Miksi niin moni väittää Thulen ja monen muun salaseuran olevan jatkumoa atlantiksen kultille ja papeille?
Atlantiskultti?
5
727
Vastaukset
- Me Again
Todella mielenkiintoinen kysymys!
Ehkä taru Atlantiksesta itsessään mystisenä ja saavuttamattomana paratiisina innostaa ihmisiä irrationaalisuuteen ja toiveajatteluun. Näin kaikenlaisiin enemmän tai vähemmän salaisiin seuroihin liitetään kadotettuja paratiiseja, muitakin kuin Atlantis, lisäämään ihmisten mielenkiintoa.
Poliittiset syyt ovat sitten toinen asia. Ei ole ennenkuulumatonta, että menneisyyden mytologialla vahvistetaan jotain nykyistä poliittista ääritavoitetta. Minä lueskelin taannoin puhtaasta mielenkiinnosta läpi muutamien okkultisti-uusnatsien kirjoituksia ja täytyy myöntää, että oli varsin mielenkiintoista huomata miten Atlantis ja muinaisastronauttiteoriat kietoutuvat yhteen häpeämättömän ultranationalismin/rasismin kanssa. Laittaisin teille esimerkin, mutta tuo kyseinen sivu on nyt suljettu ulkopuolisilta...
PS. Oletan sinun olevan sama nimimerkki Thule II kuin tuolla eräässä toisessa threadissa ja minulla sattuu olemaan seuraavanlainen kysymys:
Mikä lienee ollut Kolmannen Valtakunnan suhde Atlantiksen tarinaan? Netissä aiheesta on paljon puhdasta roskaa, mutta onko mitään luotettavia lähteitä?- kuolematon sielu
ja ehkäpä uusi Atlantis nousee joskus merestä.
Muinaiset Egyptiläiset olivat kenties muinaisen Atlantiksen evakkoja. Niin ja Nooan arkki, sehän oli yksi evakkolaivoista.
Minulla on pieni Scott Elliotin kirja "Atlantis maa" se kertoo jopa heillä olleen ilma-aluksia. - Scott...
kuolematon sielu kirjoitti:
ja ehkäpä uusi Atlantis nousee joskus merestä.
Muinaiset Egyptiläiset olivat kenties muinaisen Atlantiksen evakkoja. Niin ja Nooan arkki, sehän oli yksi evakkolaivoista.
Minulla on pieni Scott Elliotin kirja "Atlantis maa" se kertoo jopa heillä olleen ilma-aluksia. - Pesko
taruun liittyvä. Vuori räjähti 3500 vuotta sitten ja romahti mereen. Se kuuluu aiheuttaneen 150 metriä korkean tsunamin joka rantautui Kreetalle 110km päähän 40m korkeana. Räjähdys oli yksi vaikuttavimmista historiallisena aikana ja ehkä jotenkin Atlantikseen liittyvä. Enempää en aiheesta ole ottanut selvää vielä. Kävin saarella äskettäin. Todella vaikuttava paikka.
- Vaka Vanha
on kytketty egyptin historiaan joka puolestaan on kytketty kaikkeen historiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 785266
- 1253624
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj413486- 513104
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262778Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72329- 242111
- 1992000
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4251654Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91588