Kuulin, että spinningiin on hankittavissa omat kengät. Onko niistä mitään hyötyä? Itse käytän pelkkiä sisäkenkiä.
Ajattelin kokeilla lajia tänä syksynä, ja kaveri suositteli melko hintavien kenkien hankkimista.
Spinning-kenkien tarpeellisuus
4
1287
Vastaukset
- spinnikenkiä osta
voihan olla ettet pidä koko hommasta. Järki käteen!
- mielipidettä ekasta
tunnista vaan siitä, onko spinning-kengillä ja tavallisilla sisäkengillä merkittävää eroa?
- spinningharrastaja
mielipidettä ekasta kirjoitti:
tunnista vaan siitä, onko spinning-kengillä ja tavallisilla sisäkengillä merkittävää eroa?
melko paljonkin. Ensinnäkin kenkä on jäykkä, kun useimmat sisäkengät ovat taipuisia. Toiseksi spinningkengät kiinnitetään klosseilla lukkopolkimiin (klossit ostat samalla kuin kengätkin, maksavat alle 15 euroa kenkien lisäksi). Lukkopolkimet on saleilla kaikissa pyörissä.
Kun jalat on kiinnitetty tiukasti polkimiin, voit keskittyä polkemiseen eikä siihen, pysyvätkö tavalliset kengät remmeillä kiinni polkimissa vai eivät. Remmejä on vaikea saada koskaan yhtä tiukalle. Vielä yksi etu spinningkengistä on se, että voit sekä painaa että nostaa poljinta kunnolla, ts. tehdä työtä molempiin suuntiin eikä vain alaspäin.
Suosittelen ehdottomasti hankkimaan spinningkengät ja klossit (näillä nimillä kaupassa tietävät mitä haluat), jos aiot käydä tunneilla useammin kuin kerran-pari. Saat tunnista paljon enemmän irti kuin tavallisilla kengillä. Itse ostin spinningkengät ja klossit niihin muutaman ensimmäisen spinningtunnin jälkeen, tästä on puolitoista vuotta. Ero oli aika huima, ainakin omasta mielestäni. Enää en suostuisi ilman spinningkenkiä polkemaankaan. Kengät maksavat noin sata euroa klossien hinta, mutta aktiivisellakin harrastajalla molemmat kestävät vuosikausia. Olen kuullut, että ohjaajilla (polkevat lähes päivittäin) kengät kestävät viitisen vuotta, harrastajilla vielä kauemmin. Itse käyn spinningissä kolme-neljä kertaa viikossa.
- vuoden kokemuksella
Itse poljin melko pitkään tavallisilla mutta sitten ostin (n. 90 e) spinning-kengät.
On niissä se etu että parempi pyörittää ainakin "suurilla kierroksilla" ja etenkin seisaaltaan kun ne on pohjasta kiinni polkimissa. Niillä ehkä myös polkee jotenkin "taloudellisemmin" kun nostovaiheessakin saa paremmin tehoja irti.
Aluksi ne on hieman hankalat saada kiinni niihin polkimiin mutta siihenkin näköjään oppii äkkiä :)
Ja tämä siis ihan amatöörin kokemus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822