kokemuksia jooga videoista

apua kaivataan

Haluaisin kokeilla joogan aloittamista, mutta siihen on esteenä kaksi pientä lasta ja hoitajien puuttuminen. Siksi olen ajatellut ostaa jonkun videon. Onko siis kokemuksia...

Onko niissä hyvät ohjeet? Suosittelisitko jotain tiettyä jooga videota? Tähän huomautus, että olen siis täysin aloittelija, enkä tiedä joogasta kuin sen, että siinä saa kehon hyvinkin vetreäksi. Onko videoissa meditaatiota vai onko se lähinnä urheilumielessä tehty (jälkimmäistä haen, en meditaatioon viittaavaa!)??? Itselläni selässä rakennevika (alaselkä liian suora) ja siksi siinä pahojakin kipuja, sopiiko jooga siitä huolimatta? Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?

Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisesta vastauksesta! =)

3

1668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvd:tä.

      Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?

      Rauhallinen jooga ei välttämättä kuluta kovin suuria kalorimääriä, ehkä jokin aerobic tyyppinen "hikisempi" liikunta voisi olla tähän tarkoitukseen. Kuitenkin ilman kevyttä ruokavaliota on mahdoton laihtua, liikunta toimii vain lisäapuna. Minulla on Painonvartijoiden "Kuntoa ja elinvoimaa" dvd. Siinä useita eri mittaisia ohjelmia ja kyllä niitä tehdessä hiki tulee. Yhdistelmä on joogasta, pilateksesta ja aerobicista.

      Toinen dvd mikä mulla on, on nimeltään "Hyvän olon jooga" Se on Kylli Kukin ja Erkki Noolin tekemä. Hyvän olon jooga sisältää kaksi harjoitusta, Lempeä ja rauhallinen, sekä vahvistava ja dynaaminen.

      Kaikissa DVD jutuissa on ongelmana se, ettei ne ole kovin yksilöllisiä. Aina niissä on liikkeitä joita et pysty, osaa tai halua tehdä. Varmaan muutkin kokevat samalla lailla.

      Myöskin joogakirjoja voit hankkia, ja tehdä harjoituksia niiden ohjeiden mukaan. Aluksi sinun on kuitenkin opiskeltava ne liikkeet että harjoituksesta tulee sujuva eikä tarvitse kirja kädessä tehdä.

    • Telegod