Todellinen Jumalalta tuleva

sydämen usko

vaikuttaa sen että ihminen alkaa elää oikeudenmukaista, Jumalalle otollista elämää sydämen halulla ja uskon antamalla ilolla! Hän ei senvuoksi enää tarvitse olla lain alla, koska nyt Kristus vaikuttaa hänessä uskon kautta kaikki hänen tahtomisensa ja tekemisensä.

Se on toisin sanoen Kristus meissä!

Ei kukaan ihminen voi omasta voimastaan tehdä Jumalan tahtoa, mutta Jeesus ei vie meitä mihinkään vääryyteen ja laittomuuteen, vaan Hän antaa VOIMAN ylhäältä, niin että ilolla palvelemme Jumalaa ja lähimäistämme, emme lihan vanhassa hapatuksessa lainalaisina, vaan Hengen uudessa tilassa ilolla, ilman mitään pakkoa.

Juuri sen vaikuttaa Pyhä Henki jokaisessa uudestisyntyneessä ihmisessä.

15

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vielä paljon

      lihallisuutta, mutta onneksi Jumala kasvattaa ja puhdistaa meitä mikäli me suostumme oppikouluun, se ei aina tunnu kivalta kun Pyhähenki paljastaa meissä syntiä ja lihallisuutta mutta kiitos Herran saamme kasvaa Hänen tuntemisessaan, kohti täydellisyyttä.

      • ihmisoppia niin aloitus kuin siihen tullut ensimmäinen viesti.


      • esimerkki itserakkaan
        ArmiK kirjoitti:

        ihmisoppia niin aloitus kuin siihen tullut ensimmäinen viesti.

        ihmisen yrityksestä mitätöidä Jumalan sanaa.
        Mutta sitähän Armi on tehnyt koko ajan!


      • ???
        ArmiK kirjoitti:

        ihmisoppia niin aloitus kuin siihen tullut ensimmäinen viesti.

        kerro hyvä ihminen kiireesti mikä aloituksessa oli "täydellistä ihmisoppia"?


      • ??? kirjoitti:

        kerro hyvä ihminen kiireesti mikä aloituksessa oli "täydellistä ihmisoppia"?

        jo lukematon kerta kerrottu, mutta et sitä ole sokeudessasi voinut nähdä.

        Miksi et KYSY JUMALALTA mikä noissa ihmisopeissa
        on mätää?

        Etkö usko, Jumala sen ainoastaan voi näyttää?


      • ihmisoppia on
        ArmiK kirjoitti:

        jo lukematon kerta kerrottu, mutta et sitä ole sokeudessasi voinut nähdä.

        Miksi et KYSY JUMALALTA mikä noissa ihmisopeissa
        on mätää?

        Etkö usko, Jumala sen ainoastaan voi näyttää?

        kaikki, mikä ei alistu hänen omahyväisen ja kovan
        oppinsa alle.
        Hänen oppinsa kun on eläimellistä oppia!


      • mitä puhut
        ArmiK kirjoitti:

        jo lukematon kerta kerrottu, mutta et sitä ole sokeudessasi voinut nähdä.

        Miksi et KYSY JUMALALTA mikä noissa ihmisopeissa
        on mätää?

        Etkö usko, Jumala sen ainoastaan voi näyttää?

        mutta mitä itua on vastata jos ei ole mitään sanottavaa?


      • mitä puhut kirjoitti:

        mutta mitä itua on vastata jos ei ole mitään sanottavaa?

        sinulla oli?

        Jos ei siinä OLE JO VALTAVA SANOMA, ETTÄ JUMALA VOI
        TOTUUDEN SANASTA NÄYTTÄÄ JA TOTUTEENSA IHMISEN JOHTAA NIIN MISSÄ ON PAREMPI SANOMA?


      • Sinussa on ainesta
        ArmiK kirjoitti:

        jo lukematon kerta kerrottu, mutta et sitä ole sokeudessasi voinut nähdä.

