Monet täällä kyselevät ilmaveivin perään: mistä saa ilmaveivilapoja ja miten opin ilmaveivin?
Itse en tiedä mitään niin naurettavaa kuin ilmaveivi. Monet kertaa olen nähnyt vastustajien veivaavan palloa ristiin rastiin ennen peliä ja kaikilla mahdollilla tauoilla. Naurettavammaksi tämän tekee se, että päässä on tottakai joku helvetin rätti, sukat on vedetty polveen asti ja kaiken kliimaksi on se kun kieli roikkuu navan korkeudella kun oikein veivataan...perkele. Tyypillisen veivaajan tunnusmerkkejä ovat lisäksi n.54kg:n paino ja pituutta 190cm. Ennen peliä nämä säälittävät henkilöt luulevat olevansa aivan kuninkaita, mutta yllättäen pelin kulun aikana näistä tulee jokatilanteessa ruikuttavia mukuloita. Ei mua saa töniä, ku mä osaan ilmaveivin ja ei multa saa ottaa palloa pois ko mä olin just ilmaveivaamassa kaukalon kulmassa. Tässä oli pari esimerkkiä ja lisää olisi varastossa. Eli vihjeenä tuleville junioreille: älkää pitäkö ilmaveiviä pääkohtana harjoittelussanne.
Ilmaveivi on naurettavaa
22
2979
Vastaukset
- hmm...
niimpäniin.... tosta jutusta voi olla montaa mieltä...toi sun juttus saattaa jostai tyypistä kuulostaa kateellisuudelta... mutta ei sil ilmaveivil mitään teekkään... onhan se hienon näköstä... mut sil pelis tee oikeen mitää.. vaan pari prosenttii pelaajista käyttää sitä ja vaan pari prosenttia niistä onnistuu... että ei sunkaan pitäs alkaa siitä itkemään...
- Ilmaveivari#13
Olette vain kade kun ette itse loistavia kikkoja osaa!
- ...
Ilmaveivari#13 kirjoitti:
Olette vain kade kun ette itse loistavia kikkoja osaa!
en mä ainakaa oon kateellinen... oishan se ilmaveivi ihan kiva osata.. mut ei sillä pelissä tee mitään... harjottelen vaan niitä asioita mitä pelissä tarttee... jos sä peleissä pystyt veivailee nii se on joku naisten sarja mis ei pelata kovaa ja oteta kontaktii....
- Filosofin Poika
... kirjoitti:
en mä ainakaa oon kateellinen... oishan se ilmaveivi ihan kiva osata.. mut ei sillä pelissä tee mitään... harjottelen vaan niitä asioita mitä pelissä tarttee... jos sä peleissä pystyt veivailee nii se on joku naisten sarja mis ei pelata kovaa ja oteta kontaktii....
No veivi on sellainen taitotemppu, jonka voi opetella. Jännän näköinen juttu. Mutta totta on, että tämän päivän pelissä ei sitä pahemmin kaukalossa voi tehdä. Jos joku tykkää omatoimisesta temppuharjoittelusta, niin mikäs siinä, mutta jos pelaamaan haluaa taitojaan harjoitella, niin esimerkiksi syöttäminen, kuljettaminen, harhauttaminen ja laukaiseminen ovat tärkeämpiä.
- ice hokcey rules
Mikael Granlund!!!
- Janku
No tässä tapauksessa olen 100% samaa mieltä Tähkän kanssa..Älkää nuoret missään tapauksessa ryhtykö harjoittelemaan tuota ilmaveiviä.. Siitä on niin vähän hyötyä enemmänkin haittaa jos koko ajan joku ukkeli on kulmassa yrittämässä ilmaveiviä. Kunnolla vaan mailatekniikkaa lattiantasolla, suojaamista ja liikkumista harjoitelkaa niin kyllä on parempi tulevaisuus kun jollain ilmaveivaajalla.
- '^Kurppa#77'^
ei sillä veivillä(syötöllä pääsee paljon helpommalla ku veivaamalla koko kentän läpi!) pelissä mitään teekään mutta jos sitä opettelee niin pallonhallinta paranee niin maassa ku ilmassa (ainakin mulla parani huomattavasti) mutta pääasia on että harjottelee niitä asioita joissa omasta mielestä on parantamista...
Se on MUN mielipide
Kovaa puhetta...vaikka olen kyllä ihan samoilla linjoilla.Nuorten junnujen pelejä seuranneena olen huomannut ilmaveivistä tulleen ns.måste-ilmiön.Tosiasiahan on,että maailmassa on vain kourallinen pelaajia jotka osaavat käyttää taitoaan veivata oikein.Janne Tähkä(SSV) ja Peter Runnestig(Pixbo) ovat sellaisia pelaajia,joilla on älyä ja taitoa toteuttaa omia ominaisuuksiaan.Janne on ilmiö,joita salibandyssä ei synny enää koskaan.Antti Ruokonen onkin sanonut nuorten pyrkivän liikaa samaistumaan Janneen.Janne on opetellut oman tyylinsä ajan myötä,ja Janne osaa pajon muutakin kuin veivata.Peter Runnestig on nouseva tähti.Lahjakkuus on jotain,mitä ei ole nähty aikoihin.Ikä tuo Runnestigille lisää älyä ja pääseme vielä näkemään uskomattomia suorituksia tältä herralta.
Kuitenkin mielestäni sellaiset herrat kuin Kohonen,Jihde,Hintikka ja Qvist ovat sellaisia joiden suoritukset yltävät huipputasolle ilman veivaamista.Hiedän peliälynsä -ja pelinlukutaitonsa mahdollistavat luovan pelaamisen.
Ps.Nopeimmat kädet salibandyssä omistaa tällä hetkellä eräs hieman tuntemattomampi kaveri.Ominaisuudet ovat maailmanparhaat,mutta niiden esiin tuominen on vielä työn alla.Oulunluistin seura ja Tommi Ahola.Herkin ja mielikuvituksellisin tatsi mitä on nähty suomen kentillä. - jagge77
Mistään pallonkäsittelyharjoituksesta ei ikinä ole haittaa jos harjoittelee monipuolisesti.
Itse harjoittelin veivaamista pari kuukautta ja totesin että kyllä siitä kikkakupista on hyötyä. En todellakaan osaa ilmaveiviä kunnolla mutta pallonkäsittely on helpompaa kun laittaa lapaan pienen (1,5-2cm) kupin. Vääntelyyn voi mennä useita kappaleita ennen kuin löytyy se "täydellinen" lapa. Hyvin taitettu lapa antaa varmuutta peliin ja pelaaminen on nautittavampaa.- pele
Kyllä se näin on. Kaikki temppuilu pallon kanssa kehittää tekniikkaa ja taitoa. Ihan turha itkeä,jos ei itse osaa. Aivan sama kun sanois, et jalkapallossa pomputtelu on turhaa, sillä kun ei pelissä tee mitään. Ei muuta kuin harjoittelua!
Tosin pelkällä veivillä ei pitkälle pötkitä, pitää osata muutakin.
Tässä hyvä linkki aiheesta kiinnostuneille:
http://www.ilmaveivi.cjb.net/
Kattokaa etenkin sen Runnestigin temput!!!
- tähkä_95
hmmm... sanot varmaan noin koska et itse osaa sitä ja ei kaikki ole mitään kukkakeppejä, (jos olet sattunut näkemään edes näkemäään ilmaveivaajia) ilmaveivi on taitolaji, jos joku tietenkin yrittää sitä ottelussa ja itse alkaa kaatumaan ilman syytä niin de on eri juttu mutta ei ilmaveivaaminen sitä voi tehdä vaikka vapaa-ajalla ja se näyttää kyllä aika hienolta kun joku joka osaa tekee maalin ilmaveivillä vaikka TÄHKÄ.
- Nikozzo
joo oon samaa mieltä että ei kannata missään peleissä ruveta veivailemaan ja leijailemaan mutta en mä niitä kyllä naurrettavaksi nyt sanoisi ketkä veivaa siinä tarvitaan paljon taitoa itsekin välillä olen ilmaveiviä tehnyt mukava harrastus ajankohdaksi mutta ei peleissä kiitos tehkää vapaa ajalla jos haluatte
- Veivaaja
Voiku pääsis joskus pelaan sua vastaan. Pyörittelisin sut niin ettet osais enää kotiin
- NUMERO28
itte ammun aina ranteelta ala matti hagman ja esa peltonen...ja pakkina hexi riihiranta numero 5 joka pelasi leuka kypärällä. pelaan sählyssä aika lailla Hifk-TYYLISESTI JA NAUTIN AINA TILANTEESTA
- r.hisey26
ilmaveivit on just huikeit ja hienoi kikkoi niit kanttii reenaa sillä pallonkäsittelytaidot ja kordinaatiot kehtittyy. ilmaveivit kunniaan!
- 19+2=21
U mad bro?
- sdfdsfs43
Itse en ymmärrä tuota ilmaveiviä. Mikä siinä on niin hienoa? Harjoitus ajan jonka käyttää ilmaveivin opettelemiseen voisi käyttää vaikka vedon harjoitteluun ja sillä tulisi varmasti enemmä pisteitä kun ilmaveivillä. Ilmaveivillä ei kentällä tee juuri mitään, ellei pääse maalin taakse. Itse osaan veivata maalin takaalta pallon sisään, mutta en kyllä ole päässyt käyttämään ilmaveiviä
- säbäveska
Olen täysin samaa mieltä ilmaveivari#13:sta kanssa!
- Jake...
Ilmaveiviä harjoittelemalla saa pallon käsittely taitoa. Ja jos sen tekee siinä kentän pinnassa sillä voi hyvin harhauttaa(jos sen osaa), turha kuitenkin ruveta leijumaan turhaan, silloin menettää vain pallon.
Monet eivät pelaa säbää sillä mielellä et nyt pitäs tulla mailman paras salibandyn pelaaja, kun ei sillä itseään elätä. Joten monet tekevät sitävain huvikseen.
Itse en ainakaan jaksa aina iankaikkista laukomista. Ilmaveivi on asia, jonka voi ottaa haltuun niiden kaikkien muiden kikkojen ohella, jos siitä ei ole hyötyä, sitten vain huvikseen. - Maalivahti
Varmemmalla saa maalin kun vaan laukoo ja syöttelee hyville paikoille,
Eikä sitten taivutella niitä lapoja yli sallitun ilmaveivejä varten!
Pallon hallintaa on paljon muukin kuin ilmaveivi. - FATPIPE
Ei noista peleissä paljoon hyötyä ole mutta ei kyllä haittaakaan. Sitäpaitsi olen varma että kaikki maajoukkue pelaajatkin ovat sen ilmaveivin harjoitelleet tai muuten oppinut. En minä sitä itsekkään varsinaisesti harjoitellut vaan se tuli sieltä vaan itekseen.
- masaveivaaja
Harjotelkaa ihmeessä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389