Mitä mieltä

olet Paavalista?

Oliko hän Jumalan asialla? Puhuiko Paavali samoista asioista ja samallatavalla kuin Jeesus.

Oliko Paavali täydellinen, vai epätäydellinen, vai mikä hän oli?

7

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika.tuntureilta

• amadiini

olisi jonkun muun asialla kuin Jumalan ja jos hän opettaisi jotain muuta kuin mitä Jeesus opetti, osoittautuisi Raamattu tavalliseksi "musta tuntuu"-kirjaksi.

Vaikka Paavali oli yhtä heikko ja vajavainen kuin me muutkin, kirjoitti ja opetti hän Pyhän Hengen johtamana, ei omia sanojaan.

Jos joku oikeasti osoittaa, että Raamatussa on oikeita ristiriitaisuuksia (ei siis ihmisen itse keksimiä tai käännösvirheitä) on Raamattua sen jälkeen turha lukea ja siihen uskoa. Mutta minä kyllä tiedän, että Raamattu on kokonaan Jumalan Sanaa, ei ihmisen ja siksi luotettavaa alusta loppuun.

• oikein kirjoitat

ja tiedät. Raamatussa ei ole yhtäkään ristiriitaa, mutta uskottomille se on niitä täynnä, sillä heille Raamattu ei aukene, sillä Jumalan Sanan aukaisee vain Pyhä Henki.

Paavali on Jeesuksen valjastama ja puhuu samoja asioita, mitä Jeesus puhuu, mutta varsinkin Paavalin kirjeitä vääristellään uskottomien toimesta, sillä heille Paavalin kirjeet ovat aivan käsittämättömiä ja jäävät käsittämättömiksi, mutta uskovaisille Paavalin kirjeet ovat hengellisesti kasvattavia ja siksi erityisen tärkeitä ja rakkaita.

• Entiteetti
        oikein kirjoitat kirjoitti:

ja tiedät. Raamatussa ei ole yhtäkään ristiriitaa, mutta uskottomille se on niitä täynnä, sillä heille Raamattu ei aukene, sillä Jumalan Sanan aukaisee vain Pyhä Henki.

Paavali on Jeesuksen valjastama ja puhuu samoja asioita, mitä Jeesus puhuu, mutta varsinkin Paavalin kirjeitä vääristellään uskottomien toimesta, sillä heille Paavalin kirjeet ovat aivan käsittämättömiä ja jäävät käsittämättömiksi, mutta uskovaisille Paavalin kirjeet ovat hengellisesti kasvattavia ja siksi erityisen tärkeitä ja rakkaita.

Paavali, oli moukka.

Hengellisesti kasvattavia ?

"34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa"
        1 Kori 14:34,35.

Missä Jeesus puhui noin naisten paikasta ?

Onko tämä Sinun Hyvä, oikein kirjoitat, mielestä hieno neuvo ?

"27 Jos sinulla on vaimo, älä pyri hänestä eroon. Jos sinulla ei enää ole vaimoa, älä etsi itsellesi uutta"
        1 Kori taas ja 7:27.

• lihassa kärsimään

paljon, mutta hengessä hän oli vapaa.

Paavali vainosi Jeesuksen opetuslapsia ja silloinhan se on sama asia, että hän vainosi Jeesusta, mutta Jumala tunsi edeltä Paavalin ja valitsi tämän vainoojan pakanain apostoliksi. Eli Paavali on täydellisen ilosanoma tuoja, eli puhui samaa, mitä Jeesuskin.

Apostolien teot 9
      1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
      7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
      8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
      9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
      10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
      11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
      12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
      13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
      16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

• Entiteetti

"Oliko hän Jumalan asialla? "
      Ei.

"Puhuiko Paavali samoista asioista ja samallatavalla kuin Jeesus."
      Ei.

"Oliko Paavali täydellinen, vai epätäydellinen, vai mikä hän oli?"
      Paavali oli moukka.

• Kyllä Paavali oli ihan Jumalan asialla.Paavalihan oli Jeesuksen itsensä "valitsema ase". Sen minkä Paavali puhui ja opetti, Jeesus kyllä allekirjoittaa.
      Paavali oli yhtä epätäydellinen kuin jokainen uskovainen,ainut täydellinen oli ja on Jeesus.
      Mutta epätäydellisinä armahdettuina kelpaamme Jeesukselle,se on sitä suurta Armoa..kiitos Jeesukselle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      110
      9789
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      4982
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4782
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      6
      3251
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2461
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1696
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1506
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      54
      1471
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1424
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1341
    Aihe