        Miksi et KYSY JUMALALTA mikä noissa ihmisopeissa
        on mätää?

        Etkö usko, Jumala sen ainoastaan voi näyttää?

        Olet täydellinen esimerkki sellaisesta henkilöstä, joka puhuu paljon, mutta ei sano mitään. Täyttä ympäripyöreää tyhjää sinun sanasi.


      • ArmiK kirjoitti:

        ihmisoppia niin aloitus kuin siihen tullut ensimmäinen viesti.

        Puhdasta Raamatun opetustahan tuo.Tosin harhassa olevalle se varmaan "ihmisoppina" näkyykin.
        Surullista sinänsä että Raamatun oppi ei kelpaa.


      • Armillekin
        ArmiK kirjoitti:

        ihmisoppia niin aloitus kuin siihen tullut ensimmäinen viesti.

        "Jos joku muuta oppia opettaa,eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin,joka on jumalisuuden mukainen,niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään,vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,josta syntyy kateutta,riitaa,herjauksia,pahoja epäluuloja,alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken,jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."
        1Tim.6:3-6

        Avaushan oli ihanaa Herran sanaa,mikä ihme siinä Armi sinulle oli arvostelemisen paikka?
        Arvostelunkin voisi ymmärtää,jos olisi aiheellista,mutta ei tässä muuta kuin Herralle
        ylistys että monet kuitenkin kuulevat Taivaan
        Isän äänen.


      • Armillekin kirjoitti:

        "Jos joku muuta oppia opettaa,eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin,joka on jumalisuuden mukainen,niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään,vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,josta syntyy kateutta,riitaa,herjauksia,pahoja epäluuloja,alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken,jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
        Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."
        1Tim.6:3-6

        Avaushan oli ihanaa Herran sanaa,mikä ihme siinä Armi sinulle oli arvostelemisen paikka?
        Arvostelunkin voisi ymmärtää,jos olisi aiheellista,mutta ei tässä muuta kuin Herralle
        ylistys että monet kuitenkin kuulevat Taivaan
        Isän äänen.

        opetat kuin Herran Jeesuksen sanomaa?


      • onkin!!!
        ArmiK kirjoitti:

        opetat kuin Herran Jeesuksen sanomaa?

        ### Ei kukaan ihminen voi omasta voimastaan tehdä Jumalan tahtoa, mutta Jeesus ei vie meitä mihinkään vääryyteen ja laittomuuteen, vaan Hän antaa VOIMAN ylhäältä, niin että ilolla palvelemme Jumalaa ja lähimäistämme, emme lihan vanhassa hapatuksessa lainalaisina, vaan Hengen uudessa tilassa ilolla, ilman mitään pakkoa.

        Juuri sen vaikuttaa Pyhä Henki jokaisessa uudestisyntyneessä ihmisessä.###

        Emme me ole itsessämme mitään, VAAN JEESUS MEISSÄ!    


      • onkin!!! kirjoitti:

        ### Ei kukaan ihminen voi omasta voimastaan tehdä Jumalan tahtoa, mutta Jeesus ei vie meitä mihinkään vääryyteen ja laittomuuteen, vaan Hän antaa VOIMAN ylhäältä, niin että ilolla palvelemme Jumalaa ja lähimäistämme, emme lihan vanhassa hapatuksessa lainalaisina, vaan Hengen uudessa tilassa ilolla, ilman mitään pakkoa.

        Juuri sen vaikuttaa Pyhä Henki jokaisessa uudestisyntyneessä ihmisessä.###

        Emme me ole itsessämme mitään, VAAN JEESUS MEISSÄ!    

        Ethän sinä Jeesuksen Kristuksen sanomaa tuo vaan sitä vastaan taistelet.


    • meissä

      Näinhän se on,niinkuin kirjoitit.
      Todellinen Jumalalta tuleva usko
      muokkaa ihmistä,vaikuttaa hänen
      tekemisissään,ihminen saa kyvyn
      tehdä Herralle otollisia valintoja.
      Mikään ei ole enää pakon sanelemaa
      lain täyttämistä,vaan vapaaehtoista,
      siksi sen tekee mielellään,iloiten!

      Tämän vaikuttaa vain yksinomaan
      se,että ihminen on saanut armosta
      tuntea Jeesuksen rakkauden syntiensä
      sovittajana.Hän on saanut tulla ja
      jättää itsensä Jeesukselle;Jeesus
      ei sellaista ihmistä hylkää;
      ja se on vaikeaa käsittää monien.
      Sen takia ihmiset kipuilevat
      kaikkien tuulten vietävinä,eivätkä
      oikein tohdi luottaa siihen,
      mitä Jeesus sanoo:"Olet armahdettu!"

      Se on sama asia,kuin olisi vanki,jolle
      tuomari sanoo:"Ole hyvä,astu ulos,vapauteen!"
      Silloin vanki sanoo:Ei käy,aion itse
      istua täällä häkissäni,ja ansaita ulos-
      pääsyni!"
      Samalla tavalla ihminen voi alinomaan
      epäillä,onko pelastunut vaiko ei,
      ja alkaa jopa toisten sielujen Taivaaseen
      menoa epäillä.
      En julista,etteikö totuutta pitäisi
      kertoa,mutta oppikysymyksistä ei voi
      päättää kuin itse omalla kohdallaan.
      Kukaan ei voi toisesta vastata.

      Voi kertoa,että Jumala on minulle puhunut
      tästä asiasta näin,mutta jos toinen
      uskoo vähän toisin,luottaa Golgatan veren
      voittoon.Rukoilee vaikka sen toisen
      puolesta,mutta ei väkisin pakota uskomaan
      kuin itse uskoo.
      Kaiken vaikuttaa kuitenkin Jumala.
      Vain Hän voi vetää ihmistä puoleensa.
      Vain Hän voi pelastaa;me voimme pitää
      tarjolla Evankeliumia,pitääkin,
      sehän on tehtävämme,mutta suvaitsevaisesti.

      Mitä enemmän pakotetaan johonkin,
      sitä kauemmas se vie;
      mutta kun annamme Jumalan puhua,
      ihmeitä alkaa tapahtua.

      Jos oppikysymykset otetaan pelastus-
      kysymyksiksi Golgatan ilosanoman
      sijasta,se vain sotkee nääntyneitten
      ihmisten mieliä.
      Mielestäni enemmän pitäisi puhua,
      että Raamattua tutkimalla ihminen
      oppii tuntemaan Jumalaa.
      Siis ihan itse tutkimalla;
      ei luottaen että joku toinen
      tutkii,ja kertoo sen sitten.

      Ihanaa on sitten yhdessä mietiskellä
      ja jutella asioista,mitä Henki ilmoittaa.

      Kyllä meillä uskovilla on niin paljon
      oppimista,ei meistä täällä kukaan
      valmis ole.Vasta siellä kirkkauden maassa
      olemme täydellisiä.
      Täällä on aina matkapukumme
      puutteellinen,kuten eräs kaunis laulu
      kertoo.Myös uskova tuntee iloa,surua,
      suuttumusta ja muita tunteita;
      kuitenkin Jeesus meissä auttaa myös
      muokkaamaan luonnettamme,kasvamaan.
      Joinakin päivinä onnistuu paremmin,
      toisena ei.Kukaan ei varmaan voi
      sanoa onnistuneensa ihmisenä
      täydellisesti.
      Sitä varten meillä on armo,
      saamme jättää vajavaisuutemme
      Jeesukselle.
      Hänessä me olemme täydellisiä,
      Isän edessä vain Jeesuksen veren
      ansiosta,jonka Hän vuodatti
      Golgatan keskimmäisellä kummulla.

      Kun tiedämme tämän,saamme tuntea
      myös sen rakkauden muuttavan voiman!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe