Kävin intialaisessa ravintolassa syömässä, ja sain sieltä ruuan päätteeksi pieniä nompparellin näköisiä "karkkeja" jotka maistuivat laventelilta.. Mitä siis oikein olen syönyt?
(En ole aivan varma, että oliko se laventelia, mutta siltä se maistui.)
Laventelia?
syöminen
4
1773
Vastaukset
- laventelia ruoassa, mutta
näköjään käytetään. Aina oppii uutta
ttp://www.lindrothinpuutarha.fi/suomi/yrtit.html
Nonparellit on sirotteita esim kakun päälle. - bombomshiva guy
Kyseessä lienee sokerikuorrutetut fenkolin (tai aniksen) siemenet, jotka tunnetaan nimellä Mukhwas. Niitä syödään Intiassa usein ruoan päätteeksi ja niiden tehtävä on raikastaa hengitystä ja rauhoittaa vatsaa.
- LadyinPink
Olen käyttänyt laventelin lehtiä salaateissa, tosi voimakas maku, mutta ihan syötävää. Vaikka tämän sinun ei sitä ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614178KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1122731Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452232Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291883- 241843
- 281556
- 171400
- 651310
- 1311266
- 311178