Alkaa Tampereen Teattrikesä. Ja kas: helluntaiseurakunta on päättänyt jalkautua, tehdä invaasion keskustaan ja varsinkin Tesomalle. Tavoitteena on kuulemma olla esillä, tuoda lahkon hapatusta esiin. Siis: käännyttäjiä on maisemissa, tekopyhyys ja epäaito hymy lienevät tavaramerkkeinä.
Olen ajatellut - jos näitä lahkon airuita kohtaan - esittää muutamia kiperiä kyssäreitä:
1) Miksi kuulut lahkoon, joka ajaa ihmisvihan asiaa mm. vainoamalla homoja?
2) Kuinka monta homoa oikeatsi tunnet?
3) Jos lapsesi olisi homo, miten suhtautuisit häneen?
4)Mitä aiot tehdä, jotta homot ja lesbotkin saavat elää tasaveroisina myös helluntaiseurakunnissa?
5) Miksi et noudata KOKO Raamattua?
Jatkokyssärit riippuvat saamistani vastauksista. Mitä muuta kannattaisi näiltä käännytyspartiolaisilta kysellä?
Tampere: hellarien tyrkytyskampanja jalkautuu
35
1138
Vastaukset
- joku vaan
minä en osaa sanoa noudatanko koko Raamattua, mutta ketään ei homot häiritse joten miksi minulla olisi teitä mitään vastaan..ei miksikään.
Yleisesti ottaen toisten arvostelu on tuhoavaa ja siksi olen sinun kanssasi samoilla linjoilla.- joku vaan
että toisten tuomitseminen on myös Jumalan laissa kielletty.
Ihmettelen miten kestät tän palstan epäasiallisia vastauksia. Sinun asemassasi olisin hyvin loukkaantunut.
- vastaa.
>1) Miksi kuulut lahkoon, joka ajaa ihmisvihan asiaa mm. vainoamalla homoja?
Helluntaiseurakunta on "hengellinen kotini".
Voisin kuulua myös evlut.kirkkoon, ei ole mitään periaatteelista estettä.
En vainoa homoja. Olen syntinen kuten sinäkin, sillä erotuksella, että olen saanut kohdata Jumalan Armon. Sinäkin voit kohdata Jumalan ja saada syntisi anteeksi. Kysymys on siitä haluatko.
>2) Kuinka monta homoa oikeatsi tunnet?
Lähipiirissäni on kaksi homoa, tunnen heidät oikein hyvin.
>3) Jos lapsesi olisi homo, miten suhtautuisit häneen?
Kehoittaisin häntä tekemään parannusta synnistä, joka homoseksuaalisuuskin on. Lapset ovat minulle rakkaita riippumatta siitä millaista syntiä he tekevät.
>4)Mitä aiot tehdä, jotta homot ja lesbotkin saavat elää tasaveroisina myös helluntaiseurakunnissa?
En aio tehdä mitään erityistä. Aidosti uskoon tullut homo tietää homoseksuaalisuuden synniksi, eikä harjoita sitä.
>5) Miksi et noudata KOKO Raamattua?
Koko Raamatun noudattaminen kaikilta osin ei ole tarkoitettu kristityille, esim. VT.
Voisit kysellä käännytyspartioilta miten he tulivat uskoon ja mitä Jeesus heille merkitsee.
Todennäköisesti käännytyspartiot ovat lähes kaikesta eri mieltä kanssasi, niin anna silti kaikkien kukkien kukkia.- poikalapsi
Jatkokysymykset sinulle olisivat:
Mistä "tiedät", etten ole kohdannut Jumalan armoa?
Miksi vaatisit lasta tekemään parannusta asiasta, joka on pysyvä eikä voi muuttua? Et kai vain kuulu eheytysluuloisiin huuhaaheikkeihin?
Miksi homous on synti ja miksi sinä luulet, että "homouden harjoittaminen on enemmämn synti kuin "heterouden harjoittaminen"? Mitä tarkoitat homouden harjoittamisella?
Kannatat siis epätasa-arvoa ja syrjintää, koska et halua parantaa seksuaalivähemmistöjen asemaa liikkeessäsi. Miksi vihat osaa lähimmäiistäsi noin paljon?
Homous ei ole valinta. Miksi se sinusta siis on synti?
Jos koko Raamattua ei tarvitse noudattaa, miksi juuri homoja hakkaat Raamatulla? Missä kodassa Jeesus on homovastainen? - taas..
poikalapsi kirjoitti:
Jatkokysymykset sinulle olisivat:
Mistä "tiedät", etten ole kohdannut Jumalan armoa?
Miksi vaatisit lasta tekemään parannusta asiasta, joka on pysyvä eikä voi muuttua? Et kai vain kuulu eheytysluuloisiin huuhaaheikkeihin?
Miksi homous on synti ja miksi sinä luulet, että "homouden harjoittaminen on enemmämn synti kuin "heterouden harjoittaminen"? Mitä tarkoitat homouden harjoittamisella?
Kannatat siis epätasa-arvoa ja syrjintää, koska et halua parantaa seksuaalivähemmistöjen asemaa liikkeessäsi. Miksi vihat osaa lähimmäiistäsi noin paljon?
Homous ei ole valinta. Miksi se sinusta siis on synti?
Jos koko Raamattua ei tarvitse noudattaa, miksi juuri homoja hakkaat Raamatulla? Missä kodassa Jeesus on homovastainen?>Mistä "tiedät", etten ole kohdannut Jumalan armoa?
Kyllä sen tiedän. Jumalan Armon kohdanneen ihmisen tunnistaa hänen puheistaan.
>Miksi vaatisit lasta tekemään parannusta asiasta, joka on pysyvä eikä voi muuttua?
Vaikeaahan se synnistä on parannusta tehdä, tiedän sen kokemuksesta, mutta Jumalan Armoa riittää kaikille, myös sinulle.
>Et kai vain kuulu eheytysluuloisiin huuhaaheikkeihin?
En ole perehtynyt "eheytymiseen", joten en ala sitä kommentoimaan.
>Miksi homous on synti ja miksi sinä luulet, että "homouden harjoittaminen on enemmämn synti kuin "heterouden harjoittaminen"?
Homous on synti koska Raamattu sen synniksi ilmoittaa. Raamatusta koko syntikäsite on lähtöisin, siksi Raamatulla on suvereeni oikeus määritellä mitä synti on.
>Mitä tarkoitat homouden harjoittamisella?
Tarkoitan samaa sukupuolta olevien keskinäistä kanssakäymistä johon liittyy seksuaalista toimintaa mm. yhdyntä. Kysyn sinulta: miksi ihminen luotiin mieheksi ja naiseksi?
>Kannatat siis epätasa-arvoa ja syrjintää, koska et halua parantaa seksuaalivähemmistöjen asemaa liikkeessäsi.
Ei minulla mitään liikettä ole. Sovitaanko ettet laita sellaisia sanoja suuhuni joita en ole sanonut?
>Miksi vihat osaa lähimmäiistäsi noin paljon?
Erehdyit, en vihaa ketään, vähiten lähimmäisiäni.
>Homous ei ole valinta. Miksi se sinusta siis on synti?
Homous on synti koska Raamattu niin sanoo, eikö se jo mene jakeluun?!
>Jos koko Raamattua ei tarvitse noudattaa, miksi juuri homoja hakkaat Raamatulla?
En hakkaa ketään Raamatulla. Pyrin noudattamaan Raamatun ohjeita. Täydellisesti en sitä pysty koskaan toteuttamaan, valitettavasti, mutta sydämenasenne ratkaisee.
>Missä kodassa Jeesus on homovastainen?
Jeesus rakasti kaikkia syntisiä, tasapuolisesti homoja ja heteroja, mutta Hän vihasi -ja vihaa edelleen- kaikkea syntiä.
On kaksi eri asiaa vihata ihmistä ja ihmisen tekoja. - kaaleppi..
taas.. kirjoitti:
>Mistä "tiedät", etten ole kohdannut Jumalan armoa?
>Miksi vaatisit lasta tekemään parannusta asiasta, joka on pysyvä eikä voi muuttua?
Vaikeaahan se synnistä on parannusta tehdä, tiedän sen kokemuksesta, mutta Jumalan Armoa riittää kaikille, myös sinulle.
>Miksi homous on synti ja miksi sinä luulet, että "homouden harjoittaminen on enemmämn synti kuin "heterouden harjoittaminen"?
Homous on synti koska Raamattu sen synniksi ilmoittaa. Raamatusta koko syntikäsite on lähtöisin, siksi Raamatulla on suvereeni oikeus määritellä mitä synti on.
Tarkoitan samaa sukupuolta olevien keskinäistä kanssakäymistä johon liittyy seksuaalista toimintaa mm. yhdyntä. Kysyn sinulta: miksi ihminen luotiin mieheksi ja naiseksi?
>Kannatat siis epätasa-arvoa ja syrjintää, koska et halua parantaa seksuaalivähemmistöjen asemaa liikkeessäsi.
Ei minulla mitään liikettä ole. Sovitaanko ettet laita sellaisia sanoja suuhuni joita en ole sanonut?
>Jos koko Raamattua ei tarvitse noudattaa, miksi juuri homoja hakkaat Raamatulla?
En hakkaa ketään Raamatulla. Pyrin noudattamaan Raamatun ohjeita. Täydellisesti en sitä pysty koskaan toteuttamaan, valitettavasti, mutta sydämenasenne ratkaisee.
Jeesus rakasti kaikkia syntisiä, tasapuolisesti homoja ja heteroja, mutta Hän vihasi -ja vihaa edelleen- kaikkea syntiä.
On kaksi eri asiaa vihata ihmistä ja ihmisen tekoja."On kaksi eri asiaa vihata ihmistä ja ihmisen tekoja." Tuossa on muuten järkeä.
- poikalapsi
taas.. kirjoitti:
>Mistä "tiedät", etten ole kohdannut Jumalan armoa?
On kaksi eri asiaa vihata ihmistä ja ihmisen tekoja.Et muuten tiedä: puhut pötyä! Olen kristitty siinä missä sinäkin. Jos se ei sinulle riitä, ongelma on sinun.
Säälin sinua. Pahasti ovat pastorit sinut aivopesseet - Raamattu kun ei puhu homoudesta nykymielessä mitään.
Homovastaisuus ei ole sopivaa. Sen lahkosi kellokkaat saisvat oppia.
Olen syntynyt homoksi. OLEN ERITTÄIN kiitollinen siitä, että kaltaisesi eivät saa määrätä sitä, miten tulee elää. Eläkää maanpäällisessä helvetissänne, jolla kristittynä en mitään tee. Muistakaa kuitenkin, etti "tietonne" homoista ole riittävä hakataksenne Raamatulla, jota ainakin sinä olet kehnosti lukenut, huomaan.
Jumala ei vihaa homoja eikä homoutta. Muuten homoja ei olisi. - tämä viesti
poikalapsi kirjoitti:
Et muuten tiedä: puhut pötyä! Olen kristitty siinä missä sinäkin. Jos se ei sinulle riitä, ongelma on sinun.
Säälin sinua. Pahasti ovat pastorit sinut aivopesseet - Raamattu kun ei puhu homoudesta nykymielessä mitään.
Homovastaisuus ei ole sopivaa. Sen lahkosi kellokkaat saisvat oppia.
Olen syntynyt homoksi. OLEN ERITTÄIN kiitollinen siitä, että kaltaisesi eivät saa määrätä sitä, miten tulee elää. Eläkää maanpäällisessä helvetissänne, jolla kristittynä en mitään tee. Muistakaa kuitenkin, etti "tietonne" homoista ole riittävä hakataksenne Raamatulla, jota ainakin sinä olet kehnosti lukenut, huomaan.
Jumala ei vihaa homoja eikä homoutta. Muuten homoja ei olisi.Tiedä se että Jumala ei vihaa sinua.
Pystyisitko kristittynä tekemään näin:
Kysy Jumalalta aidosti, elätkö oikein. Pyydä, että Hän näyttää sulle jollakin konkreettisella tavalla, onko homous oikein vai ei?
Kai sen pystyt tekemään kun Jumalaan uskot?
Jumala vastaa sinulle kyllä kun jaksat kuunnella. Jos todella haluat vastauksen.
Sitten voit puolustautua kenelle ikinä tarvitseekaan.
Kun sulla on puhdas omatunto Jumalasi edessä, voit elää vapaana ilman että tarvitsee itselleen puolustaa elämistään. Muille joutuu aina puolustautumaan, se on paska homma tässä maailmassa.
Ja vielä kerran: Jumala ei Raamatun mukaan vihaa homoja vaan rakastaa. Jumala vihaa homoutta ja muuta syntiä. SYNTIÄ on maailmassa, sitähän et voi kieltää. Siksi on homojakin. Ja muiden syntien harjoittajia (sinua en sano tällaisiksi, mainitsen vain syntejä harjoittavia): murhaajia, pedofiileja, varkaita, huijareita, pettureita, jne.
Raamattu vaan sanoo homoutta iljettäväksi, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tuota en sano minä vaan Raamattu.. Eikös kristitty ole sellainen joka uskoo Raamattuun Jumalan Sanana? Oletko sellainen siis? Uskotko Raamattuun? Ihan uteliaisuuttani kysyn. :) - poikalapsi
tämä viesti kirjoitti:
Tiedä se että Jumala ei vihaa sinua.
Pystyisitko kristittynä tekemään näin:
Kysy Jumalalta aidosti, elätkö oikein. Pyydä, että Hän näyttää sulle jollakin konkreettisella tavalla, onko homous oikein vai ei?
Kai sen pystyt tekemään kun Jumalaan uskot?
Jumala vastaa sinulle kyllä kun jaksat kuunnella. Jos todella haluat vastauksen.
Sitten voit puolustautua kenelle ikinä tarvitseekaan.
Kun sulla on puhdas omatunto Jumalasi edessä, voit elää vapaana ilman että tarvitsee itselleen puolustaa elämistään. Muille joutuu aina puolustautumaan, se on paska homma tässä maailmassa.
Ja vielä kerran: Jumala ei Raamatun mukaan vihaa homoja vaan rakastaa. Jumala vihaa homoutta ja muuta syntiä. SYNTIÄ on maailmassa, sitähän et voi kieltää. Siksi on homojakin. Ja muiden syntien harjoittajia (sinua en sano tällaisiksi, mainitsen vain syntejä harjoittavia): murhaajia, pedofiileja, varkaita, huijareita, pettureita, jne.
Raamattu vaan sanoo homoutta iljettäväksi, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Tuota en sano minä vaan Raamattu.. Eikös kristitty ole sellainen joka uskoo Raamattuun Jumalan Sanana? Oletko sellainen siis? Uskotko Raamattuun? Ihan uteliaisuuttani kysyn. :)Kyllä elän oikein. Olen oma itseni, elän sellaisena, millaiseksi Luoja on minut luonut. Jumala ei tietenkään vihaa minua, en ole niin luullutkaan. Viha on ihmisten vihaa, helluntailaisten raivoa siitä, että lisääntynyt tieto tekee syrjinnän heillekin kohta kokonaan mahdottomaksi. Näin Jumala on vastannut.
Jumala vihaa syntiä. Homoutta Jumala ei vi´haa, koska se nyt ei olisi loogista - Hän minut on luonut, anatanut homoksi syntyä. Jumala vihaa kuitenkin tuomitsijoita, teitä oman tahtonsa vääristelijöitä, väärin luetulla vanhalla kirjalla hakkaajia, jotka ette omantuntonne ääntä kuuntele. MIETIPÄ kerran, miksi olet niin homopelkoinen.
Raamatussa ei ole sanottu, että homous on iljettävää. Lue kirja uudestaan, jotta ymmärtäisit. Sinun omat luulsoi iljettävyyden televät. Ei kai rakkaus voi olla iljettävää?
Osaan lukea Raamattua oman aikansa kuvana, kuten jokainen hiukankin teologiaan perehtynyt ihminen osaa. Kelpaa sinullekin se, ettei orjuutta ole, vaikka Raamatussa se on.
Miksi et älyä, että Raamattu on aikansa kuva, eikä TUOHON AIKAAN ymmärretty, tidetty mailmasta kaikkea sitä, mitä me tiedämme?
Olet vihan asialla. Minun omatuntoni on puhdas, kun sanon: oikaisun paikka on sinulle, ei minulla. - kaaleppi..
poikalapsi kirjoitti:
Kyllä elän oikein. Olen oma itseni, elän sellaisena, millaiseksi Luoja on minut luonut. Jumala ei tietenkään vihaa minua, en ole niin luullutkaan. Viha on ihmisten vihaa, helluntailaisten raivoa siitä, että lisääntynyt tieto tekee syrjinnän heillekin kohta kokonaan mahdottomaksi. Näin Jumala on vastannut.
Jumala vihaa syntiä. Homoutta Jumala ei vi´haa, koska se nyt ei olisi loogista - Hän minut on luonut, anatanut homoksi syntyä. Jumala vihaa kuitenkin tuomitsijoita, teitä oman tahtonsa vääristelijöitä, väärin luetulla vanhalla kirjalla hakkaajia, jotka ette omantuntonne ääntä kuuntele. MIETIPÄ kerran, miksi olet niin homopelkoinen.
Raamatussa ei ole sanottu, että homous on iljettävää. Lue kirja uudestaan, jotta ymmärtäisit. Sinun omat luulsoi iljettävyyden televät. Ei kai rakkaus voi olla iljettävää?
Osaan lukea Raamattua oman aikansa kuvana, kuten jokainen hiukankin teologiaan perehtynyt ihminen osaa. Kelpaa sinullekin se, ettei orjuutta ole, vaikka Raamatussa se on.
Miksi et älyä, että Raamattu on aikansa kuva, eikä TUOHON AIKAAN ymmärretty, tidetty mailmasta kaikkea sitä, mitä me tiedämme?
Olet vihan asialla. Minun omatuntoni on puhdas, kun sanon: oikaisun paikka on sinulle, ei minulla.sinullahan tosiaan on puhdas omatunto sitä kun ei ole käytetty kertaakaan. Äläkä hauku minua en minä tiedä vieläkään kuuluvani mihinkään liikkeeseen. Ei ku hetkinen nyt hokasin sulla on kaappiomatunto.
- ei ole oikein
poikalapsi kirjoitti:
Kyllä elän oikein. Olen oma itseni, elän sellaisena, millaiseksi Luoja on minut luonut. Jumala ei tietenkään vihaa minua, en ole niin luullutkaan. Viha on ihmisten vihaa, helluntailaisten raivoa siitä, että lisääntynyt tieto tekee syrjinnän heillekin kohta kokonaan mahdottomaksi. Näin Jumala on vastannut.
Olet vihan asialla. Minun omatuntoni on puhdas, kun sanon: oikaisun paikka on sinulle, ei minulla.eikä sitä oikeaksi saa, vaikka hankkisi millaiset selitysoopukset tahansa.
Minä synnyin sitten hyväksikäyttöön ja sitä minun tulee jatkaa, koska se on minulle luonnollinen olotila kaikkine mielikuvineen...
Aina antautua kaikille, jotka minua lähestyvät tietyllä tavalla...
Niinkö? Sinun selityksesi mukaan kyllä...
Mutta Jumalalla oli minulle eri konsepti. Ja lue nyt tarkkaan! MINUN ON PITÄNYT TEHDÄ PARANNUS!
PARANNUS NIISTÄ TOIMINTAMALLEISTA JA MIELIKUVISTA, JOITA HYVÄKSIKÄYTTÖ TOI. VAIKKA OLIN UHRI.
Kun tällaisia asioita tapahtuu seksuaalisuuden alueella ja ne kohdistuvat siihen fyysiseen alueeseen, joka tuottaa mielihyvää, niin pitää ymmärtää, että ne ikään kuin jättävät jälkensä sinne kiihotuspuolelle, vaikka kyse olisi esim raiskauksesta.
Ja jos et nyt ymmärrä erottaa itsessäsi, että homous on synti ja systeemisi sekaisin, niin et sitä varmaan koskaan ymmärrä. KOSKA ET HALUA YMMÄRTÄÄ, ETKÄ LUOPUA HEKUMASTASI.
Kaikkein vaikein riippuvuus on seksuaalinen riippuvuus, koska se tuottaa niin paljon mielihyvää, että siitä ei halua luopua.
Homo saa olla homo, mutta jos yksikin rietas mielikuva risteilee mielessä, elää synnissä.Ja jos nuo mielikuvat muuttuvat teoiksi... se on kai sanomattakin selvästi synti.
TÄMÄ KEHOTUS ON KAIKILLE:
Mene itseesi - mieti mitkä kuvat ovat mielessäsi, kun yhdyt vaimoosi/mieheesi! Voitko olla Jumalan kasvojen edessä omassa seksuaalisuudessasi?
Tämä pätee tietysti kaikille heteroillekin. - poikalapsi
ei ole oikein kirjoitti:
eikä sitä oikeaksi saa, vaikka hankkisi millaiset selitysoopukset tahansa.
Minä synnyin sitten hyväksikäyttöön ja sitä minun tulee jatkaa, koska se on minulle luonnollinen olotila kaikkine mielikuvineen...
Aina antautua kaikille, jotka minua lähestyvät tietyllä tavalla...
Niinkö? Sinun selityksesi mukaan kyllä...
Mutta Jumalalla oli minulle eri konsepti. Ja lue nyt tarkkaan! MINUN ON PITÄNYT TEHDÄ PARANNUS!
PARANNUS NIISTÄ TOIMINTAMALLEISTA JA MIELIKUVISTA, JOITA HYVÄKSIKÄYTTÖ TOI. VAIKKA OLIN UHRI.
Kun tällaisia asioita tapahtuu seksuaalisuuden alueella ja ne kohdistuvat siihen fyysiseen alueeseen, joka tuottaa mielihyvää, niin pitää ymmärtää, että ne ikään kuin jättävät jälkensä sinne kiihotuspuolelle, vaikka kyse olisi esim raiskauksesta.
Ja jos et nyt ymmärrä erottaa itsessäsi, että homous on synti ja systeemisi sekaisin, niin et sitä varmaan koskaan ymmärrä. KOSKA ET HALUA YMMÄRTÄÄ, ETKÄ LUOPUA HEKUMASTASI.
Kaikkein vaikein riippuvuus on seksuaalinen riippuvuus, koska se tuottaa niin paljon mielihyvää, että siitä ei halua luopua.
Homo saa olla homo, mutta jos yksikin rietas mielikuva risteilee mielessä, elää synnissä.Ja jos nuo mielikuvat muuttuvat teoiksi... se on kai sanomattakin selvästi synti.
TÄMÄ KEHOTUS ON KAIKILLE:
Mene itseesi - mieti mitkä kuvat ovat mielessäsi, kun yhdyt vaimoosi/mieheesi! Voitko olla Jumalan kasvojen edessä omassa seksuaalisuudessasi?
Tämä pätee tietysti kaikille heteroillekin.En elä synnissä.
Jos sinua on käytetty hyväski, se on ollut väärin ja siitä ei ulkopuolisen avoi kuin olla pahoillaan. Tuon asian rinnastaminen homouteen on kuitenkin ihan perusteetonta - homous kun ei ole aiheutettua.
Ei tienetnkään sinun tule alistua hyväksikäytölle. Sinun tulee ottaa yhteys poliisiin ja hankkia ammattiapua. Katsohan - hyväksikäyttö kun on rikos.
VASTAUS SINULLE:Voin olla Jumalan kasvojen edessä kaikkineni, voin toki. Jumalahan minut on luonut. Ei minulla ole hävettävää - oamtuntoni on puhdas. - hyväksikäytettyjä
poikalapsi kirjoitti:
En elä synnissä.
Jos sinua on käytetty hyväski, se on ollut väärin ja siitä ei ulkopuolisen avoi kuin olla pahoillaan. Tuon asian rinnastaminen homouteen on kuitenkin ihan perusteetonta - homous kun ei ole aiheutettua.
Ei tienetnkään sinun tule alistua hyväksikäytölle. Sinun tulee ottaa yhteys poliisiin ja hankkia ammattiapua. Katsohan - hyväksikäyttö kun on rikos.
VASTAUS SINULLE:Voin olla Jumalan kasvojen edessä kaikkineni, voin toki. Jumalahan minut on luonut. Ei minulla ole hävettävää - oamtuntoni on puhdas.Ja tiedän, että moni on homo/lesbo hyväksikäytön seurauksena tai väkivallan tai vanhempien traumaattisten kokemusten seurauksena.
Joskus nuo tapahtumat juontavat niin varhaisesta vaiheesta tai jopa ennen syntymää olevalta ajalta, ettei henkilöllä itsellään ole muistikuvaa. Ja siinä mielessä moni uskoo, että on syntynyt sellaiseksi.
Lue tarkkaan uudelleen! MEIDÄN TULEE TEHDÄ PARANNUSTA MYÖS SELLAISESTA, JOTA EMME ITSE OLE AIHEUTTANEET. JA TÄSSÄ PUHUU JUMALAN ÄÄNI JA NÄMÄ OVAT TIEDON SANAT. MUNA EI VOI OPETTAA KANAA!
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat! - hyväksikäytettyjä
poikalapsi kirjoitti:
En elä synnissä.
VASTAUS SINULLE:Voin olla Jumalan kasvojen edessä kaikkineni, voin toki. Jumalahan minut on luonut. Ei minulla ole hävettävää - oamtuntoni on puhdas.Ja tiedän hyvin, että moni on homo/lesbo hyväksikäytön seurauksena tai väkivallan tai vanhempien traumaattisten kokemusten seurauksena.
Joskus nuo tapahtumat juontavat niin varhaisesta vaiheesta tai jopa ennen syntymää olevalta ajalta, ettei henkilöllä itsellään ole muistikuvaa. Ja siinä mielessä moni uskoo, että on syntynyt sellaiseksi.
Lue tarkkaan uudelleen! MEIDÄN TULEE TEHDÄ PARANNUSTA MYÖS SELLAISESTA, JOTA EMME ITSE OLE AIHEUTTANEET. JA TÄSSÄ PUHUU JUMALAN ÄÄNI JA NÄMÄ OVAT TIEDON SANAT. MUNA EI VOI OPETTAA KANAA!
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat! - tuplasti
hyväksikäytettyjä kirjoitti:
Ja tiedän hyvin, että moni on homo/lesbo hyväksikäytön seurauksena tai väkivallan tai vanhempien traumaattisten kokemusten seurauksena.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat!tulee näköjään nämä vastaukset...
Ehkä se vahvistuu vielä kolmannenkin kerran ;) - poikalapsi
hyväksikäytettyjä kirjoitti:
Ja tiedän, että moni on homo/lesbo hyväksikäytön seurauksena tai väkivallan tai vanhempien traumaattisten kokemusten seurauksena.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat!Voi olla, että on homoja ja lesboja, jotka ovat hyväksikäytön takia homoja tai lesboja. Annat kuitenkin vihjaten ymmärtää, että aina olisi noin.
Ei ole.
Minua EI OLOE KUKAAN käyttänyt hyväksi, ei tieteni tai tietämättäni. Muun väittäminen on ihan turhaa.
Minulla - ja ymmärtääkseni suurimmalla osalla homoista ja lesboista - ei kuule ole seksuaalisuuden alueella mitään sellaista, mistä pitäisi parannusta tehdä. Älä siis tuki "tietojasi" minulle tai muillekaan yleistyksinä. Huolehdi itsestäsi, se riittää.
Vai pitää ihmisen sinun mielestäsi tehdä parannusta semmoisesta, mihin on syytön. EI tarvitse: juokse järveen huuhainesi! Hellarit osaavat syyllistää tyhjästä, ja siihenhän sinäkin porinoinesi pyrit.
KUKAAN ei ole tainnut sinuakaan hyväkseen käyttää - kunhan puhut, jotta foobinen asenteesi olisi uskottava. Tyypillistä hellarilahkon "uudestisyntyneille", olen huomannut. - jokaisen tehtävä
poikalapsi kirjoitti:
Voi olla, että on homoja ja lesboja, jotka ovat hyväksikäytön takia homoja tai lesboja. Annat kuitenkin vihjaten ymmärtää, että aina olisi noin.
Ei ole.
Minua EI OLOE KUKAAN käyttänyt hyväksi, ei tieteni tai tietämättäni. Muun väittäminen on ihan turhaa.
Minulla - ja ymmärtääkseni suurimmalla osalla homoista ja lesboista - ei kuule ole seksuaalisuuden alueella mitään sellaista, mistä pitäisi parannusta tehdä. Älä siis tuki "tietojasi" minulle tai muillekaan yleistyksinä. Huolehdi itsestäsi, se riittää.
Vai pitää ihmisen sinun mielestäsi tehdä parannusta semmoisesta, mihin on syytön. EI tarvitse: juokse järveen huuhainesi! Hellarit osaavat syyllistää tyhjästä, ja siihenhän sinäkin porinoinesi pyrit.
KUKAAN ei ole tainnut sinuakaan hyväkseen käyttää - kunhan puhut, jotta foobinen asenteesi olisi uskottava. Tyypillistä hellarilahkon "uudestisyntyneille", olen huomannut.Jos luit tekstini, niin siellä puhuin omasta parannuksen teostani. Eli MINUN PITI TEHDÄ PARANNUSTA SELLAISESTA, JOTA EN ITSE OLLUT AIHEUTTANUT, OLIN UHRI.
Olin viisivuotias, kun hyväksikäyttö alkoi, veljeni sen aloitti. Mutta kun rajat oli rikottu, se jatkui muiden taholta pitkään...
Veljeni pyysi aikanaan anteeksi ja sanoin hänelle, että olen jo antanut anteeksi, olin silloin ehkä 15 vee. Hän ei antanut koskaan anteeksi itselleen, eikä halunnut nöyrtyä Jumalan puoleen. Kuoli nelikymppisenä, oli tuupertunut talviseen metsään ilman järkevää syytä.
Aikuisena nuo mielikuvat hyväksikäyttötilanteista olivat yhä jäljellä ja kummallista kyllä, aiheuttivat tiettyä kiihotusta. Ehkä ymmärrät, mitä tarkoitan.
(Tämä nyt ei kuitenkaan ole oikea foorumi yksityiskohdille.)
NIISTÄ PITI TEHDÄ PARANNUS. AINOASTAAN JUMALA VOI EHEYTTÄÄ PYHÄN HENGEN KAUTTA.
Oletko tutkaillut omaa isä-suhdettasi? Äiti-sudettasi?
Älä loukkaannu minuun, anna itsellesi mahdollisuus! Vähän pintaa syvemmälle ja hellitä se kielto, mikä sinulla on päällä. Ei sinua myöskään auta se, että yrität kääntää asiat ja heittää lokaa toisten päälle.
En kuulu mihinkään lahkoon, olen vain yksi pelastettu, joka uskoo Jeesukseen. Olen saanut mahdollisuuden upeaan elämään, joka ei olisi ollut mahdollista ellen olisi suostunut näkemään tosiasioita.
Kun tulin uskoon ja yritin kertoa asioistani seurakunnassa, minulle sanottiin, että Jeesus hoitaa. Ja sanottiin, että hyvä kun tulin uskoon niin nuorena (23v), etten ollut ehtinyt saastua maailmassa. Kukaan ei ollut valmis kuulemaan minun tarinaani...
Mutta minä uskallan kuulla toisten tarinoita, en usko, että tulee vastaan sellaista, joka minua hätkähdyttäisi niin paljon, että korvani sulkisin. Kun melkein kaikki on käyty läpi omakohtaisesti. - poikalapsi
jokaisen tehtävä kirjoitti:
Jos luit tekstini, niin siellä puhuin omasta parannuksen teostani. Eli MINUN PITI TEHDÄ PARANNUSTA SELLAISESTA, JOTA EN ITSE OLLUT AIHEUTTANUT, OLIN UHRI.
Olin viisivuotias, kun hyväksikäyttö alkoi, veljeni sen aloitti. Mutta kun rajat oli rikottu, se jatkui muiden taholta pitkään...
Veljeni pyysi aikanaan anteeksi ja sanoin hänelle, että olen jo antanut anteeksi, olin silloin ehkä 15 vee. Hän ei antanut koskaan anteeksi itselleen, eikä halunnut nöyrtyä Jumalan puoleen. Kuoli nelikymppisenä, oli tuupertunut talviseen metsään ilman järkevää syytä.
Aikuisena nuo mielikuvat hyväksikäyttötilanteista olivat yhä jäljellä ja kummallista kyllä, aiheuttivat tiettyä kiihotusta. Ehkä ymmärrät, mitä tarkoitan.
(Tämä nyt ei kuitenkaan ole oikea foorumi yksityiskohdille.)
NIISTÄ PITI TEHDÄ PARANNUS. AINOASTAAN JUMALA VOI EHEYTTÄÄ PYHÄN HENGEN KAUTTA.
Oletko tutkaillut omaa isä-suhdettasi? Äiti-sudettasi?
Älä loukkaannu minuun, anna itsellesi mahdollisuus! Vähän pintaa syvemmälle ja hellitä se kielto, mikä sinulla on päällä. Ei sinua myöskään auta se, että yrität kääntää asiat ja heittää lokaa toisten päälle.
En kuulu mihinkään lahkoon, olen vain yksi pelastettu, joka uskoo Jeesukseen. Olen saanut mahdollisuuden upeaan elämään, joka ei olisi ollut mahdollista ellen olisi suostunut näkemään tosiasioita.
Kun tulin uskoon ja yritin kertoa asioistani seurakunnassa, minulle sanottiin, että Jeesus hoitaa. Ja sanottiin, että hyvä kun tulin uskoon niin nuorena (23v), etten ollut ehtinyt saastua maailmassa. Kukaan ei ollut valmis kuulemaan minun tarinaani...
Mutta minä uskallan kuulla toisten tarinoita, en usko, että tulee vastaan sellaista, joka minua hätkähdyttäisi niin paljon, että korvani sulkisin. Kun melkein kaikki on käyty läpi omakohtaisesti.Koeta nyt jo Herran nimessä tajuta, että isä- tai äitisuhteella ei ole yleensä homon tai lesbon homouden tai lesbouden kanssa tekemistä. Turhaan te uskikset luuloinenne vanhempai syyllistätte.
Minulla ei ole kamalaa tarinaa sinulle kuultavaksi. Olen saanut elää onnellisen lapsuuden hyvässä kodissa. Kaikki on ollut hyvin. Nytkin kaikki on hyvin: on oma perhe - mieheni ja minä - on työtä, koti jne. Asiat ovat mallillaan. Siksi haluankin omalta osaltani olla helpottamassa niiden elämää, joille mm. helluntailaiset horisevat synnistä ja jostain PERKELEEN heteroksi eheytymisestä. Sillä Perkeleestä se on, koska se on valhetta kaikki. Homosta kun ei heteroa ole missään tullut.
Jos sinun itsetuntosi on ollut niin heikko, että olet alkanut tehdä parannusta jo toistenkin tekemisistä, ovat asiat huonosti. Et sinä ole likainen siksi, että joku on sinulle pahaa tehnyt, eikä sinun mitään parannusta toisten teoista tarvitse tehdä. Jos niin on uskoteltu, on tehty tahallaan väärin.
- DoctorT
Helluntaikirkon lapsellinen kampanja, peräti naurettavaa touhuilua! Mutta sopii niin mainiosti kirkolle, joka on näkynsä kadottanut ja hengen sammuttanut!
Lienee perua Suzette Hattingin opetuksesta evankelioinnista. Vieraili Hgin Saalemissa pari vuotta sitten opettaen, miten Hki evankelioidaan saksalaisittain; karkeja ja pinssejä!:-D
Ei voisi älyttömämpää keksiä, ekä älyttömämpään alentua entinen helluntaisrk. Halailupaikkoja, lettuja, kahvia, rantaelämää, oi voi tätä aikaa ja sen tapoja!!!
Älä ole huolissasi, ei tuo tartu, saati muuta sinua, homo jos olet ja siitä huolissasi.- A.S.
Kyseessä ei ole mikään helluntaikirkon kampanja; kampanjan järjestää Tampereen helluntaiseurakunta.
Näyn kadottanut ja Hengen sammuttanut...
Tampereen helluntaiseurakunnan jäseniä tuntevana ja sinun kymmeniä kirjoituksia lukeneena voin kyllä hyvin helposti todeta, että sinä olet se näyn menettänyt - ellei sitten näkynäsi ole tasitella Jumalan seurakuntaa vastaan.
Henkeä sinä et itsessäsi ole sammuttanut. Päinvastoin: sinä oikein ruokkimalla ruokit vihan henkeä itsessäsi ja yrität sitä henkeä muihinkin tartuttaa.
Sinun olisi jo aika tehdä parannus. - DoctorT
A.S. kirjoitti:
Kyseessä ei ole mikään helluntaikirkon kampanja; kampanjan järjestää Tampereen helluntaiseurakunta.
Näyn kadottanut ja Hengen sammuttanut...
Tampereen helluntaiseurakunnan jäseniä tuntevana ja sinun kymmeniä kirjoituksia lukeneena voin kyllä hyvin helposti todeta, että sinä olet se näyn menettänyt - ellei sitten näkynäsi ole tasitella Jumalan seurakuntaa vastaan.
Henkeä sinä et itsessäsi ole sammuttanut. Päinvastoin: sinä oikein ruokkimalla ruokit vihan henkeä itsessäsi ja yrität sitä henkeä muihinkin tartuttaa.
Sinun olisi jo aika tehdä parannus.Treen helluntaikirkko on HELLUNTAIKIRKKO! Kas kun jäsen ei tätä tiennyt! Etkö ollut paikalla, kun muutamat kymmenet päättivät puolestasi tehdä helluntaisrksta helluntaikirkon! Olisit valvonut!
Näky ja henki, ovat juuri kuten sanoin. Aina silloin, kun srk muuttuu antikristuksen hengen mukaiseksi kuolleeksi yhteisöksi!
Temput ovat naurettavia, kuten jo sanoin! - A.S.
DoctorT kirjoitti:
Treen helluntaikirkko on HELLUNTAIKIRKKO! Kas kun jäsen ei tätä tiennyt! Etkö ollut paikalla, kun muutamat kymmenet päättivät puolestasi tehdä helluntaisrksta helluntaikirkon! Olisit valvonut!
Näky ja henki, ovat juuri kuten sanoin. Aina silloin, kun srk muuttuu antikristuksen hengen mukaiseksi kuolleeksi yhteisöksi!
Temput ovat naurettavia, kuten jo sanoin!En ala riidellä tästä asiasta. Yli kymmenen vuotta olen nyt ollut Tampereen helluntaiseurakunnan jäsenenä, joten aika paljon seurakunnan asioista tiedän.
Aina on liikkeellä myös panettelijoita ja vihaa täynnä olevia ihmisiä. Aina on niitä, jotka luotettavien huhupuheiden perusteella "tietävät" jonkun seurakunnan asioista enemmän kuin kukaan henkilö kyseisessä seurakunnassa tietää.
Sitten totean vielä, että on olemassa Jumalan vihaa ja ihmisen vihaa. Ihmisen viha on usein kytköksissä katkeruuteen, eikä se tapaa saada aikaiseksi hyviä tuloksia Jumalan seurakunnassa. - DoctorT
A.S. kirjoitti:
En ala riidellä tästä asiasta. Yli kymmenen vuotta olen nyt ollut Tampereen helluntaiseurakunnan jäsenenä, joten aika paljon seurakunnan asioista tiedän.
Aina on liikkeellä myös panettelijoita ja vihaa täynnä olevia ihmisiä. Aina on niitä, jotka luotettavien huhupuheiden perusteella "tietävät" jonkun seurakunnan asioista enemmän kuin kukaan henkilö kyseisessä seurakunnassa tietää.
Sitten totean vielä, että on olemassa Jumalan vihaa ja ihmisen vihaa. Ihmisen viha on usein kytköksissä katkeruuteen, eikä se tapaa saada aikaiseksi hyviä tuloksia Jumalan seurakunnassa.Kysymykseni on aiheellinen, koska et vastaa niihin! Olet merkillisessä tilantessa, kun et tiedä mihin oikein kuulut! Seurakunatsi on joka tapauksessa HELLUNTAIKIRKKO! Et siis tiennyt pienin joukon päätöksestä, vai suljitko ymmärryksesi ja korvasi. Sekö on autuaampa, olla ajattelematta isoja faktoja?
Kaikki muu väittämäni on sitä samaa faktaa. Sinä käännät vihaksi puolustaaksesi rajoittunutta kykyäsi katsella totuuksia.
En ole kyseisen srkn jäsen, en koskaan edes ollut, mutta tietoni ovat laajat! - A.S.
DoctorT kirjoitti:
Kysymykseni on aiheellinen, koska et vastaa niihin! Olet merkillisessä tilantessa, kun et tiedä mihin oikein kuulut! Seurakunatsi on joka tapauksessa HELLUNTAIKIRKKO! Et siis tiennyt pienin joukon päätöksestä, vai suljitko ymmärryksesi ja korvasi. Sekö on autuaampa, olla ajattelematta isoja faktoja?
Kaikki muu väittämäni on sitä samaa faktaa. Sinä käännät vihaksi puolustaaksesi rajoittunutta kykyäsi katsella totuuksia.
En ole kyseisen srkn jäsen, en koskaan edes ollut, mutta tietoni ovat laajat!Niinhän siinä yleensä käy, että ihmiset loukkaantuvat ja suuttuvat, kun heitä kehottaa tekemään parannuksen... Niinkuin tuhansia vuosia sitten, niin nytkin.
Tiedän kyllä tästä uskonnonvapauslain alaisesta uskonnollisesta yhdyskunnasta ja Tampereen helluntaiseurakunnan asemasta yhdyskuntaan nähden. - hellarikin
A.S. kirjoitti:
Niinhän siinä yleensä käy, että ihmiset loukkaantuvat ja suuttuvat, kun heitä kehottaa tekemään parannuksen... Niinkuin tuhansia vuosia sitten, niin nytkin.
Tiedän kyllä tästä uskonnonvapauslain alaisesta uskonnollisesta yhdyskunnasta ja Tampereen helluntaiseurakunnan asemasta yhdyskuntaan nähden.mutta tervetullut takaisin kuin tuhlaajapoika konsanaan. Tampereen helluntaiseurakunta (johon kuuluu sekä yhdistyslain että uskonnonvapauslain mukaan rekisteröityneitä uskovia) järjestää tällä viikolla evenkelioimiskampanjan. Samanlaisia on toki järjestäneet muutkin seurakunnat.
- Fiksut
Ihmiset, eivät mene teidän ansoihin...
Jospa kysyisit Raamatun tekstien oikeasta tulkinnasta? Mitä suurella todennäköisyydellä moni kysymyksesi saisi hyvän ja luotettavan vastauksen.
- merim.raimo
kysy " kuinka voin pelastua ????? "
- A.S.
Tunnen monia tähän kyseiseen kampanjaan osallistuvia henkilöitä. Enpä usko, että kuvaamanlaisiasi henkilöitä juuri tapaat. Mukana on varmasti suuri joukko ihmisiä, jotka ovat saaneet kontaktin Jumalaan, ja eri tavoin sitten välittävät Jumalan rakkautta ja todellisuutta muillekin ihmisille. Sellaista en pidä käännyttämisenä.
Muutenkin on todettava, että ei keskustelu homoudesta ole mitenkään keskeisessä asemassa helluntaiseurakunnissa. Seurakunnan perustehtävä on jotain aivan muuta. Homovihaan en muista seurakunnassa törmänneeni. - joku vaan
Tässä vastaukset
1) Haluan seurata Herraa
2) Olen itse homo
3) Rakastaisin lastani
4) He saavatkin elää tasaveroisina helluntaiseurakunnissa.
5) Noudatan koko Raamattua- DoctorT
Koko Raamattusi noudattaminen poikkeaa ainakin homouden suhteen, ja se ei ole pieni poikkeama se!
Sodoma ja Gomorra hävitettiin sentähden!
- viola
raamattu niin hellareilla kuin muillakin uskovaisilla. Jumala armahtaa homon samoin kuin heteronkin. Jeesukseen uskomalla. Raamattu kieltää homouden harjoittamisen, kuten muunkin synnin. Synti määritellään raamatussa.
- poikalapsi
Tuota samaahan te hoette, koska teidät on tuota samaa opetettu toistamaan - ITSE ette ajattele. Raamatussa ei ole edes sanaa homo. Itse olette syrjivän asenteenne takana.
Ajattelun puute on saanut maailmassa paljon pahaa aikaan. Ei olisi Hitler tai Stalinkaan hirmutöitään niin pitkälle tehnyt, jos ihmiset olisivat ajatelleet itse eivätkä antaneet viedä itseään kuin pässiä narussa. - esimerkiksi
poikalapsi kirjoitti:
Tuota samaahan te hoette, koska teidät on tuota samaa opetettu toistamaan - ITSE ette ajattele. Raamatussa ei ole edes sanaa homo. Itse olette syrjivän asenteenne takana.
Ajattelun puute on saanut maailmassa paljon pahaa aikaan. Ei olisi Hitler tai Stalinkaan hirmutöitään niin pitkälle tehnyt, jos ihmiset olisivat ajatelleet itse eivätkä antaneet viedä itseään kuin pässiä narussa.3.Moos.20:13
"Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."
1.Kor.6:9-11
"Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta." - esimerkiksi
poikalapsi kirjoitti:
Ajattelun puute on saanut maailmassa paljon pahaa aikaan. Ei olisi Hitler tai Stalinkaan hirmutöitään niin pitkälle tehnyt, jos ihmiset olisivat ajatelleet itse eivätkä antaneet viedä itseään kuin pässiä narussa.1.Tim.1:9-10
"Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai11910024Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki785016Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.694842Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.73300Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j142507Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1071740Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.551560- 471536
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota591454Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?661392