kokemuksia jooga videoista

apua kaivataan

Haluaisin kokeilla joogan aloittamista, mutta siihen on esteenä kaksi pientä lasta ja hoitajien puuttuminen. Siksi olen ajatellut ostaa jonkun videon. Onko siis kokemuksia...

Onko niissä hyvät ohjeet? Suosittelisitko jotain tiettyä jooga videota? Tähän huomautus, että olen siis täysin aloittelija, enkä tiedä joogasta kuin sen, että siinä saa kehon hyvinkin vetreäksi. Onko videoissa meditaatiota vai onko se lähinnä urheilumielessä tehty (jälkimmäistä haen, en meditaatioon viittaavaa!)??? Itselläni selässä rakennevika (alaselkä liian suora) ja siksi siinä pahojakin kipuja, sopiiko jooga siitä huolimatta? Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?

Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisesta vastauksesta! =)

3

1668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvd:tä.

      Haluaisin painoa pudotettua, mikä video olisi tähän hyvä?

      Rauhallinen jooga ei välttämättä kuluta kovin suuria kalorimääriä, ehkä jokin aerobic tyyppinen "hikisempi" liikunta voisi olla tähän tarkoitukseen. Kuitenkin ilman kevyttä ruokavaliota on mahdoton laihtua, liikunta toimii vain lisäapuna. Minulla on Painonvartijoiden "Kuntoa ja elinvoimaa" dvd. Siinä useita eri mittaisia ohjelmia ja kyllä niitä tehdessä hiki tulee. Yhdistelmä on joogasta, pilateksesta ja aerobicista.

      Toinen dvd mikä mulla on, on nimeltään "Hyvän olon jooga" Se on Kylli Kukin ja Erkki Noolin tekemä. Hyvän olon jooga sisältää kaksi harjoitusta, Lempeä ja rauhallinen, sekä vahvistava ja dynaaminen.

      Kaikissa DVD jutuissa on ongelmana se, ettei ne ole kovin yksilöllisiä. Aina niissä on liikkeitä joita et pysty, osaa tai halua tehdä. Varmaan muutkin kokevat samalla lailla.

      Myöskin joogakirjoja voit hankkia, ja tehdä harjoituksia niiden ohjeiden mukaan. Aluksi sinun on kuitenkin opiskeltava ne liikkeet että harjoituksesta tulee sujuva eikä tarvitse kirja kädessä tehdä.

    • Telegod

      mutta en ainakaan itse uskaltaisi lähteä joogaamaan omin päin jos selässä on tuollainen vika. Kunnon joogaopettaja on varmaan turvallisempi vaihtoehto. Ruokailutottumuksien korjauksella pystyy kyllä laihduttamaan vaikka se on hidasta.

    • Kotona ja tunneilla

      Olen käynyt noin 10 kertaa joogatunneilla. Kotona olen joogannut kerran viikossa. Otan mallia kirjoista ja DVD:istä. Yllättäin Kunto-plussan mukana tullut DVD (ostin Huuto.netisä) osoittautui hyväksi ja "lempeäksi". Tosin siinäkin on liikkeitä, joita vieläkin jätän väliin, koska ne ovat vaikeita.

      Mielestäni DVD:n avulla voi hyvinkin aloittaa joogaamisen. Pääasia on, että opettelee ne aloitusjutut hyvin ja hengittelee hrauhallisesti. Joogan vaikutukset näkyvät hitaasti, mutta jo melko pian kroppa alkaa venyä (ja kahvin ja viinan himo vähenee).Kirjoja kannattaa lainata.Aloita hathalla ja jatka astangalla, jos haluat liikkuvampaa joogaa.

      Jooga vie mukanaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe