jossain vaiheessa. Omalla kiesillä ajettu 135tkm eikä mitään ongelmaa niissä. Ja nehän olis halpa korjauttaa jos vikaa tulisi. Puslat ja nivelet eivät ole olleet ongelma sen enempää kuin muissakaan merkeissä joten tuo on ihan huuhaata. Joissain yksilöissä ohjausakselia on pitänyt fiksata.

        Jos ihan oikeasti verrataan saksalaisiin niin 9-3 sabassa ei oo hävettävää verrattuna Audin, Bimmerin tai Merzedeksen vikalistoihin. Samaa paskaa eri paketissa kaikki. Yliarvostettuja nämä premiumit nykypäivänä.


      • 9-3 saapisti kirjoitti:

        Baas kattoen vaikka Hesarin nettisivuilta autojen tyyppivikalistoja. 9-3 Sabassa vähemmän tyyppivikaa kuin esim. joissan über Bimmereissä.

        Tuossa "vikaa riittää" tarinassa on vähän liioittelun makua. Alusta on äänekäs... Iskarit saattavat pitää "klopotusta" montuissa, mutta ne ovat silti täysin ehjät. Klopotusta ei välttämättä edes huomaa ellei vaadi autoltaan 100% äänettömyyttä. Vaihtamalla iskarit pääsee tuosta. Kääntölaakereista on myös tullut kommenttia, että ne menevät jossain vaiheessa. Omalla kiesillä ajettu 135tkm eikä mitään ongelmaa niissä. Ja nehän olis halpa korjauttaa jos vikaa tulisi. Puslat ja nivelet eivät ole olleet ongelma sen enempää kuin muissakaan merkeissä joten tuo on ihan huuhaata. Joissain yksilöissä ohjausakselia on pitänyt fiksata.

        Jos ihan oikeasti verrataan saksalaisiin niin 9-3 sabassa ei oo hävettävää verrattuna Audin, Bimmerin tai Merzedeksen vikalistoihin. Samaa paskaa eri paketissa kaikki. Yliarvostettuja nämä premiumit nykypäivänä.

        Selitä sinä vaan, Saab on sekundaooppeli.

        Ne iskarit on rikki, eihän ne muuten kolise. GM ostaa Sacshilta halvalla huonoa laatua, ostaisivat suoraan Koneja tai Bilsteineja.

        Takapään puslat väljistyy, tulet sen huomaamaan kun viet sen romusi katsastajalle, ei ole uskon asia tämä.

        Saab on kaukana kaikista todellisista premiumeista, wannabe ei riitä, laadun pitää kestää monta vuotta, Saabin "laatu" ei kestä edes takuuaikaa.


      • voit pyyhiä ... kirjoitti:

        Selitä sinä vaan, Saab on sekundaooppeli.

        Ne iskarit on rikki, eihän ne muuten kolise. GM ostaa Sacshilta halvalla huonoa laatua, ostaisivat suoraan Koneja tai Bilsteineja.

        Takapään puslat väljistyy, tulet sen huomaamaan kun viet sen romusi katsastajalle, ei ole uskon asia tämä.

        Saab on kaukana kaikista todellisista premiumeista, wannabe ei riitä, laadun pitää kestää monta vuotta, Saabin "laatu" ei kestä edes takuuaikaa.

        Hyvä provoyritys... vailla mitään faktaa.

        Tuo "rikki" on suhteellinen käsite. Se että ne pitää ääntä on eri asia kuin että ne on rikki. Käytin oman kiesin (vm. 2003) katsastuksessa 2vk sitten ja läpi moitteetta. Iskarit hyvässä kunnossa viisareiden mukaan... eikä välyksiä missään. Alakerrasta ei ole tarvinut vielä rempata mitään.

        Takapään puslat ei ole vielä väljät. Katsastajahan tuon "romun" juuri tarkasti.

        Ja mitä hesarin tyyppivikasivuun tulee niin siellä näytti olevan saban tyyppiviat hallussa paremmin kuin mitä sinulla.

        Kaikenkaikkiaan säälittävää suoli24 provoilua tuo sun tilitys. =)


      • 9-3 saapisti kirjoitti:

        Hyvä provoyritys... vailla mitään faktaa.

        Tuo "rikki" on suhteellinen käsite. Se että ne pitää ääntä on eri asia kuin että ne on rikki. Käytin oman kiesin (vm. 2003) katsastuksessa 2vk sitten ja läpi moitteetta. Iskarit hyvässä kunnossa viisareiden mukaan... eikä välyksiä missään. Alakerrasta ei ole tarvinut vielä rempata mitään.

        Takapään puslat ei ole vielä väljät. Katsastajahan tuon "romun" juuri tarkasti.

        Ja mitä hesarin tyyppivikasivuun tulee niin siellä näytti olevan saban tyyppiviat hallussa paremmin kuin mitä sinulla.

        Kaikenkaikkiaan säälittävää suoli24 provoilua tuo sun tilitys. =)

        Ihan sama mulle, Saabin roimuihin en koske enään koskaan.

        Saabin taru taitaa muutenkin olla loppusuoralla, peikkolaakso lomautetaan =)))


      • provon varjossa kirjoitti:

        Ihan sama mulle, Saabin roimuihin en koske enään koskaan.

        Saabin taru taitaa muutenkin olla loppusuoralla, peikkolaakso lomautetaan =)))

        .. ei riitä, miksi muuten roikkuisit Saab palstalla kun et selvästikkään ymärrä mitään autojen päälle.


      • mutta kun kirjoitti:

        .. ei riitä, miksi muuten roikkuisit Saab palstalla kun et selvästikkään ymärrä mitään autojen päälle.

        "kun et selvästikkään ymärrä mitään autojen päälle.    
        "
        Mitä tuo tarkoittaa ?


      • kirjoittamasi kirjoitti:

        "kun et selvästikkään ymärrä mitään autojen päälle.    
        "
        Mitä tuo tarkoittaa ?

        työkseni ja jutuistasi paistaa täydellinen cityihmisen kokemattomuus eri automerkeistä, epäilen että sinulla ei ole edes ajokorttia.


      • Itseasiassa yksi parhaista ja paras auto jonka olen omistanut. Parin Audin jälkeen on niin mukava ajella Saab 9-3:lla vm 2006, kun ei ole ollut vikoja pelkät määräaikaishuollot riittää, ensimmäinen satatuhatta on kohta ajettuna.


      • 9-3 saapisti kirjoitti:

        Hyvä provoyritys... vailla mitään faktaa.

        Tuo "rikki" on suhteellinen käsite. Se että ne pitää ääntä on eri asia kuin että ne on rikki. Käytin oman kiesin (vm. 2003) katsastuksessa 2vk sitten ja läpi moitteetta. Iskarit hyvässä kunnossa viisareiden mukaan... eikä välyksiä missään. Alakerrasta ei ole tarvinut vielä rempata mitään.

        Takapään puslat ei ole vielä väljät. Katsastajahan tuon "romun" juuri tarkasti.

        Ja mitä hesarin tyyppivikasivuun tulee niin siellä näytti olevan saban tyyppiviat hallussa paremmin kuin mitä sinulla.

        Kaikenkaikkiaan säälittävää suoli24 provoilua tuo sun tilitys. =)

        Minulla 800000 ajettu ja hieman jo kolisee..


      • Joo, jokaisen tankkauksen yhteydessä pitää vaihtaa kaikki osat, muuten hyvä..auto.


      • audikuski kirjoitti:

        Joo, jokaisen tankkauksen yhteydessä pitää vaihtaa kaikki osat, muuten hyvä..auto.

        No vaihda se Audisi Premium-Saabiin kuten me muut olemme tehneet, niin ei tartte enää korjaamolla käydä kuin määräaikaishuolloissa.


      • kirjoittamasi kirjoitti:

        "kun et selvästikkään ymärrä mitään autojen päälle.    
        "
        Mitä tuo tarkoittaa ?

        Lässyn lässyn Anssia, joka ei todellakaan autoista tiedä mitään. Kunhan lässyttää, vuodesta toiseen. Nuija mikä nuija.


      • Lässyttäjälle terv. kirjoitti:

        Lässyn lässyn Anssia, joka ei todellakaan autoista tiedä mitään. Kunhan lässyttää, vuodesta toiseen. Nuija mikä nuija.

        Totta tosiaan...


      • voit pyyhiä ... kirjoitti:

        Selitä sinä vaan, Saab on sekundaooppeli.

        Ne iskarit on rikki, eihän ne muuten kolise. GM ostaa Sacshilta halvalla huonoa laatua, ostaisivat suoraan Koneja tai Bilsteineja.

        Takapään puslat väljistyy, tulet sen huomaamaan kun viet sen romusi katsastajalle, ei ole uskon asia tämä.

        Saab on kaukana kaikista todellisista premiumeista, wannabe ei riitä, laadun pitää kestää monta vuotta, Saabin "laatu" ei kestä edes takuuaikaa.

        Saabin alustasta meni ainoastaan kallistuksen pystyvakaaja 170-tuhannen kohdalla, nyt on 360-tuhatta !


      • provon varjossa kirjoitti:

        Ihan sama mulle, Saabin roimuihin en koske enään koskaan.

        Saabin taru taitaa muutenkin olla loppusuoralla, peikkolaakso lomautetaan =)))

        moi! Mulla on ollut saab 900i 16v 15vuotta.rouvalla ajettu 250000km. Ainut vika tänä aikana vm.89 on pahin ollut bensapumpun vaihto. Iskareitahan aina vaihdetaan tarpeen tullessa ja viime katsastuksessa ainoa vika oik.alapallonivel.Ei muuta! Aiempi peli oli MB E230. Löysä peli Suomen 4 vuodeajan teillä. Olen tosi kiitollinen, että tajusin ostataa Saabin! Muista pitää huolta menopelistä niin se kauas kantaa. Ajettavuudeltaan talvella Saabini vm 89 päihittää monet nykypirssit tietotekniikkavikoineen(MB,audi,bmw jne)


      • höpö höpö. mittareissa 367000 km eikä vikoja


      • ehdotushan tuo, kirjoitti:

        mutta saksasta ei saa, tai ei ainakaan tehdä laatu-autoja. Terveisin entinen bemaristi nykyinen saabisti.

        Pyöränpulttien ja pakoputken ruostuminen tunnettuja tyyppivikoja tuon ikäisessä Saabissa.


      • provon varjossa kirjoitti:

        Ihan sama mulle, Saabin roimuihin en koske enään koskaan.

        Saabin taru taitaa muutenkin olla loppusuoralla, peikkolaakso lomautetaan =)))

        No miks helevetissä sit pärräät edelleen täällä Saappi-sivustolla, jos kerta sulla on Saabista noi huonot käsitykset ja kokemukset, niin ole hyvä, ja mene sinne "laatuautojen" sivuille.
        Mulla 2008vm Saab 93 diesel, 110kw koneella ja ajettu 126000km, eikä murheita vielä, tietysti jos sinuun on uskomista niin tästä ne murheet sitten alkaa, vaan yritän kestää???


      • saab-89 kirjoitti:

        moi! Mulla on ollut saab 900i 16v 15vuotta.rouvalla ajettu 250000km. Ainut vika tänä aikana vm.89 on pahin ollut bensapumpun vaihto. Iskareitahan aina vaihdetaan tarpeen tullessa ja viime katsastuksessa ainoa vika oik.alapallonivel.Ei muuta! Aiempi peli oli MB E230. Löysä peli Suomen 4 vuodeajan teillä. Olen tosi kiitollinen, että tajusin ostataa Saabin! Muista pitää huolta menopelistä niin se kauas kantaa. Ajettavuudeltaan talvella Saabini vm 89 päihittää monet nykypirssit tietotekniikkavikoineen(MB,audi,bmw jne)

        anteeks..vastaukseni oli tarkoitettu tuolle "pyyhiälle"


      • B161 kirjoitti:

        Pyöränpulttien ja pakoputken ruostuminen tunnettuja tyyppivikoja tuon ikäisessä Saabissa.

        "B161" varsinainen auto guru. "Pyöränpulttien ruostuminen" En ole koskaan kuullut kenelläkään ongelmia pyörän pulttien kanssa.


      • 6-syl kirjoitti:

        "B161" varsinainen auto guru. "Pyöränpulttien ruostuminen" En ole koskaan kuullut kenelläkään ongelmia pyörän pulttien kanssa.

        Et vai, no nyt kuulit. Taidat olla aloitteleva autoilija. Tuokin mainittu vika / ominaisuus löytyy esim HS automerkkikohtaista vikalistoista.

        Toki muitakin tyyppivikoja löytyy esim . alumiinivalu sivupeilien jalusta tuppaa 10 v jälkeen hilseilemään, maalia meinaten.


      • audikuski kirjoitti:

        Joo, jokaisen tankkauksen yhteydessä pitää vaihtaa kaikki osat, muuten hyvä..auto.

        Niimpä ... juuri vahvistit että huollot voi tehdä tankkauksen yhteydessä. On se niin helppoo ja niin siistii !


      • provon varjossa kirjoitti:

        Ihan sama mulle, Saabin roimuihin en koske enään koskaan.

        Saabin taru taitaa muutenkin olla loppusuoralla, peikkolaakso lomautetaan =)))

        Kyl sieki viel icox kasvat ja huomoot että auto on muutaki ku pili jatke sillo ku se pittää iha ite maksoo ja kahtoo jotta kuis palijo se kuluttaa jotta saisit vietyä akkas ja penikkas sosiaalikassan luukulle. Myö yritettää pittee huolta et sielluukul o muutakiku tupakinatsoja uusauttomille .


      • audikuski kirjoitti:

        Joo, jokaisen tankkauksen yhteydessä pitää vaihtaa kaikki osat, muuten hyvä..auto.

        Hukkaax sää korki ja ja virta-avaimet


      • 9-3 saapisti kirjoitti:

        Hyvä provoyritys... vailla mitään faktaa.

        Tuo "rikki" on suhteellinen käsite. Se että ne pitää ääntä on eri asia kuin että ne on rikki. Käytin oman kiesin (vm. 2003) katsastuksessa 2vk sitten ja läpi moitteetta. Iskarit hyvässä kunnossa viisareiden mukaan... eikä välyksiä missään. Alakerrasta ei ole tarvinut vielä rempata mitään.

        Takapään puslat ei ole vielä väljät. Katsastajahan tuon "romun" juuri tarkasti.

        Ja mitä hesarin tyyppivikasivuun tulee niin siellä näytti olevan saban tyyppiviat hallussa paremmin kuin mitä sinulla.

        Kaikenkaikkiaan säälittävää suoli24 provoilua tuo sun tilitys. =)

        Saabia ikävä.Ajanut 4-eri Saabilla.Hyvin toiminut.Kulkee tuulessa tuiskussa ja lumessa.Alustan buslajutut pelkkää panettelua.Yksikään saabini ei kolissut ja kilissyt autossa hieman painoa kulki hyvin tiellä suoraan vaikka kädet irrotti ratista.Toista ovat nämä nykysardiinipurkit jos autoiksi voi edes nimittää.Osat tulevat mistä tulevat samoja osia lyödään erimerkkeihin ja kuka valvoo laatua?Takuukorjauksia korjauksienperään ja kaikki kehuvat omia ronttosiaan kuinka hyviä ovat ja eivät kuluta edes polttoainetta!Kuten monet autotehtaat manipolunoineet keskikulutusmittareita.Kiitos heille.


      • Wheeler deeler ohjelmassa mainittiin rintapelti tyyppivika koska oli vauxhallista


      • 9-3 saapisti kirjoitti:

        Hyvä provoyritys... vailla mitään faktaa.

        Tuo "rikki" on suhteellinen käsite. Se että ne pitää ääntä on eri asia kuin että ne on rikki. Käytin oman kiesin (vm. 2003) katsastuksessa 2vk sitten ja läpi moitteetta. Iskarit hyvässä kunnossa viisareiden mukaan... eikä välyksiä missään. Alakerrasta ei ole tarvinut vielä rempata mitään.

        Takapään puslat ei ole vielä väljät. Katsastajahan tuon "romun" juuri tarkasti.

        Ja mitä hesarin tyyppivikasivuun tulee niin siellä näytti olevan saban tyyppiviat hallussa paremmin kuin mitä sinulla.

        Kaikenkaikkiaan säälittävää suoli24 provoilua tuo sun tilitys. =)

        Suomi24!


      • eka auto toyota,karva nopat heilu,on ollu fiatia,nissania faijalla työsuhde autoina vaikka mitä merkkejä,viimesenä saab,kas kummaa osti eläkepäivilleen uuden saabin saab 93 tid 2007,ainoo oikeestan vika ollu akun liitin viallinen,koneen puolella,saabin huollossa ei vaihdettu koko pakettia,300e,vaan yksi liitin muutama euro,itelläni ollu aina saab käytettynä,on vikoja mut pääasiassa selviää oljyn vaihdoilla,tulpat ym. t.vähän ajettu saab 93 230 hp 260000 km,ohitus kiihtyvyyttä löytyy,jää moni nyky auto,vaikka paperilla isommat tehot,saab ensimmäisenä pisti turbon normiautoon saab 99 turbo


      • B161 kirjoitti:

        Pyöränpulttien ja pakoputken ruostuminen tunnettuja tyyppivikoja tuon ikäisessä Saabissa.

        Noh jos sinulla on jotain tajuntaa tallella, ymmärrät että kaikki auton valmistajat käyttävät suojaamatonta terästä pakoputkimateriaaleissaan ja pyöränpulteissa joiden tarkoitus on nimen omaan kulua ja toimia uhrimetallina...


    • 9-5.ssa. Itsellä vm.98 9-5 eikä mitää ongelmia. neljäs vuosi menossa. Olen myös odotellut koska nämä "tyyppiviat" alkavat, joka palstallahan näitä toistetaa totuutena.

      • Ja esim 9-5:n huohotusongelmasta on ollut iso meteli. Tosiasiassa 50 euron päivityssarja ratkaisee ko. ongelman... Mutta onhan se 50 eeroa iso raha mopopojille...


      • Eli suomeksi ns. latva B5. Ja kuten olet huomannut niin ainakin yksi sellainen on pesiytynyt tänne palstalle esiintymään Saab asiantuntijana. Suomessahan on sananvapaus ja sairaaloissakin on nykyisin nettipäätteet - ollaan suvaitsevaisia, ei hän pahaa tarkoita ja jotain kauttahan ne paineet on purettava.


      • hiukan toisaikainen kirjoitti:

        Eli suomeksi ns. latva B5. Ja kuten olet huomannut niin ainakin yksi sellainen on pesiytynyt tänne palstalle esiintymään Saab asiantuntijana. Suomessahan on sananvapaus ja sairaaloissakin on nykyisin nettipäätteet - ollaan suvaitsevaisia, ei hän pahaa tarkoita ja jotain kauttahan ne paineet on purettava.

        Näin on ja jos oot käynnyt muilla autopalstoilla, sama kaveri varmaan kirjoittelee sielläkin tai joku läheinen sukulainen. Muussa tapauksessa se tai he pysyisivät saksa-auto-palstalla. Että terve menoa vaan...


      • hiukan toisaikainen kirjoitti:

        Eli suomeksi ns. latva B5. Ja kuten olet huomannut niin ainakin yksi sellainen on pesiytynyt tänne palstalle esiintymään Saab asiantuntijana. Suomessahan on sananvapaus ja sairaaloissakin on nykyisin nettipäätteet - ollaan suvaitsevaisia, ei hän pahaa tarkoita ja jotain kauttahan ne paineet on purettava.

        kuukauden pois tältä sivulta,ja pelkoni osoittautui todeksi.Rotta on vieläkin loukossaan.Poistun nyt taas ja toivotan viihtyvyyttä sielunveljille.Ollaan ihmisiksi,ei rottia.


      • Saab-ajaja kirjoitti:

        Ja esim 9-5:n huohotusongelmasta on ollut iso meteli. Tosiasiassa 50 euron päivityssarja ratkaisee ko. ongelman... Mutta onhan se 50 eeroa iso raha mopopojille...

        minulla oli saab 9-3 -03 vaihdon pois nitinän takia audin mutta sainkin huonomman auton vaan tämä kehuttu auto merkki on nykivällätekniikalla toinen auto passatti samanlainen paska kuin audikin kyllä minun mielestä sinun kannattaa ostaa se saabi onhan se kuitenkin auto saksalaisiin nähden .p.s olen katunut kun hävitin sen saabin pois.


      • nyk audi kirjoitti:

        minulla oli saab 9-3 -03 vaihdon pois nitinän takia audin mutta sainkin huonomman auton vaan tämä kehuttu auto merkki on nykivällätekniikalla toinen auto passatti samanlainen paska kuin audikin kyllä minun mielestä sinun kannattaa ostaa se saabi onhan se kuitenkin auto saksalaisiin nähden .p.s olen katunut kun hävitin sen saabin pois.

        Sama homma täälläkin, hävitin SAABin pois ja luulin ostaneeni laatu pelin.
        Oikein SAKSALAISEN VW Jetan vm..2006 ( tuli aivan uutena minulle ).
        No ensin pimeni takalasin lämmitin, sitten hävisi pissapoika, lisäksi kabiinissa
        lähinnä jaloille tulee koko ajan vedon tunne, sitten kilahti ilmastoinnin kompressori...
        No onni onnettomuudessa kaikki nämä on tapahtunut takuuajan puitteissa...
        Mutta mutta nyt on takuuaika jo mennyttä elämää...joten riskillä mennään.

        Olipahan muuten ensimmäinen VW joka minulla on, ja todennäköiseti myös viimeinen, täytyy palata taas oikeaan leiriin.


      • Mulla on ollu Saabien lisäksi muitakin merkkejä 40v- aikana. Kaks viimeisistä on ollu Saab 9000 CD - 9000 CDE - malleja. En voi kun ihmetellä Saabin laatua ja kestävyyttä! Nykyisellä tonnari- turbolla vm-96 oon ajellu ongelmitta puoli vuotta. Edellisellä tonnarilla ajelin 120 000 km ongelmitta. Nykyisessä on mittarissa 468tkm., ja kaikki pelaa kuin uudessa autossa! Mittarissa sentään 470tkm.! .............Ja tää on AUTO eikä mikään riisikuppi! TEHTY KESTÄMÄÄN! p.s. näistä uusista en tiedä enkä pidä koska ne on tehty GM ( Opel Vectran alustalle ja tekniikalle).


      • ex saabisti 2 kirjoitti:

        Sama homma täälläkin, hävitin SAABin pois ja luulin ostaneeni laatu pelin.
        Oikein SAKSALAISEN VW Jetan vm..2006 ( tuli aivan uutena minulle ).
        No ensin pimeni takalasin lämmitin, sitten hävisi pissapoika, lisäksi kabiinissa
        lähinnä jaloille tulee koko ajan vedon tunne, sitten kilahti ilmastoinnin kompressori...
        No onni onnettomuudessa kaikki nämä on tapahtunut takuuajan puitteissa...
        Mutta mutta nyt on takuuaika jo mennyttä elämää...joten riskillä mennään.

        Olipahan muuten ensimmäinen VW joka minulla on, ja todennäköiseti myös viimeinen, täytyy palata taas oikeaan leiriin.

        WW -08 meni dieselpumppu..120-tuhannessa, tielle jätti, ja oli 2-viikkoa huollon pihassa! Ikinä ei edellinen Saab 1.9tid jättänyt tielle, eikä vikaantunut muutenkaan 300-tuhannen aikana.


      • oikeassa.... kirjoitti:

        Näin on ja jos oot käynnyt muilla autopalstoilla, sama kaveri varmaan kirjoittelee sielläkin tai joku läheinen sukulainen. Muussa tapauksessa se tai he pysyisivät saksa-auto-palstalla. Että terve menoa vaan...

        Sama tyyppi kirjoittelee kaikilla merkkipalstoilla päivät päästään, ja jopa moottoripyörä foorumeilla...on (sairaus-eläkkeellä)


      • ex saabisti 2 kirjoitti:

        Sama homma täälläkin, hävitin SAABin pois ja luulin ostaneeni laatu pelin.
        Oikein SAKSALAISEN VW Jetan vm..2006 ( tuli aivan uutena minulle ).
        No ensin pimeni takalasin lämmitin, sitten hävisi pissapoika, lisäksi kabiinissa
        lähinnä jaloille tulee koko ajan vedon tunne, sitten kilahti ilmastoinnin kompressori...
        No onni onnettomuudessa kaikki nämä on tapahtunut takuuajan puitteissa...
        Mutta mutta nyt on takuuaika jo mennyttä elämää...joten riskillä mennään.

        Olipahan muuten ensimmäinen VW joka minulla on, ja todennäköiseti myös viimeinen, täytyy palata taas oikeaan leiriin.

        VW- TOIMI AINOASTAAN V-82-84. Sit onki paree olla hinurin numero hansklokeross


      • saa billua kirjoitti:

        VW- TOIMI AINOASTAAN V-82-84. Sit onki paree olla hinurin numero hansklokeross

        Volvo v70-miestä huvittaa nää keskustelut. Ajettu 404t km


    • Itselläni vuosimallin -03 9-3 2.0t ja vikaa on riittänyt. Kääntölaakerit vaihdettu kaksi kertaa, ohjaustehdostimen stefa petti ja siitä kallis remontti. Oikea ikkunannostin petti viime talvena ja viime viikolla vasemmanpuoleinen. Akku oikosulkuun kaksi viikkoa sitten, auto hinaamalla korjaamolle jossa vika todettiin - akku vaihdettiin. Käsijarru hirtti kiinni pari vuotta sitten, auto hinaamalla korjaamolle - mekaaninen vika järjestelmässä - osa vaihettiin. Ohjauslukko valittaa vähän väliä: "steering lock malfunction, make a safe stop". Takamaton alle ja matolle tulee vettä sateella - en ole paikallistanut vielä mistä...että silleen!
      Onhan auto hyvä ajaa ja suorituskykyinenkin, mutta tuo vikalista tämän hintaiseen autoon (siis uuteen) on kohtuuttoman pitkä.

      • Tutulta kuullostaa, tuohon päälle vielä huonot materiaalit kuten kuplivat peilinjalat tai rekisterivalon kotelointi joka hinkkaa maalit takaluukusta, tai kutistuvat ovilistat ja harmaantuvat ovenkahvat ja muut muovit, ei vakuuta Saabin laatu.


      • baas unohtaen kirjoitti:

        Tutulta kuullostaa, tuohon päälle vielä huonot materiaalit kuten kuplivat peilinjalat tai rekisterivalon kotelointi joka hinkkaa maalit takaluukusta, tai kutistuvat ovilistat ja harmaantuvat ovenkahvat ja muut muovit, ei vakuuta Saabin laatu.

        9-3 on huippupeli.


      • "Ohjauslukko valittaa vähän väliä: "steering lock malfunction, make a safe stop"."

        Saabissa ei ole ohjauslukkoa...


      • - Pehr - kirjoitti:

        "Ohjauslukko valittaa vähän väliä: "steering lock malfunction, make a safe stop"."

        Saabissa ei ole ohjauslukkoa...

        Pilkunviilaaja Pehrille - tarkoitin rattilukkoa - anteeksi huono Suomennos...


      • peL kirjoitti:

        Pilkunviilaaja Pehrille - tarkoitin rattilukkoa - anteeksi huono Suomennos...

        Saabissa ei ole myöskään rattilukkoa. Aito saabisti tietää sen 100% varmuudella. Sinulla ei ole Saabia eikä kokemusta siitä.


      • - Pehr - kirjoitti:

        Saabissa ei ole myöskään rattilukkoa. Aito saabisti tietää sen 100% varmuudella. Sinulla ei ole Saabia eikä kokemusta siitä.

        9-3 SS/SC on sähköinen ohjauslukko, se napsahtaa kiinni/auki kun laittaa/ottaa avaimen lukkoon/lukosta.

        Jos et tätä tiedä niin käväise lähimmässä liikkeessä tarkistamassa.
        Kaikissa muissa on se typerä pakkilukitus mutta SS/SC on sähköinen.


      • - Pehr - kirjoitti:

        Saabissa ei ole myöskään rattilukkoa. Aito saabisti tietää sen 100% varmuudella. Sinulla ei ole Saabia eikä kokemusta siitä.

        Jos et tiedä edes että 93:ssa on ohjauslukko, niin millä eväillä täällä meuhkaat joka päivä kuinka uudet Saabit on viattomia ja jokaisen negatiivisen palautteen antajan leimaat "hoidon tarpeessa" tai "lääkityksessä" olevaksi.

        Tuollaisella "asiantuntemuksella" olisin hyvin hissukseen, tyypillä ei nyky-Saabeista ole edes mitään kokemusta saati tietoa. Sääliksi käy ...


      • Buahahaaaa kirjoitti:

        Jos et tiedä edes että 93:ssa on ohjauslukko, niin millä eväillä täällä meuhkaat joka päivä kuinka uudet Saabit on viattomia ja jokaisen negatiivisen palautteen antajan leimaat "hoidon tarpeessa" tai "lääkityksessä" olevaksi.

        Tuollaisella "asiantuntemuksella" olisin hyvin hissukseen, tyypillä ei nyky-Saabeista ole edes mitään kokemusta saati tietoa. Sääliksi käy ...

        Ok, myönnän olleeni väärässä. Luin otsikon ja kirjoituksen huolimattomasti. Otsikosta " 02->" vedin päätelmän, että kirjoituksessa käsiteltiin OG93 Saabia, josta on myös vuosimalli 2003. Väitteeni perustui siis OG-malliin. SS/SC-Saabista minulla ei ole kokemusta, aikaisemmista Saabin malleista on.

        Muuten, minä en "meuhkaa täällä joka päivä" varsinkaan, jos aiheena on uudet Saabit. Vielä vähemmän osallistun saabin omistajien lääkityksen suunnitteluun. Jos säälit tietämystäni Saabeista, niin sitten itse olet todellinen Saab-virtuoosi. Sitä en kylläkään usko.


      • edelliseen vielä lisää sen verran, että tuhkakupin mekanismi hajosi...


      • PeL kirjoitti:

        edelliseen vielä lisää sen verran, että tuhkakupin mekanismi hajosi...

        takajarru hirtti kiinni...


      • väittelet kirjoitti:

        9-3 SS/SC on sähköinen ohjauslukko, se napsahtaa kiinni/auki kun laittaa/ottaa avaimen lukkoon/lukosta.

        Jos et tätä tiedä niin käväise lähimmässä liikkeessä tarkistamassa.
        Kaikissa muissa on se typerä pakkilukitus mutta SS/SC on sähköinen.

        Et näköjään tiedä mitään Saabeista, tollo !


      • Buahahaaaa kirjoitti:

        Jos et tiedä edes että 93:ssa on ohjauslukko, niin millä eväillä täällä meuhkaat joka päivä kuinka uudet Saabit on viattomia ja jokaisen negatiivisen palautteen antajan leimaat "hoidon tarpeessa" tai "lääkityksessä" olevaksi.

        Tuollaisella "asiantuntemuksella" olisin hyvin hissukseen, tyypillä ei nyky-Saabeista ole edes mitään kokemusta saati tietoa. Sääliksi käy ...

        Turpasi kiinni ettet koko ajan ylenaikaa häiritse asiallista keskustelua !


      • baas unohtaen kirjoitti:

        Tutulta kuullostaa, tuohon päälle vielä huonot materiaalit kuten kuplivat peilinjalat tai rekisterivalon kotelointi joka hinkkaa maalit takaluukusta, tai kutistuvat ovilistat ja harmaantuvat ovenkahvat ja muut muovit, ei vakuuta Saabin laatu.

        Olet saanut eteesi todellisen harvinaisuuden. Metalliset peilinjalat. Sitten Saab 96:n ei Saabissa ole ollut kuin erilaisista seosmuoveista tehtyjä peilinjalkoja tai rekisterivalon koteloita.

        Ilmeisesti kuulit asiasta Laukaan Essolla ja sekin aamuyöllä kun kahvila oli kiinni. Venäläisen rekkakuskin väsyneenä pihalla tokaistu juttu sisälsi ainakin asiavirheen jota nyt kateellisena Saabin tehoille täällä levittelet.


      • - Pehr - kirjoitti:

        Saabissa ei ole myöskään rattilukkoa. Aito saabisti tietää sen 100% varmuudella. Sinulla ei ole Saabia eikä kokemusta siitä.

        Muuten on ohjauspylvään lukko (SCL) jonka vikaa tuo kyseinen teksti tarkoittaa ja vaikka olen vain 1% saabisti niin 100% tiedän moisesta asiasta kun niitä on tullut vaihdettua monia ja ohjelmoitua. Tääl on kyl ihme juttua vedetty kun alunperin aivan asiallisesti on kysytty tyyppivikoja SAAB 93 SS -03 vuodesta eteenpäin niin tääl on jo kaiken näkösiä elvistelijöitä heti rääpimässä päätään. Pysytään asia linjalla aikuiset ihmiset.
        Pientä vinkkiä tyypillisistä vioista: Taka ylätukivarsien uloimmat helat väljistyy ja aiheuttaa ylimääräisiä alusta ääniä kuten esisarjan malleissa myös iskarit joissain tapauksissa. Joustintuen laakerit saattaa ääntää aikaa myöden. Joitakin moottorin ohj.laite vikoja esiintynyt (T8). Etupyörän laakereita saattaa mennä jne..
        Mutta en sanoisi että SAAB 93ss olisi mikään tavattoman huono auto ja eihän mikään auto ole ikuinen ei edes mersu.


      • Jaa tehostajan pumpun stefa kallis remontti SAAB93ss mallissa???
        Tarvitaan vain yksi stefa joka maksaa 7e ja tehostajan nesteet eikä kalliiksi pääse tulemaan. Käsijarrun saa korjattua helposti vaihtamatta uutta osaa tilalle ja syynä on ollut yleensä käyttäjä. SCL (ohj.pylvään lukko) yksikkö helppo vaihtaa ja ohjelmointiin ei mene kuin 10min maksimissaan. Näihin ei saa millään menemään edes tuhatta euroa.


      • PeL kirjoitti:

        edelliseen vielä lisää sen verran, että tuhkakupin mekanismi hajosi...

        Provo....

        Saabissa eioo tuhkakuppia, ainaka uusimmissa.


      • - Pehr - kirjoitti:

        Saabissa ei ole myöskään rattilukkoa. Aito saabisti tietää sen 100% varmuudella. Sinulla ei ole Saabia eikä kokemusta siitä.

        on ohjainlukko 9000 joka toimii. reilut 700000 ajettu


      • Ikivanha ketju, mutta hiukan hymyilytti tuo lause ohjaustehostimen stefasta ja kalliista remontista. Stefa maksaa kymmenen euroa ja itse helppo vaihtaa. Noh, mikä on kallista kenellekin.


    • Käytettynä Saabit eivät ole pahanhintaisia, saat hyvän ja hyvin varustellun auton edullisesti verrattuna uuden hintaan. Ensimmäisissä uusikorisissa 9-3 malleissa oli jonkin verran ohjelmistovikoja, joista tulee turhia vikailmoituksia vaikka vikaa ei olisikaan. Korjaantuu useimmissa tapauksissa "boksien" uudelleen ohjelmoinnilla, joita on autossa melkoinen määrä ja osia tarvi vaihtaa. Alustassa on kolinoita esiintynyt, lähinnä iskareista johtuvaa.
      Tiivisteet/listat oviaukkojen yläreunassa/katonrajassa hiukan kutistuvat, vain kosmeettinen haitta ja peilin kiinnikkeistä sekä ovenkahvoista mustaus häviää. Samaa vikaa kun Fiateissa eli alumiinivalua ja pinta kuprahtaa pois. Kulutus ei ole paha matka-ajossa 6-7l, kaupungissa tuo 8-10l kyllä menee. Mallisarjan ensimmäiset autot ovat jo 6v vanhoja niin saahan niissä jotain vikaa ollakin, on niitä muissakin autoissa!

      • Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa Saabissani (95 ja 93) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin Saabin kohdalla.


      • hinta voi olla kirjoitti:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa Saabissani (95 ja 93) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin Saabin kohdalla.

        Jos on herralla ollut yli 30 autoa ei kokemusta yhdestäkään riittävästi. Ihmisikä ei siihen riitä.


      • ............................. kirjoitti:

        Jos on herralla ollut yli 30 autoa ei kokemusta yhdestäkään riittävästi. Ihmisikä ei siihen riitä.

        Et sitten ymmärrä että taloudessa voi olla monta autoa yht'aikaa. Saabistin ajattelukyky ei riitä.


      • voi voi .................. kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä että taloudessa voi olla monta autoa yht'aikaa. Saabistin ajattelukyky ei riitä.

        Mazdan ruostumisen takia, enkä ole katunut. Km-lukemat molemmissa n.250000km, ja Saabissa ei kilometrit juuri näy.


      • Vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Mazdan ruostumisen takia, enkä ole katunut. Km-lukemat molemmissa n.250000km, ja Saabissa ei kilometrit juuri näy.

        kuitenkaan et tiennyt että SS:ssä on ohjauslukko :))


      • Vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Mazdan ruostumisen takia, enkä ole katunut. Km-lukemat molemmissa n.250000km, ja Saabissa ei kilometrit juuri näy.

        Peilin varret vähän "kuplii", mutta se on pieni paha Mazdan ruostumiseen verrattuna.


      • Vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Peilin varret vähän "kuplii", mutta se on pieni paha Mazdan ruostumiseen verrattuna.

        SS:ssä on muuten ohjauslukko.


      • voi voi .................. kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä että taloudessa voi olla monta autoa yht'aikaa. Saabistin ajattelukyky ei riitä.

        on ollut satoja autoja.


      • hinta voi olla kirjoitti:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa Saabissani (95 ja 93) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin Saabin kohdalla.

        Jos autosi ovat tosiaan olleet 95 ja 93, niin ei kannata verrata enää nykyisiin autoihin.

        Itse ostan autoni mallisarjan loppuvaiheessa, niin on suurimmat lastentaudit korjattu.


      • väliviivalla kirjoitti:

        Jos autosi ovat tosiaan olleet 95 ja 93, niin ei kannata verrata enää nykyisiin autoihin.

        Itse ostan autoni mallisarjan loppuvaiheessa, niin on suurimmat lastentaudit korjattu.

        Mallimerkinnät on 9 potenssiin 5 ja 9 potenssiin 3, tk-näppäimistöltä sellaisia ei löydy. Väliviiva tarkoittaa ihan jotain muuta, 9-5 ja 9-3 malleja ei ole olemassakaan, ei ole ikinä ollutkaan.


      • potenssiin kirjoitti:

        Mallimerkinnät on 9 potenssiin 5 ja 9 potenssiin 3, tk-näppäimistöltä sellaisia ei löydy. Väliviiva tarkoittaa ihan jotain muuta, 9-5 ja 9-3 malleja ei ole olemassakaan, ei ole ikinä ollutkaan.

        Yleinen käytäntö on käyttää välivivaa merkinnössä. Potenssimerkinnän saattaa saada ascii coodin kautta näkyviin, kuten muitakin erikoismerkkejä.

        Mallit 93 ja 95 ovat aikaisempia malleja ja niitä ei ole enää monellakaan käyttöautoina.


      • hinta voi olla kirjoitti:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa Saabissani (95 ja 93) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin Saabin kohdalla.

        Kirjoitetaan sitten niin että TYHMEMPIKIN sen ymmärtää:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa ,uutena ostetussa, Saabissani (9-5 Aero vm 2003 ja 9-3 Aero vm 2004) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin nyky-Saabin kohdalla.


      • hinnat romahtaa kirjoitti:

        Kirjoitetaan sitten niin että TYHMEMPIKIN sen ymmärtää:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa ,uutena ostetussa, Saabissani (9-5 Aero vm 2003 ja 9-3 Aero vm 2004) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin nyky-Saabin kohdalla.

        Kiitos niille, jotka jaksoivat kirjoittaa asiallisia kommentteja. Alkaa tuntua, että vaikka saab silmää miellyttääkin, niin ehkä se ei kuitenkaan ole se auto, jonka nyt ostaisin. Hintaluokka jossa tätä autoa etsitään on kuitenkin alta 15k€, joten siihen haarukkaan ei kovin uuttakaan mallisarjan tuotosta mahdu. Täytyy alkaa katsomaan myös muita vaihtoehtoja. Sinällään oli kyllä positiivista kuulla, että turbokoneen maantiekulutus on ihan kohtuullisella tasolla.


      • baas kirjoitti:

        Kiitos niille, jotka jaksoivat kirjoittaa asiallisia kommentteja. Alkaa tuntua, että vaikka saab silmää miellyttääkin, niin ehkä se ei kuitenkaan ole se auto, jonka nyt ostaisin. Hintaluokka jossa tätä autoa etsitään on kuitenkin alta 15k€, joten siihen haarukkaan ei kovin uuttakaan mallisarjan tuotosta mahdu. Täytyy alkaa katsomaan myös muita vaihtoehtoja. Sinällään oli kyllä positiivista kuulla, että turbokoneen maantiekulutus on ihan kohtuullisella tasolla.

        Ottaa kovin vakavasti. Syynä voi olla autoliikkeeseen katkeroitunut henkilö, joka nyt kostaa.


      • hinnat romahtaa kirjoitti:

        Kirjoitetaan sitten niin että TYHMEMPIKIN sen ymmärtää:

        Noita vikoja on ollut uudesta lähtien, peilit kupli jo vuoden jälkeen, takaisinkutsuja on riittänyt ja uudelleenohjelmointia. Jonkun mielestä jatkuva korjaamolla ravaminen voi olla hauskaa, minusta ei.
        Kahdessa ,uutena ostetussa, Saabissani (9-5 Aero vm 2003 ja 9-3 Aero vm 2004) ollut enemmän vikaa kuin kaikissa autoissani (>30 kpl) tähän asti yhteensä. Voin vakuuttaa että talouteen ei enään tule yhtään Saabia noiden pommien jälkeen.

        Halvalla ei saa hyvää pitää paikkansa ainakin nyky-Saabin kohdalla.

        Kohta umpeen (2v) ja kait sitä ainakin kerran täytyy käyttää SAAB huollossa että saavat tehdä noita päivityksiä ja maalailla peilien varsia. Nyt olen vain ajellut, keskikulutus on ollut 6,7 l/100 km.


      • baas kirjoitti:

        Kiitos niille, jotka jaksoivat kirjoittaa asiallisia kommentteja. Alkaa tuntua, että vaikka saab silmää miellyttääkin, niin ehkä se ei kuitenkaan ole se auto, jonka nyt ostaisin. Hintaluokka jossa tätä autoa etsitään on kuitenkin alta 15k€, joten siihen haarukkaan ei kovin uuttakaan mallisarjan tuotosta mahdu. Täytyy alkaa katsomaan myös muita vaihtoehtoja. Sinällään oli kyllä positiivista kuulla, että turbokoneen maantiekulutus on ihan kohtuullisella tasolla.

        Jos etsit max.15t€ hintaluokan autoa niin vanhakoppanen 9-3 sattuu siihen paremmin. Varmasti on vähävikaisempi ja luotettavampi kuin uusi 9-3, ns. pomminvarmaa tekniikkaa. On varsin mukava ajaa, ei tosin yhtä hyvä alusta kuin uudessa mutta hyvä kuitenkin. Kulutus samaa luokkaa 2.0t 150hv koneella, ja esim. viimeisissä jubilee malleissa hyvät varusteet. Nämä tosin ovat käytettyinä aika haluttaja ja menevät nopeasti kaupan, joten hyvää voi joutua hakemaan pitkään.


      • sopii paremmin... kirjoitti:

        Jos etsit max.15t€ hintaluokan autoa niin vanhakoppanen 9-3 sattuu siihen paremmin. Varmasti on vähävikaisempi ja luotettavampi kuin uusi 9-3, ns. pomminvarmaa tekniikkaa. On varsin mukava ajaa, ei tosin yhtä hyvä alusta kuin uudessa mutta hyvä kuitenkin. Kulutus samaa luokkaa 2.0t 150hv koneella, ja esim. viimeisissä jubilee malleissa hyvät varusteet. Nämä tosin ovat käytettyinä aika haluttaja ja menevät nopeasti kaupan, joten hyvää voi joutua hakemaan pitkään.

        Vanhakoppasella saa moottori-, DI- ja asentoanturiongelmat kaupanpäälle. Eikä unohdeta velttoa alustaa sekä sen pauketta ja kitinää.


      • on menossa kirjoitti:

        Kohta umpeen (2v) ja kait sitä ainakin kerran täytyy käyttää SAAB huollossa että saavat tehdä noita päivityksiä ja maalailla peilien varsia. Nyt olen vain ajellut, keskikulutus on ollut 6,7 l/100 km.

        Millä koneella olet pääsyt tuollaiseen alta seitsämän litran keskikulutukseen? Onko ajosta kuinkapaljon kaupunkia/maantietä?


      • joo joo kirjoitti:

        Vanhakoppasella saa moottori-, DI- ja asentoanturiongelmat kaupanpäälle. Eikä unohdeta velttoa alustaa sekä sen pauketta ja kitinää.

        ongelmat ovat ? Pauke ja kitinä myös puuttuu omasta Saabistani. Vastaa jotain muuta kuin www.saabclub.fi


      • luettelemasi kirjoitti:

        ongelmat ovat ? Pauke ja kitinä myös puuttuu omasta Saabistani. Vastaa jotain muuta kuin www.saabclub.fi

        mustalaiset,tummaihoiset ja venäläiset ovat vähintäin rikollisia,koska muutamat on.Vain omaa lajiaan(herra varjele)edustavat ovat viattomia.Tämä näyttää pätevän tuon ajatteluun tässäkin asiassa,samoin perustein.


      • joille kaikki kirjoitti:

        mustalaiset,tummaihoiset ja venäläiset ovat vähintäin rikollisia,koska muutamat on.Vain omaa lajiaan(herra varjele)edustavat ovat viattomia.Tämä näyttää pätevän tuon ajatteluun tässäkin asiassa,samoin perustein.

        kirjoittelijoille,joiden mukaan kaikki mahdolliset ongelmat kuuluu väistämättä jokaiseen saman mallin kappaleeseen.


      • tuolle,ja vastaaville kirjoitti:

        kirjoittelijoille,joiden mukaan kaikki mahdolliset ongelmat kuuluu väistämättä jokaiseen saman mallin kappaleeseen.

        Revi siitä, reppana.


      • vaikka voissa paistais kirjoitti:

        Revi siitä, reppana.

        siihen mielikuvitussaksalaiseesi.


      • diesel vai bensa kirjoitti:

        Millä koneella olet pääsyt tuollaiseen alta seitsämän litran keskikulutukseen? Onko ajosta kuinkapaljon kaupunkia/maantietä?

        Otettu käyttöön 2006 puolella. Ajosta 2/3 on maantieta ja 1/3 kaupunkia. Ilmastointi päällä vain tosi kuumalla säällä. Olen opetellut säästävää ja ennakoivaa ajotapaa ja mm. kierrokset pidän pääosin alle kahden tuhannen normaalissa ajossa. Saab on hyvä rullaamaan vaihde vapaalla. Kylmäkäynnistykset ovat pahoja kulutuksen kannalta.


      • käytäntö kirjoitti:

        Yleinen käytäntö on käyttää välivivaa merkinnössä. Potenssimerkinnän saattaa saada ascii coodin kautta näkyviin, kuten muitakin erikoismerkkejä.

        Mallit 93 ja 95 ovat aikaisempia malleja ja niitä ei ole enää monellakaan käyttöautoina.

        t. Baas 9³


      • diesel vai bensa kirjoitti:

        Millä koneella olet pääsyt tuollaiseen alta seitsämän litran keskikulutukseen? Onko ajosta kuinkapaljon kaupunkia/maantietä?

        Kun talvi on tulossa niin lyhyessä parinkymmenen kilometrin työmatka-ajossa tuppaa menovettä kulua enempi, jopa 6,8 l per satakilometriä.


      • .......................... kirjoitti:

        on ollut satoja autoja.

        Ja meidän suvussa miljoonia autoja.


      • Vaihtelu virkistää kirjoitti:

        Mazdan ruostumisen takia, enkä ole katunut. Km-lukemat molemmissa n.250000km, ja Saabissa ei kilometrit juuri näy.

        pitää paikkansa.


      • .......................... kirjoitti:

        on ollut satoja autoja.

        Saabin sport-alusta on matalaprofiilirenkailla aivan liian kova keväisille teille !


      • cfgngm kirjoitti:

        Ja meidän suvussa miljoonia autoja.

        Meidän suku siirtyi takaisin hevosiin.


      • voi voi .................. kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä että taloudessa voi olla monta autoa yht'aikaa. Saabistin ajattelukyky ei riitä.

        Juu, mutta sinähän kerroit että "sinun" autoissasi, et suinkaan että perheen autoissa.


    • Mittee sillä kökköläjällä tekköö, kun ee oo tuota peltookaan........ 8-)

      • olen saabeilla ajanut, 96-sämpylällä aloitin ja nyt on 7 saab, 9000 CD automaatti ja hyvin menee. Korjauskustannukset viimeisen 5 vuoden ajalta vähemmän kuin muija Puntossa, jolla ajettu 300tkm vähemmän.
        Että repikää siitä....


      • Aitp Saabisti kirjoitti:

        olen saabeilla ajanut, 96-sämpylällä aloitin ja nyt on 7 saab, 9000 CD automaatti ja hyvin menee. Korjauskustannukset viimeisen 5 vuoden ajalta vähemmän kuin muija Puntossa, jolla ajettu 300tkm vähemmän.
        Että repikää siitä....

        Morons,

        Ostin keväällä 360th ajetun 2,2 Tid:n ja nyt 25 tuhatta ajettuani olen positiivisesti yllättynyt hienosta kyydistä. On hiljainen ja taloudellinen. Sivupeilien aluprofiilin maalauksen korjasin happomaalilla ja samalla tuli laitettua oven kahvat. Pikkurahalla todella hyvin varusteltu auto.


    • on vaikuttanut ja vaikuttaa juuri tällaiset asiattomat, lähes sairalloiset vihan purkaukset, joita tämäkin asiallinen kysymys on poikinut. Kun lukjoita on ollut yli 15000, niin voi vain arvata, että lopputulos on, kuten tässäkin: ostan sitten jonkun muun merkin. Saabin valmistuksen loppu Suomessa on katkeroittanut monen mielen lähes sairalloiseen vihaan asti. Siksi kateelliset mollaavat Saabia.
      Lisäksi mainos on nykyään valttia ja kun mainos lupaa auton ostajan muuttuvan supersankariksi, kartanon herraksi tai miksi tahanasa massan yläpuolella, on automerkin menestys taattu. Eivät ihmiset nykyään autoista mitään ymmärrä, vain automainoksista. Suomalainen taviskansa ajelee massatoyotoilla ja massavolvoilla. Esim. Volvojen vikalistat ja katsastusreputukset ovat suurimpien joukossa, auto itse kovasti muovinen ja viimeistelemätön ja sitä on vaikea saada kiihtymään. Siitä hüolimatta kaikki keskustalaiset ajelevat Volvoilla ja se ei ole mikään pieni massa, kuten liikenteessä nähdään. Lisäksi sen turvallisuus on pelkkä myytti. Vasta viimeinen V70 malli on päässyt EuroNCapissa 5 tähden luokkaan, kun esim. vaikka Saabit ovat olleet siellä jo viime vuosituhannella. Kannattaisi vähän ottaa selvää asioista ennen kuin ryhtyy kirjoittamaan täälläkin täyttä potaskaa.
      Kannattais tulla tänne Ruotsin liikenteeseen ihailemaan uusia 9-5sia, komeita ovat ja mahtavia ajaa.

      • Olen ajanut 34 vuotta laskin että 1228000 8:lla Saabilla ja ei ole tarvinnut juuri korjaamolla käydä tänä aikana. Kakkos autoina on ollut Horizonia Ja Escortin pakettiautoja herra varjele mua sekaantumasta enää foorttiin. Ennen Saabbeja oli Opelia ja Volvo. Ihmettelen näissä uusimmissa Saabeissa olevia vikoja mitä noissa edellä olevissa kannan otoissa mainittiin ei minulla ole ollut kitinöitä eikä kolinoita. Vanhoissa 900:sissa oli ala tai ylätukivarren kulumia mutta ne oli pikku juttu vaihtaa. Edellisessä 9-3:sessa oli Saabin tehopaketti se oli verrooton värkki ei tarvinnut pyöriä toisten jaloissa. Nykyisessä 08:n 9-3 on automaatti aivan loistava kapine. Joku väitti että Saabissa on vetelä alusta hän ei ole kyllä ikinä Saabilla ajanut. Esim Citroen C5:ssä on niin vetelä alusta jos sillä pitäisi ajaa vähän pitempään niin iskisi merisairaus. Kavereilla on Toyotaa, Opelia, Mersua ja monia muita merkkejä mutta kyllä kans asuvat näiden autojen kanssa korjaamolla. Olimme kaverin Mersulla Ylläksellä jos ei ole selkävikaa sen jälkeen kyllä on siinä huippu huono istuin. Tietysti kaikki kehuvat omaa autoaan mutta ei minun tarvitse ainakaan merkkiä vaihtaa. Olimme tässä Uuden 9-5: n ensi esittelyssä, mutta se ei kuulu meikäläisen hintaluokkaan . Varustetaso on jo sellainen että enempää ei voi vaatia.


    • Ole paljoo parempi, kuin vanha pollari-Saappi.

    • Ei huulenheitto mitään ratkaise, se kuuluu politiikkaan. Asiat keskustellaan asiakielellä. Jos autossa on vikaa, se on vika, ja jos se on merkittävä, se maksaa. Kaikissa merkeissä, vai

    • 4 v mennyt alfa 156 2.0 jts:llä näin: -kuskin puolen etu laakeri.-vaseen ylätuki. 6 polttimoa (kaikki edestä, nyt kun on alkuperäiset ei yhtään 13kk). Mahtava vehje vetää missä vaan. Serkul suopi ja kehuu sitä (entinen alfa v6 kaveri) 9-3 kiinoistaisi hommata 2 autox ton v 40 vulvan tilalle. Oma mielipiteeni on: -ulkonäkö jees - turhia s nippeleitä riittävästi - kuvissa yleinen laatu paremman näköistä kun demmeis - kori ei juurikaan vanhan näkoinen - t. entinen saab merkkiluokkainen. Laittakaas ajatuksia! Saksan trapanttien laatuun mulla ei ole enää rahaa / mielenkiintoa???!!!??!!

    • No mulla on -08 diesel ja hyvin tehdyltä se vaikuttaa. TTiD on pihi, matka-ajossa 5 litraa ja sekalaisessa pyörityksessä 6,5. Mukava moottori, kun vääntää niin hyvin. Luja ja viaton ainakin mulla.

    • 9-3 oli neljänneksi vähävikaisin auto A-katsastuksen viimeisimmässä katsastus tilastossa. Laatua siis myös kestävyydeltään :)

      • 9-3 farkku vm 2011, 1.9TTiD4 (130hp) - vähällä menee kun keskikulutus 4.8l/100km. Ajot pk-seudulla.


    • Ei suurempia ongelmia, alle 7l pääsee kevyesti, maantiellä 6l pintaan.
      Onhan noissa omat tyyppivikansa, mutta ei mitään hälyyttävää, missä autossa ei olisi vikoja??

    • Kyllä on niin paljon paskaa ja ylistystä nahkahousujen viimeisiin kostoihin ja saabbeihin ja kaikkiin että huh. Mihin tässä enää uskoo? Paras kun pistää netin kiinni ja miettii omassa päässä mitä tahtoo, jos on taitoa korjata auto itse, niin voi ostaa ihan minkä tahtoo, uudemmissa saa vain olla useasti sähköinsinööri että ymmärtää niiden päälle. Itse olen volvo ja saabbifani, mutten silti ole sokea kahden merkin, en edes yhden merkin kannattaja. Loppujenlopuksi kaikki autot joskus on kaupan hyllyllä kurkkupurkin kylkenä...

      • Volvot ja Saabit vaan on siinä alkuperäisessä käytössä pisimpään;D


      • nii ja remmi ahdettu 2002mallinen mersu


    • Olen ajanut Saab 9-3 HB, 2,0 t pari vuotta. Hiton hyvä talviauto. Nyt jakopään ketju vähän "rolisee". Onko kenelläkään tietoa siitä, että niitä olisi katkennut?
      Vaihto olisi isotöinen=arvokas.
      Mittarilukema n. 177 tkm.

      • siten että uus ketju liitettiin vanhaan ja pyöritettiin paikalleen toki jako piti lukita.


      • 3sataa tuhatta noin keski ikä jos rolisee niin käykö motti muuten tasaisesti onko veto pois tarvitseeko muita säätöjä joskus mutta harvoin happitunistin voi olla syy ehkä?jos valtavaa kilinää pitää niin seis koko toosa


    • Itse olen ajanut Saab 2.0t vm 2000. Ostin tuon jo 2007 ja kilometrejä tällä hetkellä on 342tkm. Tämä yksilö on ainakin ollut erittäin vähä vikainen, tietysti jotain pientä kulutusosaa on laitettu. Huollot tietysti tehty ajallaan.
      Mutta olen harkinnut että vaihtaisin tuohon uudempi koppaiseen 9-3 malliin. Onko noissa ollut vikoja kuinka, kannattaako vaihtaa 2.0t malliin jossa tehoa 175hv?

      Kiitoksia vastauksistanne.

      • Ja vielä piti kysyä että onnistuuko tuohon uudempaan malliin vaihtaa soitin?


      • Baas mennen kirjoitti:

        Ja vielä piti kysyä että onnistuuko tuohon uudempaan malliin vaihtaa soitin?

        Tarkoitat siis 93SS 2.0t?? Siihen ei onnistu vaihtaan soitinta mitään tarvike mallia käyttämällä tai vanhemmasta 9-3 mallista. Audion tasoa pystyy vain kyseisen mallin soittimella parantaan ja sekin astetta ylemmäksi eli seuraavaan malliin mitä on ollut tarjolla että siinä mielessä se on hankala.



    • Mikä se semmoinen merkkivalo on siinä bensamittarin alla muistuttais niinkö moottorin kuvaa?

      • Se on kehoitus :Mene korjaamolle,moottorissa vikaa.


    • Tänään katsastettu.180000.Ajettu SAAB 9-3 TID I.9 VEKTOR 150 HP.
      Ei mitään huomauttamista.Sport alusta tehdastekoinen.Jos volvo mersu audi bmv
      saman tasoinen ajaisin niillä.
      Vedä hörhö johtopäätös?

    • En ole aikaisemmin käynyt näillä sivuilla kuin nyt kesän aikana. On niin lapsellista juttua joukossa että ihmetyttää, voi hyvänen aika. Haen täältä asiaa enkä lasten lörpötyksiä. Meillä on -98 mallinen Saab 9-3, aj. 160000 km eikä juuri ole mitään muuta tarvinnut laittaa kuin kerran ruostesuojaus, jarrulevyt sekä palat, urahihna nyt kesällä ja pakoputki. Tyytyväinen kaikin puolin. On ollut muitakin 46 vuoden ajokortin aikana.

    • Hyvin menee biopower 9³ jäteviinalla

      • Sama täällä, hyvin pelittää ja matka-ajossa kulutus 8 l/100km paikkeilla. Litrahinta eilen ST1:llä1,089 €/l.


    • minulla 9-3 vm2006 ajettu 90 000 km ensimmäinen vika tuli tänään, kuskin puoleinen lasinnostin alkoi temppuileen. Joten ei minusta hirveesti voi saabia moittia!!

    • Mulla on ollut 9-6 pari kappaletta molemmila ajoin n. 300 tuhatta toinen meni lunastukseen kolarin vuoksi ja toisen vaihdoin Subaruun. Myöhemmin hankin vajaa 200 tuhatta ajetun 900:n jolla ajelin hieman alle 400 tuhatta, jonka jälkeen hankin
      9-3 HB tdi vm.99, jolla oli ajettu runsas 150 tuhatta ja ensimmäisen kerran auto ei lähtenyt käyntiin, kun mittarissa oli 480 tuhatta, Jonka jälkeen vaihdoin vm.08 9-3 tdi:hin. Voinen todeta, että ainoa automerkki mikä on kestänyt ajoani suuremmitta ongelmitta ja vähillä huolloilla. Vikoja noissa oli: 96:sta vapaakytkin alkoi temppuila loppuaikoina, 9satasen jäähdytys rupes lopuksi vähän tökkimään ja 9-3 HB SIDistä häipyi pixelit tossa alta 400tuhannen.
      Siinä ne suurimmat murheet.

      • Kuis tuoa vm 08 9-3tdi on pelittänyt ja paljonko km mittarissa ? Onko mielestäsi laatu yhtä hyvää kuin vanhemmissa Saabeissa ?


    • Tässä kaikille wannabe Saabisteille. Oikean Saabin teko loppui jo 90-luvulla. Viimeiset olivat 900 ja 9000 sarja jotka oikeasti sisälsivät ruotsalaisten omaa tekniikkaa. Sama homma Volvon kanssa. 900-sarja viimeinen oikea Volvo jossa kone oikein päin ja takapotku.

      Nämä 9-3, 9-5 ovat vielä kuitenkin autoja verrattuna ranskalaisiin ja saksalaisiin peleihin. Tehoakin löytyy enemmän. Käytännöllisyys säilynyt aika hyvin vanhoihin versioihin, erityisesti 9-3 suuri takaluukku.

      Saab on kuitenkin aina uusia Volvoja parempi sillä ketjukone on käyttäjäystävällinen ratkaisu. Saabit kuluttavat yleensä vähemmän, mutta tehoa löytyy 2.0 koneesta helposti 170hevosta vieläpä verraten kevyestä korista.

      Uudet autot on käytännössä aina leluja oli merkki mikä tahansa. Siihen tulokseen olen tullut. Metalli on vaihtunut muoviin vuosituhannen vaihteessa.

    • Saab 9-3 -02 ei käynnisty

      Saabiilla ajettu viimeksi viime lauantaina. Tiistaina auto ei hievahdakkaan, seuraavat ominaisuudet:
      - millään kolmesta avaimesta ei voi keskuslukitusta avata eikä valot vilkahda, vain vasen etuovi avautuu fyysisesti avaimella, takaluukku ei avaudu. Virtalukosta käännettäessä palavat himmeästi käsijarru ja öljynpaine valot. Toisesta autosta otettiin akkuun virtaa - ei vaikutusta. Olisiko vika ajonestossa, avaimen koodauksessa, sulakkeissa vai missä? Pitääkö hinata korjaamolle?

      • Mielestäni ongelma on oireista pääteltynä siellä akkupuolella. Akku on ilmeisesti jäätynyt tyhjänä täyteen oikosulkuun jolloin apukaapeleillakaan ei auton järjestelmään syntynyt oikeata jännitettä.

        Turha alkaa miettiä ajonestoa tai avaimen koodausta jos merkkivalot vain hehkuvat. Aloittaisin akunkenkien irroituksella, puhdistamisella ja uudelleen kiinnittämisellä. Jos vaiva tuli tyhjästä ilman oireilua etukäteen niin kyllä akku tai sen navat on todennäköinen syy. Takaluukun aukeamattomuus vahvistaa kantaani. Lukon solenoidi kun vaatii virtaa paljon esim.lamppuja enemmän.

        Onneksi akku on tarjolla helpossa paikassa. Akun kimppuun vaan. Itse olen tänä vuonnakin kohdannut 2kpl 2002 Saabia joissa oli vielä alkuperäinen akku. Ei ihme, että oli vaihdon aika.


    • Kiitos hyvästä vinkistä 'matulan haamulle'. Täytyy kokeilla ja putsata akun navat.

      • Ei auta, ota kaapelit akusta irti ja anna lisävirtaa suoraan kaapeleihin tai vaihtoehtoisesti hae uusi akku, se on oikosulussa.


    • Saab on kunnon pirssi.. Joka ei kymmentä vie, ei sataa kulje.. ja jos kulkee niin se ei ole Auto!

      • saabini seisoi 3kk pakkaset. Naapuri epäili käyntiinlähtöä. En veivannut vm.89 tärähti hti käyntiin ja menoksi. Ei vaivannut mikäänvm.89 900i 16v ei kat. Tosi hyvä peli jo 12 vuotta. Paras auto sitten 96 tehdasviritetyn pikkusaabin ja MB E 230-ei nniihin voi edes verrata. Mahtava auto kaikin puolin. Nimimerkki saabiin hurahtanut!


    • Virtalukot ei kestä, lämppärin nupit jää käteen, alustaan kerran vuodessa niveliä/puslia uusittava, ja posketon polttoaineen kulutus, muuten hyviä pelejä !

      • Noin 7 vuotta ajettu, ilman yhtäkään noista vioista, että se siittä sitten.


    • Saab 9-3 SC linear automaatti 1.8t. Ajettu 123000km. Ainoat vaihdetut osat ovat olleet ulkolämpötilan anturi ja koiranluut eteen. Käytännössä määräaikaishuollot ovat riittäneet ja nekin ovat edullisia.

      Sen sijaan kävin etsimässä uutta vaihdokkia vaihtelun vuoksi. Koeajoin 5 VAG-konsernin tuotetta (kilometri 100 000 - 150 000km välillä). Kaikissa sama moottori 2.0T FSI (Skoda RS x2 man, A3 DSG, A4 Quattro Tiptr ja A4 normietuveto Man). Yhtä lukuunottamatta kaikkien moottorit raksuttivat tyhjäkäynnillä kuin dieselit, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Ei herätä luottamusta moottoriin. Vaihteistojen osalta DSG on toimiessaan aivan hurmaava, mutta en uskalla sellaista hankkia luettuani sen vioista. Eli se siitä VAG -konsernin laadusta. En ymmärrä, miten ihmiset vuodesta toiseen hankkivat näitä - vai onko se usko parempaan huomiseen "ei se minun kohdalle osu".

      Autoja on monia ja niin on mielipiteitäkin. Itse vaihdan nyt Saabini vain vaihtelun vuoksi toiseen merkkiin. Palaan takasini, jos juuri käynnistetyltä linjastolta tulee ulos jotakin mielenkiintoista. Sillä välin kokeilen muita paitsi VAG -tuotteita.

    • Vanhassa vara parempi, Saab 9-3 2010-12 ovat todella hyviä autoja pienemmillä päästöillä. Suosittelen.

    • Pysykää poissa palstalta, ellei ole mitään hyvää sanomista MAALIMAN (sic!) parhaasta autosta. Huomenaa ostan, ootas, kuudennen Saabin. Aina suht. vähällä rahalla ostettu, ja vielä pienemällä summalla huollettu.

    • Täällä pers'aukiset jannut kehuvat nettiauton vanhoja raatoja. Itse en uskaltaisi poikasten kieseillä lähteä R-kioskia kauemmaksi. Katsokaa vaikka 900 Saabin törmäystestin tuloksia! Autoliiton sivuilta löytyy kaikki merkit. Yllättykää.


      • Koeta hommata ajokokemusta vaekka omallapellolla ja ja suunnittele r-kiskan reitti etukätteen.Sitte vuan oikein rauhalisesti vaekka vänkärin puole ratas männöö vähä jo pitki ravvii nii kyll sie siit viel seleviit SUAB ei oo ikkää jättän tielle. vuojest,1977-2014 ....8 SAABIA


    • Törmäystesteillä ei ole mitään virkaa. Oikeauskoiset saabistit tietävät että on vain yksi ainoa Jumala: Saab.

    • Sekunda Opelihan saappi on ollu jo monet vuodet. Entisenä opel/saab mekanikkona vielä tiedän nämä saappejaan kehuvat klubi runkkarit. Oikeita saappeja oo tehty vuosiin, eli heti kun GM tuli peliin mukaan niin kaikki meni päin vittua.

      • T
        Vitun runkkari saatana. Sää et mitään autoista. Suksi vittuun täältä, perkele.


      • NII JUST...mäki entisenä vaa ku ois pitäny ....e vaa viitti......


      • mitä pyydetään samanikäisistä opeleista vs saabeista muista tehot.


    • Bensaa 7.6 L . Varma peli..jo 20v saabistina

    • mul on 9-3 ollut vuodesta 04 lähtien mutta aloin retuuttaa autoa vasta vuonna 2010 on kyl maailman ihanin auto!!!!

    • Bemarit ja audit on menettäny merkityksesä paremman luokan autoina kun lippispäiset nulikat ostelee osarilla niitä.sit ei pystytä maksamaan ja setä hakee pois auton.näin se on.siks ajan saabilla mieluummin kuin em. koonjatkeilla.

    • Tänään tuli 433tkm täyteen ja hyvin toimii. Montas kilometriä niillä kiinanpommeilla oli se joku jakoremmin vaihto:)

    • Ihan ok

    • osta saabi,kohtuu hinnalla saa hyvän auton,jos ei maanantai kappale,niin vitusti kilometreja edessä ilman murheita,mut kuuntele turbo,ei isompaa vinkumista saa olla,ja testiajossa kaasupohjaan ,jos turbossa vikaa ,ei anna tehoja niin kun pitää,tai jos katkasee bensan syötön,sillon liikaa ahtopainetta,vika hukkaportissa,muuten koneet kestää satoja tuhansia,ninku 99,900 saabit,vaikka gm saab nii kyllä saab teki omat jutut kestävyydelle,ilmankos gmän kans ei oikeen sujunu,gm ois menny konkkaan ilman valtion apua,sillon saab sai lähteä

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      246
      5500
    2. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      79
      3753
    3. Kokoomuspoliitikko Pauliina Valkovirta nolasi

      itsensä pahanpäiväisesti eilisessä valtuustokokouksessa vaatiessaan sivukylien koulujen lakkauttamista. Tuntui ,että hän ei tajua ollenkaan kyläkouluj
      Haapavesi
      40
      615
    4. Haavisto aikoo jatkaa

      ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      66
      614
    5. Maisa perhelomalla Levillä

      Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      55
      578