Kenen jälkisäädös on Uusi Testamentti?
TESTAMENTTI
53
688
Vastaukset
- jälkisäädös
on Vanha Testamentti?
- diana*
..se olekaan tiettävästi mikään testamentti.
Se on Lakikirja/Mooses, ja profeetat ym. kirjat.
En tiedä miksi sitä sanotaan meillä testamentiksi. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
En tiedä miksi sitä sanotaan meillä testamentiksi.Tutkihan asiaa. Löytyi yli 100 kohtaa hakusanoilla 'laki ja profeetat' ja monta sataa hakusanalla 'Mooses'.
Sinulla vain on se peite sydämelläsi ja et ymmärrä, että Jeesus ON tämä Messias, josta Vanha Testamentti ja Uusi Testamentti kertoo.
Nöyrry Herran Jeesuksen edessä ja pyydä häntä näyttämään sinulle ONKO HÄN MESSIAS. Jeesus ihan varmasti vastaa rukoukseesi. Jeesus tulee ihan pian takaisin.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Luuk. 10:24
Sillä minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."
Luuk. 11:48
Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Luuk. 13:34
Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Luuk. 16:29
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
Luuk. 24:25
Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 1:45
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
Joh. 8:52
Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.
Joh. 8:53
Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
Joh. 19:7
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
Ap. t. 3:24
Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ap. t. 26:22
Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
Room. 2:14
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room. 7:1
Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Room. 7:7
Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
Room. 7:12
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Room. 7:14
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Room. 7:16
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
1. Kor. 9:8
Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
1. Kor. 15:56
Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
Gal. 3:12
Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
Gal. 3:17
Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Gal. 3:21
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
Gal. 4:21
Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Gal. 5:23
Sellaista vastaan ei ole laki.
1. Tess. 2:15
jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
1. Tim. 1:8
Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
Hepr. 7:19
-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Hepr. 7:28
Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.
Jaak. 2:9
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Jaak. 5:10
Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.
1. Piet. 1:10
Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta, - diana*
hildurvonhopsis kirjoitti:
Tutkihan asiaa. Löytyi yli 100 kohtaa hakusanoilla 'laki ja profeetat' ja monta sataa hakusanalla 'Mooses'.
Sinulla vain on se peite sydämelläsi ja et ymmärrä, että Jeesus ON tämä Messias, josta Vanha Testamentti ja Uusi Testamentti kertoo.
Nöyrry Herran Jeesuksen edessä ja pyydä häntä näyttämään sinulle ONKO HÄN MESSIAS. Jeesus ihan varmasti vastaa rukoukseesi. Jeesus tulee ihan pian takaisin.
Luuk. 10:24
Sillä minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."
Luuk. 11:48
Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
Luuk. 13:34
Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Luuk. 16:29
Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
Luuk. 24:25
Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 1:45
Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
Joh. 8:52
Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.
Joh. 8:53
Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
Joh. 19:7
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
Ap. t. 3:24
Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ap. t. 26:22
Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
Room. 2:14
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room. 7:1
Vai ettekö tiedä, veljet-minä puhun lain tunteville-että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:5
Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Room. 7:7
Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse".
Room. 7:12
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
Room. 7:14
Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Room. 7:16
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
1. Kor. 9:8
Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
1. Kor. 15:56
Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
Gal. 3:12
Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
Gal. 3:17
Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
Gal. 3:19
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Gal. 3:21
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
Gal. 4:21
Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Gal. 5:23
Sellaista vastaan ei ole laki.
1. Tess. 2:15
jotka tappoivat Herran Jeesuksenkin ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia,
1. Tim. 1:8
Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
Hepr. 7:19
-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Hepr. 7:28
Sillä laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi ihmisiä, jotka ovat heikkoja, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iankaikkisesti täydelliseksi tulleen.
Jaak. 2:9
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Jaak. 5:10
Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.
1. Piet. 1:10
Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,,,sinä ollenkaan ns. Vanhaa testamenttia?
- Uusi Testamettikaan
diana* kirjoitti:
En tiedä miksi sitä sanotaan meillä testamentiksi.ei olisi testamentti vaan evankeliumi, eli ilosanoma.
Kyllä Vanha Testamentti on testamentti ja Uusi Testamentti on testamentti, Mooseksen ja Jeesuksen kautta annetut. Jeesus tosin saneli testamentin ja kirjurit (evankelistat) kirjoittivat sen ylös, kun taasen Mooses kirjoitti lainkirjan itse Jumalan sanelun pohjalta.
Ikuinen laki, joka on liitonarkissa sisällä on Jumalan omalla sormella kahteen kivitauluun kirjoittama. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
,,sinä ollenkaan ns. Vanhaa testamenttia?
Joka päivä!
Minulla on useita eri käännöksiä (myös englanniksi ja ruotsiksi) kotonani - myös BIBLIA v 1776, mutta ne löytyvät kaikki myös tuolta:
Luetko sinä koskaan tuota netti Raamattua? - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
,,sinä ollenkaan ns. Vanhaa testamenttia?
Sallittaneen tämän päivän Päivän Sana:
------------------------------------------------------------
UUDEN TESTAMENTIN LUKUKAPPALE
Ap. t. 4:1-22
PIETARI JA JOHANNES OIKEUDEN EDESSÄ
Pietari ja Johannes Suuren neuvoston edessä
Ap. t. 4:1
Kun Pietari ja Johannes vielä puhuivat kansalle, tulivat paikalle papit, temppelivartioston päällikkö ja saddukeukset*.
4:2 He olivat suutuksissaan siitä, että apostolit opettivat kansaa ja Jeesuksen ylösnousemukseen vedoten julistivat ylösnousemusta kuolleista.
4:3 He pidättivät Pietarin ja Johanneksen ja panivat nämä yöksi vankilaan; oli näet jo ilta.
4:4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet heidän puheensa, uskoivat. Miehiä oli nyt jo noin viisituhatta.
4:5 Seuraavana päivänä kokoontuivat Jerusalemissa juutalaisten hallitusmiehet, vanhimmat ja lainopettajat*.
4:6 Ylipappi Hannas oli paikalla, samoin Kaifas, Johannes, Aleksandros ja kaikki muut, jotka olivat ylipapillista sukua.
4:7 He käskivät tuoda apostolit eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla ja kenen nimessä te tämän teitte?"
4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
4:9 Jos meidät nyt pannaan vastaamaan sairaalle tekemästämme hyvästä teosta ja ilmoittamaan, kenen nimessä hänet on parannettu,
4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi.
4:12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
4:13 Kun neuvoston jäsenet näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja totesivat heidät oppimattomiksi kansanmiehiksi, he olivat ihmeissään. He tunsivat nämä Jeesuksen seuralaisiksi,
4:14 ja kun he vielä näkivät parannetun miehen seisovan apostolien vieressä, he eivät voineet väittää vastaan.
4:15 He käskivät apostolien poistua istuntosalista ja neuvottelivat keskenään:
4:16 "Mitä me teemme näille miehille? Heidän toimestaan on selvästikin tapahtunut ihme. Jerusalemilaiset sen jo tietävät, emmekä me voi sitä kiistää.
4:17 Mutta ettei tapaus tulisi kansan parissa vielä laajemmalti tunnetuksi, meidän on paras jyrkästi kieltää heitä enää puhumasta sen miehen nimessä kenellekään."
4:18 He kutsuivat apostolit sisään ja kielsivät heitä enää puhumasta tai opettamasta yhtään mitään Jeesuksen nimessä.
4:19 Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille: "Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä kuin Jumalaa? Ratkaiskaa itse.
4:20 Me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet."
4:21 Silloin neuvoston jäsenet uhkailivat heitä entistä ankarammin, mutta päästivät heidät sitten vapaaksi kansan tähden. He katsoivat mahdottomaksi rangaista miehiä, sillä kaikki ylistivät Jumalaa sen johdosta, mitä oli tapahtunut.
4:22 Olihan mies, joka tällä tunnusteolla oli parannettu, jo yli neljänkymmenen vuoden ikäinen.
JORIN ALUSTUS TEKSTIIN
Pietari oli julistanut evankeliumia temppelissä ja tehnyt kiistattoman tunnusteon parantaessaan ramman Jeesuksen nimessä. Parantunut rampa tunnettiin entuudestaan (Ap. t. 3:8-10), minkä tähden edes Sanhedrin (Suuri neuvosto) ei voinut kiistää ihmettä tai kieltää ihmisiä ylistämästä Herraa tunnusteosta (Ap. t. 4:16, Ap. t. 4:21-22).
Neuvosto päätti kuitenkin pidättää Pietarin ja Johanneksen, koska he julistivat Nasaretin miehen oppia (Ap. t. 4:2-3), mikä vaaransi heidän asemansa Jeesuksen vastustajina. Pidätyskään ei estänyt Pietarin puhetta kantamasta hedelmää, sillä monet uskoivat. Seurakuntaan oli helluntaista tähän päivään mennessä liittynyt - pelkästään miehet laskien - kaksituhatta uutta jäsentä (Ap. t. 4:4).
Temppelin iltauhrit loppuivat kello 16 aikaan, jolloin myös portit suljettiin. Pidätyksen aikaan oli ilta eli portit oli jo suljettu (Ap. t. 4:3). Apostolit täytyi pitää vangittuina yön yli, koska lain mukaan tuomiota, josta voisi seurata kuolemanrangaistus, ei saanut langettaa kuin päiväsaikaan eli kello 6:n ja 16:n välillä.
Seuraavan päivän oikeudenkäynnissä syyte oli Pietaria ja Johannesta vastaan ei liittynyt ihmeen tapahtumiseen, koska se oli kiistaton, vaan syyte kuului "Millä voimalla ja kenen nimessä te tämän teitte?" (Ap. t. 4:7). Jos neuvosto pystyisi osoittamaan apostolien toimineen jonkun muun kuin Herran nimessä, he voisivat tuomita heidät noituudesta kuolemaan.
Huomattuaan tappionsa apostolien todistusta vastaan, he joutuivat luopumaan syytteistä, mutta yrittivät kieltää heitä jatkossa julistamasta evankeliumia Kristuksen nimessä (Ap. t. 4:16-18).
Pietarin ja Johanneksen retorinen kysymys oman kansansa korkeimmalle oikeusistuimelle on ajatuksia herättävä: "Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä kuin Jumalaa?"
Apostolit eivät tässä puhuneet omassa 'miehisessä uhmassa', vaan he puhuivat Pyhän Hengen johtamina, koska Apostolien tekojen kirjoittaja Luukas viittaa juuri näihin tapahtumiin evankeliumissaan:
"Kun teitä kuljetetaan synagogiin ja viranomaisten ja esivallan eteen, älkää olko huolissanne siitä, mitä puhutte ja miten puolustatte itseänne. Kun se hetki tulee, Pyhä Henki neuvoo, mitä teidän on sanottava." (Luuk. 12:11-12)
Apostolien vastaus syytteisiin soveltaa psalmin 118 neuvoa:
"On parempi turvata Herraan kuin luottaa ihmisten apuun. On parempi turvata Herraan kuin luottaa mahtavien apuun." (Ps. 118:8-9)
Apostolit mieluummin "tottelivat Jumalaa kuin ihmisiä" jopa tilanteessa, kun he joutuivat vastakkain juutalaisen itsehallinnon ja uskonnon korkeimman hallintoelimen kanssa. He osoittivat käytännössä samaa tinkimättömyyttä Herran seuraajina kuin aikanaan Danielkin Babylonian pakkosiirtolaisuudessa (Dan. 6:7-12).
Ennen kuin käymme soveltamaan apostolien neuvoa "totella ennemmin Jumalaa kuin ihmisiä" omaan elämään, katsotaan vielä lyhyesti, mitä he tarkalleen tarkoittivat tottelemisella. Tottelemiseksi käännetty sana on alkukielen termi 'akouo', joka sanatarkasti tarkoittaa kuulemista. Sillä tarkoitetaan äänen kuulemista aistihavaintona, mutta myös kuulemista ajatuksen tasolla tapahtuvana prosessina.
Perinteisesti juutalaisessa uskonnossa on kuulemiselle annettu korostetun tärkeä asema (vrt. "Kuule Israel", 5. Moos. 6:4). Kuulemisen erityisasema tulee Raamatun ilmoituksellisesta luonteesta, koska siinä Jumala puhuu ja ihmisen tehtävä on vastavuoroisesti kuulla häntä. Kuulla voi toki ymmärtämättäkin, mutta todellinen kuuleminen sisältää ymmärtämisen ja ojentautumisen kuullun mukaan eli tekemisen.
Voidaan siis sanoa, että totteleminen tekstiyhteydessä tarkoittaa Herran tahdon kuulemista, sen ottamista todesta ja ojentautumista sen mukaan. Totteleminen on Herran tahdon laittamista ykkössijalle, vapaaehtoista alistumista Herran auktoriteettiin. Tästä kaikesta on siis kyse, kun päätämme "totella ennemmin Jumalaa kuin ihmisiä". Se on Jumalan kuulemista ja hänen tahtonsa laittamista ensisijalle sen sijaan, että kuuntelisimme vain ihmisiä ja alistuisimme heidän tahtoonsa.
Tästä tinkimättömästä tottelevaisuudesta Jumalaa kohtaan tahdon ottaa lisäksi vielä yhden esimerkin kirkkohistoriasta. Hän on tuntemamme kirkonkiroukseen joutunut entinen katolinen munkki, joka Wormsin valtiopäivillä vuonna 1521 puolustautui näin:
"Jos ette voi osoittaa Raamatusta, että minä olen tehnyt vääriä päätelmiä, minä en voi enkä halua peruuttaa sanojani. Minun omatuntoni on sidottu Jumalan sanaan. Tässä seison, enkä muuta voi. Jumala minua auttakoon. Aamen." (Martin Luther)
Uskon, että niin apostolien kuin Martin-veljemmekin esimerkki pysäyttää myös meidät jokaisen pohtimaan Pietarin kysymystä niin suurten kuin pientenkin ratkaisujen ohjenuorana. Eli kysymys kuuluu:
"Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin teitä kuin Jumalaa?"
KYSYMYS
Onko minulla rohkeutta vastata tähän kysymykseen oikein arjen valinnoissa?
LISÄÄ SAMASTA AIHEESTA
o http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-09-02
VANHAN TESTAMENTIN LUKUKAPPALE
Salomo nousee valtaan
Daavidin viimeiset sanat ja kuolema
1. Aik. 29:21-25, 1. Kun. 2:1-9, Ps. 37, Ps. 72, 2. Sam. 23:1-7, 1. Kun. 2:10-12, 1. Aik. 29:26-30
Kiitos Jorille hyvästä alustuksesta!
Sallinet, että laitan tämän tänne!
Tuoltahan löytyy Jumalan Sanaa lisää:
- lainrikkojan
Se on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan tekemä raamatun väärennös.
Jeesus antoi testamenttinsa ennenkuin Hänet naulittin ristiin.- hildurvonhopsis
Mistä lähteestä olet noin kummallisen idean saanut? Onko se ihan sinun itsesi 'mutu'
(= musta tuntuu) 'tietoa'?
Monella eri kielellä ja monen eri vuoden Raamatun käännökset löytyy tuolta:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - tietoa....
Mistä lähteestä olet noin kummallisen idean saanut? Onko se ihan sinun itsesi 'mutu'
(= musta tuntuu) 'tietoa'?
Monella eri kielellä ja monen eri vuoden Raamatun käännökset löytyy tuolta:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleKristin uskon toimesta Paavalin tuella tapettiin Jeesuksen seuraajat joilla oli Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu muisti tietoina. Se on historiallinen totuus.
Todista raamattusi UT:llä että ne murhat oli Jumalan tai Jeesuksen tahto?
Todista raamattusi UT:llä että kristinuskolla oli Jumalan ja Jeesuksen antama lupa rikkoa älä tapa käskyä???
Todista raamattusi UT:llä että Paavalin tappaminen, Pietarin tappaminen jne, sekä satojen mijoonien ihmisten tappamiset kristinuskon toimesta ovat olleet Jumalan ja Jeesuksen tahto??
Ellet Jumalan tai/ja Jeesuksen antamaa löydä, niin tiedät että saatanan perustama kristinusko on ollut asialla ja väärentämässä raamattua.
Raamatttuja on pelkästään suomenkielisenä erillaisia sidsällöltään. Siis sitä väärennellään saatanaa jumalanaan palvelevan kristinuskon toimesta tarpeen tullen tarpeita vastaavaksi vaikka se on raamatun VT:ssä ja UT:ssä selvästi kielletty.
Ellet aseta esiin Jumalan ja Jeesuksen Sanalla raamatun UT:sta kristinuskolle lupaa rikkoa Jumalan ja Jeesuksen lakia, älä tapa käskynn suhteen, niin palvelet Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan jumalaa harhautettuna ja se jumala tunnetaan nimellä herra saatana.
Ps. Antamasi linkkin raamatut ovat erillaisia sisällöltään, Siis voit ise verrata kuinka raamatun sisltöä krisrinuskon toimesta muokataan saatanaa jumalana palvelemisen helpottamiseksi.
Ja huomaa, että tuollakaan olevien raamattujen joukossa ei ole vuoden 1845 raamattua jossa on luku "Jeesuksen puhe seurakunnallensa." tutustuppa asiaan kerro meille sitten viisaampana miksi se luku on poissa!! lupaan että herrasi palvelijana alat miettimään tarkemmin kuka on herrasi. - ollut Jumalan Tahto,
tietoa.... kirjoitti:
Kristin uskon toimesta Paavalin tuella tapettiin Jeesuksen seuraajat joilla oli Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu muisti tietoina. Se on historiallinen totuus.
Todista raamattusi UT:llä että kristinuskolla oli Jumalan ja Jeesuksen antama lupa rikkoa älä tapa käskyä???
Todista raamattusi UT:llä että Paavalin tappaminen, Pietarin tappaminen jne, sekä satojen mijoonien ihmisten tappamiset kristinuskon toimesta ovat olleet Jumalan ja Jeesuksen tahto??
Ellet Jumalan tai/ja Jeesuksen antamaa löydä, niin tiedät että saatanan perustama kristinusko on ollut asialla ja väärentämässä raamattua.
Raamatttuja on pelkästään suomenkielisenä erillaisia sidsällöltään. Siis sitä väärennellään saatanaa jumalanaan palvelevan kristinuskon toimesta tarpeen tullen tarpeita vastaavaksi vaikka se on raamatun VT:ssä ja UT:ssä selvästi kielletty.
Ellet aseta esiin Jumalan ja Jeesuksen Sanalla raamatun UT:sta kristinuskolle lupaa rikkoa Jumalan ja Jeesuksen lakia, älä tapa käskynn suhteen, niin palvelet Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojan jumalaa harhautettuna ja se jumala tunnetaan nimellä herra saatana.
Ps. Antamasi linkkin raamatut ovat erillaisia sisällöltään, Siis voit ise verrata kuinka raamatun sisltöä krisrinuskon toimesta muokataan saatanaa jumalana palvelemisen helpottamiseksi.
Ja huomaa, että tuollakaan olevien raamattujen joukossa ei ole vuoden 1845 raamattua jossa on luku "Jeesuksen puhe seurakunnallensa." tutustuppa asiaan kerro meille sitten viisaampana miksi se luku on poissa!! lupaan että herrasi palvelijana alat miettimään tarkemmin kuka on herrasi.että "ÄLÄ TAPA" käskyä on rikottu ja rikotaan. Älä nyt kuitenkaan niin hölmö ole, että kuvittelet USKOVAISTEN sitä rikkoneen, eivät takuulla ole rikkoneet, vaan kristinuskon nimellä kulkevat lihalliset ja toisen vallan alla olevat sen ovat tehneet.
Voithan tuota mennä noille eri palstoille katsomaan miten tuota käskyä tänäänkin rikotaan ja väitetään sitten, että ollaan uskovaisia. Mitä valhetta, sillä uskovainen ei edes ajattele lähimmäisestä pahaa, sillä Jeesus on sen kieltänyt, koska ajatuksesta tapotkin saavat alkunsa ja koska Jeesuksen seuraajat saavat voiman ylhäältä heidän ei todellakaan tarvitse rikkoa ÄLÄ TAPA käskyä.
Paavali tosin vainosi ensin Jeesukseen uskovia ja antoi jopa nimensä heidän tappamisen puolesta, mutta Paavali teki parannuksen ja kärsi paljon Jeesuksen nimen tähden. Oli kylmissään, oli nälissään, oli myrskyissä, paahteissa ja kesti vaikka mitä tuon kalliin nimen tähden ja kaiken lisäksi iloiten kaiken keskellä siitä sanomattomasta armosta, mikä häntä Jeesuksessa kohtasi.
Kyllä sinulla on vielä paljon oppimista, jos aiot Jeesuksen tulla tuntemaan. - ja kerro
ollut Jumalan Tahto, kirjoitti:
että "ÄLÄ TAPA" käskyä on rikottu ja rikotaan. Älä nyt kuitenkaan niin hölmö ole, että kuvittelet USKOVAISTEN sitä rikkoneen, eivät takuulla ole rikkoneet, vaan kristinuskon nimellä kulkevat lihalliset ja toisen vallan alla olevat sen ovat tehneet.
Voithan tuota mennä noille eri palstoille katsomaan miten tuota käskyä tänäänkin rikotaan ja väitetään sitten, että ollaan uskovaisia. Mitä valhetta, sillä uskovainen ei edes ajattele lähimmäisestä pahaa, sillä Jeesus on sen kieltänyt, koska ajatuksesta tapotkin saavat alkunsa ja koska Jeesuksen seuraajat saavat voiman ylhäältä heidän ei todellakaan tarvitse rikkoa ÄLÄ TAPA käskyä.
Paavali tosin vainosi ensin Jeesukseen uskovia ja antoi jopa nimensä heidän tappamisen puolesta, mutta Paavali teki parannuksen ja kärsi paljon Jeesuksen nimen tähden. Oli kylmissään, oli nälissään, oli myrskyissä, paahteissa ja kesti vaikka mitä tuon kalliin nimen tähden ja kaiken lisäksi iloiten kaiken keskellä siitä sanomattomasta armosta, mikä häntä Jeesuksessa kohtasi.
Kyllä sinulla on vielä paljon oppimista, jos aiot Jeesuksen tulla tuntemaan.se on tasan tarkkan niin, ettå kristinusko ja myöhemmässä vaiheessa lutherilaisuuskin tappo ja tapatti syyttöniä, omia uskovaisia, kstettua pikkulapsiakin herransa helvetin tulella noitaroviota poltellen kristtinuskon oma pappi saatanallisuuden sanan saattajana vieressä käskyn jakajina joten saatanan sarvia harhautettuna kiillottelet ellet niihinkään murhiin Jumalan tai/ja Jeesuksen lupaa raamatun UT:stä löydä?
Niin että raamattu esiin ja fakta kohtien osoitteet tietoon tai lopeta valehtemiset! - muka kieltänyt,
ja kerro kirjoitti:
se on tasan tarkkan niin, ettå kristinusko ja myöhemmässä vaiheessa lutherilaisuuskin tappo ja tapatti syyttöniä, omia uskovaisia, kstettua pikkulapsiakin herransa helvetin tulella noitaroviota poltellen kristtinuskon oma pappi saatanallisuuden sanan saattajana vieressä käskyn jakajina joten saatanan sarvia harhautettuna kiillottelet ellet niihinkään murhiin Jumalan tai/ja Jeesuksen lupaa raamatun UT:stä löydä?
Niin että raamattu esiin ja fakta kohtien osoitteet tietoon tai lopeta valehtemiset!että kristinusko ei olisi tapattanut? Sen olen kieltänyt, että Raamattu antaisi uuden liiton aikalaiselle pienintäkään oikeutusta tappaa, ei anna, mutta lihassa Raamattua lukevat luulevat niin ja tappavat. Jeesus tuli tuomaan niin suuren rauhan, että me uskovaiset olemme aseet auroiksi takoneet.
Aikanaan kun Jerusalemia kohtasi se hävitys, mistä Jeesus heitä varoitti, niin luuletko uskovaisten jääneen tappamaan ja taistelemaan, eivät jääneet, vaan pakenivat paikalta, sillä uskovainen antaa mielummin oman henkensä ja omaisuutensa, kuin tappaa.
Jotenkin tuo sinun saatana hokemisesi viittaa siihen, että ole tullut tuolta raamattupalstalta, vai onko muitakin palstoja, jossa ihmisiä kasvatetaan tuomitsemaan, vihaamaan ja huutamaan väärän herran nimeä? - hildurvonhopsis
tietoa.... kirjoitti:
Kristin uskon toimesta Paavalin tuella tapettiin Jeesuksen seuraajat joilla oli Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu muisti tietoina. Se on historiallinen totuus.
Ja huomaa, että tuollakaan olevien raamattujen joukossa ei ole vuoden 1845 raamattua jossa on luku "Jeesuksen puhe seurakunnallensa." tutustuppa asiaan kerro meille sitten viisaampana miksi se luku on poissa!! lupaan että herrasi palvelijana alat miettimään tarkemmin kuka on herrasi.http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 22:1&rnd=1216969375527
Jeesuksen puhe Bibliasta (vanha Raamattu 1776)
Matteus 22 luku:
1 Ja Jesus vastaten puhui taas heille vertauksilla, sanoen:
2 Taivaan valtakunta on kuninkaan vertainen, joka teki häitä pojallensa,
3 Ja lähetti palveliansa kutsumaan kutsutuita häihin, ja ei he tahtoneet tulla.
4 Taas hän lähetti toiset palveliat, sanoen: sanokaat kutsutuille: katso, minä valmistin atriani, härkäni ja syöttilääni ovat tapetut, ja kaikki ovat valmistetut: tulkaat häihin!
5 Mutta he katsoivat ylön, ja menivät pois, yksi pellollensa, toinen kaupallensa.
6 Mutta muut ottivat kiinni hänen palveliansa, ja pilkkasivat heitä, ja tappoivat.
7 Mutta kuin kuningas sen kuuli, vihastui hän, ja lähetti sotaväkensä, ja hukutti ne murhamiehet, ja heidän kaupunkinsa poltti.
8 Silloin hän sanoi palvelioillensa: häät tosin ovat valmistetut, mutta kutsutut ei olleet mahdolliset.
9 Menkäät siis teiden haaroihin, ja kaikki, jotka te löydätte, kutsukaat häihin.
10 Ja palveliat menivät ulos teille, ja kokosivat kaikki, jotka he löysivät, pahat ja hyvät; ja häähuone täytettiin vieraista.
11 Niin kuningas meni katsomaan vieraita, ja näki siellä yhden ihmisen, joka ei ollut vaatetettu häävaatteilla.
12 Niin hän sanoi hänelle: ystäväni, kuinkas tänne tulit, ja ei sinulla ole häävaatteita? Mutta hän vaikeni.
13 Silloin sanoi kuningas palvelioille: sitokaat hänen kätensä ja jalkansa, ottakaat ja heittäkäät häntä ulkoiseen pimeyteen; siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys.
14 Sillä monta on kutsuttu, mutta harvat ovat valitut.
15 Silloin Pharisealaiset menivät pitämään neuvoa, kuinka he hänen sanoissa solmeaisivat.
16 Ja he lähettivät hänen tykönsä opetuslapsensa Herodilaisten kanssa, sanoen: Mestari, me tiedämme sinun totiseksi, ja sinä opetat Jumalan tien totuudessa, et myös tottele ketään; sillä et sinä katso ihmisten muotoa.
17 Sano siis meille, kuinkas luulet: sopiiko keisarille antaa veroa taikka ei?
18 Mutta kuin Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa, sanoi hän: mitä te ulkokullatut kiusaatte minua?
19 Osoittakaat minulle veroraha. Niin he antoivat hänelle verorahan.
20 Ja hän sanoi heille: kenenkä on tämä kuva ja päällekirjoitus?
21 He sanoivat hänelle: keisarin. Niin hän sanoi heille: antakaat keisarille, mitkä keisarin ovat, ja Jumalalle, mitkä Jumalan ovat.
22 Ja kuin he nämät kuulivat, ihmettelivät he, ja luopuivat hänestä, ja menivät pois.
23 Sinä päivänä tulivat Saddukealaiset hänen tykönsä, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ja kysyivät häneltä,
24 Sanoen: Mestari! Moses sanoi: jos joku kuolee lapsetoinna, niin hänen veljensä pitää naiman hänen emäntänsä ja herättämän veljellensä siemenen.
25 Niin oli meidän seassamme seitsemän veljestä, ja kuin ensimäinen nai, niin se kuoli. Ja ettei hänellä ollut siementä, jätti hän emäntänsä veljellensä.
26 Niin myös toinen ja kolmas, hamaan seitsemänteen asti.
27 Mutta kaikkein viimein kuoli myös se vaimo.
28 Kenenkä emännän siis näistä seitsemästä pitää hänen ylösnousemisessa oleman? Sillä kaikki ovat häntä pitäneet.
29 Niin Jesus vastaten sanoi heille: te eksytte ja ette tiedä Raamatuita, eikä Jumalan voimaa.
30 Sillä ylösnousemisessa ei naida eikä huolla, mutta he ovat niinkuin Jumalan enkelit taivaassa.
31 Mutta ettekö te ole lukeneet kuolleitten ylösnousemisesta, mitä teille on Jumalalta sanottu, joka sanoo:
32 Minä olen Abrahamin Jumala, ja Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala? Ei ole Jumala kuolleiden Jumala, mutta elävien.
33 Ja kuin kansa sen kuuli, hämmästyivät he hänen oppiansa.
34 Mutta kuin Pharisealaiset sen kuulivat, että hän oli Saddukealaisten suun tukinnut, kokoontuivat he yhteen.
35 Ja yksi lain-opettaja heistä kysyi häneltä, kiusaten häntä, ja sanoi:
36 Mestari, mikä on suurin käsky laissa?
37 Niin Jesus sanoi hänelle: sinun pitää rakastaman Herraa sinun Jumalaas, kaikesta sydämestäs, ja kaikesta sielustas, ja kaikesta mielestäs:
38 Tämä on ensimäinen ja suurin käsky.
39 Toinen on tämän kaltainen: sinun pitää rakastaman lähimmäistäs niinkuin itse sinuas.
40 Näissä kahdessa käskyssä kaikki laki ja prophetat riippuvat.
41 Koska Pharisealaiset koossa olivat, kysyi heiltä Jesus,
42 Sanoen: mitä teille näkyy Kristuksesta, kenenkä poika hän on? he sanoivat hänelle: Davidin.
43 Hän sanoi heille: kuinka siis David kutsuu hengessä hänen Herraksi? sanoen:
44 Herra sanoi minun Herralleni: istu minun oikealla kädelläni, siihenasti kuin minä panen vihollises sinun jalkais astinlaudaksi.
45 Jos siis David kutsuu hänen Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?
46 Ja ei kenkään taitanut häntä mitään vastata: ei myös yksikään rohjennut sen päivän perästä häneltä enempää kysyä. - hildurvonhopsis
ja kerro kirjoitti:
se on tasan tarkkan niin, ettå kristinusko ja myöhemmässä vaiheessa lutherilaisuuskin tappo ja tapatti syyttöniä, omia uskovaisia, kstettua pikkulapsiakin herransa helvetin tulella noitaroviota poltellen kristtinuskon oma pappi saatanallisuuden sanan saattajana vieressä käskyn jakajina joten saatanan sarvia harhautettuna kiillottelet ellet niihinkään murhiin Jumalan tai/ja Jeesuksen lupaa raamatun UT:stä löydä?
Niin että raamattu esiin ja fakta kohtien osoitteet tietoon tai lopeta valehtemiset!Aluksi Saulus/ Saul, josta uskoontulon jälkeen tuli
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 9:1&rnd=1216970189214
Apostilien teot 9. luku
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
23 Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet.
24 Mutta heidän salahankkeensa tuli Sauluksen tietoon. Ja he vartioivat porttejakin yöt päivät, saadakseen hänet tapetuksi.
25 Mutta hänen opetuslapsensa ottivat hänet yöllä, päästivät hänet muurin aukosta ja laskivat alas vasussa.
26 Ja kun hän oli tullut Jerusalemiin, yritti hän liittyä opetuslapsiin; mutta he kaikki pelkäsivät häntä, koska eivät uskoneet, että hän oli opetuslapsi.
27 Mutta Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä.
28 Ja niin hän kävi heidän keskuudessaan sisälle ja ulos Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä.
29 Ja hän puhui ja väitteli hellenistien kanssa; mutta he koettivat tappaa hänet.
30 Kun veljet sen huomasivat, veivät he hänet Kesareaan ja lähettivät hänet sieltä Tarsoon.
31 Niin oli nyt seurakunnalla koko Juudeassa ja Galileassa ja Samariassa rauha; ja se rakentui ja vaelsi Herran pelossa ja lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta.
32 Ja tapahtui, että Pietari, kiertäessään kaikkien luona, tuli myöskin niiden pyhien tykö, jotka asuivat Lyddassa.
33 Siellä hän tapasi Aineas nimisen miehen, joka kahdeksan vuotta oli maannut vuoteessaan ja oli halvattu.
34 Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.
35 Ja kaikki Lyddan ja Saaronin asukkaat näkivät hänet; ja he kääntyivät Herran tykö.
36 Mutta Joppessa oli naisopetuslapsi, nimeltä Tabita, mikä kreikaksi käännettynä on: Dorkas; hän teki paljon hyviä töitä ja antoi runsaasti almuja.
37 Ja tapahtui niinä päivinä, että hän sairastui ja kuoli; ja he pesivät hänet ja panivat yläsaliin.
38 Ja koska Lydda oli lähellä Joppea, niin opetuslapset, kun kuulivat Pietarin olevan siellä, lähettivät kaksi miestä hänen luoksensa pyytämään: "Tule viipymättä meidän tykömme".
39 Niin Pietari nousi ja meni heidän kanssansa. Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät hänet yläsaliin, ja kaikki lesket tulivat hänen luoksensa itkien ja näytellen hänelle ihokkaita ja vaippoja, joita Dorkas oli tehnyt, ollessaan heidän kanssansa.
40 Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.
41 Ja Pietari ojensi hänelle kätensä ja nosti hänet seisomaan ja kutsui sisään pyhät ja lesket ja asetti hänet elävänä heidän eteensä.
42 Ja se tuli tiedoksi koko Joppessa, ja monet uskoivat Herraan.
43 Ja Pietari viipyi Joppessa jonkun aikaa erään nahkuri Simonin luona.
Kertonus jatkuu näin:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 22:1&rnd=1216969996332
Apostolien teot 22:
1 "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
2 Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:
3 "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu'.
11 Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.
12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
17 Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta'.
19 Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
21 Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö'."
22 Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat: "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."
23 Ja kun he huusivat ja heittelivät vaatteitaan ja viskoivat tomua ilmaan,
24 käski päällikkö viedä hänet kasarmiin, ja saadakseen tietää, mistä syystä he niin hänelle huusivat, hän määräsi hänet ruoskimalla tutkittavaksi.
25 Mutta kun he olivat oikaisseet hänet ruoskittavaksi, sanoi Paavali siinä seisovalle sadanpäämiehelle: "Onko teidän lupa ruoskia Rooman kansalaista, vieläpä ilman tuomiota?"
26 Kun sadanpäämies sen kuuli, meni hän päällikölle ilmoittamaan ja sanoi: "Mitä aiot tehdä? Tämä mies on Rooman kansalainen."
27 Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: "Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?" Hän vastasi: "Olen".
28 Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: "Mutta minulla se on syntymästäni asti".
29 Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet.
30 Mutta seuraavana päivänä, koska hän tahtoi saada varman tiedon, mistä juutalaiset häntä syyttivät, päästi hän hänet siteistä ja käski ylipappien ja koko neuvoston kokoontua, vei Paavalin alas ja asetti hänet heidän eteensä - ymmärrä
muka kieltänyt, kirjoitti:
että kristinusko ei olisi tapattanut? Sen olen kieltänyt, että Raamattu antaisi uuden liiton aikalaiselle pienintäkään oikeutusta tappaa, ei anna, mutta lihassa Raamattua lukevat luulevat niin ja tappavat. Jeesus tuli tuomaan niin suuren rauhan, että me uskovaiset olemme aseet auroiksi takoneet.
Aikanaan kun Jerusalemia kohtasi se hävitys, mistä Jeesus heitä varoitti, niin luuletko uskovaisten jääneen tappamaan ja taistelemaan, eivät jääneet, vaan pakenivat paikalta, sillä uskovainen antaa mielummin oman henkensä ja omaisuutensa, kuin tappaa.
Jotenkin tuo sinun saatana hokemisesi viittaa siihen, että ole tullut tuolta raamattupalstalta, vai onko muitakin palstoja, jossa ihmisiä kasvatetaan tuomitsemaan, vihaamaan ja huutamaan väärän herran nimeä?Etkö sinä ymmärrä, että kun puolusta ja edustat Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojaa niin teet palveluksia antikristukselle saatanaa jumalas palvellen!
se on sinun oikeus mutta ole sen verran rehellinen että teet se sen herran omalla nimellä ja tule sitten opettamaan meitä!
En minä ole ketään tuomitsemassa vaan tuomitesemiset hoitaa saatanallisesti kristinuskon tuomiokirkot.
Jumalan valtakunta hoitaa tietää mitä teette,
Jumalan ja Jeesuksen Lainrikkojilla on ahdas portti edessä sillä kristinuskon tappama Pietari on odottamassa...
- hildurvonhopsis
Matteus, Markus, Luukas, Johannes on uusimpien tutkimusten mukaan kirjoitettu 40 - 50 j.Kr.
Se kerrottiin juuri TV7:ssä nyt illalla 24.7.2008 klo 22.25. Ohjelma: 'Hyvä kysymys'.
Evankeliumi = ilosanoma Jeesuksesta.
Jumalan pelastussuunnitelma meitä varten. Jeesus nousi kuolleista ja sillä on satoja silminnäkijöitä.
Evankeliumit on kirjoitettu silminnäkijöiden todistuksista. Lääkäri Luukas kirjoitti ylös sen, minkä hän sai tietoonsa haastattelemalla ihmisiä. (Lähde TV7)
Tee parannus ja usko evankeliumi !
Katsotko Diana* koskaan TV7:n lähetyksiä?
Voit tehdä sinne kysymyksiä ohjelmaan: 'Hyvä kysymys'. www.hyvakysymys.fi (katso googlesta jos ei muuten löydy).
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible- diana*
Jeesus on siis kuollut, vai?
Vai eikö ole kuollut? - tietoa....
Silminnäkijöiden mukaan Jeesuksen seuraajat tapettin kristinuskon toimesta Paavalin tuella jotta Jeesuksen seuraajilla muistitietoina ollut raamattu ei pääsisi julkisuuteen.
Silminnäkijöiden mukaan kristinusko tappoi Paavalinkin, Pietarin ja satoja miljoonia syyttömiä ihmisiä olemassa olonsa aikana. osoita meille raamattusi Jumalan tai/ja Jeesuksen sanalla Heidän kristinuskolle antama lupa rikkoa Jumalan ja Jeesuksen Lakia???
Ellet sitä lupaa löydä, niin silminnäkijöiden mukaan palvelet harhautettuna kristinuskon saatanaa jumalana, - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
Jeesus on siis kuollut, vai?
Vai eikö ole kuollut?Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Jeesus uoli Golgatan keskimmäisellä ristillä sinun ja minun ja koko maailman syntien puolesta. Jeesus haudattiin ja jeesus nousi kuolleista. Jeesus ilmestyi vielä 40 päivää opetuslapsille ja sadat muutkin ihmiset näkivät hänet.
Tuo sama Jeesus nousi taivaseen ja siksi mvietetään vieläkin Helatorstaita - Taivaaseenastumisjuhlaa.
Tuo Sma Jeesus tulee takaisin, samallla tavalla niin kuin Taivaaseen otettiinkin usean sadan ihmisen nähden. Apostolien teot 1. luku kertoo siitä.
Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Mark. 13:32
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, Ap. t. 1:7
Jeesuksesta kerrottiin jo Vanhassa Testamentissa ja Hän on se Pelastaja ja Vapahtaja, josta VT kertoo.
Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista
Ps. 7:10 (7:11) Minun kilpenäni on Jumala; hän on oikeamielisten pelastaja.
Ps. 14:7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Ps. 20:2 (20:3) Hän lähettäköön sinulle avun pyhäköstä ja tukekoon sinua Siionista.
Ps. 50:2 Siionista, jonka kauneus on täydellinen, Jumala ilmestyy kirkkaudessa.
Ps. 53:6 (53:7) Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista! Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Ps. 87:5 Mutta Siionista sanotaan: "Joka - ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää.
Ps. 110:2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
Ps. 128:5 Siunatkoon Herra sinua Siionista, niin sinä saat kaikkina elinpäivinäsi nähdä Jerusalemin onnellisena,
Ps. 134:3 Herra siunatkoon sinua Siionista, hän, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Ps. 135:21 Kohotkoon Herralle kiitos Siionista, hänelle, joka Jerusalemissa asuu. Halleluja!
Sananl. 14:25 Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
Niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." Room. 11:26
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. (4 Moos 6:24-26)
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30
Jes. 55:7
Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Tee Diana parannus ja usko evankeliumi
http://jani.mirekweb.com/usko Uskon rukous.
Synnytystuskat maailmassa ovat alkaneet
Juhani Laukkonen.
http://www.alajarvi.svk.fi/?sid=14#aanet Valtavan hyvä saarna !
Kuuntele tuo Juhani Laukkosen opetus Israelin nykytilasta Raamatun valossa !! - hildurvonhopsis
tietoa.... kirjoitti:
Silminnäkijöiden mukaan Jeesuksen seuraajat tapettin kristinuskon toimesta Paavalin tuella jotta Jeesuksen seuraajilla muistitietoina ollut raamattu ei pääsisi julkisuuteen.
Silminnäkijöiden mukaan kristinusko tappoi Paavalinkin, Pietarin ja satoja miljoonia syyttömiä ihmisiä olemassa olonsa aikana. osoita meille raamattusi Jumalan tai/ja Jeesuksen sanalla Heidän kristinuskolle antama lupa rikkoa Jumalan ja Jeesuksen Lakia???
Ellet sitä lupaa löydä, niin silminnäkijöiden mukaan palvelet harhautettuna kristinuskon saatanaa jumalana,Kristinukson vastustajien toimesta kristittyjä surmattiin.
Paavali oli suurin syntinen ja tappoi kristittyjä, kunnes Jeesus itse ilmestyi hänelle ja Paavali (Saul entiseltä nimeltään) tuli uskoon. Sen jälkeen Paavali alkoi julistaa evankeliumia.
LUE NUO ASIAT RAAMATUSTA:
Raamatun Jumala on Israelin Jumala, josta kerrotaan heti Raamatun alkulehdiltä asti ihan viimeiseen Sanaan asti. - diana*
Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Jeesus uoli Golgatan keskimmäisellä ristillä sinun ja minun ja koko maailman syntien puolesta. Jeesus haudattiin ja jeesus nousi kuolleista. Jeesus ilmestyi vielä 40 päivää opetuslapsille ja sadat muutkin ihmiset näkivät hänet.
Tuo sama Jeesus nousi taivaseen ja siksi mvietetään vieläkin Helatorstaita - Taivaaseenastumisjuhlaa.
Tuo Sma Jeesus tulee takaisin, samallla tavalla niin kuin Taivaaseen otettiinkin usean sadan ihmisen nähden. Apostolien teot 1. luku kertoo siitä.
Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Mark. 13:32
Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, Ap. t. 1:7
Jeesuksesta kerrottiin jo Vanhassa Testamentissa ja Hän on se Pelastaja ja Vapahtaja, josta VT kertoo.
Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista
Ps. 7:10 (7:11) Minun kilpenäni on Jumala; hän on oikeamielisten pelastaja.
Ps. 14:7 Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Ps. 20:2 (20:3) Hän lähettäköön sinulle avun pyhäköstä ja tukekoon sinua Siionista.
Ps. 50:2 Siionista, jonka kauneus on täydellinen, Jumala ilmestyy kirkkaudessa.
Ps. 53:6 (53:7) Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista! Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Ps. 87:5 Mutta Siionista sanotaan: "Joka - ainoa on syntynyt siellä". Sitä Korkein itse vahvana pitää.
Ps. 110:2 Herra ojentaa sinun valtasi valtikan Siionista; hallitse vihollistesi keskellä.
Ps. 128:5 Siunatkoon Herra sinua Siionista, niin sinä saat kaikkina elinpäivinäsi nähdä Jerusalemin onnellisena,
Ps. 134:3 Herra siunatkoon sinua Siionista, hän, joka on tehnyt taivaan ja maan.
Ps. 135:21 Kohotkoon Herralle kiitos Siionista, hänelle, joka Jerusalemissa asuu. Halleluja!
Sananl. 14:25 Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.
Jes. 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
Niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." Room. 11:26
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. (4 Moos 6:24-26)
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30
Jes. 55:7
Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Tee Diana parannus ja usko evankeliumi
Synnytystuskat maailmassa ovat alkaneet
Juhani Laukkonen.
http://www.alajarvi.svk.fi/?sid=14#aanet Valtavan hyvä saarna !
Kuuntele tuo Juhani Laukkosen opetus Israelin nykytilasta Raamatun valossa !!Puhuvat Jumalasta, eivät Jeesuksesta.
Jeesus on ihminen, josta tehdään kuvia, jonka lihaa ja verta syödään. Lue tuolta alhaalta kirjoitus Jesajan tekstiä.
Jumala on VT: mukaan ainoa pelastaja ja vapahtaja.
Muista aina, että VT:n Herra, tarkoittaa Jumalaa.
Muu on kristittyjen keksintöä. - totuutta, etkä näin
diana* kirjoitti:
Puhuvat Jumalasta, eivät Jeesuksesta.
Jeesus on ihminen, josta tehdään kuvia, jonka lihaa ja verta syödään. Lue tuolta alhaalta kirjoitus Jesajan tekstiä.
Muu on kristittyjen keksintöä.ollen Vanhaa Testamenttia. Vanha Testamentti kertoo miten Jumala lähettää pelastuksen Siioniin ja tämä pelastaja ratsastaa aasintamman varsalla.
Eipä kelvannut tälläinen pelastaja kaikille, vaan he odottivat korskeaa kuningasta, joka näyttää kaikille valtasuuruutensa.
Jeesus tuli Ihmisen Poikana ja oli lihansa päivinä uskollinen sisällään olevalle Jumalalle hamaan ristinkuolemaan asti ja näin voitti lihallisuuden ja kenenkään ei enää tarvitse jäädä lihankuolemaan, vaan saa hengessä nousta ylös Jumalan Henkeen yhtyneenä.
Jeesus valmisti meille rauhan valtakunnan ja totisesti me uskovaiset elämme tässä valtakunnassa ja kanssamme elää Kuningas, jolla on kaikki valta kaikkien valtojen yli, eli alkeisvoimat, joissa sinä Diana* elät eivät määrää meitä ja siksi me saamme parantua tässä valtakunnassa ja iloita valtavasti ja meidän tiemme on tie, jolle eivät saastaiset nouse, sillä tällä tiellä kulkevat vain VAPAUTETUT.
Sakarja 9
9 Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla.
Jesaja 35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
Puhuvat Jumalasta, eivät Jeesuksesta.
Muu on kristittyjen keksintöä.kun Hän tulee pian takaisin.
Sinä et usko ennen kuin näet.
Minä uskon Jeesukseen ja olen ollut Jeesuksen oma jo 20 vuotta. 'Sydämeni tyhjiö' täyttyi, kun Jeesus tuli asimaan sydämeeni.
Jeesus kolkuttaa sinunkin sydämesi ovelle, mutta siinä on kahva vain sisälläpäin ja sen oven saat avata itse. Toivottavasti ymmärrät metaforan.
Lue ilmestyskirja 3:18-22
Rykoilen, että saat sitä 'taivaallista silmävoidetta', että silmäsi avautuvat näkemään, että Jeesus on Vapahtaja ja Jeesus on Herra.
10 Joka eksyttää oikeamielisiä pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa; mutta nuhteettomat perivät onnen.
11 Rikas mies on omissa silmissään viisas, mutta ymmärtäväinen köyhä ottaa hänestä selvän.
12 Kun vanhurskaat riemuitsevat, on ihanuus suuri; mutta kun jumalattomat nousevat, saa ihmisiä hakea.
13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
14 Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa. (Sanalaskut 28: 10-14)
http://www.raamatullapaahan.com/
Tuolla on niitä apogryyffejäkin (=Raamatusta pois jätettyjä kirjoituksia)
Uusi Testamentti on Jumalan Sanaa,tosin ehkä jälkisäädös hivenen väärä sana.Kyllähän Jumala oman suunnitelmansa tiesi jo etukäteen.
- jolle valta kuuluu.
1. Moos. 49:10
Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
Vanhta Testamentti annettiin Mooseksen kautta, Uusi Testamentti annettiin Jeesuksen kautta, eli tässä nyt toteutui se lupaus, jossa Jumala lupasi Moosekselle herättää Mooseksen kaltaisen profeetan, jota kaikkien on kuunneltava.
Mooses ei päässyt luvattuun maahan epätäydellisyytensä tähden, mutta Jeesus avasi hänellekkin tien siihen maahan, joka on hengellinen ja johon kaikki Jeesukseen uskovat menevät.
Otappas nyt vakavasti ja todesta tämä tieto:
Vanha liitto ei ollut täydellinen, koska siinä hallitusvalta annettiin ihmisille, juutalaisille, eli maa jätettiin ihmisen määräysvaltaan ja kuten tiedämme, kaikki meni vaikeaksi, sillä vaikka Jumala antoi lain ja säädökset, vain pieni osa kansasta niitä noudatti ja siksi Jumala teki uuden liiton, paremman, kuten Hän Itse ilmoittaa ja tässä uudessa liitossa ei ihmisillä ole hallintavaltaa, eli Juudaa on luovuttanut vallan valtikan Jeesukselle, vaikkakin osa juutalaisista tappelee sitä vastaan ja yrittää riistää vallan valtikkaa takaisin, mutta se ei tule koskaan onnistumaan, vaan juutalaisten on notkistettava polvensa ja kumarrettava päänsä ainoan oiken Hallitsijan edessä, jolla valta ja hallitus kuuluu, Jeesuksen Krsituksen, Jumalan Sanan edessä.- diana*
.....kuuluu Jumalalle, koska Jeesuskin tuli Juudasta.
- niin huono muistinen,
diana* kirjoitti:
.....kuuluu Jumalalle, koska Jeesuskin tuli Juudasta.
että se on jotain käsittämätöntä, sillä kuitenkaan et ole vanhuuteen sairastunut, eli et ole vanhuuden huonomuistinen. Sinulle on kova peite, joka ei anna edes rakoa totuuden sinuun tulla.
Moni uskovainen on sinulle kertonut, että Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja siksi mekään emme sitä kumoa, vaan elämme täytetyssä laissa ja RAKKAUS on lain täyttymys, sillä Jumalan antama rakkaus ei tee kenellekään pahaa.
Johannes 1
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Etkö vielä ole tätäkään oppinut, että Jumalan Sana tuli valmistettuun ruumiiseen ja tämä ruumis, jonka Jumala kutoi Marian kohtuun, tuli Marian ja Joosefin suvun kautta, eli Daavidin huoneesta, eli Juudaasta, eli Jumalan Sana tuli Juudaasta, vaikka mihellä ja naisella ei Häneen osuutta ollutkaan.
Juutalaisilla oli hallitus tasan niin kauan, että Johannes Kastaja, edeltä lähetetty enkeli, kertoi Jeesuksen tulleen maailman synnit poissa ottamaan ja moni juutalainen kauhistui niin kamalasti vallan valtikan menettämistä, että tappoivat Jeesuksen, joka tuli valona ja voimana heidän luokseen ensin, mutta monet juutalaiset eivät ottaneet Häntä vastaan, mutta silti juutalaisissa on jäännös, joka on rakas Jumalalle ja varsinkin uskollisten isien takia.
Vaikka sinä kuinka pyrit mitätöimään Jeesusta ja alentamaan meitä Jeesukseen uskovaisia, niin teet turhaa työtä, sillä me elämme Jumalassa, ajattelemme Hänessä, syömme Hänessä ja iloitsemme Hänessä, eli me olemme kokonaan eriasemassa, kuin on yksikään, joka ei Jeesusta Jumalaksi tunne, eikä näin ollen tunnusta.
Teetkö Diana* isäisi tekoja, heidän jotka naulitsivat Jeesuksen ristille, jatka vain, sillä sanoohan Jeesuskin, että tehkää te isäinne tekoja. Jokaisella on oikeus valintaan ja sinä olet valinnut lihalliset isäsi ja se on sinun oikeutesi, mutta älä syytä ketään valinnastasi sitten, kun totuus eteesi avataan. - diana*
niin huono muistinen, kirjoitti:
että se on jotain käsittämätöntä, sillä kuitenkaan et ole vanhuuteen sairastunut, eli et ole vanhuuden huonomuistinen. Sinulle on kova peite, joka ei anna edes rakoa totuuden sinuun tulla.
Moni uskovainen on sinulle kertonut, että Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja siksi mekään emme sitä kumoa, vaan elämme täytetyssä laissa ja RAKKAUS on lain täyttymys, sillä Jumalan antama rakkaus ei tee kenellekään pahaa.
Johannes 1
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
Etkö vielä ole tätäkään oppinut, että Jumalan Sana tuli valmistettuun ruumiiseen ja tämä ruumis, jonka Jumala kutoi Marian kohtuun, tuli Marian ja Joosefin suvun kautta, eli Daavidin huoneesta, eli Juudaasta, eli Jumalan Sana tuli Juudaasta, vaikka mihellä ja naisella ei Häneen osuutta ollutkaan.
Juutalaisilla oli hallitus tasan niin kauan, että Johannes Kastaja, edeltä lähetetty enkeli, kertoi Jeesuksen tulleen maailman synnit poissa ottamaan ja moni juutalainen kauhistui niin kamalasti vallan valtikan menettämistä, että tappoivat Jeesuksen, joka tuli valona ja voimana heidän luokseen ensin, mutta monet juutalaiset eivät ottaneet Häntä vastaan, mutta silti juutalaisissa on jäännös, joka on rakas Jumalalle ja varsinkin uskollisten isien takia.
Vaikka sinä kuinka pyrit mitätöimään Jeesusta ja alentamaan meitä Jeesukseen uskovaisia, niin teet turhaa työtä, sillä me elämme Jumalassa, ajattelemme Hänessä, syömme Hänessä ja iloitsemme Hänessä, eli me olemme kokonaan eriasemassa, kuin on yksikään, joka ei Jeesusta Jumalaksi tunne, eikä näin ollen tunnusta.
Teetkö Diana* isäisi tekoja, heidän jotka naulitsivat Jeesuksen ristille, jatka vain, sillä sanoohan Jeesuskin, että tehkää te isäinne tekoja. Jokaisella on oikeus valintaan ja sinä olet valinnut lihalliset isäsi ja se on sinun oikeutesi, mutta älä syytä ketään valinnastasi sitten, kun totuus eteesi avataan. - sinullekin!
diana* kirjoitti:
Äläkä vain väitä, että kansa kantaa monien synnit ja rukoilee pahantekijöiden puolesta. Kansa tarvitsi pelastajaa, mutta miten sinä sokeudessasi nostatkin kansan Jumalaksi ja vapauttajaksi, vaikka meitä haukut siitä, että meillä on ihminen Jumalana. Meidän Jumalamme on ikiaikojen Jumala, joka suuressa rakkaudessaan meitä kohtaan täytti lupauksensa ja tuli tänne Ihmisen Pojassa ja opetti meille Itsensä tuntemisen ja uhrautui tähtemme, eli Jumala sovitti Itse meidät itsensä kanssa ja otti juutalaisiltakin herruuden poissa. Nyt niin juutalainen, kuin suomalainenkin on pelastettu Jumalan tekemän uhrauksen vuoksi, ei minkään ihmisen, tai kansan teon vuoksi.
Jesaja 53
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta. - diana*
sinullekin! kirjoitti:
Äläkä vain väitä, että kansa kantaa monien synnit ja rukoilee pahantekijöiden puolesta. Kansa tarvitsi pelastajaa, mutta miten sinä sokeudessasi nostatkin kansan Jumalaksi ja vapauttajaksi, vaikka meitä haukut siitä, että meillä on ihminen Jumalana. Meidän Jumalamme on ikiaikojen Jumala, joka suuressa rakkaudessaan meitä kohtaan täytti lupauksensa ja tuli tänne Ihmisen Pojassa ja opetti meille Itsensä tuntemisen ja uhrautui tähtemme, eli Jumala sovitti Itse meidät itsensä kanssa ja otti juutalaisiltakin herruuden poissa. Nyt niin juutalainen, kuin suomalainenkin on pelastettu Jumalan tekemän uhrauksen vuoksi, ei minkään ihmisen, tai kansan teon vuoksi.
Jesaja 53
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.Nyt vaikka holokaustia.
Mekin olemme Hänen kansaansa, Jumalan.
Eikö ollut rangaistus heidän päällänsä, meidän pahuutemme tähden, mitä?
Niin runneltu, ei enää ihmisen kaltainen, oli hänen muotonsa. Mieti vähän?
Sitä on ollut kaksituhatta vuotta, lue historiaa.
Kaksituhatta vuotta juutalaisia on halveksittu, pilkattu, syljetty, surmattu ym ym.....
Eikö aukea? - on pilkattu?
diana* kirjoitti:
Nyt vaikka holokaustia.
Kaksituhatta vuotta juutalaisia on halveksittu, pilkattu, syljetty, surmattu ym ym.....
Eikö aukea?Lue Mooseksen kirjasta uudelleen se virsi, jonka Jumala käski kirjoittaa puhumaan juutalaisia, israelilaisia ja muukalaisia vastaan, jotka vetävät päällensä kirouksen.
Se kansan osa, joka ei taipunut hyvällä eikä pahalla Jumalan Tahtoon sai kovan rangaistuksen omien tekojensa takia ja tämä tuotti Jumalalle suurta surua, sillä Hän näki, miten kansa joutuu kärsimään varsinkin aikakauden lopulla.
Jumala käski Mooseksen kirjoittaa virren, että yksikään juutalainen, israelilainen, tai muukalainen ei syyttäisi Häntä kärsimyksestä, sillä Jumala ojensi koko päivän käsiään kansan puoleen ja kutsumalla kutsui näitä pelastukseen ja lähetti omia profeettojaan heitä varoittamaan ja opastamaan oikealle tielle, mutta he tappoivat Jumalan profeetat.
Jumala ei ihmisen, eikä kansan takia muuta lupauksiaan ja Hän on luvannut siunauksen ja elämän heille, jotka elävät Hänen Tahdossaan, mutta kuoleman ja kirouksen heille, jotka eivät Häntä kuule, vaan elävät lihantahdossa. - diana*
diana* kirjoitti:
Nyt vaikka holokaustia.
Eikö aukea?Jesajaa:
- diana*
on pilkattu? kirjoitti:
Lue Mooseksen kirjasta uudelleen se virsi, jonka Jumala käski kirjoittaa puhumaan juutalaisia, israelilaisia ja muukalaisia vastaan, jotka vetävät päällensä kirouksen.
Se kansan osa, joka ei taipunut hyvällä eikä pahalla Jumalan Tahtoon sai kovan rangaistuksen omien tekojensa takia ja tämä tuotti Jumalalle suurta surua, sillä Hän näki, miten kansa joutuu kärsimään varsinkin aikakauden lopulla.
Jumala käski Mooseksen kirjoittaa virren, että yksikään juutalainen, israelilainen, tai muukalainen ei syyttäisi Häntä kärsimyksestä, sillä Jumala ojensi koko päivän käsiään kansan puoleen ja kutsumalla kutsui näitä pelastukseen ja lähetti omia profeettojaan heitä varoittamaan ja opastamaan oikealle tielle, mutta he tappoivat Jumalan profeetat.
Jumala ei ihmisen, eikä kansan takia muuta lupauksiaan ja Hän on luvannut siunauksen ja elämän heille, jotka elävät Hänen Tahdossaan, mutta kuoleman ja kirouksen heille, jotka eivät Häntä kuule, vaan elävät lihantahdossa....miettiä ihan omassa päässään, miksi pilkkaa.
Miksi pitää olla vikauhreja, joita syytetään kaikesta.
Minulla ei, jostain syystä ole ollut koskaan tarvetta, eikä mieltymystä pilkata juutalaisia.
Ennemmin olen nähnyt asian niin, että heillä on joku erittäin raskas tehtävä Jumalan suunnitelmassa.
En minä kaikkea ymmärrä, en, kysymyksiä on niin paljon.
Yksi syy vainoihin on ollut tietenkin se, että he eivat ole halunneet kääntyä muihin uskontoihin, niinkuin kristinuskoon, johon pakkokäännytystä on ollut kautta historian. Miljoonat ovat joutuneet kuolemaan sen takia.
Minä kunnioitan suuresti sitä uskollisuutta Jumalalle, jota vain he ovat osoittaneet, jopa menemällä kuolemaan ennemmin, kuin kääntymään.
Aikoinaan, kun mustasurma riehui euroopassa, ja juutalaisilla on perinnäissäännoistään, niin ruoka kuin puhtaiussääntönsä. Mustasurma ei tarttunutkaan juutalaisiin, joten heitä alettiin syyttämään kaivojen myrkyttämisestä, vaikka juutalaiset käyttivät samaa vettä.
Ja taas puhkesivat vainot kristittyjen taholta,
synagoogia poltettiin, juutalaisia surmattiin ja kidutettiin ja polttoroviot paloivat ympäsi eurooppaa.
En nyt muista paljonko silloinkin surmattiin
juutalaisia, mutta miljooniin se luku nousi.
Jos keneltä pitäisi armoa toivoa, niin esikoiselta/ juutalaiselta kansalta, sitä kristikansa tarvitsee.
Verivelka on niin suuri. - kanssasi.
diana* kirjoitti:
...miettiä ihan omassa päässään, miksi pilkkaa.
Minulla ei, jostain syystä ole ollut koskaan tarvetta, eikä mieltymystä pilkata juutalaisia.
Ennemmin olen nähnyt asian niin, että heillä on joku erittäin raskas tehtävä Jumalan suunnitelmassa.
Yksi syy vainoihin on ollut tietenkin se, että he eivat ole halunneet kääntyä muihin uskontoihin, niinkuin kristinuskoon, johon pakkokäännytystä on ollut kautta historian. Miljoonat ovat joutuneet kuolemaan sen takia.
Minä kunnioitan suuresti sitä uskollisuutta Jumalalle, jota vain he ovat osoittaneet, jopa menemällä kuolemaan ennemmin, kuin kääntymään.
Aikoinaan, kun mustasurma riehui euroopassa, ja juutalaisilla on perinnäissäännoistään, niin ruoka kuin puhtaiussääntönsä. Mustasurma ei tarttunutkaan juutalaisiin, joten heitä alettiin syyttämään kaivojen myrkyttämisestä, vaikka juutalaiset käyttivät samaa vettä.
synagoogia poltettiin, juutalaisia surmattiin ja kidutettiin ja polttoroviot paloivat ympäsi eurooppaa.
Jos keneltä pitäisi armoa toivoa, niin esikoiselta/ juutalaiselta kansalta, sitä kristikansa tarvitsee.
Verivelka on niin suuri.Yksikään uskovainen ei vihaa, eikä pilkkaa juutalaisia, vaan sen tekevät kristinuskoon pukeutuneet ja verhoutuneet pahuuden palvelijat. Onko todella noin vaikea käsittää sitä, että vaikka kristinuskon nimissä on tehty kauhutekoja, niin uskovaiset eivät ikinä niihin ole osallistuneet.
Puhun uudestisyntyneistä uskovaisista, joita Jumalan Henki johdattaa. Jumala on antanut anteeksi kaikille ihmisille synnit, jopa juutalaisille Jeesuksen ristiin naulitsemisen, sillä sitä pyysi Jeesus ja nyt se on anteeksi annettu ja jokainen, joka tahtoo ottaa vastaan Jeesuksen sovituksen saa sen vastaan ottaa.
Älä luule, että uskovaisten pitää pyyttää juutalaisilta anteeksi, ei pidä, sillä se riittää, että Jeesus on syntimme anteeksi antanut, mutta he, joita sinä ymmärtämättömyydessäsi luulet uskovaisiksi ja kristityiksi ja jotka sortuvat pahan vieminä juutalaisvihaan ja kauhutekoihin, vastaavat kerran teoistaan aivan itse.
Oikeat kristityt, eli sydämen uskovaiset ovat aina olleet valmiit ottamaan juutalaiset veljikseen ja sisarikseen, mutta kumma ylpeys ja epäusko estää juutalaisia rakastamasta Jeesuksen kautta Jumalan lahjavanhurskauden saaneita. - kansajumalaa,
diana* kirjoitti:
Jesajaa:
sillä sellaista ei ole olemassakaan, vaan se on teidän keksimänne epäjumala.
- hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
...miettiä ihan omassa päässään, miksi pilkkaa.
Verivelka on niin suuri.Syyt ovat seuraavat:
Kirjoittanut: Yakov 5.1.2008 klo 23.08
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000031772776
Vaikka useimmat juutalaiset eivät vielä ole saaneet armoa tulla tuntemaan oikeaa Messiastaan Yeshuaa, niin heille on Raamatussa (UT:ssa ja VT:ssa) annettu ihanat lupaukset siitä ajasta, jolloin Messias kääntyy jälleen heidän puoleensa ja pelastaa heidät kokonaisena kansana.
Lue esim. Sakarjan kirja luvut 12-14 ja Paavalin Roomalaiskirjeestä kohdat:
Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: Hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissaan, ja sen kieli mätänee sen suussa (Sakarja 14:12).
a) Room.11:2
"Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa (Israelia), jonka hän on edeltätuntenut."
b) Room.11:11
"Minä siis sanon: eivät kaiketi he (juutalaiset) ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen."
c) Room.11:12
"Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!"
d) Room.11:25-27
"Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
e) Room.11:28-29
"28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."
f) Room.11:30-32
"30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."
- Tuossa olivat riittävät perustelut sille, miksi meidän tulee siunata Israelia ja juutalaisia.
Älä usko sitä paksua propagantaa, mitä Suomenkin massamediat jatkuvasti suoltavat Israelia mustamaalaamalla. Se on täysin vääristynyttä ja valheellista propagandaa lähes 99%:sti!
Sellaista kansaa kuin 'palestiinalaiset' ei ole koskaan ollut olemassakaan, vaan ne, jotka itseään sellaisiksi nimittävät, ovat joko Jordanian arabeja tai egyptiläisiä. Siksi heidän tulisi muuttaa noihin maihin pois Israelia kiusaamasta.
Aidosti säälin noita tunkeilevia ja uppiniskaisia muukalaisia Israelille luvatulla maalla, sillä vaikka he näennäisesti aluksi saavat menestystä (pimeyden voimien avulla), niin Jumala tulee lopulta lakaisemaan heidät sieltä pois kuin saastan, hävityksen ja tuomion luudallaan. ALLEVIIVAAN, että nimenomaan JUMALA tulee sen ajallaan tekemään! Tästä on selvä ennustus annettu jo profeetta Jeremian kautta:
Jer.12:14-17
"14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.
15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
16. Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.
17. Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."
- Kysyn sinulta: Mitä arvelet, oppivatko nuo kyseiset Israelin riesana olevat arabit Jumalan tiet vai tuleeko Jumala lopulta hukuttamaan heidät?
- Vastaus on seuraava: Viimeinen kamppailu käydään Jerusalemin omistuksesta ja siinä itse Israelin Pyhä, Yeshua HaMashiach tulee taistelemaan Israelin puolesta. Luemme siitä seuraavaa: (Sak.14:12)
"Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa."
Jos TODELLA tunnet sympatiaa ja hätää mainitsemiesi 'palestiinalaisressukoiden' puolesta, niin rukoilethan yötä ja päivää, että he opettelisivat Israelin Jumalan vanhurskaat tiet ja luopuisivat vaatimuksestaan saada Jerusalem pääkaupungikseen, jota he nyt vaativat?
Tosin se ei tule auttamaan, koska Jumala on jo edeltä nähnyt, miten he tulevat vain kiihtyvällä tavalla hyökkäämään Israelia vastaan omaksi turmiokseen!
Koska en voi edes rukouksillani muuttaa noiden arabien kohtaloa, niin rukoilen ainoastaan niiden Israelissa ja sen naapurimaissa asuvien arabien puolesta, jotka ovat ottaneet Yeshuan vastaan Messiaanaan, että Jumala varjelee heidät ja säästää heidät siltä hirveältä vitsaukselta, jolla Hän kostaa muille Israelin viholliskansoille Sak.14:12 mukaisesti.
Onneksi Jumala on jo johdattanutkin heistä suurimman osan pois Lähi-Idästä, lähinnä Länsimaihin! Näennäisenä syynä tähän on ollut jatkuva vaino muslimein taholta, jota he ovat saaneet osakseen.
Siunausta ja totuuden näkökykyä Yeshuassa - hildurvonhopsis
kanssasi. kirjoitti:
Yksikään uskovainen ei vihaa, eikä pilkkaa juutalaisia, vaan sen tekevät kristinuskoon pukeutuneet ja verhoutuneet pahuuden palvelijat. Onko todella noin vaikea käsittää sitä, että vaikka kristinuskon nimissä on tehty kauhutekoja, niin uskovaiset eivät ikinä niihin ole osallistuneet.
Puhun uudestisyntyneistä uskovaisista, joita Jumalan Henki johdattaa. Jumala on antanut anteeksi kaikille ihmisille synnit, jopa juutalaisille Jeesuksen ristiin naulitsemisen, sillä sitä pyysi Jeesus ja nyt se on anteeksi annettu ja jokainen, joka tahtoo ottaa vastaan Jeesuksen sovituksen saa sen vastaan ottaa.
Älä luule, että uskovaisten pitää pyyttää juutalaisilta anteeksi, ei pidä, sillä se riittää, että Jeesus on syntimme anteeksi antanut, mutta he, joita sinä ymmärtämättömyydessäsi luulet uskovaisiksi ja kristityiksi ja jotka sortuvat pahan vieminä juutalaisvihaan ja kauhutekoihin, vastaavat kerran teoistaan aivan itse.
Oikeat kristityt, eli sydämen uskovaiset ovat aina olleet valmiit ottamaan juutalaiset veljikseen ja sisarikseen, mutta kumma ylpeys ja epäusko estää juutalaisia rakastamasta Jeesuksen kautta Jumalan lahjavanhurskauden saaneita.http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Me uskovaiset, uudestisyntyneet kristityt siunaamme Israelia. Emme vihaa emmekä pilkkaa juutalaisia. Sen tekivät ja tekevät ne, jotka eivät tunne Raamattua eivätkä ole elävässä uskossa Jeesuksen omina.
Me uskovat kristityt siunaamme juutalaisia ja me siunaamme Israelia. Siihen liittyy Jumalan lupaus:
"Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." (1Moos.12:3)
"Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat" (Ps. 122:6)
http://www.laverdaduniversal.org/siunisr.html
SYYT MIKSI SIUNATA ISRAELIA
Siunatkaamme Israelia, siunatkaamme juutalaisia, toivottakaamme rauhaa Jerusalemille!
22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä. (4 Moos 6:22-27)
"Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu. (Room.11:26-29)
"Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte." (1.Piet.3:9) - diana*
kansajumalaa, kirjoitti:
sillä sellaista ei ole olemassakaan, vaan se on teidän keksimänne epäjumala.
..sanonut, että kansa on Jumala, väärä tulkinta.
Voitko osoittaa, missä minä olen niin sanonut.
Jumala ilmoitti itsensä Israelille, antoi Lain ja Jumalan sanan, maailmalle annettavaksi ja vietäväksi. Se on tehtävä, eikä tee heistä Jumalaa. Juutalaisilla on yksi Jumala, YHWH.
Minä olen tavallinen suomalainen, ja minä uskon yhteen Jumalaan, en kolmiyhteiseen. Minä en kuitenkaan kuuluu, Kirjan kansaan, vaan tänne muukalaispuolelle, jotka olemme Jumalan poikia/tyttäriä yhtälailla kuin juutalaisetkin.
Tuliko tämä nyt selväksi.
Juutalaiset eivät palvo muuta kuin YHWH.
Ei ihmisiä, eikä itseään varsinkaan. - diana*
Syyt ovat seuraavat:
Kirjoittanut: Yakov 5.1.2008 klo 23.08
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000031772776
Vaikka useimmat juutalaiset eivät vielä ole saaneet armoa tulla tuntemaan oikeaa Messiastaan Yeshuaa, niin heille on Raamatussa (UT:ssa ja VT:ssa) annettu ihanat lupaukset siitä ajasta, jolloin Messias kääntyy jälleen heidän puoleensa ja pelastaa heidät kokonaisena kansana.
Lue esim. Sakarjan kirja luvut 12-14 ja Paavalin Roomalaiskirjeestä kohdat:
Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: Hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissaan, ja sen kieli mätänee sen suussa (Sakarja 14:12).
a) Room.11:2
"Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa (Israelia), jonka hän on edeltätuntenut."
b) Room.11:11
"Minä siis sanon: eivät kaiketi he (juutalaiset) ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen."
c) Room.11:12
"Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!"
d) Room.11:25-27
"Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
e) Room.11:28-29
"28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."
f) Room.11:30-32
"30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."
- Tuossa olivat riittävät perustelut sille, miksi meidän tulee siunata Israelia ja juutalaisia.
Älä usko sitä paksua propagantaa, mitä Suomenkin massamediat jatkuvasti suoltavat Israelia mustamaalaamalla. Se on täysin vääristynyttä ja valheellista propagandaa lähes 99%:sti!
Sellaista kansaa kuin 'palestiinalaiset' ei ole koskaan ollut olemassakaan, vaan ne, jotka itseään sellaisiksi nimittävät, ovat joko Jordanian arabeja tai egyptiläisiä. Siksi heidän tulisi muuttaa noihin maihin pois Israelia kiusaamasta.
Aidosti säälin noita tunkeilevia ja uppiniskaisia muukalaisia Israelille luvatulla maalla, sillä vaikka he näennäisesti aluksi saavat menestystä (pimeyden voimien avulla), niin Jumala tulee lopulta lakaisemaan heidät sieltä pois kuin saastan, hävityksen ja tuomion luudallaan. ALLEVIIVAAN, että nimenomaan JUMALA tulee sen ajallaan tekemään! Tästä on selvä ennustus annettu jo profeetta Jeremian kautta:
Jer.12:14-17
"14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.
15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
16. Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.
17. Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."
- Kysyn sinulta: Mitä arvelet, oppivatko nuo kyseiset Israelin riesana olevat arabit Jumalan tiet vai tuleeko Jumala lopulta hukuttamaan heidät?
- Vastaus on seuraava: Viimeinen kamppailu käydään Jerusalemin omistuksesta ja siinä itse Israelin Pyhä, Yeshua HaMashiach tulee taistelemaan Israelin puolesta. Luemme siitä seuraavaa: (Sak.14:12)
"Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa."
Jos TODELLA tunnet sympatiaa ja hätää mainitsemiesi 'palestiinalaisressukoiden' puolesta, niin rukoilethan yötä ja päivää, että he opettelisivat Israelin Jumalan vanhurskaat tiet ja luopuisivat vaatimuksestaan saada Jerusalem pääkaupungikseen, jota he nyt vaativat?
Tosin se ei tule auttamaan, koska Jumala on jo edeltä nähnyt, miten he tulevat vain kiihtyvällä tavalla hyökkäämään Israelia vastaan omaksi turmiokseen!
Koska en voi edes rukouksillani muuttaa noiden arabien kohtaloa, niin rukoilen ainoastaan niiden Israelissa ja sen naapurimaissa asuvien arabien puolesta, jotka ovat ottaneet Yeshuan vastaan Messiaanaan, että Jumala varjelee heidät ja säästää heidät siltä hirveältä vitsaukselta, jolla Hän kostaa muille Israelin viholliskansoille Sak.14:12 mukaisesti.
Onneksi Jumala on jo johdattanutkin heistä suurimman osan pois Lähi-Idästä, lähinnä Länsimaihin! Näennäisenä syynä tähän on ollut jatkuva vaino muslimein taholta, jota he ovat saaneet osakseen.
Siunausta ja totuuden näkökykyä Yeshuassa....varsinkaan Yakovia, meillä on ollut pitkät keskustelut hänen kanssaan, joten tuttu on.
Tempausteologia on lähtöisin kristinuskon alkuaikojen taikureista ja ihmeidentekijöistä, kuten Simon Magus, ja Apollonios Tyanalainen,
Paavalin ja Jeesuksen ja apostolien aikalaisista.
Joten parempi, kun sinäkään et niihin usko.
Simon Magus tunnetaan Raamatussa Simon noitana.
Näitä ihmeidentekijöitä liikkui noihin aikoihin
pilvin pimein. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
....varsinkaan Yakovia, meillä on ollut pitkät keskustelut hänen kanssaan, joten tuttu on.
Tempausteologia on lähtöisin kristinuskon alkuaikojen taikureista ja ihmeidentekijöistä, kuten Simon Magus, ja Apollonios Tyanalainen,
Paavalin ja Jeesuksen ja apostolien aikalaisista.
Joten parempi, kun sinäkään et niihin usko.
Simon Magus tunnetaan Raamatussa Simon noitana.
Näitä ihmeidentekijöitä liikkui noihin aikoihin
pilvin pimein.Kyllä se ei ole mitään tarua vaan se on kirjoitettu Raamattuun. Ei se ole niin kuin sinä väität, vaan niin kuin Raamattu kertoo.
Minä uskon Raamattua enkä sinua.
Meidät Jeesuksen omat temmataan Jeesusta vastaan:
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Tuossa koko luku:
1. Tessalonikalaiskirje 4
1 Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6 ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8 Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
9 Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne;
10 niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. - diana*
kanssasi. kirjoitti:
Yksikään uskovainen ei vihaa, eikä pilkkaa juutalaisia, vaan sen tekevät kristinuskoon pukeutuneet ja verhoutuneet pahuuden palvelijat. Onko todella noin vaikea käsittää sitä, että vaikka kristinuskon nimissä on tehty kauhutekoja, niin uskovaiset eivät ikinä niihin ole osallistuneet.
Oikeat kristityt, eli sydämen uskovaiset ovat aina olleet valmiit ottamaan juutalaiset veljikseen ja sisarikseen, mutta kumma ylpeys ja epäusko estää juutalaisia rakastamasta Jeesuksen kautta Jumalan lahjavanhurskauden saaneita....oikea kristitty ilmaantuu, näin jokainen kristitty sanoo.
Jeesuksen naulitsivat ristille roomalaiset, ristiinnaulitseminen ei ollut juutalainen rangaistustapa, vaan roomalalinen.
Kyllä pitää kristittyjen pyytää anteeksi juutalaislta, tämä on minun mielipiteeni.
Juutalaiset eivät sitä varmaankaan vaadi, eivät edes koskaan valita koko asiasta.
Kristityt eivät ole oikealla tiellä, koska heillä on ihmisjumala, mutta jokaisella on oikeus valita jumalansa. - diana*
Kyllä se ei ole mitään tarua vaan se on kirjoitettu Raamattuun. Ei se ole niin kuin sinä väität, vaan niin kuin Raamattu kertoo.
Minä uskon Raamattua enkä sinua.
Meidät Jeesuksen omat temmataan Jeesusta vastaan:
Tuossa koko luku:
1. Tessalonikalaiskirje 4
1 Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
2 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3 Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6 ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8 Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
9 Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne;
10 niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.Paavalin huijaus, Paavalin aikana odottivat maailmanloppua, ja Paavalilla tarinoita riitti.
Tempausteologia on roskiin pantavaa satua.
Mene tutkimaan Vanhaa testamenttia.
Kristinusko tulee kuolemaan, se on satua, ja väärennöstä.
Taivaan pilvissä ei tule ketään, eikä pasuunat soi. Ilmestyskirjan Johannes on sotkenut kaiken mahdollisen VT:n puolelta, ja lisännut vähän
tulta ja tulikiveä joukkoon. Jeesuskin on välillä palavasilmäinen vaskijalka, välillä teurastettu lammas, tai kointähti Lusifer.
Ei mitään tolkkua, olen minä ne lukenut. - väitä kaikkien
diana* kirjoitti:
..sanonut, että kansa on Jumala, väärä tulkinta.
Voitko osoittaa, missä minä olen niin sanonut.
Jumala ilmoitti itsensä Israelille, antoi Lain ja Jumalan sanan, maailmalle annettavaksi ja vietäväksi. Se on tehtävä, eikä tee heistä Jumalaa. Juutalaisilla on yksi Jumala, YHWH.
Minä olen tavallinen suomalainen, ja minä uskon yhteen Jumalaan, en kolmiyhteiseen. Minä en kuitenkaan kuuluu, Kirjan kansaan, vaan tänne muukalaispuolelle, jotka olemme Jumalan poikia/tyttäriä yhtälailla kuin juutalaisetkin.
Tuliko tämä nyt selväksi.
Juutalaiset eivät palvo muuta kuin YHWH.
Ei ihmisiä, eikä itseään varsinkaan.profetioiden puhuvan Israelin kansasta ja juutalaisista. Tämänkin olet väittänyt puhuvan juutalaisista, vai väitätkö, että et ole väittänyt:
Jesaja 9
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
8 (9:7) Herra lähetti sanan Jaakobia vastaan, ja se iski Israeliin,
Lueppas nyt se uudelleen tarkasti ja huomaa, että Jumala lähettää sanan Jaakobia vastaan ja se sana iskee Israeliin ja niin on käynyt, kun Jeesus, Jumalan Sana tuli ja toi tänne pelastuksen ja totuuden ja otti vallan valtikan, niin kipeästi se kävi niille jaakobilaisille ja israelilaisille, mukana juutalaiset, jotka eivät millään ottaneet vastaan Jumalan Sanaa, eivät silloin, kun se oli vanhan liiton mukaista, eivätkä varsinkaan nyt, kun se on uuden liiton mukaista, eli syystään kärsivät Jumalan hylkääjät.
Älä vain taasen väitä, että tuo ihmeellinen neuvonantaja, väkevä Jumala, joka ihmislapsena tänne syntyi, on juutalainen kansa, jota Jumala esikoiseksikin kutsuu, sillä tämä lapsi on näiden juutalaistenkin Jumala ja tämä lapsi kasvoi ja varttui ja kulki esikoisena ihmisistä kuulaisuuden tien ja voitti kaikki muutkin esikoisoikeuden saaneet pelastukseen, mutta ketään Jeesus ei pakota pelastetuksi, valinta on vapaa. - sitten,
diana* kirjoitti:
Paavalin huijaus, Paavalin aikana odottivat maailmanloppua, ja Paavalilla tarinoita riitti.
Taivaan pilvissä ei tule ketään, eikä pasuunat soi. Ilmestyskirjan Johannes on sotkenut kaiken mahdollisen VT:n puolelta, ja lisännut vähän
tulta ja tulikiveä joukkoon. Jeesuskin on välillä palavasilmäinen vaskijalka, välillä teurastettu lammas, tai kointähti Lusifer.
Ei mitään tolkkua, olen minä ne lukenut.miten Jumala tekee tänään sellaisia ihmeitä, että tempaa kuoleman vuoteelta hetkessä terveeksi, mutta ei muka hae meitä taivaan kautta sinne, missä tulemme elämään aina Jumalan kanssa.
Jos Jumalalla on kyky hetkessä tehdä ihminen terveeksi, niin, että kaikki sen nähneet tunnustavat, että suurempi voima puuuttui asiaan, niin eikö Hänellä ole kyky yli alkeisvoimien tehdä mitä tahtoo. - diana*
sitten, kirjoitti:
miten Jumala tekee tänään sellaisia ihmeitä, että tempaa kuoleman vuoteelta hetkessä terveeksi, mutta ei muka hae meitä taivaan kautta sinne, missä tulemme elämään aina Jumalan kanssa.
Jos Jumalalla on kyky hetkessä tehdä ihminen terveeksi, niin, että kaikki sen nähneet tunnustavat, että suurempi voima puuuttui asiaan, niin eikö Hänellä ole kyky yli alkeisvoimien tehdä mitä tahtoo.Jumalalla on kyky tehdä mitä vain, ihmeitä ja ihmetekoja. Yksi suurimmista on, että juutalainen kansa on selvinnyt hengissä kritittyjen vainoissa ja joukkomurhissa, sekä vielä nykyisin suurten vihamielisten arbikansojen puristuksessa, jotka eivät halua muuta kuin ajaa heidät mereen.
Sen rinnalla yhden ihmisen parantuminen on pieni juttu, vaikka ihmiselle itselleen tietenkin
iso asia.
Ylöstempauksista ei taida puhua kukaan muu kuin Paavali ja Paavali on muutenkin huijari.
Ilmestyskirjassa taas ei ole mitään tolkkua. - juutalainen kansan
diana* kirjoitti:
Jumalalla on kyky tehdä mitä vain, ihmeitä ja ihmetekoja. Yksi suurimmista on, että juutalainen kansa on selvinnyt hengissä kritittyjen vainoissa ja joukkomurhissa, sekä vielä nykyisin suurten vihamielisten arbikansojen puristuksessa, jotka eivät halua muuta kuin ajaa heidät mereen.
Sen rinnalla yhden ihmisen parantuminen on pieni juttu, vaikka ihmiselle itselleen tietenkin
iso asia.
Ylöstempauksista ei taida puhua kukaan muu kuin Paavali ja Paavali on muutenkin huijari.
Ilmestyskirjassa taas ei ole mitään tolkkua.osa, eli jäännös selviää tulesta ja vedestä, sillä niin pitää olla. Tiesitkö, että on edessä päivät, jolloin juutalaiset opettavat Jeesuksesta ja kaikkialta tullaan heitä kuulemaan.
Ehkäpä sinä olet jäänyt tästä kehityksestä ulos, etkä tätä tiedä, mutta niin on, että Jeesus tuli ensin Juudaalaisten luokse ja he eivät ottaneet Häntä vastaan, osa ottikin, mutta vain pieni osa, mutta kunhan juutalaiset ovat tarpeeksi kärsineet alkaa heidän nöyrtymisensä ja silloin he huutavat avukseen ELÄVÄÄ JUMALAA, eivät tyydy jumalan kuviin ja mielikuvituksensa luomaan sisäiseen kuvaan jumalastaan, joka ei elä, eikä tee ihmeitä.
Jos sinä tietäisit, että me, jotka tänäänkin sinua opetamme, olemme saaneet uudestisyntymisen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, niin sinä pyrkisit edes vähäsen kuuntelemaan meitä, mutta kun sinä et sitä tiedä, koska et edes usko uudesti syntymiseen.
Mikään liha ei peri Jumalan valtakuntaa, vain he menevät ahtaasta portista elämän tielle, jotka tahtovat uskoa Jumalan koko ilmoituksen ja elää Jumalan Tahdossa ja näin saavat uudestisyntymisen. - diana*
juutalainen kansan kirjoitti:
osa, eli jäännös selviää tulesta ja vedestä, sillä niin pitää olla. Tiesitkö, että on edessä päivät, jolloin juutalaiset opettavat Jeesuksesta ja kaikkialta tullaan heitä kuulemaan.
Ehkäpä sinä olet jäänyt tästä kehityksestä ulos, etkä tätä tiedä, mutta niin on, että Jeesus tuli ensin Juudaalaisten luokse ja he eivät ottaneet Häntä vastaan, osa ottikin, mutta vain pieni osa, mutta kunhan juutalaiset ovat tarpeeksi kärsineet alkaa heidän nöyrtymisensä ja silloin he huutavat avukseen ELÄVÄÄ JUMALAA, eivät tyydy jumalan kuviin ja mielikuvituksensa luomaan sisäiseen kuvaan jumalastaan, joka ei elä, eikä tee ihmeitä.
Jos sinä tietäisit, että me, jotka tänäänkin sinua opetamme, olemme saaneet uudestisyntymisen Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, niin sinä pyrkisit edes vähäsen kuuntelemaan meitä, mutta kun sinä et sitä tiedä, koska et edes usko uudesti syntymiseen.
Mikään liha ei peri Jumalan valtakuntaa, vain he menevät ahtaasta portista elämän tielle, jotka tahtovat uskoa Jumalan koko ilmoituksen ja elää Jumalan Tahdossa ja näin saavat uudestisyntymisen...tule opettamaan Jeesuksesta, mutta teidän olisi hyvä luopua kuvajumalista, Jeesuksesta on paljon kuvia ja alttaritauluja, kaikenlisäksi hän on vain ihminen.
Mutta, niinkuin jo aikaisemmin sanoin, jokainen valitsee itse Jumalansa. - diana*
väitä kaikkien kirjoitti:
profetioiden puhuvan Israelin kansasta ja juutalaisista. Tämänkin olet väittänyt puhuvan juutalaisista, vai väitätkö, että et ole väittänyt:
Jesaja 9
6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
7 (9:6) Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
8 (9:7) Herra lähetti sanan Jaakobia vastaan, ja se iski Israeliin,
Lueppas nyt se uudelleen tarkasti ja huomaa, että Jumala lähettää sanan Jaakobia vastaan ja se sana iskee Israeliin ja niin on käynyt, kun Jeesus, Jumalan Sana tuli ja toi tänne pelastuksen ja totuuden ja otti vallan valtikan, niin kipeästi se kävi niille jaakobilaisille ja israelilaisille, mukana juutalaiset, jotka eivät millään ottaneet vastaan Jumalan Sanaa, eivät silloin, kun se oli vanhan liiton mukaista, eivätkä varsinkaan nyt, kun se on uuden liiton mukaista, eli syystään kärsivät Jumalan hylkääjät.
Älä vain taasen väitä, että tuo ihmeellinen neuvonantaja, väkevä Jumala, joka ihmislapsena tänne syntyi, on juutalainen kansa, jota Jumala esikoiseksikin kutsuu, sillä tämä lapsi on näiden juutalaistenkin Jumala ja tämä lapsi kasvoi ja varttui ja kulki esikoisena ihmisistä kuulaisuuden tien ja voitti kaikki muutkin esikoisoikeuden saaneet pelastukseen, mutta ketään Jeesus ei pakota pelastetuksi, valinta on vapaa.Jumalan sana oli tullut ennen Jeesusta.
Ei Jeesus tuonut rauhaa, vaan tulen ja miekan, niinkuin sanoikin, missään ei näy rauhaa, toivottavasti joskus.
Lue se 66 Jes.
Miksi samaa jauhat, jos aikaisemminkin on ollut esillä.
Kristinusko on paha uskonto, ja kristityssä on syyttäjän henki, ei sinne mikään pyhä yllä. - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
Paavalin huijaus, Paavalin aikana odottivat maailmanloppua, ja Paavalilla tarinoita riitti.
Ei mitään tolkkua, olen minä ne lukenut.Olet varmaan lukenut, mutta kun sinulla ei ole Pyhää Henkeä siellä kotiopettajana etkä käy kuuntelemassa Jumalan Sanaa, niin et ymmärrä.
Rukoile, että Pyhä Henki kirkastaa sinulle Jeesuksen Kristuksen.
Sinulla on peite sydämelläsi ja lihallinen ihminen ei ymmärrä hengellisiä asioita.
Otahan nyt selvää mikä on 'lihallinen ihminen'
ja millainen on 'hengellinen ihminen'.
Rukoile, lue Raamattua, keskustele uskovien kanssa, käy Jumalan Sanan kuulossa ja katso vaikka TV7:aa. Ehkä Jumala antaa sinulle ymmärryksen.
Jumala antakoon sinulle silmävoidetta, jolla 'hengelliset silmäsi' näkevät Jeesuksen suuruuden.
Jeesus ei ole 'kointähti eikä Lusifer'. Lusifer on sielunvihollinen, joka pitää peitettä sinunkin silmilläsi, ettet ymmärrä Jeesusta ja Pyhää Henkeä. Katso nettiraamatusta englannin kielinen King Jamesin käännös hakusanalla 'Lusifer'.
Mieluummin käännä kuitenkin katseesi Jeesukseen!
Käännä katseesi Jeesukseen
Ja odota Herraasi vaieten,
Sillä Jeesuksen suuren rakkauden
Saahan syntinen osakseen.
Suuntaa mielesi Jeesukseen
Ja syvälle armonsa syvyyteen.
Näet tyhjäksi kaiken turhuuden,
Näet Jeesuksen suuruuden.
Tunnen Jeesuksen pyhyyden
Ja ylistän, rukoilen kiittäen.
Nytkin edessä Herran Jeesuksen
Tahdon viipyä palvoen.
(Turn Your Eyes Upon Jesus) by Helen H. Lemmel 1864 - 1961 Suom. san.: Juha Väliaho Hengellinen laulukirja numero 311
•°*”˜˜”*°•. ˜”*°••°*”˜ .•°*”˜˜”*°•. .•°*”˜˜”*°•.
.•°*”˜ .•°*”˜ † Jeesus † ˜”*°•. ˜”*°•.
.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜ ˜”*°•.˜”*°•.˜”*° .•°*”˜˜”*°•.
•°*”˜˜”*°•. ˜”*°••°*”˜ .•°*”˜˜”*°•.
.•°*”˜ .•°*”˜ ♪ ♫ Jeesus ♪ ♫ ˜”*°•. ˜”*°•.
.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜ ˜”*°•.˜”*°•.˜”*° - hildurvonhopsis
diana* kirjoitti:
Jumalan sana oli tullut ennen Jeesusta.
Ei Jeesus tuonut rauhaa, vaan tulen ja miekan, niinkuin sanoikin, missään ei näy rauhaa, toivottavasti joskus.
Lue se 66 Jes.
Miksi samaa jauhat, jos aikaisemminkin on ollut esillä.
Kristinusko on paha uskonto, ja kristityssä on syyttäjän henki, ei sinne mikään pyhä yllä.
- Jumalan henkeyttämä,
mutta kun tehdään UUSI TESTAMENTTI, niin silloin se aina merkitsee sitä että vanha on käynyt vanholliseksi ja sitä on täytynyt uusia. Eli uudentestamentin tultua voimaan, on vanha käynyt mitättömäksi, sijaan on tulleet uudet säännöt.
Vanha oli tehty Israelin kansalle ja siihen kuului uhraus eläinuhrien kautta, mutta kun Jeesus maksoi täydellisen hinnan, uhraamalla itsensä, niin SE oli TÄYDELLINEN ja LOPULLINEN uhri, joka täytti kaiken sen kuilun jota itsekkyys aiheutti Jumalan ja ihmisten välillä.
Kristuksenn asti oli pelastus uhrien ja tekojen kautta, mutta nyt julistamme pelastusta armosta Kristuksessa.- sillä on
Raamattuja on suomeksikkin ainakin 10 erillaista teksteiltään. Ja Jumala ei ole kantaansa muuttanut joten kristinuskon jumalalla on sarvet ja se totuus tulee esiin hyvin kristinuskon historiasta Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai1109789Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki774982Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694782Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.63251Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j92461Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1061696- 471506
Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.541471Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591424Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?651341