Tänään aamulla oli aurinkoista noin 9:30 ja kuu näkyi samaan aikaan. Mitenkä tämä on mahdollista, tai miksi kuu ei näy aina päivisin, mutta nyt aamulla sattui näkymään, sen verta mitä siitä oli nähtävissä?
Kiitos :)
Selittäkää joku
8
549
Vastaukset
- oi kuu bluu muun
Se johtuu siitä että kuu ei aina ole auringon kanssa horisontin yläpuolella.
- ewtvwevwev
Miksi peruskoulussa ei enää opeteta niin yksinkertaista perusasiaa kuin Aurinkokunnan rakenne tai edes Kuun kierto Maan ympäri? Aivan käsittämätöntä.
- oooooo-Nimimerkki on jo rek...
Olen alkanut epäilemään että kouluissa luetaan nykyään pelkkiä juorulehtiä ja heti iltapäivällä limuviinaa kittaamaan jonka jälkeen 'irkkaamaan' päivän juoruja.
- väärässä
oooooo-Nimimerkki on jo rek... kirjoitti:
Olen alkanut epäilemään että kouluissa luetaan nykyään pelkkiä juorulehtiä ja heti iltapäivällä limuviinaa kittaamaan jonka jälkeen 'irkkaamaan' päivän juoruja.
Täysikuu näkyy yöllä kun se on vastakkaisella puolella aurinkoa. Päivällä täysikuu ei näy kun se on piilossa pohjoisessa horisontin alla.
Nyt on vähenevä kuu eli se näkyy auringon "edellä".(=lännessä verrattuna aurinkoon))
Kohta kuu ei näykkään kun auringon valo on liian voimakas ja peitää kuun loisteen alleen..tai kun se kuu ei pysty heijastaman auringon valoa kun on samassa linjassa suunnilleen.paitsi kun on auringonpimennys (muutaman päivän päästä onkin osittainen!).
Kasvava kuu näkyykin sitten auringon "takana". (itäpuolella).Auringonlaskun tienoilla siis saatat bongata kasvavan uudenkuun sirpin. - ole paljoa korjattavaa
väärässä kirjoitti:
Täysikuu näkyy yöllä kun se on vastakkaisella puolella aurinkoa. Päivällä täysikuu ei näy kun se on piilossa pohjoisessa horisontin alla.
Nyt on vähenevä kuu eli se näkyy auringon "edellä".(=lännessä verrattuna aurinkoon))
Kohta kuu ei näykkään kun auringon valo on liian voimakas ja peitää kuun loisteen alleen..tai kun se kuu ei pysty heijastaman auringon valoa kun on samassa linjassa suunnilleen.paitsi kun on auringonpimennys (muutaman päivän päästä onkin osittainen!).
Kasvava kuu näkyykin sitten auringon "takana". (itäpuolella).Auringonlaskun tienoilla siis saatat bongata kasvavan uudenkuun sirpin.Olet käsittänyt asian aivan oikein.
Itse sain ne jutut opetella siitä vähästä aineistosta mitä silloin oli saatavilla, kun niin pirusti kiinnosti. Kuten monet muutkin aukot perusjuntin koulusivistyksessä.
Muuten, ensi perjantaina Kuu näkyy keskellä päivää aurinkoa vasten kuten tämän vuoden almanakan kansikuvassa.wiikatemies kirjoitti:
Itse sain ne jutut opetella siitä vähästä aineistosta mitä silloin oli saatavilla, kun niin pirusti kiinnosti. Kuten monet muutkin aukot perusjuntin koulusivistyksessä.
Muuten, ensi perjantaina Kuu näkyy keskellä päivää aurinkoa vasten kuten tämän vuoden almanakan kansikuvassa...että maa kiertää aurinkoa eikä toisinpäin.
Osa ihmisistä ei koskaan ymmärrä eikä opi kouluopetuksesta riippumatta, itse asiassa monille opettajillekin tähtitieteellinen 3D-geometria on ihan hepreaa. MM. oulul. opettajankoulutuslaitoksessa(!) vuosikausia opetettiin, että kuunvaiheet johtuu maan varjosta kuussa ennenkuin joku tähtitieteilijä selitti heille asian oikean laidan.- näkkileivät
wiikatemies kirjoitti:
Itse sain ne jutut opetella siitä vähästä aineistosta mitä silloin oli saatavilla, kun niin pirusti kiinnosti. Kuten monet muutkin aukot perusjuntin koulusivistyksessä.
Muuten, ensi perjantaina Kuu näkyy keskellä päivää aurinkoa vasten kuten tämän vuoden almanakan kansikuvassa.Aika avutonta tähtitieteen perusteiden opetus on kouluissa minunkin kokemukseni mukaan ollut. Omakohtainen kokemus on oppilaan paras opettaja, sillä normiope ei ole aiheesta kiinnostunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372