Aivan uskomatonta! :)

lakkiluke

Palattuani työmatkalta saan huomata, että täällähän KESKUSTELLAAN Raamatusta. Hienoa! Noin se Luoja johdattaa luotujaan. Viittaan tässä kommentissani siis edelliseen aloitukseen. Olen pelkkänä korvana. Mielenkiintoista kerrassaan!

12

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ristiriitaa

Erittäin Ristiriitainen eeppos. Ristiriidoilla tuetaan ristiriitoja. Epätodenäköisyyksien voimalla voi jokainen kehittää oman oppinsa, Kuten on laita ahtaasta portista?

• diana*

Koska siinä on kaksi eri uskontoa.
        Vt puhuu tämänpuoleisesta, jonka taas Ut on kääntänyt tuonpuoleiseksi.

lainailemalla kuitenkin muuttaen ja vääristellen
        Vt:n tekstejä.

• Optimus*
        diana* kirjoitti:

sotkeutumaan tähän Apostolien kuoleman jälkeiseen osaan. Näet nämä alkuperäiset Barabbas seuraajat oli tapettu. Hellenistit kirjoittivat omat Helvettinsä Peloitukseksi näihin jälkikäteen kirjoitettuihin tarinoihin.

Alkuperäisessä Aramean juutalaisten kirjoituksissa ei ollut lainkaan näin julmaa Helvetti peloittelua. Vanha testamentti oli kirjoitettu alkuperäisen Juutalaisen kulttuurin mukaan. Oikeasta Raamatusta on otettu lainauksia, jotka ovat käännetty tarkoittamaan jotain muuta asiaa. Koko uusi testamentti on perustettu virheelliselle tulkinnalle!

• diana*
        Optimus* kirjoitti:

sotkeutumaan tähän Apostolien kuoleman jälkeiseen osaan. Näet nämä alkuperäiset Barabbas seuraajat oli tapettu. Hellenistit kirjoittivat omat Helvettinsä Peloitukseksi näihin jälkikäteen kirjoitettuihin tarinoihin.

Alkuperäisessä Aramean juutalaisten kirjoituksissa ei ollut lainkaan näin julmaa Helvetti peloittelua. Vanha testamentti oli kirjoitettu alkuperäisen Juutalaisen kulttuurin mukaan. Oikeasta Raamatusta on otettu lainauksia, jotka ovat käännetty tarkoittamaan jotain muuta asiaa. Koko uusi testamentti on perustettu virheelliselle tulkinnalle!

Mutta myös aivan tahalliselle väärentämiselle.

Ainoa juutalaisten voideltu kuningas, oli Daavid
        ja hän oli Betlemistä kotoisin.

Hänen pojastaan Salomosta, joka rakensi temppelin, Jumala sanoo Samuelin kirjassa: >>>MInä olen hänen isänsä ja hän on MINUN POIKANI.

• Optimus*
        diana* kirjoitti:

Hänen pojastaan Salomosta, joka rakensi temppelin, Jumala sanoo Samuelin kirjassa: >>>MInä olen hänen isänsä ja hän on MINUN POIKANI.

On Mithra Jumalan palvelut herätetty henkiin. Englannin vanha kansallis uskonto toimii kuulema salaisesti. Kuulemieni tarinoiden perusteella Tämä Druids uskonnon väitetään uhraavan pikku-lapsia näissä menoissaan. Näet muistini mukaan luin artikkelin, jossa kerrottiin löydetyn verta näiden Druidsien serrmonia paikalta ja tämän veren väitettiin kuuluvan jollekin kadonneelle pikkutytölle. Tämän asian tutkimiset raukenivat, koska tämän uskonnon takana olivat tämän kaupungin korkeilla paikoilla olevat henkilöt?

Yläportaan leikkejä ei koskaan paljasteta. koska heillä on valta käsissään. Näin vanhoja tapoja herätetään henkiin uudelleen. Uusi aika.

Pahoillani Diana siitä että poikkesin aiheestasi.

• diana* kirjoitti:

Ei UT:ssä ole vääristelty VT:a,ne kun ovat jatkumuakin keskenään.

• diana* kirjoitti:

Tai ei ole väärennetty ja Jeesus on se Korkeimman Poika.

• diana selittää taas
        diana* kirjoitti:

juutalaisilla oli monia eri uskontojen elementtejä omassa taikauskossaan josta kabbala on merkittävin osoitus. sama taikausko on edelleen juutalaisuuden näkyvin muoto. tanakh itsessään on koostettu teos. Meedia ja Persia sekä Egypti ja hellenistinen Kreikka ovat juutalaisuuden synnyn taustalla. Tätä kaikkea, sekahedelmäsoppaa Messias alias Kristus nimitti käärmeen keitokseksi ja keittäjäksi, pääkokiksi isää Perkelettä. kun nyt jälkikäteen tutkitaan asioita niin voidaan todeta Kristus oli oikeassa
        ja sen tähden myös syntyi Raamattu kahtena osana.
        mutta yksien kansien välissä.

• lakkiluke

...kannanottoja puolesta ja vastaan Raamattua. Yksi pikkujuttu vain alkaa nostaa päätään. Se, että riitely ei ole kaukana. :) Jospa muistaisimme sen pienen lauseen: "...minun mielestäni," ja käyttäisimme sitä kommenteissa varsinkin, kun on kysymys todistamattomista, vain vakaumukseen perustuvista kannanotoista. Näin vältetään riita ja se, että alkaisimme solvata toisiamme ja toistemme vakaumusta. Näin siis minun mielestäni saadaan aikaan kunnon keskusteluja. Väittää ja riidellä me osaamme ilmankin, vai kuinka?

• Optimus*

Raamattunsa Kalevalan: Onhan se väinämöinenkin luvannut vielä palata takaisin. Koko Raamattu on vain Teoriaa jota ei kukaan ole pystynyt todistamaan todeksi . Pitää vain kauheasti uskoa!

• lakkiluke
        Optimus* kirjoitti:

Raamattunsa Kalevalan: Onhan se väinämöinenkin luvannut vielä palata takaisin. Koko Raamattu on vain Teoriaa jota ei kukaan ole pystynyt todistamaan todeksi . Pitää vain kauheasti uskoa!

...mytologiat, jotka tavalla tai toisella käsittelevät jonkin kansan historian lisäksi hengellisiä asioita, ovat kuvainnollista kieltä. Aikansa kirjailijoiden ja muiden sanaseppojen tuotosta. Kirjoittajat ovat präntänneet luettavaan muotoon perimätietoa ja lisänneet oman rikkansa rokkaan. Näin on Raamattukin syntynyt. Useampi kirjoittaja kertoo samoista, kuulopuheisiin perustuvista tapahtumista värittäen niitä oman ilmaisutaitonsa ja mielikuvituksensa mukaan.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikkien valtauskontojen (osin myös pienempien) peruspilareita on usko johonkin ihmistä korkeampaan voimaan, kaiken Luojaan. Nimitykset ja kuvaukset tuosta Luojasta vaihtelevat kulttuureittain ja aikakausittain. Yhteistä niillä on se, että ne toimivat eräänlaisina lakeina, joka ominaisuus mielestäni on ihmisen aikaansaannosta kulloisenkin ajan tilanteen ja tarpeen mukaan. Johtamiseenhan uskontoja käytettiin ja edelleen käytetään. Niiden varjolla ihmisryhmiä kootaan ja myös erotellaan. Itse asian ydin, usko ja luottamus ylivertaiseen voimaan ja viisauteen tuppaa unohtumaan ja samalla unohtuvat uskontojen hyvää tarkoittavat moraalis-eettiset ohjeet. Myös uhraamiset eri jumalille ovat mielestäni täysin ihmisen keksintöä. Eihän korkein voima, viisaus eli Luoja tarvitse eläin-, tai ihmis-, kuten ei materiaaliuhreja yhtään mihinkään. On vaikea ymmärtää Luojan olemusta ja tarkoitusperiä, koska ihminen yrittää vääntää jumalansa omaksi (ihmisen) kuvaksi, eikä ymmärrä itse olevansa henkinen olento, ihme, jonka pitäisi olla sielullisesti ja moraalisesti nimenomaan Luojansa kuva.

• ja myös
        lakkiluke kirjoitti:

...mytologiat, jotka tavalla tai toisella käsittelevät jonkin kansan historian lisäksi hengellisiä asioita, ovat kuvainnollista kieltä. Aikansa kirjailijoiden ja muiden sanaseppojen tuotosta. Kirjoittajat ovat präntänneet luettavaan muotoon perimätietoa ja lisänneet oman rikkansa rokkaan. Näin on Raamattukin syntynyt. Useampi kirjoittaja kertoo samoista, kuulopuheisiin perustuvista tapahtumista värittäen niitä oman ilmaisutaitonsa ja mielikuvituksensa mukaan.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikkien valtauskontojen (osin myös pienempien) peruspilareita on usko johonkin ihmistä korkeampaan voimaan, kaiken Luojaan. Nimitykset ja kuvaukset tuosta Luojasta vaihtelevat kulttuureittain ja aikakausittain. Yhteistä niillä on se, että ne toimivat eräänlaisina lakeina, joka ominaisuus mielestäni on ihmisen aikaansaannosta kulloisenkin ajan tilanteen ja tarpeen mukaan. Johtamiseenhan uskontoja käytettiin ja edelleen käytetään. Niiden varjolla ihmisryhmiä kootaan ja myös erotellaan. Itse asian ydin, usko ja luottamus ylivertaiseen voimaan ja viisauteen tuppaa unohtumaan ja samalla unohtuvat uskontojen hyvää tarkoittavat moraalis-eettiset ohjeet. Myös uhraamiset eri jumalille ovat mielestäni täysin ihmisen keksintöä. Eihän korkein voima, viisaus eli Luoja tarvitse eläin-, tai ihmis-, kuten ei materiaaliuhreja yhtään mihinkään. On vaikea ymmärtää Luojan olemusta ja tarkoitusperiä, koska ihminen yrittää vääntää jumalansa omaksi (ihmisen) kuvaksi, eikä ymmärrä itse olevansa henkinen olento, ihme, jonka pitäisi olla sielullisesti ja moraalisesti nimenomaan Luojansa kuva.

...väkisintehdyt teot ovat jatkoa uhraamiselle.
        Esim.pakkosapatti,pakkokaste,pakkokymmenykset,pakkorukous...
        listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Kun oppi alkaa olla kaikki kaikessa;
        se on muodostunut epäjumalaksi.

Todellinen vapaus Kristuksessa
        vasta aloittaa sen,mitä Hän
        tarkoitti.Vapaaehtoisen elämän
        jättäytyen Jeesukselle,tehden
        kaiken vapaaehtoisesti,ei pelossa
        ja pakossa;vaan luottaen ja iloiten!
        (Ja muistaen olevansa ihminen
        ihmisten joukossa,vajavainen
        sellainen.)

"Pelkoa ei rakkaudessa ole,
        vaan täydellinen rakkaus
        karkoittaa pelon,
        sillä pelossa on rangaistusta,
        ja joka pelkää,
        se ei ole päässyt täydelliseksi
        rakkaudessa."
        1Joh.4:18

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4878
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      10
      3320
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      15
      2530
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      56
      1633
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1546
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1316
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      93
      1249
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      985
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      68
      942
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      855
    Aihe