Kätisyys

TepoT

Kysymys voi olla outo mutta pitääkö golfia pelata vastakkaiselta puolelta kuin miten löisi kiekkoa/sählypalloa/pesäpalloa?

Aikoinaan koulussa opetettiin koko luokka pelaamaan ns. väärältä puolelta, joka ei tuntunut yhtään luontevalta.

4

4114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullikaani

      No niin, ensinnäkin golfia ei todellakaan "pidä" pelata miltään puolelta; jotkut pelaavat oikealta ja jotkut (vähemmistö) vasemmalta. Siis noi oik. ja vas. ovat samat kuin lätkän right ja left. Käsittääksen useimmat oikeakätiset ihmiset pelaavat lätkää leftiltä ja golfia oikealta, mutta poikkeuksiakin on paljon - mä esim. olen oikeakätinen ja lyön golfpalloa oikealta mutta lätkää skulaan rightilta. Eräs oikeakätinen (lätkää leftiltä) kaverini aloitti 15 vuotta sitten golfin oikealta, mutta kahden kauden jälkeen totesi vasurin sopivan hänelle peremmin ja vaihtoi puolta sekä mailoja. Pelaa tänäkin päivänä vasurilta tukevasti singelin händärillä.
      Kerroit että teillä koko luokka opetettiin pelaamaan "väärältä puolen", eli tod.näk. juuri oikealta, miten useimmat golfpalloa lyövätkin. Kommenttisi siis viittaa siihen että olisit selkeästi "vasuri" golfissa. mene paikalliselle golfkentälle kokeilemaan molemman puolen mailoja, sillä se selviää. Mitään oikeaa ja väärää ei ole olemassakaan!

      • TepoT

        On ollu sitten liikunnanopettajat melko välkkyjä. Tuntuu aika hullulta, koska kaikki muutkin jotka kiekkoa/bandya harrastavat ovat ihmetelleet tuota, että miksi väärältä puolelta piti lyödä.

        Ite pelaan Rightilta. Olen umpivasuri jallalla kuin kädelläkin ja golfia tuntuu luontevalta lyödä pallon vasemmalta puolelta niinkuin lyödä pesäpalloakin.

        Kiitoksia näistä tiedoista.


      • terotero
        TepoT kirjoitti:

        On ollu sitten liikunnanopettajat melko välkkyjä. Tuntuu aika hullulta, koska kaikki muutkin jotka kiekkoa/bandya harrastavat ovat ihmetelleet tuota, että miksi väärältä puolelta piti lyödä.

        Ite pelaan Rightilta. Olen umpivasuri jallalla kuin kädelläkin ja golfia tuntuu luontevalta lyödä pallon vasemmalta puolelta niinkuin lyödä pesäpalloakin.

        Kiitoksia näistä tiedoista.

        Mulla oli tuossa pari vuotta sitten sama ongelma kun aloitin golfin peluun. Oon vasuri mutta jo alusta asti swingi tuntui luontevammalta rightin mailoilla. Kokeilin toki alussa leftiäkin.
        Mulla on tosin vankka pesistausta ja pesistäkin löin oikeelta.

        Nyt on pari vuotta golfia takana ja ei oo ollu mitään ongelmia.


    • Happy Gilmore?

      Oon oikeekätinen, lyön Pesäpalloo vasen kylki kentälle päin, lätkää pelaan vasen käsi alhaalla. Golfia lyön(alottelen, opettelen lyömään) vasen kylki lyöntisuuntaan. Onko vasen kylki väylän suuntaan pelaavat nyt se minority vai majority? Ekaa kertaa kun oon rangella ollut ni näin opetettiin lyömään, ja se myös tuntuu luonnollisilmalta. Hurahdettuani lajiin oon nyt käyny n. 20 kertaa rangella, sain kaverilta pari vanhaa mailaa, puu5:sen ja rauta3:sen, niillä oon opetellut lyömään. PuuFemmalla pystyn lyömään n. 120m ilmassa Ja raudalla n.150m. Tarkotuksena ois talven aikana perehtyä sääntöihin ja käydä sisähallissa lyömässä ja keväällä suorittaa greencard.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe