Mykyrokkaa Hyvinkäältä

Epätoivoinen .

Tietääkö kukaan saako mistään Hyvinkäältä tai lähistöltä tilattua mykyrokkaa ?Mistä edes kannattaisi kysellä ?

11

2968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdat

tarkoittaa: "saako TILATTUA"???

• Noh..

Tilattua .Eli tilaan x määrän x päiväksi hintaan x.
        Savossahan mykyrokkaa myydään joka mutkassa "omaan astiaan " .Täällä ei taida löytyä edes ketään joka tekisi sopimuksesta .

• ruokapaikkakunta
        Noh.. kirjoitti:

Savossahan mykyrokkaa myydään joka mutkassa "omaan astiaan " .Täällä ei taida löytyä edes ketään joka tekisi sopimuksesta .

Eikä hyvinkäällä ole varsin mitään perinneruokiakaan. Savo on eriasia ja jos siellä syödään mykyruokaa, niin hyvinkäältä voit löytää esim. pizzaa tai hampurilaisia. Muuta on turha hakeakaan.

• Haloo!
        Noh.. kirjoitti:

a) En ole tiennyt, että Savossa voi "tilata" jotakin "mykyrokkaa" johonkin "omaan astiaan".
        b) Minulla ei ole harmaintakaan aavitusta, mitä mykyrokka on.
        c) Mikisiköhän sitä saisi Hyvinkäältä, jos se on jokin savolainen erikoisuus, josta muut kun savolaiset eivät ole kuulletkaan?
        d) Miksi et tee sitä "mykyrokkaasi" itse? Emme me muunmaalaiset hernerokkaakaan mistään "tilaa", vaan teemme itse.
        e) Miksiköhän haluat jotakin niin epäilyttävän kuuloista, kuin "mykyrokkaa"?

• peräisin
        Noh.. kirjoitti:

tuo idioottimainen tapasi laittaa välimerkki vasta yhden välilyönnin päähän edeltävästä sanasta, ja sitten aloittaa seuraava lause heti välimerkin jälkeen? Kuuluu tehdä JUURI PÄINVASTOIN: välimerkki kiinni edeltävään sanaan, ja vasta SEN JÄLKEEN välilyönti. Tuo sinun tyylisi näyttää kuin se olisi suoraan hourulasta! Luuletko, että voit noudattaa omia yksityisiä itse keksittyjä kirjoitussääntöjä? Eivätkö sinun silmäsi erota, miten koko muu maailma kirjoittaa? Vai etkö osaa myöskään lukea - kuten et kirjoittaakaan?

• vaan selvittäkää

• KOTI RUOKAA
        Haloo! kirjoitti:

a) En ole tiennyt, että Savossa voi "tilata" jotakin "mykyrokkaa" johonkin "omaan astiaan".
        b) Minulla ei ole harmaintakaan aavitusta, mitä mykyrokka on.
        c) Mikisiköhän sitä saisi Hyvinkäältä, jos se on jokin savolainen erikoisuus, josta muut kun savolaiset eivät ole kuulletkaan?
        d) Miksi et tee sitä "mykyrokkaasi" itse? Emme me muunmaalaiset hernerokkaakaan mistään "tilaa", vaan teemme itse.
        e) Miksiköhän haluat jotakin niin epäilyttävän kuuloista, kuin "mykyrokkaa"?

ja paranee kun saa mikrossa vielä nykyisin lämmittä.MYKYROKKA TAI KEITTO on samanlainen kun länsisuomalaisten Klippisoppa.Mykyt tehtiin ennen ohrajauhoista veri ja ovat sellaisia pieniä kakkaroita.Länsisuomalaiset tehdään vehnäjauhoista veteen samalla tavalla.Savolaiset keittivät sitä aina kun jokin eläin teurastettin.Sellaisten henkilöiden ei pidä puuttua keskusteluun jotka ei tunne Maakuntien Perinne ruokia.

• kerran nyt
        KOTI RUOKAA kirjoitti:

ja paranee kun saa mikrossa vielä nykyisin lämmittä.MYKYROKKA TAI KEITTO on samanlainen kun länsisuomalaisten Klippisoppa.Mykyt tehtiin ennen ohrajauhoista veri ja ovat sellaisia pieniä kakkaroita.Länsisuomalaiset tehdään vehnäjauhoista veteen samalla tavalla.Savolaiset keittivät sitä aina kun jokin eläin teurastettin.Sellaisten henkilöiden ei pidä puuttua keskusteluun jotka ei tunne Maakuntien Perinne ruokia.

on niin kotiruokaa, ihmetyttää sitäkin enemmän, että joku yrittää sitä "tilata" jostakin (ei tosin kerro minkälaisesta laitoksesta)!

Ja opettele kirjoittamaan. Pisteen ja muiden välimerkkien jälkeen tulee välilyönti. Ja mm. 'kotiruoka' ja 'perinneruoka' ovat yhdyssanoja. Ja Länsi-Suomessa syötiin varmaankin klimppisoppaa, ei "klippisoppaa".

• ota kantaa
        KOTI RUOKAA kirjoitti:

Mutta minä rajanpinnasta,äiti ja mummo Köyliöstä
        jotakin sellaista keittoa,tekivät kyllä siinä käytettiin jauhoja (valkeita)oli lihaa (kait).
        Kyllä ne maistuivat hyviltä,mutta on paljon aikaakin.Tarttis jotenkin saada yhteys sinne Peipohjaan ja Köyliöön.

• abs5
        peräisin kirjoitti:

tuo idioottimainen tapasi laittaa välimerkki vasta yhden välilyönnin päähän edeltävästä sanasta, ja sitten aloittaa seuraava lause heti välimerkin jälkeen? Kuuluu tehdä JUURI PÄINVASTOIN: välimerkki kiinni edeltävään sanaan, ja vasta SEN JÄLKEEN välilyönti. Tuo sinun tyylisi näyttää kuin se olisi suoraan hourulasta! Luuletko, että voit noudattaa omia yksityisiä itse keksittyjä kirjoitussääntöjä? Eivätkö sinun silmäsi erota, miten koko muu maailma kirjoittaa? Vai etkö osaa myöskään lukea - kuten et kirjoittaakaan?

Olet tässä meille esitellyt sukusi varsinaisen perinneruuan, pilkut ja pisteet.
        On lisäksesi muita yhtä yksinkertaisia "pilkunnussijoita"?

• Andi82x

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe