Parannus

Hyvä on ihmisen olla

Niin siinä viimein kävi, että vuosien etsikkoajan jälkeen minä viimein sain parannuksen armon. Ja nyt voin vilpittömästi sanoa olevani onnellinen.Viimeinkin, aikuisena, jopa 40 vuotiaana olen löytänyt elämälleni oikean suunnan ja tarkoituksen.
Olen hämmentyneenä ja surullisenakin lueskellut mm. tätä palstaa ja ihmetellyt kaikkia noita negatiivisia ja jopa agressiivisia kommentteja. Olen tullut siihen tulokseen, että kaikilla noilla ihmisillä on todella paha olla ja keinot sen pahan olon purkamiseen ovat vähissä.
Toki tässäkin uskossa, kuten varmasti monessa muussakin, on ihmisiä jotka ns. lyövät yli, mutta mitä sillä on oikeasti väliä? Kun oikeasti se sydämen usko on se kaikkein tärkein asia. Tieto ja usko siihen, että minä voin uskoa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Kaikki muu on toissijaista ja tulee vasta sen jälkeen.
Todeksi on tullut Perhon suviseurojen tunnuslause: Usko tulee kuulemisesta. Minä olen ollut kuulemassa ja viimein Taivaan Isä 'otti omansa'.
Todeksi on tullut myös ikivanha totuus: Usko ei tule ymmärryksestä, vaan ymmärrys tulee uskosta.

27

2055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konttorin poijaat asialla

Eivätkö lähimmäisesi tunteneet vastuutaan ja toimittaneet sinua hoitoon?

• olet jo vanha

Onneksi olet noinkin vanha ei tarvitse enää tehdä 15 lasta.

• admata.

Kommenttisi on niin täynnä kliseitä, että sitä ei oikein osaa ottaa tosissaan.

Mutta oletetaanpa ettet ole feikki, niin kysyisin sinulta että miltä tuntuu kuvitella näkevän kirjoitusten läpi ihmisiin niiden takana ja vieläpä heidän sisälleen asti?

ps. Raamatun mukaan vain Jumala näkee ihmisen sydämeen;)

• On edelleen hyvä olla

On varmastikin täynnä kliseitä, johtuen varmaankin siitä, että niissä kliseissä on loistavan hyvin tiivistettynä koko uskon ydin. Ja siihen ytimeen minä uskon ja haluan uskoa!
        Tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida keskustelua, jossa ehkä mietitään olenko minä aidosti saanut parannuksen armon vai onko kyse jostain muusta. Halusin lähinnä tuoda esille oman iloni ja onneni tapahtuneesta, vastapainona kaikille noille negatiivisille kommenteille. On myös meitä, jotka ovat halunneet liittyä Jumalan lasten joukkoon.
        Enkä minä kuvittelekaan näkeväni toisen ihmisen sisälle. Minähän uskon Jeesukseen ja tiedän Hänen näkevän minun sisälleni!
        Tiedän myös sen, että varsin monet pitävät minua 'hulluna ja/tai hurahtaneena', mutta mitä sitten? Minä olen onnellinen, samoin ovat onnellisia puolestani muutamat läheiseni jotka ovat myös uskomassa. Osa heistä jopa itki ilosta kun viimein saivat saarnata minulle synnit anteeksi. Miksi välittäisin siitä mitä vieraammat ihmiset sanovat? Eihän niillä sanomisilla ole oikeasti mitään väliä.

• niilo n
        On edelleen hyvä olla kirjoitti:

On varmastikin täynnä kliseitä, johtuen varmaankin siitä, että niissä kliseissä on loistavan hyvin tiivistettynä koko uskon ydin. Ja siihen ytimeen minä uskon ja haluan uskoa!
        Tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida keskustelua, jossa ehkä mietitään olenko minä aidosti saanut parannuksen armon vai onko kyse jostain muusta. Halusin lähinnä tuoda esille oman iloni ja onneni tapahtuneesta, vastapainona kaikille noille negatiivisille kommenteille. On myös meitä, jotka ovat halunneet liittyä Jumalan lasten joukkoon.
        Enkä minä kuvittelekaan näkeväni toisen ihmisen sisälle. Minähän uskon Jeesukseen ja tiedän Hänen näkevän minun sisälleni!
        Tiedän myös sen, että varsin monet pitävät minua 'hulluna ja/tai hurahtaneena', mutta mitä sitten? Minä olen onnellinen, samoin ovat onnellisia puolestani muutamat läheiseni jotka ovat myös uskomassa. Osa heistä jopa itki ilosta kun viimein saivat saarnata minulle synnit anteeksi. Miksi välittäisin siitä mitä vieraammat ihmiset sanovat? Eihän niillä sanomisilla ole oikeasti mitään väliä.

• Edelleen hyvä olla
        niilo n kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään, taisin saada jonkinlaisen "foorumi-tuomion" ihan heti kättelyssä. Totta on, että olen läheltä seurannut uskovaisia ihmisiä. Olen rakastanut heitä, kysellyt heiltä asioita ja ollut valtavan utelias kuulemaan asioista. Osa "termeistäkin" on tullut minulle tutuksi viimeisten vuosien varrella, osa taas on vasta tulossa minulle tutuksi. Mutta kuten viikonloppuna keskustelin 69v koko ikänsä uskoneen naisen ja hänen myös koko ikänsä uskoneen 79v miehensä kanssa, termit ja sanat ovat sivuseikka. Usko on kaikkein tärkeintä. Ja minusta todella tuntuu sille, että olen Taivaan Isälle täysin avoin, hän kyllä pääsee näkemään sisälleni, tunteeni, ajatukseni ja syntini.
        Ilmeisesti täällä on vielä kiukkuisempaa ja agressiivisempaa väkeä kuin uskoinkaan ja negatiivisia kommentteja varmastikin riittää jatkossakin. Mutta tiedättekö mitä? Minulle riittää minun uskoni ja läheiset uskovat ihmiseni. Minä olen onnellinen.

• Edelleen hyvä olla kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään, taisin saada jonkinlaisen "foorumi-tuomion" ihan heti kättelyssä. Totta on, että olen läheltä seurannut uskovaisia ihmisiä. Olen rakastanut heitä, kysellyt heiltä asioita ja ollut valtavan utelias kuulemaan asioista. Osa "termeistäkin" on tullut minulle tutuksi viimeisten vuosien varrella, osa taas on vasta tulossa minulle tutuksi. Mutta kuten viikonloppuna keskustelin 69v koko ikänsä uskoneen naisen ja hänen myös koko ikänsä uskoneen 79v miehensä kanssa, termit ja sanat ovat sivuseikka. Usko on kaikkein tärkeintä. Ja minusta todella tuntuu sille, että olen Taivaan Isälle täysin avoin, hän kyllä pääsee näkemään sisälleni, tunteeni, ajatukseni ja syntini.
        Ilmeisesti täällä on vielä kiukkuisempaa ja agressiivisempaa väkeä kuin uskoinkaan ja negatiivisia kommentteja varmastikin riittää jatkossakin. Mutta tiedättekö mitä? Minulle riittää minun uskoni ja läheiset uskovat ihmiseni. Minä olen onnellinen.

Tuli kirjoituksistasi mieleen nämä Neuvostoliittolaiset probagandafilmit.

Yhdessäkin esiintyi onnellinen kolhoosityölänen nimeltään, Sergei kyntäjä..

• pelastuksen armon

Taivaan isä otti omansa? Oliko sinulla paha olla ennen uskoon tuloa ja miten sait pelastuksenarmon?

• Ei vaan parannuksen

Minä elin aivan tavallista ns. maallista elämää, kuitenkin koko ajan tuntien, että jotain oikeata minulta puuttuu. Kaikki asiat olivat näennäisesti hyvin, työ, asunto jne., mutta jonkinlainen tyhjiö oli olemassa.
        Enää sitä tyhjiötä ei ole. Taivaan Isän 'kutsu uskomaan' kävi niin voimakkaaksi, etten sitä enää voinut vastustaa. Enkä halunnutkaan. Minulta kysyttiin jo vuosi sitten, voisinko joskus tehdä parannuksen. Minä silloin sanoin, että olisi aivan ihanaa jos niin kävisi. Ja niin kävi.
        Se ei ollut asia jonka tietoisesti itse päätin, vaan se oli valtavan suuri tunne joka ympäröi minut kokonaan ja 'vei mennessään'. Se on tunne jota ei voi selittää, en minä osaa ainakaan. Minä voin vain tuntea sen.

• Ei vaan parannuksen kirjoitti:

Minä elin aivan tavallista ns. maallista elämää, kuitenkin koko ajan tuntien, että jotain oikeata minulta puuttuu. Kaikki asiat olivat näennäisesti hyvin, työ, asunto jne., mutta jonkinlainen tyhjiö oli olemassa.
        Enää sitä tyhjiötä ei ole. Taivaan Isän 'kutsu uskomaan' kävi niin voimakkaaksi, etten sitä enää voinut vastustaa. Enkä halunnutkaan. Minulta kysyttiin jo vuosi sitten, voisinko joskus tehdä parannuksen. Minä silloin sanoin, että olisi aivan ihanaa jos niin kävisi. Ja niin kävi.
        Se ei ollut asia jonka tietoisesti itse päätin, vaan se oli valtavan suuri tunne joka ympäröi minut kokonaan ja 'vei mennessään'. Se on tunne jota ei voi selittää, en minä osaa ainakaan. Minä voin vain tuntea sen.

Montako teitä siellä uudellakadulla on töissä.
        Oletteko kolmessa tuurissa?

• sinä keskustelun aloittaja
        Ei vaan parannuksen kirjoitti:

On hienoa että olet löytänyt onnen.
        Haluaisin kysyä sinulta, oletko onnellinen jos ihminen ei saa itse rauhassa valita missä hän on onnellinen muiden painostuksen vuoksi?
        Minulle kävi samoin kuin sinulle mutta toisin päin. Sen myötä minulle onkin käynyt selväksi se ettei kukaan ihminen voi määritellä mikä toiselle ihmiselle olisi parasta ja missä ihminen voisi olla onnellinen. Jokaisen on löydettävä se itse ja siihen ei auta muu kuin oman sydämen kuunteleminen. On julmaa ja mielivallanhaluista kieltää ihmiseltä kuuntelemasta omaa sydäntään.

• sinulle...............

Johan noinkin vanhana voi uskoa vaikka lessuihin et ehdi enää suurta lapsilaumaa tekemään jos ei kaikki ole kaksosia tai vielä useampisikiöisijä raskauksia. Toivotaan, että Jumala suo sinulle ainakin kahdet kuutoset, niin pääset lessujen kanssa samalle viivalle taivaaseen pääsystä kilpaillessa

• Emmalia.

Vielä yli nelikymppiseksi vaivatta. ja tiedän useampiakin ihmisiä. Itselläni on kummityttö joka on 26 v, ja nyt juuri hän sai jälleen uuden pikkusisaren, ja aivan terveen:)

• Se alkuperäinen. Onnellinen.

Surullista luettavaa suurin osa näistä kommenteista. En ihan oikeasti tiennyt kuinka paha ihmisillä on olla. En edes tiedä mitä vastaisin?! Ehkä on parempi, että en vastaa enää mitään. Kaikki kun eivät koskaan voi ymmärtää, tai edes hyväksyä.

*huokaisen syvään*

• Missä tynnyrissä olet ollut neljäkymmentä vuotta?
        Äkkiä olet omaksunut vl-herkkänahkaisuuden vapaan keskustelun suhteen.

Miksi koet sananvapauden pahana asiana?

• tällä palstalla

Jos hyvää yrittää kertoa, kuin piraijalauma kimpussa. Ilosta täällä ei saisi puhua, vain haukkua vl:liä.

"myötätuntohuokaus"

Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta Sinulle!
        Matt. 5:
        "
        11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

• Aimo&Olli

• tällä palstalla kirjoitti:

Jos hyvää yrittää kertoa, kuin piraijalauma kimpussa. Ilosta täällä ei saisi puhua, vain haukkua vl:liä.

"myötätuntohuokaus"

Kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta Sinulle!
        Matt. 5:
        "
        11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

Jos joku vl-uskosta saa iloa revittyä itselleen, siitä vaan.

Jätit Raamatun sitaatissa mainitsematta, kuka on se "minä".

• ap vielä kerran
        Devoit kirjoitti:

Missä tynnyrissä olet ollut neljäkymmentä vuotta?
        Äkkiä olet omaksunut vl-herkkänahkaisuuden vapaan keskustelun suhteen.

Miksi koet sananvapauden pahana asiana?

En todellakaan koe sananvapautta pahana asiana, mutta en voi ymmärtää noita kirjoiluja ja mollaamisia joita kommenteissa on tullut esille.

En myöskään ymmärrä näitä 'tynnyrissä kasvanut'-väitteitä. Uskallan väittää nähneeni ja kokeneeni elämää enemmän ja useammalta puolelta kuin moni ikäiseni. En myöskään ole yksinkertainen tai typerä.

Minä vain ja ainoastaan toin esille oman iloni ja onneni parannuksen armosta. Olen iloinen omasta uskostani ja siitä, että olen osa Jumalan valtakuntaa. Sen ei luulisi olevan keltään pois tai loukkaavan ketään. Kommentit ovat kuitenkin olleet sitä luokkaa, että jätän tämän foorumin omaan arvoonsa ja jatkan omaa onnellista elämääni, Jumalaan uskoen.

Ja uskon kyllä löytäväni lisää ihmisiä, jotka ovat vilpittömän iloisia puolestani ja jotka haluavat jakaa tämän uskon ja ilon kanssani. Vieläpä ilman henkilökohtaisuuksiin meneviä törkeyksiä.

• ap vielä kerran kirjoitti:

En todellakaan koe sananvapautta pahana asiana, mutta en voi ymmärtää noita kirjoiluja ja mollaamisia joita kommenteissa on tullut esille.

En myöskään ymmärrä näitä 'tynnyrissä kasvanut'-väitteitä. Uskallan väittää nähneeni ja kokeneeni elämää enemmän ja useammalta puolelta kuin moni ikäiseni. En myöskään ole yksinkertainen tai typerä.

Minä vain ja ainoastaan toin esille oman iloni ja onneni parannuksen armosta. Olen iloinen omasta uskostani ja siitä, että olen osa Jumalan valtakuntaa. Sen ei luulisi olevan keltään pois tai loukkaavan ketään. Kommentit ovat kuitenkin olleet sitä luokkaa, että jätän tämän foorumin omaan arvoonsa ja jatkan omaa onnellista elämääni, Jumalaan uskoen.

Ja uskon kyllä löytäväni lisää ihmisiä, jotka ovat vilpittömän iloisia puolestani ja jotka haluavat jakaa tämän uskon ja ilon kanssani. Vieläpä ilman henkilökohtaisuuksiin meneviä törkeyksiä.

Ja sinun onnesi on minulta pois :)

Toivotan sinulle enenevää onnentunnetta valitsemallasi tiellä, oli hauska "rupatella" kanssasi.

• mauno a

Jos vanhempasi tietäisi että valehtelet ja feikkaat täällä. Yrität olla "mukahauska" vuosikymmeniä vanhoilla kliseillä. Kyllä se sinullekin se onnellisuus vielä selviää, usko pois.
        Ole rehellinen. Valehtelu ei kannata vaikka liikkeesi toisin opettaakin.
        Joskus vielä häpeät kiihkoiluasi.

• Kempelainen
        ap vielä kerran kirjoitti:

Kerrotko mistä kohti Raamattua otit sen –Parannuksen armon?? Vaikuttaa oudolta ilmaisulta.

Olen iloinen omasta uskostani ja siitä, että olen osa Jumalan valtakuntaa. * samoin tämä, missä kohti Raamattua se on, että JV;tä voi sormella osittaa, että tuolla tai täällä?

Sen ei luulisi olevan keltään pois tai loukkaavan ketään. Kommentit ovat kuitenkin olleet sitä luokkaa, että jätän tämän foorumin omaan arvoonsa ja jatkan omaa onnellista elämääni, Jumalaan uskoen.** Saatanakin uskoo Jumalaan, Jehovan Todistajat, sekä myös muslimi, jopa taistelee jumalansa puolasta. Olet todella paljon vartijana.

Ja uskon kyllä löytäväni lisää ihmisiä, jotka ovat vilpittömän iloisia puolestani ja jotka haluavat jakaa tämän uskon ja ilon kanssani.** Olen tavannut aitoja Kristittyjä, heistä on Jeesus todella iloinen, mutta sinusta ei, Ihmiset iloitsevat Jeesuksen ilosta, mutta jos jumalasi on iloinen puolestasi, olet todella korkealla. Kerrotko samalla missä kohti se on Raamatussa.

• Emmalia.
        mauno a kirjoitti:

Jos vanhempasi tietäisi että valehtelet ja feikkaat täällä. Yrität olla "mukahauska" vuosikymmeniä vanhoilla kliseillä. Kyllä se sinullekin se onnellisuus vielä selviää, usko pois.
        Joskus vielä häpeät kiihkoiluasi.

"Kyllä se sinullekin se onnellisuus vielä selviää, usko pois.
        Joskus vielä häpeät kiihkoiluasi."

Olevansa onnelinen, lisäksi hän sanoi uskovansa. Silloin hän uskoo myös sen mitä Jeesus on sanonut, "minä olen tie, totuus, ja elämä".

Kun ihminen on totuudenmukainen, ja rehellinen niin itselleen kun lähimmäisilleen, niin vain silloin hän voi olla myös aidosti ja vapaasti onnellinen.

Kukaan ei voi olla onnellinen ilman totuutta, ja epärehellisyydessä.

Jokainen kyllä sydämessään sen tietää, mitä onnellisuus on. Onnellisuus ei todellakaan ole sitä, että joutuisi jatkuvasti valehtemaan lähimmäisilleen. Sillä valehtelu on väärin, ja omatunto soimaa, jos ei ole kokonaan torjunut elämästään Jumalaa. Sillä synti on se mikä erottaa ihmisen Jumalasta.

• -minäkin-

saan uskoa tuon saman! Jeesus on kuollut minunkin puolesta, vaikka en tuohon vaihtuvien sääntöjen kerhoon haluakaan kuulua!

• pikkaasen

Jos veli hiukan "lyö yli" niin mitä sitte????
      Jos taas veli poikkeaa säännöistä saa hän osakseen kahdenkeskisen keskustelun "rakkaudella" ja jos ei auta otetaan käsittelyyn isommalla porukalla ja jos ei auta... heitetään helv.tulimereen...

• aloittaja, kysymys sinulle!

"Toki tässäkin uskossa, kuten varmasti monessa muussakin, on ihmisiä jotka ns. lyövät yli, mutta mitä sillä on oikeasti väliä?"

Sinua ei ehkä häiritse se niin kauan kun sinua ei ahdisteta nurkkaan. Tuo jo kertoo paljon miten mielestäni väärää uskoa vl:uus on(ainakin minulle) sillä ei välitetä siitä jos joku riehuu yli rajojen toisia ihmisiä henkisesti kiusaten. Kiusaaminen ja painostaminen on aina pahekuttavaa ja sitä ei todellakaan tule hyväksyä pienen pientäkään kertaa. Enkä usko että oikea uskovainen antaa sille suojaa niinkuin vl:t. Juuri tuolla lausunnollasi annat tukea kiusaajalle/ahdistelijalle: "ei se niin paha ole jos vähän ahdistan toista, saanhan sen kuitenkin anteeksi tai muuta vastaavaa".
      Eli ei kiitos vl-uskonnolle, en voisi ikinä itse olla tuollalailla ajattelevien kanssa onnellinen.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6724
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4542
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3446
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3037
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1610
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1399
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe