MITÄ TAPAHTUU

diana*

Kun Jeesus tulee?

24

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otetaan.

Jyvät ja akanat erotetaan.

Jyvät Jumalan aittaan ja akanat tulen ruuaksi.

• diana*

..on tuo aitta?

• mutta varo loukkoja.
        diana* kirjoitti:

..on tuo aitta?

Raamattu sen kertoo,
        sieltä löytyy totuus,
        mutta varo loukkoja.

Tällä palstalla on loukkoon astuneita ihmisiä jotka syöttävät pajunköyttä totuutena.

• diana*
        mutta varo loukkoja. kirjoitti:

Raamattu sen kertoo,
        sieltä löytyy totuus,
        mutta varo loukkoja.

Tällä palstalla on loukkoon astuneita ihmisiä jotka syöttävät pajunköyttä totuutena.

..yksinkertaisen kysymyksen, miksi muista välität,
        en minäkään välitä.

Voitko kertoa muillekin mitä siellä sanotaan.
        Minulle on jäänyt epäselväksi tuo asia.

• diana*
        diana* kirjoitti:

..yksinkertaisen kysymyksen, miksi muista välität,
        en minäkään välitä.

Voitko kertoa muillekin mitä siellä sanotaan.
        Minulle on jäänyt epäselväksi tuo asia.

älähän hättäile diana/minä. :)

• vielä se asia
        diana* kirjoitti:

Sullekin kirkastuu, nimittäin ymmärrys Jeesuksesta!

• Kirkko/seurakunta.
        diana* kirjoitti:

Siis ruumenista tiedetään se

>>>mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu.

• lupaa.
        diana* kirjoitti:

epr. 9:15

Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön. [Room. 3:25,26; 1. Tim. 2:5]

Hepr. 10:20

ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

Hepr. 12:24

ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri. [1. Tim. 2:5 | Hepr. 11:4]

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26 ]

Ilm. 5:9

He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista. [Ps. 33:3; Jes. 42:10 | Ap. t. 20:28; 1. Kor. 6:20; 1. Piet. 1:18,19]

Ilm. 10:1

Sitten näin taas uuden, mahtavan enkelin, joka tuli alas taivaasta. Hänellä oli pukunaan pilvi ja hänen päänsä päällä oli sateenkaari, hänen kasvonsa olivat kuin aurinko ja hänen jalkansa kuin tulipatsaat, [Hes. 1:28 | Matt. 17:2 | Ilm. 1:15]

Ilm. 14:6

Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]

Ilm. 21:1

Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, 66:22; 2. Piet. 3:13]

Ilm. 22:2

Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.

• diana*
        Kirkko/seurakunta. kirjoitti:

Siis ruumenista tiedetään se

>>>mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu.

Eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin aitta,
        teillä on pienet vaatimukset ja vielä surkeammat
        odotukset?

Sitäpaitsi noissa puhutaan viljan viskomisesta.

• diana*
        lupaa. kirjoitti:

epr. 9:15

Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön. [Room. 3:25,26; 1. Tim. 2:5]

Hepr. 10:20

ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.

Hepr. 12:24

ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri. [1. Tim. 2:5 | Hepr. 11:4]

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26 ]

Ilm. 5:9

He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista. [Ps. 33:3; Jes. 42:10 | Ap. t. 20:28; 1. Kor. 6:20; 1. Piet. 1:18,19]

Ilm. 10:1

Sitten näin taas uuden, mahtavan enkelin, joka tuli alas taivaasta. Hänellä oli pukunaan pilvi ja hänen päänsä päällä oli sateenkaari, hänen kasvonsa olivat kuin aurinko ja hänen jalkansa kuin tulipatsaat, [Hes. 1:28 | Matt. 17:2 | Ilm. 1:15]

Ilm. 14:6

Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]

Ilm. 21:1

Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. [Jes. 65:17, 66:22; 2. Piet. 3:13]

Ilm. 22:2

Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.

Kuka haluaa aittaan, tai pylvääksi temppeliin ????

• diana*
        vielä se asia kirjoitti:

Sullekin kirkastuu, nimittäin ymmärrys Jeesuksesta!

Aittaa on tarjottu, ja pylväänä temppelissä oloa,

Teillä ei ole oikein käsitystä itsellännekään minne te olette menossa, eikö vain?

• Paratiisiin.
        diana* kirjoitti:

mennään me Paratiisiin ja jätetään kaikki muut tänne treivaileen jookos?

• kätkeköön.
        diana* kirjoitti:

2. Pietarin kirje 3

Herran tuleminen on varma
        1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,

2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.

3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]

4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]

5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]

6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]

7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]

8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]

9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]

10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]

11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]

12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]

13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

• diana*
        kätkeköön. kirjoitti:

2. Pietarin kirje 3

1 Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä,

2 pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.

3 Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. [1. Tim. 4:1,2; 2. Tim. 3:1,2]

4 He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti." [Jes. 5:19; Jer. 17:15; Hes. 12:22]

5 Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. [1. Moos. 1:1,6; Ps. 24:2]

6 Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. [2. Piet. 2:5]

7 Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. [Ps. 102:27; Jes. 51:6; 2. Tess. 1:7,8]

8 Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. [Ps. 90:4]

9 Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. [Hes. 18:23; Room. 2:4; 1. Tim. 2:4]

10 Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. [Mark. 13:29; Ilm. 20:11]

11 Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, [Luuk. 21:36]

12 jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. [Luuk. 12:36; Tit. 2:13]

13 Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

Minulla on suora tie, enkä aio kääntyä siltä minnekään. Mutta oletko sinä kompastunut kompastuskiveen?????

• kaikenlaista.
        diana* kirjoitti:

Minulla on suora tie, enkä aio kääntyä siltä minnekään. Mutta oletko sinä kompastunut kompastuskiveen?????

Samat sanat.
        mää oon aina rähmällään,
        ja siksi etten ylpeilisi.

On monta kertaa sattunut mulle kummia,
        Kun kerran olin muutamassa toiseen taloon, ja kannoin kamppeitani ulos syli täynnä, niin kas kummaa mulle avautuu ovi tosta noin vaan, no minä kun otan toisen sylillisen ja seison oven edessä ja sanon seesam aukene, herranjestas se ovi aukenee, sillon mulle pisti peloksi enkä kokeillut sen koommin.

• Jumalan päivän
        kätkeköön. kirjoitti:

2. Pietarin kirje 3

tuloa, ovat harhassa.

Raamattu v.1903 2.Piet.3:11-12 Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.
        Niin että te "ODOTATTE ja IKÄVÖITSETTE" Jumalan päivän tulemista.

Ihminen voi jouduttaa ainoastaan evankeliumin julistusta, että mahdollisemman moni pelastuisi ennen Jumalan päivää.
        Teksti ei puhu mitään jouduttamisesta, sehän on järjenkin vastaista, koska Jumala on määrännyt päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurkaudessansa.

• diana*
        Jumalan päivän kirjoitti:

tuloa, ovat harhassa.

Raamattu v.1903 2.Piet.3:11-12 Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudessa.

Ihminen voi jouduttaa ainoastaan evankeliumin julistusta, että mahdollisemman moni pelastuisi ennen Jumalan päivää.
        Teksti ei puhu mitään jouduttamisesta, sehän on järjenkin vastaista, koska Jumala on määrännyt päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurkaudessansa.

taida ihan noinkaan mennä, mutta pääasia, että jokainen tietää oman tiensä.

• kl.,
        Jumalan päivän kirjoitti:

tuloa, ovat harhassa.

Oikeassa olet sillä kaikki on kytketty aikaan.

• Ihminen on
        diana* kirjoitti:

Eikö ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin aitta,
        teillä on pienet vaatimukset ja vielä surkeammat
        odotukset?

Sitäpaitsi noissa puhutaan viljan viskomisesta.

Ihminen on Jumalan vilja.

• ymmärrä..
        diana* kirjoitti:

taida ihan noinkaan mennä, mutta pääasia, että jokainen tietää oman tiensä.

selvää tekstiä, että ei ihminen voi jouduttaa Jumalan päivää, vaan Jumala on määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessansa.

Ihminen voi jouduttaa vain evankeliumin julistusta, että mahdollisimman moni pelastuisi.

• lakkiluke

...asia. Jos Raamattu on totta sanasta sanaan, on Jeesuksen tuleminen jo tapahtunut. Hän lupasi palata vielä aikansa sukupolven aikaan. Yksiselitteisesti. Se, että toisin väännetään ja käännetään, on epätoivoinen yritys selittää asia vastoin Raamatun sanomaa. Siis ihmisopin malliesimerkki.

• diana*

Minusta on mielenkiintoista kuulla mitä ihmiset
        ajattelevat, siksi kyselen.

Ei Jeesus enää tule, sehän on selvä, mutta usemmille ei selvä ollenkaan.

• Jeesus on vielä tulematta.Raamatusta voi kyllä lukea ne Jeesuksen tulemisen merkit ja tapahtumat,ne eivät jää yhdeltäkään ihmiseltä huomaamatta.Meidän( ja uskoisin että muidenkin kielien) Raamattu ei tee joka kohdassa oikeutta alakukielelle.Kreikka onkin yksi maailman ilmaisurikkaimmista kielistä, eritoten verrattuna Suomen kieleemme.

• eikä tule
        juhani1965 kirjoitti:

Jeesus on vielä tulematta.Raamatusta voi kyllä lukea ne Jeesuksen tulemisen merkit ja tapahtumat,ne eivät jää yhdeltäkään ihmiseltä huomaamatta.Meidän( ja uskoisin että muidenkin kielien) Raamattu ei tee joka kohdassa oikeutta alakukielelle.Kreikka onkin yksi maailman ilmaisurikkaimmista kielistä, eritoten verrattuna Suomen kieleemme.

Piti tulla sen sukupolven aikana. Tuli tai ei tullut. Turha merkkejä enää penkoa. Se loru on jo loppunut. Älköön Raamattua väärennettäkö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      116
      9899
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      5002
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4812
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3280
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      10
      2478
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      107
      1720
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1516
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      54
      1511
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1444
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe