laihan & "vähärasvaisen" selluliitti?

sellupylly

Osaiskos kukaan kertoa miten jo valmiiksi alipainoinen ja pienen rasvaprosentin omaava nainen pääsisi sellustaan eroon..? Rasvaprossa on sen verran alhaalla, että sitä ei kuulemma saisi pudottaa :S Olen ollut siinä uskossa, että tuo sellu kuitenkin rasvan määrästä johtuisi, mutta kylläpä sitä silti näyttää olevan, vaikka rasvojen vähentäminen olisi jo terveydelle vaarallista...(Y)
Kaunis kiitos mahd. hyvistä neuvoista! :)

13

9032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LIIKUNTA.

      itselläni on auttannu pitkät kävelylenkit (tunti-puoltoista), n 3kertaa viikossa... se kiinteyttää myös pakaroita entisestään. =)
      nyt kun ei oo kesällä niin paljoo pitkiä lenkkejä tehnyt, niin takasinhan se on pikkuhiljaa tullut.
      itellä on tarkotus myös hankkia muutama kilo lisää ja jatkaa kävely/hölkkä lenkkejä.

    • Omark

      Voi olla, että olet ainoa, joka selluliittisi huomaa.

      Talvella työpaikan pukuhuoneen kokovartalopeilistä katselin muhkuroita palleassa ja olkavarsissa. Luulin, että selluliitti on vaarallista tai merkki jostain elimistön epätasapainosta. Jostain kun luin artikkelin, että ei se olekaan vaarallista. Tieto helpotti.

      Terveyden kannalta haitallista on elimistön sisällä sisäelinten ympärilliä oleva rasva, eli voi olla huojentunut, jos oman kehon rasva kertyy ihon alle, eikä sisäelimiin.

      On selluliittini vähän vänentynyt lisääntyneen ulkoilun myötä, vaikken sitä ole tavoitellut tietoisesti. Rasvaprosenttini on torimittauksen mukaan 23 ja rasvaa on noin 12 kg, ja olen tähän tyytyväinen. Mielestäni jokaisen - tai naisen yleensäkään - ei tarvitse olla langan laiha ja rasvaton.

    • ^Riina^

      Tuskinpa on kyse siitä, että haluat olla langanlaiha tai täysin rasvaton, niinkuin tuossa edellä viitattiin. Mutta et mainitse alipainoisuutesi syytä. Jos se on sinulle luontaista ja syöt hyvin niin sittenhän ei hätää. Jos alipainoisuutesi johtuu huonosta ruokavaliosta, se on ensimmäinen asia, joka sinun tulisi korjata, jos haluat eroon selluliitista. Kun ruokavalio on kohdillaan, keho polttaa tehokkaammin rasvaakin. Aliravittuna keho toimii niin sanotusti säästöliekillä eikä liikunnan lisääminen tuota haluttuja tuloksia.
      Olettaen kuitenkin, että syöt riittävästi ja terveellisesti, on pieniä itse hyväksi havaitsemiani kotikonsteja, joilla selluliittia voi vähentää. Säännöllinen liikunta on ehdoton ykkönen, itse käyn salilla vähintään 3 kertaa viikossa. Lisäksi pyöräilen päivittäin noin 15 kilometria työmatkojen muodossa.
      Ihon kuivaharjaus on minulla tuonut selviä tuloksia, jälleen kerran säännöllisesti toteutettuna. Lisäksi olen kokeillut erilaisia selluliittia vähentäviä voiteita. Itselleni parhaaksi olen havainnut Lorealin Perfect Slim Pron. Ongelma-alueiden hieronta on ihan must!
      Perinteinen veden riittävä juonti ja luonnon omien diureettien käyttö minulla silottavat siluettia myös.
      Kovasti treenaavilta kavereilta olen kuullut paljon positiivista ketogeenisesta dieetistä (joihin Atkinsin dieettikin käsittääkseni lukeutuu), mutta en niin dramaattisiin toimenpiteisiin ole halunnut ryhtyä. Aivan silottunutta ja kiinteää kroppaa en tietenkään vielä ole saavuttanut, mutta näillä pienillä ja yksinkertaisilla jutuilla olen päässyt eteenpäin.

      • sellupylly

        Kiitokset vastauksista! Hieman tarkennusta: olen siis perinnöllisesti laiha - asia korjaantunee tulevina vuosina, kun aineenvaihdunta alkaa hidastua... Tämä sinänsä on toistaiseksi "ongelmallista" sellunpoistotaistossani, koska kun olen alkanut liikkumaan entistä enemmän ja syömään terveellisemmin, on paino pudonnut entisestään, mitä en siis todellakaan toivo! Kiinteytyminen on asia erikseen.

        Liikunnanharrastamisestani: liikuntaa harrastan melko reilusti - ongelmana tosin sen kausittaisuus. Joskus innostun juoksemaan, toisinaan pyöräilemään, joskus taas jumppaamaan kotosalla ja kun yksi lisääntyy muut tuntuvat sitten vähenevät. Hyödyllisintä olisi kai kuitenkin löytää sopiva balanssi eri liikuntamuotojen välille..? Ja erityisesti pitää liikunta säännöllisenä (välillä kun meinaa tulla "suvantovaiheita" ja välillä taas kauheita liikuntainnostuksia).

        Onkohan muuten kotona suoritettu jumppailu vielä anaerobista vai aerobista liikuntaa? Kuulin tutkimustuloksesta, jonka mukaan selluun auttaisi nimenomaan anaerobinen eikä aerobinen liikunta, vaikka jälkimmäistä kai "perinteisesti" korostettu tämän ongelman kohdalla...Salilla en toistaiseksi käy, vaikka tämä kai olisi hyödyllistä tätäkin ongelmaa ajatellen. En vain vielä ole päässyt sen kynnyksen yli, että siitä puuhasta innostuisin tarpeeksi alkaakseni maksamaan liikunnastani niin paljon...

        Tällä hetkellä siis kuljen työmatkat pyöräillen (n.18km/päivä), jonka lisäksi joskus vielä ekstraa ja jumppailen sitten kotosalla siihen päälle vähän vaihdellen (punnerrusta, vatsoja, selkää, kyykkyä, pohkeita yms.) Sään salliessa rullaluistelen ja syksyllä alan todennäköisesti taas juoksemaan. Murheenkryyninä on kuitenkin talvi, jonka ajalle en ole keksinyt sopivaa lajia :S

        Tuota kuivaharjausta ja sen tehoa olen miettinyt useasti - pitänee metsästää siihen välineet jostain ja kokeilla. Ainakin Body Shopissa muistelisin nähneeni joskus jotain hurjan hintaisia kuivahierontaharjoja :S Myös kuivakuppaus menetelmänä kiinnostaa - varsinkin kun siitä pitäisi olla hyötyä muunkinlaisiin vaivoihin :) Onkohan kenelläkään tästä kokemusta?

        Ja olen ihan täysin tietoinen, etteivät muut näe selluani todellakaan yhtä pahana kuin minä. Tämähän ei kuitenkaan sitä muuta etteikö se minua häiritsisi. Plus, että tiedän, ettei minulla juurikaan perinnöllistä taipumustakaan ko. ilmiöön pitäisi juuri olla (äidistä ja reilusti vanhemmasta siskosta päätellen) ja siksi haluaisin jo kerääntyneen sellun ensin pois ja sen jälkeen pysymäänkin poissa :)

        Kiitokset, mikäli joku osaa antaa lisäneuvoja :)


      • ^Riina^
        sellupylly kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista! Hieman tarkennusta: olen siis perinnöllisesti laiha - asia korjaantunee tulevina vuosina, kun aineenvaihdunta alkaa hidastua... Tämä sinänsä on toistaiseksi "ongelmallista" sellunpoistotaistossani, koska kun olen alkanut liikkumaan entistä enemmän ja syömään terveellisemmin, on paino pudonnut entisestään, mitä en siis todellakaan toivo! Kiinteytyminen on asia erikseen.

        Liikunnanharrastamisestani: liikuntaa harrastan melko reilusti - ongelmana tosin sen kausittaisuus. Joskus innostun juoksemaan, toisinaan pyöräilemään, joskus taas jumppaamaan kotosalla ja kun yksi lisääntyy muut tuntuvat sitten vähenevät. Hyödyllisintä olisi kai kuitenkin löytää sopiva balanssi eri liikuntamuotojen välille..? Ja erityisesti pitää liikunta säännöllisenä (välillä kun meinaa tulla "suvantovaiheita" ja välillä taas kauheita liikuntainnostuksia).

        Onkohan muuten kotona suoritettu jumppailu vielä anaerobista vai aerobista liikuntaa? Kuulin tutkimustuloksesta, jonka mukaan selluun auttaisi nimenomaan anaerobinen eikä aerobinen liikunta, vaikka jälkimmäistä kai "perinteisesti" korostettu tämän ongelman kohdalla...Salilla en toistaiseksi käy, vaikka tämä kai olisi hyödyllistä tätäkin ongelmaa ajatellen. En vain vielä ole päässyt sen kynnyksen yli, että siitä puuhasta innostuisin tarpeeksi alkaakseni maksamaan liikunnastani niin paljon...

        Tällä hetkellä siis kuljen työmatkat pyöräillen (n.18km/päivä), jonka lisäksi joskus vielä ekstraa ja jumppailen sitten kotosalla siihen päälle vähän vaihdellen (punnerrusta, vatsoja, selkää, kyykkyä, pohkeita yms.) Sään salliessa rullaluistelen ja syksyllä alan todennäköisesti taas juoksemaan. Murheenkryyninä on kuitenkin talvi, jonka ajalle en ole keksinyt sopivaa lajia :S

        Tuota kuivaharjausta ja sen tehoa olen miettinyt useasti - pitänee metsästää siihen välineet jostain ja kokeilla. Ainakin Body Shopissa muistelisin nähneeni joskus jotain hurjan hintaisia kuivahierontaharjoja :S Myös kuivakuppaus menetelmänä kiinnostaa - varsinkin kun siitä pitäisi olla hyötyä muunkinlaisiin vaivoihin :) Onkohan kenelläkään tästä kokemusta?

        Ja olen ihan täysin tietoinen, etteivät muut näe selluani todellakaan yhtä pahana kuin minä. Tämähän ei kuitenkaan sitä muuta etteikö se minua häiritsisi. Plus, että tiedän, ettei minulla juurikaan perinnöllistä taipumustakaan ko. ilmiöön pitäisi juuri olla (äidistä ja reilusti vanhemmasta siskosta päätellen) ja siksi haluaisin jo kerääntyneen sellun ensin pois ja sen jälkeen pysymäänkin poissa :)

        Kiitokset, mikäli joku osaa antaa lisäneuvoja :)

        Itse käytän kuivaharjaukseen sellaisia kuorintakäsineitä, toimivat hyvin. Eivätkä todellakaan ole kalliit, Emotionilta olen ostanut. Kuivakuppausta en ole kokeillut, mutta tuollaista LPG-imurullausta ajattelin kokeilla ihan mielenkiinnosta. Olen kuullut siitä paljon hyvää.

        Tuota painosi putoamista voit kompensoida todellakin alkamalla käymään salilla. Ja mitä enemmän lihasta sinulla on, sitä enemmän kulutat energiaa. Jos et halua laittaa rahaa salilla käyntiin, voit tietysti ostaa kotiin tangon ja muutamat kiekot ja tehdä kotona kyykkyjä, hauiksia, treenata selkää ja vatsaa. Näitä mainitsitkin jo tekeväsi, mutta et kertonut käytätkö niissä vastuksia. On olennaista, että haastat lihaksiasi. Salitreeniinkin tottuu nopeasti ja siksi liikkeitä tulisi vaihdella.

        Siihen, onko kotijumppasi aerobista vai anaerobista, on vaikea vastata tietämättä siitä enempää. Riippunee syketasostasi. Mutta ihanteellista kuitenkin olisi, että yhdistät sekä aerobista että anaerobista liikuntaa. Useat tutkimukset sanovat, että aerobisessa liikunnassa keho kuluttaa rasvoja tehokkaasti, kun taas anaerobisessa ei juurikaan. Mutta toisaalta on syytä muistaa, että anaerobisen liikunnan seurauksena vapautuu kasvuhormonia, joka edesauttaa rasvan palamista.

        Mutta eihän selluliitista eroon pääsy ole niin yksinkertaista, sillä siihen liittyy myös useita aineenvaihdunnallisia piirteitä, lymnanestekiertoa sun muuta.

        Liikuntainnostuksesi kausittaisuutta voisit yrittää helpottaa hankkimalla itsellesi treenikaverin. :)


    • toosenfooting

      selluliitti on eri asia, kuin lihavuus rasva.
      Senvuoksi selluliittia on laihoillakin.
      Sitä aiheuttaa väärä ravinto, on ns, vesiylikuonaa
      Syy, juomme liian vähän vettä, ja ja väärät ruokatottumukset happamoittaa elimistöä,
      siitä pääsee ,eroon, mutta vaatii työtä, ja kontrollia.
      Itse olen jo vanha, mutta olen saanut sen aika hyvin pois , ja kokemuksesta , uusi hoitomuoto, velasmooth on ollut paras, voiteet ei käytännössä auta, koska ne ovat vain pintasilitystä, mutta tuossa laitteessa on uusi teknologia , joka tosiaan on tehonnut.

      • Sellupylly

        Kiitokset jälleen vastauksista! :)

        Kiinnostaisi tietää minkälainen ruokavalio elimistöä happamoittaa? Vai onko se tämä perus-liika rasva-liika sokeri-osasto? Väittäisin ruokavalioni olevan tällä hetkellä aika hyvin mallillaan, mitä nyt tietyistä herkuista ei osaa kokonaan luopua, mutta pitäähän sitä kuulemma vähän herkutellakin välillä :) Ruokamäärien säännöstely tosin välillä on hieman haasteellista...

        Tuo vanhempi sukupolvi ei kyllä tietääkseni vettä ole kovin urakalla tajunnut lipitellä selluliitin pelossa, että eiköhän syy selluttomuuteen siellä ole se, ettei eliniän aikana ole popsittu lähimainkaan niin paljon karkkia yms. herkkuja kuin nykysukupolvessa...Ja oma herkkujen syönti ei sitten taas ole mitään tämän hetken lapsiin verrattuna, joille karkkipäivä alkaa olemaan vieras käsite...

        Viimeisen mielipiteen mukaanko liikunnalla ei saisi muutosta tilanteeseen - ainoastaan hoidoilla? :S


      • sellureisi vastaa
        Sellupylly kirjoitti:

        Kiitokset jälleen vastauksista! :)

        Kiinnostaisi tietää minkälainen ruokavalio elimistöä happamoittaa? Vai onko se tämä perus-liika rasva-liika sokeri-osasto? Väittäisin ruokavalioni olevan tällä hetkellä aika hyvin mallillaan, mitä nyt tietyistä herkuista ei osaa kokonaan luopua, mutta pitäähän sitä kuulemma vähän herkutellakin välillä :) Ruokamäärien säännöstely tosin välillä on hieman haasteellista...

        Tuo vanhempi sukupolvi ei kyllä tietääkseni vettä ole kovin urakalla tajunnut lipitellä selluliitin pelossa, että eiköhän syy selluttomuuteen siellä ole se, ettei eliniän aikana ole popsittu lähimainkaan niin paljon karkkia yms. herkkuja kuin nykysukupolvessa...Ja oma herkkujen syönti ei sitten taas ole mitään tämän hetken lapsiin verrattuna, joille karkkipäivä alkaa olemaan vieras käsite...

        Viimeisen mielipiteen mukaanko liikunnalla ei saisi muutosta tilanteeseen - ainoastaan hoidoilla? :S

        Oli pakko laittaa omakohtainen kokemus tänne. Olen kärsinyt selluliitistä jo lähes 10 vuotta ja muutama kk sitten tilasin muoviset kuivakuppaus kupit ja hieronut niillä pari krt viikossa tai joskus jäänyt pari viikkoa väliinkin, mutta pahus sentään selluliittini on vähentynyt ja tottakai olen lisänyt veden/kivennäisveden juontia ja aloittanut kuivaharjauksen säärissä sekä pyllyssä.

        Olettaisin että kaikki nämä yhdessä on vähentänyt selluliittini huomattavasti ja nyt on niin tyytyväinen tuloksiini että "kehtaan" näyttäytyä jopa yleisillä uimarannoillakin =)

        Täytyy kehua noita kuivakuppeja joista uskoisin olevan hurjasti apua selluliitin poistoon. Tsemppiä tytöt, kyllä me ne selluliitit häädämme!!!


      • Nykyinen sellubeba
        sellureisi vastaa kirjoitti:

        Oli pakko laittaa omakohtainen kokemus tänne. Olen kärsinyt selluliitistä jo lähes 10 vuotta ja muutama kk sitten tilasin muoviset kuivakuppaus kupit ja hieronut niillä pari krt viikossa tai joskus jäänyt pari viikkoa väliinkin, mutta pahus sentään selluliittini on vähentynyt ja tottakai olen lisänyt veden/kivennäisveden juontia ja aloittanut kuivaharjauksen säärissä sekä pyllyssä.

        Olettaisin että kaikki nämä yhdessä on vähentänyt selluliittini huomattavasti ja nyt on niin tyytyväinen tuloksiini että "kehtaan" näyttäytyä jopa yleisillä uimarannoillakin =)

        Täytyy kehua noita kuivakuppeja joista uskoisin olevan hurjasti apua selluliitin poistoon. Tsemppiä tytöt, kyllä me ne selluliitit häädämme!!!

        Moikka!

        Mistä ostit kuivakuppausmukit? Kertomasi perusteella kiinnostaa :)

        Kiitokset etukäteen infosta :)


    • ajp

      Itse olin aina alipainoinen... Painoa/sellua alkoi yhtäkkiä kerääntymään. Reagoin nopeasti:
      -olen aina urheillut, mutta lisäsin sitä hieman ja varsinkin pitkäkestoisen liikunnan määrää (n.4krt viikossa jotain liikuntaa)
      -jätin illallisen pois: jos tekee istumatyötä, niin ei tarvitse kovin paljon energiaa! Vaihdoin terveelliseen välipalaan. Karkkeja en syö, enkä lipitä siideriä
      -Kuivaharjaus iltaisin (aamulla en yleensä kerkeä)

      Kaikki tämä yhdessä: hyvin nopeasti putosi kaksi kiloa ja sellut lähti silmistä (ei ole mittanauhaa, joten en sen tarkemmin tiedä). Näin on tarkioitus jatkaa. En käyttänyt mitään voiteita tai kalliita hoitoja, näihin tuloksiin pääsee kyllä ilmankin!

      • sellupylly

        Kiitokset jälleen vastauksista :) Vastailen/kommentoin/tarkennan/kyselen vielä lisää tulleisiin viesteihin liittyen ja muutenkin:

        Minäkin siis liikun reilusti nyt (aiemmin oli vuosikausien tauko, kun ei liikunta napannut), mutta lähiaikoina tuntuu, että treenin lisääminen on saanut sellun näkymään vain entistä pahemmin! :S Osaisikohan joku selkokielellä kertoa mistä tämä johtuu ja onko sille mitään tehtävissä..?

        Illallista en syö. Vain lounaan töissä ja sen lisäksi aamu/iltapaloina ruisleipää/jogurttia/puuroa. Karkeistani en toistaiseksi pysty luopumaan/halua luopua :S Onhan sitä tosiaan kuulemma jtn nautintoakin elämässä oltava ;) Alkoholia tulee nautittua yöelämässä liikkuessa vaihtelevalla taajuudella, mutta kohtuullisesti.

        Kuivaharjausvälineet pitää edelleen saada hankittua...tämänhetkisellä varustuksella tuntui olevan hieman tukalaa puuhaa. En tosin ole kovin vakuuttunut näiden "vippaskonstien" (kuivaharjaus, kuivakuppaus yms.) tehokkuudesta...kai lähinnä ruokavalio/liikunta ovat ne ensisijaiset ja tehokkaimmat vaikuttimet?


      • sanoisin..
        sellupylly kirjoitti:

        Kiitokset jälleen vastauksista :) Vastailen/kommentoin/tarkennan/kyselen vielä lisää tulleisiin viesteihin liittyen ja muutenkin:

        Minäkin siis liikun reilusti nyt (aiemmin oli vuosikausien tauko, kun ei liikunta napannut), mutta lähiaikoina tuntuu, että treenin lisääminen on saanut sellun näkymään vain entistä pahemmin! :S Osaisikohan joku selkokielellä kertoa mistä tämä johtuu ja onko sille mitään tehtävissä..?

        Illallista en syö. Vain lounaan töissä ja sen lisäksi aamu/iltapaloina ruisleipää/jogurttia/puuroa. Karkeistani en toistaiseksi pysty luopumaan/halua luopua :S Onhan sitä tosiaan kuulemma jtn nautintoakin elämässä oltava ;) Alkoholia tulee nautittua yöelämässä liikkuessa vaihtelevalla taajuudella, mutta kohtuullisesti.

        Kuivaharjausvälineet pitää edelleen saada hankittua...tämänhetkisellä varustuksella tuntui olevan hieman tukalaa puuhaa. En tosin ole kovin vakuuttunut näiden "vippaskonstien" (kuivaharjaus, kuivakuppaus yms.) tehokkuudesta...kai lähinnä ruokavalio/liikunta ovat ne ensisijaiset ja tehokkaimmat vaikuttimet?

        Melko hiilaripitoisia nuo ruisleipä/jogurtti/puuro ovat. Varsinkin jogurteissa on juuri sokeria ja karkeissa, jonka varmasti tiedät (:


      • hmmhmm
        sellupylly kirjoitti:

        Kiitokset jälleen vastauksista :) Vastailen/kommentoin/tarkennan/kyselen vielä lisää tulleisiin viesteihin liittyen ja muutenkin:

        Minäkin siis liikun reilusti nyt (aiemmin oli vuosikausien tauko, kun ei liikunta napannut), mutta lähiaikoina tuntuu, että treenin lisääminen on saanut sellun näkymään vain entistä pahemmin! :S Osaisikohan joku selkokielellä kertoa mistä tämä johtuu ja onko sille mitään tehtävissä..?

        Illallista en syö. Vain lounaan töissä ja sen lisäksi aamu/iltapaloina ruisleipää/jogurttia/puuroa. Karkeistani en toistaiseksi pysty luopumaan/halua luopua :S Onhan sitä tosiaan kuulemma jtn nautintoakin elämässä oltava ;) Alkoholia tulee nautittua yöelämässä liikkuessa vaihtelevalla taajuudella, mutta kohtuullisesti.

        Kuivaharjausvälineet pitää edelleen saada hankittua...tämänhetkisellä varustuksella tuntui olevan hieman tukalaa puuhaa. En tosin ole kovin vakuuttunut näiden "vippaskonstien" (kuivaharjaus, kuivakuppaus yms.) tehokkuudesta...kai lähinnä ruokavalio/liikunta ovat ne ensisijaiset ja tehokkaimmat vaikuttimet?

        Kuivaharjaus, kuivakuppaus yms. parantaa selluliittialueiden verenkiertoa ja imunestekiertoa, joten kuona-aineet, turvotus ja selluliittikin pääsevät paremmin poistumaan. Eli iho näyttää sileämmältä. Kuivaharjaukseen ei periaatteessa tarvi kuin karhean harjan, esimerkiksi juuriharja tai suihkuharja kuivana on ihan toimivia välineitä. Liika hifistely välineissä on vaan rahanmenoa.

        Lisäksi kylmä/kuuma suihku tehostaa tuota vaikutusta. Vuorotellen kuumaa ja kylmää suihkua sellualueille ja lopetus aina kylmään. Aamuisin piristää vielä kivasti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe