Löysin asuinpaikkamme läheltä valtavasti variksenmarjoja. Osaako joku sanoa, minkälaista (lähinnä maku) mehua variksenmarjoista saisi ja minkälaisella ohjeella? Tällä hetkellä mietin vaivaudunko poimimaan nuo marjat vai jätänkö ne suosiolla metsään. Kiitoksia rakentavista kommenteista jo etukäteen.
Variksenmarjamehu
6
5514
Vastaukset
- HYVÄ KUN TEET
siitä mehua meillä sekoitetaan 50% mustikkaa 50% variksenmarja tulee hyvä juomaa.
- smk80
erinomaista ja terveellistä mehua tulee variksenmarjoista (eilen juuri itse mehustin)! marjoja kasvaa vielä runsaasti samassa paikassa niin mukava poimia. Poimihan marjat parempaan talteen!
- yllätynyt
tein minäkin eka kerran mehua ja luin titoja onkin mahtava vitamiini pommi eikun metsää kerämään ,niitä on paljon ,kyllä kannattaa
- varis -kaarnikka
Variksenmarja-raparperihillo
1 kg variksenmarjoja
0,8 kg raparperipaloja
0,6 kg hillosokeria
(1 maustemitallinen kanelia)
Laita puhdistetut marjat ja raparperipalat ja sokeri ( kaneli) kerroksittain kattilaan. keitä pienellä lämmöllä noin 15 minuuttia. poista vaahto huolella. Purkita puhtaisiin purkkeihin.
Miksei myös mehuksi- hyviä ovat
Muistelisi että variksenmarjoissa, vaikka makua ei mustikan vertaisesti, olisi antioksidantteja enemmänkin
- näin ikkäseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701439
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3291042- 43885
- 39729
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html156720- 47671
- 52561
- 116558
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521