Ajattelin tässä kaikille epäilijöille ilmaista, että atkins/vhh dieetit toimivat.
Aiemmin söin leipää aamuin illoin, päivät pastaa, riisiä ja perunaa lihan kera. Olo oli pöhöttynyt ja painoa oli kertynyt jo hitusen päälle 100kg.
2kk sitten aloin katsella mitä syön ja alotin jollain ihmeen xtravaganza pussikuurilla viikon päivät jolloin painoa tippui pysyvästi 7kg, tämän jälkeen pussi alkoi maistua puulta ja ajattelin kokeilla atkinsiä. Jätin kaikki sokerit ja kaikki hiilarit pois ja vaihdoin tilalle runsaat salaatit sekä extra-annokset kalaa, kanaa, possua ja nautaa. Itseasiassa ei taida olla montaa grillilihaa mitä en olisi maistellut vielä... :)
Päivittäiset grillaukset ja erityyppiset salaatit tuli rutiiniksi pian. Herkutteluhetkiin söin erilaisia pähkinöitä ja juomana vettä tai sitä lidlin sitruunalla maustettua kivennäisvettä.
Ekat viikot ei tapahtunut mitään, ei paino noussut eikä laskenut. Sitten alkoi tapahtua. Maha alkoi silmin nähden pienentyä, farkut jäi isoiksi ja kaksoisleukakin hävisi. Viikottainen punnitus alkoi hymyilyttää.
Nyt ollaan siinä mihin pyrin, -15kg kevyempänä. En tosin aio lopettaa low-carb elämäntapaani, vaan hieman lisätä vain täysjyvää ja muita herkkuja (vältän jatkossakin riisiä, pastaa, perunoita ja eri sokereita ja vielä enemmän keinotekoisia makeutusaineita...).
Hommaan ei tarvittu oppaita (netistä löytyy kaikki tieto googlaamalla) eikä tukiryhmiä. Suosittelen lämpimästi.
Hiilihydraatit pois, 15kg pois 2kk:ssa
15
4325
Vastaukset
- kovin ylpeä
Rasvaahan voi palaa max 1 kg/viikko,useimmiten vain ½ kg/viikko, joten hyvin sinä olet onnistunut lihaksia ja nesteitä karistamaan.
Kun sitten vielä ajatellaan, että useimmiten takaisinlihoessa tulee vain sitä rasvaa, niin ei hyvältä vaikuta.- ettei?
Aloitusviikkoa lukuunottamattahan tuo painonpudotusvauhti on aivan normaali 1 kg / viikko (8 kg / 8 viikkoa). Alun pussikeittokuurin aikanakin oletettavasti suurin osa painon pudotuksesta on ollut nestettä. Täytyyhän ne ylimääräiset nesteetkin saada pois. En olisi lainkaan huolissani lihaksien menettämisestä, etenkään kun aloittaja noudattaa nykyään vhh:ta.
"...takaisinlihoessa tulee vain sitä rasvaa..."
Vhh ei olekaan mikään laihdutuskuuri joka lopetetaan jolloin tuollainen lihominen uhkaisi. Kun paino on pudotettu tavoitteeseen, siirrytään ylläpitovaiheeseen jossa paino pidetään paikallaan. Ja vhh:ta noudatetaan koko loppuelämän ajan. Eihän ole mitään järkeä palata sairastuttavaan hiilihydraatti-ruokavalioon.
- Korjaus avaukseen
Meni nuo luvut ensin vähän pieleen, sormet lipsuivat näppäimistöllä.
- varmaan sun
nahkat roikkuu...:D
- = selkävaivat ilonasi
Jos menetit paljonkin lihaksista, ja kun melko varmasti lihot tuosta takaisin vuoden sisällä vähintään puolet, mahdollisesti 10 kg, ja kun et saa lihaksia takaisin, selkä ja nivelet alkavat oireilla iän karttuessa. Sitten on saavutus, jos pääset sängystä ylös ja joka hetki pirullinen särky selässä, hartioissa, käsivarsissa, polvissa.
Koska melko varmasti liian nopeasti menetetyt kilot palaavat korkojen kera, eikä selkäsi ja polvesi senkään takia kestä painon rasitusta.
Lisäksi onkin aika vaikea onnistua laihtumaan uudestaan, tai korkeintaan kilo kuukaudessa kerrallaan. Silloin et enää pysty tuollaisiin shokkilaihdutuksiin, joten älä edes unta näe enää sellaisista.
Sitten se, että alaselän nikamat tarvitsisivat mahdollisimman vahvoja selkä- ja vatsalihaksia tukemaan selkärankaa. Juuri tuollaiset nopeat laihtumiset romuttavat unelmasi terveestä tulevaisuudesta.kilot takaisin? Kirjoittajahan sanoo jatkavansa karppausta. Minä olen ollut 3,5 vuotta VHH:lla ja yhtään kiloa ei ole tullut takaisin, eikä tule koska VHH on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos eikä mikään tilapäinen "kuuri". Kilot tulevat kyllä varmasti takaisin jos ryhtyy syömään perunaa, riisiä, pastaa ja leipää samalla tavoin kuin ennen, mutta kuka hullu niin tekisi.
- totta....
kj.mattila kirjoitti:
kilot takaisin? Kirjoittajahan sanoo jatkavansa karppausta. Minä olen ollut 3,5 vuotta VHH:lla ja yhtään kiloa ei ole tullut takaisin, eikä tule koska VHH on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos eikä mikään tilapäinen "kuuri". Kilot tulevat kyllä varmasti takaisin jos ryhtyy syömään perunaa, riisiä, pastaa ja leipää samalla tavoin kuin ennen, mutta kuka hullu niin tekisi.
ootsää ollut jo 3,5 vuotta vhh:lla?
- mitä kirjoittaa
kj.mattila kirjoitti:
kilot takaisin? Kirjoittajahan sanoo jatkavansa karppausta. Minä olen ollut 3,5 vuotta VHH:lla ja yhtään kiloa ei ole tullut takaisin, eikä tule koska VHH on elämäntapa, pysyvä ravintotottumusten muutos eikä mikään tilapäinen "kuuri". Kilot tulevat kyllä varmasti takaisin jos ryhtyy syömään perunaa, riisiä, pastaa ja leipää samalla tavoin kuin ennen, mutta kuka hullu niin tekisi.
Kuinkas sinä sitten söit sitä? Pelkkää perunaa ja pastaa, niinkö? Ja väliin vähän pullaa? Missä niin neuvotaan tekemään?
Jos kaikki nämä huippupudottajat puhuisivat edes puoliksi totta, varmaan asia olisi huomioitu jo useammassakin tiedotusvälineessä.
Kirjoittaja voi kirjoittaa ihan mitä haluaa; kuka näitä juttuja tarkistaa tai kontrolloi, ei kukaan.
Olisi kiva saada joku julakisu, missä on enne ja jälkeen kuvia näistä huipuista. Esim. painonvartijathan julkaisevat mm. niitä vuoden pudottaja ehdokkaiden kuvia.
- koska koska koska
ihminen TARVITSEE elääkseen hiilareita noi 52% kokonaisenergiamäärästä. Ihminen EI tarvitse huonoja hiilareita kuten vaaleaa leipää, pullaa, makeisia, leivoksia, pullaa jne.
15kg 2 kuukaudessa on aivan liikaa, jos haluaa PYSYVÄÄN tulokseen. Kuluta mitä syöt, laihdut.Olen 3,5 vuotta syönyt VHH:lla niin, että hiilareita on 15% kokonaisenergiamäärästä ja sinä väität että ihminen TARVITSEE elääkseen 52% hiilareita.
Ihminen ei periaatteessa tarvitse hiilareita eli sokereita ollenkaan koska maksa tuottaa kaiken elimistön tarvitseman sokerin itse.
Menisit muualle satuja kertomaan- tarvitse
niitä hiilihydraatteja ollenkaan. Vallan mainiosti tulee toimeen nollahiilareilla. Maksa valmistaa helposti tarvittavan glukoosin ja ketonit.
- nyt...
varsinainen valopää olet. Mihin perustat väitteesi 52 % hiilaritarpeesta?
- näyttää kun
nahat roikkuu... Kannattaa vähän hidastaa tahtia, jos on yhtään ulkonäöstään kiinnostunut. Tällä palstalla tosin kauneutta paheksutaan ja varsinkin urheilullisia vartaloita.
- Ere-ere
Äläkä noista kriitikoista piittaa. Olemme Atkinsilaisia ja tiedämme mihin kaikki perustuu.
Itse aloitin tuossa tiistaina vasta tämän homman ja olen lukenut kaiken mahdollisen tiedon ymmärtääkseni mistä tässä elämäntapamuutoksessa on kyse.
Toisille kai runsashiilarinen ruokavalio sopii kun haimassa ei ole mitään vikaa. Laittavat suuhunsa mitä vain niin eivät liho.
Nauttikaamme rasvasta ja hyvästä lihasta ja vihanneksista. Antaa rasvahysteerikkojen pauhata omissa oloissaan.
Mulla ei vielä myöskään suurta painomuutosta ole tullut, vähän päälle kilon on mennyt alaspäin vajaassa viikossa. Mutta nälässä ei ole tarvinnut olla ja takana on hiilariruokien aiheuttama väsyneisyys.
Mä koin aloituspäivästä seuraavana päivänä kovat vieroitusoireet hiilareista ja luulin itseäni sairaaksi, mutta toisena päivänä alkoi vähitellen tasaantua olo.
Nyt aloin tänään varsinaiselle induktiolle koska alku on ollut hakusessa, mutta ainakin tuo vieroitusoire kertoi että hiilarit ovat vähentyneet merkittävästi. Perjantaina olo oli mitä mainioin.
Sulle vaan tsemppiä, pidähän loppuelämä yllä tätä dieettiä. Ei tartte välittää noista murmuttajista, ei se heiltä pois ole jos menestyt dieetilläsi. :)- aihe.
Minusta tässä on pieni ristiriita kun ensin kerrot lukeneesi kaiken mahdollisen ja perään toteat että alku on ollut hakusessa. :)
Mainitset myös Atkinsin ja induktion mutta ainakin mun muistaakseni Atkinsin kirjassa on ihan selkeät ohjeet aloitukseen.
Mutta tämä vain näin sivuhuomautuksena.
Eihän muuten haimassa tarvitse olla mitään vikaa lihoakseen, sehän on pikemminkin osoitus siitä että haima toimii kun liiat hiilarit muutetaan insuliinin avustuksella rasvaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197