Haluaisin kokeilla joogan aloittamista, mutta siihen on esteenä kaksi pientä lasta ja hoitajien puuttuminen. Siksi olen ajatellut ostaa jonkun videon. Onko siis kokemuksia...
Onko niissä hyvät ohjeet? Suosittelisitko jotain tiettyä jooga videota? Tähän huomautus, että olen siis täysin aloittelija, enkä tiedä joogasta kuin sen, että siinä saa kehon hyvinkin vetreäksi. Onko videoissa meditaatiota vai onko se lähinnä urheilumielessä tehty (jälkimmäistä haen, en meditaatioon viittaavaa!)??? Itselläni selässä rakennevika (alaselkä liian suora) ja siksi siinä pahojakin kipuja, sopiiko jooga siitä huolimatta? Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?
Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisesta vastauksesta! =)
kokemuksia jooga videoista
3
1677
Vastaukset
- dvd:tä.
Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?
Rauhallinen jooga ei välttämättä kuluta kovin suuria kalorimääriä, ehkä jokin aerobic tyyppinen "hikisempi" liikunta voisi olla tähän tarkoitukseen. Kuitenkin ilman kevyttä ruokavaliota on mahdoton laihtua, liikunta toimii vain lisäapuna. Minulla on Painonvartijoiden "Kuntoa ja elinvoimaa" dvd. Siinä useita eri mittaisia ohjelmia ja kyllä niitä tehdessä hiki tulee. Yhdistelmä on joogasta, pilateksesta ja aerobicista.
Toinen dvd mikä mulla on, on nimeltään "Hyvän olon jooga" Se on Kylli Kukin ja Erkki Noolin tekemä. Hyvän olon jooga sisältää kaksi harjoitusta, Lempeä ja rauhallinen, sekä vahvistava ja dynaaminen.
Kaikissa DVD jutuissa on ongelmana se, ettei ne ole kovin yksilöllisiä. Aina niissä on liikkeitä joita et pysty, osaa tai halua tehdä. Varmaan muutkin kokevat samalla lailla.
Myöskin joogakirjoja voit hankkia, ja tehdä harjoituksia niiden ohjeiden mukaan. Aluksi sinun on kuitenkin opiskeltava ne liikkeet että harjoituksesta tulee sujuva eikä tarvitse kirja kädessä tehdä. - Telegod
mutta en ainakaan itse uskaltaisi lähteä joogaamaan omin päin jos selässä on tuollainen vika. Kunnon joogaopettaja on varmaan turvallisempi vaihtoehto. Ruokailutottumuksien korjauksella pystyy kyllä laihduttamaan vaikka se on hidasta.
- Kotona ja tunneilla
Olen käynyt noin 10 kertaa joogatunneilla. Kotona olen joogannut kerran viikossa. Otan mallia kirjoista ja DVD:istä. Yllättäin Kunto-plussan mukana tullut DVD (ostin Huuto.netisä) osoittautui hyväksi ja "lempeäksi". Tosin siinäkin on liikkeitä, joita vieläkin jätän väliin, koska ne ovat vaikeita.
Mielestäni DVD:n avulla voi hyvinkin aloittaa joogaamisen. Pääasia on, että opettelee ne aloitusjutut hyvin ja hengittelee hrauhallisesti. Joogan vaikutukset näkyvät hitaasti, mutta jo melko pian kroppa alkaa venyä (ja kahvin ja viinan himo vähenee).Kirjoja kannattaa lainata.Aloita hathalla ja jatka astangalla, jos haluat liikkuvampaa joogaa.
Jooga vie mukanaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838