Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Selluliitti valloitti koko kropan n.vuodessa...

uskomatonta mutta totta

Olen nuori ihminen, 24 vuotias. Olen aikanaan ollut lihava, paino jojonnut jonkin verran vuosien saatossa. Kahvin juonnin aloitin n.2,5 vuotta sitten, en tiedä kuinka paljon se selluliittiin oikeasti vaikuttaa. Syön suht terveellisesti ja liikun.

Aluksi sellua alkoi ilmestyä reisiin. Aluksi etureisiin ja pepun sivuille, nyt sellu on VALEHTELEMATTA riistäytynyt käsistä. Etureisien tilanne on pahempi kuin takareisien, mutta olen kohta pelkkää perunamaata. Käsivarsissa sitä on, samoin kyynärvarsissa. Jopa ranteessani, joka on luinen, on muhkuroita! Voitte siskot kuvitella tämän hädän. En tajua miten se voi levitä tällaista vauhtia ja joka paikkaan.

Onko minulla kohtalotovereita? Tämä alkaa vaikuttaa koko elämään, en kehtaa käyttää kuin pitkähihaisia ja pitkiä housuja. Seksielämä kärsii kun en pysty katsomaan itseäni alasti.

Mistä näin nopea leviäminen voi johtua ja onko tätä mahdollista saada pois koskaan. Äidilläni on vähemmän selluliittia kuin minulla ja hänellä on erittäin epäterveelliset elämäntavat. Pahinta on kun sellu on kipeää. Esim. kävellessä ja jalan tärähtäessä siihen todella sattuu. Lääkärissä (gynegologi ja sisätautilääkäri) olen käynyt, eivät osaa sanoa mitään. Pillereitä en ole syönyt enää 4-5 vuoteen.
Mitä teen väärin?

8

8004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulehdus?

      Sun selluliitti ei kyl kuulosta ihan tavalliselta sellullitilta. Ihme et lääkärit ei sanonu sulle mitään!? Käyppäs uudestaan lääkärissä, ehkäpä sulla on sidekudoksen tulehdus? Käy ihan tavallisella lääkärillä ja pyydä et ne lähettää sut johonkin oikeann paikkaan (ihotautilääkärille tai jollekkin muulle, en tiedä mihin tommonen vaiva kuuluu). Äläkä luovuta jos ne sanoo "en tiie" pistä ne tekee sulle kaikenmaailman testejä!

      • uskomatonta mutta totta

        Kahdesti olen tosiaan lääkärissä käynyt, molemmat lekurit tutkivat juuri jalkani ja totesivat, että onhan tuota paljon nuoreksi ihmiseksi, mutta ei kuulemma ole tulehduksesta kysymys. Tulehdusarvoni ovat ok. Hormonaaliset tekijät gyne sulki pois.

        Selluliittini näyttää aivan normaalilta pahalta selluliitilta, möykkyä ja muhkua. Joka paikka ei ole kipeä jatkuvasti, välillä kipu hellittää. Etenkin pahoihin kuoppakohtiin kuitenkin koskee erittäin helposti. Ja välillä kun se kipu on taas pahaa niin ottaa pähän lenkkeillessä kun jalan tärähtäessä koskee.

        Olen miettinyt mikä voi saada selluliitin "villiintymään" ja leviämään näin nopeasti. Viimeisen kahden ja puolen vuoden ajan olen elänyt luultavasti elämäni rankimman ajan henkisesti. Koko ajan olen kuitenkin syönyt suht hyvin ja liikkunut, vähintään hyötyliikuntaa. Ainoa sellainen pahe jonka pystyn selvästi aijoittamaan selluliitin kanssa on kahvin juonti. Kahvin aloitettuani sellua alkoi hiipimään ja nyt se sitten räjähti käsiin. Paino on jojonnut vuosien mittaan 1-5 kilolla, mutta eikö se ole suht normaalia? Ihmisillä rankkojen elämän vaiheiden aikana paino vaihtelee...ja en tiedä tuosta kahvista, voiko se todella olla jos nyt ei syy, niin jonkinlainen katalyytti, nopeuttaja?

        Onko teistä kohtalotovereista jollakin selvää kokemusta kahvin ja selluliitin yhteydestä?
        Tai muun kaltaisista ruoka-aine yhteyksistä? Esimerkiksi maitotuotteet ja sellu?


      • mm.
        uskomatonta mutta totta kirjoitti:

        Kahdesti olen tosiaan lääkärissä käynyt, molemmat lekurit tutkivat juuri jalkani ja totesivat, että onhan tuota paljon nuoreksi ihmiseksi, mutta ei kuulemma ole tulehduksesta kysymys. Tulehdusarvoni ovat ok. Hormonaaliset tekijät gyne sulki pois.

        Selluliittini näyttää aivan normaalilta pahalta selluliitilta, möykkyä ja muhkua. Joka paikka ei ole kipeä jatkuvasti, välillä kipu hellittää. Etenkin pahoihin kuoppakohtiin kuitenkin koskee erittäin helposti. Ja välillä kun se kipu on taas pahaa niin ottaa pähän lenkkeillessä kun jalan tärähtäessä koskee.

        Olen miettinyt mikä voi saada selluliitin "villiintymään" ja leviämään näin nopeasti. Viimeisen kahden ja puolen vuoden ajan olen elänyt luultavasti elämäni rankimman ajan henkisesti. Koko ajan olen kuitenkin syönyt suht hyvin ja liikkunut, vähintään hyötyliikuntaa. Ainoa sellainen pahe jonka pystyn selvästi aijoittamaan selluliitin kanssa on kahvin juonti. Kahvin aloitettuani sellua alkoi hiipimään ja nyt se sitten räjähti käsiin. Paino on jojonnut vuosien mittaan 1-5 kilolla, mutta eikö se ole suht normaalia? Ihmisillä rankkojen elämän vaiheiden aikana paino vaihtelee...ja en tiedä tuosta kahvista, voiko se todella olla jos nyt ei syy, niin jonkinlainen katalyytti, nopeuttaja?

        Onko teistä kohtalotovereista jollakin selvää kokemusta kahvin ja selluliitin yhteydestä?
        Tai muun kaltaisista ruoka-aine yhteyksistä? Esimerkiksi maitotuotteet ja sellu?

        kiinnostaa kanssa tuo kahvin vaikutus...eikös se toisaalta kiihdytä aineenvaihduntaa? mutta onhan se toisaalta hirveetä myrkkyä...


      • tyttäret,,,
        mm. kirjoitti:

        kiinnostaa kanssa tuo kahvin vaikutus...eikös se toisaalta kiihdytä aineenvaihduntaa? mutta onhan se toisaalta hirveetä myrkkyä...

        Kahvia on yritetty itseasiassa käyttää selluliittin poistamisessa vaikka jotkut väittävät sen lisäävän selluliittiä...

        Tieteellisesti ei tunneta yhtään tehokasta tapaa poistaa selluliittiä, koska sen syntyäkään ei tunneta täysin. Tiedetään että asia liittyy varsinkin naishormonin tuotantoon - siksi sinulla Neti Aloittaja on sellu lisääntynyt viime vuosina.

        Ruokavalion tulee olla terveellinen, vain terveellistä kasvisrasvaa, tarpeeksi kuitua, jätä sokerit ja nopeat hiilihydraatit, varsinkin tärkkelys, ja juo tarpeeksi vettä ja liiku (vesijumppa voisi olla hyvää). Kipujen lievittämiseen ja turvotuksen vähentämiseen voisit kokeilla lymfahoitoa.

        Yleensä tämä on pitkälle normaali naisen kehoon liittyvä juttu, jonka laajuus riippuu kudoksen rakenteesta, hormoneista, yms..

        Tarkempaa tietoa, lue
        www.kutri.net/selluliitti.html


      • orchid81
        uskomatonta mutta totta kirjoitti:

        Kahdesti olen tosiaan lääkärissä käynyt, molemmat lekurit tutkivat juuri jalkani ja totesivat, että onhan tuota paljon nuoreksi ihmiseksi, mutta ei kuulemma ole tulehduksesta kysymys. Tulehdusarvoni ovat ok. Hormonaaliset tekijät gyne sulki pois.

        Selluliittini näyttää aivan normaalilta pahalta selluliitilta, möykkyä ja muhkua. Joka paikka ei ole kipeä jatkuvasti, välillä kipu hellittää. Etenkin pahoihin kuoppakohtiin kuitenkin koskee erittäin helposti. Ja välillä kun se kipu on taas pahaa niin ottaa pähän lenkkeillessä kun jalan tärähtäessä koskee.

        Olen miettinyt mikä voi saada selluliitin "villiintymään" ja leviämään näin nopeasti. Viimeisen kahden ja puolen vuoden ajan olen elänyt luultavasti elämäni rankimman ajan henkisesti. Koko ajan olen kuitenkin syönyt suht hyvin ja liikkunut, vähintään hyötyliikuntaa. Ainoa sellainen pahe jonka pystyn selvästi aijoittamaan selluliitin kanssa on kahvin juonti. Kahvin aloitettuani sellua alkoi hiipimään ja nyt se sitten räjähti käsiin. Paino on jojonnut vuosien mittaan 1-5 kilolla, mutta eikö se ole suht normaalia? Ihmisillä rankkojen elämän vaiheiden aikana paino vaihtelee...ja en tiedä tuosta kahvista, voiko se todella olla jos nyt ei syy, niin jonkinlainen katalyytti, nopeuttaja?

        Onko teistä kohtalotovereista jollakin selvää kokemusta kahvin ja selluliitin yhteydestä?
        Tai muun kaltaisista ruoka-aine yhteyksistä? Esimerkiksi maitotuotteet ja sellu?

        Niin, mun mielenkiinto heräs ja haluisin tietää mitä syöt ja juot ja milloin?


      • uskomatonta mutta totta
        orchid81 kirjoitti:

        Niin, mun mielenkiinto heräs ja haluisin tietää mitä syöt ja juot ja milloin?

        Viimeiset kaksi vuotta elämästäni ovat olleet henkisesti erittäin rankkoja ja se on heijastunut myös ruokailuuni, toisin sanoen en ole aina huolehtinut siitä parhaalla mahdollisella tavalla.

        Nyt olen korjannut ruokavaliota paljon, jättänyt vaalean viljan ja perunan pois, tosin perunaa en vuosiin ole syönyt paljon muutenkaan. Kahvin olen vaihtanut teehen. Salaattia ja vihanneksia syön reippaasti, pyrin syömään päivittäin kunnon ison salaatin (opiskelijabudjetilla tosin hankalaa, kallista), suosin antioksidantteja.

        Mutta tässä ruokavaliota ennen korjauksia ja sellun voimakkaan lisääntymisen aikana:

        Normaali arkiaamu alkaa isolla kahvikupilla tai kahdella (maitoa) ja ruisleivällä, kasvisrasvalevite ja juustoa joskus. juusto yleensä kermajuusto, mutta vain yksi viipale. Vaihtoehtoisesti mysliä (normaali eli sokeria on) ja maitoa tai mysliä jogurtilla.

        Lounas: kouluruokalassa, perus kotiruokaa. Panostan salaattiin ja kalaan. Ei punaista lihaa, kasvisruokaa pääosin. Leivän säästän iltapäiväksi.

        Iltapäivä: ruisleipää ja kasvisrasvalevitettä, kahvia. Kahvia tulee jupotua helposti 3-4 kuppia päivässä, joskus jopa 5. Ehkä välipalan jogurttia, usein rasvaton ja makujogurtti, nehän lienevät varsinaisia sokeripommeja.

        Ilta: kotona...usein tässä menee huonosti. Joskus väsyneenä riisiä hapanimeläkastikkeella / ehkä jälleen ruisleipää / maitorahkaa sokerittomalla mehukeitolla / perus kotiruokaa tyyliin makaronilaatikkoa tai kasvispihvejä / tai jälleen mysliä maidolla tai jogurtilla. Banaaneja syön paljon.

        Tuosta kahvin yhteydestä selluliittiin olen hyvin kiinnostunut. Joskus kahvin kanssa muuta konvehti menee. Max 4 palaa. Myös maitotuotteiden yhteys selluliittiin kiinnostaa. Uskon saaneeni sokeria jatkuvasti vähän liikaa mm. jogurteissa ja kahvihyvissä. Itse kahvia en makeuta, sen kun hoitaa ne hyvät... :D

        Vettä olen juonut ruokajuomien lisäksi vaihtelevasti, keskimäärin 1 litra päivässä. Eli melko vähän.

        Viikonloppuisin myönnän herkutelleeni ajoittain (jäätelö ja suklaa, ei suolaisia herkkuja) ja välillä ollut semmoisia kunnon herkkuputkiakin. Eli useamman päivän mässytystä. Painoni on jonkin verran jojonnut ja se saattaa myös olla osasyy sidekudoksen löystymiseen ja siten selluliittiin...järkeilisin näin. Painoani en ole tarkkaillut, tiedän lähinnä vaatteiden mukaan painon vaihtelun.

        Liikunta: kuntonyrkkeilyä on / off -tyyliin. välillä olin niin rikki sekä henkisesti että fyysisesti, etten jaksanut treenata. Pari kertaa viikossa aktiiviaikana.
        Päivät venyivät usein koululla, stressannut olen enemmän kuin koskaan vielä. Elämässä tapahtui yhtä aikaa useita suuria muutoksia ja olen ns. tunnollinen, kiltti tyttö.


      • Katatema
        uskomatonta mutta totta kirjoitti:

        Viimeiset kaksi vuotta elämästäni ovat olleet henkisesti erittäin rankkoja ja se on heijastunut myös ruokailuuni, toisin sanoen en ole aina huolehtinut siitä parhaalla mahdollisella tavalla.

        Nyt olen korjannut ruokavaliota paljon, jättänyt vaalean viljan ja perunan pois, tosin perunaa en vuosiin ole syönyt paljon muutenkaan. Kahvin olen vaihtanut teehen. Salaattia ja vihanneksia syön reippaasti, pyrin syömään päivittäin kunnon ison salaatin (opiskelijabudjetilla tosin hankalaa, kallista), suosin antioksidantteja.

        Mutta tässä ruokavaliota ennen korjauksia ja sellun voimakkaan lisääntymisen aikana:

        Normaali arkiaamu alkaa isolla kahvikupilla tai kahdella (maitoa) ja ruisleivällä, kasvisrasvalevite ja juustoa joskus. juusto yleensä kermajuusto, mutta vain yksi viipale. Vaihtoehtoisesti mysliä (normaali eli sokeria on) ja maitoa tai mysliä jogurtilla.

        Lounas: kouluruokalassa, perus kotiruokaa. Panostan salaattiin ja kalaan. Ei punaista lihaa, kasvisruokaa pääosin. Leivän säästän iltapäiväksi.

        Iltapäivä: ruisleipää ja kasvisrasvalevitettä, kahvia. Kahvia tulee jupotua helposti 3-4 kuppia päivässä, joskus jopa 5. Ehkä välipalan jogurttia, usein rasvaton ja makujogurtti, nehän lienevät varsinaisia sokeripommeja.

        Ilta: kotona...usein tässä menee huonosti. Joskus väsyneenä riisiä hapanimeläkastikkeella / ehkä jälleen ruisleipää / maitorahkaa sokerittomalla mehukeitolla / perus kotiruokaa tyyliin makaronilaatikkoa tai kasvispihvejä / tai jälleen mysliä maidolla tai jogurtilla. Banaaneja syön paljon.

        Tuosta kahvin yhteydestä selluliittiin olen hyvin kiinnostunut. Joskus kahvin kanssa muuta konvehti menee. Max 4 palaa. Myös maitotuotteiden yhteys selluliittiin kiinnostaa. Uskon saaneeni sokeria jatkuvasti vähän liikaa mm. jogurteissa ja kahvihyvissä. Itse kahvia en makeuta, sen kun hoitaa ne hyvät... :D

        Vettä olen juonut ruokajuomien lisäksi vaihtelevasti, keskimäärin 1 litra päivässä. Eli melko vähän.

        Viikonloppuisin myönnän herkutelleeni ajoittain (jäätelö ja suklaa, ei suolaisia herkkuja) ja välillä ollut semmoisia kunnon herkkuputkiakin. Eli useamman päivän mässytystä. Painoni on jonkin verran jojonnut ja se saattaa myös olla osasyy sidekudoksen löystymiseen ja siten selluliittiin...järkeilisin näin. Painoani en ole tarkkaillut, tiedän lähinnä vaatteiden mukaan painon vaihtelun.

        Liikunta: kuntonyrkkeilyä on / off -tyyliin. välillä olin niin rikki sekä henkisesti että fyysisesti, etten jaksanut treenata. Pari kertaa viikossa aktiiviaikana.
        Päivät venyivät usein koululla, stressannut olen enemmän kuin koskaan vielä. Elämässä tapahtui yhtä aikaa useita suuria muutoksia ja olen ns. tunnollinen, kiltti tyttö.

        Erään teorian mukaan (ollut mm. kuntoplus yms. lehdissä) selluliitti syntyy happo-emästasapainon horjumisen seurauksena. Ja kun katson aikaisempaa ruokavaliotasi niin se kyllä tukisi sitä teoriaa sinun tapauksessasi, sillä vihanneksia pitäisi tulla päivittäin paljon enemmän. Mutta nyt, kun olet tilanteen korjannut niin voit lisäksi käyttää emäsjauhetta (esim. luontarista Pascoe-merkkinen), voi nopeuttaa tasapainon palautumista. Kahvin olen muuten huomannut itsellänikin aiheuttavan selluliittiä...Ruokavalio voisi olla Zone-tyylinen eli lautasmallia kun ajattelee niin helppo toteuttaa, se pitää verensokerit tasaisena ja hormonaalinen tila olisi aika ideaalinen.


      • uskomatonta mutta totta
        Katatema kirjoitti:

        Erään teorian mukaan (ollut mm. kuntoplus yms. lehdissä) selluliitti syntyy happo-emästasapainon horjumisen seurauksena. Ja kun katson aikaisempaa ruokavaliotasi niin se kyllä tukisi sitä teoriaa sinun tapauksessasi, sillä vihanneksia pitäisi tulla päivittäin paljon enemmän. Mutta nyt, kun olet tilanteen korjannut niin voit lisäksi käyttää emäsjauhetta (esim. luontarista Pascoe-merkkinen), voi nopeuttaa tasapainon palautumista. Kahvin olen muuten huomannut itsellänikin aiheuttavan selluliittiä...Ruokavalio voisi olla Zone-tyylinen eli lautasmallia kun ajattelee niin helppo toteuttaa, se pitää verensokerit tasaisena ja hormonaalinen tila olisi aika ideaalinen.

        Tuota happo/emäs-tasapainoasiaa olen tutkinut netistä ja aion kokeilla kyseistä jauhetta. Stressi ja stressihormonit varmasti myös vaikuttavat asiaan. Totesin tässä juuri, että olen aivan burn outin rajalla. Lisäksi tuntuu, että ylikunto kolkuttelee, keho ei palaudu ja uni ei tule, flunssa ja kuume iski taas.
        Vaatii hitosti rohkeutta uskaltaa hypätä pois kyydistä...pitäisi vaan uskaltaa. Terveys painaa vaakakupissa eniten...mutta kun on nuori ihminen ja tottunut pärjäämään. Se on se sudenkuoppa.

        Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos ravinto ei ole ollut kohdillaan, kahvia ja sokeria on kulunut (pikainen apu jaksamattomuuteen), stressihormonit pilvissä jo useamman vuoden, isoja elämänmuutoksia, kuolemia, oman vahvuuden illusio, itkua ja hampaiden kiristystä, pakkoa pärjätä...
        selluliittia pahempaakin olis voinut tapahtua :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe