Tutustuin kivaan mieheen työpaikalla, sinkku ja mukava, vähän sulkeutunut, ei paljon itsestään kertonut. Sitä vähän ihmettelin, kun muuten oli selväpäinen ja ok. Yhden työpäivän jälkeen hän pyysi minut kahville kotiinsa ja lähtiessä halailimme, se johti enempäänkin. Hän ei käyttänyt kondomia, kun ei sellaista ollut. Olin naiivi, itselläni ei ollut ehkäisyä, kun olin ollut jo vuoden yksin. Pamahdin raskaaksi. En halunnut aborttia. Mies ei suostu keskustelemaan mistään, eikä halua vapaaehtoisesti tunnustaa isyyttään. Sain selville, että hän on vanhollislestadiolainen. Kovin olikin kokematon rakastaja, innokas kyllä.
Tuntuu tosi pahalta, kun hän haluaa unohtaa minut, kuin minua ei olisi ollutkaan. Eihän vastuu minun yksin ole. Olen kolmannella kuukaudella, kaikki mennyt ok.
Miten vl miehet näissa asioissa ajattelee. Onko syy nyt yksin minun?
Epätietoinen ja -toivoinenkin.
Sain lapsen ( au )
40
3646
Vastaukset
- ei ole vielä syntynyt
sama tuleva äityli (mahdollisesti yksinhuoltaja)
- palstan
satusetältä, eikä usko Erkkikään.
- satusetiä monenlaisia
Minun kohdalle sattui tällainen.
- Kempelainen
ei poika ole oikein uskomassa,,
Erkki.
- harjaantunut silmä.
Yösatuko?
- lapsi....!
Että sellainen yö tai paremminkin iltayö.
- Kempelainen
ei oikein hallinnut niitä hommia, mutta innokas.
Mistä sitä oppia olis saanut, kun ei ole RTY;llä valistusta tekniikasta.
- on kaikkialla
Tähän voisin kyllä sanoa, että eivät ne vl-miehet ainoita tällaisia ole, vaan näitä miehiä on maailma pullollaan! Mutta kyllä te yhtä syyllisiä molemmat olette jos olette yhteistuumin sänkyhommiin ryhtyneet.
Tsemppiä sinulle, raskausaika minulle ilman miestä olisi varmasti mahdoton, joten ihailen sinua!- jos mahdoton
>>>Tsemppiä sinulle, raskausaika minulle ilman miestä olisi varmasti mahdoton, joten ihailen sinua! >>>>
- Emmalia.
Oli vl? Kyllähän hänen on täytynyt olla perillä siitä opista, että lapset ovat Jumalan lahja, ja jokainen lapsi otetaan vastaan mitä annetaan.
Ei ehkä sittenkään ollut vl, jos ei ollut valmis ottamaan vastaan kaikkia lapsia mitä Jumala antaa?- Mutta haluaa uskovaisen vaimon
Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa. En ole kuulemma sellainen ja hän ei halua olla minun kanssa enempää tekemisissä. Olen kysynyt myös entä lapsi, mutta se on hänelle jotenkin liikaa. Olen itse 23 v ja hän 24 v.
- Hänmiehen veli
Mutta haluaa uskovaisen vaimon kirjoitti:
Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa. En ole kuulemma sellainen ja hän ei halua olla minun kanssa enempää tekemisissä. Olen kysynyt myös entä lapsi, mutta se on hänelle jotenkin liikaa. Olen itse 23 v ja hän 24 v.
"Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa."
Haha, tarinasi vuotaa kuin seula :-) - Miksi syytät?
Hänmiehen veli kirjoitti:
"Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa."
Haha, tarinasi vuotaa kuin seula :-)Mitä muuta voin sanoa kuin mitä hän on itse sanonut niinä harvoina kertoina, kun on suostunut jotain sanomaan?
- Emmalia.
Mutta haluaa uskovaisen vaimon kirjoitti:
"Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa"
Toteutuu, kun vain sinä jaksat uskoa ja luottaa sihen, että Jumala on kaikkivaltias taivaan ja maan luoja. Jos sinä uskot, niin ehkä tämä vl-mies todellakin saa itsellen uskovaisen vaimon ja lapsen.
Rukoile rakkautesi puolesta jos tämän miehen haluat lapsellsesi isäksi! - tai keskustella?
Emmalia. kirjoitti:
"Hän on sanonut, että koko asia oli erehdys, ja hän haluaa uskovaisen vaimon ja perheen Jumalan lapsen kanssa"
Toteutuu, kun vain sinä jaksat uskoa ja luottaa sihen, että Jumala on kaikkivaltias taivaan ja maan luoja. Jos sinä uskot, niin ehkä tämä vl-mies todellakin saa itsellen uskovaisen vaimon ja lapsen.
Rukoile rakkautesi puolesta jos tämän miehen haluat lapsellsesi isäksi!Kun nämä asiat ovat minulle aivan uusia. Haluaisin kyllä lapselleni isän, mutta en sellaista, joka on kuin seinä eikä halua edes puhua?!
- Emmalia.
tai keskustella? kirjoitti:
Kun nämä asiat ovat minulle aivan uusia. Haluaisin kyllä lapselleni isän, mutta en sellaista, joka on kuin seinä eikä halua edes puhua?!
"Kenen kanssa voin rukoilla
tai keskustella?"
Toista ihmistä. Eikö Raamatussakin sanota, että sulje ovesi, ja rukoile (en siis tiedä sanamuotoa, kun en muist miten se meni).
"Haluaisin kyllä lapselleni isän, mutta en sellaista, joka on kuin seinä eikä halua edes puhua?!"
No jos Jumala puutuu peliin, niin se saa ihmisenkin muuttumaan. Maallinen katsos ei ole samaa, kun se minkä vain Jumala voi antaa. Me ihmiset voimme valita myös väärin, mutta Jumala valitsee aina oikein, ja ehkä siksi juuri lapsikin on saannut alkunsa? - on elämänsa ansainnut
Emmalia. kirjoitti:
tai keskustella?"
Toista ihmistä. Eikö Raamatussakin sanota, että sulje ovesi, ja rukoile (en siis tiedä sanamuotoa, kun en muist miten se meni).
"Haluaisin kyllä lapselleni isän, mutta en sellaista, joka on kuin seinä eikä halua edes puhua?!"
No jos Jumala puutuu peliin, niin se saa ihmisenkin muuttumaan. Maallinen katsos ei ole samaa, kun se minkä vain Jumala voi antaa. Me ihmiset voimme valita myös väärin, mutta Jumala valitsee aina oikein, ja ehkä siksi juuri lapsikin on saannut alkunsa?Haluan tarjota lapselle ainakin äidin, jos isä ei halua kuin sen siemenantajan aseman. Surettaa vain etukäteen ja kun tunteet ovat muutenkin niin herkässä. Ainakin mun vanhemmat ovat luvanneet tukea minua.
Emmalia. kirjoitti:
tai keskustella?"
No jos Jumala puutuu peliin, niin se saa ihmisenkin muuttumaan. Maallinen katsos ei ole samaa, kun se minkä vain Jumala voi antaa. Me ihmiset voimme valita myös väärin, mutta Jumala valitsee aina oikein, ja ehkä siksi juuri lapsikin on saannut alkunsa?Matteuksen evankeliumi:
6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.- asiaa tunteva..........
Kun nämä asiat ovat minulle aivan uusia. Haluaisin kyllä lapselleni isän, mutta en sellaista, joka on kuin seinä eikä halua edes puhua?!
Kyllä minä sinua uskon että näin on tosiaan käynyt. Jos et tiedä ennestään vl-liikkeestä mitään, olet vali´tetavasti joutunut tässä tietämättäsi uhriksi. Vl-liikkeessä seksuaalisuus on tabu.Kaikki esiaviolliseen seksiin itsetyydytyksineen on kiellettyä. Niinpä seksuaalisuuteen kasvetaan vähän erilailla kuin "valtaväestön" keskuudessa. Vl:ää voidaan pitää eräänlaisena etnisenä ryhmänä. Kuitenkin seksuaaliset himot on ihan samat kuin muillakin ihmisillä. Niinpä se että tämä poika on sattunut hurahtamaan niinkin suureen syntiin ja tabuun kun esiaviolliseen seksiin on valtava häpeä hänelle ja hänen suvulleen. Samanlailla kun muslimeilla. Kyllä muslimimiehillekin klpaa seksi "vääräuskoisten" kanssa mutta siihen se sitten jääkin. Vaimo otetaan omasta porukasta.
Yksinkertaisesti miehelle tähän esiaviolliseen seksiin hurahtaminen on niin hirveä häpeä suvun takia, ettei hän halua uskoa sinun ja lapsen olemassaoloon. Nämä asiat täytyy sulkea pois mielestä koska silloin niitä "ei ikäänkuin ole olemassakaan".
Mutta varmaa on että mies kärsii, sinä kärsit ja lapsi kärsii ja loppujen lopuksi miehen pitäisi kuitenkin kantaa vastuunsa. Mutta kaikki miehet vaan ei pysty. Häpeä voi olla liian suuri.
Apua voit kyllä saada muulta. Toivoisi että miehen vanhemmat patistaisi pojan vastuuseen. Näin olen joskus kuullut jopa vl-vanhempien joskus tehneen. - Kempelainen
Hänmiehen veli kirjoitti:
Haha, tarinasi vuotaa kuin seula :-)ei ollut oikein uskomassa, eikä oikeasti jumalan lapsi, vaan jonkun VL;n vain...
- Kempelainen
Herra Jeesus ja Pyhä Henki näytti sinulle mitä porukkaa tämä VL on. Usko kerrankin johdatukseen.
Ole onnellinen ja pysy erossa heistä.
Ajattele mitä sinulla oli Hänen piikanaan, aina paksuna ja ukko huoltoasemalla, omatuntosi viedään seurakuntaan.
Sana sanoo >> Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana! On kirjoitettu: 'Herraa, Jumalaasi, sinun tulee kunnioittaa ja ainoastaan häntä palvella.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät, huorientekijät, lahkolaiset?? Olisiko hauska olla siinä vieressä.
Tälläisiä he ovat, kuten huomaat. ( Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta )
- rhese
Olit kuitenkin jonkun muhamatin kanssa,
ja nyt haluat jonkun suomalaismiehen maksavan
huvit korkoineen.- väittää, kun pitäis tunnustuu
Tsemppiä sulle tuleva äiti, nämä muhametiläiset ovat vain kateellisia, mahoja itse, eikä edes nouse kunnolla. Niin ovat mammanpoikia!
- totuuskomission
juttuasi vain yökyöpelin unelmana.
Ja syy on yksin omaan sinun, omenaasi on turha tyrkyttää. Tiedät tämän.- sinunkin kurkussasi
koko ajan. Siellä oikein sovinistisika. Possu ja taas mies, jonka peli ei toimi eikä ojennu. Sitten vielä odottaa, että joku ojestaisi omenan, Ei oo eikä tuu! Sääli että sun kaltaisia miehenpoloja onkaan, pikkukalle....
- SANANSAATTAJA 10
Ei ole omakohtaista kokemusta kyseisen uskonsuunnan miesten ajattelusta, mutta luulisin
asianosaisen miehen tuntevan häpeää, mutta varma
ei voi olla, sillä ihmisem luonto on monesti
oikukas.
Mies pitää laittaa kantamaan asiasta vähintään se
vastuu, mitä laki edellyttää, ja siihen ei tarvitse kysyä hänen suostumustaan.
Sosiaalitoimistoon yhteyttä, niin sieltä kyllä
neuvotaan kuinka miehen saa kirjattua isäksi, niin sen jälkeen hän ei pysty väistämään vähimmäisvelvotteitaan, kuten esim. elatusmaksua,
ja lapsella on mahdollisuus saada perintö isältään kuolemantapauksen sattuessa.
Ei mikään ole mahdotonta; miehestä voi tulla
tulevaisuudessa kelpo isä, vaikka nyt on vastahankainen; aikaa tuohon saattaa mennä jopa
vuosikymmeniä, mutta silti se voi toteutua.
Olit viisas, kun et halunnut aborttia, sillä se
on murha, koska syntymätön lapsi on yhtälailla
ihminen, kuin syntynyt.
Koska olen uskova, ja ainakin yritän palvella
Jumalaa, niin kehoitan sinua tutustumaan kristinuskoon, ja nopeimmin se onnistuu, jos sinulla on kirjahyllyssäsi raamattu; ryhdy
tuolloin lukemaan sitä, aloittaen uudesta testamentistä vilpittömän etsivällä mielellä, niin löydät vastauksia, ja avun Jeesukselta,
joka lopulta on kaikkein kykenevin auttamaan sinua kaikissa ongelmissa.
Voit lukea minunkin tekstejä uskonnot ja uskomukset palstalla; niistäkin voi olla hyötyä,
sillä hyvin harvoin kirjoitan pieleen. Tunnistat
ne nimimerkistäni. - piirittänyt yksi vl mies
Olen varoittanut, että älä ala millekään, kun tiedän, että se hyvä vaimo otetaan sitten seurakunnasta. Onneksi kaverini uskoi minua.
- vl-tyttönen
Ehkä hän ei kehtaa myöntää asiaa, jos kaikki kuulee siitä, niin nolo asia hänelle..
Olisi kyllä hyvä myöntää asia.
Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja tsemppiä!! - ja kiistää kaiken
vl-tyttönen kirjoitti:
Ehkä hän ei kehtaa myöntää asiaa, jos kaikki kuulee siitä, niin nolo asia hänelle..
Olisi kyllä hyvä myöntää asia.
Toivottavasti saatte asiat kuntoon ja tsemppiä!!tsemppiä sulle. Mene suroihin ja kerro kaikille saat edes lakisääteiset elarit. Mutta tätä en hyväksy että verrataan johonkin juoppojuhliin http://worsa.typepad.fi/vorsacity/2008/07/holjat-forssala.html
- lapsen syntymän jälkeen
ja kiistää kaiken kirjoitti:
tsemppiä sulle. Mene suroihin ja kerro kaikille saat edes lakisääteiset elarit. Mutta tätä en hyväksy että verrataan johonkin juoppojuhliin http://worsa.typepad.fi/vorsacity/2008/07/holjat-forssala.html
lastenvalvojalle! Kyllä mies saadaan isyystestiin vaikka poliisin hakemana. Uskovaiset miehet ovat usein tämän miehen kaltaisia kaksinaismoralisteja.
- veeällä
ei ole syy yksin sinun vaan teidän yhteinen, onhan hän isä. oli vl tai ei niin olisi hyvä jos hän tunnustaisi.
tsemppiä paljon :) - oli suhde
varattuun vl-mieheen.
Hänen vakaa periaate oli, että jos nyt "vahinko" käy, niin sitten pikaisesti lääkärille, hän maksaa... ei käynyt, kun ehkäisystä huolehdittiin.
Eli en hetkeäkään epäile kirjoitustasi. Ja tuskin aidot vl:kään, eivät vaan uskalla myöntää, että niin se maa makaa heidänkin joukossaan, vaikka ovatkin "Jumalan valittu joukko".... ainakin omasta mielestään....
Juu, ei kestänyt meidänkään suhde kauan,kun se oli, mitä oli... teennäistä, tietysti väärinkin ja kaiken lisäksi ollakseen aikuinen, minua jokusia vuosia vanhempi ja "kokenut", niin ei silti tajunnut todellisen hellyyden ja läheisyyden päälle yhtään mitään, suorastaan vaivaantui, kun menin "homman" jälkeen kainaloon, kiire nousta pois tuli heti.- Markus K
Tuskin mies uskovainen oli. Uskovainen mies ei taatusti petä vaimoaan kaltaisesi "seikkailijan" seurassa. En tunne ketään vanhoillislestadiolaista (siis oikeasti) perheenisää joka lähtisi toisen naisen kelkkaan. Juttusi on täysin epäuskottava. Mihin pyrit valehtelemalla täällä? Sairasta!
- joops.
Markus K kirjoitti:
Tuskin mies uskovainen oli. Uskovainen mies ei taatusti petä vaimoaan kaltaisesi "seikkailijan" seurassa. En tunne ketään vanhoillislestadiolaista (siis oikeasti) perheenisää joka lähtisi toisen naisen kelkkaan. Juttusi on täysin epäuskottava. Mihin pyrit valehtelemalla täällä? Sairasta!
Et taida sitten (ihan oikeasti) kovin montaa vl-miestä tuntea?
Miksi valehdella moisesta päivänselvästä asiasta. - Kempelainen
Markus K kirjoitti:
jotka maksivta aina talon emännän sängyssä ja mies nukkui muualla, jopa saunassa.
Diitä johtuu, että -60/-70 luvun Vl perheissä oli "erinäköisä ja älysiä" lapsia.
Miten tämän selität, eikö saarnamiehet olleet oikein uskomassa, kuten Oulunsalolainen puhja, 8 AU lasta ja kotona melkein 20 kpl?? Huh, huh. - sisäisestä uskostaan
Markus K kirjoitti:
mutta ainakin seuroissa kävi joka sunnuntai ja sai syntinsä anteeksi.... eri asia, kertoiko syntiensä laatua.
Kuten todettu, vl:ien on vaikea myöntää tällaisia tapauksia joukossaan tapahtuvaksi, mutta ei mahda mitään, että ihmisiä himoinenne tekin vaan olette, virheinenne kaikkineen.
Ja mitäs luulet, tuleeko joku julkisesti mainostamaan, että käyn vieraissa naisissa???
No ei taatusti tule, ehkäpä johtuu siitä, ettet tunne ketään, joka seikkailisi ja lähtisi vieraan naisen kelkkaan....
Sairasta on teidän oma ajatusmaailmanne, koska ette osaa ajatella asioita kuin musta-valkoisesti tyyliin: ei me, mutta ne muut...
Tai vaihtoehtoisesti: vain me, ei muut....
Tilanteesta riippuen!!
- tökkii
- Tavallinen tallaaja
Miehestä ei ole kantamaan vastuuta....
Toisaalta, ei varmasti ensimmäinen tapaus ja tuskin viimeinenkään.
Itse seurustelin, rakastin, yhtä vl-miestä, mutta seurustelun aikana kävi selväksi, ettei suhteesta tule mitään, koska ilmoitin, etten tule elämään ihmisten laatimien sääntöjen armoilla eli en tee tusinaa lasta, vaikka todella lapsirakas olenkin.
Hän löysi toisen naisen vielä yhdessä olomme aikana... arvatenkin omiensa joukosta. - Kirjoitat liian sujuvasti
ja tunteettomasti.
- oli usko mikä tahansa
Hei. Älä anna miehen mennä kuin koiraveräjästä. marssi eteen ja vaadi keskustelemaan asiasta.
Itse Olen ollut samassa tilanteessa kylläkin sillä erotuksella, että päädyimme molemmat siihen vaihtoehtoon että raskaudenkeskeytys oli ainut ja oikea vaihtoehto. Halusin isän lapselleni, mutta mies ei ollut valmis. Hän vl. minä en. Ja hyvät ihmiset. Kyllä tuolla yöelämässä on juhlimassa monia nuoria VL:iä. Ei sitä kaikkea tarvi vanhemmilleen kertoa mitä milloinkin tekee. Ps.en ole katkera tapahtuneesta. Edelleen olemme yhteyksissä ja jopa voisi sanoa että ystäviä.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935357
- 564161
- 252249
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282128Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011