Mainostenjako-> hjex vai jakajaksi.fi?

kumpi kannattaa

Minkälaista palkkaa olette saaneet Hjexiltä ja tuolta jakajaksi.fi?

http://www.hjex.com/
www.jakajaksi.fi

Kun jakajaksi.fi sivuilla ei lukenut edes palkkoja, mutta tuolla hjexillä keskimäärin n. 60-250€, pitääkö paikkansa?

Yritin myös googlettaa ihmisten palkkakokemuksia tuosta jakajaksi.fi tuloksetta, mutta hjexiltä joku oli saanut 80-110€ kuussa.

28

9418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryhdy lehtikuskiks ennemmin ni saat varmemmin rahas.

    • ex-lehdenjakaja

      Vinkki nro. 1:
      Älä sekaannu lehdenjakoon mitenkään! Näistä mainosten ja ilmaisjakelulehtien jakamisesta maksetaan sellaista riistopalkkaa, ettei ole mitään rajaa. Lähinnä ihmettelen, miten se on edes laillista. Tuntipalkaksi tulee n.1-2€ kun lajittelut ym. ottaa huomioon.

      Älä suostu kusetettavaksi.

      • Näin se asia on!

        Tasan kaksi jakelukertaa jaksoin olla, niin vittumaista touhua oli! Itselläni meni jotain 6h lajittelussa ja jakamisessa. Tuntipallkahan oli ruhtinaalliset 1,90 e!


    • kokemusta on

      Kumpikaan ei kannata. Tuntipalkaksi tulee vain pari euroa eli mistä tahansa muusta työstä saa monta kertaa parempaa palkkaa. Mainostenjakofirmojen kuten myös Suomen Postin (nykyisin Itellan) paha tapa on vähät välittää työntekijöidensä jaksamisesta. Postinjakoreittejä suurennetaan reittejä vähentämällä, vaikka jo nyt sairauspoissaoloja on kriittinen määrä ja sairaseläkkeelle tunkua.

      Postin ja eritoten mainosten määrä on kasvanut tolkuttomasti viime vuosina.

      • Ei?

        Ite jaan näit ja saan n. 15 e kerralt ja siin menee n. 1-1,5h... et revi siit


    • Last_chance

      No tosiasia on että lehdenjako hommalla et tienaa omaa asuntoa, mutta mielestäni se on aivan mainio työpaikka nuorelle (14-18 vuotiaille siis) niin ei tarvitse aina olla vanhemmilta ruikuttamassa rahaa viikonlopun viettoa varten ja sitä paitsi omalta kannaltani jakaisin mielummin lehtiä kuin päätyisin mäkkärin grillille rasvan ja pask*n sekaan.

    • sama yritys

      Jakajaksi.fi:stä ilmoittaudutaan Suomen Suoramainonta oy:lle. Ja Hjex kuuluu samaan konserniin Suomen Suoramainonta oy:n kanssa. Suomen Suoramainonta oy on koko maan kattava yritys jolla on eri alueilla pienempiä yrityksiä, joista yksi on Helsingissä toimiva Hjex. Eli vaikka hakisit suomen suoramainonta oy:ltä töitä niin tekisit lähes varmasti kumminkin hjexille. Eli saa samaa palkkaa.
      Itse jaan lehtiä hjexillä ja palkka riippuu piirin koosta itelläni on n.250 taluotta ja saan kuukaudessa n.80-130e. Jaoin joskus n.500 taluotta siitä sai noin 160-300e/kk. Tuntipalkkakin voi olla ihan hyvä jos vaan jakaa tarpeeksi nopeesti.

      • jeesboxduu

        Itse jaettiin tyttöystävän kanssa joensuussa päin reilut puoli vuotta ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Jakelualue matka kotoa oli yht. 11km joten sain sovittua että tästä maksetaan myös kilometrikorvaus. Jakelua oli 2x viikossa (ke ja la), mainosten määrästä riippui miten pitkään hommassa meni (lajittelu oli välillä suht vittumaista jos joku 8 mainosta tai enemmän oli). Palkka oli huono mutta lähinnä extrarahaksi tuota tehtiin ja ei tuo aikaa niin paljoa tappanut. Suurinpiirtein 3 tuntia meni lajitteluun ja jakamiseen päivästä, eli 6 tuntia viikossa. 6x4 = 24 tuntia kuukaudessa, josta sai palkkaa n.110-170 euroa (riippui täysin mainosten määrästä). Tuntipalkallisesti tuota voisi ajatella n.5e tunnilta, mutta tosiaan nuo kilometrikorvaukset tuli ja bensoihin meni, eli muistaakseni n.40 euroa kilometrikorvauksista. Normipalkka kuukautta kohti ihan tuosta jakelutyöstä oli n.100 euroa siis. Kiva pieni extrabonushan se oli muttei sen suurempia. Suosittelen jakamista esim. yläasteelaiselle tai toisen asteen opiskelijalle ja varsinkin siinä tapauksessa jos saa jonkun kerrostaloalueen jaettavakseen, tuommoinen pyöräjakelupiiri syö aika paljon enemmän.


      • jeesboxduu kirjoitti:

        Itse jaettiin tyttöystävän kanssa joensuussa päin reilut puoli vuotta ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia. Jakelualue matka kotoa oli yht. 11km joten sain sovittua että tästä maksetaan myös kilometrikorvaus. Jakelua oli 2x viikossa (ke ja la), mainosten määrästä riippui miten pitkään hommassa meni (lajittelu oli välillä suht vittumaista jos joku 8 mainosta tai enemmän oli). Palkka oli huono mutta lähinnä extrarahaksi tuota tehtiin ja ei tuo aikaa niin paljoa tappanut. Suurinpiirtein 3 tuntia meni lajitteluun ja jakamiseen päivästä, eli 6 tuntia viikossa. 6x4 = 24 tuntia kuukaudessa, josta sai palkkaa n.110-170 euroa (riippui täysin mainosten määrästä). Tuntipalkallisesti tuota voisi ajatella n.5e tunnilta, mutta tosiaan nuo kilometrikorvaukset tuli ja bensoihin meni, eli muistaakseni n.40 euroa kilometrikorvauksista. Normipalkka kuukautta kohti ihan tuosta jakelutyöstä oli n.100 euroa siis. Kiva pieni extrabonushan se oli muttei sen suurempia. Suosittelen jakamista esim. yläasteelaiselle tai toisen asteen opiskelijalle ja varsinkin siinä tapauksessa jos saa jonkun kerrostaloalueen jaettavakseen, tuommoinen pyöräjakelupiiri syö aika paljon enemmän.

        jos kerta kahdestaan niitä jaoitte/lajittelitte niin sit pitäis myös palkka
        "jakaa" kahtee pekkaa eli ei se nyt niin hirveen suuri ole.
        Itse olen kanssa joskus jakanu ja raahasin tyttöystäväniki silloin mukaan kun autolla jaettiin, yksin olis ollut lähes mahdoton jakaa autolla. aikaa meni ja kun miettii palkkaa ja ku se piti vielä jakaa kahtee nuppiin ni alko iha hirvittää!
        Siivosin kaupungilla muutaman tunnin illalla ja palkka oli sit reilu 10e tunti


    • jokuvain:))))

      siis? työst pitääki joskus raataa nii miks kaikki valittaa nii paljo??? ootte vaa jtn läskei jotka ei jaksa jakelee nii nopee xD no offense

      • korjaus

        *no affence


    • lols

      Itse kipaisen 300 postiluukkua, palkka kerralta 10-20e. Hyvää kuntoilua, vaikka välillä nyppii.

      • Kapistusmies84

        Olen nyt jakanut mainoksia "sivutulona" jotta olen saanut makseltua perintätoimiston vittumaista korkolaskua ja lopulta sain sen maksettua. Mutta ennen kun ilmoitun puhelimella että olen suorittanut jaon jne. Mutta ihmettelen että mihin katosi se "kuinka kauan aikaa meni jakamiseen" kuittauspalvelusta?

        Talvella kun jaon tätä vittumaista piiriä ja lunta oli jokapuolella ja kukaan ei ikinä auranut pihoja, joten minä jouduin väkisin repimään kärryjä lumen läpi ja koko jakamiseen aina meni reilut 5 tuntia. Mutta nyt kesällä olen jakanut pihat reilussa 2 tunnissa.

        Ihmettelen että miksi hjex meni poistamaan tuon toiminnon palvelusta parisen kuukautta sitten ja tarkoittaako tämä sitä, että ne maksavat pienempää palkkaa?

        Olen nyt jakanut tätä aluetta noin 8.kuukautta ja on tämä kyllä helvetin stressaavaa, etenkin kesällä.
        Pitänee nyt mennä ensi viikolla työkkäriin kyselemään jotain parempaa duunia :D


      • kljkhj
        Kapistusmies84 kirjoitti:

        Olen nyt jakanut mainoksia "sivutulona" jotta olen saanut makseltua perintätoimiston vittumaista korkolaskua ja lopulta sain sen maksettua. Mutta ennen kun ilmoitun puhelimella että olen suorittanut jaon jne. Mutta ihmettelen että mihin katosi se "kuinka kauan aikaa meni jakamiseen" kuittauspalvelusta?

        Talvella kun jaon tätä vittumaista piiriä ja lunta oli jokapuolella ja kukaan ei ikinä auranut pihoja, joten minä jouduin väkisin repimään kärryjä lumen läpi ja koko jakamiseen aina meni reilut 5 tuntia. Mutta nyt kesällä olen jakanut pihat reilussa 2 tunnissa.

        Ihmettelen että miksi hjex meni poistamaan tuon toiminnon palvelusta parisen kuukautta sitten ja tarkoittaako tämä sitä, että ne maksavat pienempää palkkaa?

        Olen nyt jakanut tätä aluetta noin 8.kuukautta ja on tämä kyllä helvetin stressaavaa, etenkin kesällä.
        Pitänee nyt mennä ensi viikolla työkkäriin kyselemään jotain parempaa duunia :D

        öö haloo mitä te valitatte ku mulle tuli tänää ekat lehdet saan noi 3.90e (=(=(=(=(==((== hyppysin seinil jos saisin 15e/kerta -.-


      • asfdaf
        kljkhj kirjoitti:

        öö haloo mitä te valitatte ku mulle tuli tänää ekat lehdet saan noi 3.90e (=(=(=(=(==((== hyppysin seinil jos saisin 15e/kerta -.-

        Hyvä asenne!!!


    • joku jakaja

      Oon jakanu puolitoista vuotta ja sanopn sen että kyllästyy nopeesti.
      mutta rahan tarve pakottaa

    • Pettynyt Hejexsiin

      Olen jakanut mainoiksia 2v autopiiri talouksia, noin 1500. Kilometikorvaus oman auton käytöstä sovittu työsopimuksessa. Peruutin vahingossa asiakkaan postilaatikkoon.Ilmoitin asiasta Hejexsiin, kertoivat hoitavansa asiakkaalle uuden postilaatikon, oman auton korjauskulut täytyi maksaa itse.Työsopimuksessa ei tällaista,kohtaa mainittu. Noin 2-viikkoa myöhemmin minulle soitettiin hejexsiltä,että postilaatikon korjaus maksaa 3000€.Minun olisi pitänyt maksaa kyseinen summa .En suostunut maksamaan .Hjex halusi ettei heidän nimeä saa mainita asian johdosta,jos ottaisin syyn he lupasivat maksaa siitä minulle 300€. Mainitsin mitä työsopimuksessa oli sovittu, heidän mielestä työsopimusta ei tarvitse noudattaa.Autopiirissä auton käyttö kielletty.Mainokset sai jakaa myös muinakin päivinä kuin, oli sovittu tämän he kertoivat itse,jos mainoksia puuttui eivät toimittaneet lisää pyynnöstä huolimatta .

      • oikeesti!

        Oikeesti hankkikaa elämä jos ei jaksa raataa töitä rahan etee ei mitää ilmaseks saa! ;)


    • liikuntaa

      liikuntaa josta maksetaan palkkaa!!! raitista ilmaa!!!

      olen nyt jakanut mainoksia jo 4 vuotta. palkka on noussut ensimmäisestä jakokerrasta jonkin verran, kun olen palkkakuittejani seuraillut. samat alueet ovat olleet jo alusta alkaen ja tietty olen ne jo pitkään osannut ulkoa. tässä työssä tutustuu uusiin ihmisiin ja monet jakoreitilläni ovatkin niitä joita tervehdin myös vapaa-ajallani. pientaloalueella jakaminen on mukavaa, sillä siitä maksetaan enemmän kuin kerrostaloalueella jakamisesta.
      nyt pari viikkoa sitten otin lisätyökseni keikkajakajan työn, eli jaan mainoksia autolla myös muualla helsingissä. siitä maksetaan kilometrikorvaus hiukan enemmän rahaa per alue. onhan tämä raatamista ja ihmettelen kuinka olen tätä jo monen vuoden ajan jaksanut, mutta odotan sitä, että jonain vuonna saan sen kauanodotetun iiiisooon ylennyksen.

      nuoret, rahan eteen on tehtävä töitä!!! terveisin 14-vuotiaana aloittanut, nyt 18v lukiolainen helsingistä

    • jakaja3904892412

      Mä jaan säälittävät 145 taloutta, koska Ylästö on niin pieni ja palkkaa tulee noin 50 kuukaudessa

    • 3.9.2012 kirjottelij

      ylennystä ei ole vielä tullut mutta otin pomooni yhteyttä ja bonus tupsahti tililleni ja palkka nousi huomattavasti (kun melkein 5 vuotta näitä jo jakanut, lähes moitteetta) Tämä tapahtui pari-kolme kuukautta sitten. tämän jälkeen pelkästään _yhdeltä_ jakokerralta on maksimissaan tullut reilusti yli 100e (!) joka mielestäni on paljon! menihän siihen aikaa mutta tajusin myös että aikoinaan kun aloitin jakamaan palkkani saattoi olla kuukaudelta saman verran. Eli hyvin voi päästä 800e/kk palkkoihin, jos oikeasti tekee työtä paljon ja hyvin.

    • Taktiikka

      Jos kaikissa piireissä on hissit ja paljon talouksia työ on nopeaa, mutta jos on pienet kerrostalot se on paljon hitaampaa ite asun alueelle missä on vähän hissejä joten en voi jakaa paljoa .

    • simple

      jos on paljon mainoksia heitä kaikki painavat pois xD

    • kokemusta on

      Kerää mielummin vaikka pulloja, palkka varmaan moninkertainen verratunna niihin kusettajiin

    • tyttönen97

      Mulla ihan hyvät kokemukset HJEX:istä. Homma toimi lähes poikkeuksetta hyvin, vaikka joskus joutu naapurista hakemaan lehtiä, mutta siitä sai pienen rahallisen korvauksen. Olin töissä n. 3 kk, ja lopetin homman muuton takia. Huuhti-topukokuussa palkkaa tuli n. 80 € ja kesäkuussa n. 60€. Oli 175 kotitaloutta jaettavana, kaikki rivi- tai omakotitaloja, ja kerrasta sai 6-14 euroa, riippuen mainosten määrästä. Joskus niitä oli niin paljon että joudun kahdessa erässä jakamaan kun kärryihin ei mahtunut. Ihan mukavaa oli ja sain yhteensä noin 160 euroa kahdessa ja puolessa kuukaudessa.

      En suosittele tällaista työtä kuitenkaan paljon harrastavalle. Meni yleensä tunti lajittelussa ja tunti jaossa. Kädet menee ihan musteeseen ja kuivaksi. Myös pöytä/lattia kannattaa suojata musteelta.

    • jakaja
    • kjhf

      Hei tekeekö joku tätä muun työn ohessa? Koulutunnit loppuu jossain neljältä, mutta millainen on jaksaminen työpäivän päätteeksi? ehtiikö lajittelun ja jaon tehdä vaikka kuuden jälkeen?

    • Anonyymi

      Moi,mulla 22 rappua (hissi kaikissa),niin saan 70e/kk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe