olen käsittänyt jostain kutakuinkin niin, että luonnolla olisi hallussaan sellainen ikäänkuin täydellinen esim. sian muotti, jonka avulla luonto luo meille tänne maailmaan siannäköisiä otuksia. Ne eivät ole täysin samanlaisia, mutta niissä on jotain samaa, jonka avulla tunnistamme ne sioiksi. Ne ovat siis ikäänkuin kopioita tuosta muotista. Muotti on täydellinen ja siat eivät.
Olen myöskin käsittänyt tätä palstaa lukiessani, että geenimanipuloijilla olisi vielä täydellisempi muotti tiedossaan. Joten, voisiko joku geenimanipuloijanero selittää minulle miten jaetaan sika atomeihinsa ja kootaan siitä jälleen täsmälleen sama sika? Luontohan ei toimi näin, mutta geenimanipuloijat ilmeisesti kyllä voivat halutessaan... legotpalikat kippoon ja ravistellaan vai kuinka niitä kootaan?
Ps. Olen ehkä vähän hölmö, joten anteeksi jos kysymykseni on typerä ja vanhanaikainen.
Pps. Älkää haukkuko pyydän. En kestä haukkuja.
Taitaa mennä filosofian puolelle
9
1112
Vastaukset
- olla aikaasi edellä
"Joten, voisiko joku geenimanipuloijanero selittää minulle miten jaetaan sika atomeihinsa ja kootaan siitä jälleen täsmälleen sama sika?"
Me emme sitä vielä tiedä.
Jos hiukankin seuraat aikaasi, niin havaitset että asia on kiihkeän tutkimuksen alla.
On meillä jo jonkinlainen aavistus asiasta, ja
lisäselvyyttä saadaan koko ajan.
Ehkä noin v. 2050...2070 asia on jo melko selvä.
Lue täältä sitten.- teleportaatiota ?
siihenkö scifi-visioon olemme matkalla ????....
- olla aikaasi edellä
teleportaatiota ? kirjoitti:
siihenkö scifi-visioon olemme matkalla ????....
joo, mutta en ajatellut nyt ihan noin kirjaimellisesti.
Lähinnä vaan geenitekniikalla kloonausta. - Nimetön
olla aikaasi edellä kirjoitti:
Lähinnä vaan geenitekniikalla kloonausta....ja vieläpä noin lyhyessä ajassa.
- Samoin ajatteleva
olla aikaasi edellä kirjoitti:
Lähinnä vaan geenitekniikalla kloonausta.Kloonaus on yksi tapa yrittää puuttua luonnolle ja evoluutiolle tärkeään "työkaluun" eli muutoksien ja mutaatioiden tuottamiseen.
Muuntuminen on välttämätöntä jotta laji säilyisi ja uudistuisi alati muuntuvassa ympäristössä.
Luonnossa kaikki lajit menevät tasatahtiin eteenpäin ja kehittyvät ympäristön aiheuttaman muutospaineen suuntaan. Erikoisesti nämä paineet kohdistuvat taudinaiheuttajien suunnalta. Virukset kun ovat nopeimmin muuttuvia eliöitä jotka mitä suurimmassa määrin vievät kehitystä eteenpäin muuntuessaan yli lajirajojen kuten esim. lintuinfluenssa.
- chimeric child
Pikku possu saa geeninsä kun isäsika ja äitisika parittelevat.
- mutta..
täytyy vielä sanoa että tuo ensimmäisen viestin ajatus täydellisestä muotistahan liittyy täysin Platonin filosofisiin käsityksiin maailmasta ja taas toisaalta hänen opppilaansa Aristoteleen mielestä mitään täydellistä muottia ei ole. Platonin filosofiahan liittyy enemmän ideoiden maailmaan, kun taas Aristoteles oli enemmänkin luonnonfilosofi joka meni kontilleen maahan tutkimaan ilmiöitä kuten esim. kasveja.
Tai jotain. Näin olen käsittänyt. Vai hä?? - Sika mieheksi
Sialla ei ole sielua.
- luomu-ukko
Monsanton patentoimalla? sialla ei ainakaan ole sielua, mutta ei ole Monsanton johtajilla eikä osakkeenomistajillakaan! Että tasapeli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854012
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353041Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992253Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312008Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271801- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell651743Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501