Yhteen kiloon vehnäjauhoja laitan 100 grammaa sunnuntai-margariinia. Onko tämä liikaa, kun pikkupullien päälle tulee vielä raesokeria? Ei kai ole kovin terveellistä, mutta pitääkö sitä terveellisyyttä sitten a i n a olla ajattelemassa...
Pullataikina
6
1388
Vastaukset
- vaan niin
Yleensä siihen uolen litran taikinaan tulee noin 100-150 grammaa rasvaa
(Ainakin päättelin tosta sun jauhomäärästä että sulla on puolen kitran taikina)- ainakin
huonoa pullataikinaa ja siitä johtuen myös kelvottomia leivonnaisia saa aikaiseksi, jos käyttää vain nestettä ja jauhoja-ja unohtaa rasvan pois tykkänään.
- miksi pilata
hyvät pullat liian pienellä rasvamäärällä? Minä laitan 200-250g rasvaa puolenlitran taikinaan. Jauhojen määräkin pienenee ja siitä seurauksena ilmava pehmeä pulla. Aina olen kiitosta pullastani saanut.
Miksi pullasta pitäis tehdä joku terveysversio? - kokin oppipoika
Selvä. Ja voilla leipoen tulee paljon maukkaampia pullia. Eikös juu?
- voi on aina voita
Toiset väittävät maistavansa onko leivontaan käytetty voita vai margariinia... Mutta mun mielestäni margariinilla tulee ihan yhtä maukas pullataikina kuin voillakin. Tosin jos täytteeseen/ pullan päälle tulee rasvaa, kannattaa siinä käyttää nimenomaan voita.
- suklaahirviö
Minun pullataikinaan tulee se 15 dl vehnäjauhoa ja sen kanssa laitan vähintään 200 grammaa voita. Siis oikeaa voita, ei mitään margariineja. Ja teen pullataikinani punaiseen maitoon.
Minusta EI tarvitse AINA miettiä sitä terveellisyyttäkään. Kyllä jotkut tekevät pullataikinan niin vähällä rasvalla kuin suinkin ja tekevät sen veteen vielä.. :( Kivaa varmaan tarjota sellaista pullaa ihmisille, tuskin kurkusta alas menee.. Miksi sitten leipoa ollenkaan? Eikö olisi "terveellisempää" purra ihan vaan paljasta ruisleipää? Näkkäriä?
Itse leivon pullaa n. 1 kahdessa kuukaudessa. Kun olen pakastimesta kaikki syönyt niin sitten leivon taas, siksi tuo väli. Ja ne harvat kerrat kun pullaa syön (n. kerran kahdessa viikossa), niin ne kerrat ovat NAUTINTOA, eikä siihen kuulu rasvan vahtaaminen.
Lisäksi vähärasvainen taikina ei muuten leipoudu läheskään yhtä hyvin kuin rasvaisempi. Sopii kokeilla, näin on näreet.
Eli siis vastaukseksi kysymykseesi: mielestäni 100 g on todella vähän rasvaa.. Ei tyydyttäisi minua. Ja tietty itsekin laitan aina raesokerit pullan päälle, kuinkas muutenkaan. Värillistä raesokeria, niin on ilo myös silmille, eikä vain suulle. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965