Multala vs. O-komitea (vääryys)

you.now

Voi --! Mikä tätä maata tai ei maassa mitään vikaa ole, vaan päättäjissä. Pidin suuni kiinni, kun Tuula valittiin purjehtijaksemme, vaikka totesin että päätös oli väärä. Multalalla on kokemusta takana vaikka muille jakaa, ehkä siinä se ongelma onkin. Multala ei ole niellyt kaikkea mitä komitea on halunnut tai purjehdusliitto. Ja nyt näytetään ketä määrää, rumalla tavalla. Suomessa oli ainakin viimeksi kun tarkistin sanan vapaus, mutta ehkä se onkin vain merkintä kirjoissa jota ei saa noudattaa. Älä astu varpaille niin olet joukkueessa! Jokainen saa katsoa peiliin ja miettiä onko ylpeä siitä mitä näkee ja mitä se edustaa.

Kuten olympiakomitean puheenjohtaja Roger Talermo sanoo, että Saria tai Tuula ei saa syylistää, ei niin, sormeni osoittaa PÄÄTTÄJIIN. Kenen idea oli valita jo aikaisessa vaiheessa? Yleisurheilijoilla oli aikaa, miksei meidän huippu-purjehtijoilla? Mikä peruste Talermon mainitsema "vaikeat olosuhteet", ja kuinka hän tietää lajin vaikeudet!? EM-kisoissa ei ollut helpot olosuhteet! Vai jäikö ne kisat seuraamatta Talermolta? Multala näytti ja vei voiton näytöstyyliin. Ottaen huomioon myös, että Multala voitti muut paitsi nämä KAKSI ratkaisevaa kilpailua, joista Multala oikeasti eteni melkein voitosta voittoon, SIINÄ TEILLE OLOSUHTEITA! Harvoin olen Ilkka Kanervan kanssa samaa mieltä, mutta nyt olen ja olen kerrankin ylpeä siitä.

Minulla ei ole mitään Tuula vastaan, mitä nuori lupaus tälle voi? Ei mitään. Harmittavaa tämä on, mutta muualla ei EM-voittajia kotiin jätetä. Tai niitä jotka sen PAIKAN SUOMELLE SAIVAT! (ainakaan jos väkiluku ei ole niitä suurempia)
Minä toivotan Tuulalle onnea kisoihin, ja toivon että hän osoittaa että päätös oli oikea.

Multalle sanoisin että vaihtaa Viron joukkueeseen, siellä ollaan ylpeitä EM-voittajista ja kahdesta viidennestä sijasta edellisissä olympialaisissa.
Voi olla, että otan asian liian vakavasti, mutta minulle urheilu on tärkeä osa elämää. Ja tahdon olla ylpeä suomalaisuudestani, mutta joskus se on vaan vaikeaa..

T: Jenni "RPK"

13

1026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rautalankaa?

      1. Kisoihin lähtevä urheilija päätettiin valita karsintakisalla.
      2. Päätös oli sikäli hyvä, että ko. urheilijalla on riittävästi aikaa valinnan jälkeen valmistautua kisoihin. Kenenkään etu ei liene se, että valinta tehdään lentokentällä.
      3. Purjehtijat tiesivät valintasysteemin. Kerrasta poikki, AIVAN KUTEN OLYMPIAKISOISSA. Täytyy onnistua silloin, kun on sen hetki. Muut kisat ovat toisarvoisia.
      4. Karsintakisa käytiin, paras urheilija valittiin.
      Kohtaa viisi ei pitänyt tulla, mutta ilman muuta se kitinä alkoi. On älytöntä vaatia valintasysteemin muuttamista jälkikäteen omaksi eduksi. Miksei systeemistä valitettu silloin, kun päätös siitä tehtiin? Olisiko Multala antanut paikkansa, jos olisi voittanut katsastukset mutta hävinnyt Tenkaselle EM-kisoissa?
      TUSKIN.
      Ininät pois, päätös on tehty ja se on mielestäni aivan oikea. Ainoat häviäjät tässä ovat Tenkanen, jonka kisarauha lienee mennyt ja Multala, joka taustajoukkoineen teki itsestään täydellisen pellen.
      Liitolle kiitokset selkärankaisuudesta.

      • you.now

        Ja ymmärrän tämän, mutta onko oikeasti viisainta valita se urheilija joka on sijoilla 10-, kun se joka on 1-16?
        Ja näyttääkö Tuulan valmistautuminen nyt hyvältä, tosin olympialaisiin on vielä aikaa, onneksi(Pitkämäenkin kannalta). Mutta pointini olikin, että päätöstä ei tehty hyvin, eikä perustelut vakuttaneet (ainakaan minua). Ýmmärrän kyllä että aikainen valinta oli ihan järkevää, mutta eikö sitä olisi voitu tehdä kokonais sijoihin pääteltynä. Paikka kuului Sarille, siitä päivästä lähtien kun hän sen suomelle toi!


      • väärin

        ok:n hallitus ei ottanut kantaa parhaan urheilijan valintaan vaan siihen ettei halunnut antaa purj. liiton johdolle epäluottamuslausetta vääristä valintaperusteista.Viis siitä miten kilpailija menestyy.Tässä tapauksessa tuloskunto tyystin hävinnyt.Sääliksi käy Tenkasta jos epäonnistuu,muttei urheilupomoja jos em kisojen 2ja3kärkisijoilla ja oma edustaja esim 20:s.


      • haluaa vain matkailla

        kerta multala hävisi niin sit se alkoi narisemaan, vittu mikä urheilija ei osaa hävitäkkään.

        haluaa vaan päästä kiinaan matkalle, ei siinä ole muuta takana.

        leuhka ja kade paska koko multala.


      • Wiki
        you.now kirjoitti:

        Ja ymmärrän tämän, mutta onko oikeasti viisainta valita se urheilija joka on sijoilla 10-, kun se joka on 1-16?
        Ja näyttääkö Tuulan valmistautuminen nyt hyvältä, tosin olympialaisiin on vielä aikaa, onneksi(Pitkämäenkin kannalta). Mutta pointini olikin, että päätöstä ei tehty hyvin, eikä perustelut vakuttaneet (ainakaan minua). Ýmmärrän kyllä että aikainen valinta oli ihan järkevää, mutta eikö sitä olisi voitu tehdä kokonais sijoihin pääteltynä. Paikka kuului Sarille, siitä päivästä lähtien kun hän sen suomelle toi!

        On se kumma että Olympiakomitea ja SPL eivät usko mitä Hesari sanoo vaan toimivat sovittujen pelisääntöjen mukaan. Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsintakisoissa. Eihän tuossa ole mitään selittelemistä. Hienoa että meillä on kaksi hyvää purjehtijaa, valitettavasti vain yksi pääsee kisoihin.

        Hesarin urheilutoimituksen viime päivien Tenkasta mollaava kampanja on ollut tosi matalamielinen! Pusa kirjoittaa tänään että Tenkasen on turha ottaa liikoja paineita - julkinen lynkkaus tulee kuiteskin mikäli mitalia ei. Jessus mitä kannustusta nuorelle lupaavalle urheilijalle.

        Häpeäisivät!!!


      • Ihmettelee hän
        Wiki kirjoitti:

        On se kumma että Olympiakomitea ja SPL eivät usko mitä Hesari sanoo vaan toimivat sovittujen pelisääntöjen mukaan. Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsintakisoissa. Eihän tuossa ole mitään selittelemistä. Hienoa että meillä on kaksi hyvää purjehtijaa, valitettavasti vain yksi pääsee kisoihin.

        Hesarin urheilutoimituksen viime päivien Tenkasta mollaava kampanja on ollut tosi matalamielinen! Pusa kirjoittaa tänään että Tenkasen on turha ottaa liikoja paineita - julkinen lynkkaus tulee kuiteskin mikäli mitalia ei. Jessus mitä kannustusta nuorelle lupaavalle urheilijalle.

        Häpeäisivät!!!

        Sanot, että Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsinnoissa. Mitä tarkoittaa 2-0? Kaksi lähtöä vai kaksi kilpailua? EM-kisoissa purjehdittiin 12 lähtöä ja MM-kisoissa varmaan saman verran, joten onko karsintakilpailussa on purjehdittu samalla tavalla kuin arvokisoissa?


      • you.now
        Wiki kirjoitti:

        On se kumma että Olympiakomitea ja SPL eivät usko mitä Hesari sanoo vaan toimivat sovittujen pelisääntöjen mukaan. Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsintakisoissa. Eihän tuossa ole mitään selittelemistä. Hienoa että meillä on kaksi hyvää purjehtijaa, valitettavasti vain yksi pääsee kisoihin.

        Hesarin urheilutoimituksen viime päivien Tenkasta mollaava kampanja on ollut tosi matalamielinen! Pusa kirjoittaa tänään että Tenkasen on turha ottaa liikoja paineita - julkinen lynkkaus tulee kuiteskin mikäli mitalia ei. Jessus mitä kannustusta nuorelle lupaavalle urheilijalle.

        Häpeäisivät!!!

        Mutta Multala hävisi vain nuo kaksi kisaa. Ja voitti lopuissa Tenkasen, jotten mielestäni parempi ratkaisu olisi ollut valita se kokonaisuudessa parempi kisaaja.

        Totta on myös, että ettei tämä Tenkasen tai Multalankaan vika ole. Nuori tyttö, kauhean sotkun keskellä. Ja vielä oikeasti ihan h- lahjakas tyttö.


      • Wiki
        Ihmettelee hän kirjoitti:

        Sanot, että Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsinnoissa. Mitä tarkoittaa 2-0? Kaksi lähtöä vai kaksi kilpailua? EM-kisoissa purjehdittiin 12 lähtöä ja MM-kisoissa varmaan saman verran, joten onko karsintakilpailussa on purjehdittu samalla tavalla kuin arvokisoissa?

        Tenkanen voitti Multalan kahdessa karsintakilpailussa. Toinen niistä oli MM-kisat.

        Kyllä - näissä kansainvälisissä karsintakilpailuiksi sovituissa regatoissa on purjehdittu samalla tavalla kuin arvokisoissa.


      • jos on tullakseen
        Wiki kirjoitti:

        On se kumma että Olympiakomitea ja SPL eivät usko mitä Hesari sanoo vaan toimivat sovittujen pelisääntöjen mukaan. Tenkanen voitti Multalan 2-0 karsintakisoissa. Eihän tuossa ole mitään selittelemistä. Hienoa että meillä on kaksi hyvää purjehtijaa, valitettavasti vain yksi pääsee kisoihin.

        Hesarin urheilutoimituksen viime päivien Tenkasta mollaava kampanja on ollut tosi matalamielinen! Pusa kirjoittaa tänään että Tenkasen on turha ottaa liikoja paineita - julkinen lynkkaus tulee kuiteskin mikäli mitalia ei. Jessus mitä kannustusta nuorelle lupaavalle urheilijalle.

        Häpeäisivät!!!

        jos ei onnistu paremmin kuin koskaan aikuisten kisoissa,niin voi urheilija parkaa.Purjehdusliitto ja ok..n hallitus osaavat kyllä vetäytyä vastuusta ja sälyttää sen urheilijalle,vaikka itse sopan keittivät.JOS valinta tehtäisiin nyt tämän hetken tiedoilla kukahan lähtisi.


      • Wiki
        jos on tullakseen kirjoitti:

        jos ei onnistu paremmin kuin koskaan aikuisten kisoissa,niin voi urheilija parkaa.Purjehdusliitto ja ok..n hallitus osaavat kyllä vetäytyä vastuusta ja sälyttää sen urheilijalle,vaikka itse sopan keittivät.JOS valinta tehtäisiin nyt tämän hetken tiedoilla kukahan lähtisi.

        Pitäneekö tuo huhu paikkaansa, jotta Multala itse olisi toivonut että viimeiset kisat eivät vaikuttaisi valintaan? Toivoi tuossa vaiheessa että saa rauhassa keskittyä kauden pääkisaan, ettei tarvitse missään EM:ssä pingottaa.

        Vai onko tämä vain huhupuhetta?


    • Aarre

      ...eiköhän suut mene suppuun.

      HYVÄ SUOMI!

      • kun nähdään

        miten kilpailussa käy. Tosin, aika harva edes nyt enää odottaa mitään.


    • Anonyymi

      MINULLE EI KUULU KESKUSTAN POLIISKAN LEEA MARIA, EIKÄ KUKAAN MUUKAAN, MUTTA NYT ON KALLIS MULTALA, LINJALLA, SOSSUN KANSSA NIVALA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe