Onko kenelläkään Mehumarjaa/maijaa? Pitäisi alkaa keittämään mustaherukoista mehua 9 litran keittimellä, mutta ohjeet onkin hukassa. Olisiko kellään aikaa raapustaa käyttöohjeita? Kiitos!
Vastaukset 1
Siis mehu-maijan alin osa vettä täyteen. Marjaosaan mahtuu yleensä noin ämpärillinen marjoja. Marjojen sekaan noin kilo sokeria. Sitten kun vesi on aikansa kiehunut, alkaa mehua kertyä siihen osaa, josta mehuletku lähtee. Ohjeissa kehotetaan kaatamaan alkumehu vielä uudestaan marjojen päälle, jolloin kuuma mehu rikkoo marjoja paremmin.
Sitten keittelyä jatketaan, kunnes mehua ei enää kerry. Itse teen mehua puuhellalla, ja kylläpä prosessi tahtoo kestää kaikkineen monta tuntia. Nimittäin kestää aika kauan, ennen kuin vesi alkaa kiehua ja ennen kuin mehua alkaa erittyä.
Pakastan mehun, joten mitään säilöntäaineita tms. ei tarvita, eikä lasipullojen kuumennusta...
Sokerin voi myös lisätä jälkikäteen mehuun, mutta mielestäni tuo marjojen sekaan laittaminen on kyllä ihan kätevää. Mehun valutan isoihin kattiloihin. Ja mehu on sitten polttavan kuumaa... On syytä olla varovainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791732
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo105705Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207654- 133628
- 51575
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä18549- 37546