Uskovaisille vaikeita kysymyksiä

Nimerkki "Eroe" tuolla alempana julistaa uskovansa Raamattuun täydellisesti ja käyttävänsä nimen omaan vuoden -33/-38 käännöstä.

Minä kysyin häneltä, millaisia tuossa käännöksessä mainitut metsänpeikot ovat. Nimimerkki "Milian***" esittää muutamia muitakin hankalia kysymyksiä, jotka nostan tässä esille muidenkin uskovaisten vastattaviksi.

- Uskotko puhuviin käärmeisiin tai aasin tammoihin?

- Uskotko, että Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta?

- Uskotko jumalasi rakastavan uhritulen tuoksua (ja miksi)?

- Miksi varsinaisesti Haluat uskoa helvetin olemassaoloon?

16

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsänpeikkojankutijankuti!

      Niitä metsänpeikkoja sinä jaksat aina pari kertaa vuodessa ihmetellä, ja ikinä sinulle ei kelpaa annettu vastaus. Miksei? Kyseessä on Agricolalta periytyvä käännösvirhe. Hän suomensi metsänpeikoksi sanan jota ei tuntenut. Nykyään tiedämme, että siinä tarkoitetaan villivuohta.

      • Väität siis, ettei Raamattu olekaan Jumalan sanaa, vaan Agricolan. No selvä. Mutta kysymyksiä oli muitakin...


    • mikä raamatun luomiskertomuksista on se oikea?

      • sillä eihän hihhuli tunne mytologiaansa.


      • Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio.


      • outoa..
        juhani1965 kirjoitti:

        Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio.

        "Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio"

        eli täydellisessä raamatussa on siis virheellinen kertomus. auts! eikö se tarkentamaton versio olisi ollut fiksumpaa jättää kokonaan pois? luulis ite Jumalaakin harmittavan tollanen.


      • to....
        juhani1965 kirjoitti:

        Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio.

        ensin luotiin kasvit ja eläimet sitten ihmiset, vai se jossa ensin oli ihminen sitten kasvit ja eläimet.Sekö tarina jossa mies ja nainen luotiin samaan aikaan,vai se jossa mies luotiin ennen eläimiä ja kasveja, mutta nainen luotiin kasvien ja eläinten jälkeen?


      • Nasse.
        juhani1965 kirjoitti:

        Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio.

        ...


      • outoa.. kirjoitti:

        "Luomiskertomuksia on yksi,"se toinen" on erinäkökulmasta ja "tarkenettu" versio"

        eli täydellisessä raamatussa on siis virheellinen kertomus. auts! eikö se tarkentamaton versio olisi ollut fiksumpaa jättää kokonaan pois? luulis ite Jumalaakin harmittavan tollanen.

        Eihän se että kerrot jonkin asian tarkemmin ja erinäkokulmasta tee alkuperäisestä virheellistä.


      • to.... kirjoitti:

        ensin luotiin kasvit ja eläimet sitten ihmiset, vai se jossa ensin oli ihminen sitten kasvit ja eläimet.Sekö tarina jossa mies ja nainen luotiin samaan aikaan,vai se jossa mies luotiin ennen eläimiä ja kasveja, mutta nainen luotiin kasvien ja eläinten jälkeen?

        1.Ms 2:4-25 kertoo tarkemmin Adamin ja hänen vaimonsa luomisesta,sekä joissakin suhteissa täydentäen.


      • Nasse. kirjoitti:

        ...

        Nasse ei osaa/halua hyväksyä "näennäisten ristiriitojen" ratkaisu selityksiä :)


      • to....
        juhani1965 kirjoitti:

        1.Ms 2:4-25 kertoo tarkemmin Adamin ja hänen vaimonsa luomisesta,sekä joissakin suhteissa täydentäen.

        koko luomisjärjestys on erilainen näissä kahdessa tarinassa.


      • Nasse.
        juhani1965 kirjoitti:

        Nasse ei osaa/halua hyväksyä "näennäisten ristiriitojen" ratkaisu selityksiä :)

        kaksi täysin vastakkaista ja toisensa poissulkevaa vaihtoehto onkin vain ""näennäinen ristiriita"

        Raamatussa on aika monta "näennäist ristiriitaa".

        Hihu joka tuntee satukirjansa, tietää että siellä on 169 erilaista Jumalan antamaa käskyä.

        Niitä ei voi olla rikkomatta, koska noudattamalla yhtä rikkoo toista.

        Ei ole helppoa hihun elämä, ei.


    • uskotko sinä vielä Auringon nousevan ja laskevan niin kuin allakka sanoo? Ja uskotko sinä kaukoavaruudessa olevan linnuille varattuja "linnunratoja" ja madoille "madon reikiä", sekä poksahtelevia "popcorneja" yms. vertauskuvia?

      1.Korinttolaiskirje:
      10:1   "Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi

      10:2   ja saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä

      10:3   ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa

      10:4   ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. ...

      10:11   Tämä, mikä tapahtui heille, on ESIKUVALLISTA ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut".

      • et vastaa näihin edellä oleviin kysymyksiin?:


    • Sinussa on täkyä ja tulta kun etsit totuutta. Toivoisin sydämestäni että kerran kohtaisit Messiaan. Sen jälkeen sinä muutut.

      No juu, koskapa varmaan pian vänkäät vastausia asettamiisi kysymyksiin vastaan niihin.

      - Tiedän, että mediaaliset ihmisetkin saavat yhteyden eläimiin. Raamatun kertomukset ovat totta, koska Jumala ei leiki koskaan kehtolaisensa kanssa.

      - Kyllä Eeva otettiin Adamista ja hänestä tuli Adamin vaimo.

      - Vanhan Testamientin kirjoitukset ovat nykyihmiselle mytologiaa, (ei tietoa) meidän tämän hetkinen pelastuksen tiemme on yksin Jeesus Kristus, haluaisitko ottaa hänet vastaan?

      - Kun luet Jeesuksen opetuksia, törmäät väistämättä myös helvetti-sanaan. Kukaan ei halua helvettiin et myöskään sinä, siispä tänäpäivänä on sinun hetkesi nousta Jumalan lapseuteen Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen verisen ristintien kautta. Ainoa tie....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe