OLESKELULUVAN PERUUTTAMINEN JA KÄÄNNYTTÄMINEN?

i'm scared

olen se jonka otsikkona on vissiin nelos sivulla OLESKELUPA JA KARKOTUS ja nimimerkkini oli i'm scared.
olin 3 pv sairaalassa ku melkein kuolin itsarin takia. mieheni rikkoo lähestymiskieltoaan koko ajan ja on ollu jo useammankin kerran kopissa kyttiksellä. musta ei oo kuulunu koska olin tosiaan sairaalassa. olen aivan maassa, olen romahtanu enkä jaksa enää. mummi sanoi aina että kun pilvilinnasi hajoaa älä romahda vaan rakenna uusi...miten mä sen nyt teen? en tiedä kuinka kauan kestän enää.... mielessäni pyörii vaan se kuinka paljon se käytti mua hyväks päästäkseen eurooppaan ja saadakseen oleskeluluvan, kuinka se hakkas mua ja tappoi mut henkisesti. miksi mä kestin kaiken sen paskan? minähän olen ihminen myös....enkö olekin. kuinka paljon yksi ihminen loppujen lopuksi kestääkään? oli aika jolloin olin vahva, nykyään olen heikko.... enkä jaksa nousta tästä ......enää. miksi minä? miksi juuri minä? miksi minun piti olla uhri? koska rakastuin? koska olen tyhmä? vai mitä? minusta tuntuu että saan oikeuteni takaisin vain jos se käännytetään maasta pois. auttakaa minua pääsemään yli tästä.....

70

4138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja jos..

..et ole provo niin ehdottaisin turvakotia. Siellä voit miettiä rauhassa ja hakeutua vaikka psykologille ja erilaisiin terapioihin jotta pääset parantumaan.
      Jos oleskelulupa miehellesi on myönnetty ja se on pysyvä, ei sitä nuin vain peruuttamaan tulla.

• edes joskus

ymmartaa ja hyvaksya se tosiasia ettei nama ahdistuneet avunhuudot ole provoja. On aivan sieatamattoman alhaista teilta olettaa naiden onnettomien ihmisten avunhuutojen olevan joitain provoja.

Nama ovat totisinta totta mita tassa maassa tapahtuu ja teille joillekkin tulee tapahtuun, nyt elatte onnen parasta aikaa viisumi, lupi ongelmienne kanssa. Myohemmin koittaa sitten arki, uskontopainostus, ehdollistaminen, painostaminen, vakivalta.

Ehdostimalla, kuten aariuskovaiset yrittavat ehdollistaa homoja, te ehdollistatte taalla ihmisia uskomaan kaikkivoipaa ja mahtavaan onneen naiden veijareiden kanssa.

• kainalossa...

Kyllä nuo miehet osaavat eurooppalaisia naisia käsitellä - saat vain nähdä tai ainakin kuulla! Kohta on jo toinen tyttö kainalossa, kunnes mies nostaa "rahat" ja ottaa uuden kohteen. :(

Voimia sulle ja hakeudu terapiaan, niin saat itsetunnon kuntoon.

• ulkopuolinen tarkkailija

viestiketjusi ja eipä voi juuri tuumata kuin että on sulla ollut kestämistä aivan tarpeeksi yhdelle ihmiselle. Onneksi olet kuitenkin laittanut jo asiat rullaamaan eli lähestymiskiellot ja muut jutut, nyt pitää vain huolehtia homma loppuun asti eli niin että ilmoitat poliisille aina kun mulkku (nimitän tuota miestäsi mulkuksi vaikka onkin aika lievä ilmaus tuollaisesta) rikkoo kieltoa, voi edesauttaa sitten karkotuspäätöksessäkin.

Et sinä tyhmä varmaankaan ole, joskus vain käy niin että kun "hyvä" ihminen rakastuu hän luulee toisenkin osapuolen olevan samanlainen eikä osaa/halua myöntää totuutta itselleenkään ennen kuin paljon pahaa on jo sen toisen "pahan" toimesta ehtinyt tapahtua. Nyt sun pitää vain koettaa kerätä sen verran voimia että jaksat loppuun asti, jos ei muuten niin sen vuoksi että loppupelissä "hyvän" kuuluu voittaa.

Siellä aiemmin kirjoitit että sinulla on hyvät vanhemmat mikä on hieno asia, juttele mahdollisimman paljon heidän ja muiden läheistesi kanssa yritä keksiä jotain tekemistä mikä veisi ajatuksia muualle tästä vaikeasta asiasta. Tuo mummosi sanoma pilvilinnoista oli aika hyvä, jos vain mahdollista anna itsellesi lupa haaveilla jostain ihan uudesta jotta pääset menneisyydestä irti.

Siellä aiemmassa mainitsit siitä kuinka sukulaiset ovat teille tärkeitä ja kuinka tunnet leimautuneesi heidän silmissään, siihen voisi sanoa että jos niiden mielestä olisi parempi olla alistettuna ja hakattuna ovat sellaisia sukulaisia joita sinä et tarvitse, oman elämäsi kannalta sinä olet se tärkein ihminen ja muut ajatelkoot mitä lystäävät. Kun olet melkein koko ikäsi suomessa asunut niin tiedät varmaan että täällä ei niin paljon laiteta sukulaisten mielipiteille painoa eikä myöskään "sekaannuta" toisten asioihin ihan niin kärkkäästi kuin "teidän" kultturissanne. Sinä kun olet kasvanut ikäänkuin kahden kulttuurin "välissä" yritä poimia molemmista niitä hyviä asioita ja elä niiden mukaan, ei varmaankaan helppoa mutta opit varmaan luovimaan vielä hyvinkin.

• näin on

Hae terapia apua..Heillä on tapana alentaa toisen itsetunto, polkea ihminen mahdollisimman alas, saada ihminen tuntemaan itsensä mahdollisimman mitättömäksi.

Nämä ihmiset tekevät mitä tahansa epätoivon vallassa!! Nouset vielä sieltä!! Tiedän sen. Unohda mies, vaikka siihen aikaa menee. Hän löytää pian uuden uhrin ja imee hänet kuiviin kuin myös sinutkin.

• et tää on kyllä

provo! Ei noin tyhmiä ihmisiä voi olla, jotka ei tajua kun hyväkskäytetään tossa mittakaavassa. Täytyy muistaa että naisia on ihan tarpeeksi valistettu tässä roskasakin maahanpyrkimisessä naisten sängyn kautta.

Jos ei ole provo niin ei voi kuin ihmitellä, että mistä naisia oikein sikiää? Kaikille ei mene kaaliin, ei voi mitään. Me normaalithan tässä sitten kärsimme myös sivussa. :( Toivottavasti olet ensi kerralla järkevämpi. Minulta ei tipu ymmärrystä eikä sympatiaa sinua kohtaa, mutta koita jaksaa.

• onko ikinä...

Niin ja mä vähän veikkaan ettei sun lähipiirissäsi ole ikinä ollut ketään joka seurustelisi ulkomaalaisen kanssa tai jolla olis ed mainuttuja kokemuksia! Sinulla ei ole mitään näkemystä tai kokemusta asiosta. Tulet vaan tänne puhumaan asioista mistä sinulla ei ole tietoa, ikävä kyllä. Ei täällä kukaan sinunlaisesi sympatiaa edes kaipaa. Istu sinä siellä koneella ja hanki laajempi elämä.

• sinä "normaali"

Itse olen kokenut saman kohtalon, erona on se, että olemme molemmat suomalaisia!

Olin narsistisen henkilön uhri.

• litsis lätsis

Hän huuta ehkä nyt apua, mutta muutaman kuukauden päästä hän on jälleen netissä saalistamassa niitä, iiiik iki ihania afrikan kaffereita, niin kuin muutkin hänenlaisensa.

• OnlyLove...
        litsis lätsis kirjoitti:

Hän huuta ehkä nyt apua, mutta muutaman kuukauden päästä hän on jälleen netissä saalistamassa niitä, iiiik iki ihania afrikan kaffereita, niin kuin muutkin hänenlaisensa.

Jos sieltä kato kuitenki löytyis se yksilö ketä ei juokse vain ja ainoastaan oleskeluluvan perässä.....

• adalmina_s

Mitä haluaisit että sinun hyväksesi tehtäisiin? Kuinka sinua voisi auttaa?? Auttaisi varmaan kun saisit puhua suusi puhtaaksi noista asioista vaikka ensiksi??

• autettu ja auttaja

Hei,

Sulle on vastattu paljon tällä palstalla, olet saanut paljon neuvoja ja myötätuntoa. Joten usko, että voit tulla autetuksi. Mutta niin kauan kuin olet tuossa uhri-asemassa, on neuvoista vain haittaa, kun et voi vielä vastaaanottaa niitä. Haluat vain purkaa ja purkaa, mikä on ihan normaalia. Kysyä samoja kysymyksia uudestaan, ja tämä pitää sua uhrin tilassa. Ja jos vielä se mies tuli sieltä Iranista takaisin tänne hämmentämään.

Sun pitäisi saada napakka terapia, ja sitten keskittyä siihen. Ihme, ettei sitä järjestetty im-yrityksen jälkeen. Tiedän omasta kokemuksestani, sillä minutkin naitiin vain papereiden takia, että on jauhamisvaihde päällä ja silloin pysyy kuopassa, jos ei saa kunnon apua, voi sinne kuoppaan jäädäkin. Eli nyt haet kunnon terapiaa.

• juuri sinun?

Et ole ainoa. Muillekin on käynyt yhtä huonosti ja huonomminkin. Minunkin läheiseni on menettänyt henkensä hieman samanlaisessa tilanteessa. Ja luepa Liza Marklundin kirja Uhatut. Tai ehkä on parempi, ettet lue.
      Jos sinua vainotaan tai uhataan, hakeudu turvakotiin. Oleskeluluvan peruuttamista ja karkotusta emme pysty miehelle järjestämään.

Itsarin voit jättää tekemättä. Ihminen kuolee muutenkin, kun tarpeeksi vaikea paikka tulee.

Lisää ehdotuksia: muuta toiselle paikkakunnalle, ala opiskella, ulkoilla, harrastaa. Pilvilinnoja ei kannata rakentaa, rakenna mieluummin jotakin konkreettista.

Vanhoja ei kannata märehtiä, mutta opikseen niistä kyllä sopii ottaa.

• Sandra.s

asiantuntija??????????????????

• näin:

Menin kanssa Pääkaupungin turvakotiin, jossa sain purettua omaa oloani ja myös käytännön neuvoja siihen, miten mies saadaan ulos maasta.
      Muistaakseni riitti tehdä kolme erillistä rikosilmoitusta pahoinpitelystä ja hakea avioeroa. Kun meillä ei ollut esim. lasta, miehellä ei ollut mitään muita siteitä Suomeen, jolloin hänen jatko-oleskelulupahakemuksensa hylättiin. Vähän ajan päästä seurasi miehen "valvottu maastapoistuminen", ei siis "karkoitus". Suostuin maksamaan menolipun.
      Parempaa jatkoa sinulle, Elämä odottaa vielä sinuakin!

• i'm scared

ei ole tosi, käännytettiinkö se pois maasta? jos mun tuleva ex mies käännytetään pois maasta musta tuntuu et saisin oikeuteni takas ku se käytti mu nii pal hyväks. olen edelleenki tosi maassa....kiitos teille neuvoistanne. terapeuttini on lomalla, tulee kk päästä takas, olen niin yksin. ikävöin häntä välillä niin et sattuu. miks mä ikävöin kun se kerran ei rakastanu mua, kun se pahoinpiteli mua.... miks? onhan se ihanaa kun ei oo ketään hakkaamassa mutta....
        olen aivan sekaisin mietin vain sitä et miten tappaisin itseni, olen muuttunu säälittäväksi. olin joskus täynnä elämää....... katsokaa millainen musta on tullut.... mä vihaan itseäni ... mä vihaan miestäni, koska se teki musta tällasen. mä vaan rakastin, oliko se niin paha asia! :(

• auttava ääni
        i'm scared kirjoitti:

ei ole tosi, käännytettiinkö se pois maasta? jos mun tuleva ex mies käännytetään pois maasta musta tuntuu et saisin oikeuteni takas ku se käytti mu nii pal hyväks. olen edelleenki tosi maassa....kiitos teille neuvoistanne. terapeuttini on lomalla, tulee kk päästä takas, olen niin yksin. ikävöin häntä välillä niin et sattuu. miks mä ikävöin kun se kerran ei rakastanu mua, kun se pahoinpiteli mua.... miks? onhan se ihanaa kun ei oo ketään hakkaamassa mutta....
        olen aivan sekaisin mietin vain sitä et miten tappaisin itseni, olen muuttunu säälittäväksi. olin joskus täynnä elämää....... katsokaa millainen musta on tullut.... mä vihaan itseäni ... mä vihaan miestäni, koska se teki musta tällasen. mä vaan rakastin, oliko se niin paha asia! :(

olen kyllä sitä mieltä että kysymyksessä on (erittäin ikävä) provo ja tyylistä päätellen vielä miespuolinen sellainen... Voihan olla että olen väärässä, mutta en usko :(
        Tää juttu on puitu läpi täällä moneen kertaan, apua on ollut tarjolla, mutta silti aina vaan uusi aloitus ja myötätuntoa riittää.
        Ei kukaan jää yksin tämänkaltaisessa tilanteessa tänä päivänä ja tässä maassa. Apua kyllä löytyy ja ikävistä kunniamurhista ym. viisastuneina, ollaan entistä enemmän huolestuneita vastaavista kohtaloista. Et silleen.

• I'M SCARED
        auttava ääni kirjoitti:

olen kyllä sitä mieltä että kysymyksessä on (erittäin ikävä) provo ja tyylistä päätellen vielä miespuolinen sellainen... Voihan olla että olen väärässä, mutta en usko :(
        Tää juttu on puitu läpi täällä moneen kertaan, apua on ollut tarjolla, mutta silti aina vaan uusi aloitus ja myötätuntoa riittää.
        Ei kukaan jää yksin tämänkaltaisessa tilanteessa tänä päivänä ja tässä maassa. Apua kyllä löytyy ja ikävistä kunniamurhista ym. viisastuneina, ollaan entistä enemmän huolestuneita vastaavista kohtaloista. Et silleen.

mä vannon et mä en oo mkn provo. pliis uskokaa mua...... :( mä en oikeasti jaksa enää. en oo provo vaan oikeasi vaikeassa tilanteessa, umpikujassa. elän pienellä paikkakunnalla mis ei oo turvakotia, mulla on terapia paikka se henkilö on vaan lomalla ja mul on lähestymiskieltoki sille jne..... olen hoitanu kaiken mut henkinen puoli on vaan.....en jaksa enää. ENKÖ MINÄKIN OLLU VAA IHMINEN MIKS MUA KÄYTETTIIN OLESKELULUVAN TAKIA NÄIN PALJON HYVÄKSI! :( :( :( :(

• ulkopuolinen tarkkailija
        i'm scared kirjoitti:

Katsos kun on hyviä, pahoja ja kaikkea siltä väliltä, sinä törmäsit pahaan ja se sattuu kun itse olet vielä niin nuori ja paatumaton. Sinä selviät, pitää vain jaksaa ja jonakin aamuna kun heräät sinun on hyvä olla..voi mennä vähän aikaa mutta se aamu tulee vielä.

• Nainen100

Voit soittaa mihin tahansa Suomen turvakodeista ja keskustella asiantuntevan henkilökunnan kanssa. Ei tarvitse mennä paikanpäälle. Ihmettelen kovasti, että sinut on jätetty heitteille, vaikka viime viikkosi ovat olleet hyvin dramaattisia.

Minkälaista apua haluaisit?

• I'M SCARED

mä haluaisin että joku kuuntelee mua että joku tajuais kuinka paljon muhun sattuu. että se karkotettais. että voisin nukkua yhdenkin yön rauhassa ilman painajaisia missä se hakkaa mua. mä haluaisin kerrankin aamulla herätä ettei mulla olis punaset silmät ja hengenahdistus ja päänsärky. mä haluaisin että saisin oikeuteni takaiisin, mä haluan että voisin aamulla herätä ja et kaikki olis ollukki vaan unta , ei todellisuutta. mä en jaksa enää. olen niin yksin. en voi itkeä kenenkään olkapäätä vasten, jos itken äidille se suuttuu ja sanoo et onko se ton arvosta etä sä itket sen takia, älä välitä! kukaan ei ymmärrä mua! miksei kukaan huomaa mun äänettömiä avunhuutojani, eikö kukaan näe mun tuskaani!?

• ...
        I'M SCARED kirjoitti:

mä haluaisin että joku kuuntelee mua että joku tajuais kuinka paljon muhun sattuu. että se karkotettais. että voisin nukkua yhdenkin yön rauhassa ilman painajaisia missä se hakkaa mua. mä haluaisin kerrankin aamulla herätä ettei mulla olis punaset silmät ja hengenahdistus ja päänsärky. mä haluaisin että saisin oikeuteni takaiisin, mä haluan että voisin aamulla herätä ja et kaikki olis ollukki vaan unta , ei todellisuutta. mä en jaksa enää. olen niin yksin. en voi itkeä kenenkään olkapäätä vasten, jos itken äidille se suuttuu ja sanoo et onko se ton arvosta etä sä itket sen takia, älä välitä! kukaan ei ymmärrä mua! miksei kukaan huomaa mun äänettömiä avunhuutojani, eikö kukaan näe mun tuskaani!?

sinulle, jos haluat?

• I'M SCARED
        ... kirjoitti:

sinulle, jos haluat?

ja sä oot....?

• Xeniax
        I'M SCARED kirjoitti:

Elät vaikeita aikoja! Päästettiinkö sinut tosiaan sairaalasta noin vain kotiin itsemurhayrityksen jälkeen - ilman mitään terapiaa?

Vaadi hoitoa! Ota yhteyttä paikalliseen mielenterveystoimistoon tai terveyskeskukseen ja varaa aika. Yleensä itsemurhayrityksen jälkeen ihmistä pidetään sairaalassa melko pitkään toipumassa ja päivittäin voi keskustella oman hoitajan kanssa. Taitaa teidän kunnassa olla rahat aika vähissä.

Yritä myös keskustella sukulaisten ja ystäviesi kanssa. Toki voi olla, että tarpeesi puhua on suurempi kuin heidän voimansa kuunnella, joten siltäkin kannalta olisi hyvä, että saisit ammattiapua.

Ota tosiaan yhteyttä johonkin Suomen turvakodeista! Ehkä he voivat neuvoa sinulle jonkinlaisen vertaistukihenkilön (maailmassa ja Suomessakin on paljon muitakin ihmisiä, joille on käynyt niin kuin sinulle ja jotka ovat selvinneet siitä). Ehkä keskustelusta heidän kanssaan voisi olla apua sinulle!

Kirjoita päiväkirjaa, maalaa ja piirrä! Sekin saattaa auttaa.

Netistä tai televisiosta saattaa myös löytyä samankaltaisia tarinoita. Jos luet/näitä muita vastaavanlaisia tarinoita, huomaat ehkä, että sinun kokemuksesi eivät ole ainutlaatuisia ja että se, mitä sinulle tapahtui, EI OLLUT SINUN VIKASI! Ja että siitä voi selvitä! Vaikka nyt ja varmasti vielä pitkään tuntuu vaikealta, esimerkiksi kahden vuoden päästä elämäsi on varmasti jo helpompaa. Olet saanut elämääsi uusia, hyviä asioita. Yritä jaksaa siihen asti! Päivä kerrallaan!

Äläkä anna miehellesi uutta tilaisuutta, vaikka mielesi tekisi. Hän ei tule muuttumaan - ainakaan sinun kanssasi!

• i'm scared
        Xeniax kirjoitti:

Elät vaikeita aikoja! Päästettiinkö sinut tosiaan sairaalasta noin vain kotiin itsemurhayrityksen jälkeen - ilman mitään terapiaa?

Vaadi hoitoa! Ota yhteyttä paikalliseen mielenterveystoimistoon tai terveyskeskukseen ja varaa aika. Yleensä itsemurhayrityksen jälkeen ihmistä pidetään sairaalassa melko pitkään toipumassa ja päivittäin voi keskustella oman hoitajan kanssa. Taitaa teidän kunnassa olla rahat aika vähissä.

Yritä myös keskustella sukulaisten ja ystäviesi kanssa. Toki voi olla, että tarpeesi puhua on suurempi kuin heidän voimansa kuunnella, joten siltäkin kannalta olisi hyvä, että saisit ammattiapua.

Ota tosiaan yhteyttä johonkin Suomen turvakodeista! Ehkä he voivat neuvoa sinulle jonkinlaisen vertaistukihenkilön (maailmassa ja Suomessakin on paljon muitakin ihmisiä, joille on käynyt niin kuin sinulle ja jotka ovat selvinneet siitä). Ehkä keskustelusta heidän kanssaan voisi olla apua sinulle!

Kirjoita päiväkirjaa, maalaa ja piirrä! Sekin saattaa auttaa.

Netistä tai televisiosta saattaa myös löytyä samankaltaisia tarinoita. Jos luet/näitä muita vastaavanlaisia tarinoita, huomaat ehkä, että sinun kokemuksesi eivät ole ainutlaatuisia ja että se, mitä sinulle tapahtui, EI OLLUT SINUN VIKASI! Ja että siitä voi selvitä! Vaikka nyt ja varmasti vielä pitkään tuntuu vaikealta, esimerkiksi kahden vuoden päästä elämäsi on varmasti jo helpompaa. Olet saanut elämääsi uusia, hyviä asioita. Yritä jaksaa siihen asti! Päivä kerrallaan!

Äläkä anna miehellesi uutta tilaisuutta, vaikka mielesi tekisi. Hän ei tule muuttumaan - ainakaan sinun kanssasi!

kahden vuoden päästä....päivä kerrallaan....sekuntitkaan eivät kulu , olen väsynyt elämään. tiedän et maailmassa on paljon naisia joilla on sama kohtalo ollu mut minä olen vaan niin heikko.....
        kaikki muistuttaa hänestä....hyvistä ja huonoista ajoista. tunnen olevani arvoton ja tyhmä kun menin lankaan ja toin tollasen ihmiseen suomeen.....olen pahoillani....

• muillekin

Hyvä että kirjoitit. Näistä asioista pitäisi enemmän puhua, koska nuoret naiset eivät tiedä, kuinka heitä voidaan käyttää hyväksi. Tällainen info on tarpeellista, koska lehdet eivät siitä kirjoita. Enkä usko, että siitä on haittaa kunnollisille maahanmuuttajille.

Hyväksikäyttötapauksia on luultavasti paljon. Miksi niistä ei saa puhua? Onko parempi antaa syyttömien kärsiä?

Media kirjoittaa vain toisen puolen asiasta. Jos ulkomaalaisista kirjoittaa jotain negatiivista, sitä pidetään rasistisena. Media siis valehtelee.

Ota yhteyttä poliisiin, Migriin ja muihin tahoihin. Ja levitä tietoa, vaikka se vaikeaa olisi, tarvittaessa nimettömänä, kuten täällä. Se on paras tapa auttaa muita. Mutta yritä pitää huolta omasta turvallisuudestasi.

• Polin

Selviät siitä varmasti. Nyt unohdat ne itsetuhoajatukset ja katse kohti tulevaisuutta. Itse olin myös hyväksikäytetty. 5 vuotta turhaan. Mies otti ja lähti heti pysyvän oleskeluluvan saatuaan. Meni naimisiin omanmaalasen kanssa ja roudas sen vaimokkeen Suomeen. Silloin ajatukset sinkoili jos jonkinlaisiin tekoihin. Olen onnellinen, että olen vielä tässä ja nyt. Ymmärrän sua, mutta elämä voittaa aina loppupeleissä. Nyt olen onnellisesti naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa ja olen 1 kk ikäisen tytön äiti. Olen varma, että elämä hymyilee vielä sullekin.

• I'M SCARED

mutta mä en jaksa enää...... mä olin rakastunu ja ihminen, nainen jolla on oikeuksia ja katso mitä sä tki mulle. mä elin valheessa...

• vain mutta
        I'M SCARED kirjoitti:

mutta mä en jaksa enää...... mä olin rakastunu ja ihminen, nainen jolla on oikeuksia ja katso mitä sä tki mulle. mä elin valheessa...

ei kenelläkään, edes sinulla, ole oikeutta vaatia toista rakastamaan itseään.
        Katso totuutta silmiin: mies ei rakastanut sinua, vaan käytti sinua hyväkseen ja pahoinpiteli sinua.
        Et sinä elänyt omasta puolestasi valheessa, jos rakastit häntä. Yksipuoliset tunteet ovat hyvin yleisiä. Sinua vain ns. kustiin silmään.
        Mutta nyt kun tiedät asian, voit jatkaa elämääsi, johon tuo mies ei enää kuulu.
        Ryhdistäydy äläkä tuhlaa enää enempää elämääsi ihmiseen, joka ei sinua rakasta.

• Nainen100

Erosta ja surusta toipuminen vie yleensä n. 2 vuotta aikaa. Itse olen tämän kokenut. Olen ollut jättäjä sekä jätetty. Aina sama tuska ja suru. Silloin jää helposti oman surunsa vangiksi. Lääkkeeksi olen huomannut sen, että olisi ihmisiin paljon yhteyksissä, järjestää mielekästä tekemistä (sinulla esim. vaikka opiskelu tai vaikka liikuntaharrastus). Pääasia, ettei jää kotiin yksin, jonka virheen olen itse tehnyt. Ihmisten ilmoille! Se auttaa suruun, edes vähän!

• Nainen101

Lisäys vielä äskeiseen:

Itseäni on auttanut myös uskonto, joka sanoo miten asioiden kuuluu olla, joten ei tule turhaan murehdittua ja kulutettua aikaa kohtalon mietiskelyyn, joka on jokaisella kuitenkin päätetty jo ennen kunkin syntymää.

• I'M SCARED

ihmisten ilmoille......en vaan jaksa . ennen olin tosi sosiaalinen ja mulla oli laaja kaveriporukka, nykyään kaveriporukka on eron jälkeen tosi pieni ja uusiutunu ja olen huonoa seuraa! itken vaan koko ajan. tänään soitin migriin ja puhuin yli tunnin sen naisen kans ketä tekee nää karkotus päätökset, mul sanottiin et se on melko varmaa et se karkotetaan, mut sil on sit 30 pv aikaa valittaa siitä, ja jos se valittaa ni se saa jäädä suomeen asumaan, ja siin voi men jopa 3 vuotta ja kun se löytää sen 3 v aikana next uhrin ni se voi esim men naimisiin ja saa sit pysyvän luvan.
        mun mielestä tosi epäoikeudenmukainen systeemi. jätkä pääsi mun kauttani suomeen! ja ok mä tiedän et kaikil on oikeus tehdä valitus jne... mut mitä hyötyä karkotuksestaki on jos sen voi noi helposti sit unohtaa yhdel valituksella! mä en kestä enää... sain tietää et se on maarianhaminassa. mitä helvettiä se sielläki tekee? on varmaan jo löytäny uuden jne.... mut millä kielentaidolla? eihän se osaa suomea eikä rutosia. nonii,, mä sekoan taas, koitin nukkua äsken tunnin verran heräsin 6 krt painajaisiin. kolunkäynti.....hmmm mitä siitäki tulee ku en pysty keskittymään mihinkään. mul on paha tilanne. olen pohjalla.

• Nainen100

On kyllä kieltämättä tehty hankalaksi karkoitusasia kertomasi perusteella. Mielestäni selville tapauksille tulisi olla oma kiireellisyyskategoriansa.

Mikset voisi oikeasti muuttaa jonnekin muualle sieltä tuppukylästä. Eihän siellä ole kellekään mitään, mitä itse olen sen paikan meininkiä joskus vierailulla katsonut. Ja miten olet sinne joskus eksynytkään. Musta olisi hyvä jos muuttaisit sellaiselle paikkakunnalle, jossa olisi edes pari kaveria, niin siitä pääsisi paremmin elämän makuun. Ja isossa paikkakunnassa on aina etunsa.

Kerroit aiemmin, että ex-miehesi isä on lupautunut tekemään miehelle jonkun firman, niin miksi mies on sitten vielä Suomen kamaralla. Sinun kannattaisi vaihtaa sähköpostiosoitteesi, ettei hän pääse sitä kautta sinua vainoamaan ja oletan, että olet jo ottanut myös salaisen matkapuhelinnumeron.

Kuulostaa ihan joltakin elokuvalta, että mies vahtaa sinua jossakin talon kulmalla. Muutto isompaan kaupunkiin olisi kyllä paikallaan. Tuossa näkee aika hyvin, että mies ei ole terve kun noin sinua vainoaa. Miten poliisi on suhtautunut, kun hän jatkuvasti rikkoo lähestymiskieltoa?

Vaikka tänään et jaksaisikaan keskittyä mihinkään uuteen, niin aloita kuitenkin tulevaisuuden suunnittelu. Kun aloittaa esim. jonkun koulutuksen, niin siinä ei ehdi paljon miettiä asioitaan, kun opeteltavaa ja tekemistä riittää. Ei hullumpi idea.

Sinun tulisi saada jostakin keskusteluapua, ja sitä voi antaa vain ammattilaiset. Me tällä palstalla ollaan vaan tavallisia tallaajia eikä meillä ole paljoa ohjeita annettavana. Tosin kaikki aiemmin annetut konkreettiset neuvot ovat kyllä kuulostaneet erittäin hyviltä ja ilokseni oletkin toteuttanut niitä kiitettävän paljon. Välttämättä joku ei olisi kuunnellut vieraita ihmisiä ollenkaan.

• i'm scared

kiitos viestistäsi. te ette ole tavallisia ihmisiä, mun juttujani on yhteensä lukenu melkeen 7000 ihmistä täällä suomi24 monen kk ajan mikä on tosi paljon ja olen noudattanu neuvoja, ilman teitä en olis ehkä tehny mtn, mut te saitte mut tekemään rikosilmotuksen, hankkimaan lähestymiskiellon, eroamaan, jne...... tosin keskenmeno oli kauhea asia mikä painaa vieläki mieltä ja kaiken lisäks ne oli kaksoset, mun omat kullanmurut :( olen hankkinu salaisen numeron ja sähköpostia en ole vaihtanu mut ei se oo viimeisen vankilareissunsa jälkeen ottanu yhteyttä, kai se kyllästyi istumaan siel kopissa. mun elämäntarinani on tosiaan kun elokuva ja haluaisin kirjoittaa kirjan siitä mut en edes tiedä julkaistaanko se. olis tosi kivaa jos saisin täältä teistä hyviä ystäviä. en aio muuttaa takaisin turkuun koska opiskelen merkonomiksi täällä ja olen saanu jo muutaman kaverin täältäkin. enkä haluais asua isossa paikkakunnassa ku siel on hirveesti meidän maalaisia ja ne savustaa mut ulos yhteiskunnasta ja leimaa mut ku olen eronnut jo toista kertaa. meidän maalaiset on vaan niin...... jotenki se on aina naisen vika..... en kestäis sellasta painetta nyt. jos mieheni saa jäädä suomeen tunnen aina olevani häviäjä koska hän käytti minua siltana eurooppaan.... enkä koskaan voi antaa itselleni anteeksi sitä että menin lankaan. kyse ei ole pelkästään väkivallasta ja tappoyrityksistä vaan hyväksikytöstä .... mietin tottakai usein niitä pahoinpitelyjä , ne on aina mielessäni mut mietin myös hyviä hetkiä jolloin se sanoi et se rakasta mua eniten koko maailmassa eikä voi elää ilman mua. oliko kaikki oikeasti valhetta, miksi mä uskoin sen romanttisia puheita ja uskoin alussa ikuiseen liittoon. miksi juuri minä? onhan tosi paljon naisia samantapaisissa tilanteissa mut mun tilanne on vaan niin laaja. olen ku hämähäkin verkossa enkä pääse pois. toisinaan toivon etten olisi syntynytkään, olen 22 vuotias ja kokenut niin paljon paskaa ja tulevaisuudessa sitä on lisää tarjolla.....oksettaa... kaiken lisäks syöpä..... :( miksi .....vi miksi :(

• voimia
        i'm scared kirjoitti:

kiitos viestistäsi. te ette ole tavallisia ihmisiä, mun juttujani on yhteensä lukenu melkeen 7000 ihmistä täällä suomi24 monen kk ajan mikä on tosi paljon ja olen noudattanu neuvoja, ilman teitä en olis ehkä tehny mtn, mut te saitte mut tekemään rikosilmotuksen, hankkimaan lähestymiskiellon, eroamaan, jne...... tosin keskenmeno oli kauhea asia mikä painaa vieläki mieltä ja kaiken lisäks ne oli kaksoset, mun omat kullanmurut :( olen hankkinu salaisen numeron ja sähköpostia en ole vaihtanu mut ei se oo viimeisen vankilareissunsa jälkeen ottanu yhteyttä, kai se kyllästyi istumaan siel kopissa. mun elämäntarinani on tosiaan kun elokuva ja haluaisin kirjoittaa kirjan siitä mut en edes tiedä julkaistaanko se. olis tosi kivaa jos saisin täältä teistä hyviä ystäviä. en aio muuttaa takaisin turkuun koska opiskelen merkonomiksi täällä ja olen saanu jo muutaman kaverin täältäkin. enkä haluais asua isossa paikkakunnassa ku siel on hirveesti meidän maalaisia ja ne savustaa mut ulos yhteiskunnasta ja leimaa mut ku olen eronnut jo toista kertaa. meidän maalaiset on vaan niin...... jotenki se on aina naisen vika..... en kestäis sellasta painetta nyt. jos mieheni saa jäädä suomeen tunnen aina olevani häviäjä koska hän käytti minua siltana eurooppaan.... enkä koskaan voi antaa itselleni anteeksi sitä että menin lankaan. kyse ei ole pelkästään väkivallasta ja tappoyrityksistä vaan hyväksikytöstä .... mietin tottakai usein niitä pahoinpitelyjä , ne on aina mielessäni mut mietin myös hyviä hetkiä jolloin se sanoi et se rakasta mua eniten koko maailmassa eikä voi elää ilman mua. oliko kaikki oikeasti valhetta, miksi mä uskoin sen romanttisia puheita ja uskoin alussa ikuiseen liittoon. miksi juuri minä? onhan tosi paljon naisia samantapaisissa tilanteissa mut mun tilanne on vaan niin laaja. olen ku hämähäkin verkossa enkä pääse pois. toisinaan toivon etten olisi syntynytkään, olen 22 vuotias ja kokenut niin paljon paskaa ja tulevaisuudessa sitä on lisää tarjolla.....oksettaa... kaiken lisäks syöpä..... :( miksi .....vi miksi :(

ja kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Itse uskon siihen, että tavalla tai toisella ex-miehesi joutuu vastuuseen teoistaan. Jos ei nyt ja heti tässä elämässä, niin sitten vaikka kuoleman jälkeen. Toivottavasti saat itse kaiken tarvitsemasi avun, jotta pääset jaloillesi.

• i'm scared
        voimia kirjoitti:

ja kaikkea hyvää tulevaisuudessa. Itse uskon siihen, että tavalla tai toisella ex-miehesi joutuu vastuuseen teoistaan. Jos ei nyt ja heti tässä elämässä, niin sitten vaikka kuoleman jälkeen. Toivottavasti saat itse kaiken tarvitsemasi avun, jotta pääset jaloillesi.

tänään eräs nainen otti muhun yhteyttä ja sanoi et se on mun miehen nykyinen naisystävä ja että mieheni on jo täyttänyt minulle ne islamilaisen lain mukaiset avioeropaprut , ku mä hain eroa suomalaisen lain mukaan. ja sanoi et mieheni on asettunu aloilleen ja alottanu uuden elämän eikä edes muista minua ja on aivan rakastunu häneen. olin ihan shokissa ajatelin et mistäköhän hän on saanu mun numeron?! ei kertonu. sit se nainen sanoi et mieheni asuu maarianhaminassa ja on löytäny paljon kavereita jne ja on niin onnellinen kun mä en oo enää sen elämässä. ja että tää nainen hoitaa hänen lupa asioitaan ja hankkii hänelle parhaan asianajajan. ja että mieheni vihaa minua koska hän olisi halunnut muuttua ja tulla paremmaksi ihmiseksi mut mä en antanu hänelle sitä mahdollisuutta vaan soitin poliisille et hän on ovellani ja minun takiani hän joutui taas koppiin. minä olen kuulemma kaksinaamainen ja olen aiheuttanu hänelle kaikkea paskaa koska olen nostanut syytteitä ja mä olin et kai mä nostan ku hän hakkas mua. sit se sanoi et kui onnellisia ne on jne...... mä löin luurit sille ja oon itkeny koko pvn......

• Nainen100
        i'm scared kirjoitti:

tänään eräs nainen otti muhun yhteyttä ja sanoi et se on mun miehen nykyinen naisystävä ja että mieheni on jo täyttänyt minulle ne islamilaisen lain mukaiset avioeropaprut , ku mä hain eroa suomalaisen lain mukaan. ja sanoi et mieheni on asettunu aloilleen ja alottanu uuden elämän eikä edes muista minua ja on aivan rakastunu häneen. olin ihan shokissa ajatelin et mistäköhän hän on saanu mun numeron?! ei kertonu. sit se nainen sanoi et mieheni asuu maarianhaminassa ja on löytäny paljon kavereita jne ja on niin onnellinen kun mä en oo enää sen elämässä. ja että tää nainen hoitaa hänen lupa asioitaan ja hankkii hänelle parhaan asianajajan. ja että mieheni vihaa minua koska hän olisi halunnut muuttua ja tulla paremmaksi ihmiseksi mut mä en antanu hänelle sitä mahdollisuutta vaan soitin poliisille et hän on ovellani ja minun takiani hän joutui taas koppiin. minä olen kuulemma kaksinaamainen ja olen aiheuttanu hänelle kaikkea paskaa koska olen nostanut syytteitä ja mä olin et kai mä nostan ku hän hakkas mua. sit se sanoi et kui onnellisia ne on jne...... mä löin luurit sille ja oon itkeny koko pvn......

Tuon puhelun teki joku teidän maalainen piruuttaan, jotta voisi häiritä sinua. Aivan varmasti! Jos numero näkyi, niin selvitä asuuko soittaja todella Maarianhaminassa ja mieti kaikki läpi kenellä on sinun numerosi.

Soittajalla on selvästi pahemman luokan mielenterveysongelma, kuten ex-miehellä.

Ja tosiaan, se islamilainen ero on eroista tärkein, eli sehän on hyvä jos miehesi on valmistellut sitä.

• i'm scared
        Nainen100 kirjoitti:

Tuon puhelun teki joku teidän maalainen piruuttaan, jotta voisi häiritä sinua. Aivan varmasti! Jos numero näkyi, niin selvitä asuuko soittaja todella Maarianhaminassa ja mieti kaikki läpi kenellä on sinun numerosi.

Soittajalla on selvästi pahemman luokan mielenterveysongelma, kuten ex-miehellä.

Ja tosiaan, se islamilainen ero on eroista tärkein, eli sehän on hyvä jos miehesi on valmistellut sitä.

saisinko mä sun sählöpostisi ? olisin tosiaan juttuseuraa vailla ja olet niin ihanan ymmärtäväinen.

• i'm scared
        Nainen100 kirjoitti:

mieheni soitti vähän aikaa sitten samaan numeroon myöskin tuntemattomana ja sanoi et olet tainnut jo puhua naiseni kanssa? olin ihan shokissa. olin et jätä mut rauhaan sulla on lähestymiskielto. sit se nauroi ja sanoi et : emmä sua ihan lähiaikoina rauhaan jätä , kai mun pitää jotenkin kostaa sulle se et sun takias jouduin koppiin? mä sanoin sille et sul on lähestymiskielto et voi soittaa mulle. se sanoi et sil on aivan ihana elämä maarianhaminassa ja kiitti minua kun toin hänet eurooppaan ja et hän on nyt löytänyt suomesta paikkansa ja aloittaa pian ruotsin kielen alkeiskurssinsa ja on onnellinen sil on kavereita ja sil on nainen joka järjestää hänen lupasioitaan ja hankkii hänelle parhaimman asianajajan. mä en sanonu mtn kyyneleet vaan virtas alaspäin pitkin poskiani, tunnot meni sormista en pystyny lyömään luuria sen korvaan mä vaan jäin patsaan lailla paikalleni ja kuuntelin sen solvauksia, sit se sanoi et se ei luota muhun enää koskaan koska se olis halunnu sopia asioita mut mä soitin poliisit heti ja se vietiin koppiin ja mä olen sydämetön kun tein niin. mietin silloin itsekseni et eiks se tajua mitä se teki mulle? mä vaan itkin , kieleni ei toiminu sormet ei toiminu, sit se sanoi et noniin kato sä rakastat mua vieläkin ja itket perääni vaikka mä olen aloittanu ihana elämän...... mä vihaan itseäni miks mä en pystyny puolustamaan itseäni edes puhelimitse? mä olen niin heikko ja tyhmä, se nainen oli niin energinen .... millanenkohan se on? tuleeko siitä seuraava uhri vai muuttuuko mieheni ja kohtelee sitä hyvin? miks mä toin sen eurooppaan! miks suomen laki on tällanen et se voi valittaa karkotuksesta ja saa silti jäädä tänne. miksi miksi miksi miksi..... miksi!? se sanoi että minulla on jumala joka on järjestäny kaikki asiani kuntoon.....mulla on kaikkea ja olen onnellinen mitä sulla on ? sulla on vaan särkynyt sydän jonka sirpaleita saat kerätä kunnes kuolet.

• ei valitettavasti
        i'm scared kirjoitti:

mieheni soitti vähän aikaa sitten samaan numeroon myöskin tuntemattomana ja sanoi et olet tainnut jo puhua naiseni kanssa? olin ihan shokissa. olin et jätä mut rauhaan sulla on lähestymiskielto. sit se nauroi ja sanoi et : emmä sua ihan lähiaikoina rauhaan jätä , kai mun pitää jotenkin kostaa sulle se et sun takias jouduin koppiin? mä sanoin sille et sul on lähestymiskielto et voi soittaa mulle. se sanoi et sil on aivan ihana elämä maarianhaminassa ja kiitti minua kun toin hänet eurooppaan ja et hän on nyt löytänyt suomesta paikkansa ja aloittaa pian ruotsin kielen alkeiskurssinsa ja on onnellinen sil on kavereita ja sil on nainen joka järjestää hänen lupasioitaan ja hankkii hänelle parhaimman asianajajan. mä en sanonu mtn kyyneleet vaan virtas alaspäin pitkin poskiani, tunnot meni sormista en pystyny lyömään luuria sen korvaan mä vaan jäin patsaan lailla paikalleni ja kuuntelin sen solvauksia, sit se sanoi et se ei luota muhun enää koskaan koska se olis halunnu sopia asioita mut mä soitin poliisit heti ja se vietiin koppiin ja mä olen sydämetön kun tein niin. mietin silloin itsekseni et eiks se tajua mitä se teki mulle? mä vaan itkin , kieleni ei toiminu sormet ei toiminu, sit se sanoi et noniin kato sä rakastat mua vieläkin ja itket perääni vaikka mä olen aloittanu ihana elämän...... mä vihaan itseäni miks mä en pystyny puolustamaan itseäni edes puhelimitse? mä olen niin heikko ja tyhmä, se nainen oli niin energinen .... millanenkohan se on? tuleeko siitä seuraava uhri vai muuttuuko mieheni ja kohtelee sitä hyvin? miks mä toin sen eurooppaan! miks suomen laki on tällanen et se voi valittaa karkotuksesta ja saa silti jäädä tänne. miksi miksi miksi miksi..... miksi!? se sanoi että minulla on jumala joka on järjestäny kaikki asiani kuntoon.....mulla on kaikkea ja olen onnellinen mitä sulla on ? sulla on vaan särkynyt sydän jonka sirpaleita saat kerätä kunnes kuolet.

tule varmaan muuttumaan mitenkään. Jos nainen on oikeasti hänen uusi naisystävänsä, hän tulee kokemaan saman kohtalon kuin sinä hyvin pian. Miehesi ei varmasti ole oikeasti yhtään onnellinen. Tuskin hän siinä tapauksessa soittelisi sinulle ja aiheuttaisi lisää ongelmia itselleen. Ilmoita näistä yhteydenotoista poliisille. Sinun ei itse tarvitse nyt jaksaa puolustautua häntä tai ketään muuta vastaan. Älä vastaa tai lyö luuri korvaan heti kättelyssä.

• i'm scared
        ei valitettavasti kirjoitti:

tule varmaan muuttumaan mitenkään. Jos nainen on oikeasti hänen uusi naisystävänsä, hän tulee kokemaan saman kohtalon kuin sinä hyvin pian. Miehesi ei varmasti ole oikeasti yhtään onnellinen. Tuskin hän siinä tapauksessa soittelisi sinulle ja aiheuttaisi lisää ongelmia itselleen. Ilmoita näistä yhteydenotoista poliisille. Sinun ei itse tarvitse nyt jaksaa puolustautua häntä tai ketään muuta vastaan. Älä vastaa tai lyö luuri korvaan heti kättelyssä.

mä vaan ajattelen sitä et nyt mun pitää ryhdistäytyä, mun pitäs unohtaa. mut mä en pysty siihen. mä koitan pitää hauskaa käydä ulkona jne...mut en pysty keskittymään mihinkään. en pysty syömään en nukkumaan en käymään koulussa. mieleeni tuli ne pahoinpitelyt aina.... ja sit kaikista eniten mua vaivaa se et se käytti mua siltana eurooppaan ja mä olen jo niin monen kk ajan yrittäny järkätä et se karkotettais maasta mut nyt sil on se valitusoikeus eli mun yritykset on ollu aivan turhia. ja se ei varmaan saa edes vankeustuomiota vaan ehkä jonkun ehdonalaisen mikä on mitätön mun mielestä. jos suomessa kerran otetaan nää vakavasti ni miks tuomiot on mitä ne on. ja sit ku mä mietin et ku mä kerran olin silta eurooppaan ni nyt se sit on asettunu aloilleen ja sil on nyt oma elämä, sen suunnitelma toteutui, se voitti sittenkin. mä olen häviäjä ja se voittaja. mä en saa ikinä oikeuttani takaisin.

• Nainen100
        i'm scared kirjoitti:

mä vaan ajattelen sitä et nyt mun pitää ryhdistäytyä, mun pitäs unohtaa. mut mä en pysty siihen. mä koitan pitää hauskaa käydä ulkona jne...mut en pysty keskittymään mihinkään. en pysty syömään en nukkumaan en käymään koulussa. mieleeni tuli ne pahoinpitelyt aina.... ja sit kaikista eniten mua vaivaa se et se käytti mua siltana eurooppaan ja mä olen jo niin monen kk ajan yrittäny järkätä et se karkotettais maasta mut nyt sil on se valitusoikeus eli mun yritykset on ollu aivan turhia. ja se ei varmaan saa edes vankeustuomiota vaan ehkä jonkun ehdonalaisen mikä on mitätön mun mielestä. jos suomessa kerran otetaan nää vakavasti ni miks tuomiot on mitä ne on. ja sit ku mä mietin et ku mä kerran olin silta eurooppaan ni nyt se sit on asettunu aloilleen ja sil on nyt oma elämä, sen suunnitelma toteutui, se voitti sittenkin. mä olen häviäjä ja se voittaja. mä en saa ikinä oikeuttani takaisin.

Tässä mun meili:

[email protected]

• XeniaX
        i'm scared kirjoitti:

Hei!

Oliko entisellä miehelläsi puhelinnumerosi? Jos oli, nainen sai sen luultavasti häneltä. Jos olet yhteydessä naiseen, voisit ehkä vinkata hänelle tästä ketjusta - ex-miehesihän on luultavasti satuillut hänelle jotain aivan muuta, missä sinä olet tarinan roisto.

Todennäköistähän tosiaan on, että kylmäverinen hyväksikäyttäjämiehesi etsii nyt kuumeisesti itselleen uutta naista, joka takaisi oleskeluluvan ja käyttää uuteen naiseen samat hurmauskeinot, jotka tepsi suhunkin. Valitettavasti! Siitä sun ei ehkä kannata huolehtia, että miehesi olisi rakastunut johonkin toiseen - mitä todennäköisimmin hän on valehdellut sille uudelle naiselleen saadakseen oleskeluluvan - aivan kuten valehteli sinulle.

Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on jonkinlainen miehesi kavereiden/sukulaisten salaliitto, jolla he yrittävät saada sinut muuttamaan mielesi. Ehkä iranilaisten piirit Suomessa ovat niin pienet, että he ovat joltain ystävältä/tuttavalta kiertotietä saaneet numerosi (jos se oli salainen) ja sitten lahjoneet tai muuten houkutelleet jonkun naisen kertomaan sinulle tarinoita painostaakseen sinua.

Niin tai näin - unohda ex-mies äläkä anna naisen juttujen häiritä. Muista, että ex-miehesi on laskelmoiva valehtelija ja hyväksikäyttäjä. Jos nainen vielä ottaa yhteyttä, voit ehkä varoittaa häntä kertomalla oman puolesi tarinasta - mutta vaikka onnistuisitkin varoittamaan häntä, miehesi luultavasti löytää pian uuden uhrin. Miehesihän on aika epätoivoinen ja haluaa sen oleskeluluvan.

Jos miehesi on aivopessyt uuden naisen kärsimystarinoillaan, uusi nainen ei valitettavasti välttämättä (luultavasti) lainkaan usko juttujasi, mutta voithan yrittää, jos jaksat.

• XeniaX
        i'm scared kirjoitti:

Hei!

Ilmoita poliisille, joka kerta kun mies rikkoo lähestymiskieltoa! Myös tästä puhelusta.

Eli kuten arvelinkin, sinulle soittanut nainen on saanut numeron ex-mieheltäsi ja on joku palkattu/houkuteltu painostamaan sinua tai miehesi huijaama uusi tyttöystävä.

• XeniaX
        i'm scared kirjoitti:

Valitusoikeus on olemassa siksi, että Suomi on oikeusvaltio ja halutaan varmistaa, että oikeus toteutuu.

Miehesi saanee jäädä Suomeen odottamaan, että valitus ratkaistaan, mutta se ei tarkoita, että hän saisi jäädä Suomeen lopullisesti. Suurin osa oleskelulupaa koskevista valituksista hylätään - ja sen jälkeen henkilö poistetaan maasta.

Jos miehesi kuitenkin löytää uuden naisen, hän saattaa saada oleskeluluvan sillä perusteella.

Jos sinulle jäi naisen numero, voisit ehkä ottaa häneen yhteyttä suomeksi ja "valaista" häntä tosiseikoista. Harmi vaan, että hän ei välttämättä usko sinua - mutta aina voi yrittää. Migristä eivät käsittääkseni saa kertoa miehesi taustasta, mutta yleensä esim. tuomiot ovat julkista tietoa ja saat myös itse siitä kopion. Eli kun pahoinpitelyjuttusi ratkaistaan ja saat tuomion, voit toki itse lähettää siitä kopion uudelle tyttöystävälle, jos sinulla on hänen yhteystietonsa.

• i'm scared
        XeniaX kirjoitti:

Valitusoikeus on olemassa siksi, että Suomi on oikeusvaltio ja halutaan varmistaa, että oikeus toteutuu.

Miehesi saanee jäädä Suomeen odottamaan, että valitus ratkaistaan, mutta se ei tarkoita, että hän saisi jäädä Suomeen lopullisesti. Suurin osa oleskelulupaa koskevista valituksista hylätään - ja sen jälkeen henkilö poistetaan maasta.

Jos miehesi kuitenkin löytää uuden naisen, hän saattaa saada oleskeluluvan sillä perusteella.

Jos sinulle jäi naisen numero, voisit ehkä ottaa häneen yhteyttä suomeksi ja "valaista" häntä tosiseikoista. Harmi vaan, että hän ei välttämättä usko sinua - mutta aina voi yrittää. Migristä eivät käsittääkseni saa kertoa miehesi taustasta, mutta yleensä esim. tuomiot ovat julkista tietoa ja saat myös itse siitä kopion. Eli kun pahoinpitelyjuttusi ratkaistaan ja saat tuomion, voit toki itse lähettää siitä kopion uudelle tyttöystävälle, jos sinulla on hänen yhteystietonsa.

tää uus naisystävä on viel tyhmempi kun minä sillä hän tietää kaiken ja syyttää mua siitä. mä en sentään tiennyt et se on väkivaltanen , en ois mennyt naimisiin tietenkään jos olisin tiennyt millanen se on oikeasti ..... se nainen syytti mua kaikesta ...ja sanoi et tää mies ei oo sellanen ja jutut on tekaistuja,,... sanoin sil et olet seuraava uhri se sanoi et en ole ja me menemme naimisiin.......

• i'm scared
        XeniaX kirjoitti:

Hei!

Oliko entisellä miehelläsi puhelinnumerosi? Jos oli, nainen sai sen luultavasti häneltä. Jos olet yhteydessä naiseen, voisit ehkä vinkata hänelle tästä ketjusta - ex-miehesihän on luultavasti satuillut hänelle jotain aivan muuta, missä sinä olet tarinan roisto.

Todennäköistähän tosiaan on, että kylmäverinen hyväksikäyttäjämiehesi etsii nyt kuumeisesti itselleen uutta naista, joka takaisi oleskeluluvan ja käyttää uuteen naiseen samat hurmauskeinot, jotka tepsi suhunkin. Valitettavasti! Siitä sun ei ehkä kannata huolehtia, että miehesi olisi rakastunut johonkin toiseen - mitä todennäköisimmin hän on valehdellut sille uudelle naiselleen saadakseen oleskeluluvan - aivan kuten valehteli sinulle.

Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on jonkinlainen miehesi kavereiden/sukulaisten salaliitto, jolla he yrittävät saada sinut muuttamaan mielesi. Ehkä iranilaisten piirit Suomessa ovat niin pienet, että he ovat joltain ystävältä/tuttavalta kiertotietä saaneet numerosi (jos se oli salainen) ja sitten lahjoneet tai muuten houkutelleet jonkun naisen kertomaan sinulle tarinoita painostaakseen sinua.

Niin tai näin - unohda ex-mies äläkä anna naisen juttujen häiritä. Muista, että ex-miehesi on laskelmoiva valehtelija ja hyväksikäyttäjä. Jos nainen vielä ottaa yhteyttä, voit ehkä varoittaa häntä kertomalla oman puolesi tarinasta - mutta vaikka onnistuisitkin varoittamaan häntä, miehesi luultavasti löytää pian uuden uhrin. Miehesihän on aika epätoivoinen ja haluaa sen oleskeluluvan.

Jos miehesi on aivopessyt uuden naisen kärsimystarinoillaan, uusi nainen ei valitettavasti välttämättä (luultavasti) lainkaan usko juttujasi, mutta voithan yrittää, jos jaksat.

en haluisi kenellekään naiselle samaa kohtaloa...mutta vaikka tekisin mitä tahansa niin sen naiset eivät tule uskomaan minua koskaan..... mun pitää hyväksyä se tosiasia ja mä tiedän et se jää silti suomeen.....hitto mä en koskaan anna itselleni anteeksi et olin niin naiivi ja tyhmä

• XeniaX
        i'm scared kirjoitti:

tää uus naisystävä on viel tyhmempi kun minä sillä hän tietää kaiken ja syyttää mua siitä. mä en sentään tiennyt et se on väkivaltanen , en ois mennyt naimisiin tietenkään jos olisin tiennyt millanen se on oikeasti ..... se nainen syytti mua kaikesta ...ja sanoi et tää mies ei oo sellanen ja jutut on tekaistuja,,... sanoin sil et olet seuraava uhri se sanoi et en ole ja me menemme naimisiin.......

Ainakaan ne ei voi mennä naimisiin ennen kuin teidän avioero on selvä (siis Suomessa islamilainen avioero tuskin riittää). Eli kun teidän eroon menee se kuusi kuukautta, niin naisella on ainakin vähän aikaa tajuta, millainen miehesi on. Ehkä tajuaa, ehkä ei.

Valitettavasti noita hyväuskoisia "pelastaja"naisia Suomessa riittää.

• XeniaX
        i'm scared kirjoitti:

en haluisi kenellekään naiselle samaa kohtaloa...mutta vaikka tekisin mitä tahansa niin sen naiset eivät tule uskomaan minua koskaan..... mun pitää hyväksyä se tosiasia ja mä tiedän et se jää silti suomeen.....hitto mä en koskaan anna itselleni anteeksi et olin niin naiivi ja tyhmä

Hei!

Sellanen juttu vielä, että kerro asianajajallesi raskaudesta ja keskenmenostasi, että se voi mainita asian pahoinpitelyoikeudenkäynnissä.

Luulen, että miehesi saa pahoinpitelystä kovemman tuomion, jos oikeudenkäynnissä kerrotaan, että se hakkasi raskaana olevaa naista. Lisäksi kannattaisi kysyä lääkäreiltä, johtuiko keskenmeno pahoinpitelystä (eikö se tullut aika pian pahoinpitelyn jälkeen).

Eli jos keskenmeno johtui pahoinpitelystä, miehesi tavallaan "murhasi" syntymättömät lapsensa - se voisi myös vaikuttaa tuomiota koventavasti.

Samoin se, että pahoinpitelyitä on useita (teithän jokaisesta rikosimoituksen).

Jos rikos on riittävän vakava (tai niitä on useita), miehesi voisi joutua vankilaan.

Oleskeluvalla oleva ulkomaalainen voidaan karkoittaa myös maasta, jos hän viettää Suomessa rikollista elämää. En tiedä, riittääkö siihen yksi pahoinpitelytuomio, mutta onhan se jo hyvä alku. Ainakin se jää rikosrekisteriin... Jos hän hakkaa myös uutta/uusia vaimojaan, niin jossain vaiheessa saattaa olla perusteet karkotukselle.

Tsemppiä!

• i'm scared
        XeniaX kirjoitti:

Hei!

Sellanen juttu vielä, että kerro asianajajallesi raskaudesta ja keskenmenostasi, että se voi mainita asian pahoinpitelyoikeudenkäynnissä.

Luulen, että miehesi saa pahoinpitelystä kovemman tuomion, jos oikeudenkäynnissä kerrotaan, että se hakkasi raskaana olevaa naista. Lisäksi kannattaisi kysyä lääkäreiltä, johtuiko keskenmeno pahoinpitelystä (eikö se tullut aika pian pahoinpitelyn jälkeen).

Eli jos keskenmeno johtui pahoinpitelystä, miehesi tavallaan "murhasi" syntymättömät lapsensa - se voisi myös vaikuttaa tuomiota koventavasti.

Samoin se, että pahoinpitelyitä on useita (teithän jokaisesta rikosimoituksen).

Jos rikos on riittävän vakava (tai niitä on useita), miehesi voisi joutua vankilaan.

Oleskeluvalla oleva ulkomaalainen voidaan karkoittaa myös maasta, jos hän viettää Suomessa rikollista elämää. En tiedä, riittääkö siihen yksi pahoinpitelytuomio, mutta onhan se jo hyvä alku. Ainakin se jää rikosrekisteriin... Jos hän hakkaa myös uutta/uusia vaimojaan, niin jossain vaiheessa saattaa olla perusteet karkotukselle.

Tsemppiä!

kuulin jostain et koska hän on eka kertalainen niin tuomio olisi luultavasti vaan sakko. vittu mikä laki. sanotaan et täällä on laki ja naisia ei sais hakata jne...onhan se totta ja oikein mut suomessa tuomiot on paskoja! ainakin mun mielestä. siis täällä jostain murhastaki saa niin vähän...sit ne pääsee vankilasta ja jatkaa samaa rataa.... mua oikeestaa jännittää ja pelottaa oikeudenkäynti. näen koko ajan painajaisia jne..... olen niin yksinäinen. pitkään aikaan en ole tuntenu et mua rakastettais...siis miespuolinen..... mun mies ei rakastanu mua ja mä tunsin sen , voitteko te kuvitella miltä se tuntuu? se tappaa ihmisen....
        nyt en pysty luottamaan miehiin ja yleistän et ne on kaikki samanlaisia, silti haluisin jonkun miehen elämääni.....onko tyhmää? tunteeni ovat ristiriidassa ..... olen so confused..... kunpa saisin täältä jonkun ystävän teistä jonka kanssa puhua kaikesta .... ja selvitä....

• se on
        i'm scared kirjoitti:

kuulin jostain et koska hän on eka kertalainen niin tuomio olisi luultavasti vaan sakko. vittu mikä laki. sanotaan et täällä on laki ja naisia ei sais hakata jne...onhan se totta ja oikein mut suomessa tuomiot on paskoja! ainakin mun mielestä. siis täällä jostain murhastaki saa niin vähän...sit ne pääsee vankilasta ja jatkaa samaa rataa.... mua oikeestaa jännittää ja pelottaa oikeudenkäynti. näen koko ajan painajaisia jne..... olen niin yksinäinen. pitkään aikaan en ole tuntenu et mua rakastettais...siis miespuolinen..... mun mies ei rakastanu mua ja mä tunsin sen , voitteko te kuvitella miltä se tuntuu? se tappaa ihmisen....
        nyt en pysty luottamaan miehiin ja yleistän et ne on kaikki samanlaisia, silti haluisin jonkun miehen elämääni.....onko tyhmää? tunteeni ovat ristiriidassa ..... olen so confused..... kunpa saisin täältä jonkun ystävän teistä jonka kanssa puhua kaikesta .... ja selvitä....

Älä tuhlaa aikaasi ex-miehesi tulevaisuuden miettimiseen. Se mikä on varma, on se että, hän joutuu maksamaan teoistaan tavalla tai toisella nyt tai myöhemmin. Huonoille ihmisille tuppaa aina käymään huonosti, mitä olen ihmisiä tarkkailut, joten älä pelkää, että hän löytäisi autuuden jostakin toisesta naisesta ja että sinä olisit ollut syyllinen hänen sairauteensa.

Keskity omaan selviytymiseesi. Nyt olet kokemusta viisaampi ja seuraavaa aviomiestä valitessasi tiedät mitä asioita miehestä selvittää etukäteen. Ja ehkä ei kannata ottaa omanmaalaistasi (en tunne yhtään persialaista kulttuuria, mutta kertomasi perusteella ei kuulosta hyvältä).

• i'm scared
        se on kirjoitti:

Älä tuhlaa aikaasi ex-miehesi tulevaisuuden miettimiseen. Se mikä on varma, on se että, hän joutuu maksamaan teoistaan tavalla tai toisella nyt tai myöhemmin. Huonoille ihmisille tuppaa aina käymään huonosti, mitä olen ihmisiä tarkkailut, joten älä pelkää, että hän löytäisi autuuden jostakin toisesta naisesta ja että sinä olisit ollut syyllinen hänen sairauteensa.

Keskity omaan selviytymiseesi. Nyt olet kokemusta viisaampi ja seuraavaa aviomiestä valitessasi tiedät mitä asioita miehestä selvittää etukäteen. Ja ehkä ei kannata ottaa omanmaalaistasi (en tunne yhtään persialaista kulttuuria, mutta kertomasi perusteella ei kuulosta hyvältä).

eilen mieheni kaveri soitti mulle ja sanoi et tule illalla nettiin mulla on todella tärkeää asiaa sulle. sanoin et jos kyse on miehestäni en halua edes kuulla hän rukoili että tulisin no mä sit menin nettiin ja me puhuttiin, hän sanoi et mieheni oli soittanu hänelle ja sanonu et häntä kaduttaa et haluu mut takas ja muuttuu jne... mä tulin tosi vihaiseksi sanoin sil et pitääks se mua idioottina vai mitä? yhtenä päivänä se hakkaa, toisena rakastaa, kolmantena vihaa....sit taas rakastaa sit hakkaa...sit , viel viime viikol se sanoi et se menee heti meijän eron jälkeen naimisiin ja vihaa mua jne...ja nyt taas... mä sekoan kohta..... ! en voi olla miettimättä sen elämää haluan et se kärsii yhtä paljon kun mä jouduin kärsimään...... tunteeni ovat tosi ristiriitaiset. miten mun tilanteessa olleet naiset on selvinny tällasesta hyväksikäytöstä et menee naimisiin lupa asioiden takia ja hakkaaminen viel kaupan päälle. haluaisin olla vahva en kykene siihen. kiitos neuvoistanne. mulla on vaan teidät :(

• Tilanteessa
        i'm scared kirjoitti:

eilen mieheni kaveri soitti mulle ja sanoi et tule illalla nettiin mulla on todella tärkeää asiaa sulle. sanoin et jos kyse on miehestäni en halua edes kuulla hän rukoili että tulisin no mä sit menin nettiin ja me puhuttiin, hän sanoi et mieheni oli soittanu hänelle ja sanonu et häntä kaduttaa et haluu mut takas ja muuttuu jne... mä tulin tosi vihaiseksi sanoin sil et pitääks se mua idioottina vai mitä? yhtenä päivänä se hakkaa, toisena rakastaa, kolmantena vihaa....sit taas rakastaa sit hakkaa...sit , viel viime viikol se sanoi et se menee heti meijän eron jälkeen naimisiin ja vihaa mua jne...ja nyt taas... mä sekoan kohta..... ! en voi olla miettimättä sen elämää haluan et se kärsii yhtä paljon kun mä jouduin kärsimään...... tunteeni ovat tosi ristiriitaiset. miten mun tilanteessa olleet naiset on selvinny tällasesta hyväksikäytöstä et menee naimisiin lupa asioiden takia ja hakkaaminen viel kaupan päälle. haluaisin olla vahva en kykene siihen. kiitos neuvoistanne. mulla on vaan teidät :(

Olen sinua vanhempi ja käyn läpi samoja kuin sinä. Miehellä on lähestymiskielto jne ja hänen naisystävät myös kiusanneet. Hän käytti myös törkeästi hyväksi ym. Luin tarinasi ja ajattelin, että meidän on tuettava toisiamme. Nämä asiat on tosi vaikeita, ja siinä käy läpi kaikki tunteet. Minäkin toivoin että hänet olisi heti käännytetty...mut ei hän saa valitusajan olla Suomessa. Se on laki. Nainen joutuu tässä tosi koville. Hän petti heti Suomeen saavuttuaan ja hänellä on kymmeniä naisystäviä ja onnistui väsyttämällä minut viemään myös asuntoni jne. On ollut henkistä väkivaltaa fyysisen lisäksi. Mut hei, yritetään selvitä ja aletaan informoimaan naisia tälläisesta rohkeasti.

• Tapauksessa
        i'm scared kirjoitti:

Oli samoja piirteitä kui sinulla. Mies oli Tunisiasta ja käytti mua törkeästi hyväkseen saadakseen oleskeluluvan Suomeen. Ilmiömäinen naisten valloittaja, päästyään tänne. Valehteli minun syyksi kaiken ja naiset uskoi ja haukkuivat minua. Se oli kamalaa. Hain eron, sai lähestymiskiellon jne.... Oli pahoinpitelyjä ym alentavaa, mitä teki minulle.Metsästi koko ajan uusia naisia. oli kahden ja kuuden lapsen yh äitiä, oli vaikka mitä.Välillä esiintyi eri maalaisena ja eri nimillä ym ym.

• i'm scared
        Tilanteessa kirjoitti:

Olen sinua vanhempi ja käyn läpi samoja kuin sinä. Miehellä on lähestymiskielto jne ja hänen naisystävät myös kiusanneet. Hän käytti myös törkeästi hyväksi ym. Luin tarinasi ja ajattelin, että meidän on tuettava toisiamme. Nämä asiat on tosi vaikeita, ja siinä käy läpi kaikki tunteet. Minäkin toivoin että hänet olisi heti käännytetty...mut ei hän saa valitusajan olla Suomessa. Se on laki. Nainen joutuu tässä tosi koville. Hän petti heti Suomeen saavuttuaan ja hänellä on kymmeniä naisystäviä ja onnistui väsyttämällä minut viemään myös asuntoni jne. On ollut henkistä väkivaltaa fyysisen lisäksi. Mut hei, yritetään selvitä ja aletaan informoimaan naisia tälläisesta rohkeasti.

kohtalotovereita olis hyvä saada. tällä palstalla mua on autettu tosi paljon juttuani ovat lukeneet monet tuhannet ihmiset ja olen kiitollinen kaikille :) mut se on eri asia jos vastaaja on itse myös kokenut samaa niin hän tietää mitä minä käyn läpi ja kuinka rankkaa ja vaikeaa se on. tunnen vajoavani joka pv alemmas ja alemmas enkä saa ammattiapua ku hoitajani on lomalla ja hän on ollut alusta asti tietoinen kaikesta olis kiva puhua vain hänelle.

• i'm scared
        Tapauksessa kirjoitti:

Oli samoja piirteitä kui sinulla. Mies oli Tunisiasta ja käytti mua törkeästi hyväkseen saadakseen oleskeluluvan Suomeen. Ilmiömäinen naisten valloittaja, päästyään tänne. Valehteli minun syyksi kaiken ja naiset uskoi ja haukkuivat minua. Se oli kamalaa. Hain eron, sai lähestymiskiellon jne.... Oli pahoinpitelyjä ym alentavaa, mitä teki minulle.Metsästi koko ajan uusia naisia. oli kahden ja kuuden lapsen yh äitiä, oli vaikka mitä.Välillä esiintyi eri maalaisena ja eri nimillä ym ym.

voi jeesus...... miten sä selvisit?

• Täysin
        i'm scared kirjoitti:

voi jeesus...... miten sä selvisit?

Selvinnyt hyväksikäytöstä vieläkään, mutta päivä päivältä menen eteenpäin. Unohtaako tälläista koskaan, pitää vain opetella elämään tapahtuneen kanssa,ja käydä ensin läpi se asia ...voidakseen suunnata eteenpäin. Kirjoitin tunnoistani päiväkirjaa silloin kun olin itsetuntoni kanssa nollilla.Kun se ihminen johon on uskonut ja jolle on antanut paljon mollaa koko entisen elämän arvot. Se sattuu meitä syvälle. Jäljelle jää nousu takaisin elämään pikkuhiljaa. Ja hyvä ystävä on tarpeellinen, sillä vertaistukea on vähän. Kun meistä tulee vahvoja ja iloisia takaisin aletaan tekee työtä tämän ongelman asialliseen informointiin. Tässä on puutteita. Ja tätä niinkuin hyssytellään maton alla. Se ei ole suvaitsemattomuutta jos ongelma nostetaan reilusti esiin. Ja nämä selvät oleskelulupa hyväksikäyttäjät lähetetään takaisin. Ainakin kiusaamasta kauemmaksi. Tuho on totaalinen mitä ne saa aikaan. Vievät kaiken ilman katumista. Hei voimia sinulle tänään. Tulen huomenna kirjoittelemaan taas.

• i'm scared
        Täysin kirjoitti:

Selvinnyt hyväksikäytöstä vieläkään, mutta päivä päivältä menen eteenpäin. Unohtaako tälläista koskaan, pitää vain opetella elämään tapahtuneen kanssa,ja käydä ensin läpi se asia ...voidakseen suunnata eteenpäin. Kirjoitin tunnoistani päiväkirjaa silloin kun olin itsetuntoni kanssa nollilla.Kun se ihminen johon on uskonut ja jolle on antanut paljon mollaa koko entisen elämän arvot. Se sattuu meitä syvälle. Jäljelle jää nousu takaisin elämään pikkuhiljaa. Ja hyvä ystävä on tarpeellinen, sillä vertaistukea on vähän. Kun meistä tulee vahvoja ja iloisia takaisin aletaan tekee työtä tämän ongelman asialliseen informointiin. Tässä on puutteita. Ja tätä niinkuin hyssytellään maton alla. Se ei ole suvaitsemattomuutta jos ongelma nostetaan reilusti esiin. Ja nämä selvät oleskelulupa hyväksikäyttäjät lähetetään takaisin. Ainakin kiusaamasta kauemmaksi. Tuho on totaalinen mitä ne saa aikaan. Vievät kaiken ilman katumista. Hei voimia sinulle tänään. Tulen huomenna kirjoittelemaan taas.

minua ärsyttää eniten se että vaikka hänet karkotettaisiinkin maasta pois niin hänellä on vaikeus tehdä se valitus ja silloin siinä sen asian käsittelyssä menee jopa vuosia jonka aikana hän löytää satavarmasti uuden vaimon ja saa taas avioliiton kautta oleskeluluvan. mikä tää tämmönen laki on!!! päiv kerrallaan.....joka aamu ku avaan silmäni haluaisin kuolla pois , sanon itselleni, miksen voinut vaan kuolla unissani! vihaan päiviä...elämää....kaikkea...itseäni jopa.

• olin
        i'm scared kirjoitti:

minua ärsyttää eniten se että vaikka hänet karkotettaisiinkin maasta pois niin hänellä on vaikeus tehdä se valitus ja silloin siinä sen asian käsittelyssä menee jopa vuosia jonka aikana hän löytää satavarmasti uuden vaimon ja saa taas avioliiton kautta oleskeluluvan. mikä tää tämmönen laki on!!! päiv kerrallaan.....joka aamu ku avaan silmäni haluaisin kuolla pois , sanon itselleni, miksen voinut vaan kuolla unissani! vihaan päiviä...elämää....kaikkea...itseäni jopa.

itsetuntoni kanssa nollilla, ajattelin kuin sinäkin. mut tiedätkö?. se niiden tarkoitus olikin, viedä itsemme oma identiteetti, ettemme pystyisi puolustamaan oikeuksiamme. mut ne on väärässä , ei me. me ollaan tehty heille vain hyvää. ne meille pahaa. joten ei meidän kannata itseämme halveksia, vaan heitä. oikeastaan ovat säälittäviä kohdellessaan näin. ei hyviä miehiä he

• i'm scared
        olin kirjoitti:

itsetuntoni kanssa nollilla, ajattelin kuin sinäkin. mut tiedätkö?. se niiden tarkoitus olikin, viedä itsemme oma identiteetti, ettemme pystyisi puolustamaan oikeuksiamme. mut ne on väärässä , ei me. me ollaan tehty heille vain hyvää. ne meille pahaa. joten ei meidän kannata itseämme halveksia, vaan heitä. oikeastaan ovat säälittäviä kohdellessaan näin. ei hyviä miehiä he

en silti kaiken sanomanne jälkeen ymmärrä miten te selvisitte...eikö kukaan ollu yhtä maassa kun mä? mul on päässä vaan itsetuhoajatuksia ...... en voi edes katsoa peiliin, kuka tuijottaa takas?

• OLIN
        i'm scared kirjoitti:

en silti kaiken sanomanne jälkeen ymmärrä miten te selvisitte...eikö kukaan ollu yhtä maassa kun mä? mul on päässä vaan itsetuhoajatuksia ...... en voi edes katsoa peiliin, kuka tuijottaa takas?

myös aivan "maassa" alkuun, ja luulin etten ikinä osaa muuta kuin itkeä. Se oli viime syksy ja talviaikaa..pitkälle kevääseen. Sit aloin enemmän puhumaan joillekin ymmärtäville ihmisille. Ensin häpesin kohtaloani. Kun puhuin ymmärsin väkivallan ja alistamisen, mitä mieheni oli tehnyt minua kohtaan, ja johon olin syytön itse. Asioiden tajuaminen toi järjellistä helpotusta. Alkuun vain tunteet vaikutti. Olin mielestäni ruma, hyväksikäytetty ja mitätöity naisena ja ihmisenä jne. Pikkuhiljaa aloin tajuta, että mieheni käytös ja puheet minulle oli tehneet sen tunteen. Enhän todellisuudessa ollut sellainen. Et sinäkään...se tunne tulee hänen teoista. Sinä niinkuin minäkin olemme oikeasti kivoja myönteisiä ihmisiä....ja muista ajankanssa palaamme samoiksi kuin ennenkin...ehkä vain oppineempana elämän ja miesten suhteen jne. VOIMIA,VOIMIA, USKO, SINÄ SELVIÄT,

• i'm scared
        OLIN kirjoitti:

myös aivan "maassa" alkuun, ja luulin etten ikinä osaa muuta kuin itkeä. Se oli viime syksy ja talviaikaa..pitkälle kevääseen. Sit aloin enemmän puhumaan joillekin ymmärtäville ihmisille. Ensin häpesin kohtaloani. Kun puhuin ymmärsin väkivallan ja alistamisen, mitä mieheni oli tehnyt minua kohtaan, ja johon olin syytön itse. Asioiden tajuaminen toi järjellistä helpotusta. Alkuun vain tunteet vaikutti. Olin mielestäni ruma, hyväksikäytetty ja mitätöity naisena ja ihmisenä jne. Pikkuhiljaa aloin tajuta, että mieheni käytös ja puheet minulle oli tehneet sen tunteen. Enhän todellisuudessa ollut sellainen. Et sinäkään...se tunne tulee hänen teoista. Sinä niinkuin minäkin olemme oikeasti kivoja myönteisiä ihmisiä....ja muista ajankanssa palaamme samoiksi kuin ennenkin...ehkä vain oppineempana elämän ja miesten suhteen jne. VOIMIA,VOIMIA, USKO, SINÄ SELVIÄT,

aloitin tänään terapian ja omahoitajani tuli takaisin lomalta. hyppäsin hänen syliinsä ja purkasin tunteeni hänelle. hän on aivan mahtava nainen. tuntui hyvältä puhua hänen kanssaan. olen tänään huonomassa kunnossa kun eilen...... sama juttu joka päivä , toivon että saan voimia jostain selvitä, kestää...... löytää itseni taas. tunnen itseni rumaksi, vastenmieliseksi, huonoksi, tyhmäksi jne. tiedän et mieheni sai mut tällaseks....en ollut ennen tällainen... tunsin itseni kauniiksi ja hyväksi ihmiseksi , nyt häpeän kohtaloani ja itseäni. toivon että te kohtalotoverini autatte minua..... minulla on vain teidät, ja terapia hoitajani jotka ymmärrätte minua aidosti.

• hoitoon
    • kohtalosisko

En tiedä mikä pointti oli nostaa tää vanha ketju,
      mutta mitähän tälle aloittajalle kuuluu nykyään,
      toivottavasti hyvää ja toivottavasti mies lähti Suomesta,
      olisi ihanaa jos aloittaja tai joku joka tietää vastaisi :)))

• fionaioni

Mulla sama tausta, mutta mies oli suomalainen. Oikeastaan silloinen ulkomaalainen mieheni nosti minut sieltä pohjalta ja sai kohotettua itsetuntoni takaisin. Lisäksi hyvät ystävät ovat tärkeitä tässä tilanteessa, jotta saa puhua jonkun kanssa. Ehdottaisin kuitenkin samaa mitä joku muukin, että turvakoti olis varmaan aika hyväpaikka, jos mies lähestymiskieltoa rikkoo. Suomalaisen narsisti mieheni kanssa ollessani, minulla alkoi täysin uusi elämä hänen jälkeensä, vaihdoin paikkakuntaa ja aloitin uuden koulutuksen. Luonteeltani olin todella ujo, mutta aikaa myöten sain positiivista palautetta ja pikkuhiljaa luonteenpiirteeni on korjaantunnut. Suosittelen terapiaa, vaikka itse en ole sellaisessa varsinaisesti käynytkään. Kuitenkin koulutukseni kautta olen joutunut käymään läpi elämääni ja oppinut ymmärtämään tiettyjä asioita, jotka johtivat tähän. Mutta tällaisesta suhteesta ei ole minkäänlaista poispääsyä, jos ei todella ota rohkeaa askelta ja häviä maan alle ikään kuin, vaikka se niin vaikealta tuntuukin ja pelottaisi. Muista, että sinä et ole tehnyt mitään väärin. Hankkiudu nyt sinne turvakotiin vaan.

• meni jo vai?

huomaatteko te ollenkaan että ketju on muuten vuodelta 2008 ?

• Joo itsekin luin tämän,mut kiinnostaa,olen naimisissa myös tunisialaisen kanssa,mutta ens. oleskelulupa hylättiin ja mies käännytettiin odottamaan perhesideasian päätöstä,olemme olleet naimisissa jo 8 kk ja asuttiin yhdessä,nyt haluaisi minut sinne äkkiä,ikävä on molemmin puolinen ja rakastan miestäni ja hän minua,luettuani näitä kertomuksia ja on itselläkin välillä ajatus jos minua hyväksikäytetään,mutta voiko ihminen niin aidosti näytellä ja haluan tehdä oikean päätöksen,luotan sydämen ääneen ja otan mukaan myös hitusen järkeäkin.

• Hmmm...
        tahdon.asia kirjoitti:

Joo itsekin luin tämän,mut kiinnostaa,olen naimisissa myös tunisialaisen kanssa,mutta ens. oleskelulupa hylättiin ja mies käännytettiin odottamaan perhesideasian päätöstä,olemme olleet naimisissa jo 8 kk ja asuttiin yhdessä,nyt haluaisi minut sinne äkkiä,ikävä on molemmin puolinen ja rakastan miestäni ja hän minua,luettuani näitä kertomuksia ja on itselläkin välillä ajatus jos minua hyväksikäytetään,mutta voiko ihminen niin aidosti näytellä ja haluan tehdä oikean päätöksen,luotan sydämen ääneen ja otan mukaan myös hitusen järkeäkin.

Tälläkin palstalla on ollut pilvin pimein selliasten huijatuksi tulleiden naisten kirjoituksia, jotka ovat luottaneet sydämensä ääneen. Että se siitä.

Ihmettelet, voiko ihminen näytellä (rakkautta). Vastaus on varmasti ja yksiselitteisesti: kyllä voi. Ja vieläpä hyvinkin kauan (vuosikausia), jos todellinen päämäärä on tarpeeksi houkutteleva.

• Lilja991

Apua, mitä kaikille kuuluu? Täälläkin yksi saman kohtalon kaveri....

• suomimies40

Minkä takia palstan naiset olivat tämän aloituksen miinustaneet? Toivottavasti olet saanut elämäsi rakennettua uudelleen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17143
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      4932
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2768
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2072
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1627
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      18
      1588
    7. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      26
      1567
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1544
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1303
    Aihe