Kysymys voi olla outo mutta pitääkö golfia pelata vastakkaiselta puolelta kuin miten löisi kiekkoa/sählypalloa/pesäpalloa?
Aikoinaan koulussa opetettiin koko luokka pelaamaan ns. väärältä puolelta, joka ei tuntunut yhtään luontevalta.
Kätisyys
4
4844
Vastaukset
- Mullikaani
No niin, ensinnäkin golfia ei todellakaan "pidä" pelata miltään puolelta; jotkut pelaavat oikealta ja jotkut (vähemmistö) vasemmalta. Siis noi oik. ja vas. ovat samat kuin lätkän right ja left. Käsittääksen useimmat oikeakätiset ihmiset pelaavat lätkää leftiltä ja golfia oikealta, mutta poikkeuksiakin on paljon - mä esim. olen oikeakätinen ja lyön golfpalloa oikealta mutta lätkää skulaan rightilta. Eräs oikeakätinen (lätkää leftiltä) kaverini aloitti 15 vuotta sitten golfin oikealta, mutta kahden kauden jälkeen totesi vasurin sopivan hänelle peremmin ja vaihtoi puolta sekä mailoja. Pelaa tänäkin päivänä vasurilta tukevasti singelin händärillä.
Kerroit että teillä koko luokka opetettiin pelaamaan "väärältä puolen", eli tod.näk. juuri oikealta, miten useimmat golfpalloa lyövätkin. Kommenttisi siis viittaa siihen että olisit selkeästi "vasuri" golfissa. mene paikalliselle golfkentälle kokeilemaan molemman puolen mailoja, sillä se selviää. Mitään oikeaa ja väärää ei ole olemassakaan!- TepoT
On ollu sitten liikunnanopettajat melko välkkyjä. Tuntuu aika hullulta, koska kaikki muutkin jotka kiekkoa/bandya harrastavat ovat ihmetelleet tuota, että miksi väärältä puolelta piti lyödä.
Ite pelaan Rightilta. Olen umpivasuri jallalla kuin kädelläkin ja golfia tuntuu luontevalta lyödä pallon vasemmalta puolelta niinkuin lyödä pesäpalloakin.
Kiitoksia näistä tiedoista. - terotero
TepoT kirjoitti:
On ollu sitten liikunnanopettajat melko välkkyjä. Tuntuu aika hullulta, koska kaikki muutkin jotka kiekkoa/bandya harrastavat ovat ihmetelleet tuota, että miksi väärältä puolelta piti lyödä.
Ite pelaan Rightilta. Olen umpivasuri jallalla kuin kädelläkin ja golfia tuntuu luontevalta lyödä pallon vasemmalta puolelta niinkuin lyödä pesäpalloakin.
Kiitoksia näistä tiedoista.Mulla oli tuossa pari vuotta sitten sama ongelma kun aloitin golfin peluun. Oon vasuri mutta jo alusta asti swingi tuntui luontevammalta rightin mailoilla. Kokeilin toki alussa leftiäkin.
Mulla on tosin vankka pesistausta ja pesistäkin löin oikeelta.
Nyt on pari vuotta golfia takana ja ei oo ollu mitään ongelmia.
- Happy Gilmore?
Oon oikeekätinen, lyön Pesäpalloo vasen kylki kentälle päin, lätkää pelaan vasen käsi alhaalla. Golfia lyön(alottelen, opettelen lyömään) vasen kylki lyöntisuuntaan. Onko vasen kylki väylän suuntaan pelaavat nyt se minority vai majority? Ekaa kertaa kun oon rangella ollut ni näin opetettiin lyömään, ja se myös tuntuu luonnollisilmalta. Hurahdettuani lajiin oon nyt käyny n. 20 kertaa rangella, sain kaverilta pari vanhaa mailaa, puu5:sen ja rauta3:sen, niillä oon opetellut lyömään. PuuFemmalla pystyn lyömään n. 120m ilmassa Ja raudalla n.150m. Tarkotuksena ois talven aikana perehtyä sääntöihin ja käydä sisähallissa lyömässä ja keväällä suorittaa greencard.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865